Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Eredivisie algemeen

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 september 2021 om 10:17:

De zaterdagwedstrijd van Ajax die verplaatst gaat worden is ook van dit seizoen.



Welke wedstrijd dan? Mijn zoektocht levert nul resultaten op.

open/sluit de onderstaande quote:


De wedstrijd van Feyenoord waar het om gaat is de thuiswedstrijd tegen Heracles over twee weken. Die moet verplaatst worden omdat hun Europese duel door de UEFA naar dinsdagmiddag is gezet en ze daarom niet op zondag mogen spelen.



Moeten is niet aan de orde, er zit volgens internationale richtlijnen 48 uur tussen wedstrijden. Dat is in de huidige planning aanwezig. Is het optimaal? Nee zeker niet, zou de wedstrijd beter op vrijdag en/of zaterdag gespeeld kunnen worden? Ja!

open/sluit de onderstaande quote:


Zelf willen ze die wedstrijden dan naar december verplaatsen (mede ook omdat ze op zaterdag nog een international zullen missen omdat ze in Zuid-Amerika langer doorspelen qua interlands), de KNVB heeft dat verzoek geweigerd en verplaatst het duel dus naar zaterdag 11 september.



Iedere club met internationals heeft daar potentieel last van, iets wat spijtig is maar ook weer onderdeel van het zijn van een topclub met spelers van dat niveau. Teams missen spelers uit Afrika dankzij de Afrika-cup. Ga je overal rekening mee houden wordt het bijzonder lastig zo niet onmogelijk om tot een speelschema te komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 02 september 2021 om 10:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 september 2021 om 10:17:

De zaterdagwedstrijd van Ajax die verplaatst gaat worden is ook van dit seizoen.



Welke wedstrijd dan? Mijn zoektocht levert nul resultaten op.

open/sluit de onderstaande quote:


De wedstrijd van Feyenoord waar het om gaat is de thuiswedstrijd tegen Heracles over twee weken. Die moet verplaatst worden omdat hun Europese duel door de UEFA naar dinsdagmiddag is gezet en ze daarom niet op zondag mogen spelen.



Moeten is niet aan de orde, er zit volgens internationale richtlijnen 48 uur tussen wedstrijden. Dat is in de huidige planning aanwezig. Is het optimaal? Nee zeker niet, zou de wedstrijd beter op vrijdag en/of zaterdag gespeeld kunnen worden? Ja!

open/sluit de onderstaande quote:


Zelf willen ze die wedstrijden dan naar december verplaatsen (mede ook omdat ze op zaterdag nog een international zullen missen omdat ze in Zuid-Amerika langer doorspelen qua interlands), de KNVB heeft dat verzoek geweigerd en verplaatst het duel dus naar zaterdag 11 september.



Iedere club met internationals heeft daar potentieel last van, iets wat spijtig is maar ook weer onderdeel van het zijn van een topclub met spelers van dat niveau. Teams missen spelers uit Afrika dankzij de Afrika-cup. Ga je overal rekening mee houden wordt het bijzonder lastig zo niet onmogelijk om tot een speelschema te komen.



Ajax - Willem II van 4 december, staat in het artikel van het AD van deze week.

De regel is dat er twee volledige kalenderdagen tussen een wedstrijd moet zitten. Daarom mag Feyenoord - Heracles niet op zondag 12 september gespeeld worden. Het is niet een richtlijn van 48 uur, maar een regel dat er twee volle kalenderdagen tussen moet zitten. Daarom mocht PSV-Feyenoord na de waterpret in Portugal ook niet op zondagavond gespeeld worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 september 2021 om 10:36:

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 02 september 2021 om 10:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 september 2021 om 10:17:

De zaterdagwedstrijd van Ajax die verplaatst gaat worden is ook van dit seizoen.



Welke wedstrijd dan? Mijn zoektocht levert nul resultaten op.

open/sluit de onderstaande quote:


De wedstrijd van Feyenoord waar het om gaat is de thuiswedstrijd tegen Heracles over twee weken. Die moet verplaatst worden omdat hun Europese duel door de UEFA naar dinsdagmiddag is gezet en ze daarom niet op zondag mogen spelen.



Moeten is niet aan de orde, er zit volgens internationale richtlijnen 48 uur tussen wedstrijden. Dat is in de huidige planning aanwezig. Is het optimaal? Nee zeker niet, zou de wedstrijd beter op vrijdag en/of zaterdag gespeeld kunnen worden? Ja!

open/sluit de onderstaande quote:


Zelf willen ze die wedstrijden dan naar december verplaatsen (mede ook omdat ze op zaterdag nog een international zullen missen omdat ze in Zuid-Amerika langer doorspelen qua interlands), de KNVB heeft dat verzoek geweigerd en verplaatst het duel dus naar zaterdag 11 september.



Iedere club met internationals heeft daar potentieel last van, iets wat spijtig is maar ook weer onderdeel van het zijn van een topclub met spelers van dat niveau. Teams missen spelers uit Afrika dankzij de Afrika-cup. Ga je overal rekening mee houden wordt het bijzonder lastig zo niet onmogelijk om tot een speelschema te komen.



Ajax - Willem II van 4 december, staat in het artikel van het AD van deze week.



Niet gezien maar vrij tragisch

open/sluit de onderstaande quote:


De regel is dat er twee volledige kalenderdagen tussen een wedstrijd moet zitten. Daarom mag Feyenoord - Heracles niet op zondag 12 september gespeeld worden. Het is niet een richtlijn van 48 uur, maar een regel dat er twee volle kalenderdagen tussen moet zitten. Daarom mocht PSV-Feyenoord na de waterpret in Portugal ook niet op zondagavond gespeeld worden.



In alle documenten die ik kan vinden wordt gesproken van 48 uur rust (wat inderdaad een richtlijn is), niet specifiek kalenderdagen. Door dat PSV de wedstrijd in Portugal als begintijd van 17:00 had en de wedstrijd tegen Feyenoord om 16:45 begon kom je derhalve niet aan de 48 uur. De wedstrijden van feyenoord zitten met een starttijd van 14:30 en 16:30 zit daar wel afdoende rusttijd tussen

Zie ook:
https://nos.nl/artikel/2006143-psv-feyenoord-verplaatst-naar-dinsdag
open/sluit de onderstaande quote:


de KNVB hanteert als uitgangspunt dat een club binnen 48 uur niet twee wedstrijden mag spelen. "Dat is op zich geen harde regel, maar die proberen we als vuistregel aan te houden. Dat er tussen twee wedstrijden eigenlijk twee volledige etmalen rust zit"

 

+1/-0

Afgelopen weekend dus alle 4 clubs die op donderdag hebben gespeeld punten verspeeld. Daarnaast lukte het PSV nog net om een goal te maken maar die andere 3 hebben niet eens gescoord. Als je dan ziet dat Ajax weer een wedstrijd voorgeschoteld kreeg waar je niet eens punten kunt verliezen.

Dus na een EL avond op donderdag op zondag;
PSV tegen Feyenoord Ajax en Heerenveen (uit)
Feyenoord tegen PSV Vitesse en AZ en Groningen (uit)
AZ tegen Feyenoord, Vitesse, Ajax en Groningen (uit)
Vitesse tegen Feyenoord, Utrecht en AZ

Ajax speelt na hun CL campagne waar ze 1 a 2 dagen meer rust hebben enkel tegen PSV en AZ en je raadt het al... beide thuis met dus meer rust in de benen. Diegene die het speelschema heeft gemaakt mag de volgende keer iets meer rekening houden met een eerlijke verdeling. Dat PSV, Vitesse en AZ na hun EL campagne zoveel punten verspelen is niet normaal. En als dat nu was tegen GAE thuis of Sparta uit dan hoor je mij niet klagen maar dan ook nog Groningen, Utrecht, Heerenveen en dan ook nog vaak uit.

 

+1/-0

Ik heb het gevoel dat het speelschema voor de KNVB sowieso al een heel lastige puzzel is. Stadions als het Gelredome zijn de helft van de weekenden volgeboekt voor andere activiteiten. Er kunnen evenementen in een stad zijn waardoor een club in bepaalde weekenden per sé uit moet spelen. Topwedstrijden moeten een beetje verspreid worden over het jaar en goed verdeeld uit/thuis. Uit en thuis moet sowieso gedurende het jaar min of meer in balans blijven. Je treft een club niet voor de 2e keer als je een andere club nog niet hebt gehad. Noem maar op...

Ik denk dat het gewoonweg lastig uitvoerbaar is om dan ook nog rekening te houden met Europese campagnes en een eerlijke verdeling met zware/makkelijke wedstrijden en dan ook weer uit/thuis. Zeker bij een club als Vitesse, waar je op voorhand natuurlijk nooit rekening houdt met plaatsing voor de groepsfase (laat staan overwintering).

Ajax heeft door CL inderdaad 1 a 2 dagen meer rust na een Europese wedstrijd, maar daar staat tegenover dat zij soms competitie spelen met in hun achterhoofd dat ze binnen 3 dagen een belangrijke CL-wedstrijd hebben. Dat is ook niet heel goed voor de focus en een tegenstander die daar gebruik van maakt, heeft een voordeel. Maar al met al denk ik dat een zware prestatie op de donderdag in het weekend echt nog wel iets meer doorwerkt. Maar goed: Europees voetbal is natuurlijk altijd nog de kers op de taart, en competitiewedstrijden naar maandag uitstellen, zal ook op weerstand van supporters stuiten.

Het was gisteren wel opvallend om de doelpuntendroogte te zien. Het geeft wel aan dat de ploegen die Europees spelen zeker uit moeite hebben om hun normale intensiteit te halen.

Laten we hopen dat het speelschema ons na de winter iets gunstiger gezind is. En hopen dat de KNVB misschien toch de maandag als optie gaat zien als escape na sommige speelrondes in de EL.

 

+1/-0

Ik hoop niet dat die maandag een optie wordt to be honest. Ik kan zondag 20.00 nog wel accepteren als teams op donderdag spelen maar ook niet standaard en al helemaal niet voor GAE-Fortuna of iets dergelijks.

Overigens heeft PSV al heel vroeg een heel moeilijk schema gehad en nu is Feyenoord aan de beurt. Die hebben nu al 3 wedstrijden gehad in 8 dagen en daar komen er nog 7 bij zonder dat ze ergens een rust moment hebben. Dat ze thuis tegen Fortuna en Heracles wel winnen lijkt me logisch maar daarna krijgen ze;


code:

Do 09/12/2021 21:00 ECL: Feyenoord - Maccabi Haifa (Isr)
Zo 12/12/2021 14:30 competitie: FC Groningen - Feyenoord
Wo 15/12/2021 18:45 beker: FC Twente - Feyenoord
Zo 19/12/2021 14:30 competitie: Feyenoord - Ajax
Wo 22/12/2021 18:45 competitie: sc Heerenveen - Feyenoord



Die EL zal ze toch ook wel in de benen raken want het is niet dat ze zo even 5 andere spelers opstellen. En dan is Groningen uit, Twente (mogelijk 120 min) in de beker en Ajax thuis zonder publiek niet lekker. En dan nog even als kers op de taart naar Heerenveen. Ik ben erg benieuwd.

 

+1/-0

Ja, maar ze zijn wel al zeker van de 1e plaats in hun poule... En Haifa is volgens mij uitgespeeld. Dat is dus echt een wedstrijd om des keizers baard waarin ze geen procentje teveel energie zullen verspillen. Vervolgens komen ze inderdaad in een dubbel programma terecht, maar.... IEDEREEN heeft daar een dubbel programma. Het is niet zo dat Feyenoord vermoeider aan een wedstrijd gaat beginnen als de tegenstander, zeker de kleine clubs in NL zijn een dubbel programma echt niet gewend en die hebben daar (met hun smallere selecties) juist weer veel nadeel van.

Dat is toch wat anders als een PSV dat op donderdag een finale moet spelen in Sociedad om daarna de schade op te maken en te kijken wie er fit genoeg is voor de competitiewedstrijd op zondag tegen een ploeg die zich al 7 dagen op die wedstrijd aan het focussen is. Of als een Vitesse dat op donderdag met 110% inzet zal moeten gaan jagen op een grote score tegen Mura.

Ik ben er ook geen fan van om (structureel) op de maandagavond te voetballen overigens, laat dat duidelijk zijn. Maar dat het voor PSV (en de kansen op een overwinning) waarschijnlijk beter was geweest om vanavond tegen Heerenveen te spelen dan gistermiddag, mag volgens mij geen onderwerp van discussie zijn. Wat dat betreft is het gewoon jammer dat vanwege (logische) commerciële belangen besloten is om de 2/3e van alle Europees spelende ploegen op de donderdag weg te stoppen, zodat de CL meer aandacht krijgt.

 

+1/-0

Wat vinden jullie van het opnemen van Vloet in de selectie? Naar mijn mening is het niet de taak van Heracles om Vloet te straffen. Als hij schuldig is, en dat lijkt me redelijk evident, dan zal hij veroordeeld worden en dat zal misschien einde carrière betekenen. Heracles betaalt gewoon salaris neem ik aan. Dan mag hij ook wel werken. Heracles zal waarschijnlijk al genoeg benadeeld worden.

Dat neemt niet weg dat het niet slim is en dat het veel onrust geeft.

 

+2/-0

Tsja, het is enerzijds niet de taak van Heracles, maar een voetballer bij een Eredivisieclub staat toch net iets meer in de schijnwerpers dan een 'gewone' werknemer. Je kunt het in elk geval Heracles niet verbieden om hem op te stellen, maar het is ook niet echt chic richting de familie van het slachtoffer.
Het beste voor alle partijen zou waarschijnlijk zijn om hem deze transferperiode te verkopen naar het buitenland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 17 januari 2022 om 15:00:

Wat vinden jullie van het opnemen van Vloet in de selectie? Naar mijn mening is het niet de taak van Heracles om Vloet te straffen. Als hij schuldig is, en dat lijkt me redelijk evident, dan zal hij veroordeeld worden en dat zal misschien einde carrière betekenen. Heracles betaalt gewoon salaris neem ik aan. Dan mag hij ook wel werken. Heracles zal waarschijnlijk al genoeg benadeeld worden.

Dat neemt niet weg dat het niet slim is en dat het veel onrust geeft.



Dat wil niet zeggen dat het niet slim is. Er is niets wat de situatie kan terug draaien en voor Vloet zal het ook elke dag vreselijk zijn. Natuurlijk staat dat in schril contrast tot de nabestaanden, maar het feit dat die het nog lastiger hebben wil niet zeggen dat Vloet thuis tegen de muren op moet gaan lopen tot het moment dat hij voor de rechter staat.

 

+1/-0

Nee, maar er is wel nog een verschil tussen gewoon meetrainen of hem mee naar wedstrijden nemen/opstellen.

 

+2/-0

Het zou niet heel raar zijn als hij met "dood door schuld" met "roekeloosheid" belast wordt. De maximale straf daarvoor is een vrijheidsstraf van 4 jaar (en een boete, wetten art 317.2). Ik zou het juist moreel verwerpelijk vinden om een speler te verkopen die zo'n straf boven het hoofd heeft hangen en tevens de nodige rechtszaken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 17 januari 2022 om 15:58:

Nee, maar er is wel nog een verschil tussen gewoon meetrainen of hem mee naar wedstrijden nemen/opstellen.




Daar heb je natuurlijk een punt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 17 januari 2022 om 16:08:

Het zou niet heel raar zijn als hij met "dood door schuld" met "roekeloosheid" belast wordt. De maximale straf daarvoor is een vrijheidsstraf van 4 jaar (en een boete, wetten art 317.2). Ik zou het juist moreel verwerpelijk vinden om een speler te verkopen die zo'n straf boven het hoofd heeft hangen en tevens de nodige rechtszaken.


Misschien heeft Spartak Moskou interesse?

 

+4/-0

Ik heb weinig juridische kennis, dus ik weet niet zo goed wat voor straf hem (maximaal) boven het hoofd hangt. Ik ben wel van mening dat een profvoetballer een voorbeeldfunctie heeft. Met een slok op een ongeluk veroorzaken waarbij een kind de dood vindt, is wel een extreme vorm van onverantwoordelijk gedrag. Er zijn werkgevers die mensen voor minder op non-actief zetten. Zonder vergelijkingen te willen maken tussen verschillende soorten gedrag, denk ik niet dat we bijv. Jeroen Rietbergen binnenkort nog ergens op tv zullen zien optreden.

Natuurlijk is er het dilemma dat Vloet voor Heracles veel waarde vertegenwoordigt. Maar in hoeverre mag financieel belang je ertoe laten leiden je principes opzij te zetten? Als de club omvalt zonder (transfersom voor) Vloet, is het dan gerechtvaardigd?

Het is voor ons natuurlijk makkelijk praten. Had hij 3 biertjes op in plaats van de toegestane 2? Of ging hij met veel te veel drank op rijden? Hoe zouden we erover denken als het bijv. Gakpo of Madueke zou overkomen? En wat is het verschil tussen met drank op gepakt worden zonder ongeluk te veroorzaken, en de situatie Vloet? Dat hij in een ongeval terechtkwam, is natuurlijk ook een factor pech. Dat daarbij ook nog iemand het leven liet, is natuurlijk nog veel heftiger. Het zal hem zelf ook niet in de koude kleren gaan zitten, en het is ook niet zo dat zo iemand de rest van zijn leven niets meer (in de spotlights) zou mogen doen.

Het is dus een zeer lastige situatie, maar ik kan me wel voorstellen dat hier een bepaalde mate van verontwaardiging over ontstaat. Ik geloof dat zelfs de supporters van Heracles deze situatie niet pikken en hem niet op het veld willen zien. De optie om hem via de achterdeur te laten vertrekken en na verloop van tijd ergens in het buitenland te zien opduiken, lijkt mij persoonlijk de minst slechte oplossing.

 

+1/-0

Wat ik gehoord heb, maar ik weet niet hoe betrouwbaar het is, is dat hij een paar pilsjes op had.

De vergelijking met Jeroen Rietbergen gaat natuurlijk compleet mank. Die misbruikte willens en wetens zijn macht tijdens zijn werkzaamheden en veranderde dat zelfs niet nadat hij erop aangesproken was. Dat maakt het niet erger, maar het zorgt natuurlijk wel dat hij zijn geloofwaardigheid in zijn beroep is kwijt geraakt.

En in hoeverre zijn we even principieel als een voetballer van ons met meer drank op een ongeluk veroorzaakt maar dat toevallig minder gevolgen heeft? In feite is dat nog stommer, maar heeft die gewoon meer geluk gehad.

 

+1/-0

Precies, dat maakt deze kwestie ook zo wrang. Als je met drank op gaat rijden, ben je gewoon een enorme onverantwoordelijke klootzaak. Ook al gaat het misschien maar 1 op de 10.000 keer zo fout als nu met Vloet. Dat maakt de personen in die 9.999 andere gevallen niet opeens in mindere mate een klootzak.

Echter, Vloet heeft de pech dat het zo fout ging. Hij moet nu leven met de last dat hij mede door zijn onverantwoordelijkheid een onschuldig leven heeft genomen, van een 4-jarig kind nota bene. Van die andere 9.999 gevallen worden er misschien nog 10 gepakt bij een controle, maar van het meerendeel weten we het niet eens wie het zijn, hoeveel ze gedronken hadden of hoevaak ze het doen.

Maar goed, Vloet is willens en wetens achter dat stuur gekropen en heeft daarmee een grote fout begaan. Van mij zouden voetbalclubs streng mogen zijn in dit soort situaties en een zero-tolerance beleid hanteren. Maar ja, waar de financiële belangen zo groot zijn, zijn de principes vaak wat verder te zoeken.

 

+1/-0

Precies, maar voor die fout wordt Vloet nu al gestraft bij de rechter. Het is een beetje hypocriet om al die 9999 gevallen die exact hetzelfde doen maar "geluk" hebben geen ongeluk te veroorzaken maar gewoon te negeren. Het is emotie die gebaseerd is op de gevolgen van zijn daad en nauwelijks op de daad zelf.
Van al die gezellige Heracles jongens die zo boos zijn op Wormuth, hoeveel hebben er niet ooit hetzelfde gedaan, maar dan zonder of met minder gevolgen? En hoeveel zelfs nog NA het ongeluk? Almelo met oud en nieuw is echt wel heel gezellig vermoedelijk.

Als club moet je daar wel bovenstaan vind ik: Of je hanteert een zero tolerance beleid of je laat het aan de rechter over. Om zelf een beetje te gaan schipperen afhankelijk van de gevolgen lijkt me nogal hypocriet en goedkoop meedeinen op maatschappelijke onrust.

 

+1/-0

Helemaal met je eens Klompje. Zo zat ik zondag ook met enige verbazing te kijken naar Studio Voetbal, waar Vd Vaart ook los ging op Vloet. De man naast hem aan tafel heeft ook ooit ongeluk veroorzaakt met drank op, maar daar deed vd Vaart veel gemakzuchtiger over, en benoemde hij ook nog dat 'we allemaal wel eens met een wijntje op achter het stuur hebben gezeten'. Ow, maar dan is het goed???? En bij Vloet niet, "want Vloet had immers een 4-jarig kind doodgereden". Nu snap ik uiteraard ook de emotie volledig. Maar dit mag toch nooit of te nimmer de veroordeling bepalen? Theo is blijkbaar prima, want ja, niemand overleden (en al helemaal geen kind), Vloet is een l*l, want kind overleden. Je moet de daad beoordelen, niet het gevolg. En die is in beide gevallen exact hetzelfde (even voor het gemak er vanuit gaande dat Theo en Rai net zoveel hadden gedronken, en verder ook geen andere buitensporige verkeersovertredingen beginnen, zoals door rood rijden, 180 rijden in bebouwde kom of zo).

Daarbij, als Jan Boerenfluitjes uit Lutjebroek, in het dagelijks leven medewerker financiële administratie bij een middengroot bedrijf, met drie biertjes op een dodelijk ongeluk veroorzaakt, dan zal hij toch ook niet thuis hoeven blijven zitten wachten tot de hele rechtszaak achter de rug is? Dan wordt hij toch ook 'gewoon' geacht weer op kantoor te verschijnen als de grootste emoties verwerkt zijn? Waarom zou dat voor Vloet niet hoeven te gelden? Waarom zou hij niet zijn werk niet mogen/moeten hervatten? Hij is toevallig een publiek figuur, waardoor hij met zijn werk op TV verschijnt. Maar dat moet toch gescheiden kunnen worden gezien. Met het uitvoeren van zijn werk an sich provoceert hij toch niet? Het zou uiteraard anders zijn geweest als hij reclame maakt voor een alcoholhoudende drank, of iets met snelle auto's. Maar dat is allemaal niet het geval.
Moet hij daarom maar de rest van zijn leven thuis blijven zitten met zijn ziel onder zijn arm? Of wie bepaalt wanneer hij dan wel weer ergens zou mogen gaan werken? En zouden dezelfde criteria dan ook niet moeten gelden voor Jan Boerenfluitjes uit Lutjebroek?

Ofwel Heracles hanteert te allen tijde een zero-tolerance policy, en iedereen die wordt gepakt met drank op wordt uit zijn functie ontheven, ofwel je laat het aan de rechterlijke macht om een oordeel te vellen. Ze hebben gekozen voor het laatste. Nou, dan vind ik dat je dit ook moet accepteren.
Of het dan niet te veel afleid van het sportieve aspect, de vragen en rumoer rondom Vloet, waardoor optimaal prestatieklimaat ook niet aanwezig is, dat is een tweede. En dan kun je je afvragen of het vanuit het perspectief van de club misschien niet beter is om een transfer naar het buitenland voor hem te zoeken.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Nederlandse competities » Eredivisie algemeen