Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

En over het opta verhaal. Ik denk bijna zeker te weten dat er ploegen met 10 punten uitgeschakeld gaan worden. We gaan zien. (maar dan verschuilt opta zich waarschijnlijk achter die 1 %

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 11 december 2024 om 20:44:

SouBavaria schreef op 11 december 2024 om 15:08:

Zo met een schuin oog kijkend naar de stand en het resterende programma moeten wij vooral hopen op puntverlies van Feyenoord en Stuttgart. PSG en Juventus zullen waarschijnlijk boven ons gaan eindigen, dus het gaat kiele-kiele worden!

Ik hoop dat feyenoord verliest vanavond, maar aan de andere kant komt Sparta Praag (nu 4 punten meen ik) dan ook wel heel dichtbij en kunnen zij en Feyenoord ons voorbij in de komende rondes als we niet genoeg punten pakken.

Toen ik dat zei in de vorige speelronde riep iedereen nog dat we van onze eigen kracht moeten uitgaan ….
Nu zijn de meningen zo te zien een beetje gedraaid. 😂😉

+1/-0

Vanavond de beuk erin nondeju!

+2/-0

Ik denk niet dat we naar andere uitslagen hoeven te kijken. 8 of 9 Punten gaat te weinig zijn. Met 10 hebben we een doelsaldo van +2 wat genoeg is. Met 11 of meer gaan we door.

+1/-0

Goed, we zijn door naar de tussenronde en als ik het resterende programma in een Excelletje gooi, dan gaat PSV 20e worden. De waarschijnlijke tegenstanders zijn BVB, Real, Atalanta, Man. City of Stade Brest.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 14 december 2024 om 16:27:

En over het opta verhaal. Ik denk bijna zeker te weten dat er ploegen met 10 punten uitgeschakeld gaan worden. We gaan zien. (maar dan verschuilt opta zich waarschijnlijk achter die 1 %

Er zijn wel wat bijzondere factoren:
-3 clubs hebben 0 punten
-alleen Liverpool wint alles (behalve de laatste uiteraard)
-er wordt minder dan een kwart gelijk gespeeld

Als Real en Celtic punten pakken, PSG wint en daarna een salonremise tegen Stuttgart, Benfica gelijk tegen Juve, Feyenoord 1 punt nog, Club verliest tegen City, Dinamo 3 punten erbij, dan vliegen er zelfs twee clubs met 11 punten uit!

Feyenoord moet nog aan de bak!

+1/-0

Feyenoord gaat (helaas?) geen punten meer halen ....

+1/-0

Albert Trestena schreef op 22 januari 2025 om 09:40:

PSVRijnwoude schreef op 14 december 2024 om 16:27:

Er zijn wel wat bijzondere factoren:
-3 clubs hebben 0 punten
-alleen Liverpool wint alles (behalve de laatste uiteraard)
-er wordt minder dan een kwart gelijk gespeeld

Als Real en Celtic punten pakken, PSG wint en daarna een salonremise tegen Stuttgart, Benfica gelijk tegen Juve, Feyenoord 1 punt nog, Club verliest tegen City, Dinamo 3 punten erbij, dan vliegen er zelfs twee clubs met 11 punten uit!

Voor wat betreft speelronde 7 dus maar hopen dat Arsenal vanavond Zagreb verslaat en dat PSG niet wint van City, liefst verliezen want dan kunnen ze PSV al niet meer inhalen.

+1/-0

Dat laatste zou ideaal zijn. Had het er weken geleden al met een Feyenoorder op mijn werk over dat het wel eens zo zou kunnen lopen dat Slot Feyenoord kan helpen door dik van ons te winnen.🤔
Daar heb ik even geen zin in, sorry Feyenoord.

+1/-0

In theorie zou dat kunnen inderdaad. Maar dat zie ik om meerdere redenen niet gebeuren. Ik vrees voor Feyenoord dat ze geen punten meer pakken, en dus ons niet meer inhalen (dat vind ik dan weer minder erg :) ). D
Daarbij, als dat wel een scenario zou zijn, dan nog geloof ik niet dat Slot zijn sterkste opstelling gaan neerzetten in Eindhoven om Feyenoord te helpen. Hij zal een gebalanceerd team neerzetten, wat nog altijd voldoende kwaliteit heeft om PSV te verslaan. En mocht het op een gegeven moment bijvoorbeeld 0-2 staan, dan zal bij Liverpool naar ik aanneem (en hoop) de rem er ook op gaan. Ze krijgen nog een lange 2e seizoenshelft met veel belangrijke wedstrijden, dan is het nutteloos om diep te gaan in Eindhoven als er voor jezelf niets meer op het spel staat (en je er slechts je oude werkgever in theorie mee zou kunnen helpen).

Ik heb op basis van de huidige stand en programma ook eens doorgerekend waar we gaan eindigen, en ik kom net als SouBavaria uit op een 20e plek. Mogelijke tegenstanders zijn dan de ploegen met 15 punten, waar ik uit kom op BVB, Juventus en Real Madrid. Op basis van huidig er verwacht doelsaldo, zou PSV dan tegen Madrid tegen komen. Je had beter kunnen treffen zeg....(de beide alternatieven zijn niet veel beter overigens).

+1/-0

Petrovic schreef op 22 januari 2025 om 14:50:

In theorie zou dat kunnen inderdaad. Maar dat zie ik om meerdere redenen niet gebeuren. Ik vrees voor Feyenoord dat ze geen punten meer pakken, en dus ons niet meer inhalen (dat vind ik dan weer minder erg :) ). D
Daarbij, als dat wel een scenario zou zijn, dan nog geloof ik niet dat Slot zijn sterkste opstelling gaan neerzetten in Eindhoven om Feyenoord te helpen. Hij zal een gebalanceerd team neerzetten, wat nog altijd voldoende kwaliteit heeft om PSV te verslaan. En mocht het op een gegeven moment bijvoorbeeld 0-2 staan, dan zal bij Liverpool naar ik aanneem (en hoop) de rem er ook op gaan. Ze krijgen nog een lange 2e seizoenshelft met veel belangrijke wedstrijden, dan is het nutteloos om diep te gaan in Eindhoven als er voor jezelf niets meer op het spel staat (en je er slechts je oude werkgever in theorie mee zou kunnen helpen).

Ik heb op basis van de huidige stand en programma ook eens doorgerekend waar we gaan eindigen, en ik kom net als SouBavaria uit op een 20e plek. Mogelijke tegenstanders zijn dan de ploegen met 15 punten, waar ik uit kom op BVB, Juventus en Real Madrid. Op basis van huidig er verwacht doelsaldo, zou PSV dan tegen Madrid tegen komen. Je had beter kunnen treffen zeg....(de beide alternatieven zijn niet veel beter overigens).

Inderdaad, dan worden wij het slachtoffer van het feit dat een aantal clubs later op stoom kwam of zelfs helemaal niet...
Of we hebben het in Brest verpest, want dan hadden we nu VIERDE gestaan! Of tegen Sporting, al hadden we geluk tegen Sjachtar, maar blijkt het punt in Parijs uiteindelijk een gouden punt...

Moraal van het verhaal: na 8 potjes staat echt iedereen terecht waar het staat en wie dan de tegenstander wordt, het zij zo. All what happens is bonus!

Wat ik me wel afvraag: wordt er nog geloot tussen de koppeltjes 9/10 - 23/24 en zijn er uitgesloten lotingen? Denk hierbij aan ploegen uit hetzelfde land en niet kunnen "paren" met een club waar in de League Fase al tegen gespeeld is?

+1/-0

Wat ik me wel afvraag: wordt er nog geloot tussen de koppeltjes 9/10 - 23/24 en zijn er uitgesloten lotingen? Denk hierbij aan ploegen uit hetzelfde land en niet kunnen "paren" met een club waar in de League Fase al tegen gespeeld is?

Ik lees dit net op een UEFA site:
There is no restriction in terms of clubs from the same nation playing one another, or when it comes to teams that have already played each other during the league phase.

Er wordt dus inderdaad geloot 9 of 10 speelt tegen 23 of 24, 11 of 12 tegen 21 of 22 etc. Waarbij 9 t/m 16 eerst uit spelen.
We zouden dus weer tegen Brest of Juventus of Sporting kunnen spelen.

+1/-0

Heb het even in de simulator gegooid en dan zouden Club Brugge en Zagreb eruit liggen of Feyenoord als ze met drie goals verschil verliezen toch?
Of PSV en Zagreb als we met 7-0 van Liverpool verliezen. Dus is toch theoretisch Feyenoord gevaarlijk voor ons en hebben we een marge van vier doelpunten in doelsaldo, mocht Feyenoord nog een gelijk spel halen.

+1/-0

Nou even de berekening voor de laatste wedstrijd hoe psv nog buiten de top 24 kan vallen.

Even uitgaande van alle slechtste scenario’s bij andere wedstrijden

- City moet winnen van Brugge.
- PSG en Stuttgart moeten gelijkspelen
- Sporting en Benfica moeten minstens een punt pakken waarvan Benfica uit bij Juve.

Als dit allemaal gebeurd mag PSV met maximaal 0-6 verliezen van Liverpool. Voor elke goal die City extra scoort komt daar een extra goal voor Liverpool bij.

Dit is volgens mij het scenario nu.

Maar goed gewoon winnen in eigen huis voor een mooie rangschikking.

+2/-0

We kunnen er niet meer uit liggen.

Doordat een aantal van de clubs onder PSV in de laatste speelronde tegen elkaar speelt, met Manchester City - Club Brugge en VfB Stuttgart - PSG, kunnen zij niet allemaal nog zoveel punten halen dat ze ons voorbij te gaan.

Ook is het bijzonder onwaarschijnlijk dat Dynamo Zagreb, dat nu op plek 26 staat een verschil in doelsaldo van 11 goals goed zal maken. Daarvoor moeten wij met 0-6 van Liverpool verliezen, terwijl zij AC Milan, dat strijdt om hun plek in de Top 8 te behouden, met 5-0 moeten verslaan. (of een vergelijk bare combinatie aan uitslagen) Not going to happen.

Dussss, we zijn er, nu is het afhankelijk van de laatste speelronde waar we zelf terecht komen en tegen welke twee tegenstanders we dan kunnen loten.

+1/-0

PSV is theoretisch nog niet zeker hoor. Het slechtste scenario:
-Man City wint van club met 1 punt verschil
-PSG speelt gelijk in Suttgart
-Zagreb wint heel dik van AC Milan

Dan moet PSV zorgen dat het doelsaldo hoger is dan Stuttgart en dus 0-3 of beter om sws Club/City èn Stuttgart/PSG onder ons te houden.

Edit: Benfica en Sporting moeten dan uiteraard ook nog niet verliezen en Stuttgart-PSG moet minimaal 1-1 worden voor dat scenario.
Edit 2: als we uitgaan dat Zagreb niet extreem stunt is 0-5 verliezen genoeg om boven Club of Man City te blijven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 januari 2025, 09:56:36.

+1/-0

Albert Trestena schreef op 23 januari 2025 om 09:45:

Dan moet PSV zorgen dat het doelsaldo hoger is dan Stuttgart en dus 0-3 of beter om sws Club/City èn Stuttgart/PSG onder ons te houden.

Edit: Benfica en Sporting moeten dan uiteraard ook nog niet verliezen en Stuttgart-PSG moet minimaal 1-1 worden voor dat scenario.
Edit 2: als we uitgaan dat Zagreb niet extreem stunt is 0-5 verliezen genoeg om boven Club of Man City te blijven.

Zoals je zegt; theoretisch... We zouden ook nog 10e of 11e kunnen worden, maar de kans dat dat gebeurd is net zo theoretisch en nagenoeg gelijk aan 0. Not going to happen.

+1/-0

EHVDGXT schreef op 23 januari 2025 om 11:12:

Zoals je zegt; theoretisch... We zouden ook nog 10e of 11e kunnen worden, maar de kans dat dat gebeurt is net zo theoretisch en nagenoeg gelijk aan 0. Not going to happen.

Dat de Portugezen beiden niet verliezen is misschien 35%. Dat City wint iets van 60%. PSG gelijk is iets van 50% misschien, aangezien beide clubs weinig zullen doen mocht die stand ver in de wedstrijd op het bord staan. Dan kom je toch ruim boven de 1%, eerder rond de 10%.

+1/-0

Zolang je met minder dan 7 doelpunten verschil verliest ben je zeker door. Dus lekker vrijuit voetballen en gewoon winnen thuis

+1/-0

Albert Trestena schreef op 23 januari 2025 om 12:21:

EHVDGXT schreef op 23 januari 2025 om 11:12:

Zoals je zegt; theoretisch... We zouden ook nog 10e of 11e kunnen worden, maar de kans dat dat gebeurt is net zo theoretisch en nagenoeg gelijk aan 0. Not going to happen.

Dat de Portugezen beiden niet verliezen is misschien 35%. Dat City wint iets van 60%. PSG gelijk is iets van 50% misschien, aangezien beide clubs weinig zullen doen mocht die stand ver in de wedstrijd op het bord staan. Dan kom je toch ruim boven de 1%, eerder rond de 10%.

City moet sowieso winnen. Doen ze dat met 3-0 ofzo dan mogen wij met 0-8 verliezen. Die kans moet je nog vermenigvuldigen met de 10% en dan kom je ergens onder de 1% uit.

Dit bericht is gewijzigd op 23 januari 2025, 12:35:15.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025