Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 03 februari 2025 om 10:56:

forza vessem schreef op 03 februari 2025 om 10:01:

......
Voor Ajax ben ik niet zo bang, die gaan genoeg punten laten liggen. Maar door de blessures die we hebben en de belangrijke spelers die er nu lang uitliggen, wordt het prolongeren van de titel een hele opgave.

Even reageren op dit fragment. Dit zie ik dus ook als probleem bij PSV, onderschatting.

Waarom zou ajax op zeker nog punten gaan verspelen? Dit (anti)voetbal van ze valt redelijk makkelijk vol te houden. Kwestie van scoren, en met Brobbey, Weghorst, Klaassen, Taylor, Traore, Berghuis is er altijd wel eentje die een beetje vorm heeft om er 1 in te prikken. En daarna (zoals VD Vaart gister al zei) de italiaanse muur optrekken en eventueel afcounteren. Kijk maar naar hun doelsaldo, 1 of 2 doelpunten is genoeg voor ze.

En echt veel lastige wedstrijden hebben ze ook niet meer. Ja, uit naar ons. En die gaan ze verliezen denk ik, alleen wij gaan vrees ik meerdere punten verspelen in andere potten (o.a. Feyenoord en Twente uit)

Je kan er niks van zeggen. Beide teams zijn op dit moment niet stabiel. Ajax verliest ook uit het niets ineens van een club uit Letland die nog nooit een Europese wedstrijd hebben gewonnen.

PSV moet gewoon zorgen dat ze snel uit de sleur komen. De selectie is niks mis mee, dat hebben ze de eerste 15 wedstrijden van dit seizoen laten zien. Bosz moet snel zien uit te zoeken waarom we nu zoveel tegendoelpunten krijgen tov van die eerste 15 wedstrijden.
De namen die jij noemt bij Ajax, heeft PSV ook lopen. Daar zou ook altijd iemand een goaltje moeten kunnen maken (Bakajoko, de Jong, Lang, Saibari, Til, etc).
Het kan zomaar ineens weer gaan lopen, en dan kan je zomaar weer uitlopen. Als dat uitblijft dan kan het spannend blijven tot het einde. Niks van te zeggen.

+1/-0

Er klopt gewoon niets op het moment. Individueel worden er fouten gemaakt, maar organisatorisch is het probleem nog veel groter. Vorig seizoen en ook eerder dit seizoen was het continu PSV dat de klok sloeg. De tegenstanders kwamen niet aan voetballen toe en gingen het veld al op met het idee dat ze de schade beperkt wilden houden. Nu ruikt iedereen bloed en kan je letterlijk van iedereen verliezen. Dan kan je stoer roepen dat je je niet voor kan stellen dat je GEEN kampioen wordt, maar in hoeverre is dat overtuigd zijn van je kwaliteiten of is dat wellicht jezelf iets voorhouden?

+1/-0

Passievrucht schreef op 03 februari 2025 om 10:59:

PSVRijnwoude schreef op 03 februari 2025 om 10:56:

forza vessem schreef op 03 februari 2025 om 10:01:

......
Voor Ajax ben ik niet zo bang, die gaan genoeg punten laten liggen. Maar door de blessures die we hebben en de belangrijke spelers die er nu lang uitliggen, wordt het prolongeren van de titel een hele opgave.

Even reageren op dit fragment. Dit zie ik dus ook als probleem bij PSV, onderschatting.

Waarom zou ajax op zeker nog punten gaan verspelen? Dit (anti)voetbal van ze valt redelijk makkelijk vol te houden. Kwestie van scoren, en met Brobbey, Weghorst, Klaassen, Taylor, Traore, Berghuis is er altijd wel eentje die een beetje vorm heeft om er 1 in te prikken. En daarna (zoals VD Vaart gister al zei) de italiaanse muur optrekken en eventueel afcounteren. Kijk maar naar hun doelsaldo, 1 of 2 doelpunten is genoeg voor ze.

En echt veel lastige wedstrijden hebben ze ook niet meer. Ja, uit naar ons. En die gaan ze verliezen denk ik, alleen wij gaan vrees ik meerdere punten verspelen in andere potten (o.a. Feyenoord en Twente uit)

Je kan er niks van zeggen. Beide teams zijn op dit moment niet stabiel. Ajax verliest ook uit het niets ineens van een club uit Letland die nog nooit een Europese wedstrijd hebben gewonnen.

PSV moet gewoon zorgen dat ze snel uit de sleur komen. De selectie is niks mis mee, dat hebben ze de eerste 15 wedstrijden van dit seizoen laten zien. Bosz moet snel zien uit te zoeken waarom we nu zoveel tegendoelpunten krijgen tov van die eerste 15 wedstrijden.
De namen die jij noemt bij Ajax, heeft PSV ook lopen. Daar zou ook altijd iemand een goaltje moeten kunnen maken (Bakajoko, de Jong, Lang, Saibari, Til, etc).
Het kan zomaar ineens weer gaan lopen, en dan kan je zomaar weer uitlopen. Als dat uitblijft dan kan het spannend blijven tot het einde. Niks van te zeggen.

Je hebt wel een punt, niets is zo onvoorspelbaar als het Nederlands voetbal.
Ajax verliest zeker ook, maar zij verliezen potjes die niet bepalend zijn. Tegen die Letten of tegen lazio maakte allemaal niet zoveel uit. kansloos in de beker tegen AZ, leek ze niet echt te deren. De must wins pakken ze. De competitie, 9 punten tegen drie wedstrijden tegen Feyenoord en ons. Ze hebben in de competitie pas 2 keer verloren he, 1 keer was direct in het begin tegen NAC (augustus ofzo).

Wij hebben dat scorend vermogen zeker ook, (veel)meer nog zelfs. Maar zij kunnen de 0 houden, voor hun kan 1 goal genoeg zijn. Wij krijgen er gewoon veel te veel tegen.

We hebben net een reeks neergezet (minstens 1 keer scoren) van 60 wedstrijden ofzo ? En we scoren altijd (behalve Heerenveen dan). Als wij ook zo n defensie hadden gehad waren we nu al kampioen.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 03 februari 2025 om 11:20:

Er klopt gewoon niets op het moment. Individueel worden er fouten gemaakt, maar organisatorisch is het probleem nog veel groter. Vorig seizoen en ook eerder dit seizoen was het continu PSV dat de klok sloeg. De tegenstanders kwamen niet aan voetballen toe en gingen het veld al op met het idee dat ze de schade beperkt wilden houden. Nu ruikt iedereen bloed en kan je letterlijk van iedereen verliezen. Dan kan je stoer roepen dat je je niet voor kan stellen dat je GEEN kampioen wordt, maar in hoeverre is dat overtuigd zijn van je kwaliteiten of is dat wellicht jezelf iets voorhouden?

Klopt in mijn ogen niet helemaal, want aanvallend is het niet superslecht. Je scoort minimaal 3x tegen Rode Ster, NAC, NEC, Liverpool.

Je krijgt alleen veel meer doelpunten tegen, daar ligt het verschil tov vorig jaar en de eerste seizoenshelft. 2 tegen AZ, 2 tegen Rode Ster, 2 tegen Liverpool, 2 tegen NAC, 3 tegen NEC, 3 tegen PEC.

Als jezelf 3x blijft scoren, en je weet die tegendoelpunten weer uit je spel te halen, ben je er. Maar ik ga ervan uit dat ze hier intern bij PSV ook nadrukkelijk naar kijken, waar deze tegendoelpunten steeds van komen.

+1/-0

Is Yarek Gasiorowski van valencia haalbaar voor PSV ?
Inter wilde hem ookal.
Ik denk wel dat het een uitstekende toevoeging is voor ons psv.

+1/-0

Hierinhetzuiden. schreef op 03 februari 2025 om 13:29:

Is Yarek Gasiorowski van valencia haalbaar voor PSV ?
Inter wilde hem ookal.
Ik denk wel dat het een uitstekende toevoeging is voor ons psv.

Dit zou de perfecte aankoop zijn. Kan linksback spelen. Kan als Boscagli langer niet fit is ook centraal staan. Als Dest terug is kan, Dest naar rechtsback en hij linksback. Mauro als back-up voor beide posities.

Ook meteen een vervanger voor Boscagli volgend jaar.

Zou echt topaankoop zijn. Ook kopsterk dus fijn met dode spelmomenten.

Lijkt mij onhaalbaar....

+1/-0

Zo moeilijk is het toch allemaal niet.

Itakura of Yasek Gasiorowski voor Boscagli
Dest rechtsback of dest linksback en Milan van ewijk halen als rechtsback of
Malacia huren als linksback. (Eventuele koopoptie erbij)

Depay in de spits (huren met koopoptie)

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 03 februari 2025 om 15:16:

Mja het klinkt zo makkelijk als je wat namen dropt.
- Milan van Ewijk heeft contract tot 2027, speelt elke week
- Malacia is deze week een transfer geblokkeerd door Man United, die mag wss niet weg.
- Depay zou ik niet doen... koop dan iemand voor de toekomst.
- Itakura of Gasiorowski zie ik beide graag komen, dat zou mooi zijn. Maar vraag me af of Yasek naar PSV zou willen....

+1/-0

Ik lees net op het AD dat die speler van Twente is Rome is. Die zal dus wel niet komen. (Niet dat ik dat erg vind). Ik hoor ook weinig meer over die spits van Lazio die gisteravond opeens opdook.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 03 februari 2025 om 15:43:

Ik lees net op het AD dat die speler van Twente is Rome is. Die zal dus wel niet komen. (Niet dat ik dat erg vind). Ik hoor ook weinig meer over die spits van Lazio die gisteravond opeens opdook.

Klopt. Hij scheen bij AS Roma veel meer te kunnen verdienen.

+1/-0

Roma betaalt kennelijk 8 miljoen plus 2 aan bonussen voor Eddie Sardine. Blij dat 'we' dat niet hebben gedaan.

+2/-0

Haroldinho schreef op 03 februari 2025 om 15:59:

Roma betaalt kennelijk 8 miljoen plus 2 aan bonussen voor Eddie Sardine. Blij dat 'we' dat niet hebben gedaan.

Ik lees het ook. Veelste veel geld! Gelukkig heeft PSV zich niet laten verleiden.

+1/-0

Breaking!

PSV is dicht bij de komst van Magnus Carlsen. De 34-jarige Noor moet er voor gaan zorgen dat we beter en sneller op meerdere borden tegelijk kunnen schaken. Blind zelfs, mocht de situatie daarom vragen.

+4/-0

Het is weer ouderwets spannend met die transfers. Not. Eén potentiële back die naar Roma gaat, en gerucht over een linksbuiten waar misschien nog iets concreet zou kunnen worden, misschien, of niet. Ik snap dat niet alles naar buiten komt, maar ik hoop toch echt op een verdedigend konijn uit Ernie z'n hoge hoed...

+1/-0

Malacia schijnt de nieuwe linksback te worden. Nu nog een aanvaller svp.

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 03 februari 2025 om 15:16:

Sow, jij gaat gewoon gelijk krijgen
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1255223/psv-strikt-tyrell-malacia.htmllink

+1/-0

Als hij meteen inzetbaar is, dan vind ik dit wel een interessante aanwinst. Wel jammer dat er geen optie bij zit.

+1/-0

Grappig ... aan hem dacht ik afgelopen zaterdag ook nog. Vond hem toch een van de betere verdedigers in NL, voor z'n blessure.
Zou leuk zijn als hij woensdag al mee kon doen ....

+1/-0

Vooropgesteld, dat het verval van PSV t.o.v. vorig seizoen bij vlagen zo ontzettend groot is, had ik ook niet verwacht. Zeker niet toen we er 'gewoon' weer in slaagden de eerste 10 competitiewedstrijden winnend af te sluiten en thuis tegen Sporting Lissabon een puike wedstrijd af te leveren. Maar ja, het (onnodige) verlies in de wedstrijd tegen Ajax was een teken aan de wand. De eerste 85 minuten van de wedstrijd tegen Shaktar ook. En daarna, in rap tempo, complete wanprestaties tegen Stade Brest, Heerenveen, Excelsior en PEC. En jezelf compleet voor schut zetten in de blessuretijd tegen NEC.

Ik ben inmiddels wel bang voor Ajax, want hoe slecht die ook spelen, ze winnen wel bijna elke keer. En wij kunnen zelfs thuis tegen promovendi tegenwoordig het angstzweet uit onze bilnaad opvegen. "Gelukkig" zijn Twente, Feyenoord, Utrecht en AZ ook bij vlagen dramatisch en moet het wel heel gek lopen als we lager dan plek 2 willen eindigen. Maar op de manier waarop het nu gaat, is ook dat in mijn ogen geen zekerheidje.

De vraag is, wat je er aan kan doen. Zijn nieuwe spelers het antwoord? Zit het in de tactiek? Is het motivatie? Dit PSV is mijns inziens voer voor psychologen.

Maar van de andere kant: ik, en velen met mij, heb vanaf het begin van het seizoen geroepen dat de verdediging niet goed genoeg was. Je kunt niet ongestraft afscheid nemen van 3 basisspelers (Teze, Dest, Ramalho) en 3 back-ups (Sambo, Van Aanholt en Bella-Kotchap). Zeker niet als in het begin van het seizoen Obispo en Mauro Jr. zwaar geblesseerd zijn. Achteraf is het makkelijk oordelen, maar Karsdorp voor Teze is een hele dikke achteruitgang, en Dams en Oppegard hadden gewoon het niveau voor PSV1 (nog) niet. Zelfs Mauro Jr. is natuurlijk een klasse minder dan Dest, maar die is in ieder geval nog meer dan geschikt als back-up. Gelukkig was Flamingo tot nu toe prima op dreef, maar het is niet gek dat hij een terugval krijgt en ons dit jaar al vaker in de problemen heeft gebracht (Belgrado, Nijmegen).

Gaan we dat oplossen met een Malacia die de afgelopen anderhalf jaar 310 wedstrijdminuten bij Man Utd in de benen heeft? Zouden we dat gaan oplossen met een linksbackie van Utrecht of Twente, of met een 20-jarige Spanjaard (ook al is het een groot talent)? Ook die aanvaller van Lazio zal toch moeten wennen aan zijn teamgenoten en de manier van voetballen van PSV. Mijns inziens moet toch de kern van onze eigen jongens het tij zien te keren.

En dan is het natuurlijk heel zuur dat jongens als Pepi en Tillman er zo lang uit liggen, en Boscagli nu ook een tijd afwezig zal zijn. Want al je wisselmogelijkheden verdampen op deze manier. Jongens als Til, Driouech, Bajraktarevic, Obispo en Ledezma zijn niet de namen die een wedstrijd voor je gaan omdraaien, waar we eerdermet Saibari, Tillman, Lozano en Pepi 4 mannen konden inbrengen die wel op eigen houtje zo'n wedstrijd naar hun hand zetten.

Hopelijk kunnen we ons woensdag herpakken met een goeie pot tegen Feyenoord, en lopen we de komende competitiewedstrijden even geen verdere averij meer op. Dat is mijns inziens de enige manier om het goede gevoel terug te laten keren.

En dan hebben we volgend seizoen op 1 augustus hopelijk eens een verdediging staan die staat als een huis!

+1/-0

BasArnhem schreef op 03 februari 2025 om 20:43:

Gaan we dat oplossen met een Malacia die de afgelopen anderhalf jaar 310 wedstrijdminuten bij Man Utd in de benen heeft? Zouden we dat gaan oplossen met een linksbackie van Utrecht of Twente, of met een 20-jarige Spanjaard (ook al is het een groot talent)?

Het is altijd zo makkelijk om kritiek te leveren. Geen enkele aanwinst lijkt goed genoeg voor PSV. Halen we een speler van Utrecht of Twente? Niet goed genoeg. Een 20-jarig talent? Niet goed genoeg. Een speler van Man United die bij Feyenoord jaren goed heeft gepresteerd en zelfs Oranje haalde? Ook niet goed genoeg.

Maar wie moet PSV dan wél halen? Gvardiol van Real? Die komt niet. Dimarco van Inter? Vergeet het maar. Mendes van PSG? Ook niet haalbaar.

Nieuwe spelers krijgen vaak al kritiek voordat ze überhaupt een minuut hebben gespeeld. Ze zouden te jong zijn, te weinig ervaring hebben of te weinig gespeeld hebben… Blablabla.

De realiteit is simpel: PSV kan geen vaste krachten uit de topcompetities kopen. Daar zijn we als club gewoon te klein voor, hoe graag we dat ook anders zouden willen. We moeten hopen op een dosis geluk bij transfers—een talent dat zich goed ontwikkelt of een huurling van een topclub die weinig speeltijd krijgt.

Laten we nieuwkomers in ieder geval een eerlijke kans geven voordat we ze afserveren. We nemen afscheid van Dams, een 20-jarige die een half jaar in het eerste speelde en ‘niet goed genoeg’ werd bevonden, en krijgen daar een 25-jarige verdediger met ervaring op het hoogste niveau voor terug.

Wie is voor PSV dan wel goed genoeg....want het is voor sommige mensen hier nooit goed....?

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25