Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Geboren op 1 juli 1976, toevallig dezelfde dag als een andere succesvolle Nederlandse spits (Kluivert), die goed presteerde in de 5 jaar voordat Ruud's ster begon te schijnen.

De Brabander kenmerkte zich door het zetten van stappen, die groot leken, maar moeiteloos genomen werden. Topscorer in Nederland met een doelpunt van 50 meter tegen Roda, topscorer in Engeland en in Spanje. Dan ben je een wereldspits. Opvallend is dat hij - volgens mij - slechts 3 goals van buiten de 16 maakte en dat hij, ondanks jaren bij Man U en Real Madrid, geen CL heeft gewonnen. Die moet dus nog eens gewonnen worden, en daarom is hij vanaf 2022 coach van PSV.

Aangezien we langzaam aan vooruit kunnen gaan kijken naar volgend seizoen, mag Ruud zijn eigen topic. Wordt hij dan de man die ons eindelijk weer belangrijke topwedstrijden last winnen en die schaal - die nu al veel te vaak in Amsterdam eindigt - weer naar Eindhoven haalt?

https://m.youtube.com/watch?v=DNMas8GFyT8link
https://m.youtube.com/watch?v=823I-aDkzQ0link
https://m.youtube.com/watch?v=OfUvji2My_0link

Waarom niet?

Dit bericht is gewijzigd op 5 augustus 2022, 12:06:15 door een mod.

+3/-0

Vooropgesteld ik vind Ruud een sympathiek persoon. Heeft ook meer krediet bij de pers als een van Bommel vermoed ik zo. Ik gun hem een goede trainerscarrière. Na het zien van de oefenwedstrijd tegen Bielefeld heb ik toch de eerste twijfels. Natuurlijk het is een oefenwedstrijd. En dan ook nog tegen gemotiveerde Duitsers. Het verschil qua trainingsopbouw was ook zichtbaar. Maar dit doet niets af aan de wijze waarop PSV wil spelen.
Wederom is het spel van PSV hoofdzakelijk gericht op de ingevingen van de buitenspelers. En die zijn bij PSV absoluut getalenteerd, maar ook vooral gericht op eigen succes. Zowel Gakpo als Madueke gaan veelal naar binnen en gaan dan voor het eigen succes. Een kopsterke spits als Luuk wordt zo niet in zijn kracht gebruikt. Van beide backs wordt in dit systeem gevraagd de voorzetten te geven voor de spits. Gevolg is dat PSV verdedigend kwetsbaar is. Het zou mooi zijn als Ruud eens een echte keuze durft te maken, dwz zet Gakpo op rechts of op 10. Het gevolg is dat aan de rechterkant de back minder diep hoeft te staan. Is beter voor de veldbezetting bij balverlies.
Op links zou je het eens met Max of Veerman kunnen proberen.
Nu veranderd er vrij weinig, ja er is een betere keeper ,ja er is een andere spits. Maar de speelwijze blijft gelijk. Het blijft vooral gokken op de ingevingen van de buitenspelers. En ja Gakpo zal er wel 10/15 inschieten in de eredivisie. Maar zodra de weerstand omhoog gaat of als de buitenspelers hun dag eens niet hebben volgt er weer puntverlies.

+2/-0

Ik ben op dit moment enthousiast over Ruud van Nistelrooij als trainer van PSV. Qua naam is hij alleen al groot. Spreekt de talen van onze spelers. Iedereen weet wel wie hij is zowel nationaal als internationaal. Ik vind hem rustig en duidelijk en doordacht overkomen. Er staat ook een ervaren staf naast hem. Hij komt over als iemand die zich zowel zelf als de spelers en club wil ontwikkelen.

Tijdens wedstrijden vind ik hem rustig maar tegelijkertijd meelevend en genietend van het spel wat zijn ploeg speelt. Dat straalt het vertrouwen uit. Ik vind daarom ook dat er echt iemand staat.

Nu helpt het ook dat PSV direct wint van Ajax die gewoon goed waren begonnen aan de wedstrijd. PSV liet het ineens kantelen en we zagen volgens mij een gefrustreerd Ajax. Zij wilden echt net zo graag als PSV gisteren winnen.

Ik denk dat de verschillen op dit moment kleiner zijn dan vorig jaar. Het belooft op basis van de wedstrijd van gisteren een spannend seizoen te worden. Ik gun het Ruud en natuurlijk heel PSV maar ook ons land dat we kampioen worden en samen met Ajax, Feyenoord en de andere clubs, ons voetbal sterker op de kaart blijven zetten

+3/-0

Hij oogt heel stabiel en benaderbaar. Ik heb geen enkel beeld van zijn visie, maar ik neem aan dat de speelwijze van PSV toch al niet enkel door hem bepaald wordt. Gezien je ook Ooijer en Rutten hebt rondlopen, zal het wel wat weghebben van de manier van spelen begin van de eeuw. En dat lijkt me prima.

+1/-0

Voor mij nog te vroeg om onze Ruud te beoordelen, eerste prijs op zak, kans om de CL in te gaan en de competitie begint weer.

Zijn uitstraling aan de zijlijn is goed maar nog even afwachten als er wat meer druk of frustratie op komt te staan, ik denk dat hij zijn hoofd vast koel kan houden, dat lukte voor de goal ook altijd.

Zou het geweldig vinden als hij nog een keer als onze coach in het Theatre of Dreams aan het werk mag, nog een keer met 75000 man "Ruud Ruud Ruud" (helaas zou dat dit seizoen dan niet in de CL zijn).

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij