Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Lars Unnerstall

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 11 juni 2020 om 18:28:

Zolang je als verdediger niet de bal 5 a 10 x terugspeelt op hem met druk van de aanvallende ploeg is het de beste die je kunt hebben. Daarom begrijp ik ook niet waarom Schwaab dat zo vaak deeed.



Door de lage handelingssnelheid van Schwaab en ook Viergever en de controleurs wordt er veel te veel teruggespeeld. Hopelijk krijgt Schmidt dat er uit door directer te spelen en hoger te staan.
Unnerstall is los van zijn voetballende tekortkomingen by far de beste PSV-keeper sinds Gomes. Geen reden tot twijfel wat mij betreft.

 

+1/-0

Gisteren was het mooi om naar Bayern tegen Gladbach te kijken en te zien dat het meevoetballen van een keeper eerder een probleem dan een oplossing is. Dit is al voor jaren mijn stokpaardje maar ik vind dat de Neuer trend veel te ver is doorgeslagen. Tegenwoordig moeten alle keepers mee kunnen voetballen zodat de opbouw van achteruit soepel gaat. Een van de beste voorbeelden is die Sommer van Gladbach. Die had in de eerste helft de meeste balcontacten aan de voet van heel Gladbach. Hij is eigenlijk een keeper met een bizar goede trap en heeft veel rust aan de bal. Maar in een paar weken tijd gaat ook hij alweer een paar keer in de problemen. Het levert ook altijd meteen een goal op als je zo in de fout gaat.

Sommige mensen kunnen Kwakman/Bruggink niet zo goed handelen bij dat commentaar maar ik vind het een verademing en een goede toevoeging (net zoals in NBA ook 2 a 3 commentatoren zijn). Bij Ziggo vind ik het niet werken omdat Aad er voor zichzelf zit en niet als voetbaldier zoals Bruggink en Kwakman wel. Maar dat terzijde. Kwakman vroeg zich hardop af wat het nu eigenlijk oplevert als je keeper 3 a 4 keer per wedstrijd een bal op een goede manier bij een medespeler krijgt. Het levert nooit een goal op, je gaat als team allemaal inzakken waardoor het eigenlijk alleen maar lastiger wordt om vooruit te spelen. En het gevolg is dat je weer van keeper naar cv naar lb naar cv naar keeper naar rb rondspeelt. Oftewel, de Ajax mehtode.

Ik hoop dat Schmidt kiest voor Unnerstall en hem niet aan de bal laat. Gewoon zo snel mogelijk inleveren bij iemand anders en liever een paar foute passen naar voren dan risicoloos breed en terug. Dat zal het spel zoveel leuker maken om naar te kijken. En het zorgt ervoor dat je een keeper hebt van Gomes achtige proporties.

 

+4/-0

Is er iemand die denkt dat Volendam ook nog doelpuntloos zou zijn nu als Mvogo op doel had gestaan?

 

+1/-0

Ja.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:



Ok, dat is eerlijk. Daar kan ik alleen respect voor hebben.

 

+2/-0

Fijn dat vanavond gebleken is dat we twee prima keepers hebben.
Zo hoort het ook bij een topclub.

 

+1/-0

en toch snap ik de aankoop van Mvogo nog steeds niet.
Maar wat je zegt, gelukkig twee prima keepers.

 

+1/-0

Hopelijk laat Schmidt nu Lars staan. Hij heeft zich gisteravond weer bewezen. Laat mvogo maar eens een tijdje banken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 20 januari 2021 om 07:01:

Hopelijk laat Schmidt nu Lars staan. Hij heeft zich gisteravond weer bewezen. Laat mvogo maar eens een tijdje banken.



Hier ben ik het volkomen mee eens. Ik had gisteren voor het eerst het idee dat er een keeper stond die echt niet te passeren was. Dat geeft ook meer rust aan de verdediging.

 

+2/-0

Ik denk dat Schmidt Mvogo laat staan. Unnerstalls contract loopt af, dus die zal wel vertrekken in juni.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 20 januari 2021 om 08:20:

Ik denk dat Schmidt Mvogo laat staan. Unnerstalls contract loopt af, dus die zal wel vertrekken in juni.




Mvogo is gehuurd en gaan we niet kopen want dan is hij te duur. Dus dan maar op zoek naar een goede keeper

 

+1/-0

Ik verwacht ook niet dat Schmidt nu opeens het licht heeft gezien en Lars eerste keeper maakt. Zonde blijft het wel.. Op basis van keeperskwaliteiten is hij gewoon minimaal Europese subtop. Terugkeren naar Duitsland komende zomer, of wellicht dat er nog een Nederlandse club aanklopt? AZ, Vitesse en Twente zullen allemaal wel opzoek moeten naar een nieuwe keeper.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 20 januari 2021 om 08:53:

Ik verwacht ook niet dat Schmidt nu opeens het licht heeft gezien en Lars eerste keeper maakt. Zonde blijft het wel.. Op basis van keeperskwaliteiten is hij gewoon minimaal Europese subtop. Terugkeren naar Duitsland komende zomer, of wellicht dat er nog een Nederlandse club aanklopt? AZ, Vitesse en Twente zullen allemaal wel opzoek moeten naar een nieuwe keeper.



Ik neem ook aan dat hij niet gaat verlengen, al klinkt hij in het ED vandaag ook niet totaal ontevreden. Ja, hij is ontevreden dat hij niet speelt, maar geeft wel aan dat hij op zijn plek zit.
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/unnerstall-over-reserverol-bij-psv-niemand-heeft-er-iets-aan-als-ik-mvogo-kloteballen-ga-geven~a1c234e6/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 20 januari 2021 om 08:53:

Ik verwacht ook niet dat Schmidt nu opeens het licht heeft gezien en Lars eerste keeper maakt. Zonde blijft het wel.. Op basis van keeperskwaliteiten is hij gewoon minimaal Europese subtop. Terugkeren naar Duitsland komende zomer, of wellicht dat er nog een Nederlandse club aanklopt? AZ, Vitesse en Twente zullen allemaal wel opzoek moeten naar een nieuwe keeper.



Minimaal Europese subtop? Ik ben voor het beeld wel even benieuwd hoeveel keepers er ongeveer volgens jou in die categorie vallen.

Ik zie in Unnerstall een 30-jarige doelman die het een paar jaar leuk heeft gedaan bij VVV, maar die bij PSV nauwelijks de kans heeft gekregen om zich te onderscheiden. Vorig jaar, in een verloren seizoen, 10-15 potjes mogen keepen en dit seizoen een paar bekerpotjes tegen KKD-teams.

Een doelman in de categorie Europese subtop is in mijn ogen gedurende een langere periode voor zijn team van waarde geweest met daarbij positieve uitschieters. Een keeper als Onana zou ik eerder bestempelen als Europese subtop. Gomes was absoluut Europese subtop. Jeroen Zoet zat daar in de periode rond 2015 in mijn ogen bij in de buurt, maar zakte de laatste jaren ook terug.

Nee, onze Lars had gisteren natuurlijk een prima wedstrijd met veel reddingen. Uiteraard wel geholpen door de spelers van Volendam die slecht met de kansen omgingen waardoor we de 0 hebben gehouden en de prestatie van Lars er mooi uitspringt. Want laten we eerlijk zijn, de meeste van zijn reddingen gisteren waren situaties die we als fout zouden hebben bestempeld als de bal erin gevlogen was. En hij komt in de 1e helft goed weg met die ene zwakke uittrap die hij inlevert bij een Volendam-speler op 25 meter van de goal. Als die bal erin zou zijn gegaan, was hij hier waarschijnlijk afgebrand door de meesten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 januari 2021 om 10:25:

.. En hij komt in de 1e helft goed weg met die ene zwakke uittrap die hij inlevert bij een Volendam-speler op 25 meter van de goal. Als die bal erin zou zijn gegaan, was hij hier waarschijnlijk afgebrand door de meesten.



Je bewering in je slotzin is helaas waar.

Er wordt bij het beoordelen van spelers - niet alleen op dit forum trouwens - nog slechts gekozen voor superlatieven als iets goed afloopt of voor compleet afbranden als er een keer iets mislukt.

Nuance ontbreekt steeds vaker.

Dus had Lars de hoon over zich heen kunnen krijgen waar Pablo al zo lang ten onrechte mee wordt geconfronteerd.

Hij keepte gisteren heel goed, maar de enige absolute topkeeper van PSV in deze eeuw tot nu toe was Gomes. (Hadden we die nog maar met Alex voor hem, dan konden onze billen zich de komende tijd weer eens ontspannen.)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 januari 2021 om 10:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 20 januari 2021 om 08:53:

Ik verwacht ook niet dat Schmidt nu opeens het licht heeft gezien en Lars eerste keeper maakt. Zonde blijft het wel.. Op basis van keeperskwaliteiten is hij gewoon minimaal Europese subtop. Terugkeren naar Duitsland komende zomer, of wellicht dat er nog een Nederlandse club aanklopt? AZ, Vitesse en Twente zullen allemaal wel opzoek moeten naar een nieuwe keeper.



Minimaal Europese subtop? Ik ben voor het beeld wel even benieuwd hoeveel keepers er ongeveer volgens jou in die categorie vallen.

Ik zie in Unnerstall een 30-jarige doelman die het een paar jaar leuk heeft gedaan bij VVV, maar die bij PSV nauwelijks de kans heeft gekregen om zich te onderscheiden. Vorig jaar, in een verloren seizoen, 10-15 potjes mogen keepen en dit seizoen een paar bekerpotjes tegen KKD-teams.

Een doelman in de categorie Europese subtop is in mijn ogen gedurende een langere periode voor zijn team van waarde geweest met daarbij positieve uitschieters. Een keeper als Onana zou ik eerder bestempelen als Europese subtop. Gomes was absoluut Europese subtop. Jeroen Zoet zat daar in de periode rond 2015 in mijn ogen bij in de buurt, maar zakte de laatste jaren ook terug.

Nee, onze Lars had gisteren natuurlijk een prima wedstrijd met veel reddingen. Uiteraard wel geholpen door de spelers van Volendam die slecht met de kansen omgingen waardoor we de 0 hebben gehouden en de prestatie van Lars er mooi uitspringt. Want laten we eerlijk zijn, de meeste van zijn reddingen gisteren waren situaties die we als fout zouden hebben bestempeld als de bal erin gevlogen was. En hij komt in de 1e helft goed weg met die ene zwakke uittrap die hij inlevert bij een Volendam-speler op 25 meter van de goal. Als die bal erin zou zijn gegaan, was hij hier waarschijnlijk afgebrand door de meesten.



Ik doel daarmee op een keeper die in principe aan de bak kan bij een Leverkussen, Sevilla, Everton, noem ze maar op. Ik durf te stellen dat Unnerstall, op basis van z'n twee volledige seizoenen en z'n wedstrijden bij PSV, qua intrinsieke kwaliteiten en stabiliteit tot die categorie behoort. Dat hij nu bij PSV op de bank zit komt puur en alleen door Schmidt en z'n filosofie mbt tot een 'voetballende' keeper. Inderdaad categorie Zoet 2015/16, terwijl ik de Gomes van 2004-2008 zelfs Europese top zou willen noemen. Als keeper moet je ook geluk hebben, meer dan bij een veldspeler: een concurrent die geblesseerd raakt of uit vorm etc.

Z'n uittrap was inderdaad dramatisch. Als die erin was gevlogen dan hadden we nu een hele andere discussie gehad. Al is dat natuurlijk ook inherent aan de speelwijze van PSV dit seizoen.

 

+1/-0

VHTLsaw, Volgens mij is het ontbreken van nuance ook een (zorgelijke) trend in de gehele maatschappij.

Het heeft overigens ook met verwachtingspatroon te maken. In een ander topic zei forumlid "shevchenko", wiens bijdrages ik over het algemeen meer dan prima vind, dat PSV op dit moment misschien wel de sterkste selectie van de eeuw heeft. Als je dat écht gelooft, dan heb je 2004-2005 niet bewust meegemaakt en dan ben je 2014-2016 ook alweer snel vergeten.

Jasper_PSV noemt Unnerstall na de wedstrijd van gisteren Europese subtop. Dat zijn toch onrealistische kwalificaties? Als je op je 30e nog nooit een serieuze Europacup-wedstrijd hebt gekeept, dan kun je dat toch nooit zijn? Als je dat écht gelooft, dan is je kijk op voetbal toch heel anders dan de mijne. In mijn ogen staat Unnerstall bij geen enkele club van het kaliber Everton, Sevilla, Leverkusen op de radar. Wellicht wel bij Freiburg e.d. - omdat hij als Duitser bij een Nederlandse topclub toch interessant zou kunnen zijn.

Unnerstall lijkt me een goeie gozer en is geen verkeerde keeper. Het interview wat nu op de homepage van de site staat, toont aan dat hij zich schikt in zijn rol en dat vind ik knap en bewonderenswaardig. Mooi dat hij gisteren veel reddingen heeft kunnen maken en daarmee de Player-of-the-Match is geworden. Maar als hij meer speeltijd zou krijgen, zal hij, net zoals hem gisteren met die foute uittrap overkwam, ook zijn foutjes gaan maken en zullen er ook tegengoals vallen die de kwalificatie "houdbaar" krijgen. En dan zullen er hier weer stemmen klinken om Delanghe zijn kans te geven.

Dus ja, ik ben het met je eens! Unnerstall gisteren prima gekeept, maar hij is geen Europese subtopkeeper en zal dat, gezien de ontwikkelingen tot nu toe, ook niet meer worden.

 

+3/-1

Vergeet niet dat Unnerstall vorig seizoen ook veel gekeept heeft. Lees de reacties van toen terug. Toen was er nauwelijks twijfel en discussie, zoals er nu over Mvogo wel is. Allen bij de wedstrijd tegen Ajax werd er (onterecht) iets gezegd. Hoeveel houdbare ballen gingen er toen in?

Europese subtop is een wat vaag begrip en klinkt wat overdreven. Is Ajax subtop, of clubs als Sevilla, of Dortmund, etc? Onana is in mijn ogen veruit de beste speler van Ajax, dus kan wel hoger dan Ajax zelf ingeschaald worden. Ook aan Onana wordt nauwelijks getrokken. Dat aan Unnerstall niet wordt getrokken zal ook met zijn leeftijd te maken hebben, maar het is natuurlijk een laatbloeier.

Die dubbele trap op goal van Volendam, waar Unnerstall snel op de been was en vervolgens snel reageerde, was moeilijker dan de "pièce de resistance" van Mvogo tegen Willem II. Allen laat Lars het allemaal wat makkelijker lijken.

De enige reden om Mvogo op te blijven stellen zou in mijn ogen zijn als Lars niet wil verlengen en Mvogo wel blijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 januari 2021 om 14:09:

VHTLsaw, Volgens mij is het ontbreken van nuance ook een (zorgelijke) trend in de gehele maatschappij.

Het heeft overigens ook met verwachtingspatroon te maken. In een ander topic zei forumlid "shevchenko", wiens bijdrages ik over het algemeen meer dan prima vind, dat PSV op dit moment misschien wel de sterkste selectie van de eeuw heeft. Als je dat écht gelooft, dan heb je 2004-2005 niet bewust meegemaakt en dan ben je 2014-2016 ook alweer snel vergeten.

Jasper_PSV noemt Unnerstall na de wedstrijd van gisteren Europese subtop. Dat zijn toch onrealistische kwalificaties? Als je op je 30e nog nooit een serieuze Europacup-wedstrijd hebt gekeept, dan kun je dat toch nooit zijn? Als je dat écht gelooft, dan is je kijk op voetbal toch heel anders dan de mijne. In mijn ogen staat Unnerstall bij geen enkele club van het kaliber Everton, Sevilla, Leverkusen op de radar. Wellicht wel bij Freiburg e.d. - omdat hij als Duitser bij een Nederlandse topclub toch interessant zou kunnen zijn.

Unnerstall lijkt me een goeie gozer en is geen verkeerde keeper. Het interview wat nu op de homepage van de site staat, toont aan dat hij zich schikt in zijn rol en dat vind ik knap en bewonderenswaardig. Mooi dat hij gisteren veel reddingen heeft kunnen maken en daarmee de Player-of-the-Match is geworden. Maar als hij meer speeltijd zou krijgen, zal hij, net zoals hem gisteren met die foute uittrap overkwam, ook zijn foutjes gaan maken en zullen er ook tegengoals vallen die de kwalificatie "houdbaar" krijgen. En dan zullen er hier weer stemmen klinken om Delanghe zijn kans te geven.

Dus ja, ik ben het met je eens! Unnerstall gisteren prima gekeept, maar hij is geen Europese subtopkeeper en zal dat, gezien de ontwikkelingen tot nu toe, ook niet meer worden.



Maar dit is toch niet op basis van gisteravond alleen? Het wordt aangehaald omdat hij toevallig gisteren in de basis stond. Je haalt in je post aan dat nuance ontbreekt in de maatschappij. Ontbreekt begrip voor elkaars standpunten niet net zo zeer? Beetje ironisch, aangezien je nu in feite je positie rechtvaardigt door mijn kijk op voetbal neer te sabelen..

Ik vind het feit dat hij nog geen serieuze Europacup wedstrijd heeft gespeeld geen objectieve beoordeling van zijn kwaliteiten. Ik vind dat Unnerstall op basis van z'n jaren bij VVV en PSV heeft aangetoond over uitzonderlijke keeperskwaliteiten te beschikken. Dusdanig dat er maar weinig keepers in de ED zijn geweest die in de buurt komen. Ik kom even tot Onana, Gomes en Zoet/Cillissen in hun beste jaar. Ik zeg ook nergens dat hij bij die clubs op de radar staat, wat wellicht ook met beeldvorming te maken heeft, maar ik ben er oprecht van overtuigd dat hij de kwaliteiten heeft om daar in de basis te staan.

Zoals hierboven aangehaald, vorig jaar toen Lars speelde is er eigenlijk nauwelijks kritiek geweest. Hoogstens op wat voetballende aspecten.

Maargoed, let's agree to disagree.

 

+2/-0

Je hebt gelijk, mijn posting suggereert dat jij je uitspraak over "Europese subtop" op basis van de wedstrijd van gisteren deed. Dat heb je inderdaad niet gedaan. Ik had ook niet de bedoeling jouw kijk op voetbal neer te sabelen, maar wil enkel aangeven dat die blijkbaar anders is dan de mijne. Mijn visie is zeker niet superieur of meer / minder juist dan die van iemand anders. Daarbij zijn we het volgens mij over het algemeen redelijk vaak met elkaar eens.

Dan toch nog even op de inhoud. Met "uitzonderlijke kwaliteiten" gebruik je toch best een groot woord. Je zegt ook dat slechts 4 andere keepers in 17 jaar eredivisie "in de buurt komen" van zijn kwaliteiten, te weten de door ons verafgoodde Gomes, de keeper van het Nederlands elftal, de huidige (prima) keeper van Ajax en Jeroen Zoet die meer dan 250 wedstrijden voor ons gekeept heeft.

Maar op basis waarvan is hij beter dan een jongen als Drommel of Marsman, waar nu positief over wordt gesproken in de pers? Op basis waarvan is hij beter dan Pasveer of Padt?

Als Unnerstall écht zo goed was als jij beweert, dan vind ik het toch vreemd dat deze jongen, op 2 seizoenen VVV na, eigenlijk nog nooit ergens de onbetwiste nummer 1 is geweest. Vorig jaar heeft hij 14 potjes meegedaan, in een fase dat het seizoen al verspeeld was. Mijn betrokkenheid bij PSV was toen laag, ik keek minder wedstrijden en was nauwelijks actief op het forum. Ik denk dat ik zeker niet de enige was die dat zo ervaren heeft, maar daardoor heb ik geen goed beeld van hoe hij die wedstrijden voor ons gepresteerd heeft. Ik geloof je dan ook best dat hij gewoon goed gekeept heeft.

Je zal mij ook helemaal niet horen zeggen dat Unnerstall een slechte keeper is. De keren dat hij er dit seizoen in stond, hebben we allemaal gewonnen. Ik heb alleen het gevoel dat jouw kwalificaties niet helemaal terecht zijn op basis van wat hij in zijn carrière bereikt heeft. Een Europese subtopper heeft kampioenschappen op zijn palmares staan, die heeft in grote wedstrijden het verschil gemaakt voor zijn club. Ik kan me nog steeds enkele wereldreddingen van Gomes herinneren, o.a. tegen Lyon-uit vs. Juninho in de CL van 2004-2005. Zonder die redding was het 2-0 geworden en was het seizoen lang niet zo memorabel geweest als dat het nu is. Net zoals ik me nog kan herinneren dat Zoet onpasseerbaar was die avond in Vicente Calderon toen we in 2016 in Madrid op penalties verloren van Atletico.

Je hebt natuurlijk grote wedstrijden nodig om dit soort herinneringen te creëren, dus het is niet 100% eerlijk om op basis van het gebrek daaraan te concluderen dat Unnerstall de kwalificatie topkeeper niet verdient, maar het is wel degelijk een teken aan de wand. Het als het taken dat het, ondanks een matige PSV-selectie, voor Schmidt de eerste prioriteit was om een nieuwe keeper te halen. En dat Zoet maandenlang heeft geblunderd voordat Unnerstall erin kwam.

Dit bericht is gewijzigd op 20 januari 2021, 19:41:38.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Historie » Lars Unnerstall