Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.070
Reg.: 23 juli 2000
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Fortuna Sittard-PSV
Man van de Wedstrijd Juventus-PSV: -
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Het maakt mij ook niet uit. Ik vind de cherry picking ook vermakelijk. Zonder meer duiding (variant, bevolkingsopbouw, sterfgevallen per vaccinatiestatus) kun je met statistiek alle kanten op. De sterftepercentages per vaccinatiestatus voor Belgie heb ik hier al eens gepost. Die zijn heel duidelijk. Dan kun je wel het hele internet afstruinen naar statistieken op quotes die het anti booster riedeltje ondersteunen, maar dan moet je wel met iets sterkers komen om mij van gedachten te laten veranderen. Voor de duidelijkheid wil ik mijn standpunt in het vaccinatieverhaal nog wel eens opschrijven:
1) Vaccins en boosters werken
2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd
3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.
4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie
5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen
6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant
7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft
8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.
9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)
10) Maar boosters werken wel.
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
open/sluit de onderstaande quote:Ik vind de discussie met Romario hartstikke leuk, maar je moet niet het idee hebben dat je hem van gedachten kunt laten veranderen.
open/sluit de onderstaande quote:1) Vaccins en boosters werken
open/sluit de onderstaande quote:2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd
open/sluit de onderstaande quote:3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.
open/sluit de onderstaande quote:4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie
open/sluit de onderstaande quote:5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen
open/sluit de onderstaande quote:6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant
open/sluit de onderstaande quote:7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft
open/sluit de onderstaande quote:8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.
open/sluit de onderstaande quote:9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)
open/sluit de onderstaande quote:10) Maar boosters werken wel.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Volgens mij zijn we het eigenlijk op vrijwel alle fronten eens. Alleen denk ik wat minder zwart wit in kwetsbare groepen. Misschien ben ik met ernstige hooikoorts en een verleden als astmapatiënt ook wel een risicogroep.
Ook wat betreft het niet werken met betrekking tot overdracht ligt het genuanceerder. Je haalt het terecht aan trouwens, want er wordt inderdaad te makkelijk overheen gestapt . Maar het is wel duidelijk dat het virus minder / minder lang overdraagbaar wordt met een vaccin. Dat het daarmee aanmerkelijk aan kracht verliest als instrument tegen de pandemie ben ik ook met je eens.
Wat betreft punt 9k heb weinig zin om overal activistisch in te zijn. Ik vind het heel kut dat lokale kleine handelaars het moeilijk hebben maar ik doe veel aankooen bij de appie of online. Ik doe ook niet dramatisch over een prikje extra maar misschien sta ik er half juni wel anders in.
Nu ben ik niet deskundig genoeg om zeker te zeggen dat boosteren of de qr code al geen nut hebben. Ik ga ervan uit dat het in juni helemaal geen issue meer is.
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Rotterdam (geboren Brabander)
Forumreacties: 1.088
Reg.: 8 januari 2008
Fan van PSV
Mister PSV
Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?
EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!
Dit bericht is gewijzigd op 8 februari 2022, 22:00:30.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 08 februari 2022 om 21:53:
Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?
EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!
Fan van PSV
Mister PSV
Mijn vraag ging niet over of je wel of geen booster zou nemen, dat is een vrije keuze die ik van harte aan ieder persoonlijk over laat.
Mijn vraag ging over het feit dat wanneer je zou besluiten de booster niet te nemen, jij dan ook zou vinden dat het daarmee terecht zou zijn dat jij van een belangrijk deel van het sociale leven uit gesloten zou worden.
Dat is van een heel andere orde dan politiek besluiten die geld kosten waar je het niet mee eens bent.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
open/sluit de onderstaande quote:NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 11:43:
Zoals ik zei romario: daar heb ik geen enkel probleem mee. Mensen hebben het recht de booster te weigeren, prima. Mogen ze ook niet overal binnen, ook prima. Maak je keuze ipv de hele tijd te lopen mekkeren dat er volgens jou meer keuzes zouden moeten zijn.
Daar ligt imo niet het probleem
open/sluit de onderstaande quote:Een booster voor een 18 jarige maakt deze persoon niks minder vatbaar voor omikron.
open/sluit de onderstaande quote:Maak je het land veiliger met dit toegangsbewijs? Nee zegt het onderzoek van TU Delft.
open/sluit de onderstaande quote:Maak je het land veiliger met dit toegangsbewijs?
open/sluit de onderstaande quote:Waar in de wet staat dat men mag discrimineren op basis van een vaccinatie?
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 februari 2022, 15:40:13.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Zoals ik zei romario: daar heb ik geen enkel probleem mee. Mensen hebben het recht de booster te weigeren, prima. Mogen ze ook niet overal binnen, ook prima. Maak je keuze ipv de hele tijd te lopen mekkeren dat er volgens jou meer keuzes zouden moeten zijn.
@romario dan heb je mijn post hierboven niet gelezen denk ik. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Maar het moet verantwoordelijk gebeuren en door de verantwoordelijken breed worden gedragen. En niet omdat een aantal figuren zonder enig maatschappelijk fatsoen en totale minachting voor de medemens dit zo graag willen. Het blijft mij een raadsel waarom niemand hier ooit ingaat op de verantwoordelijkheid die je draagt als je iemand (onbedoeld) zou aansteken en die heeft blijvende schade of komt te overlijden. Dat zou heel zwaar op mijn geweten drukken.
Ik zie overigens een rits aan minvotes staan voor een hele hoop posts (zeker niet enkel de mijne). Niet dat sommigen dat imo niet verdienen hoor maar wilde er even op duiden dat ik NOOIT die knop aanraak. Uit principe. De verleiding om goed geschreven posts te downvoten omdat je de schrijver niet mag oid is wmb al reden genoeg om de hele minvote de deur uit te gooien.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 625
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 11:43:
Zoals ik zei romario: daar heb ik geen enkel probleem mee. Mensen hebben het recht de booster te weigeren, prima. Mogen ze ook niet overal binnen, ook prima. Maak je keuze ipv de hele tijd te lopen mekkeren dat er volgens jou meer keuzes zouden moeten zijn.
Nikiforov schei aub toch eens uit met weer die nepinformatie en onwaarheden neer te kalken. Ik heb zelfs bronnen toegevoegd die aantonen dat vaccinaties en boosters ver van onnodig zijn. Ook is dat "nauwelijks een risico" een zeer gevaarlijke en totaal onbewezen uitspraak. LongCovid is GEEN grap, net als de oversterfte. Wat jij doet is cherrypicking van informatie om een niet bestaand argument van kracht te voorzien om zodoende jouw punt, waar je heilig van overtuigd bent maar dat wetenschappelijk NIET onderbouwd kan worden, over te brengen. Dat je er zelf niet moe van wordt man.
Met jou is er geen discussie te voeren. Als er goede argumenten TEGEN gegeven worden, negeer je ze, zoals je met mijn post van 15:26 doet. En dit gaat al meer dan een jaar door. Dit weet je volgens mij dondersgoed. Er zijn meerdere mensen die eerst regelmatig postten hier, maar nu dit topic vermijden precies vanwege jouw handelswijze. En dan afsluiten met de implicatie dat ik je dankbaar zou moeten zijn dat je de straat op bent gegaan en je mond hebt opengedaan. Als er iemand geen enkel recht heeft om te stellen dat ik dingen als mekkeren niet mag wegzetten, ben jij het wel. Heb je je eigen posts wel eens teruggelezen het afgelopen jaar? Ik zou die kwalificeren als een ware hetze, met gevaarlijk ideeën die overkomen als onverantwoordelijk en egoïstisch. Dat is de indruk die je op mij hebt achtergelaten.
Ik ben overigens (wat ik niet voor het eerst zeg) kerngezond, ben nooit ziek, ben positief getest door een achterlijke huisgenoot die zonodig in lockdown feestjes moest geven, maar had geen enkel ziekteverschijnsel. Ik ken echter iemand met longcovid. En een oud collega van mijn vader heeft na meer dan een jaar virusvrij te zijn nog steeds geen enkele smaak, ongeacht wat hij eet, bitter, pittig maakt niet uit. Ik ben heel erg dankbaar dat ik niemand ken die overleden is. Een klasgenoot op de uni is zijn moeder verloren. 44 jaar oud, viel onder geen enkele risicogroep. Was wel anti vaccinatie. Evenals die econoom die overleden is en landelijk bekend stond om zijn anti-corona betogen. Fransman heette hij. 53 jaar, geen gezondheidsproblemen. Maar hou maar stug vol: geen risico, tis maar een griepje. Ik ben niet bang dat ik covid krijg. Ik ben wel bang dat mensen in mijn familie of vrienden het krijgen. Sommigen van hen vallen wel onder de risicogroep. Leven opgesloten en eenzaam omdat niemand zich meer houdt aan afstandsregels of mondkapjes dragen. Excuse my french maar mensen die willens en wetens maatregelen aan hun laars lappen, dat zijn de echte klootzakken.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 20:25:
@romario dan heb je mijn post hierboven niet gelezen denk ik. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Maar het moet verantwoordelijk gebeuren en door de verantwoordelijken breed worden gedragen. En niet omdat een aantal figuren zonder enig maatschappelijk fatsoen en totale minachting voor de medemens dit zo graag willen. Het blijft mij een raadsel waarom niemand hier ooit ingaat op de verantwoordelijkheid die je draagt als je iemand (onbedoeld) zou aansteken en die heeft blijvende schade of komt te overlijden. Dat zou heel zwaar op mijn geweten drukken.
Ik zie overigens een rits aan minvotes staan voor een hele hoop posts (zeker niet enkel de mijne). Niet dat sommigen dat imo niet verdienen hoor maar wilde er even op duiden dat ik NOOIT die knop aanraak. Uit principe. De verleiding om goed geschreven posts te downvoten omdat je de schrijver niet mag oid is wmb al reden genoeg om de hele minvote de deur uit te gooien.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona