Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169

Iets zegt me dat er daar in Afrika minder strak geregistreerd wordt. Dus dat kan zowel groter als kleiner verschil betekenen.

+1/-0

Vind je dat zelf niet een beetje flauw?

+2/-1

Ik? Het maakt mij geen fluit uit. Ik vind de discussie met Romario hartstikke leuk, maar je moet niet het idee hebben dat je hem van gedachten kunt laten veranderen.

+3/-0

Het maakt mij ook niet uit. Ik vind de cherry picking ook vermakelijk. Zonder meer duiding (variant, bevolkingsopbouw, sterfgevallen per vaccinatiestatus) kun je met statistiek alle kanten op. De sterftepercentages per vaccinatiestatus voor Belgie heb ik hier al eens gepost. Die zijn heel duidelijk. Dan kun je wel het hele internet afstruinen naar statistieken op quotes die het anti booster riedeltje ondersteunen, maar dan moet je wel met iets sterkers komen om mij van gedachten te laten veranderen. Voor de duidelijkheid wil ik mijn standpunt in het vaccinatieverhaal nog wel eens opschrijven:

1) Vaccins en boosters werken
2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd
3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.
4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie
5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen
6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant
7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft
8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.
9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)
10) Maar boosters werken wel.

+7/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ik vind de discussie met Romario hartstikke leuk, maar je moet niet het idee hebben dat je hem van gedachten kunt laten veranderen.

Makkelijke en onterechte framing Tijn.
In deze discussie bijvoorbeeld ben ik van zeer sceptisch over vaccinatie; na nader onderzoek tot de overtuiging gekomen dat in die fase de vaccins zinvol waren en heb dat hier, maar ook IRL met overtuiging uitgedragen.

Klumpke, ik zal nog eens op basis van jouw punten mijn standpunten uiteenzetten

1) Vaccins en boosters werken

Grundsätzlich ja. Maar er zijn in dit geval een aantal belangrijke kanttekeningen te maken. Daar kom ik zo meteen op terug.

2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd

Want inderdaad, daar benoem je zelf het eerste aspect al.
Ze waren heel snel uitgewerkt. Maar nog belangrijker, het argument dat ze een belangrijke bijdrage zouden leveren aan het terugdringen van de virusoverdracht was ook een argument wat in de praktijk bleek weg te vallen.
Dit was voor mij echter een fundamenteel argument. Persoonlijk was ik niet bang voor het virus maar wilde wel een bijdrage leveren aan collectief de verspreiding plat slaan.

3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.

Je kunt daar volgens mij veilig het volgende over zeggen:
De booster levert met name een bijdrage voor de risicogroepen.
En daar begon bij mij de schoen te wringen.
Onze adviesorganen gaven pas veel te laat het advies te gaan boosteren. Daardoor liepen we hier achter de feiten aan en besloot men met een noodgreep (de lockdown) tijd te winnen om het boosteren op gang te brengen.

Dat was een grote fout, maar er stapelde zich daarop vervolgens weer een fout, een belangrijke.
De signalen dat Omicron vele malen minder schadelijk (b)leek én dat de booster op omicron veel minder grip had werden ontkend danwel weggeschoven. Daarbij kwam dat men toen al wist dat omicron razendsnel dominant zou worden en dit (mi bewust) niet in de modellen werd meegenomen.(dwz wel de hogere besmettelijkheid maar niet de veel lagere gezondheidsimpact)
Dit is geen achteraf gelul. Je kunt er mijn posts hier van die periode op terug slaan.
Ik heb toen een warm pleidooi gehouden om zsm de risicogroepen te boosteren maar de samenleving voor de rest (zoals alle landen rondom ons) los te laten en daarmee omicron rond te laten gaan. Met name onder de kinderen en hun jonge ouders die vrijwel geen gevaar liepen bouwde je samen met de boosters voor de risicogroepen heel snel een mooie immuniteitsmuur, feitelijk het scenario wat de meeste landen rondom ons deden

Een booster is bewezen, vele vele malen minder effectief dan natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Kinderen tot een booster dwingen en ze daarmee het recht te ontzeggen natuurlijke immuniteit op te bouwen is zelfs crimineel in mijn ogen!! Je morrelt aan het feit dat juist in die leeftijd het immuniteitssysteem op eigen kracht moet ontwikkelen door training.
Ik zou dit punt wederom veel verder uit kunnen diepen, maar ik hoop dat het punt duidelijk is. Namelijk, ik ben niet tegen boosters maar wel getriggerd.

4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie

Neen! Want reeds nu blijkt dat effect en zeker duur van de booster tegen omicron maar zeer matig is. En dus is de route om, zeker nu al best even echt bewezen is dat Omicron van een andere orde is, met boosteren en lockdowns en maatregelen juist de zaak onnodig gerekt is.

5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen

Sterker nog, de vraag stellen is hem beantwoorden, dat is het niet!!
Waarom dan toch zo pushen?

6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant

Handig? Is dat het medisch- ethische argument? We dwingen jou een medische ingreep te ondergaan die voor jou eigenlijk geen gezondheidsvoordeel oplevert maar we dwingen je toch want tja…anders kun je niet naar een voetbalwedstrijd!
Hoe kunnen wij dit onderhand normaal vinden? Hoever zijn we dan gezakt in ons kritisch denken en ons kuddegedrag??

7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft

Precies!Geen enkel argument om het nog in stand te houden.
En dus ben ik redelijk fel in het te bevechten.

8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.

Zijn we het daar volledig over eens

9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)

En als die keuze dan betekent dat je daarmee jezelf meteen vrijheidsbeperkingen laat opleggen? Hoe denk je dan over het een...en het ander?

10) Maar boosters werken wel.

Maar onvoldoende en onnodig voor het overgrote deel van de samenleving.
Laat de kwetsbaren en zij die het willen zich steeds opnieuw laten boosteren.
Maar laat de rest van de mensen de vrije keuze, zonder prikplicht.

+3/-2

Volgens mij zijn we het eigenlijk op vrijwel alle fronten eens. Alleen denk ik wat minder zwart wit in kwetsbare groepen. Misschien ben ik met ernstige hooikoorts en een verleden als astmapatiënt ook wel een risicogroep.

Ook wat betreft het niet werken met betrekking tot overdracht ligt het genuanceerder. Je haalt het terecht aan trouwens, want er wordt inderdaad te makkelijk overheen gestapt . Maar het is wel duidelijk dat het virus minder / minder lang overdraagbaar wordt met een vaccin. Dat het daarmee aanmerkelijk aan kracht verliest als instrument tegen de pandemie ben ik ook met je eens.

Wat betreft punt 9:Ik heb weinig zin om overal activistisch in te zijn. Ik vind het heel kut dat lokale kleine handelaars het moeilijk hebben maar ik doe veel aankooen bij de appie of online. Ik doe ook niet dramatisch over een prikje extra maar misschien sta ik er half juni wel anders in.
Nu ben ik niet deskundig genoeg om zeker te zeggen dat boosteren of de qr code al geen nut hebben. Ik ga ervan uit dat het in juni helemaal geen issue meer is.

+1/-0

Punt 9, als jij je niet laat boosteren, je groene vink daarom verloopt en je zou om die reden niet naar het voetbal mogen. Niet mogen uit gaan eten. Niet op vakantie mogen??!

+1/-0

Geen enkel probleem mee. Ben ingeënt, geboosterd, gepokt en gemazeld. Nergens last van.

+2/-1

Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?

EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!

Dit bericht is gewijzigd op 8 februari 2022, 22:00:30.

+3/-1

romario4wethoudervanjuine schreef op 08 februari 2022 om 21:53:

Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?

EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!

Rare gevolgtrekking.
Zoals ik al zei weet ik nog niet wat ik zou doen. Mocht ik niet besmet zijn geweest zou ik nu een booster nemen ja. Omdat ik gewoon weer door wil met mijn leven.
Dat wil niet zeggen dat ik het met die maatregel eens ben. Ik vind ook dat we teveel geld geven aan defensie en toch betaal ik belasting.

+2/-0

Mijn vraag ging niet over of je wel of geen booster zou nemen, dat is een vrije keuze die ik van harte aan ieder persoonlijk over laat.
Mijn vraag ging over het feit dat wanneer je zou besluiten de booster niet te nemen, jij dan ook zou vinden dat het daarmee terecht zou zijn dat jij van een belangrijk deel van het sociale leven uit gesloten zou worden.
Dat is van een heel andere orde dan politiek besluiten die geld kosten waar je het niet mee eens bent.

+3/-2

Das toch een gevolg?
Ik vind dat met de huidige trend waarschijnlijk niet terecht nee. Momenteel misschien zelfs al niet maar daar ben daar niet bevoegd genoeg voor om over te oordelen. Mijn gevoel zegt dat het nu al niet meer nodig is.

Dit bericht is gewijzigd op 9 februari 2022, 08:01:42.

+1/-0

Zoals ik zei romario: daar heb ik geen enkel probleem mee. Mensen hebben het recht de booster te weigeren, prima. Mogen ze ook niet overal binnen, ook prima. Maak je keuze ipv de hele tijd te lopen mekkeren dat er volgens jou meer keuzes zouden moeten zijn.

+3/-5

NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 11:43:

Zoals ik zei romario: daar heb ik geen enkel probleem mee. Mensen hebben het recht de booster te weigeren, prima. Mogen ze ook niet overal binnen, ook prima. Maak je keuze ipv de hele tijd te lopen mekkeren dat er volgens jou meer keuzes zouden moeten zijn.

Daar ligt dus het hele probleem vriend. Een booster voor een 18 jarige maakt deze persoon niks minder vatbaar voor omikron. Waarom moet hij dan geboosterd worden? Om ergens naar binnen te komen? Waar in de wet staat dat men mag discrimineren op basis van een vaccinatie? Maak je het land veiliger met dit toegangsbewijs? Nee zegt het onderzoek van TU Delft.

+6/-2

Daar ligt imo niet het probleem

Een booster voor een 18 jarige maakt deze persoon niks minder vatbaar voor omikron.

Klopt niet. Wat wel klopt is dat omikron besmettelijker is ondanks vaccinaties.
Bron: https://www.rivm.nl/nieuws/boosters-helpen-bij-mindere-bescherming-tegen-omikron-besmetting-na-basisvaccinatie-oflink

"De kans op corona na besmetting met de deltavariant was na een afgeronde basisserie 76% kleiner en na een infectie 78% kleiner, dan wanneer je niet was gevaccineerd en niet eerder een corona-infectie had. De bescherming tegen infectie met de omikronvariant was na vaccinatie 33% en na een eerdere infectie 25%. Na boostervaccinatie steeg de bescherming tegen delta naar 93% en tegen omikron naar 68%. Mensen die volledig gevaccineerd zijn met de basisserie én eerder een corona-infectie hadden, waren beter beschermd tegen de delta- en omikronvariant dan mensen die alleen gevaccineerd zijn, of alleen een eerdere infectie hadden."

Dus minder effectief, maar zeker niet dat "geen verschil" wat jij zegt.

En VEEL belangrijker: "Uit internationaal onderzoek blijkt dat de bescherming van vaccinatie beter is tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname, dan tegen milde ziekte. Boostervaccinatie verhoogt deze bescherming verder, ook bij de omikronvariant. Dit betekent dat als je besmet wordt met corona ondanks (booster-) vaccinatie, de kans veel kleiner is dat je ernstig ziek wordt."

Maak je het land veiliger met dit toegangsbewijs? Nee zegt het onderzoek van TU Delft.

Klopt ook niet, en is bovendien wederom een kwestie van selectief lezen en het uit de context halen van data om een argument kracht bij te zetten.

Bron: https://www.tudelft.nl/2022/tu-delft/effectiviteit-van-2g-en-3g-is-afgenomenlink

Moet je eens goed lezen wat ze daar schrijven. "Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een hoog besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico". Dus, hoewel de effectiviteit van 3G/2G en zelfs 1G inderdaad is afgenomen door omikron, zal het effect op het R-getal nog verder afnemen door HET GEDRAG van mensen die dus resoluut en zonder aandacht te hebben voor maatschappelijke of sociale verantwoordelijkheid er kennelijk alles aan doen om de veiligheidsmaatregelen te omzeilen. Lekker volk zijn wij toch.

Zelfde circulaire logica die ik weken geleden al aanhaalde. Overgrote meerderheid van de mensen geloofde toen niet dat de lockdown zin had. Maar omdat 81% ook aangaf zich er toch niet aan te houden, WAT zou daar nou de daadwerkelijke reden van zijn? 1x raden.

Dus nogmaals:

Maak je het land veiliger met dit toegangsbewijs?

Ja zeker, wel freakin degelijk. Het R-getal ligt wel degelijk lager. Helaas niet dermate dat dit de coronaproblemen stopt. De daling is zelfs teleurstellend te noemen naargelang 3G/2G of 1G wordt aangehouden. Maar nog veel belangrijker, de combinatie van een (licht) lager R-getal EN het volgende ik herhaal:

"Uit internationaal onderzoek blijkt dat de bescherming van vaccinatie beter is tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname, dan tegen milde ziekte. Boostervaccinatie verhoogt deze bescherming verder, ook bij de omikronvariant. Dit betekent dat als je besmet wordt met corona ondanks (booster-) vaccinatie, de kans veel kleiner is dat je ernstig ziek wordt."

zorgt ervoor dat vaccinaties en boosters nog steeds belangrijk zijn. Dat wil dus ook zeggen dat als ik naar een bar/restaurant oid ga ik niet alleen minder kans heb om besmet te raken (want je neem natuurlijk wel risico door te gaan) maar dat ik gemiddeld veel minder schade van zal ondervinden. En dat is alleen wat betreft mezelf. Veeeeeeeeel belangrijker is datgene wat zoveel mensen totaal lijken te negeren: de maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid dat je, zelfs als je onbedoeld en onverhoopt andere mensen aansteekt dat je veel minder kans hebt medeverantwoordelijk te zijn voor het veroorzaken van DODEN, maar ook mensen die blijvende, permanente schade oplopen door LongCovid voor de REST van hun leven. 1 op de 5 mensen heeft nog maanden last na ernstige ziekteverschijnselen (dit ondanks het feit dat ze officieel genezen zijn van Covid). Een aantal herstelt uiteindelijk volledig, maar een nog onbekend aantal mensen loopt blijvende schade op. Daarvan zijn de onderzoeken nog steeds lopende.

Waar in de wet staat dat men mag discrimineren op basis van een vaccinatie?

Noodverordeningen zijn nog steeds van kracht, dat snap je zelf ook.

En dan leven wij gelukkig in een vrij land, waar je gewoon conflicterende meningen mag laten horen, en mag demonstreren etc. Doe dat ook vooral als je daar de noodzaak toe voelt. Ik ben het niet eens met het uitgangspunt maar respecteer wel degelijk het recht dat mensen hebben.

Wat mij echter vooral tegenstaat in deze thread als geheel zijn uitspraken zoals bv de post over het bericht dat Johnson in de UK alle maatregelen opheft om daar bij te schrijven "daar gebruiken ze wel hun gezonde verstand". Weet niet meer wie, maar dat irriteert mij enorm, en heel veel mensen laten deze thread ondermeer door dit soort dingen links liggen. De implicatie is namelijk overduidelijk. Mensen die het niet eens zijn met deze actie/mening gebruiken DUS hun gezonde verstand niet en acteren DUS op een achterlijke/onverantwoordelijke/domme/stomme/etc manier, vul zelf maar in. Totaal respectloos tov afwijkende meningen.

Ik vind het overigens nog steeds erg dapper dat iemand "Johnson" (de feestende premier die de coronaregels in eigen land aan de laars lapte) en "gezond verstand" in één zin durft te gebruiken. Dat terzijde.

Edit: opmaak aangepast
Edit 2: kleine toevoeging: Ik kan zelf niet wachten totdat het leven weer terug is naar vanouds, als zoiets überhaupt mogelijk is. Ben alleen wel stellig er van overtuigd dat dit op een veilige en verantwoordelijke manier moet gebeuren. Vrijheid en veiligheid zijn vaak afwegingen waarvan meer van het ene automatisch minder van het andere betekent. Ik ben oprecht blij dat men in NL tot nu toe kiest voor een grotere nadruk op veiligheid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 februari 2022, 15:40:13.

+6/-4

Needpants, ik heb nieuws voor jou.
2G is door de kamer weggestemd.
Er komen enorme versoepelingen vanaf volgende week.
Kuipers heeft al gezegd als er geen gekke dingen gebeuren dat nog deze maand 3G verdwijnt.
Na het volledig afschaffen van ALLE covid maatregelen in UK, Ierland, Spanje, DK, Noorwegen, Zweden en inmiddels hele delen van Canada en Belgie die al voorsorteert op totaal back to normal, kun je veilig stellen dat Nederland binnen zeer korte tijd in dit rijtje zal voegen.

Het goede nieuws voor jou is dat het jou helemaal vrij blijft staan thuis te blijven, drukke menigtes te mijden, niet naar horeca of stadion te gaan en ook om je mondkapje op te houden.

Allemaal jouw goed recht!

+5/-2

@romario dan heb je mijn post hierboven niet gelezen denk ik. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Maar het moet verantwoordelijk gebeuren en door de verantwoordelijken breed worden gedragen. En niet omdat een aantal figuren zonder enig maatschappelijk fatsoen en totale minachting voor de medemens dit zo graag willen. Het blijft mij een raadsel waarom niemand hier ooit ingaat op de verantwoordelijkheid die je draagt als je iemand (onbedoeld) zou aansteken en die heeft blijvende schade of komt te overlijden. Dat zou heel zwaar op mijn geweten drukken.

Ik zie overigens een rits aan minvotes staan voor een hele hoop posts (zeker niet enkel de mijne). Niet dat sommigen dat imo niet verdienen hoor maar wilde er even op duiden dat ik NOOIT die knop aanraak. Uit principe. De verleiding om goed geschreven posts te downvoten omdat je de schrijver niet mag oid is wmb al reden genoeg om de hele minvote de deur uit te gooien.

+2/-2

NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 11:43:

Goede boodschap:
je moet alleen even een onnodige medische behandeling ondergaan voor een virus wat nauwelijks een risico is en dan mag je weer deelnemen aan het maatschappelijk leven.

Ik heb de indruk dat jij een disproportionele angst hebt voor dit virus. Dat is jouw goed recht maar misbruik dat niet om anderen in hun vrijheden te beperken.
En ga dat al helemaal niet makkelijk wegzetten als mekkeren.

Als anderen hun mond niet opendoen en/of de straat opengaan loop jij de komende jaren nog steeds met die QR-code rond en kun je blijven boosteren wanneer je overheid dat wenselijk acht. Want 1 ding hebben we met dit beleid allemaal gemeen: niet gevaccineerd, 1 of 2 keer gevaccineerd geboosterd etc. We zijn met dit systeem nooit volledig gevaccineerd en een muisklik verwijderd van een rood kruisje i.p.v. een groen vinkje.

+6/-3

Nikiforov schei aub toch eens uit met weer die nepinformatie en onwaarheden neer te kalken. Ik heb zelfs bronnen toegevoegd die aantonen dat vaccinaties en boosters ver van onnodig zijn. Ook is dat "nauwelijks een risico" een zeer gevaarlijke en totaal onbewezen uitspraak. LongCovid is GEEN grap, net als de oversterfte. Wat jij doet is cherrypicking van informatie om een niet bestaand argument van kracht te voorzien om zodoende jouw punt, waar je heilig van overtuigd bent maar dat wetenschappelijk NIET onderbouwd kan worden, over te brengen. Dat je er zelf niet moe van wordt man.

Met jou is er geen discussie te voeren. Als er goede argumenten TEGEN gegeven worden, negeer je ze, zoals je met mijn post van 15:26 doet. En dit gaat al meer dan een jaar door. Dit weet je volgens mij dondersgoed. Er zijn meerdere mensen die eerst regelmatig postten hier, maar nu dit topic vermijden precies vanwege jouw handelswijze. En dan afsluiten met de implicatie dat ik je dankbaar zou moeten zijn dat je de straat op bent gegaan en je mond hebt opengedaan. Als er iemand geen enkel recht heeft om te stellen dat ik dingen als mekkeren niet mag wegzetten, ben jij het wel. Heb je je eigen posts wel eens teruggelezen het afgelopen jaar? Ik zou die kwalificeren als een ware hetze, met gevaarlijk ideeën die overkomen als onverantwoordelijk en egoïstisch. Dat is de indruk die je op mij hebt achtergelaten.

Ik ben overigens (wat ik niet voor het eerst zeg) kerngezond, ben nooit ziek, ben positief getest door een achterlijke huisgenoot die zonodig in lockdown feestjes moest geven, maar had geen enkel ziekteverschijnsel. Ik ken echter iemand met longcovid. En een oud collega van mijn vader heeft na meer dan een jaar virusvrij te zijn nog steeds geen enkele smaak, ongeacht wat hij eet, bitter, pittig maakt niet uit. Ik ben heel erg dankbaar dat ik niemand ken die overleden is. Een klasgenoot op de uni is zijn moeder verloren. 44 jaar oud, viel onder geen enkele risicogroep. Was wel anti vaccinatie. Evenals die econoom die overleden is en landelijk bekend stond om zijn anti-corona betogen. Fransman heette hij. 53 jaar, geen gezondheidsproblemen. Maar hou maar stug vol: geen risico, tis maar een griepje. Ik ben niet bang dat ik covid krijg. Ik ben wel bang dat mensen in mijn familie of vrienden het krijgen. Sommigen van hen vallen wel onder de risicogroep. Leven opgesloten en eenzaam omdat niemand zich meer houdt aan afstandsregels of mondkapjes dragen. Excuse my french maar mensen die willens en wetens maatregelen aan hun laars lappen, dat zijn de echte klootzakken.

+12/-3

NeedPants schreef op 09 februari 2022 om 20:25:

@romario dan heb je mijn post hierboven niet gelezen denk ik. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Maar het moet verantwoordelijk gebeuren en door de verantwoordelijken breed worden gedragen. En niet omdat een aantal figuren zonder enig maatschappelijk fatsoen en totale minachting voor de medemens dit zo graag willen. Het blijft mij een raadsel waarom niemand hier ooit ingaat op de verantwoordelijkheid die je draagt als je iemand (onbedoeld) zou aansteken en die heeft blijvende schade of komt te overlijden. Dat zou heel zwaar op mijn geweten drukken.

Ik zie overigens een rits aan minvotes staan voor een hele hoop posts (zeker niet enkel de mijne). Niet dat sommigen dat imo niet verdienen hoor maar wilde er even op duiden dat ik NOOIT die knop aanraak. Uit principe. De verleiding om goed geschreven posts te downvoten omdat je de schrijver niet mag oid is wmb al reden genoeg om de hele minvote de deur uit te gooien.

Verantwoordelijk gebeuren?
Ik denk dat het tijd is dat de "verantwoordelijken" eens aangesproken worden op hun falen en de daarmee gepaard gaande angst die gezaaid is, kennelijk ook bij jou.
Herinner je de scenarios die voorgerekend werden.
Herinner je de grote bezorgdheid die werd uitgesproken toen de scholen open gingen.
Wederom toen de lockdown er een heel stuk afging.
En elke keer was het...ja maar de cijfers ijlen na, ja maar de impact voor de ouderen komen later.

realiseer je dat het aantal besmettingen naar schatting momenteel al 5 miljoen bedraagt. Realiseer je dat eigenlijk het aantal contacten al op zeer hoog niveau is.
En dan zijn dit de actuele cijfers
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6183119/de-coronacijfers-van-vandaag-minder-positieve-tests-dan-eerder-gemeld.html?redirect=1

Dan kan het OMT met hun modellen me nog meer vertellen, maar ik geloof er gewoon helemaal niks meer van!
Zou jij ook eens moeten proberen eerlijk gezegd! En misschien toch eens open gaan staan voor de praktijk en het feit dat meningen en feiten die tegen het kleine clubje leidende experts ingaan wellicht niet weg gezet dienen te worden als wappie of niet terzake kundig.

Mbt het mindrukken maak ik me al lang niet meer druk.
Al zou jij een min drukken heb ik, ondanks wij het niet eens zijn, erg veel respect voor het feit dat je de discussie aan gaat en argumenteert.
Nul respect voor mensen die afkeur laten gelden maar niet onderbouwen.

+5/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona