Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Denzel Dumfries

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ik vind het, zeker in dit topic, eerlijk gezegd wel meevallen met dat "koude supporters". Het is gewoon een kwestie van realistisch kijken naar je spelers (in dit geval Dumfries) en dan benoemen wat er wel goed gaat, maar ook zeker wat er niet goed gaat.

PSV-supporter zijn betekent niet dat alles wat de club of spelers doen goed moet zijn. Wel vind ik dat reacties altijd respectvol zouden moeten blijven. Dat dat niet vanzelfsprekend is, is helaas een breder maatschappelijk probleem.

We hebben PSV de afgelopen jaren steeds ietsje minder zien worden. Klasbakken als Bruma, Moreno, Guardado, Van Ginkel, Lozano, Depay en Luuk de Jong hebben ervoor gezorgd dat we in het midden van de "10's" de sterkste ploeg van Nederland waren. Toen stonden er spelers op het veld, waarop je ook nog steeds wel kritisch kon zijn, maar die wél fundamenteel beter waren als de jongens die we de afgelopen 2 jaar gezien hebben. Dat was een periode waarin we ook nog wel eens grote wedstrijden wonnen. Van Feyenoord, van Ajax, en ook Europees gezien lukte er toen nog wel eens wat. Van het hele rijtje spelers wat Klompje noemt zijn er 2 die de potentie hebben om een kampioensspeler te zijn: Mo en Malen. Maar die twee zijn nog zo jong, dat dat logischerwijs met ups en downs gaat. De rest zijn toch ook allemaal 13 in een dozijn voetballers die, vergeleken met het PSV van 4-5 jaar geleden, totaal niet het gewenste niveau hebben?

Dat we nu na 5 wedstrijden op 13 punten staan, is hartstikke leuk. Maar als je bekijkt tegen wie we gespeeld hebben, zou het voor het PSV van een paar jaar geleden schandalig zijn dat het geen 15 punten zijn. Dus ja, Ricardo Izecson Santos, dit zijn nog niet de wedstrijden geweest waarin PSV boven zichzelf uit kan stijgen. Iedereen verwacht dat je 12 van de 17 tegenstanders in de Eredivisie gewoon verslaat. In mijn ogen zijn dat wedstrijden waarin je óf doet wat je moet doen, óf jezelf blameert. Of vond jij dat potje gisteren tegen Zwolle een goede graadmeter? Een tegenstander die met 1 grote blunder en 2x gevaarlijk balverlies het onheil over zichzelf afroept (en ook nog een penalty mist). Nu komen er voor PSV interessante wedstrijden aan. Spaanse ploegen zijn altijd goed en Vitesse doet het dit seizoen heel aardig. Als we daar weer 2x een soevereine overwinning boeken, dan zal de ontwikkeling van bepaalde spelers meer gaan opvallen, en dan zal het positivisme ongetwijfeld weer toenemen.

On topic: een fitte Denzel die als een trein langs die zijlijn op en neer dendert is natuurlijk wel een kampioenswaardige speler. Hij heeft al regelmatig laten zien dat hij, ondanks een aantal mindere puntjes, een prima back is voor ons elftal. Laten we hopen dat hij de vorm weer snel terugvindt en dat hij in balbezit weer betere keuzes gaat maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 19 oktober 2020 om 07:22:

Dumfries moet lekker achterin blijven. Zodra hij over de middenlijn komt is het wel erg matig. Ik denk dat Dumfries een betere CV zou zijn dan rechtsback. Hij heeft ruimte nodig, niet het tegen de lijn aangeplakt staan. Daarvoor mist hij echt de techniek.


Goed stuk, een puntje van positieve kritiek heb ik wel.
Je noemt Malen en Ihattaren als kampioensspeler, maar Cody noem je niet.
Daarnaast is het knap dat PSV momenteel de ranglijst aanvoert. We hebben nou eenmaal veel nieuwe spelers, die nog op elkaar moeten worden ingespeeld. Wanneer Schmidt het voor elkaar krijgt, dat deze spelers complementair aan elkaar gaan worden, wordt het rendement ook groter. Geduld zou ik zeggen. Ik heb echt vertrouwen in de aankopen. Het is aan Schmidt om er een machine van te maken.

Wat Dumfries betreft:
Bij Heerenveen maakte hij de ene na de andere rush langs de zijlijn. Het lijkt wel of hij op de ene of andere manier, een deuk in zijn zelfvertrouwen heeft opgelopen. Zo zonde, want hij kan veel beter.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 oktober 2020, 17:27:08.

 

+1/-0

Eigenlijk zou het hem juist makkelijker moeten maken dat we nu op links ook iemand hebben die hoog staat, dus minder voorspelbaar en meer ruimte voor Dumfries. Maar met de bal op komen is niet zijn kwaliteit. Ik vond hem altijd sterk dat hij als de bal links was aansloot in het strafschop gebied, of eroverheen denderde als de rechtsbuiten naar binnen trok. Maar dat heb ik nog niet veel gezien de afgelopen 10 wedstrijden.

 

+1/-0

Hij kan veel beter. Dan heeft hij nog zijn beperkingen, maar is het lang niet zo erg als nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVvanHiddink0405 schreef op 18 oktober 2020 om 00:46:

Dumfries vind ik meest overschatte speler van Nederland op dit moment. Geen techniek, geen pass, geen voorzet, geen overzicht, geen handelingssnelheid, niet slim in duels en loopt zich vaak vast in acties.

Enige wat hij wel kan is overkomen alsof die hard werkt en boos worden op medespelers en goede grappige interviews geven.

Hij zal in het buitenland niet slagen.



Of hij in het buitenland zal slagen weet ik niet en vind ik ook niet interessant.

Dat PSV ook dit jaar veel plezier zal beleven aan onze gedreven aanvoerder weet ik wel en vind ik wel interessant.

Want als het team zo vooruitgaat als de laatste tijd zie ik Dumfries in het voorjaar nog wel de schaal aan ons tonen op het Stadhuisplein.

Ondanks alle beperkingen die jij meent te zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 oktober 2020 om 16:25:
De rest zijn toch ook allemaal 13 in een dozijn voetballers die, vergeleken met het PSV van 4-5 jaar geleden, totaal niet het gewenste niveau hebben?



Altijd leuk van die stellige berichten. Waarom zou Mauro Jr bijvoorbeeld niet uit kunnen groeien tot een nuttige speler? Of zou Rosario niet door kunnen groeien naar het niveau dat hij in de voorbereiding en het begin van het seizoen even liet zien?
En Dumfries is gewoon een geweldenaar, die zijn ploeg er vorig seizoen keer op keer er doorheen sleepte.
Maar zelfs al zou je helemaal gelijk hebben, wat heeft het dan voor zin om dat iedere keer op die manier te benoemen?? Alsof die spelers het expres doen en er iets aan kunnen doen dat ze "niet goed genoeg" zijn...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 oktober 2020, 08:50:00.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 19 oktober 2020 om 19:07:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 oktober 2020 om 16:25:
De rest zijn toch ook allemaal 13 in een dozijn voetballers die, vergeleken met het PSV van 4-5 jaar geleden, totaal niet het gewenste niveau hebben?



Altijd leuk van die stellige berichten. Waarom zou Maureo Jr bijvoorbeeld niet uit kunnen groeien tot een nuttige speler? Of zou Rosario niet door kunnen groeien naar het niveau dat hij in de voorbereiding en het begin van het seizoen even liet zien?
En Dumfries is gewoon een geweldenaar, die zijn ploef er vorig seizoen keer op keer er doorheen sleepte.
Maar zelfs al zou je helemaal gelijk hebben, wat heeft het dan voor zin om dat iedere keer op die manier te benoemen?? Alsof die spelers het expres doen en er iets aan kunnen doen dat ze "niet goed genoeg" zijn...



Met het risico om hier wel een stukje off-topic te gaan...

In mijn ogen staat PSV voor een bepaalde kwaliteit. De ambitie die een aantal jaar geleden door Toon ook is uitgesproken om structureel bij de top 32 van Europa te horen, die past daarbij. Ik heb als supporter mooie periodes bewust meegemaakt, zoals onder andere de fase 2004-2008 en ook de jaren 2014-2018 (iets minder mooi, maar toch nog mooi..). Dat waren in mijn ogen periodes waarin alles samenkwam. Goede trainer, goed beleid, goede selectie. Waarschijnlijk romantiseer ik die periodes te veel, en hadden we er ook toen genoeg slechte wedstrijden tussen zitten, maar ik had wel het idee dat iedereen in het veld een bepaald basisniveau had en dat bepaalde fouten niet gemaakt werden.

Dat vind ik het grote contrast met nu. Kijk naar de thuiswedstrijden, tegen Emmen win je in de allerlaatste seconde met 2-1 en Fortuna had grote delen van de wedstrijd het betere van het spel. Dat past niet bij PSV en strookt in geen enkel opzicht met de ambitie van de club. Dat heeft mijns inziens met kwaliteit te maken. Kwaliteit van de spelersgroep, waarvan de meeste jongens al enkele jaren hier rondlopen.

Natuurlijk kan Mauro Jr. uitgroeien tot een nuttige speler. En Rosario heeft al diverse hele lekkere wedstrijden voor ons gespeeld. Thomas liet zich vorig seizoen ook een paar keer goed zien. En met Baumgartl en Viergever in het centrum hadden we vorig jaar best een oké seizoensstart.

Het probleem zit hem erin dat er niemand bij staat die de lijnen uit zet, waar deze jongens zich aan kunnen optrekken. En als je ze dan, bij gebrek aan beter, allemaal tegelijk moet opstellen, dan zie je dat je voetballend gewoon niet beter bent dan pakweg Utrecht. Dan heb je alleen de individuele kwaliteit van een aantal spelers nog op basis waarvan je wedstrijden kan winnen.

In 2005 was Theo Lucius in de wedstrijd tegen AC Milan één van de besten aan PSV-kant. Was dat een geweldige voetballer? Nee, dat was iemand die boven zich uitsteeg aan de hand van allemaal klasbakken om hem heen. Als we dat jaar 9 spelers van het kaliber Lucius hadden gehad, hadden we die periode helemaal niks gewonnen.

Ik snap je punt ook wel een beetje, want die spelers zelf kunnen er niks aan doen. Die doen gewoon hun stinkende best voor PSV. En door steeds realistisch / kritisch naar de prestaties van het elftal en de individuele spelers te kijken, heb je dan een bepaalde negativiteit en chagrijn over het forum rondwaren. Maar van de andere kant, dat is ook wél het gevoel wat ik persoonlijk de afgelopen 1,5 jaar over de club heb gehad. Ik kon niet meer vol verwachting uitkijken naar een wedstrijd, want keer op keer was het weer een teleurstellende vertoning en/of resultaat.

Het sentiment is nu echter wel weer wat anders. Door de goeie ontwikkeling van Teze en de komst van de nieuwe aanwinsten, zou er misschien wel weer eens iets moois kunnen gaan ontstaan. En dan zul je zien dat de toon op het forum ook weer omslaat en dat opeens de positieve kanten van spelers weer meer gaan opvallen in plaats van hun tekortkomingen.

 

+1/-0

Maar juist spelers als Dumfries heeft PSV altijd gehad, en zelfs die wordt hier de laatste pagina's compleet afgefakkeld. Dat is misschien niet de grote ster, maar het is ook "maar" een rechtsback en als PSV het zich kon veroorloven om 11 klasbakken te hebben dan lag Eindhoven niet in Nederland liggen maar in Duitsland, Frankrijk of Engeland. Dumfries is een speler die echt altijd alles geeft en positief realistisch benaderd en wordt hier na een paar minder wedstrijden compleet de grond ingeboord. Flikker dan toch gauw een eind op denk ik dan en wordt fan van Manchester City of Barcelona ofzo.

Dit bericht is gewijzigd op 20 oktober 2020, 08:49:13.

 

+3/-0

Er is één persoon die hem compleet de grond in boord en één persoon die het er mee eens is.

Verder zijn er een paar mensen met gefundeerde kritiek en nog meer mensen die juist die ene persoon tegenspreken, dus dat "de PSV supporters" hem meerdere pagina's compleet de grond in boren is wat overdreven.

 

+2/-0

Misschien heb je gelijk en neem ik het wat te zwaar op maar ik vind in het algemeen de negatieve teneur op het forum hemelschreiend.

 

+1/-0

Toch blijft het vreemd dat er zoveel "gefundeerde kritiek" geuit wordt niet alleen op Dumfries, maar ook op een Rosario, Hendrix en wie niet bij PSV.

Terwijl die jongens samen nog altijd boven Ajax te vinden zijn dat met veel meer miljoenen kan smijten en dure godenzonen het veld in kan sturen.

Hou me ten goede, het huidige PSV is niet meer van het niveau van de ploeg die met een beetje geluk de CL in 2005 gewonnen had.
Maar wel op hetzelfde topniveau als Ajax in Nederland en hetzelfde subtopniveau als Ajax in Europa.

Met 11x Dumfries in je team kom je nergens. Met 11x Messi evenmin.
Een beetje meer krediret verdient ook oze aanvoerder wel. Al was het maar om zijn mentaliteit.

 

+1/-0

Na 5 potjes in de Eredivisie en een soortgelijk aantal in Europa tegen bepaald geen hoogvliegers mag je die conclusie niet trekken wat mij betreft. Zeker in Europees opzicht vind ik dat veel te riskant.

 

+2/-0

Dat doet ook totaal geen recht aan de prestaties van Ajax in de CL de afgelopen 2 jaar. Ondanks dat ze er vorig jaar in de groep uitvlogen, hebben ze toch veel aardigs laten zien. PSV sinds 1 januari 2019 nog één aansprekend resultaat gehaald: 3-2 winst tegen Sporting Lissabon in de Europa League. Voor de rest is er geen enkele grote wedstrijd gewonnen.

Dit seizoen moeten ze alles nog laten zien, maar zijn in ieder geval de ingrediënten aanwezig om beter voor de dag te gaan komen.

Laten we hopen dat we met de kwaliteitsinjectie, een goeie trainer en een aantal nuttige krachten zoals Dumfries inderdaad gaan bewijzen dat we niet onderdoen voor Ajax!

 

+1/-0

Misschien heeft ie teveel last van het LdJ/Rosario-aanvoerder-syndroom.

Teveel als captain bezig zijn met het team en jongens te steunen, terwijl ie juist zijn handen vol heeft om zijn eigen vorm te vinden.

Hij zit op een leeftijd dat ie qua ervaring nou een stabiele factor zou moeten zijn bij PSV, maar valt me op dat ie heel vaak geen gevoel voor de ruimte heeft als ie over de middenlijn de combinatie wil aangaan met teamspelers. Bal te hard, te zacht, te diep, dat werk.

En dat 1 tegen 1 dueleren uit stilstand moet ie ook niet doen, gaat meestal fout.

Hij moet gewoon doen waar ie goed in is, happig op omschakelmomenten zijn, en telkens weer over zijn man heengaan en dan focussen op een voorzet of een doelpoging. Daar was ie afgelopen jaren het best in. Of als Max op links eroverheen gaat en een voorzet over het centrum heen slingert zodat ie in Dumfries zijn zone terecht komt, dat ie aanstormend er maar tegenaan hoeft te lopen.

Niet op de vierkante meter gaan duelleren. Gaat mis. En tegen Granada vooral achterin blijven. Want de defensie heeft dan alle steun nodig.

Hij is wel het type van nooit opgeven, niet zeuren, hard trainen, en die oude vorm komt dan altijd weer bovendrijven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 oktober 2020, 11:34:52.

 

+3/-0

Helemaal mee eens!

Goeie post!

 

+1/-0

Extra zuur dat Dumfries nu afvalt. Van al onze basisspeler is hij degene die het meest op z'n fysiek en mentaliteit teert, op z'n techniek kan hij helaas niet terugvallen. Een Dumfries die niet 100% is, iets wat er goed inzit de aankomende weken (en wie weet langer), valt eigenlijk door de mand in dit PSV..

 

+1/-0

Ik ben benieuwd hoe lang Dumfries uit de running blijft - het is bijna 2 weken geleden dat hij positief testte. Nu ben ik geen viroloog, maar zou de besmettelijke periode dan niet nu zo'n beetje voorbij moeten zijn? Los van zijn fitheid natuurlijk, want je kan er flink ziek van zijn.
Zijn aan/afwezigheid maakt in elk geval flink uit voor de balans in het elftal.

 

+1/-0

Wat ik me afvraag is inderdaad ook hoe de getroffen spelers eraan toe zijn. We horen op een gegeven moment dat iemand positief getest is en dan blijft het stil. Nu is Rosario weer terug bij de selectie voor donderdag. Maar ik neem aan dat hij dus wel getraind heeft de afgelopen periode? Het lijkt me niet dat als je twee weken weg bent geweest, je dan zonder (groeps)training in één keer weer bij de wedstrijdselectie zit. Als Dumfries vanaf de eerste afwezige pot (Vitesse-uit, 10 dagen geleden) al niks meer gedaan heeft, dan zal het nog wel even duren voor hij weer speelt. Maar ja, misschien is hij al wel hersteld en alweer een tijdje aan (individuele?) training begonnen.

Ik vind het raar dat we als supporters daar niks over horen.

 

+1/-0

Schmidt doet daar niet moeilijk over. Goetze had 3 maanden geen groepstraining gedaan en mocht direct aftrappen. Teze na 10 dagen quarantaine vliegtuig in en aftrappen. Rosario zal misschien starten als Fein of Sangare minder fit zijn dan hem, maar anders gaat hij zeker in de loop van de tweede helft of in de rust invallen denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 04 november 2020 om 19:17:

Schmidt doet daar niet moeilijk over. Goetze had 3 maanden geen groepstraining gedaan en mocht direct aftrappen. Teze na 10 dagen quarantaine vliegtuig in en aftrappen. Rosario zal misschien starten als Fein of Sangare minder fit zijn dan hem, maar anders gaat hij zeker in de loop van de tweede helft of in de rust invallen denk ik.



Bas heeft het over waarom we niets horen over de fitheid van Denzel.. niet over of Rosario misschien invalt.

Mee eens, we tasten als supporters erg in het duister over de gesteldheid van zij die positief zijn getest.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PSV Forum » Historie » Denzel Dumfries