Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Politiek

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Een kabinet met GroenLinks zou de absolute doodsteek voor dit land zijn. Moet er niet aan denken

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 18 maart 2021 om 10:42:

Een kabinet met GroenLinks zou de absolute doodsteek voor dit land zijn. Moet er niet aan denken



En de middenklasse is de lul, want die komen niet in aanmerking voor allerlei toeslagen en subsidies en zien al het belastinggeld doorgepompt worden naar de rest van Europa en onbetaalbare verduurzaming.

 

+8/-1

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 18 maart 2021 om 10:05:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 18 maart 2021 om 09:29:

En wie denk je dat Kaagje erbij gaat eisen bij Mark? Toch echt GL en PvdA hoor...


Lijkt me een goed idee! Ook graag Volt erbij! Jammer dat D66 niet de grootste is geworden, maar je kunt niet alles hebben.



Wacht een nachtmerrie zou dat zijn. Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren. Benieuwd of Rutte zich weer gaat overleveren aan links of eindelijk zijn rug recht houdt. Ik heb er helaas weinig vertrouwen in.

De kiezers wil duidelijk naar rechts dat maakt deze uitslag opnieuw duidelijk.
Aan Rutte de taak om de kloof tussen de wens van de samenleving en de politieke droomwereld niet verder te vergroten.

 

+5/-2

Als je het politieke spectrum pakt zoals dat op kieskompas is weergegeven, dan is mijn conclusie inderdaad dat links slechts 33 zetels pakt, de middenpartijen 66 en de rechtse partijen 51 (https://twitter.com/Kieskompas/status/1371934626042806275/photo/1link).

Een centrum-rechts kabinet zou daarmee in de lijn der verwachtingen liggen. Echter, je hebt natuurlijk ook nog de as "conservatief / progressief" en het probleem is dat die middenpartijen (vooral D66 eigenlijk) een stuk progressiever zijn dan de rechtse partijen.

Als iedereen zijn poot stijf gaat houden, dan gaat er nooit een coalitie komen. Want als Kaag alleen met GL en PvdA erbij wil, dan zijn de verschillen met de VVD waarschijnlijk te groot. En zonder D66 kan de VVD geen coalitie maken en zonder de VVD krijgt D66 ook niks voor elkaar. Het gaat interessant worden hoe dit uiteindelijk uitgespeeld gaat worden, maar het zou mij niet verbazen als dit lang gaat duren. Ik denk dat wij Drommel eerder binnen hebben in ieder geval ;)

 

+4/-0

Wat het in ieder geval gaat worden: meer geld naar de bodemloze put genaamd Zuid Europa (schuldendeling), meer massa immigratie, onbetaalbare klimaatplannen (gaat de middenklasse voor opdraven) en wellicht in de toekomst ook nog een 'Europese' pensioenpot (Nederlands zuurverdiende pensioenvermogen van 1600 miljard foetsie) .

Hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar vrees het ergste. Maarja we krijgen er wel 'nieuw' leiderschap voor terug..

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 18 maart 2021 om 12:18:

Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren.



Soms lijkt het er op dat we zo al lang bekeken worden in Brussel.
Wij 40.000 per huis ophoesten om van het gas af te komen en in andere Brusselse "provincies" gaan ze weer aan het gas en de kolen.

Maar we wonen in een land dat ,zo bleek gisteren, graag doorgaat met mensen die de kloof tussen rijk en arm ruimschoots wisten te vergroten.
Lang leve de kiezer die hen zelfs meer zetels gunde. :slaap

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 18 maart 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 18 maart 2021 om 10:05:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 18 maart 2021 om 09:29:

En wie denk je dat Kaagje erbij gaat eisen bij Mark? Toch echt GL en PvdA hoor...


Lijkt me een goed idee! Ook graag Volt erbij! Jammer dat D66 niet de grootste is geworden, maar je kunt niet alles hebben.



Wacht een nachtmerrie zou dat zijn. Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren. Benieuwd of Rutte zich weer gaat overleveren aan links of eindelijk zijn rug recht houdt. Ik heb er helaas weinig vertrouwen in.

De kiezers wil duidelijk naar rechts dat maakt deze uitslag opnieuw duidelijk.
Aan Rutte de taak om de kloof tussen de wens van de samenleving en de politieke droomwereld niet verder te vergroten.


Speciaal voor jou ;) doe ik er Sylvana Simons bij, die krijgt waarschijnlijk ook een zetel..

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 18 maart 2021 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 18 maart 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 18 maart 2021 om 10:05:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 18 maart 2021 om 09:29:

En wie denk je dat Kaagje erbij gaat eisen bij Mark? Toch echt GL en PvdA hoor...


Lijkt me een goed idee! Ook graag Volt erbij! Jammer dat D66 niet de grootste is geworden, maar je kunt niet alles hebben.



Wacht een nachtmerrie zou dat zijn. Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren. Benieuwd of Rutte zich weer gaat overleveren aan links of eindelijk zijn rug recht houdt. Ik heb er helaas weinig vertrouwen in.

De kiezers wil duidelijk naar rechts dat maakt deze uitslag opnieuw duidelijk.
Aan Rutte de taak om de kloof tussen de wens van de samenleving en de politieke droomwereld niet verder te vergroten.


Speciaal voor jou ;) doe ik er Sylvana Simons bij, die krijgt waarschijnlijk ook een zetel..



Wordt gewaardeerd! Als De Jonge vertrekt hebben we een nieuwe clown nodig :D

 

+2/-0

Het wordt in ieder geval spektakel in de 2e kamer!

 

+2/-0

Wat ik ongeloofwaardig vindt ,is waarom d66 opeens zo hot is?
om 5,6,7 zetels erbij te krijgen moet je intensieve campagne voeren en standpunten hebben waar het volk zich in kan vinden.
D66 staat voor meer immigratie,lijkt me toch geen punt waar het volk zich in kan vinden.
Kaag is ook geen persoonlijkheid of vrouw met charisma waar het volk op zou stemmen.
Ook vind ik het raar dat na de stand van de exitpolls mevrouw Kaag op de tafel aan het danssen is en deze stand min of meer de eindstand is.
Het zijn 50.000 mensen die gevraagd worden naar hun stemgedrag.

 

+1/-2

Willem, ben jij het?
Insinueer je nu fraude?

Mag ik je er trouwens op attenderen dat de eerste exitpolls er nog flink naast zaten? D66 kwam bij de eerste exitpolls op 27 zetels, ze zijn inmiddels bijgesteld naar 23. Dan kun je die exitpolls niet echt 'min of mee de eindstand' noemen....
Tijdens eerdere verkiezingen waren deze overigens veel betrouwbaarder, veelal een marge van maximaal 2 zetels.

Het lijkt duidelijk dat een deel van de traditioneel linkse stemmers van SP, GL en PVDA vrij laat toch nog geswitcht zijn naar D66. Zij scoren namelijk een stukje minder dan de polls vooraf aangaven. Dus die winst lijkt prima te verklaren.

Ik ben persoonlijk niet ontevreden over de uitslag (en nee, ik heb geen D66 gestemd). Maar het had altijd beter gekund, ik had het Sylvana van harte gegund als ze naast een zetel had gegrepen. Ook vind ik de groei van FVD zeer spijtig. Maar hij heeft goed gebruik gemaakt van het anti-corona sentiment onder een deel van de bevolking...

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 19 maart 2021 om 05:57:

Wat ik ongeloofwaardig vindt ,is waarom d66 opeens zo hot is?
om 5,6,7 zetels erbij te krijgen moet je intensieve campagne voeren en standpunten hebben waar het volk zich in kan vinden.
D66 staat voor meer immigratie,lijkt me toch geen punt waar het volk zich in kan vinden.
Kaag is ook geen persoonlijkheid of vrouw met charisma waar het volk op zou stemmen.
Ook vind ik het raar dat na de stand van de exitpolls mevrouw Kaag op de tafel aan het danssen is en deze stand min of meer de eindstand is.
Het zijn 50.000 mensen die gevraagd worden naar hun stemgedrag.





- er is sowieso maar heel kort campagne gevoerd dit jaar (in vergelijking met anderen jaren). Over de inhoud ging (misschien door die korte tijd) maar heel weinig. Dat geldt voor elke partij. Want je kunt toch niet beweren dat de campagnes van de vvd en de fvd nu veel om het lijf hadden?

-d66 staat uiteraard voor meer dan immmigratie en ik denk dat je vooral ook de link moet leggen met wat er in oa Moria plaatsvindt. Dat we in Europa met een inwonertal van 746 miljoen moeite hebben om 40000 vluchtelingen te verdelen en Nederland, whoehoe, wel vijf kinderen heeft opgevangen.

-mevrouw Kaag gedraagt zich, in tegenstelling tot enkele andere partijleiders, als een persoon die met respect en fatsoen met anderen omgaat. Kortom, rust en leiderschap uitstraalt. Op een andere manier dan Rutte dat doet.

-ik heb ook niets met feestvierend politici in deze crisistijd (of ze dat nu wel of niet op een tafel doen).


Benieuw naar je definitie van 'het volk' waar je het over hebt. Je bedoelt in elk geval jezelf als ik zo tussen de regels door lees.

 

+4/-0

Als hij met volk bedoelt de mensen uit zijn eigen bubbel en die stemmen allemaal FVR, ja dan is het misschien lastig te begrijpen dat er ook nog ander volk is met andere meningen. Ik denk dat Kaag vooral op de tafel ging dansen omdat ze 3 keer zo veel stemmen had als het FVR! Moet kunnen toch!?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 19 maart 2021 om 05:57:

Wat ik ongeloofwaardig vindt ,is waarom d66 opeens zo hot is?
om 5,6,7 zetels erbij te krijgen moet je intensieve campagne voeren en standpunten hebben waar het volk zich in kan vinden.
D66 staat voor meer immigratie,lijkt me toch geen punt waar het volk zich in kan vinden.
Kaag is ook geen persoonlijkheid of vrouw met charisma waar het volk op zou stemmen.
Ook vind ik het raar dat na de stand van de exitpolls mevrouw Kaag op de tafel aan het danssen is en deze stand min of meer de eindstand is.
Het zijn 50.000 mensen die gevraagd worden naar hun stemgedrag.



Net als eerder in het corona-topic heb ik gewoon heel veel moeite met de wijze waarop jij naar dingen kijkt. Zo vijandig en wantrouwend. Op die manier lijkt het leven me veel minder leuk.

Waarom zou je intensief campagne moeten voeren om 5-7 zetels te winnen? Geloof mij, een kwart van de mensen weet niet eens meer waar ze 4 jaar geleden op gestemd hebben. En daarnaast zijn er voldoende media-optredens geweest van de "grote 8" lijsttrekkers om een prima beeld te hebben. Zo vond ik persoonlijk Klaver 4 jaar geleden verfrissend, maar had ik dit jaar het idee dat mijn betweterige neefje in al zijn wijsheid stond te verkondigen wat er moet veranderen in NL. Sigrid Kaag, hoewel ook niet mijn persoonlijke favoriet, zag ik (als één van de weinige politici) veel positieve aandacht krijgen als ik mijn Facebook of LinkedIn tijdlijn bekeek. De uitslag verbaast mij in grote lijnen dus ook niet.

Verder sluit ik me aan bij de vorige poster als het om immigratie gaat. Waarschijnlijk staat niemand in Nederland te springen bij het idee dat we boten vol Afrikaanse vluchtelingen toelaten in Europa / Nederland. Ook Sigrid Kaag gaf aan dat dat niet het standpunt van D66 is. Immigratie is qua thema veel breder dan dat. En in mijn ogen moet in die discussie het menselijke aspect niet uit het oog verloren worden. Even gechargeerd gezegd staan "rechtse kringen" te juichen als er een bootje met 250 vluchtelingen omslaat op volle zee, terwijl vergeten wordt dat het daar gaat om 250 wanhopige mensen die alles achterlaten wat ze hebben & kennen in de (onrealistische) hoop dat ze een veel beter leven tegemoet gaan zodra ze een ander continent hebben bereikt. En voor de duidelijkheid: ik pleit er ook niet om "gelukszoekers" toe te laten. Maar ik vind wel dat ze een beter lot verdienen dan sterven op zee nadat ze mensensmokkelaars alles hebben gegeven wat ze bezaten.

 

+4/-0

Het is ook niet voor niets dat (naar schatting) tweederde van alle stemmers pas op verkiezingsdag hebben besloten op welke partij ze zouden stemmen.

 

+1/-0

Er is gewoon een hele grote groep die niet roept op sociale media die helemaal geen problemen hebben met immigratie.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 19 maart 2021 om 05:57:

Wat ik ongeloofwaardig vindt ,is waarom d66 opeens zo hot is?



Waarom zou dat ongeloofwaardiger zijn dan dat FvD verviervoudigt of zelfs Sylvana Simons een zetel krijgt?
En zo zijn er nog wel -tig andere zaken merkwaardig te noemen , afhankelijk van hoe je er naar kijkt.

Bijvoorbeeld;
Hoe kan de grootste partij nog groter worden terwijl die de kloof rijk-arm zoveel groter heeft gemaakt?

Als het puur om medisch/ethische kwesties ging had ik ook op D'66 gestemd.
Maar er zijn nu eenmaal meer zaken aan de orde die ook dringend aandacht behoeven.

Dus werd het een andere partij.

 

+1/-0

Ik ben ook niet heel ontevreden over de uitslag. Ik stem rechts van het midden. ;)

De opkomst van D66 is niet zo verbazingwekkend. Hoewel het wel wat wordt overdreven, zoveel hebben ze nou ook weer niet gewonnen.

Er zat een hele marketingmachine achter. Met een hele dure media-campagne om mevrouw Kaag te promoten. Gekoppeld aan waar links tegenwoordig vooral mee bezig is, zoveel mogelijk diversiteit (lees: als het maar geen blanke hetero mannen zijn), werd er de laatste tijd steeds meer geroepen dat er een vrouw premier moest worden.

Veel linkse stemmers hebben daarom gekeken naar de debatten en op de vrouw gestemd die het beste overkwam. Met de concurrentie van Ploumen en Marijnissen niet zo raar dat Kaag het won. :)

Ik ga er wel vanuit dat Rutte niet met 3 linkse partijen gaat regeren. Te links lijkt me ook niet slim gezien de rechterflank.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 maart 2021, 14:12:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vivi1987 schreef op 18 maart 2021 om 13:17:

Wat het in ieder geval gaat worden: meer geld naar de bodemloze put genaamd Zuid Europa (schuldendeling), meer massa immigratie, onbetaalbare klimaatplannen (gaat de middenklasse voor opdraven) en wellicht in de toekomst ook nog een 'Europese' pensioenpot (Nederlands zuurverdiende pensioenvermogen van 1600 miljard foetsie) .

Hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar vrees het ergste. Maarja we krijgen er wel 'nieuw' leiderschap voor terug..



Laat je niet zo bang maken. We moeten niet doen alsof wij Nederlanders nu zo fantastisch zijn en alles van buiten rampspoed. Sinds we samen werken in europa is Nederland er alleen maar beter op geworden en is Europa een veel veiliger en vredig stuk aarde. Immigratie is van alle tijden en maakt nederland al honderden jaren tot wat het nu is. Dat dat nu zon probleem oplevert ligt eerder aan het afbreken van fatsoenlijke huisvesting (woningbouw etc), sociale vangnetten en gemengde wijken etc. Puur vanuit de onophoudelijk drang van 3/4 van Nederland om Lekker rechts te stemmen en bang te zijn voor elke euro belasting waar ze niet meteen zelf beter van worden.

Edit: Ik ben trouwens ook geen voorstander van europese schulden kwijtschelden. Prima om kritisch op al deze punten te blijven zijn. Maar het is ook niet zo dat er veel nederlandse partijen voorstander zijn van zomaar onberperkt geld uitdelen.

Dit bericht is gewijzigd op 19 maart 2021, 14:33:24.

 

+6/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Politiek