Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Hoe komen de oude jongens de [s]hongerwinter[/s] corona crisis door?

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Wat men blijkbaar nog niet wil beseffen is dat wat men ook doet het virus zich toch wel zal blijven verspreiden. Iedere persoon die besmet is lijkt nog altijd bijna 1 nieuwe persoon aan te steken. Het enige dat men doet is de verspreiding van het virus vertragen, maar uiteindelijk blijft het woeden totdat er afdoende besmettingen zijn of totdat er medicatie en/of vaccinatie voorhanden is.

De lockdown in werking stellen is 1, maar voor het uit de lockdown geraken lijkt geen plan of strategie te zijn. Men zal moeten accepteren dat er zich besmettingen blijven voordoen en dat er mensen dood blijven gaan, no matter what. Dat is heel zuur, maar is er iets anders dat we kunnen doen? Nuja, in Duitsland slaagt men er blijkbaar wel in. Maar dan heb je het ook over een land met afdoende materiaal en middelen. Zelfs hier in Illinois (met minder inwoners dan in Nederland) hebben we meer IC bedden en materiaal.

 

+1/-0

Als dadelijk op 1 juni hier de terrassen weer open gaan, en stel je was in Nederland en het was een stralende dag...ging je dan een pintje pakken op het terras?
Ik zeker wel! Kan niet wachten!

 

+1/-0

Ik twijfel, het anderhalve meter gedoe vind ik te aanwezig om er echt van te genieten. Niet dat ik nu per sé op iemands schoot moet zitten, maar de hele tijd dat gedoe. Ik zit wel op mijn eigen terras dan.

 

+1/-0

Als het zo'n krampachtig gedoe wordt dan hoeft het voor mij ook niet. Maar als ik relaxed met een man of 4/5 een paar biertjes kan wegtikken dan ga ik zeker op het terras zitten. Het zal de eerste weken nog wel voorzichtig aan zijn, maar als de trend zo doorgaat dan zal het in augustus wel weer normaal verlopen.

 

+1/-0

Die 1,5 meter samenleving gaat gewoon never nooit werken! Er zijn op dit moment al veel hoopgevende berichten over medicijnen die de gevolgen van Corona flink kunnen beperken en op korte termijn waarschijnlijk beschikbaar komen. We moeten wel het leven ook in het perspectief van beschikbaar komen van geneesmiddelen blijven zien.
Overigens, waarom kunnen terrassen wel 1 juni open maar niet 31 mei?
Beter had je de toeloop over 2 dagen verspreid! We kunnen het ook een beetje te flauw maken.

 

+1/-0

De kans om het virus buiten te contracteren lijkt vrijwel verwaarloosbaar. Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen zo ontzettend paranoide op samenscholingen op het strand reageren. Combineer dat met de wind die er dikwijls staat en de hogere temperaturen, en het valt wel mee lijkt me!

Die 1,5 meter gaat inderdaad niet werken. Je merkt dat er teveel mensen geen geduld voor hebben en het praktisch niet uitvoerbaar is. Ik ben vooral benieuwd hoe snel het virus zich nog immer verspreidt. In New York zijn veel mensen met een blanke huidskleur de stad ontvlucht. De armere mensen (Bronx, Queens) zijn achtergebleven en als dit zo doorgaat moeten ze daar een zekere graad aan immunisatie gaan bereiken in onafzienbare tijd.

 

+1/-0

Ik ben wel heeeeul benieuwd hoe die idiote Trump gaat reageren wanneer hier in Europa de zaak dadelijk redelijk onder controle is en er reisversoepelingen komen maar wel een inreisverbod voor vluchten vanuit de USA
Ben benieuwd hoe zijn koekje van eigen deeg hem zal smaken. Maar het zal wel weer whining over very unfair worden :slaap :slaap
As usual :slaap :slaap

 

+1/-0

Dan gaat hij economische boycots doen en dan trekt de EU met Markje Rutten voorop zijn keuteltje weer in.

 

+1/-0

Trump zit gevangen tussen twee kwaden. Ik las gisteren dat er 38,4 miljoen aanvragen voor financiele hulp in 9 weken zijn ingediend in verband met werkloosheid. Aan de andere kant heeft hij de groei van het virus ook niet onder controle, maar hoe langer hij wacht met open gaan hoe groter de werkloosheid wordt! Het is dus volledig uit controle. Hier zitten we ruim 2 maanden dicht, zonder enige vorm van versoepeling (dus langer dan Nederland). Maar je ziet in grote steden dat het virus zich hoe dan ook exponentieel blijft verspreiden.

Het zou me niets verbazen dat zijn operation "Warp Speed" (of moeten we zeggen, Barking Speed) te laat komt en er een zekere gradatie van immunisatie is bereikt tegen die tijd.

 

+1/-0

Het grote gevaar voor hem loert in die achterlijke binnenlanden! Waar zijn hardcore fans zitten, ze al weer helemaal los willen, de kerken nu op zijn gezag weer full pull parochianen binnen gaan laten. Waar op zijn voorbeeld niemand zich iets gelaten laat van veiligheidsmaatregelen. Als daar de veenbranden op gaan laaien, en daar kun je op wachten. Dan is hij helemaal toast!
Maar goed zijn approval is al ver beneden peil dus veel verder zakken kan hij niet meer.
Het enige verrotte is dat met het feit dat het hier nu echt met sprongen naar voren gaat; Amerika ipv mee aan het front goed beleid en aanpak uitvoeren; het een totaal losgeslagen gekkenbende is.
Dat helpt niet echt om de haarden te doven.
By the way Floris met he HTC, wij hebben hier inmiddels de situatie dat we "ondersterfte" hebben en verwacht wordt dat dit de komende tijd aan zal houden.De ziekenhuisopnames van Covid patiënten is structureel erg laag en volgens planning zitten we volgende week rond de 150 patiënten met Covid op IC.
Al met al zeer bemoedigende trends die echt wel toelaten dat wij hier op kunnen schalen.

Ps Klumpke, die hele EU mag wat mij betreft onder deze crisis imploderen. Wat een gedrocht is dat geworden. Faal!!!

 

+1/-0

Dan doet Markje het alleen he. Of kan hij nu ineens wel zelf denken?

 

+1/-0

Ik was weg voor Memorial Weekend naar een naburige staat waar 50% open is. Ik heb zelf geen restaurants of bars bezocht, maar als je staat A dichtgooit en staat B half opent, dan merk je dat de mensen uit staat A massaal richting staat B trekken. Dat is dus dweilen met de kraan open. De binnenlanden zitten vol met Trump fans. Ik heb heel veel Trump 2020 petjes gezien. En er is heel veel onvrede over hoe de democraten constant hun wil proberen op te leggen. Hoe meer werklozen erbij komen, hoe groter de steun wordt voor Trump. Ik denk dat het heel lastig is om deze presidentsverkiezingen te voorspellen. Het virus gaat een grote invloed hebben, en dan met name het verloop (zowel economisch als medisch). Als Trump per toeval een vaccin uit de hoge hoed kan toveren, dan is hij zowaar spekkoper!

 

+1/-0

Zijn hydroxychloroquine is het in ieder geval niet gebleken.
Ik denk dat zijn herverkiezing wel fors in gevaar is. Ja, zijn hardcore basis blijft trouw. Maar die basis groeit niet, sterker die kalft af.
Hij is inmiddels echter wel een belangrijk deel van de conservatieve stroming kwijt.
Hij wordt nu in de flank frontaal aangevallen door bijv Project Lincoln, maar zelfs oude die-hard rightwingers als Ann Coulter die hem al die tijd steunden zijn nu vol in de aanval op hem.
Tel daarbij op dat de democratische basis meer van ooit gemotiveerd is om nu wel te gaan stemmen, de zwevende kiezer Biden een "minder erge" optie vinden dan Trump en dat alle troeven die Trump had, met name de economie, aan gruzelementen ligt.

Daarnaast is Biden al die tijd rustig gebleven. Slim. Die zorgt dat hij nu Trump zelf zijn fouten laat maken en hij piekt niet te vroeg.
Als hij straks zijn vrouwelijke running mate bekend maakt, vol ornaat in de aanval gaat en dan nog eens de zware steun van Obama gaat krijgen, durf ik mijn geld wel op verlies van Trump te zetten.

Of hij na een verkiezingsnederlaag vreedzaam en vrijwillig aftreedt is een heel andere kwestie!

Ps (Tr)(K)lumpke, Mark is niet alleen. Thierry is er nu ook om Brussel de broek op te doen :B

 

+1/-0

In de swing states is het vrij typisch dat circa 10 tot 20% van de kiezers haar keuze pas in de laatste week maakt. Daar heeft Trump 4 jaar geleden de winst behaald. Ook toen voorspelden de polls ruime winst voor Hillary. Ik ben niet zo overtuigd dat Biden het op zijn sloffen gaat winnen. Het is duidelijk dat Trump zich aan het positioneren is als de man die staat voor de vrijheid en hij speelt handig in op de onvrede en onderbuikgevoelens van het volk. Natuurlijk gaat hij het verliezen in staten als Californie en NY waar de mainstream media zit en waar er historisch meer democratische stemmers zijn. Maar in al die kleine kutstaten waar je de naam amper van kent, daar heeft hij een vrij trouwe achterban.

Waar hij ook goed in is, is het laten escaleren van zo'n verkiezingsstrijd. Hij spint er garen bij als het uitdraait op modder gooien, zoals 4 jaar terug met Hillary. Biden blijft daar vooralsnog handig uit, maar de vraag is hoe lang hij het kan volhouden. Wees maar niet verbaasd als er een paar weken van te voren een enorm schandaal rondom Biden wordt gepubliceerd.

 

+1/-0

Die kaart heeft men al proberen spelen Maar die juffrouw met haar beschuldigingen is al officieel ontmaskerd! Biden is natuurlijk al 40 jaar in the public eye en dat Hunter Bidenverhaal heeft hem ook niet echt gedeerd.

Sta jij maar niet versteld als er straks hele grote verhalen over Kushner en dat addergebroed van een Trumpjugend naar buiten komt.

Er is een heel groot verschil met toen Floris met zijn HTC. De democraten zullen het spel nu veel slimmer spelen nu ze de trukendoos van Trump kennen.
Maar onderschat vooral niet hoeveel machtige vijanden Trump heeft gemaakt. De aanvallen op hem zullen uit vele hoeken en kanten komen, ook door partijen die het niet schuwen om keihard op de man te gaan.

Intussen kan Biden in de luwte heel presidentieel zichzelf profileren als de partij die in al die gekte de rust en eenheid enigszins kan doen terugkeren.

Vandaag heeft het Trumpfront al bekend gemaakt dat ze de prognoses voor de economie niet zullen piubliceren deze zomer.
Een teken aan de wand, ze weten dat die troefkaart inmiddels volledig tegen hen gekeerd is.
Vandaag een groot schandaal in Pensylvania waar de republikeinse voorman van het huis daar voor democratische housemembers verzwegen heeft dat er een coronageval in de Republikeinse gelederen was.
Dat soort stiekemheid sluipt door rural Amerika, maar ze kunnen dat virus natuurlijk niet doodzwijgen wanneer er letterlijk doden gaan vallen.
De genadeklap voor Trump zou zijn als in rural Amerika er een piek komt in de gevallen. En ik sluit dat bepaald niet uit gezien de manier hoe daar gehandeld wordt door de evangelicals met name.
Dat laatste is uiteraard nog niet met zekerheid te voorspellen.

Het eerste deel van mijn betoog zijn echter zekerheden wat mij betreft.

 

+1/-0

Spelen op de economie en de belofte om normaliteit terug te brengen in het politieke landschap lijken mij ook de beste troefkaarten van de democraten. En ze lijken mij ook uitermate succesvol. Trump's joker was de economie, en die is weggenomen. Maar Biden blijft voor mij een zwakke kandidaat Wethouder. Tot dusver is hij zwak in het debat gebleken. Zijn programma was minder links dan bijvoorbeeld Sanders of Warren, maar in het debat was hij zwak. Hij komt over als oud en grijs. Idealiter had je daar een sterkere kandidaat moeten hebben. Het is ook niet voor niets dat Amerikanen meer vertrouwen hebben in Trump om de banenmarkt te herstellen. En er is een overrepresentatie van witte, ongeschoolde stemmers in battleground states waar Trump dus de winst op gaat halen. In andere woorden, zelfs als Biden meer stemmen krijgt kan hij verliezen.

Ik denk net als jij dat veel mensen er wel klaar mee zijn, zeker in de groep onder 45 jaar. Maar die groep is dikwijls minder betrouwbaar wat betreft opkomst. Dus het zou nog weleens spannender kunnen worden dan verwacht.

 

+1/-0

Overigens, die Bolsonaro is zo mogelijk nog gestoorder. Dat is Trump on steroids. Lekker op zijn jetski gedurende de coronacrisus :D .

 

+1/-0

Trump laat het nou helemaal out of control spinnen. Hij weet denk ik dat hij de verkiezingen gaat verliezen en brandt Rome langzaam af tot de grond. Roept dadelijk state of emergency uit en bouwt aan zijn dictatuurtje. Wat een zieke situatie is het daar Floris met zijn HTC.
Ik zou zeggen, zie da ge weg bent daar!

 

+1/-0

Ik ben weg over een maand als dit zo doorgaat. Er is hier een avondklok ingesteld van 9 tot 6. Al twee dagen op rij niets anders dan protestanten die voor een totaal slagveld zorgen. Winkelruiten worden hier in mijn straat ingeslagen, supermarkten en andere winkels worden leeggeroofd. Het George Floyd drama zorgt voor losgeslagen menigtes. Er heerst brand in een gebouw, een SUV van de politie is op zijn kop gezet. Ik kan mijn appartementencomplex niet uit. En morgen zijn ze waarschijnlijk weer terug.

 

+1/-0

Protestanten zijn gewoon zoveel agressiever dan Katholieken Floris me zijn HTC :schrik

Maar wat jij nu ziet is de oogst van 3,5 jaar haat zaaien, mismanagement van het land, Fascisme van het hoogste niveau, economisch wanbeleid etc etc

Kortom, wat jij ziet is het volk wat in opstand komt tegen de dictator. En die zal de zaak niet de-escaleren maar alleen nog maar verder opblazen! Ik zeg, pak je boeltje nu het nog kan!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Hoe komen de oude jongens de [s]hongerwinter[/s] corona crisis door?