Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » John de Jong

Deze normale topic is open en bestaat uit 56 pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56

Het is ook niet eerlijk om weer dit lijstje erbij te pakken. De eerste twee zijn er al een hele tijd en zijn volgens mij geen aankopen van John de Jong. Over Max was iedereen het hele vorige seizoen lyrisch. Toen Guti aan kwam, stonden we allemaal op de banken. En Sangaré is op dit moment een van onze belangrijkste spelers. Ja, Doan had ik niet hoeven hebben, zeker niet voor dat bedrag. Maar datzelfde geldt ook voor Thomas, Mauro, Baumgartl, Viergever en Luckassen. Achteraf is het in ieder geval erg makkelijk praten.

Natuurlijk moet je de conclusie trekken dat de periode John de Jong niet de meest gelukkige is. Eerst onder Van Bommel en nu onder Schmidt loopt het totaal niet zoals gewenst. En dat meet ik niet af aan het verschil met Ajax, maar dat meet ik af aan de manier van voetballen en de kwaliteit die PSV haalt. Ik vind het ongelofelijk dat er door Schmidt wordt gesproken over een goede wedstrijd in Monaco. Gezien de omstandigheden met blessures, kan ik me voorstellen dat je blij bent dat je niet verloren hebt. Maar een goede wedstrijd was dit in de verste verte niet. En zo is het aantal goede wedstrijden en goede resultaten in de afgelopen 4 jaar echt op een paar handen te tellen, terwijl je voor het aantal tenenkrommend slechte wedstrijden het telraam nodig hebt.

Ik zal dus ook zeker niet pleiten dat John een contract voor het leven moet krijgen. Maar om na elke teleurstellende wedstrijd weer opnieuw te komen met dezelfde conclusies, heeft weinig zin. Ik blijf er nog steeds bij dat er best een aardige selectie staat, maar dat John aan de verkoopkant niet voldoende heeft gerealiseerd afgelopen zomer. Nu is dat niet helemaal zijn schuld, want als er geen vragende partij is, verkoop je niet makkelijk. Maar waarom een jongen als Mauro contractverlenging heeft gekregen, daar snap ik voetbaltechnisch gezien dus helemaal niks van. Die jongen is totaal overbodig en voegt niks toe. En nu zit je weer een paar jaar aan hem vast.

Anyway, de komende periode tot aan de kerst moet PSV de rug rechten en de boel omdraaien. Zo niet denk ik dat het voor zowel John als Roger binnenkort einde verhaal gaat zijn.

 

+4/-0

Als PSV in de top-2 eindigt doet Schmidt het gewoon goed. PSV heeft een prima elftal voor de top-2, meer top-talent dan Feyenoord. Helaas zijn de spelers met echte waarde geen aankopen maar jeugd (Gakpo, Madueke).

Ajax kan middelmaat verkopen om de gemaakte afschrijvingen te compenseren, PSV moet de topspelers (en eigen jeugd!) verkopen. Je doet dan wel iets verkeerd op de lange termijn qua aankoopbeleid en dat moet verbeteren. Dus wat mij betreft is het aankoopbeleid eerder een zwakke plek dan dat er niet alles uit het elftal wordt gehaald.

Desondanks staan we 2 punten achter in de Eredivisie op het beste Ajax sinds 1996, wonnen de JC-Schaal van dat Ajax, bijna de CL gehaald en staan in een enorm lastige EL-groep met de nummer 1 van Spanje en Monaco, ook bijna de CL gehaald, derde met nog steeds kans op groepswinst.

In NY is Ajax een van de meest gedragen shirts onder de jeugd, de brand is "cool". PSV shirts zie ik niet. De tijden zijn veranderd, we zitten niet meer in 2005-2008. Met redelijk beleid zou normaal zijn als PSV eens per 10 jaar kampioen wordt. Als we dat niet willen dan moet het technisch beleid echt veel beter en hebben we enorm veel support nodig van de regio. Daarnaast hebben we 2 vaste CL-plekken nodig en moet de jeugdopleiding nog beter.

 

+1/-0

Wanneer gaan mensen inzien dat deze slapzak de oorzaak is van onze teleurstellende prestaties en selectie. Heeft een selectie samen gesteld die absoluut niet kan meestrijden op meerdere fronten en die totaal niet in balans is.
Een goede TD met netwerk is zo belangrijk in het huidige voetbal en belangrijker dan een matige spits die een absolute grootverdiener is.
Zou als ik Toon was er alles aan doen om Marcel terug te halen hem een miljoenensalaris voorschotelen.
We zien toch bij onze concurrent hoe belangrijk een TD is met een goed netwerk die maakt van die kale trainer een wondercoach.
Kijk naar andere subtoppers wat die allemaal binnen halen voor jongens met kwaliteit en dat voor bedragen die PSV ook kan betalen. Als je afgelopen zomer had gedurfd om met de centen die de afgelopen jaren wel degelijk zijn binnen gekomen wat serieuze aankopen had gedaan. Ben ik ervan overtuigd dat je nu op de dinsdag en woensdag avond had gevoetbald en je ook in de competitie uiteindelijk tot het laatst zou kunnen meestrijden.
Dat wij als PSV met Mwene en Bruma op de flanken spelen dat is zo ongelofelijk triest en zielig. Iedereen begrijpt en snapt wel dat Gakpo en Madueke geen 40 wedstrijden zullen spelen in een seizoen.
Hetzelfde geldt voor die Lange Jan schijnt onze hoofdscout te zijn die doet ook weinig goeds. Jammer genoeg kunnen jongens van de club ons niet verder helpen dan moet er maar afscheid van worden genomen.
Het gat is financieel nooit te dichten maar met goed beleid , netwerk , ballen en de juiste aankopen wel.

 

+1/-2

Je hebt het dan over dezelfde Marcel Brands die verantwoordelijk is voor de aankopen van Bruma en Guti toch? Want die waren wel als de brandweer gegaan als Brands hier nog gezeten had? En misschien moet je nog even terugkijken wat hij met het geld gedaan heeft na de redding die de gemeente. Toen had hij ook een flinke zak geld en haalde vervolgens Strootman en Lens waarmee PSV precies 0 keer kampioen werd.
Ik vind niet dat de Jong het goed gedaan heeft, maar Brands is ook geen enkele garantie op succes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 06 november 2021 om 11:58:

Je hebt het dan over dezelfde Marcel Brands die verantwoordelijk is voor de aankopen van Bruma en Guti toch? Want die waren wel als de brandweer gegaan als Brands hier nog gezeten had? En misschien moet je nog even terugkijken wat hij met het geld gedaan heeft na de redding die de gemeente. Toen had hij ook een flinke zak geld en haalde vervolgens Strootman en Lens waarmee PSV precies 0 keer kampioen werd.
Ik vind niet dat de Jong het goed gedaan heeft, maar Brands is ook geen enkele garantie op succes.



Klopt dat Marcel ook het en ander fout heeft gedaan !! Uiteindelijk wel 3 kampioenschappen. Hoe Marcel de club achterliet en hoe we er nu voor staan. Dat is een wereld van verschil toen was het dat Ajax achter ons aan kwam en nu moeten we het maar met Feyenoord gaan uitvechten wie er 2 de word.
Ligt aan ons slap beleid dat wij flink achter de feiten aanlopen.
Marcel zal echt wel na zijn jaren in de PL nog een bredere netwerk en nog meer ervaring hebben opgedaan. Zijn haat tegen 020 is ook vrij diep dus die zal er ook echt alles aan doen ipv het maar te accepteren.
Dan moeten ze maar als doelstelling naar buiten brengen dat we bij de top 3 moeten eindigen. Niet blijven roepen dat je voor de titel moet spelen maar zo een selectie samen stellen.
Dat ze zich zelf dan voor gek houden is okee maar niet de PSV supporter.

 

+1/-0

Waarom kijken naar Ajax? Als PSV kut speelt, maar door falen van anderen wel 1e wordt, heb je dan een goed seizoen gehad?

En als je prima voetbal speelt, maar door een superieure concurrent naar de 2e plek wordt verwezen, is het seizoen dan ruk geweest?

Voor mij gaat het om het grotere plaatje. PSV moet zorgen voor een topsportklimaat, een goede scouting, een goede jeugdopleiding mét doorstroommogelijkheden. Als je dat combineert met een goede spelopvatting en een coach hebt die daarbij past, dan kun je in ieder geval zeggen dat je zelf alles goed hebt gedaan.

De laatste jaren doet PSV zoveel fout, zowel op het gebied van (over)belasting (door de speelwijze??), scouting, etc. en daardoor is het voetbal vanaf 2015 steeds slechter geworden met de laatste 3 jaar als dieptepunt.

Het is al 3 jaar nauwelijks nog "leuk" om naar PSV te kijken, terwijl ik in die 15 jaar ervoor altijd met plezier voor de tv of op de tribune zat. En ook toen zaten er mindere jaren tussen, maar zo slechts als het nu gaat, dat maak je in Eindhoven slechts zelden mee.

Ja, we zijn vorig jaar 2e geworden. Maar dat komt meer doordat Feyenoord en AZ nog harder faalden dan ons, dan doordat wij zo goed waren.

Ik word steeds meer voorstander van een frisse wind. Een nieuwe TD is daarvoor misschien nog wel belangrijker dan een nieuwe coach, maar een trainer die de organisatie van zijn elftal niet compleet uit het oog verliest, zou in mijn ogen ook een welkome verbetering zijn.

 

+2/-0

Ik vind ook dat Brands PSV juist helemaal niet zo goed achtergelaten heeft. Als je kijkt naar de selectie die hij achtergelaten heeft, was daar de balans al uit weg. De aanvals linie was top, maar het middenveld en verdediging die hij achtergelaten heeft waren totaal uit balans.
Hij is dus juist 1 van de medeverantwoordelijken voor de huidige onbalans en daarom in mijn ogen juist niet de oplossing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 11:33:

Wanneer gaan mensen inzien dat deze slapzak de oorzaak is van onze teleurstellende prestaties en selectie. Heeft een selectie samen gesteld die absoluut niet kan meestrijden op meerdere fronten en die totaal niet in balans is.
Een goede TD met netwerk is zo belangrijk in het huidige voetbal en belangrijker dan een matige spits die een absolute grootverdiener is.
Zou als ik Toon was er alles aan doen om Marcel terug te halen hem een miljoenensalaris voorschotelen.
We zien toch bij onze concurrent hoe belangrijk een TD is met een goed netwerk die maakt van die kale trainer een wondercoach.
Kijk naar andere subtoppers wat die allemaal binnen halen voor jongens met kwaliteit en dat voor bedragen die PSV ook kan betalen. Als je afgelopen zomer had gedurfd om met de centen die de afgelopen jaren wel degelijk zijn binnen gekomen wat serieuze aankopen had gedaan. Ben ik ervan overtuigd dat je nu op de dinsdag en woensdag avond had gevoetbald en je ook in de competitie uiteindelijk tot het laatst zou kunnen meestrijden.
Dat wij als PSV met Mwene en Bruma op de flanken spelen dat is zo ongelofelijk triest en zielig. Iedereen begrijpt en snapt wel dat Gakpo en Madueke geen 40 wedstrijden zullen spelen in een seizoen.
Hetzelfde geldt voor die Lange Jan schijnt onze hoofdscout te zijn die doet ook weinig goeds. Jammer genoeg kunnen jongens van de club ons niet verder helpen dan moet er maar afscheid van worden genomen.
Het gat is financieel nooit te dichten maar met goed beleid , netwerk , ballen en de juiste aankopen wel.



Serieus?

Misschien moet je gewoon eens accepteren dat PSV niet Manchester City , Bayern Munchen of Real Madrid is, zelfs geen Porto of Everton, en dat ook hun TD's niet opeens de beste, meest geweldige, spelers naar PSV kunnen halen, simpelweg omdat PSV niet dezelfde portemonnee heeft en niet in een topcompetitie speelt. Kun je wel gaan roeptoeteren dat De Jong betere spelers moet halen en dat de scouts er niks van kunnen, maar zo simpel is het allemaal niet. Vraag maar aan alle vorige TD's en/of Piet de Visser. Zodra PSV interesse toont in een spelers zijn er nog 10 andere vaak aantrekkelijkere clubs met interesse en vaak veel meer centjes. En anders zorgen zaakwaarnemers er wel voor dat er aantrekkelijkere clubs getoverd worden.
Zou jij als Braziliaan staan te springen om naar Eindhoven te verhuizen, terwijl je ook ergens aan de middelandse zee kunt gaan wonen?

En subtoppers met geweldige spelers? Je bedoelt (vaak veel te dure) spelers als Ramselaar, Maher, Doan, Thomas, Linssen, Veerman, Labyad, Ayoub, Bazoer, Mahi, Tannane en meer van dat soort rommel? Het gras is weer een groener aan de overkant.

Rust bewaren en doorgaan met het gekozen pad lijkt me veel verstandiger dan weer mensen de deur uit schoppen, zonder enige garantie op succes.

 

+3/-1

Het klopt natuurlijk wel dat Brands een ijzersterk PSV achterliet. Luckassen, Schwaab en Isimat als centrale verdedigers, geen enkele linksback. Toppertje

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 06 november 2021 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 11:33:

Wanneer gaan mensen inzien dat deze slapzak de oorzaak is van onze teleurstellende prestaties en selectie. Heeft een selectie samen gesteld die absoluut niet kan meestrijden op meerdere fronten en die totaal niet in balans is.
Een goede TD met netwerk is zo belangrijk in het huidige voetbal en belangrijker dan een matige spits die een absolute grootverdiener is.
Zou als ik Toon was er alles aan doen om Marcel terug te halen hem een miljoenensalaris voorschotelen.
We zien toch bij onze concurrent hoe belangrijk een TD is met een goed netwerk die maakt van die kale trainer een wondercoach.
Kijk naar andere subtoppers wat die allemaal binnen halen voor jongens met kwaliteit en dat voor bedragen die PSV ook kan betalen. Als je afgelopen zomer had gedurfd om met de centen die de afgelopen jaren wel degelijk zijn binnen gekomen wat serieuze aankopen had gedaan. Ben ik ervan overtuigd dat je nu op de dinsdag en woensdag avond had gevoetbald en je ook in de competitie uiteindelijk tot het laatst zou kunnen meestrijden.
Dat wij als PSV met Mwene en Bruma op de flanken spelen dat is zo ongelofelijk triest en zielig. Iedereen begrijpt en snapt wel dat Gakpo en Madueke geen 40 wedstrijden zullen spelen in een seizoen.
Hetzelfde geldt voor die Lange Jan schijnt onze hoofdscout te zijn die doet ook weinig goeds. Jammer genoeg kunnen jongens van de club ons niet verder helpen dan moet er maar afscheid van worden genomen.
Het gat is financieel nooit te dichten maar met goed beleid , netwerk , ballen en de juiste aankopen wel.



Serieus?

Misschien moet je gewoon eens accepteren dat PSV niet Manchester City , Bayern Munchen of Real Madrid is, zelfs geen Porto of Everton, en dat ook hun TD's niet opeens de beste, meest geweldige, spelers naar PSV kunnen halen, simpelweg omdat PSV niet dezelfde portemonnee heeft en niet in een topcompetitie speelt. Kun je wel gaan roeptoeteren dat De Jong betere spelers moet halen en dat de scouts er niks van kunnen, maar zo simpel is het allemaal niet. Vraag maar aan alle vorige TD's en/of Piet de Visser. Zodra PSV interesse toont in een spelers zijn er nog 10 andere vaak aantrekkelijkere clubs met interesse en vaak veel meer centjes. En anders zorgen zaakwaarnemers er wel voor dat er aantrekkelijkere clubs getoverd worden.
Zou jij als Braziliaan staan te springen om naar Eindhoven te verhuizen, terwijl je ook ergens aan de middelandse zee kunt gaan wonen?

En subtoppers met geweldige spelers? Je bedoelt (vaak veel te dure) spelers als Ramselaar, Maher, Doan, Thomas, Linssen, Veerman, Labyad, Ayoub, Bazoer, Mahi, Tannane en meer van dat soort rommel? Het gras is weer een groener aan de overkant.

Rust bewaren en doorgaan met het gekozen pad lijkt me veel verstandiger dan weer mensen de deur uit schoppen, zonder enige garantie op succes.



Ben hartstikke serieus ben jij serieus wat jij zegt ? Dat we geen Man city en PSG goh daar vertel je me wat dat wist ik nog niet.
Dus wij kunnen de bedragen die de Portugese top , subtop Spanje en Salzburg bijv die bedragen kunnen wij niet betalen ? Kijk effe naar aantal van die selecties en kijk waar hun sterspelers vandaan komen en voor hoeveel die zijn binnen gehaald. PSV kan tussen 8 en 12 miljoen betalen voor een speler en je kan er ruim een miljoen aan salaris verdienen. Daar voor hoef je je afstandsbediening niet te pakken en op de bank naar ESPN te gaan kijken het hele weekend. Maar je netwerk vergroten en zorgen dat je stempels in je paspoort krijgt van al de vluchten die je pakt opzoek naar kwaliteit. John de Jong is gewoon een slapzak en niet geschikt om onze club op technische vlak te leiden.
Het netwerk van Overmars is niet komen aanwaaien hè ook hij had die aantal jaren terug niet . Maar om te werken aan je scoutings team , goede scouts over te nemen van andere clubs en overal je gezicht te laten zien zo creëer je een netwerk.
Jongens als Gomes en Salcido hebben vaker aangegeven dat ze willen helpen miss moet je daar gebruik van maken al is het maar om je netwerk te vergroten.
Dit PSV mist kwaliteit en heeft maar 3 spelers met serieuze transfererwaarde ( Cody , Noni en Sangare ) en die gaan absoluut niet voor een top prijs weg op deze manier.
Dat jij clubs als Porto en Everton vreest zegt al genoeg !! Beide hoor je gewoon te pakken we hebben kunnen zien dat we Benfica hadden moeten pakken en dat met onze selectie.
Bewaar jij lekker de rust ik wil en hoop dat er mensen wakker worden en er veranderingen aan gaan komen. Heb het gevoel dat de club net als jou het allemaal al heeft opgegeven.
Dat er goed op de centjes word gelet begrijp ik maar het geld moet uiteindelijk wel rollen zo zorg je voor prestaties en eindelijk veel meer geld dan je al hebt.
Er moet wat gebeuren anders is het gat niet meer te dichten. Anders moet je je doelstellingen aanpassen en het op jou manier doen lekker rustig !!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 november 2021 om 15:52:

Het klopt natuurlijk wel dat Brands een ijzersterk PSV achterliet. Luckassen, Schwaab en Isimat als centrale verdedigers, geen enkele linksback. Toppertje



Dat hij de achterhoede weleens vergat is duidelijk anders waren we onder zijn bewind nog wel vaker kampioen geweest.
Maar met name aanvallend hadden we toen veel meer keuze en werden er blessures makkelijk opgevangen.
Brands heeft ook genoeg fouten gemaakt maar heeft ook zat genoeg gedaan. Blijkbaar zijn ze ook erg tevreden over hem in Engeland anders verlengen ze zijn contract niet paar maanden terug met 3 jaar.
Uiteindelijk is hij wel 3 keer kampioen geworden iets wat John de Jong nooit gaat lukken.

 

+2/-0

Blijkbaar zijn ze bij PSV ook tevreden over De Jong, anders hadden ze zijn contract ook niet verlengd :denk

 

+1/-0

Het was alweer even geleden dat die zwakzinnige opmerkingen hier verschenen, maar gelukkig is de 'hij heeft geen netwerk' en 'er is geen scouting' weer terug. Kan niet wachten op de rest voor de bingokaart.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 06 november 2021 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 11:33:

Wanneer gaan mensen inzien dat deze slapzak de oorzaak is van onze teleurstellende prestaties en selectie. Heeft een selectie samen gesteld die absoluut niet kan meestrijden op meerdere fronten en die totaal niet in balans is.
Een goede TD met netwerk is zo belangrijk in het huidige voetbal en belangrijker dan een matige spits die een absolute grootverdiener is.
Zou als ik Toon was er alles aan doen om Marcel terug te halen hem een miljoenensalaris voorschotelen.
We zien toch bij onze concurrent hoe belangrijk een TD is met een goed netwerk die maakt van die kale trainer een wondercoach.
Kijk naar andere subtoppers wat die allemaal binnen halen voor jongens met kwaliteit en dat voor bedragen die PSV ook kan betalen. Als je afgelopen zomer had gedurfd om met de centen die de afgelopen jaren wel degelijk zijn binnen gekomen wat serieuze aankopen had gedaan. Ben ik ervan overtuigd dat je nu op de dinsdag en woensdag avond had gevoetbald en je ook in de competitie uiteindelijk tot het laatst zou kunnen meestrijden.
Dat wij als PSV met Mwene en Bruma op de flanken spelen dat is zo ongelofelijk triest en zielig. Iedereen begrijpt en snapt wel dat Gakpo en Madueke geen 40 wedstrijden zullen spelen in een seizoen.
Hetzelfde geldt voor die Lange Jan schijnt onze hoofdscout te zijn die doet ook weinig goeds. Jammer genoeg kunnen jongens van de club ons niet verder helpen dan moet er maar afscheid van worden genomen.
Het gat is financieel nooit te dichten maar met goed beleid , netwerk , ballen en de juiste aankopen wel.



Serieus?

Misschien moet je gewoon eens accepteren dat PSV niet Manchester City , Bayern Munchen of Real Madrid is, zelfs geen Porto of Everton, en dat ook hun TD's niet opeens de beste, meest geweldige, spelers naar PSV kunnen halen, simpelweg omdat PSV niet dezelfde portemonnee heeft en niet in een topcompetitie speelt. Kun je wel gaan roeptoeteren dat De Jong betere spelers moet halen en dat de scouts er niks van kunnen, maar zo simpel is het allemaal niet. Vraag maar aan alle vorige TD's en/of Piet de Visser. Zodra PSV interesse toont in een spelers zijn er nog 10 andere vaak aantrekkelijkere clubs met interesse en vaak veel meer centjes. En anders zorgen zaakwaarnemers er wel voor dat er aantrekkelijkere clubs getoverd worden.
Zou jij als Braziliaan staan te springen om naar Eindhoven te verhuizen, terwijl je ook ergens aan de middelandse zee kunt gaan wonen?

En subtoppers met geweldige spelers? Je bedoelt (vaak veel te dure) spelers als Ramselaar, Maher, Doan, Thomas, Linssen, Veerman, Labyad, Ayoub, Bazoer, Mahi, Tannane en meer van dat soort rommel? Het gras is weer een groener aan de overkant.

Rust bewaren en doorgaan met het gekozen pad lijkt me veel verstandiger dan weer mensen de deur uit schoppen, zonder enige garantie op succes.



Ben hartstikke serieus ben jij serieus wat jij zegt ? Dat we geen Man city en PSG goh daar vertel je me wat dat wist ik nog niet.
Dus wij kunnen de bedragen die de Portugese top , subtop Spanje en Salzburg bijv die bedragen kunnen wij niet betalen ? Kijk effe naar aantal van die selecties en kijk waar hun sterspelers vandaan komen en voor hoeveel die zijn binnen gehaald. PSV kan tussen 8 en 12 miljoen betalen voor een speler en je kan er ruim een miljoen aan salaris verdienen. Daar voor hoef je je afstandsbediening niet te pakken en op de bank naar ESPN te gaan kijken het hele weekend. Maar je netwerk vergroten en zorgen dat je stempels in je paspoort krijgt van al de vluchten die je pakt opzoek naar kwaliteit. John de Jong is gewoon een slapzak en niet geschikt om onze club op technische vlak te leiden.
Het netwerk van Overmars is niet komen aanwaaien hè ook hij had die aantal jaren terug niet . Maar om te werken aan je scoutings team , goede scouts over te nemen van andere clubs en overal je gezicht te laten zien zo creëer je een netwerk.
Jongens als Gomes en Salcido hebben vaker aangegeven dat ze willen helpen miss moet je daar gebruik van maken al is het maar om je netwerk te vergroten.
Dit PSV mist kwaliteit en heeft maar 3 spelers met serieuze transfererwaarde ( Cody , Noni en Sangare ) en die gaan absoluut niet voor een top prijs weg op deze manier.
Dat jij clubs als Porto en Everton vreest zegt al genoeg !! Beide hoor je gewoon te pakken we hebben kunnen zien dat we Benfica hadden moeten pakken en dat met onze selectie.
Bewaar jij lekker de rust ik wil en hoop dat er mensen wakker worden en er veranderingen aan gaan komen. Heb het gevoel dat de club net als jou het allemaal al heeft opgegeven.
Dat er goed op de centjes word gelet begrijp ik maar het geld moet uiteindelijk wel rollen zo zorg je voor prestaties en eindelijk veel meer geld dan je al hebt.
Er moet wat gebeuren anders is het gat niet meer te dichten. Anders moet je je doelstellingen aanpassen en het op jou manier doen lekker rustig !!




Dat PSV het geld heeft om een bepaalde speler te halen betekent niet direct dat je hem kunt halen. Transfers draaien, hoe anders het soms ook lijkt, niet alleen om geld. PSV kan meer geld bieden, soms misschien ook een hoger salaris, maar geen betere competitie (op echt gras), mooiere tegenstanders, grotere kans op CL, een beter klimaat of (in de ogen van de speler) mooiere stad. Soms zijn er spelers die bij PSV precies vinden wat ze zoeken, vaak niet. Dat is geen onkunde of opgeven maar de realiteit.
Overmars is een flapdrol. De reden dat Overmars nu betere spelers kan halen is de CL, niet zijn netwerk.
Dat Salcido en Gomes willen helpen is mooi, maar dat zijn ook geen meesterscouts en dat maakt ook nog steeds niet dat een speler die door hun naar voren geschoven wordt ook daadwerkelijk gehaald kan worden, ook niet als PSV het zou kunnen betalen. Daarbij wordt er echt wel door PSV geluisterd als Gomes of Salcido iets te zeggen hebben waar PSV wat aan zou kunnen hebben. Net als naar bv Hiddink, die ook regelmatig bij PSV binnenwandelt en zijn mond open doet als hij denkt dat hij iets bij kan dragen.

Een trainer of TD niet willen ontslaan en een beetje realistisch tegen de zaken aan kijken staat niet gelijk aan "opgeven" of "lekker rustig" doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 16:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 november 2021 om 15:52:

Het klopt natuurlijk wel dat Brands een ijzersterk PSV achterliet. Luckassen, Schwaab en Isimat als centrale verdedigers, geen enkele linksback. Toppertje



Dat hij de achterhoede weleens vergat is duidelijk anders waren we onder zijn bewind nog wel vaker kampioen geweest.
Maar met name aanvallend hadden we toen veel meer keuze en werden er blessures makkelijk opgevangen.
Brands heeft ook genoeg fouten gemaakt maar heeft ook zat genoeg gedaan. Blijkbaar zijn ze ook erg tevreden over hem in Engeland anders verlengen ze zijn contract niet paar maanden terug met 3 jaar.
Uiteindelijk is hij wel 3 keer kampioen geworden iets wat John de Jong nooit gaat lukken.



Het middenveld was hij anders ook vergeten of je moet heel blij zijn met Rosario, Hendrix, Thomas, Guti, Mauro Jr en Ihattaren toen hij vertrok
Met 2 linies niet op orde ga je nooit kampioen worden.

 

+1/-0

Het is jammer dat je niet 11 basisspelers op kunt leiden die ook nog allen enig niveau hebben en tegelijkertijd bij ons spelen, want daar zijn we beter in dan in kopen. Ik snap echt niet hoe je Baumgartl en Bruma kunt scouten en daar dan 20 miljoen voor kan betalen, of 25. Dat zijn voor ons enorme bedragen. En dan leid je gewoon Obispo en Vertessen en Gakpo op.

Zo moet je ook wel een betere spits kunnen opleiden dan waar we nu miljoenen per jaar voor betalen.

Het is zo zonde van het geld, al die dure lui die minder goed zijn dan je eigen talenten...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 06 november 2021 om 12:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 06 november 2021 om 11:58:

Je hebt het dan over dezelfde Marcel Brands die verantwoordelijk is voor de aankopen van Bruma en Guti toch? Want die waren wel als de brandweer gegaan als Brands hier nog gezeten had? En misschien moet je nog even terugkijken wat hij met het geld gedaan heeft na de redding die de gemeente. Toen had hij ook een flinke zak geld en haalde vervolgens Strootman en Lens waarmee PSV precies 0 keer kampioen werd.
Ik vind niet dat de Jong het goed gedaan heeft, maar Brands is ook geen enkele garantie op succes.



Klopt dat Marcel ook het en ander fout heeft gedaan !! Uiteindelijk wel 3 kampioenschappen. Hoe Marcel de club achterliet en hoe we er nu voor staan. Dat is een wereld van verschil toen was het dat Ajax achter ons aan kwam en nu moeten we het maar met Feyenoord gaan uitvechten wie er 2 de word.
Ligt aan ons slap beleid dat wij flink achter de feiten aanlopen.
Marcel zal echt wel na zijn jaren in de PL nog een bredere netwerk en nog meer ervaring hebben opgedaan. Zijn haat tegen 020 is ook vrij diep dus die zal er ook echt alles aan doen ipv het maar te accepteren.
Dan moeten ze maar als doelstelling naar buiten brengen dat we bij de top 3 moeten eindigen. Niet blijven roepen dat je voor de titel moet spelen maar zo een selectie samen stellen.
Dat ze zich zelf dan voor gek houden is okee maar niet de PSV supporter.



Ik vind niet dat je johnie hier de schuld van kan geven. Als ik naar de selectie kijk van psv en ook naar vcl en de jc schaal, dan heeft psv een vergelijkbare selectie, als die van ajax. Het verschil is dat bij psv veel blessures zijn, maar ondanks die blessures. Staat psv maar twee punten achter op ajax. En heeft psv ook al tegen feyenoord en az gespeeld. Het is de media iedere keer, die ajax heel groot maakt en de rest heel klein, maar bij ajax zijn ze echt veel banger voor psv, dan andersom. Ajax heeft namelijk cl begroot in hun begroting. Wat gaat er gebeuren als ze geen cl halen. Dan valt het als een kaarthuis in elkaar. Ik zal er niet gek van opkijken. Als er binnenkort weer een competitie ronde uit de schema wordt gehaald. Dit is toen ook de redding geweest van ajax. Ze stonden zo ver achter op psv en wat te denken vh seizoen, dat er gestopt moest worden en dat ze de cl cadeau kregen. Terwijl ze geljjk stonden met az en twee keer van hun hadden verloren.

 

+1/-0

Er zal door JdJ toch wel echt een sterkere bank aangeschaft moeten worden. Vind het toch maar triestig als een Mauro Jr bijvoorbeeld erin komt. Je gaat er de oorlog niet mee winnen.

 

+1/-0

Aardige vent is John maar nee wat mij betreft faalt zijn aankoopbeleid. Hij moet de keepers kwestie voor volgend seizoen repareren. Een fatsoenlijke spits is er niet. Zahavi maakt het niet waar, Romero is van glas, Vinicius is een paniekaankoop. Piroe verkoop je voor niks en scoort geregeld op een prima niveau. Te lang gewacht op Luuk en geen fatsoenlijk alternatief. Götze is ook vergane glorie. Het is weer niet in balans. Haal Brands maar terug en ook Cocu. Het was niet altijd mooi maar het bracht meer succes. PSV groeide toen wel en dat is na hun vertrek niet meer het geval. Je moet op resultaten beoordeeld worden en dat doet Op PSV naar mijn mening veel te weinig.

 

+1/-0

Drommel was op zich best een goeie aankoop, maar hij heeft tijd nodig. Er was geen keeper te halen die waardevast was, en beter zou spelen, die we allemaal zo even op kunnen noemen. Die van Sparta bijvoorbeeld is ook geen zekerheid.

De grote blunder is Baumi, Bruma en Doan voor 30 miljoen of meer halen. Doan komt nog een beetje terug, maar verder is het matig.

Achterin vrij lek. Ramalho was een goeie zet, maar geblesseerd. En je coach kan geen defensieve zekerheid inbouwen.

Het ziet er mijns inziens wat slechter uit, dan het is.

Alleen de spitspositie vind ik een fout, die Vinicius is echt zwak.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 56 pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56

PSV Forum » Historie » John de Jong