Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Noni Madueke

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Stel dat Malen weg zou gaan, zou je Madueke nr 9 durven geven en hem met Zahavi de belangrijkste spitsen van de A selectie maken? Of zou je een basiswaardige vervanger halen voor Malen?

Ik denk eigenlijk dat hij als halftien wel echt heel erg geschikt is, maar zijn cijfers liegen er niet om. Net als Gotze en Gakpo heeft hij uitstekende cijfers als halftien/spits. Nu Zahavi ook een telraam nodig heeft voor alle goals die hij maakt denk ik dat we qua doelpunten wel goed zitten volgend jaar.

 

+1/-0

Stel dat Malen vertrekt, dan heb je met Gakpo, Madueke en Zahavi nog 3 spelers die in de spits kunnen spelen die allemaal bewezen hebben dat ze goed genoeg zijn voor PSV. Ik zou het dus zeker aandurven om hem in dat rijtje te noemen.

We hebben alleen ook gezien dat de huidige bezetting voorin te smal is. Doordat Götze regelmatig geblesseerd was, Gakpo er lang uit heeft gelegen en ook Madueke er nu ruim een maand uit was, hebben we heel veel punten verspeeld. Er zal dus echt nog een topaanvaller bij moeten komen. Of dat dan iemand is die bij voorkeur op de flank opereert of iemand die goed in de punt van de aanval gedijt, zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken. Ik denk dat PSV er naar moet streven om een zo gevarieerd mogelijke groep aanvallers te hebben. Dan missen we nu nog de targetman (type De Jong, Dost, Weghorst).

Dus ja, als Malen vertrekt, moet er een basiswaardige vervanger gehaald worden. Maar als Madueke vertrekt, moet er ook een basiswaardige vervanger gehaald worden. Ik hoop dat er slechts 1 van onze basisspelers voorin vertrekt, zodat we met 1 aankoop, de teruggekeerde Maxi en daarnaast Vertessen en Ledesma een aanval hebben naast de kwaliteit en de potentie en ook in de breedte afdoende is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 08 maart 2021 om 11:43:

Stel dat Malen weg zou gaan, zou je Madueke nr 9 durven geven en hem met Zahavi de belangrijkste spitsen van de A selectie maken? Of zou je een basiswaardige vervanger halen voor Malen?

Ik denk eigenlijk dat hij als halftien wel echt heel erg geschikt is, maar zijn cijfers liegen er niet om. Net als Gotze en Gakpo heeft hij uitstekende cijfers als halftien/spits. Nu Zahavi ook een telraam nodig heeft voor alle goals die hij maakt denk ik dat we qua doelpunten wel goed zitten volgend jaar.



Als Malen vertrekt hebben we nog een aantal basiswaardige spelers over voor de voorste 4 posities. 5 om precies te zijn: Gakpo/Gotze/Zahavi/Ihattaren/Madueke. De overige spelers die op die positie gespeeld hebben zoals: Piroe/Vertessen/Thomas/Mauro Jr/Ledezma. zijn niet basiswaardig. Ik denk dat we met 5 basiswaardige spelers op 4 posities te weinig hebben als Malen vertrekt. Lijkt mij slim om een vervanger te halen voor Malen. Vergelijkbare speler als Malen is Boadu. Zou een goede vervanger zijn voor Malen, maar wellicht te duur voor ons inmiddels.

 

+1/-0

Ik denk dat het halen van een targetman als vervanger van Malen wel het beste plan is. Dan kun je echt alle kanten op. Maar normaal gesproken gaan Gotze en Zahavi na hun 2 jaar hier wel weg dus dan is het wel belangrijk dat je iemand haalt die 2 a 3 jaar zijn rol kan spelen hier.

Rationeel gedacht zou je niet uit moeten gaan van Zahavi-Madueke als startpunt want Madueke is 18 en daar kun je geen 7 wedstrijden in 21 dagen op bouwen normaal gesproken. Maar omdat we zoveel variatie hebben en kunnen schuiven zou het financieel wellicht wel de beste optie zijn.

 

+1/-0

Aah iets te vroeg gepost in het Doan-topic :D Hier dan nogmaals:

Stel Mo, Donyell en Piroe vertrekken, dan blijven we over met:

Gotze, Gakpo, Madueke, Mauro, Vertessen, Ledezma, Romero, Zahavi

Met Vertessen, Ledezma en Romero zijn er drie flinke twijfelgevallen, terwijl Mauro natuurlijk nooit 100% basisspeler gaat worden. Deze jongens zijn echter wel gewoon nodig in een normaal seizoen met Europees, beker etc. Haal je Doan terug, dan heb je iemand die niet het niveau van de basisspelers haalt (Zahavi, Madueke, Gotze, Gakpo), maar wel beter is dan de reserves (Romero, Ledezma, Mauro, Vertessen), of in ieder geval iets meer heeft bewezen. Vervolgens hoef je maar een spits te halen voor dat geld van Mo en Donyell en heb je de beschikking over een degelijke aanval, zowel kwantitatief (10 spelers in totaal) als kwalitatief.

Vraag is natuurlijk: hoe ziet de staf Madueke en wat wilt Noni zelf? Hij zal volgend jaar vast nog veel gaan schipperen tussen half-tien en spits, maar op een gegeven moment moet je toch een knop doorhakken. Ik neig ook meer naar het halen van een extra spits, type-Dost, dan een extra speler voor half-tien.

 

+1/-0

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wie er beschikbaar is en wie er graag voor PSV wilt spelen. Vorig seizoen had niemand gedacht dat we dit jaar Götze onder contract zouden hebben. Mocht zich opnieuw zo'n buitenkansje voordoen voor de half tien positie, dan is dat natuurlijk heel welkom. Zeker als Mo vertrekt hebben we wel echt behoefte aan een speler die de bal graag wil hebben (en er ook iets mee kan).

Met Doan en Mauro heb je 2 types die dat (weliswaar op een heel ander niveau dan Götze) kunnen invullen. Vertessen en Ledesma zijn in mijn ogen toch meer de klassieke aanvaller / buitenspeler van wie je niet teveel spelverdelende taken moet verwachten. Een speler als Van Ginkel in zijn goede dagen zou wel de rol van half-10 kunnen invullen.

Maar wat betreft Noni zijn we het volgens mij allemaal wel eens. Die staat zeer hoog op de nominatie om vanaf nu bij onze beste 4 aanvallers te gaan horen.

 

+1/-0

Deze jongen heeft ook gewoon alles. Buiten dat hij goed kan voetballen, snel is, een goed schot heeft. Zit hij mentaal goed in elkaar. Is het een leuke jongen om in de groep te hebben. Komt heel goed over in interviews. Kan zich uitstekend verwoorden voor de microfoon. Heel volwassen allemaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 08 maart 2021 om 15:34:

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wie er beschikbaar is en wie er graag voor PSV wilt spelen. Vorig seizoen had niemand gedacht dat we dit jaar Götze onder contract zouden hebben. Mocht zich opnieuw zo'n buitenkansje voordoen voor de half tien positie, dan is dat natuurlijk heel welkom. Zeker als Mo vertrekt hebben we wel echt behoefte aan een speler die de bal graag wil hebben (en er ook iets mee kan).




Zo'n buitenkansje kan Julian Draxler wel eens zijn. Zijn contract loopt af dit seizoen bij PSG en speelt niet of nauwelijks bij die club. Heeft een vergelijkbaar salaris als Gotze had bij Dortmund, dus wellicht zijn er mogelijkheden voor deze halve tien. Zou natuurlijk een fantastische aanwinst zijn voor ons team.

 

+1/-0

Één minuut tegen VVV, vijftien tegen Heracles en niets tegen FC Groningen, weet iemand waarom Noni zo weinig tijd krijgt? Hij is toch gewoon fit? Zahavi had een goede periode, maar bakt er de laatste tijd niets van. Waarom breng je Noni (of Vertessen) dan niet eerder en vaker?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 26 april 2021 om 15:20:

Één minuut tegen VVV, vijftien tegen Heracles en niets tegen FC Groningen, weet iemand waarom Noni zo weinig tijd krijgt? Hij is toch gewoon fit? Zahavi had een goede periode, maar bakt er de laatste tijd niets van. Waarom breng je Noni (of Vertessen) dan niet eerder en vaker?



Ik snap het ook niet, tenzij hij toch niet helemaal fit is, maar daar heb ik niks over gehoord. Hij brengt veel energie met zich mee en zeker als de ruimtes wat groter worden, vind ik hem echt wat extra’s brengen.

 

+1/-0

misschien juist om hem te kunnen behouden, er lijkt al veel belangstelling voor hem en nog een paar goals of beslissende acties kunnen die clubs over de streep trekken. Zeker als malen vertrekt kunnen we ons geen vertrek van Madueke permitteren, we moeten wel nog wat overhouden.

 

+1/-0

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind Madueke helemaal niet zo'n groot talent als velen zeggen datie is. Ik zie een speler zonder overzicht, erg egoistisch in zijn acties. Daarnaast ziet het er allemaal wat slordig en ongecontroleerd uit.

Natuurlijk heeftie veel gescoord voor de minuten die hij heeft gemaakt, waardoor hij gehypet wordt, wat ik heel goed snap. Maar ik zie in hem nog een jeugdspeler die 10 zonder idee aan acties begint, waardoor het af en toe weleens goed kan gaan, maar ook zeker heel vaak fout.

Ik moet het nog zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVvanHiddink0405 schreef op 06 mei 2021 om 10:51:

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind Madueke helemaal niet zo'n groot talent als velen zeggen datie is. Ik zie een speler zonder overzicht, erg egoistisch in zijn acties. Daarnaast ziet het er allemaal wat slordig en ongecontroleerd uit.

Natuurlijk heeftie veel gescoord voor de minuten die hij heeft gemaakt, waardoor hij gehypet wordt, wat ik heel goed snap. Maar ik zie in hem nog een jeugdspeler die 10 zonder idee aan acties begint, waardoor het af en toe weleens goed kan gaan, maar ook zeker heel vaak fout.

Ik moet het nog zien.



Niet mee eens, zijn speelstijl brengt inderdaad teweeg dat er regelmatig balverlies wordt geleden. Maar dergelijke spelers zijn noodzakelijk om openingen te vinden in verdedigingen die compact spelen tegen ons.

Noni Madueke heeft in mijn optiek alles om een toekomstig topspeler te worden -dit is die nu uiteraard nog niet, ondanks zijn enorm hoge rendement-. Kracht, snelheid, doelgerichtheid en bovendien een passeeractie, die hij tevens veelal in durft te zetten.

Misschien een stom vergelijk, maar een Suarez begon -zelfs op latere leeftijd- bij zowel FC Groningen, als Ajax hier in de Eredivisie ook aan dribbels waarvan wij op voorhand dachten: waar begint die aan, frommelde zichzelf er langs & maakte een doelpunt.

In mijn optiek is Madueke op zijn leeftijd, nu al een stuk verder dan Suarez toen der tijd was. De tijd zal het leren, maar dat Madueke zijn plafond nog lang niet bereikt is, moge duidelijk zijn. Tevens lijkt ook zijn mentaliteit prima in orde.

Volgend seizoen stevent hij, mede vanwege het aanstaande vertrek van Malen, af op een basisplaats en dan mag hij zichzelf een seizoen lang bewijzen.

 

+2/-0

Het Spelersrapport

Noni Madueke 7/10

Heeft in zijn geringe speeltijd dit seizoen een bijzonder hoog rendement behaald. Een speler die ten alle tijden er alles aan doet om een opening te vinden in de organisatie van de tegenstander. Tevens een speler waarvoor mensen naar het stadion toekomen, gezien er altijd iets gebeurd indien hij aan de bal komt.

Mag zichzelf aankomend seizoen in de basis knokken zodra Malen vertrekt, zoals vele voor hem op hun kans hebben gewacht. Het nieuwe seizoen zal het jaar van Madueke moeten gaan worden indien hij en Romero strijden voor een plekje naast of in plaats van Zahavi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVvanHiddink0405 schreef op 06 mei 2021 om 10:51:

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind Madueke helemaal niet zo'n groot talent als velen zeggen datie is. Ik zie een speler zonder overzicht, erg egoistisch in zijn acties. Daarnaast ziet het er allemaal wat slordig en ongecontroleerd uit.

Natuurlijk heeftie veel gescoord voor de minuten die hij heeft gemaakt, waardoor hij gehypet wordt, wat ik heel goed snap. Maar ik zie in hem nog een jeugdspeler die 10 zonder idee aan acties begint, waardoor het af en toe weleens goed kan gaan, maar ook zeker heel vaak fout.

Ik moet het nog zien.



Vergeet niet dat deze jongen pas 19 is hè... Als hij zich fysiek (qua kracht) doorontwikkeld en daarnaast, door het opdoen van ervaring, vaker de juiste keuzes gaat maken en wat koelbloediger wordt in het uitspelen van mogelijkheden, dan is zijn plafond hoger dan dat van Malen en Depay.

Natuurlijk is hij nog geen topspeler, dat kan bijna niet op deze leeftijd. Maar als je hem vergelijkt met bijv. Vertessen, die nota bene een jaar ouder is, dan zie ik het verschil tussen een toekomstig topspeler en een toekomstig TOP (Oss) speler.

 

+1/-0

Madueke heeft regelmatig laten zien juist wel overzicht te hebben. B.v. uit tegen Groningen.

Hij brengt itt tot balletjesafwachter Zahavi altijd wat in beweging. Madueke's looplijnen zijn soms uit de pas met wat Dumfries in zijn hoofd heeft, maar dat is bepaald geen maatstaf. Wat mij betreft is de speelsheid van Madueke juist een grote pré.

 

+1/-0

Ik vind het ook een speler met echt veel potentie.
Laatste weken wel wat minder in vorm, maar dat is bij een jonge speler niet zo vreemd. Hij heeft inderdaad ook meer overzicht en heeft daar ook juist stappen in gemaakt: de eerste helft van het seizoen ging hij vaak voor eigen succes, zonder resultaat.
Volgend seizoen, mocht Malen vertrekken, zou ik het wel met hem aandurven in de basis.

 

+1/-0

Volgens BILD (voor wat het waard is) ziet Borussia Dortmund Madueke als mogelijke opvolger van Jadon Sancho: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/384209/borussia-dortmund-ziet-opvolger-sancho-rondlopen-bij-psv/link

Na de interesse van Leicester City een volgende geïnteresseerde dus. Er zullen er nog wel meer volgen. Gelukkig is Madueke een verstandige kerel, dus hopelijk wil hij eerst nog een of twee seizoenen echt knallen bij PSV voordat hij ons gaat verlaten voor een mooi transferbedrag.

 

+1/-0

Grootste probleem in de selectie is denk ik een leider die het team op sleeptouw neemt en een creatieve middenvelder met scorend vermogen. Over dat laatste beschikt deze speler sowieso. Werd aan het eind van het afgelopen seizoen tot beste speler verkozen van een prestigieus toernooi in China. Neem aan dat deze jongen dit seizoen zijn debuut wel gaat maken dit seizoen maar misschien kan hij al belangrijker worden dan we nu denken.

 

+1/-0

Ben echt benieuwd wat ze van plan zijn met hem. Dit is momenteel het grootste talent in onze jeugdopleiding ! Elke week de grote uitblinker in de onder 19.
Het lijkt mij verstandig om hem door te schuiven naar jong voor meer weerstand maar heb het gevoel dat we onder 19 dit seizoen stukken serieuzer en belangrijker vinden dan jong.
Hoop dat hij word beloond voor ze moedige stap om als Engels jeugdinternational en te spelen bij een Engelse topclub te durven om naar Nederland te komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Historie » Noni Madueke