Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 25 26 27 28 29

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

Vwb de valpartij: ik denk wel dat hij het zelf beter had kunnen doen, maar doordat er een stuk arm bijzat een valpartij onvermijdelijk is. Het achterlijke gedrag van de vrouw in kwestie is de oorzaak van deze valpartij; zo heb ik ook altijd een hekel aan het gedrag bergop van toeschouwers: midden op de weg staan of heel dicht bij de renner meerennen. Ik hoop dan altijd op een vliegende tackel van een andere toeschouwer. Helaas is ook het gedrag tegenwoordig van het publiek ook extremer: men doet er alles aan om in beeld te komen en geeft eigenlijk geen reet om het wielrennen zelf. Uiteindelijk kun je moeilijk 200km elk dag met hekken afzetten dus zal het wel van het gedrag van mensen moeten komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 29 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

...



177? Dat is 3 * 59, dat lijkt me onwaarschijnlijk ;). Er zijn er nu 184.

Dat is wellicht een misverstand met de rugnummers. Je hebt 0-22 voor de teamnummers met 1-8 voor de renners. Het is al verkleint van 9 naar 8 renners per ploeg, maar meer ploegen. 23 * 7 zou misschien rustiger zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 29 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

...



177? Dat is 3 * 59, dat lijkt me onwaarschijnlijk ;). Er zijn er nu 184.

Dat is wellicht een misverstand met de rugnummers. Je hebt 0-22 voor de teamnummers met 1-8 voor de renners. Het is al verkleint van 9 naar 8 renners per ploeg, maar meer ploegen. 23 * 7 zou misschien rustiger zijn.




Sorry, ik had dit jaar inderdaad alleen naar de rugnummers gekeken :B maar in 2000 waren het er echt 177 (volgens mij waren er 20 ploegen met 9 man maar zijn er door omstandigheden 3 man niet van start gegaan):

De 87e editie van de Ronde van Frankrijk ging van start op 1 juli 2000 in Futuroscope. De ronde eindigde op 23 juli in Parijs, op de Champs Élysées. Er stonden 177 renners verdeeld over 20 ploegen aan de start. [1]

Mij lijkt me een kleiner peleton beter, dus óf terug naar 7 renners, óf een of twee teams minder.

 

+1/-0

Geen idee hoe het aantal valpartijen het beste ingedamt kunnen worden. Het lijkt vooral bij de TDF vaak raak in de eerste week; meer dan in de Giro of Vuelta. Misschien een grote berg in elke rit van de eerste week zetten, zodat het veld al gedeeld wordt in groepen?

Carapaz slaat wel een slagje gister. Eens kijken in de tijdrit morgen hoe de favorieten zich manifesteren.

Kelderman lijkt me iig in prima vorm deze eerste week.

 

+1/-0

Het hele idee van een massasprint heeft mij nooit zo heel erg geboeid, dus prima idee.

Vandaag een klassement veldslag. Roglic flink weggezakt. Zeg ik iets absurd als ik opper van Aert als kopman ergens best GC kansen heeft? Die reed de vorig jaar dacht ik heel aardig door de Alpen - als meesterknecht.

Afijn, we zullen morgen zien hoe de kanshebbers over de eerste echte bergen komen.

 

+1/-0

We gaan het zien denk ik, want Roglic en Kruiswijk staan al te ver en Vingegaard gaat nergens tijd winnen op Pogocar.
Wel benieuwd of Roglic gaat knechten voor Wout.

 

+1/-0

Zelf zegt van Aert daar niet klaar voor te zijn (en iets te zwaar). Toch zie ik hem in staat om in het geel te staan vanavond.

Ik verwacht dat Roglic afstapt (gezien de fysieke problemen), but let'see.

Ik verwacht MvdP eigenlijk wel weer in de vluchtgroep. De enige kans om geel te behouden is met minuten voorsprong aan de Romme/Colombiere beginnen. And he is very single-minded.

 

+1/-0

Van Aert laat VDP niet rijden. En Pogocar van Aert niet.

 

+1/-0

Goed. GC = done. Zonder teamgenoten zou het Pogacar nog lukken.

Wie wordt er tweede en derde? is nu de grote vraag. Kelderman staat er best goed bij, dicht bij de anderen. Die tweede tijdrit zal heel goed moeten zijn voor een podiumplek. Carapaz en Uran lijken me de favorieten voor de podium, maar wie weet.

En wie pakt de bolletjestrui & groene trui?

 

+1/-0

Ik denk dat het voor groen vooral erom gaat of Cavendish het kan uitrijden. Matthews kan wellicht nog wat punten op hem pakken, maar het gat is al groot.
De bolletjestrui ligt nog aardig open.

Wel opvallend wat een minuten er af en toe gegund worden, terwijl morgen de rustdag is. Benno Connor loopt nu wat uit, maar ook W Martin krijgt de derde plek in de schoot geworpen. Of kunnen de Jumbo, Ineos, Astana, etc., niet zoveel meer dan ze nu doen?

Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2021, 17:23:49.

 

+1/-0

Als Cav nog 1 of 2 vlakke ritten wint is het mogelijk wel beslist ja. Jammer ergens dat je relatief zo veel punten krijgt voor eerste in een vlakke etappe. M.i. iets te veel. Een etappe winnen is op zich al een giga beloning. De groene trui is m.i. net iets leuker als je meer moet sprokkelen.

Als Colbrelli nog wat tussensprints in de berg etappes kan pakken, en de aankomst in Nimes kan benutten om punten te pakken, heeft ie wellicht een kans. De derde plek gister iig fenomenaal goed voor een 'sprinter'.

Voor polkadots: Eens kijken hoe Poels zich straks op de Ventoux weet te profileren. Wordt een lastige kluif.

 

+1/-0

De groene trui kan echt nog wel interessant worden. Cavendish had gisteren nog geluk dat hij met hulp van het team nog net op tijd binnen kwam. Maar bij een volgende gelegenheid kan het voor hem ook zomaar einde oefening zijn. Hij was in principe ook niet 100% gefocused op de Tour, dus in zijn programma was zijn vorm dus ook niet helemaal ingesteld om nu 3 weken Tour te kunnen overleven.
Het zou ook zomaar kunnen dat Bahrein en BikeExchange morgen Cavendish eraf proberen te rijden op dat bultje op 40 km van de streep. Als ze de gashendel open zetten, dan ben ik benieuw of Cavendish er aan kan blijven hangen. En dan is het nog zo'n 35 kilometer naar de streep, met een gecombineerde ploegentijdrit (een Bora'tje doen) zouden ze Cavendish zomaar uit kunnen schakelen voor de sprint.

 

+1/-0

Denk het niet, als hij het gisteren in die extreme koude het haalt dan haalt hij het in de andere etappes ook wel.

 

+1/-0

Nou, van Aert hadden niet velen opgeschreven als winnaar van deze rit denk ik. Knap.

Vingegaard reed Pogacar er af tegen de top van de Ventoux! dat maakt het wel zo interessant nog.

Prima rit van Mollema (3e) en van Kelderman, die nu op 6 staat en mogelijk O'Connor nog kan pakken voor plek 5.

 

+1/-0

Vandaag de grote onvoorspelbare rit tussen 'hilly' and 'mountains' in hangt. Op en neer de hele dag. Daar waar je er in de Giro (Apenijnen) altijd wel een stuk of 3 van hebt.

Wel iets voor Mollema?

Oppassen voor GC rijders.

Morgen de grote 'bergen in de hitte' rit waarin de hypothese dat Pogacar minder goed is in de hitte / droogte getest gaat worden.

Weet niet of het nou wel zo warm is boven de 1000 meter (laatste helft van etappe morgen) maar goed.

 

+2/-0

Ik denk dat het meer voor de vage avonturiers is dan voor de echte klimmers. Het zijn geen al te lange beklimmingen naar het eind en veel omlaag. Het dak van de etappe is veel te ver van de finish. Als hij wil winnen moet hij wel heel ver van de streep een voorsprong pakken.

Die vrolijke bescheiden man die gisteren de etappe won, is dat nou dezelfde als die arrogante klootzak van Sky destijds? Cav is aardig veranderd.

Edit: toch Mollema, haha.
Ook wel opvallend dat Martin dit mag, waar WvA wel werd teruggehaald. Dat is wellicht niet uit weelde van het peloton.

Dit bericht is gewijzigd op 10 juli 2021, 16:00:56.

 

+1/-0

Wat een rit van Mollema. Wind tegen en toch vooruit blijven. Chapeau!

Ik vermoed dat UAE 5 min wel best vindt, en dat IG en JV niet veel beter kunnen, en wellicht ook verwachten dat Martin op de grootste bergen weet tijd gaat verliezen.

 

+1/-0

Poels lijkt net dat sprintvermogen te hebben om met name Woods af te houden op de meeste cols. In het hooggebergte (boven 1500) zijn er specialisten zoals Quintana. Interessant spel.

Voorname uitdaging voor Poels is dat ie in de laatste berg etappe op de HC Tourmalet (en mogelijk in Luz Ardiden, ook HC) nog voorbij gestreefd kan worden. 1 van zijn voornaamste doelen zal moeten zijn om als eerste van de bolletjes-trui kanshebbers de top van de Tourmalet te bereiken. Dat houdt dan weer in dat je jezelf niet helemaal leeg rijdt de twee dagen daarvoor. Maar de Col de Port en de Col de la Cor (etappe 15) en de Col de Perysourde (etappe 16) daar zul je ook mee moeten doen en je concurrenten aftroeven. Geweldig iig om weer eens een Nederlander te zien strijden om de bolletjestrui. Mits ie geen slechte dag krijgt en redeljk verstandig rijdt liggen er prima kansen voor Poels.

Kelderman zit er tot nu toe vrijwel altijd goed bij, lijkt net wat beter dan Lutsenko om niet gelost te worden door de 'gele trui groep' als het tempo bergop wordt opgeschroeft. Lutsenko's tijdrit is waarschijnlijk wel net wat beter momenteel dus hij heeft ok wel een kleine voorsprong nodig bij aanvang van de tijdrit naar St Emillion. Wilco lijkt me wel duidelijk sterker dan O'Connor in de tijdrit, dus een 5e plek ligt wel in het verschiet. O'Connor is wat beter kwa versnellingen bergop maar over the whole niet beter dan Kelderman in de bergen. Of Kelderman ook Carapaz's plekkie kan bedreigen wordt een lastigere kluif. Carapaz is normaliter wat sterker op hogere bergen. Kelderman kan mogelijk wel pakweg een minuut paken in de tijdrit (als ie een goeie dag heeft), maar dan moet ie geen tijd verliezen in de komende berg etappes op Carapaz. Hierin zal e.e.a afhangen van hoe goed Buchmann en Konrad hem kunnen bijstaan waar nodig. Met name Buchman leek wel weer wat vorm gevonden te hebben in de rit naar Andorra. Het zal Kelderman's doel zijn om podium te halen, maar ik hem eerlijk gezegd Aru of Vingegaard niet voorbij streven, tenzij 1 van die twee een echte slechte dag krijgt; niet ongewoon in een derde week dat een renner opeens wat terugvalt, maar vooralsnog zie ik helemaal geen tekenen van terugval bij die twee. Pogagcar lijkt volkomen onaantastbaar.

Mollema, zou die nog de energie & ambitie hebben om voor de etappe naar St Gaudens te gaan? Het parcours ligt hem iig wederom uitstekend! Maar ik neem ook aan dat de andere renners nu wel heel scherp zullen zijn op onze Bauke en zijn slimme wegrijd-strategiën (doet een beetje denken aan hoe Zoetemelk dat ooit deed).

Kruiswijk was iig een tijdje mee in de rit naar Andorra, maar lijkt net als in de Tour de Suisse niet sterk genoeg om echt wat te doen deze Tour. Hij zal zelf wellicht willen mikken op een etappe overwinning maar in deze vorm wordt het denk ik puur knechen voor Vingegaard.

 

+1/-0

Poels zal nu voluit voor eerste op de Tourmalet moeten gaan. Zo niet dan gaat Pocagar hem mogelijk voorbij via punten op Luz Ardiden.

Kelderman extra stevig op 6, met zicht op plek 5 en, indien Uran opnieuw wat zwakte toont, wellicht op plek 4.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 25 26 27 28 29

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen