Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 56 57 58 59 60

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 03 mei 2021 om 08:00:

https://twitter.com/i/status/1388921786797076484link

Ook al raakt de bal eerst de knie, het is en blijft duidelijk hands en hij gaat met de hand naar de bal. Maar Kamphuis zat er weer, dan weet je genoeg. Van Egmond gaf ons weer gelijk, koop je niets voor.



En hier is niet ingegrepen door de VAR?? damn....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 03 mei 2021 om 15:32:

Het is niet alleen dit seizoen dat PSV benadeeld wordt. Het is jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
Gemiddeld wordt Ajax ruwweg per seizoen 10 punten gematst en PSV wordt per seizoen 10 punten ontstolen.
Hoewel er uitschieters zijn naar boven en naar beneden, is het toch een vrij constante waarde.
En de komst van de VAR heeft daar niet veel aan veranderd.
Eerder is de kans dat PSV benadeeld wordt verdubbeld; er zijn nu twee manieren om te manipuleren.
(Bijvoorbeeld doelpunten worden van PSV afgekeurd wegens buitenspel door het later stil zetten van beelden,
penalties worden aan tegenstanders geschonken door de VAR net zolang te bestuderen totdat je wel wat vindt,
penalties aan PSV worden niet gegeven door simpelweg de VAR te negeren enz.
Voorbeelden genoeg in dit forum en andere fora.)

Van de KNVB en de media hoef je niets te verwachten, die horen bij de Ajax-kliek.
PSV is behalve een voetbalclub ook een bedrijf dat moet worden gerund op basis van economische regels.
En die regels zijn niet eerlijk. Voortdurend is er sprake van oneerlijke concurrentie.
Het is van belang dat dit bij de burgerrechter of bij een mededingingsautoriteit wordt aangekaart, op landelijk niveau of desnoods op EU-niveau.

Van de media valt evenmin iets te verwachten.
De media zijn Randstad (Telegraaf, Volkskrant, NOS) en lokale media zoals het ED (Rik Elfrink) weigeren aandacht te geven aan deze toestand uit angst voor het calimero-syndroom?

Het is van belang dat PSV-juristen of expertise uit de Brainport wordt ingezet bij deze juridische actie.
Als er niets verandert in deze schandelijke praktijken zal Ajax inderdaad het Bayern München worden van Nederland.
Dat monopolie is dan niet op grond van sportieve prestaties maar op grond van marchandering en manipulaties.
Het begin daarvan is al aangezet in de afgelopen jaren.



Een duidelijk verhaal waar weinig of niets op is aan te merken denk ik.

Het is daarom vreemd te noemen dat er geen actie ondernomen wordt van PSV zijde.

De constateringen van shevchenko en diverse anderen in dit topic over de VAR hebben niets met calimero te maken en verdienen serieuze aandacht.

Waarom zou de publieke opinie reden moeten zijn om te blijven zwijgen? Welke publieke opinie?

Van mensen die niet aan Dick van Egmond vragen hoe hij de VAR de hemel in kan prijzen op de site van de KNVB die bij Blind/Lozano niet en bij Schwaab/Neres wel in actie komt?
Of van mensen die afgelopen zondag de onzin uit de mond van Erik ten Hag klakkeloos accepteren?
Die stelt dat HET moment van dit seizoen de wedstrijd op 10 januari tegen PSV was waarin zijn Ajax PSV overklaste? Zou hij niet meer weten dat Schuurs Madueke mocht vloeren en Gravenberch hands mocht maken?
(Kijk voor deze klucht naar een video op de site van Voetbal International)

Hoezo moet PSV bang zijn voor gezichtsverlies als het tussen deze twee fragmenten de talloze dubieuze momenten waarop de VAR lief was voor Ajax en niet lief voor PSV op een rijtje zet?

Denkt iemand dat er komend seizoen iets verandert in de negatieve houding t.o.v. PSV in Amsterdam, Hilversum en Zeist als we uit angst voor de publieke opinie(?) deze derde Ajax/VAR klucht op rij wederom stilzwijgend accepteren?

 

+1/-1

Komend seizoen komt er een website waarbij alle VAR momenten ingebracht kunnen worden door alle supporters.

 

+1/-0

HET moment van het seizoen waren idd die drie wedstrijden tegen PSV, waarbij ze in alledrie de wedstrijden een resultaat cadeau kregen uit Zeist.

Ja Ajax was beter in Amsterdam, maar had wel de arbitrage nodig om niet met een nederlaag van het veld te lopen. Gemakshalve vergeet hij even de wedstrijd in Eindhoven, waar PSV veel sterker was en de arbitrage zich van hun aller donkerste kant lieten zien. Samen met Ajax-PSV van enkele jaren geleden (Blind/Lozano Schwaab/Neres verhaal) de twee grootste aanfluitingen uit de korte geschiedenis van de VAR.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 03 mei 2021 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 03 mei 2021 om 15:32:

Het is niet alleen dit seizoen dat PSV benadeeld wordt. Het is jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
Gemiddeld wordt Ajax ruwweg per seizoen 10 punten gematst en PSV wordt per seizoen 10 punten ontstolen.
Hoewel er uitschieters zijn naar boven en naar beneden, is het toch een vrij constante waarde.
En de komst van de VAR heeft daar niet veel aan veranderd.
Eerder is de kans dat PSV benadeeld wordt verdubbeld; er zijn nu twee manieren om te manipuleren.
(Bijvoorbeeld doelpunten worden van PSV afgekeurd wegens buitenspel door het later stil zetten van beelden,
penalties worden aan tegenstanders geschonken door de VAR net zolang te bestuderen totdat je wel wat vindt,
penalties aan PSV worden niet gegeven door simpelweg de VAR te negeren enz.
Voorbeelden genoeg in dit forum en andere fora.)

Van de KNVB en de media hoef je niets te verwachten, die horen bij de Ajax-kliek.
PSV is behalve een voetbalclub ook een bedrijf dat moet worden gerund op basis van economische regels.
En die regels zijn niet eerlijk. Voortdurend is er sprake van oneerlijke concurrentie.
Het is van belang dat dit bij de burgerrechter of bij een mededingingsautoriteit wordt aangekaart, op landelijk niveau of desnoods op EU-niveau.

Van de media valt evenmin iets te verwachten.
De media zijn Randstad (Telegraaf, Volkskrant, NOS) en lokale media zoals het ED (Rik Elfrink) weigeren aandacht te geven aan deze toestand uit angst voor het calimero-syndroom?

Het is van belang dat PSV-juristen of expertise uit de Brainport wordt ingezet bij deze juridische actie.
Als er niets verandert in deze schandelijke praktijken zal Ajax inderdaad het Bayern München worden van Nederland.
Dat monopolie is dan niet op grond van sportieve prestaties maar op grond van marchandering en manipulaties.
Het begin daarvan is al aangezet in de afgelopen jaren.



Een duidelijk verhaal waar weinig of niets op is aan te merken denk ik.

Het is daarom vreemd te noemen dat er geen actie ondernomen wordt van PSV zijde.

De constateringen van shevchenko en diverse anderen in dit topic over de VAR hebben niets met calimero te maken en verdienen serieuze aandacht.

Waarom zou de publieke opinie reden moeten zijn om te blijven zwijgen? Welke publieke opinie?

Van mensen die niet aan Dick van Egmond vragen hoe hij de VAR de hemel in kan prijzen op de site van de KNVB die bij Blind/Lozano niet en bij Schwaab/Neres wel in actie komt?
Of van mensen die afgelopen zondag de onzin uit de mond van Erik ten Hag klakkeloos accepteren?
Die stelt dat HET moment van dit seizoen de wedstrijd op 10 januari tegen PSV was waarin zijn Ajax PSV overklaste? Zou hij niet meer weten dat Schuurs Madueke mocht vloeren en Gravenberch hands mocht maken?
(Kijk voor deze klucht naar een video op de site van Voetbal International)

Hoezo moet PSV bang zijn voor gezichtsverlies als het tussen deze twee fragmenten de talloze dubieuze momenten waarop de VAR lief was voor Ajax en niet lief voor PSV op een rijtje zet?

Denkt iemand dat er komend seizoen iets verandert in de negatieve houding t.o.v. PSV in Amsterdam, Hilversum en Zeist als we uit angst voor de publieke opinie(?) deze derde Ajax/VAR klucht op rij wederom stilzwijgend accepteren?



Heb je nu echt zo'n enorme plaat voor je hoofd dat je niet wil zien wat het enige effect is als PSV naar buiten zou brengen hoe PSV benadeeld is en Ajax juist bevoordeeld is door de VAR dit seizoen?

De waanzin van de andere poster om naar het gerechtshof te stappen ga ik niet eens op in. Dit is zo ridicuul dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 mei 2021 om 23:04:

Heb je nu echt zo'n enorme plaat voor je hoofd dat je niet wil zien wat het enige effect is als PSV naar buiten zou brengen hoe PSV benadeeld is en Ajax juist bevoordeeld is door de VAR dit seizoen?

De waanzin van de andere poster om naar het gerechtshof te stappen ga ik niet eens op in. Dit is zo ridicuul dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.


Ik snap wat je bedoelt en ik deel die zorgen. We zullen weggezet worden als mega calimero.

Maar niks doen is eigenlijk ook geen optie. Dan starten we in augustus een nieuw Eredivisie seizoen met (ik zal me bescheiden uitdrukken) PSV op -6 en Ajax op +6. Is dat dan wat je wil?

Misschien moeten we nadenken over een alternatief. Bijvoorbeeld een onafhankelijk journalist die het geheel eens tot de bodem uitzoekt en ermee naar buiten treedt. Van welke club is Omtzigt fan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 mei 2021 om 23:04:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 03 mei 2021 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 03 mei 2021 om 15:32:

Het is niet alleen dit seizoen dat PSV benadeeld wordt. Het is jaar in jaar uit hetzelfde liedje.
Gemiddeld wordt Ajax ruwweg per seizoen 10 punten gematst en PSV wordt per seizoen 10 punten ontstolen.
Hoewel er uitschieters zijn naar boven en naar beneden, is het toch een vrij constante waarde.
En de komst van de VAR heeft daar niet veel aan veranderd.
Eerder is de kans dat PSV benadeeld wordt verdubbeld; er zijn nu twee manieren om te manipuleren.
(Bijvoorbeeld doelpunten worden van PSV afgekeurd wegens buitenspel door het later stil zetten van beelden,
penalties worden aan tegenstanders geschonken door de VAR net zolang te bestuderen totdat je wel wat vindt,
penalties aan PSV worden niet gegeven door simpelweg de VAR te negeren enz.
Voorbeelden genoeg in dit forum en andere fora.)

Van de KNVB en de media hoef je niets te verwachten, die horen bij de Ajax-kliek.
PSV is behalve een voetbalclub ook een bedrijf dat moet worden gerund op basis van economische regels.
En die regels zijn niet eerlijk. Voortdurend is er sprake van oneerlijke concurrentie.
Het is van belang dat dit bij de burgerrechter of bij een mededingingsautoriteit wordt aangekaart, op landelijk niveau of desnoods op EU-niveau.

Van de media valt evenmin iets te verwachten.
De media zijn Randstad (Telegraaf, Volkskrant, NOS) en lokale media zoals het ED (Rik Elfrink) weigeren aandacht te geven aan deze toestand uit angst voor het calimero-syndroom?

Het is van belang dat PSV-juristen of expertise uit de Brainport wordt ingezet bij deze juridische actie.
Als er niets verandert in deze schandelijke praktijken zal Ajax inderdaad het Bayern München worden van Nederland.
Dat monopolie is dan niet op grond van sportieve prestaties maar op grond van marchandering en manipulaties.
Het begin daarvan is al aangezet in de afgelopen jaren.



Een duidelijk verhaal waar weinig of niets op is aan te merken denk ik.

Het is daarom vreemd te noemen dat er geen actie ondernomen wordt van PSV zijde.

De constateringen van shevchenko en diverse anderen in dit topic over de VAR hebben niets met calimero te maken en verdienen serieuze aandacht.

Waarom zou de publieke opinie reden moeten zijn om te blijven zwijgen? Welke publieke opinie?

Van mensen die niet aan Dick van Egmond vragen hoe hij de VAR de hemel in kan prijzen op de site van de KNVB die bij Blind/Lozano niet en bij Schwaab/Neres wel in actie komt?
Of van mensen die afgelopen zondag de onzin uit de mond van Erik ten Hag klakkeloos accepteren?
Die stelt dat HET moment van dit seizoen de wedstrijd op 10 januari tegen PSV was waarin zijn Ajax PSV overklaste? Zou hij niet meer weten dat Schuurs Madueke mocht vloeren en Gravenberch hands mocht maken?
(Kijk voor deze klucht naar een video op de site van Voetbal International)

Hoezo moet PSV bang zijn voor gezichtsverlies als het tussen deze twee fragmenten de talloze dubieuze momenten waarop de VAR lief was voor Ajax en niet lief voor PSV op een rijtje zet?

Denkt iemand dat er komend seizoen iets verandert in de negatieve houding t.o.v. PSV in Amsterdam, Hilversum en Zeist als we uit angst voor de publieke opinie(?) deze derde Ajax/VAR klucht op rij wederom stilzwijgend accepteren?



Heb je nu echt zo'n enorme plaat voor je hoofd dat je niet wil zien wat het enige effect is als PSV naar buiten zou brengen hoe PSV benadeeld is en Ajax juist bevoordeeld is door de VAR dit seizoen?

De waanzin van de andere poster om naar het gerechtshof te stappen ga ik niet eens op in. Dit is zo ridicuul dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.



Vraag maar aan die gozer die aangifte heeft gedaan tegen matchfixing destijds.
De Ajax-supporters onder mijn kennissen en vriendenkring halen dit telkens naar voren als ik ook maar iets durf te zeggen over het feit dat ze dit jaar wederom in een aantal wedstrijden geholpen zijn door de VAR.

Hoe anders was alles gelopen als PSV op zijn minst 1 wedstrijd van Ajax had gewonnen en Ajax niet geholpen zou zijn geweest in wedstrijden zoals tegen Willem II.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 04 mei 2021 om 08:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 mei 2021 om 23:04:

Heb je nu echt zo'n enorme plaat voor je hoofd dat je niet wil zien wat het enige effect is als PSV naar buiten zou brengen hoe PSV benadeeld is en Ajax juist bevoordeeld is door de VAR dit seizoen?

De waanzin van de andere poster om naar het gerechtshof te stappen ga ik niet eens op in. Dit is zo ridicuul dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.


Ik snap wat je bedoelt en ik deel die zorgen. We zullen weggezet worden als mega calimero.

Maar niks doen is eigenlijk ook geen optie. Dan starten we in augustus een nieuw Eredivisie seizoen met (ik zal me bescheiden uitdrukken) PSV op -6 en Ajax op +6. Is dat dan wat je wil?

Misschien moeten we nadenken over een alternatief. Bijvoorbeeld een onafhankelijk journalist die het geheel eens tot de bodem uitzoekt en ermee naar buiten treedt. Van welke club is Omtzigt fan?



Als club kun je niets doen, want je zal aan alle kanten belachelijk gemaakt worden en je bereikt er 0,0 resultaat mee.

Zie ook het voorbeeld wat hierboven wordt gegeven over de aangifte tegen Makkelie. Tirzah juichde het destijds toe. Die man is destijds zo belachelijk gemaakt en wordt dat nog altijd dat hij volgens mij niet eens meer normaal over straat kan lopen. Nog bijna wekelijks verschijnt er wel een filmpje of gifje over hem.

Als ik me goed herinner heeft het NRC een paar jaar terug een onderzoek gedaan (kan ook een ander medium zijn geweest) waarin ze alle beslissingen hebben nagekeken. Dat uitgebreide artikel is toen voor kennis aangenomen, maar een reactie vanuit de KNVB is er nooit geweest. Laat staan dat er uberhaupt enige ophef over ontstond.

Het enige dat zou helpen is dat een onafhankelijke journalist zich hier inderdaad mee bezig zou houden. Zie echter maar een journalist te vinden die dit op wil pakken en iedere week alle wedstrijden wil bekijken op zoek naar de goede en foute beslissingen van de VAR.

En zelfs dan blijft het altijd discutabel. Jij gaf bijvoorbeeld ooit een lijstje met rode kaarten die Ajax dit seizoen had moeten krijgen. Daar was ik het ook niet met allemaal eens, wat verder natuurlijk geen probleem is. En zo zijn er dit seizoen een hoop momenten geweest waarop veel discussie was of de VAR nu goed zat of niet.

Edit: Ik zie nu dat All Sports Radio er wekelijks aandacht aan besteed in een item met Mario van der Ende. In zo'n 10 minuten worden alle wedstrijden besproken. Er is alleen 0,0 aandacht voor, al komt het uiteraard ook omdat het een vrij klein medium is.

Dit bericht is gewijzigd op 4 mei 2021, 10:56:11.

 

+1/-0

Als eerste punt: belachelijk dat we geen strafschop kregen bij het handsmoment van Van Hecke. Of de ophef over de handsbal de week ervoor meespeelde, kun je natuurlijk nooit objectief vaststellen. Maar uiteindelijk was het scheidsrechtersbaas Van Egmond die vorige week concludeerde dat de penalty wel wel terecht was, en blijkbaar vond hij dat PSV er ook deze week één had moeten krijgen (ik heb het praatje over de VAR dit weekend gemist). Ik vind het werkelijk waar genant dat dit soort inconsequenties voorkomen op professioneel niveau. Vorige week kon je je nog beklagen over de regels dat het als hands moet worden beoordeeld, zondag was het weliswaar nog steeds ongelukkig, maar een schoolvoorbeeld van een handsbal.

Verder bereik je er als PSV (of welke club dan ook) niets mee als je een subjectieve selectie VAR-beslissingen in jouw nadeel gaat opsommen en daarmee een officiële klacht gaat indienen bij een instantie. Je zal worden uitgelachen, neergezet worden als een slechte verliezer, en met één tegenvoorbeeld zal worden "bewezen" dat je klacht ongegrond is. Want ja, PSV kreeg ook lachwekkende penalties méé tegen Twente-uit en ADO-thuis. En met de gele kaart + vrije trap tegen Vitesse-thuis mochten we ook niet klagen. En zo zullen er vast nog wel meer momenten zijn.

De enige manier waarop een offensief tegen de VAR een kans van slagen heeft is als er objectief onderzoek wordt gedaan. Dan moet je alle VAR-beslissingen in alle wedstrijden onder de loep nemen en op die manier aantonen dat het er helaas veel minder rooskleurig uit ziet dan hoe de KNVB het ons voorschotelt. Dat het structureel is dat de VAR duidelijke rode kaarten mist, pietluttige penalties laat toekennen en terechte strafschoppen over het hoofd ziet. Als ik Heppie Berrie zie schrijven dat er volgend seizoen een "VAR-momenten website" komt, dan is dat denk ik een eerste aanzet die tot iets zou kunnen leiden.

Want de oplossing van het probleem is niet zomaar voorhanden. Stel nou dat onderaan de streep blijkt dat het VAR-kwartje voor Ajax vaak de juiste kant op viel en voor PSV juist de verkeerde, dan heb je nog geen opzet aangetoond. Gaf de VAR afgelopen zondag geen strafschop omdat hij stiekem voor AZ is, omdat hij net even koffie aan het halen was, of omdat hij te incompetent is om dit als strafbaar hands te beoordelen?

In mijn ogen, en dat heb ik al vaker gezegd, moeten de clubs een stem krijgen in het inschakelen van de VAR. Dat betekent echter dat de IFAB enorme hervormingen in het VAR-gebruik zal moeten doorvoeren, dus voorlopig zal dat in ieder geval niet veranderen. En zelfs dan... als PSV de scheidsrechter had verzocht om het handsmoment met Van Hecke opnieuw te beoordelen, zou hij dan altijd een penalty fluiten? Ik denk dat die kans maar 70/80% is. De overduidelijke rode kaart situaties met Tagliafico, Rensch en Martinez spreken natuurlijk wel helemaal voor zich, maar voetbal is en blijft een spelletje waarbij interpretatie ervoor zorgt dat je nooit 100% consequent kan zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 04 mei 2021 om 08:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 mei 2021 om 23:04:

Heb je nu echt zo'n enorme plaat voor je hoofd dat je niet wil zien wat het enige effect is als PSV naar buiten zou brengen hoe PSV benadeeld is en Ajax juist bevoordeeld is door de VAR dit seizoen?

De waanzin van de andere poster om naar het gerechtshof te stappen ga ik niet eens op in. Dit is zo ridicuul dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.


Ik snap wat je bedoelt en ik deel die zorgen. We zullen weggezet worden als mega calimero.

Maar niks doen is eigenlijk ook geen optie. Dan starten we in augustus een nieuw Eredivisie seizoen met (ik zal me bescheiden uitdrukken) PSV op -6 en Ajax op +6. Is dat dan wat je wil?

Misschien moeten we nadenken over een alternatief. Bijvoorbeeld een onafhankelijk journalist die het geheel eens tot de bodem uitzoekt en ermee naar buiten treedt. Van welke club is Omtzigt fan?



Niks doen is geen optie, maar daar zal het wel op uit draaien.
Zodat na Mark van Bommel ook Roger Schmidt volgend jaar met een fikse deuk in zijn carriere zonder prijs uit Eindhoven vertrekt nadat de VAR weer net zo schaamteloos Ajax heeft bevoordeeld als de afgelopen drie seizoenen.

Wie wil nu nog aan komen met "soms heb je hem mee, soms tegen" of "aan het eind van het seizoen middelt alles zich uit" ?

Terwijl wij ons hier (terecht)druk maakten om het inefficiente, stroeve en teleurstellende PSV stonden we ondanks het welig tierende corona virus slechts een punt achter Ajax, terwijl we ook nog bestolen waren o.a. in Arnhem.

In super januari haperde Ajax tegen PSV en werd gered door Kuipers(hij weer) en de VAR. Daarna werd door de "ongenaakbare kampioenen"gestunteld tegen Twente en bij gelijke stand een Twents doelpunt afgekeurd door de VAR. Tegen Feijenoord idem dito, weer stond het beeld stil op het moment dat toevallig net de goal kon worden afgekeurd. Bij Fortuna dreigde het weer mis te gaan maar nu werd op onsportieve wijze toch nog een dubieuze zege in de wacht gesleept.En vervolgens wilde het nog niet lukken tegen WillemII en mocht Haller van de VAR zijn tegenstander straffeloos omver duwen.

Ondertussen mochten drie Ajacieden smerige acties uitvoeren zonder rood te krijgen - de scheidsrechtersbaas kon er echter wel mee leven en vond dat de VAR het voetbal steeds eerlijker maakte - en werd coach Roger Schmidt door de media belachelijk gemaakt en door de KNVB het zwijgen opgelegd.Terwijl hij toch het gelijk aan zijn zijde had. Want ondanks wat er wel of niet gezegd is door Nijhuis, wie niet fluit als Gakpo de wedstrijd uitgewerkt wordt met een doodschop van achter (Penalty en rood ) en wel even later strafschop tegen PSV fluit als Teze iemand nauwelijks aanraakt bewijst al zelf dat hij met twee maten meet.

Ja, en toen hadden de geweldige, fantastische, ongenaakbare godenzonen in plaats van 2 punten achterstand op rivaal PSV ineens 7 voorsprong en waren ze op weg naar weer zo'n uiterst dubieuze titel.

Drie jaar VAR, drie jaar CL miljoenen voor de favoriete club van de media; ESPN van Ajax supporter John de Mol, Ziggo de sponsor van Ajax en de NOS die al jaren bekend staan als Studio Ajax en die zelfs de handsbal van Heerenveen niet eens meer in een samenvatting vertoont. Is dat niet belachelijk eenzijdige beinvloeding van de publieke opinie?

We moeten op zoek naar een alternatief zei je, shevchenko?

Dat ben ik met je eens. Je noemt Pieter Omtzigt. Een onderzoek zoals hij hield in de toeslagaffaire zou de oplossing kunnen zijn, want natuurlijk heeft de KNVB van alles te verbergen wat niet naar buiten mag omtrent het wel en niet ingrijpen van dezelfde scheidsrechters en VAR officials bij Ajax en bij PSV.

Of weet jij of iemand anders een andere reden waarom niemand inzage krijgt in wat zij allemaal te melden hebben tijdens "nabesprekingen" en "evaluaties" rondom deze twee topclubs?

Wie niets te verbergen heeft vreest toch geen enkele vorm van transparantie?

Wie als journalist zijn beroep serieus neemt EN onafhankelijk is, zou toch allang in deze materie gedoken zijn?

Maar nogmaals, het zal vrees ik wel uitdraaien op de optie `niets doen`.
Wachten op een godswonder?
Dat wordt dan wachten tot Sint Juttemis. ;)

 

+1/-0

Die overtreding op Gakpo was ruim buiten het strafschopgebied (wel rood overigens). Die strafschop daarvoor was vlak daarvoor, maar dat was dan ook geen overtreding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 12:44:

Die overtreding op Gakpo was ruim buiten het strafschopgebied (wel rood overigens). Die strafschop daarvoor was vlak daarvoor, maar dat was dan ook geen overtreding.



Je hebt gelijk. Het was buiten de 16, dus alleen rood en geen penalty.

Hetgeen echter niets af doet aan wat er hier door mij en diverse anderen betoogd wordt over de handelwijze van de VAR.

Waar journalisten met dezelfde instelling als een Pieter Omtzigt zich eens over zouden moeten buigen, vind je ook niet?

 

+1/-0

Ben ik in principe met je eens. Maar om tot een echt goed oordeel te komen zul je dan iedere week alle wedstrijden moeten kijken. 9x90 minuten en dat dan 34 speelrondes. Dat is niet te doen.

Daarbij komt dat er een hoop dingen ook altijd discutabel blijven. Wat jij en ik rood vinden hoeft die betreffende journalist niet te vinden bijvoorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 13:19:

Ben ik in principe met je eens. Maar om tot een echt goed oordeel te komen zul je dan iedere week alle wedstrijden moeten kijken. 9x90 minuten en dat dan 34 speelrondes. Dat is niet te doen.

Daarbij komt dat er een hoop dingen ook altijd discutabel blijven. Wat jij en ik rood vinden hoeft die betreffende journalist niet te vinden bijvoorbeeld.



Negen maal 90 minuten hoeft echt niet.
Een onderzoek om het VAR systeem in zijn algemeenheid te verbeteren is niet waar het hier nu over gaat.Dat betreft een andere discussie.

Tweemaal 90 minuten is dus voldoende per speelronde want het gaat alleen over de wedstrijden van PSV en Ajax.

Zodat snel duidelijk wordt dat b.v. Bjorn Kuipers bij PSV tegen Ajax een overtreding op een PSVer `te licht voor een penalty vindt` en bij Ajax in zo´n geval wel naar de stip wijst.
Waarom Makkelie niet dader Onana rood geeft maar geel aan slachtoffer Luuk de Jong.
Dat Higler een zich losrukkende Lozano rood geeft vanwege een zogenaamde `elleboog` en als Ajax kampioen moet worden in Groningen bij een echte elleboogstoot van Huntelaar dit uitlegt als `zich breed maken` en het dus ongestraft laat.
Enzovoorts.

De ontelbare andere voorbeelden van verschillen in `interpretatie` met bijgaande ophef (als PSV voordeel lijkt te hebben) of doodzwijgen (als Ajax voordeel heeft) in de media laten we maar achterwege.

Want inmiddels weten we als PSV supporters dat als het om echte VAR transparantie in dit opzicht gaat, het wachten is op Sint Juttemis.

Het zij zo.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 13:19:

Daarbij komt dat er een hoop dingen ook altijd discutabel blijven. Wat jij en ik rood vinden hoeft die betreffende journalist niet te vinden bijvoorbeeld.


Daar zit ook een heel groot probleem. Iedere afzonderlijke situatie is interpretabel. Dat geldt voor rode kaarten en penalties, maar met de huidige software helaas ook voor buitenspel situaties. In dezelfde situatie met dezelfde software kan de ene VAR zeggen dat het buitenspel is en de andere zeggen van niet. Ongelofelijk eigenlijk.

Omdat iedere situatie interpretabel is, is het dus ook vaak niet mogelijk om objectief vast te stellen wat de juiste beslissing was geweest. En zo lang dat niet kan, kun je ook niet zeggen dat de scheidsrechter of VAR een fout heeft gemaakt.

Daarom heb ik al vaker gezegd dat het noodzakelijk is dat er aanpassingen aan de regels komen die minder ruimte laten voor subjectiviteit. Hoe minder ruimte er is voor subjectiviteit, hoe minder vaak scheidsrechters/VAR de verkeerde beslissing nemen.

De rode kaart regel voor ernstig gemeen spel is dit jaar op een dusdanige manier aangepast dat er meer ruimte voor subjectiveit is gekomen. In mijn ogen een slechte zaak. Scheidsrechters echter zien dat anders, die willen juist veel ruimte krijgen om zelf te kunnen bepalen wat ze met een bepaalde situatie doen. Maar ja, dan krijg je dat een Nijhuis niet eens rode kaarten op zak heeft en een ander ermee strooit.

 

+2/-0

Waarom zou een objectieve journalist zich dan gaan richten op slechts twee clubs?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 04 mei 2021 om 13:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 13:19:

Daarbij komt dat er een hoop dingen ook altijd discutabel blijven. Wat jij en ik rood vinden hoeft die betreffende journalist niet te vinden bijvoorbeeld.


Daar zit ook een heel groot probleem. Iedere afzonderlijke situatie is interpretabel. Dat geldt voor rode kaarten en penalties, maar met de huidige software helaas ook voor buitenspel situaties. In dezelfde situatie met dezelfde software kan de ene VAR zeggen dat iets buitenspel is en de andere zeggen van niet. Ongelofelijk eigenlijk.

Omdat iedere situatie interpretabel is, is het dus ook vaak niet mogelijk om objectief vast te stellen wat de juiste beslissing was geweest. En zo lang dat niet kan, kun je ook niet zeggen dat de scheidsrechter of VAR een fout heeft gemaakt.

Daarom heb ik al vaker gezegd dat het noodzakelijk is dat er aanpassingen aan de regels komen die minder ruimte laten voor subjectiviteit. Hoe minder ruimte er is voor subjectiviteit, hoe minder vaak scheidsrechters/VAR de verkeerde beslissing nemen.

De rode kaart regel voor ernstig gemeen spel is dit jaar op een dusdanige manier aangepast dat er meer ruimte voor subjectiveit is gekomen. In mijn ogen een slechte zaak. Scheidsrechters echter zien dat anders, die willen juist veel ruimte krijgen om zelf te kunnen bepalen wat ze met een bepaalde situatie doen. Maar ja, dan krijg je dat een Nijhuis niet eens rode kaarten op zak heeft en een ander ermee strooit.



Die aanpassing is inderdaad noodzakelijk. Als ze iets aanpassen om die discussie weg te halen (het aanvallend hands bijvoorbeeld) verzinnen ze ondertussen weer wat anders om alsnog veel discussie te krijgen (de intentie bij natrappen)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 13:42:

Waarom zou een objectieve journalist zich dan gaan richten op slechts twee clubs?



Om wat er door diverse mede supporters in dit topic is aangedragen over VAR optredens bij deze twee clubs?

Omdat je niet eens PSV supporter hoeft te zijn om als je je er in verdiept te zien dat er opvallende verschillen zijn in Ajax voordeel?

Maar nogmaals, ik wacht wel tot er ergens zo´n journalist met eergevoel en lef opduikt.
En tot die tijd geldt wat shevchenko al heeft voorspeld over het komende seizoen.

Daar berusten we maar in zoals ik daarnet al aangaf.

 

+1/-0

Overigens, een VAR trio die leidend is over beslissingen omtrent buitenspel, aanvallende overtredingen bij goals, gele en rode kaarten lijkt me nog altijd een stap in de goede richting. Bij voorkeur nemen er ook Belgische arbiters plaats op deze VAR posities.

Dan zijn we in ieder geval af van het haantjesgedrag van de Nijhuizen en Gözübüyüks van deze wereld die hun eigen boekje met spelregels hanteren en zijn we ook verlost van de Makkelies en Bloms van deze wereld die naast hun werk ook fanatiek supporter zijn van een bepaalde club. Plus dan moeten er al 2 scheidsrechters zijn die een onlogische/verkeerde beslissing maken (als je met meerderheid van stemmen werkt).

Daarmee zijn alle problemen niet ineens opgelost, maar ik denk dat dat wel een hoop scheelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 04 mei 2021 om 13:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 mei 2021 om 13:42:

Waarom zou een objectieve journalist zich dan gaan richten op slechts twee clubs?



Om wat er door diverse mede supporters in dit topic is aangedragen over VAR optredens bij deze twee clubs?

Omdat je niet eens PSV supporter hoeft te zijn om als je je er in verdiept te zien dat er opvallende verschillen zijn in Ajax voordeel?

Maar nogmaals, ik wacht wel tot er ergens zo´n journalist met eergevoel en lef opduikt.
En tot die tijd geldt wat shevchenko al heeft voorspeld over het komende seizoen.

Daar berusten we maar in zoals ik daarnet al aangaf.



Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Waarom zou een objectieve en neutrale journalist puur moeten kijken naar Ajax en PSV? Verdient AZ geen aandacht dan? Of Vitesse en Feyenoord?

En hoe zit het met de clubs die tegen degradatie moeten strijden? Ook zij krijgen steeds met de VAR te maken en ook daar is iedere week veel discussie over.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR