Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 januari 2025 om 12:21:

EHVDGXT schreef op 23 januari 2025 om 11:12:

Albert Trestena schreef op 23 januari 2025 om 09:45:

PSV is theoretisch nog niet zeker hoor. Het slechtste scenario:
-Man City wint van club met 1 punt verschil
-PSG speelt gelijk in Suttgart
-Zagreb wint heel dik van AC Milan

Dan moet PSV zorgen dat het doelsaldo hoger is dan Stuttgart en dus 0-3 of beter om sws Club/City èn Stuttgart/PSG onder ons te houden.

Edit: Benfica en Sporting moeten dan uiteraard ook nog niet verliezen en Stuttgart-PSG moet minimaal 1-1 worden voor dat scenario.
Edit 2: als we uitgaan dat Zagreb niet extreem stunt is 0-5 verliezen genoeg om boven Club of Man City te blijven.

Zoals je zegt; theoretisch... We zouden ook nog 10e of 11e kunnen worden, maar de kans dat dat gebeurt is net zo theoretisch en nagenoeg gelijk aan 0. Not going to happen.

Dat de Portugezen beiden niet verliezen is misschien 35%. Dat City wint iets van 60%. PSG gelijk is iets van 50% misschien, aangezien beide clubs weinig zullen doen mocht die stand ver in de wedstrijd op het bord staan. Dan kom je toch ruim boven de 1%, eerder rond de 10%.

De kansberekening met alleen die factoren komt inderdaad op rond de 10% uit, ervan uitgaande dat je percentages correct zouden zijn. Maar als je een aantal andere factoren ook mee gaat tellen, wordt het een ander verhaal. Zo moet PSV met minstens 7 goals verschil van Liverpool verliezen en tegelijk moet Brugge met één goal verschil van City verliezen waarbij ze wel minstens 7 keer scoren... de kans daarop is statistisch gezien gelijk aan....NUL.

+1/-0

Op basis van puntenaantallen kunnen we in theorie nog eindigen op elke plek 8 tot 26. Maar realistisch gezien moeten we, na de nederlaag tegen Brest en het billenknijpen tegen Shakthar en Rode Ster, blij zijn dat we (zo goed als zeker) bij de beste 24 eindigen.

Of er volgende week een stunt mogelijk is tegen Liverpool, zal natuurlijk mede afhangen van hoe serieus Liverpool de wedstrijd neemt en of de grote namen wellicht in Engeland achterblijven danwel op de bank plaatsnemen. En of de spelers op het veld in staat zijn 110% te geven. Liverpool heeft nog 1 punt nodig om de 1e plaats veilig te stellen, want bij een nederlaag springt Barcelona eroverheen als ze thuis van Atalanta winnen. Gezien de vorm waarin we verkeren en het aantal afwezigen wat er ongetwijfeld zal zijn, verwacht ik dat het heel moeilijk zal worden om een resultaat te halen.

Dan is het afwachten op welke plek we precies eindigen en wie onze mogelijke tegenstanders worden. Het is leuk en onvoorspelbaar, en er staat voor aardig wat ploegen nog wel iets op het spel. Al met al vind ik deze poulefase van de Europese toernooien wel een succes.

Iemand trouwens een idee waarom er in de Conference League maar 6 speelrondes zijn?

+1/-0

Is echt onmogelijk te berekenen wie je zou kunnen treffen, dat maakt het ook wel weer mooi. Maar zou toch liever geen Feyenoord treffen eerlijk gezegd, die zien we vaak genoeg.

+1/-0

Hendrikus schreef op 23 januari 2025 om 13:52:

Is echt onmogelijk te berekenen wie je zou kunnen treffen, dat maakt het ook wel weer mooi. Maar zou toch liever geen Feyenoord treffen eerlijk gezegd, die zien we vaak genoeg.

Het is inderdaad onmogelijk te berekenen. Je kunt alleen een ronde verder kijken. Hang je onderin de lijst 21 tot en met 24, mag je opdraven tegen 5 t/m 8 als je de tussenronde overleeft.
Dus wat plekken zakken is niet per se ongunstig op basis van de huidige stand.

Tussenronde tegen monaco/aston villa/Lille/Feyenoord moet mogelijk zijn. Daarna mag je aantreden tegen Atalanta/leverkusen/atletico/Milan. Die allemaal ook niet onmogelijk zijn.

Uiteraard gaat alles nog verschuiven, dus er valt weinig over te zeggen!

+1/-0

Koen073 schreef op 23 januari 2025 om 15:16:

Hendrikus schreef op 23 januari 2025 om 13:52:

Het is inderdaad onmogelijk te berekenen. Je kunt alleen een ronde verder kijken. Hang je onderin de lijst 21 tot en met 24, mag je opdraven tegen 5 t/m 8 als je de tussenronde overleeft.
Dus wat plekken zakken is niet per se ongunstig op basis van de huidige stand.

Tussenronde tegen monaco/aston villa/Lille/Feyenoord moet mogelijk zijn. Daarna mag je aantreden tegen Atalanta/leverkusen/atletico/Milan. Die allemaal ook niet onmogelijk zijn.

Uiteraard gaat alles nog verschuiven, dus er valt weinig over te zeggen!

Volgens mijn prognose verliezen wij nipt van Liverpool en ontmoeten wij een tegenstander die 15 punten heeft gehaald. Zelf eindigen we 22e. Dus wordt het BVB, Juventus, Real Madrid of Bayern München. Daarbij aangetekend dat de twee van deze vier met het beste en minste doelsaldo afvallen. Voor wat het koffie-dik-kijken waard is...

+1/-0

So, dat was me het avontuurtje wel in Belgrado. Heenvlucht in Dortmund gecanceld vanwege de mist (trein naar Frankfurt gepakt en daar nieuwe vlucht). Ruzie in de discotheek (Mr. Stefan Braun) met lokale dronkenlap. Twee keer opgelicht door een taxi (wisseltruc en op hol geslagen gemanipuleerde meter). Verloren telefoon in taxi terug moeten kopen voor 300 euro, maar na onderhandeling was 100 euro ook akkoord. Opgesloten in restaurant tegenover Irish Pub (Liga Pub) die verbouwd werd door 150 op hol geslagen Serven.

Voor, tijdens en na de wedstrijd voelde ik me nog het meest op mijn gemak, vanwege de aanwezigheid van honderden ME'ers (met gun?) die uiterst vriendelijk en respectvol met ons omgingen. Heel netjes. Daar kunnen hun collega's uit Frankrijk en Spanje nog wat van leren.

Jammer dat er op het plein dat georganiseerd was door PSV niks geregeld was. Enkel een paar kroegen die niet wisten dat wij eraan kwamen en daardoor onvoldoende pils en glazen hadden ingeslagen. Geen PSV muziek, niks fatsoenlijks te eten. Ook de sfeer tijdens de wedstrijd vond ik enorm tegenvallen. 0-3 met rust en toch is het de hele rust muisstil. Ik kan me awaydays met slechter resultaat herinneren waar het er veel luider aan toe ging. Waar dat mee te maken had? Geen idee.

Maar hé, al met al gezellige dagen gehad en na een flink aantal bezochte uitwedstrijden de eerste overwinning. En een belangrijke!! :psv :pul

+5/-0

Ik zie psv zonder flamingo nog wel dik verliezen van liverpool en dan maar hopen dat tussen ronde wordt behaald.

In de tussen ronde revanche nemen op brest zou leuk zijn maar zoals gezegd eerst maar eens de tussen ronde halen.

Ik zou niet weten wie flamingo moet vervangen en Boscagli is ook al uit vorm.

Hopelijk kan psv de schade beperkt houden en het op een kleine nederlaag houden. Liverpool is helaas geen bayern München en zijn stukken beter.

+1/-0

JesperPSV schreef op 12 december 2024 om 14:12:

Volgens OPTA is de kans dat je door bent met 10 pnt 99%

Altijd weer die ene procent he :)

Die statistieken pfffff. Wat waren de expected goals van Bayern en Feyenoord ook al weer ?

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 26 januari 2025 om 19:55:

Die statistieken pfffff. Wat waren de expected goals van Bayern en Feyenoord ook al weer ?

Geen idee wat de expected goals waren? Ik kijk doorgaans maar twee wedstrijden van fey per seizen (dit seizoen 4) . 29.01 om 23u blijkt dat er geen enkel team (of hooguit één) met 10 pnt uitligt, let maar op 😊

+1/-0

JesperPSV schreef op 26 januari 2025 om 20:27:

Geen idee wat de expected goals waren? Ik kijk doorgaans maar twee wedstrijden van fey per seizen (dit seizoen 4) . 29.01 om 23u blijkt dat er geen enkel team (of hooguit één) met 10 pnt uitligt, let maar op 😊

En waarom zou dit voor ons van belang zijn, we hebben al 11 punten en zijn al verzekerd van de tussenronde. :denk

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 26 januari 2025 om 16:14:

Ik zie psv zonder flamingo nog wel dik verliezen van liverpool en dan maar hopen dat tussen ronde wordt behaald.

In de tussen ronde revanche nemen op brest zou leuk zijn maar zoals gezegd eerst maar eens de tussen ronde halen.

Ik zou niet weten wie flamingo moet vervangen en Boscagli is ook al uit vorm.

Hopelijk kan psv de schade beperkt houden en het op een kleine nederlaag houden. Liverpool is helaas geen bayern München en zijn stukken beter.

Klopt Liverpool is geen Bayern Munchen. En wij zijn (gelukkig) geen Feyenoord.

Kans dat je een resultaat haalt tegen Liverpool is gewoon klein, met welke 11 je ook speelt. Die zijn op elke positie gewoon een stuk verder.

Ik schat dat er met Schouten in het centrum gestart gaat worden, wat op zich niet slecht hoeft te zijn. Hij heeft laten zien dat hij dat kan.
Ik maak me niet zoveel zorgen over die tussenronde. Ik las ook dat de kansen 99.29% was. Ook ben je afhankelijk van een hoop andere wedstrijden. Als ALLES tegenzit (en je verliest zelf met 0-7) alleen dan kan het nog fout gaan.

+1/-0

Een 0-7 uitslag is zeer uitzonderlijk, zeker als de winnende ploeg daar zelf geen baat bij heeft. PSV moet zorgen dat ze met 11 man op het veld blijven staan, dan komt het allemaal goed. Ik denk dat Bosz gaat starten met Obispo i.p.v. Flamingo, maar de optie om Schouten een linie terug te halen, zodat Saibari en Til beiden kunnen spelen, vind ik ook geen slechte.

Als we het op onze heupen hebben, en Liverpool niet 100% scherp is, dan kan het wellicht nog een hele leuke pot worden. En anders verwacht ik een nederlaag met hooguit een paar goals verschil. Zij zullen de drive niet hebben om door te gaan tot de 7 en het op een gegeven moment ook welletjes vinden.

+1/-0

BasArnhem schreef op 27 januari 2025 om 14:23:

Een 0-7 uitslag is zeer uitzonderlijk, zeker als de winnende ploeg daar zelf geen baat bij heeft. PSV moet zorgen dat ze met 11 man op het veld blijven staan, dan komt het allemaal goed. Ik denk dat Bosz gaat starten met Obispo i.p.v. Flamingo, maar de optie om Schouten een linie terug te halen, zodat Saibari en Til beiden kunnen spelen, vind ik ook geen slechte.

Als we het op onze heupen hebben, en Liverpool niet 100% scherp is, dan kan het wellicht nog een hele leuke pot worden. En anders verwacht ik een nederlaag met hooguit een paar goals verschil. Zij zullen de drive niet hebben om door te gaan tot de 7 en het op een gegeven moment ook welletjes vinden.

Daarnaast speelt Liverpool aankomende zaterdag ook alweer een uitwedstrijd tegen Bournemouth (7e in Premier League). Daar zullen ze ook fit willen zijn, wellicht dat er wat gewisseld zal worden met de basis 11 van Liverpool, ze zijn tenslotte al zeker.

+1/-0

Liverpool heeft de uitwedstrijd tegen Bornemouth voor de boeg op zaterdag. Die zijn al 12 wedstrijden ongeslagen. Er zou dus wel wat gespaard kunnen worden.

+1/-0

shevchenko schreef op 24 januari 2025 om 15:51:

So, dat was me het avontuurtje wel in Belgrado. Heenvlucht in Dortmund gecanceld vanwege de mist (trein naar Frankfurt gepakt en daar nieuwe vlucht). Ruzie in de discotheek (Mr. Stefan Braun) met lokale dronkenlap. Twee keer opgelicht door een taxi (wisseltruc en op hol geslagen gemanipuleerde meter). Verloren telefoon in taxi terug moeten kopen voor 300 euro, maar na onderhandeling was 100 euro ook akkoord. Opgesloten in restaurant tegenover Irish Pub (Liga Pub) die verbouwd werd door 150 op hol geslagen Serven.

Voor, tijdens en na de wedstrijd voelde ik me nog het meest op mijn gemak, vanwege de aanwezigheid van honderden ME'ers (met gun?) die uiterst vriendelijk en respectvol met ons omgingen. Heel netjes. Daar kunnen hun collega's uit Frankrijk en Spanje nog wat van leren.

Jammer dat er op het plein dat georganiseerd was door PSV niks geregeld was. Enkel een paar kroegen die niet wisten dat wij eraan kwamen en daardoor onvoldoende pils en glazen hadden ingeslagen. Geen PSV muziek, niks fatsoenlijks te eten. Ook de sfeer tijdens de wedstrijd vond ik enorm tegenvallen. 0-3 met rust en toch is het de hele rust muisstil. Ik kan me awaydays met slechter resultaat herinneren waar het er veel luider aan toe ging. Waar dat mee te maken had? Geen idee.

Maar hé, al met al gezellige dagen gehad en na een flink aantal bezochte uitwedstrijden de eerste overwinning. En een belangrijke!! :psv :pul

Prima verslag, Shev, en heel herkenbaar!

Ik beperk mij sedert comeback PN eigenlijk tot, veelal te korte, verslagen op de voorpagina. Want ja, waarom een heel verhaal typen terwijl het maar kort te lezen zal zijn.

Daarom zou het mooi zijn als het uit(- & thuis?)wedstrijdentopic weer nieuw leven zou worden ingeblazen. Dan heeft eea min of meer "eeuwigheidswaarde". En tevens nodigt zulks dan ook andere 'reizigers' uit om hun zegje te doen. Kom er maar in, SouBa! Anyone else?

+3/-0

killermfc schreef op 27 januari 2025 om 15:32:

Ik beperk mij sedert comeback PN eigenlijk tot, veelal te korte, verslagen op de voorpagina. Want ja, waarom een heel verhaal typen terwijl het maar kort te lezen zal zijn.

Daarom zou het mooi zijn als het uit(- & thuis?)wedstrijdentopic weer nieuw leven zou worden ingeblazen. Dan heeft eea min of meer "eeuwigheidswaarde". En tevens nodigt zulks dan ook andere 'reizigers' uit om hun zegje te doen. Kom er maar in, SouBa! Anyone else?

Hear hear!

+1/-0

Die taxi herkenbaar idd. Avond van de match, 4x zo duur als dag ervoor, en erna.
My friend hier, my friend daar. Wij liepen nog bijna vast bij studentenprotesten. Bijzondere dagen ja.

+1/-0

killermfc schreef op 27 januari 2025 om 15:32:

Ik ben voor! Of de rest moet geen behoefte hebben aan onze Sierd de Vos etablissement en reistips...

+1/-0

JesperPSV schreef op 26 januari 2025 om 20:27:

Hmmm 10 punten is 100% uitgeschakeld ipv 99% door. Zelfs team met 11 punten eruit.
Terwijl men verwachtte dat 9 waarshijnlijk al genoeg zou zijn en heel misschien 8 met goed doelsaldo. Feyenoord mag heel blij zijn met hun wonder tegen Munchen, die waren gewoon kansloos uitgeschakeld geweest.

+1/-0

Feyenoord of Juve.. wie zal 't worden..

Tegen Feyenoord hebben we meer kans en zit er zeker een NL bij de laatste 16.
Tegen Juve hebben we nog iets recht te zetten.. vraag is alleen of we daar goed genoeg voor zijn :)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025