Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Cody Gakpo

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15

Ik snap niet dat er mensen tevreden zijn met 50 miljoen. 50 miljoen, dat is het standaard bedrag wat ajax voor een speler vangt die 3x achter elkaar een bal goed aangenomen heeft. Timber, Alvarez, Kudus, Bergwijn, die gaan allemaal voor 50 miljoen of meer.

Als we voor Gakpo niet meer dan 50 miljoen vangen, dan gaan we nooit meer dan 50 miljoen krijgen voor een speler. Je kan namelijk moeilijk van een PSV speler verwachten dat hij 40 goals in een seizoen maakt en 6x scoort op het WK. Volgens mij onderschatten veel mensen de statistieken en realiseren zij zich niet dat we goud in handen hebben.

 

+2/-0

Ik snap op mijn beurt niet dat we ons met Ajax vergelijken hierin. Dat is qua uitstraling, juist internationaal een veel grotere club dan het PSV dat in 2016 voor het laatst op een radar zal zijn verschenen. Ajax is enorm rijk en wij bepaald niet.

Ajax vangt onevenredig veel geld voor haar spelers. Veel meer dan wat ze eigenlijk waard zijn, wat blijkt uit wat ze ervan bakken als ze weg zijn. Je kunt niet van PSV verwachten dat ze spelers zo ver boven hun waarde gaan verkopen. We doen dat trouwens weleens, zoals met Locadia.

Gakpo is een boeiend talent en hij deed het leuk op het WK. En vervolgens zie je Messi en Mbappe gaan, en dan weet je weer wat écht topspelers zijn. Waarom zou je als Europese topclub 70 miljoen of meer betalen voor iemand waarvan je weet dat hij niet eens zeker is van een basisplaats?

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 december 2022 om 02:34:

Timber, Alvarez, Kudus, Bergwijn, die gaan allemaal voor 50 miljoen of meer.




Echt niet. Bergwijn slechtse speler van het WK.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 december 2022 om 02:34:

Ik snap niet dat er mensen tevreden zijn met 50 miljoen. 50 miljoen, dat is het standaard bedrag wat ajax voor een speler vangt die 3x achter elkaar een bal goed aangenomen heeft. Timber, Alvarez, Kudus, Bergwijn, die gaan allemaal voor 50 miljoen of meer.

Als we voor Gakpo niet meer dan 50 miljoen vangen, dan gaan we nooit meer dan 50 miljoen krijgen voor een speler. Je kan namelijk moeilijk van een PSV speler verwachten dat hij 40 goals in een seizoen maakt en 6x scoort op het WK. Volgens mij onderschatten veel mensen de statistieken en realiseren zij zich niet dat we goud in handen hebben.



Standaardbedrag? Dat is tot nu toe bij vier spelers gelukt om 50+ te krijgen. Het is maar wat je standaard wil noemen. En dat is zeker in het geval van De Jong en Antony tegen heel onaantrekkelijke betalingsvoorwaarden waarbij het over meerdere jaren wordt verspreid. Ze wachten nu nog steeds op een flink deel van de transfersom voor De Jong.

 

+3/-0

Dat een Ajax speler over het algemeen meer oplevert dan een psv-er is een feit. Ajax heeft Europees gezien de afgelopen jaren dan ook veel beter gepresteerd dan psv.
Maar dat een Kudus en Alvarez meer opleveren dan Gakpo zal mij hoogst verbazen. Maar je weet niet hoe onze directie en RvC hierover denken. Nemen ze met een schijntje genoegen om de begroting/ balans weer positief te krijgen? Probeer dan om Sangare te verkopen zodat de verkoop van Cody geen ‘noodzaak’ meer is. Een (werkelijk belachelijk) bedrag van 100M voor een Anthony is dan ook niet mogelijk. 70M zal de allerhoogste max zijn.
Voor Cody hoop ik dat hij alleen maar kiest voor een club die echt goed bij hem past (niet ManU). Voor psv hoop ik op de club die het meest absurde bedrag wil neertellen.

 

+3/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1060134/liverpool-in-gevorderde-onderhandelingen-met-psv-voor-gakpo.htmllink

Werken met Klopp, zou een mooie stap zijn. Kan hij aan de hand van van Dijk daar een volgende stap maken

 

+1/-0

Volgens Rik is het bijna rond, Engelse media stellen dat Liverpool 41mln biedt, en PSV 50 tot 55 vraagt

 

+1/-0

37 + 13 miljoen pond maakt 42 + 15 miljoen euro. Incl. bonus dus deal van bijna 60 miljoen. Prima. Bonus moet dan wel makkelijk te halen zijn.

 

+1/-0

Ik ga hem missen...

 

+1/-0

We gaan hem allemaal missen. Toch een 'jongen van de club'. Topspeler. Sympathieke gast. Uiteraard teleurgesteld dat hij vertrekt.

Misschien had ik irreële verwachtingen, maar die teleurstelling wordt niet kleiner als ik de bedragen lees die op internet rondgaan. 42 miljoen vast + 15 miljoen aan bonussen. Je verkoopt (in de winter!) de topscorer van de Eredivisie die ook nog eens de meeste assists heeft, net 3x gescoord heeft op het WK, nog 3,5 jaar onder contract staat met meerdere Europese topclubs die interesse hebben. Een betere uitgangspositie kun je je eigenlijk niet wensen/voorstellen, waren het niet dat PSV moet verkopen vóór 1 juli.

Dat laatste is een kleine pleister op de wond: het financiële boekjaar is nu gered. Ik verwacht dat komende zomer Sangaré vertrekt (voor helaas ook te weinig geld, want gelimiteerde transfersom van 37,5 miljoen) en dan hebben we voor volgend seizoen ook al weer die ene broodnodige toptransfer te pakken. Kunnen we van daaruit weer (ja helaas weer) gaan bouwen.

Edit: vanuit Engeland wordt ook met verbazing gereageerd op de transfersom.
Grote verbazing om transfersom Gakpo

Dit bericht is gewijzigd op 27 december 2022, 14:27:10.

 

+1/-0

Hangt er voor mij helemaal vanaf wat werkelijk de prijs is. Voor 45 miljoen had ik nog wel een paar weekjes gewacht. Voor 60 miljoen zeg ik: prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 27 december 2022 om 09:49:

We gaan hem allemaal missen. Toch een 'jongen van de club'. Topspeler. Sympathieke gast. Uiteraard teleurgesteld dat hij vertrekt.

Misschien had ik irreële verwachtingen, maar die teleurstelling wordt niet kleiner als ik de bedragen lees die op internet rondgaan. 42 miljoen vast + 15 miljoen aan bonussen. Je verkoopt (in de winter!) de topscorer van de Eredivisie die ook nog eens de meeste assists heeft, net 3x gescoord heeft op het WK, nog 3,5 jaar onder contract staat met meerdere Europese topclubs die interesse hebben. Een betere uitgangspositie kun je je eigenlijk niet wensen/voorstellen, waren het niet dat PSV moet verkopen vóór 1 juli.

Dat laatste is een kleine pleister op de wond: het financiële boekjaar is nu gered. Ik verwacht dat komende zomer Sangaré vertrekt (voor helaas ook te weinig geld, want gelimiteerde transfersom van 37,5 miljoen) en dan hebben we voor volgend seizoen ook al weer die ene broodnodige toptransfer te pakken. Kunnen we van daaruit weer (ja helaas weer) gaan bouwen.

Edit: vanuit Engeland wordt ook met verbazing gereageerd op de transfersom.
Grote verbazing om transfersom Gakpo



Die goede uitgangspositie was in september al volledig verdwenen toen het vertrouwen in De Jong werd opgezegd omdat hij Gakpo niet had verkocht. Toen was voor iedereen al duidelijk dat PSV móest verkopen. Dan sta je meteen met de rug tegen de muur als clubs zich vervolgens melden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ShinyAzurill schreef op 27 december 2022 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 27 december 2022 om 09:49:

We gaan hem allemaal missen. Toch een 'jongen van de club'. Topspeler. Sympathieke gast. Uiteraard teleurgesteld dat hij vertrekt.

Misschien had ik irreële verwachtingen, maar die teleurstelling wordt niet kleiner als ik de bedragen lees die op internet rondgaan. 42 miljoen vast + 15 miljoen aan bonussen. Je verkoopt (in de winter!) de topscorer van de Eredivisie die ook nog eens de meeste assists heeft, net 3x gescoord heeft op het WK, nog 3,5 jaar onder contract staat met meerdere Europese topclubs die interesse hebben. Een betere uitgangspositie kun je je eigenlijk niet wensen/voorstellen, waren het niet dat PSV moet verkopen vóór 1 juli.

Dat laatste is een kleine pleister op de wond: het financiële boekjaar is nu gered. Ik verwacht dat komende zomer Sangaré vertrekt (voor helaas ook te weinig geld, want gelimiteerde transfersom van 37,5 miljoen) en dan hebben we voor volgend seizoen ook al weer die ene broodnodige toptransfer te pakken. Kunnen we van daaruit weer (ja helaas weer) gaan bouwen.

Edit: vanuit Engeland wordt ook met verbazing gereageerd op de transfersom.
Grote verbazing om transfersom Gakpo



Die goede uitgangspositie was in september al volledig verdwenen toen het vertrouwen in De Jong werd opgezegd omdat hij Gakpo niet had verkocht. Toen was voor iedereen al duidelijk dat PSV móest verkopen. Dan sta je meteen met de rug tegen de muur als clubs zich vervolgens melden.


Dat heeft inderdaad ook zeer nadelig gewerkt. En dat vind ik wel heel amateuristisch van PSV. Dat had nooit naar buiten mogen komen, maar ja kun je zoiets nog binnenshuis houden anno 2022?

Daarnaast had ik (tegen beter weten in) gehoopt dat Van der Wallen en/of Van Veen met een truc zouden komen waardoor het argument dat er verkocht moest worden voor 1 juli van tafel zou kunnen. Een tijdelijke lening van Van der Wallen of partnerfonds 3 of weet ik veel wat. Maar daar lijkt dus ook nooit sprake van te zijn geweest.

 

+1/-0

Zou Ruud al hebben getrained met iemand anders op links? Waarschijnlijk wel, want Cody was er ook niet bij in Marbella.
Ik denk dat het voorlopige plan El Ghazi op die positie wordt (werd trouwens net ook door Bruggink verkondigd) ... maar hebben we nog een alternatief? Mauro Jr. of iemand anders??

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 27 december 2022 om 19:51:

Zou Ruud al hebben getrained met iemand anders op links? Waarschijnlijk wel, want Cody was er ook niet bij in Marbella.
Ik denk dat het voorlopige plan El Ghazi op die positie wordt (werd trouwens net ook door Bruggink verkondigd) ... maar hebben we nog een alternatief? Mauro Jr. of iemand anders??



Dan zul je jeugdspelers daar neer moeten zetten. Bakayoko misschien? Fofana? Geen idee.

Denk toch wel dat een goede aanvaller erbij een must is, zelfs al is Madueke terug. Zowel Madueke als Ek Ghazi zullen niet blessurevrij het seizoen af kunnen maken en dan hang je meteen.

 

+1/-0

Is een directe vervanger voor Cody wel noodzaak? Voorin hebben we toch El ghazi, Xavi Noni en Bakayoko. Een Karlsson is toch te duur.
Geld beter investeren in een goede centrale verdediger of back of beiden. Wel iemand die er direct staat. Wie? Geen flauw idee. Voldoende talenten als Mees Hilgers, maar is hij de leider die we nodig hebben achterin? Nee daar is hij nog te jong en onervaren voor.
We gaan zien wat ze met het Cody geld gaan doen.

 

+1/-0

Ik verwacht dat er slechts een aanvaller bij komt wanneer de aankoopprijs beneden de 10mln blijft,er zullen nog wel enige betalingen uit het verleden moeten worden voldoen denk ik zo en wat weer meer vet op de botten worden gekweekt.
Daarbij verwacht ik eerder een aanvaller dan een verdediger omdat deze makkelijker nieuw geld genereren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psv para siempre schreef op 28 december 2022 om 09:22:

Is een directe vervanger voor Cody wel noodzaak? Voorin hebben we toch El ghazi, Xavi Noni en Bakayoko. Een Karlsson is toch te duur.


De Jong, Madueke, El Ghazi, Vertessen. Allemaal jongens die regelmatig geblesseerd zijn.
Bakayoko, Saibari en Savio hebben nog niet aangetoond basiswaardig te zijn.

Dat is gewoon onvoldoende voor een drukke tweede seizoenshelft met 20(!) Eredivisiewedstrijden, Europees en bekervoetbal.

Er moet eigenlijk minimaal nog een linksbuiten en spits bij. Of je daar 20 miljoen aan uitgeeft is vers twee. Als van die 50 miljoen 40 miljoen naar openstaande schulden gaat, dan moet een van die twee spelers maar gehuurd worden.

 

+1/-0

Ik snap de noodzaak om schulden weg te poetsen maar had veel liever gezien dat men daarvoor in eerste instantie Sangare had gebruikt, gevolgd door een verkoop van Gakpo in de zomer. Sangare's bijdrage is dit jaar duidelijk minder en die heeft toch een gelimiteerde transfersom welke nog wel grotendeels realiseerbaar was ondanks zijn mindere vorm.
Nu voel ik me toch een beetje genaaid doordat we midden in het seizoen nog in de race zijn voor de titel en weer onze grootste troef wordt verkocht. Dat is niet voor het eerst helaas....
Laten we wel wezen, El Ghazi kan hoogstwaarschijnlijk maar een fractie brengen van wat Gakpo bracht.
Verder is het zoals het altijd gaat: Er wordt geschermd met grote namen (o.a. Karlsson) de de supporters tevreden te houden, later volgt het nieuws dat een grote aankoop niet realistisch is (logisch als je moet verkopen vanwege schulden) en wordt het intern opgelost of met een goedkope oplossing uit de loterij. Linksom of rechtsom, je boet enorm in aan kwaliteit en daardoor blijft de titel wederom buiten bereik.
Overigens kun je jezelf afvragen in hoeverre een titel realistisch is want Ajax gaat nu ze serieuze concurrentie ondervinden doen wat ze altijd doen, nl. weer met de buidel zwaaien om zo de concurrentie af te schudden. Die hebben namelijk wel geld voor een directe versterking (Zyech?) en uiteindelijk kun je de titel toch vrijwel altijd 'gewoon' kopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 28 december 2022 om 17:14:

Ik snap de noodzaak om schulden weg te poetsen maar had veel liever gezien dat men daarvoor in eerste instantie Sangare had gebruikt, gevolgd door een verkoop van Gakpo in de zomer. Sangare's bijdrage is dit jaar duidelijk minder en die heeft toch een gelimiteerde transfersom welke nog wel grotendeels realiseerbaar was ondanks zijn mindere vorm.
Nu voel ik me toch een beetje genaaid doordat we midden in het seizoen nog in de race zijn voor de titel en weer onze grootste troef wordt verkocht. Dat is niet voor het eerst helaas....
Laten we wel wezen, El Ghazi kan hoogstwaarschijnlijk maar een fractie brengen van wat Gakpo bracht.
Verder is het zoals het altijd gaat: Er wordt geschermd met grote namen (o.a. Karlsson) de de supporters tevreden te houden, later volgt het nieuws dat een grote aankoop niet realistisch is (logisch als je moet verkopen vanwege schulden) en wordt het intern opgelost of met een goedkope oplossing uit de loterij. Linksom of rechtsom, je boet enorm in aan kwaliteit en daardoor blijft de titel wederom buiten bereik.
Overigens kun je jezelf afvragen in hoeverre een titel realistisch is want Ajax gaat nu ze serieuze concurrentie ondervinden doen wat ze altijd doen, nl. weer met de buidel zwaaien om zo de concurrentie af te schudden. Die hebben namelijk wel geld voor een directe versterking (Zyech?) en uiteindelijk kun je de titel toch vrijwel altijd 'gewoon' kopen.



Eerst nog maar eens zien wat er daar in 020 allemaal gaat gebeuren. Ze willen natuurlijk vanalles kopen, maar de kans bestaat ook dat er nog meer spelers vertrekken daar (oa Kudus) ...
En als ze bv een Ziyech halen, dan drukt dat natuurlijk ook weer flink op hun begroting, en het moet nog maar blijken of die wel in de groep past .. Trouwens, ik denk dat dan een Tadic ook wel eens gepasseerd kan gaan worden, wat ook weer de nodige onrust met zich mee zal brengen.

En verder blijft het lekker rommelen zolang die Schreuder niet presteert. Kijk nu maar weer met die Blind .. al vind ik het jammer dat hij weggaat, was toch een flinke zwakke schakel in hun verdediging.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15

PSV Forum » Historie » Cody Gakpo