Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2019/20

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

psvfen schreef op 18 januari 2020 om 08:17:

Unnerstall - Dumfries - Baumgartl/Teze - Hendrix - Viergever - Guti - Ihattaren - Thomas - Doan - Lammers - Bergwijn. Malen heb ik maar even buiten beschouwing gelaten vanwege zijn blessure. En Rosario vind ik een speler die eerder bij Spakenburg hoort dan bij PSV. Er is gewoon geen gebalanceerd elftal te maken van deze onthutsend zwakke selectie. Een linksback, een centrale verdediger, twee goede verdedigende middenvelders, we komen minstens vier spelers tekort die ook maar een beetje Eredivisie niveau lijken te kunnen halen.



Idd , zo denk ik er ook over. De meeste ''kenners'' vonden dat Mark op moest stappen dan zou het allemaal goed komen . Helaas , deze groep komt ook niet ver in de strijd om de KNVB beker . Van VVV zie ik dit team wel winnen maar ik hou mijn PSV hart vast voor de resterende seizoenshelft. Hopelijk komt JDJ gauw uit zijn winterslaap , we hebben nog maar enkele dagen om versterking te halen.

 

+2/-0

++: Wereldnivo
+: uitstekend voor PSV
+/-: kan beter
-: Moet beter
--: mijlenver onder nivo

Doel: Unnerstall, Zoet, Ruiter. Zoet is nu verhuurd. Hij is door het ijs gezakt en de eerste wedstrijd bij FCU was geen verbetering. Unnerstall maakt geen verpletterende indruk. Ruiter heeft nergens op hoog niveau gespeeld en is 36.

Conclusie: +/- . Unnerstall houden, de rest weg. Nieuwe keeper halen die beter is dan Unnerstall. Roulaux doorschuiven naar 3e keeper.

RB: Dumfries, Teze. Houden, beide. Met elkaar de strijd aan laten gaan en Dumfries verkopen als die een beter seizoen draait in 2021. Teze is zijn opvolger.

Conclusie: +.

CV's: Schwaab, Baumgartl, Viergever, Boscagli. Schwaab zakte vorig seizoen al door het ijs, loopt hier bij gebrek aan beter. Baumgartl is geen verbetering, Viergever kwam bij Ajax al tekort en Boscagli is van alles net niks. Te klein voor CV, te langzaam voor LB.

Conclusie: - . Schwaab en Boscagli weg, Obispo, Viergever en Baumgartl houden als backup en 2 nieuwe betere CV's halen. Ondergrens: niveau Bruma.

LB: Viergever, Boscagli, Sadilek. We gebben geen linksback.

Conclusie: -- . Sadilek is VM, Viergever als backup houden en Boscagli weg. Nieuwe LB, kaliber niveau Willems, Pieters, niveau Angelino zou ideaal zijn.

VM: Hendrix, Rosario, Gutierrez, Thomas. Alleen Gutierrez heeft potentie het beoogde niveau te halen. Bij Hendrix en vooral Rosario denk ik vooral aan een vertrek. Thomas oogt een heel nuttige backup.

Conclusie: + (dankzij Gutierrez en de potentie van de MIDDENVELDER Sadilek) . Gutierez en Sadilek houden, Thomas en misschien Hendrix als backup.

AM: Ihattaren, Afellay, Pereiro, Doan. Ihattaren heeft de potentie de top te halen. Pereiro en Afellay voegen om verschillende redenen niks toe aan het team en Doan is vooral een nuttige backup.

Conclusie: + (dankzij Ihattaren) . Ihattaren behouden, Doan en Mauro als backup. Afellay en Pereiro weg.

Vleugelspelers: Bergwijn, Gakpo, Bruma, Madueke, Doan. Bergwijn's plafond ligt hoger dan PSV, maar niet veel. Ik heb grote twijfels bij Gakpo en Bruma, Madueke ziet er veelbelovend uit. Doan is als Haarlemmer olie.

Conclusie: + (dankzij Bergwijn). Allen houden en volgend seizoen hopen dat Malen en Lammers niet tegelijkertijd geblesseerd zijn.

Spits: Malen, Lammers, Mitroglou. Mitro is helaas niet fit gebleken, Lammers en Malen hebben er ook veel pech mee, maar zijn jong.

Conclusie: + . Malen en Lammers houden. Romero backup. Mitro weg.

Eindconclusie: belangrijkste is (naast het aantrekken van een nieuwe TD en trainer met internationale ervaring) het verspijkeren van de achterhoede. Daar moeten 4 aankopen komen en dat moeten rake klappen zijn. Vandaar een nieuwe TD, deze voldoet niet. Met de huidige selectie en trainer moet een 3e of 4e plaats haalbaar zijn. Meer absoluut niet.

Een goede TD had deze winter al ingegrepen, zodat er nu al begonnen kan worden aan voorbereiding op de campagne 2020-21. Maar ja, JdJ… Nu hebben we de komende 4-5 maanden alleen maar tijdverlies en frustratie.

 

+1/-0

Boscagli, Doan, Baumgartl en Bruma: 2+7+10+15= 34 mln!! Gewoon weggegooit. Hoe verzin je het!?

Het is dat we, dankzij jarenlang investeren in de jeugd, ineens spelers als Ihattaren, Bergwijn, Lammers, Madueke en Malen hebben. Zonder hen speelden we nu om de onderste plaatsen!

De scouting heeft het de laatste jaren enorm laten afweten en de td is verantwoordelijk voor die 34 mln die verdampt is. John de Jong dus.

 

+1/-0

Het is niet verdampt, het is in waarde afgenomen. Ik heb de hoop bij Baumgartl en Doan zeker nog niet opgegeven en ik denk dat Bruma uiteindelijk ook nog wel wat opkrabbelt.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Ongelooflijk eigenlijk dat wij gewoon bijna Berghuis hadden gehad. In plaats van 15 miljoen voor Berghuis, die hier echt uitstekend had gepast, betaalden we 22 miljoen voor Bruma en Doan. Dan hadden we Pereiro ook nog eens in de vrije verkoop kunnen gooien.

Qua leiderschap, qua leeftijd, instelling, assists en doelpunten etc etc was het echt een aanwinst geweest. Als je dan ziet hoe Ajax instort en wat er bij Feyenoord overblijft als je Berghuis weg haalt dan was het de afgelopen hoofdprijs geweest.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:33:

Ongelooflijk eigenlijk dat wij gewoon bijna Berghuis hadden gehad. In plaats van 15 miljoen voor Berghuis, die hier echt uitstekend had gepast, betaalden we 22 miljoen voor Bruma en Doan. Dan hadden we Pereiro ook nog eens in de vrije verkoop kunnen gooien.

Qua leiderschap, qua leeftijd, instelling, assists en doelpunten etc etc was het echt een aanwinst geweest. Als je dan ziet hoe Ajax instort en wat er bij Feyenoord overblijft als je Berghuis weg haalt dan was het de afgelopen hoofdprijs geweest.



Hoewel ik geen fan was van hem, moet ik nu zeggen dat je verhaal wel enig hout snijdt. Hij doet het veel beter dan ik had verwacht en is inderdaad heel wat effectiever dan Bruma.
Eén kleine kanttekening;
Als hij bij ons gespeeld had en niet in een Feyenoord shirt zou hij net zoveel wedstrijden geschorst geweest zijn als Jorrit, Nick en Ryan samen. ;)

Maar hoe dan ook;
ons beleid was niet altijd top dit seizoen en dat wordt schrijnender naarmate blijkt dat de HELE top van de Eredivisie weinig of niets voorstelt.
Het is armoe troef met de ene inzinking en crisis na de andere.

Nu maar hopen dat Guus achter de schermen ons rijp maakt voor een nieuwe titel in 2021.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2019/20