Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169

De "wappies" krijgen gelijk
Onze uber inclusieve partijen en ons verenigd Europa vind duidelijk some more equal than others!
Ook typisch dat de partijen die hard schreeuwen om de vrijheid over je eigen lijf te beschikken zo een dubbele moraal hebben. Zum kotzen :kots :kots :kots :kots

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220309_95198859link

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2022, 21:18:33.

+1/-1

Goed nieuws! Je kunt je reisprik gaan halen!!!!!! :pul :pul
https://twitter.com/ministerVWS/status/1502277746843607040
We zijn inmiddels dus in de waanzinnige situatie beland dat het argument om je te laten vaccineren niet meer de angst voor het virus is. Nee je moet je laten prikken want tja...anders kun je niet reizen natuurlijk!
Maar dat is toch logisch??! :kots

Is er hier nog iemand die dit kan of wenst te verdedigen?|
Ik mag hopen van niet want dit is the bloody shame! The bloody shame!

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 11 maart 2022 om 21:16:

Goed nieuws! Je kunt je reisprik gaan halen!!!!!! :pul :pul
https://twitter.com/ministerVWS/status/1502277746843607040
We zijn inmiddels dus in de waanzinnige situatie beland dat het argument om je te laten vaccineren niet meer de angst voor het virus is. Nee je moet je laten prikken want tja...anders kun je niet reizen natuurlijk!
Maar dat is toch logisch??! :kots

Is er hier nog iemand die dit kan of wenst te verdedigen?|
Ik mag hopen van niet want dit is the bloody shame! The bloody shame!

Het begint een beetje je persoonlijke forum te worden, gezien uit het uitblijven van de reacties.

+3/-1

Klopt!
En dat zegt mij meer over het gebrek aan tegenargumenten.
Maar ik blijf dingen signaleren. Doe er mee wie er wat mee wil doen.
Ik vind het namelijk erg stiekem zoals we nu een kant uit gerommeld worden en ik vind een groot deel van de Nederlandse bevolking schapen dat ze dat allemaal zomaar laten gebeuren.

In dat kader:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4053582/stoppen-met-massaal-testen-en-isolatie-bij-corona-vindt-etz-viroloog-murk

+1/-1

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 07:31:

Klopt!
En dat zegt mij meer over het gebrek aan tegenargumenten.
Maar ik blijf dingen signaleren. Doe er mee wie er wat mee wil doen.
Ik vind het namelijk erg stiekem zoals we nu een kant uit gerommeld worden en ik vind een groot deel van de Nederlandse bevolking schapen dat ze dat allemaal zomaar laten gebeuren.

In dat kader:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4053582/stoppen-met-massaal-testen-en-isolatie-bij-corona-vindt-etz-viroloog-murk

Weet ik niet.
Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.

Jouw standpunt is duidelijk, het is je goed recht om die discussie (is het een discussie?) Aan te blijven zwengelen. Ergens heb ik daar ook nog wel waardering voor. Maar ik ben niet zo van de termen als schapen, of wappies (die weer anderen gebruiken).

+3/-1

Weet ik niet. Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.

Dat is lekker makkelijk!
Andere dingen die in de wereld gebeuren betekenen niet dat je zomaar hoeft toe te laten dat 40% van de Nederlandse bevolking nu of op korte termijn het recht ontzegt wordt om vrij te reizen!
Als we daar al zo makkelijk aan voorbij gaan dan zijn we dus aan de ene kant bezig een dictatuur te bestrijden om er onder dat mom hier stapje voor stapje een op te tuigen.
En zo gaat dat, stapje voor stapje.
Als jij en anderen daar zomaar aan voorbij willen gaan moeten jullie dat zelf weten.
Maar ik heb kinderen en hoe klein wellicht mijn bijdrage, ik blijf ageren tegen dit soort gevaarlijke ontwikkelingen.

+1/-1

Prima. Jij pleit voor vrij reizen voor je kinderen. Ik blijf het selectieve verontwaardiging vinden. Het onrecht en de afbraak van voorzieningen door met naame de "christelijke" en de liberale partijen is al 25 jaar bezig.

+1/-0

Whataboutism! Doet het altijd goed in specifiek topic! :ja :ja

+1/-0

Ja. In dit geval wel. Ik kan je ook een schaap noemen omdat je je daar niet druk over gemaakt hebt, doet het ook heel goed.

+1/-0

Dat kun je doen, zou echter geen sterktebod zijn.
Om het even toe te spitsen op het acutele punt som ik nog even voor je op:
1- Europees gaat besloten worden dat de coronapas tot juli 2023 blijft
2- Ondanks dat Nederland zelf de coronapas intern terzijde heeft gelegd, gaat Nederland hier niet tegen stemmen, sterker, ze stemmen mee.
3- In concreto betekent dat dat 40% van de Nederlanders vanaf nu de grens niet meer over mogen
4- Goede vrienden van ons mogen hun dochter en haar gezin in Duitsland niet meer bezoeken omdat zij niet geboosterd zijn.
5- Wij vinden dat blijkbaar normaal want 'eigen schuld dikke bult", hadden ze hun booster maar moeten pakken
6- Een booster die wij hier kennelijk (terecht) niet meer nodig vinden, want hier is alles vrij.

Als je niet kunt zien wat een enorme impact dat op de persoonlijke vrijheden is, dan wens ik je welterusten.

+1/-0

Stapje voor stapje richting een technocratische dictatuur.... :kots
https://danielvdtuin.substack.com/p/wob-documenten-censuur?s=r

+1/-0

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 08:55:

Weet ik niet. Het zegt mij meer, dat mensen er klaar mee zijn, met de discussie, met het "Ik ben voor of ik ben tegen". Hun zegeningen tellen nu zo goed als alles weer mag, en er misschien andere zaken in de wereld spelen die belangrijker zijn.

Dat is lekker makkelijk!
Andere dingen die in de wereld gebeuren betekenen niet dat je zomaar hoeft toe te laten dat 40% van de Nederlandse bevolking nu of op korte termijn het recht ontzegt wordt om vrij te reizen!
Als we daar al zo makkelijk aan voorbij gaan dan zijn we dus aan de ene kant bezig een dictatuur te bestrijden om er onder dat mom hier stapje voor stapje een op te tuigen.
En zo gaat dat, stapje voor stapje.
Als jij en anderen daar zomaar aan voorbij willen gaan moeten jullie dat zelf weten.
Maar ik heb kinderen en hoe klein wellicht mijn bijdrage, ik blijf ageren tegen dit soort gevaarlijke ontwikkelingen.

Waar zeg ik dat ik daar aan voorbij ga?
Het enige wat ik probeer aan te geven, is dat de laatste postings (afgelopen 2 weken) enkel van jou zijn. En dat ik denk dat reacties uitblijven omdat mensen er klaar mee zijn. Enfin, lees het maar terug.
Ik maak je zelfs nog een verkapt compliment, maar dat even terzijde.

+2/-0

En ik zeg dat mensen zelf moeten weten of ze er klaar mee zijn.
Maar HET is nog niet klaar! Dat was steeds het argument wat door diezelfde mensen gebruikt werd toen ik een maand of 2 geleden pleitte om heel gauw met die waanzinnige lockdown te stoppen. "het "(virus) is nog niet klaar.
Nu in Nederland echter bewezen is dat het wel degelijk klaar is (zie ook het artikel wat ik net postte van viroloog Murk) vinden diezelfde mensen dat het nu wel klaar is.|

Maar hoe kan het in godsnaam klaar geacht worden als aan de andere kant diep ingrijpende vrijheidsbeperkingen worden opgelegd voor iets wat klaar geacht moet worden?

En ja, dat mensen daar zomaar licht over heen stappen vind ik schaapachtig en bovendien een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Het geeft een vrijbrief aan onze Europese regeringsleiders.
Dat mandaat hebben wij ze niet gegeven!

+1/-1

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 11:06:

En ik zeg dat mensen zelf moeten weten of ze er klaar mee zijn.
Maar HET is nog niet klaar! Dat was steeds het argument wat door diezelfde mensen gebruikt werd toen ik een maand of 2 geleden pleitte om heel gauw met die waanzinnige lockdown te stoppen. "het "(virus) is nog niet klaar.
Nu in Nederland echter bewezen is dat het wel degelijk klaar is (zie ook het artikel wat ik net postte van viroloog Murk) vinden diezelfde mensen dat het nu wel klaar is.|

Maar hoe kan het in godsnaam klaar geacht worden als aan de andere kant diep ingrijpende vrijheidsbeperkingen worden opgelegd voor iets wat klaar geacht moet worden?

En ja, dat mensen daar zomaar licht over heen stappen vind ik schaapachtig en bovendien een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Het geeft een vrijbrief aan onze Europese regeringsleiders.
Dat mandaat hebben wij ze niet gegeven!

Maar goeie vriend, wie zegt dat mensen daar licht overheen stappen dan? Omdat ze niet reageren op je postings? Of inhoudelijk met jou de discussie aan gaan?

Laat ik in deze voor mezelf spreken.
Mijn gevoel/mening over het virus, is wel degelijk wat bijgedraaid, sterker, ook op punten die jij eerder al aangaf. Nogmaals, credits daarvoor. Maar op bepaalde punten ook niet.
Dat is een ander iets als de discussie of dialoog aan willen of kúnnen gaan. Misschien wel om je fanatieke manier van reageren, maar dat is mijn mening.

+1/-0

Ze gaan blijkbaar met niemand de discussie aan. Ze hebben blijkbaar niks te melden.
Prima, ik wel, en dat doe ik ook.
En over felle manier van discussiëren gesproken, mij is een paar maanden terug nog verweten dat ik maar vond dat kankerpatiënten geen behandeling moesten krijgen omdat ik onverantwoorde dingen wilde.
Ik schoffeer niemand persoonlijk. Maar ik neem wel duidelijk stelling.
En ik onderbouw met argumenten en feiten. Wanneer dat als fel beschouwd wordt kan ik daar niks mee.

+1/-0

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 maart 2022 om 15:49:

Ze gaan blijkbaar met niemand de discussie aan. Ze hebben blijkbaar niks te melden.
Prima, ik wel, en dat doe ik ook.
En over felle manier van discussiëren gesproken, mij is een paar maanden terug nog verweten dat ik maar vond dat kankerpatiënten geen behandeling moesten krijgen omdat ik onverantwoorde dingen wilde.
Ik schoffeer niemand persoonlijk. Maar ik neem wel duidelijk stelling.
En ik onderbouw met argumenten en feiten. Wanneer dat als fel beschouwd wordt kan ik daar niks mee.

Ik vind dat te kort door de bocht.
Misschien bespreken ze dit in eigen familie kring, vriendengroep, werk. Of vind iemand het lastig om het gevoel onder woorden te brengen. Zeker als je ziet dat hier hele lappen tekst geschreven staan.

Ik ben het op zich met je eens dat een dialoog in algemene zin je verder brengt. Maar de manier waarop, en dan bedoel ik niet naar jou, kan mensen afremmen.

Overigens, heb ik niet fel in bewoording gebruikt, maar fanatiek.

+1/-0

Ik noem het eerder bevlogen.
Ik vind het best prima dat mensen het in hun privé situatie bespreken.
Gaat alleen een beetje voorbij aan de functie van een discussieforum.
Bovendien waren mensen wel present toen het nog doom and gloom tijd was.
Als je die draad die ik vorige pagina postte over het wob onderzoek, kun je lezen dat die politiek bewust en met manipulatie gevoerd is.
Als mensen ze destijds verdedigd hebben, als destijds bewust tegengeluid zwart gemaakt is, dan vind ik het fnuikend als mensen op dit forum die destijds wel mee liepen in de doctrine, nu hun kop in het zand steken.
Het volk krijgt de leiders die het verdiend.
Het gezond kritisch vermogen lijkt in Nederland erg aan slijtage onderhevig.
En elke stap die we daarin accepteren, is een stap meer richting een technocratische dictatuur.
En nee, ik overdrijf niet!
Dat is precies het mechanisme waarop Putin een groot deel van de Russen de afgelopen decennia heeft bespeeld.

+1/-0

Misschien is het iedereen het wel met je eens en reageren ze daarom niet.

+1/-0

Zou inhoudelijk gezien terecht zijn :B

+1/-0

Ik hoor daar wel bij. Ik vind het absurd, maar ik ben niet anders gewend van dit kabinet. Nietsontzienende Machtspolitici.

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 169 pagina's: 1 2 3 4 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona