Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 16 17 18 19

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 02 juni 2021 om 10:43:

Dat thuisvoordeel heb je alleen in de groepsfase. In de achtste finale is het Boedapest of Londen (of Boekarest/Glasgow als je als een van de beste nummers 3 door zal gaan). Als je de groep wint (wat vrij waarschijnlijk is gezien de tegenstand) tref je een nummer 3 uit een andere poule. Dat kan ook Frankrijk/Portugal/Duitsland zijn. Als je daar een beetje geluk hebt met wie je treft, kom je in de kwartfinale tegen de nummer twee van groep A of de nummer twee van groep B. Het zal wellicht de makkelijkste route ooit worden voor Oranje richting de halve finale.

Het team is best aardig, de bondscoach alleen is volledig ongeschikt. Zie nu ook weer de beslissing om Cillessen niet op te roepen, terwijl dat uitgesproken zijn eerste doelman is. Hij geeft zelf aan helemaal geen klachten te hebben, maar toch wordt hij niet geselecteerd terwijl het EK pas over 11 dagen begint (voor Nederland). De Boer maakt er sinds zijn komst al een enorme bende van. Lijkt een garantie om weer hopeloos te mislukken.



Geheel mee eens. Het is natuurlijk een matig NL elftal naar je zou best een leuke prestatie neer kunnen. Zetten, ook omdat de groep / route itt veld toernooien op papier gunstig is.

Dit geklungel met een systeem waar tijd voor nodig is, het vasthouden aan de Roon etc heeft NL echter weinig kans om optimaal te presteren. Van Gaal creëerde in 2014 uit weinig iets moois maar geen enkel vertrouwen in De Boer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 02 juni 2021 om 10:43:

Dat thuisvoordeel heb je alleen in de groepsfase. In de achtste finale is het Boedapest of Londen (of Boekarest/Glasgow als je als een van de beste nummers 3 door zal gaan). Als je de groep wint (wat vrij waarschijnlijk is gezien de tegenstand) tref je een nummer 3 uit een andere poule. Dat kan ook Frankrijk/Portugal/Duitsland zijn. Als je daar een beetje geluk hebt met wie je treft, kom je in de kwartfinale tegen de nummer twee van groep A of de nummer twee van groep B. Het zal wellicht de makkelijkste route ooit worden voor Oranje richting de halve finale.

Het team is best aardig, de bondscoach alleen is volledig ongeschikt. Zie nu ook weer de beslissing om Cillessen niet op te roepen, terwijl dat uitgesproken zijn eerste doelman is. Hij geeft zelf aan helemaal geen klachten te hebben, maar toch wordt hij niet geselecteerd terwijl het EK pas over 11 dagen begint (voor Nederland). De Boer maakt er sinds zijn komst al een enorme bende van. Lijkt een garantie om weer hopeloos te mislukken.




Op papier wel, op papier maken we best een kans om ver te komen.

In de praktijk heeft Nederland een bondscoach die anderhalve week voor een eindtoernooi nog iets gaat "proberen", die ruzie maakt met zijn beoogde eerste keeper en die een systeem presenteert dat alleen zou kunnen renderen als je voor die bus pijlsnelle mensen opstelt. En dus niet Wout Weghorst. Ik vind dat De Boer echt onbegrijpelijke keuzes maakt.

Gisteren speelde je tegen een armetierige tegenstander, die wel hard werkte. En dan zie je dat zelfs zo'n tegenstander op het middenveld steeds een man meer had in veel situaties en vrij op kon stomen. Dan moet 1 van die 5 achterin uitstappen, maar in veel situaties kom je te laat en ziet het er helemaal dramatisch uit als je ook nog slap duels verliest zoals De Roon bij de 1-0.

Geloof mij dat wij in de poule tegenstanders treffen die ons totaal niet zullen liggen. Allemaal goed georganiseerd, met wilskracht en dan moet ik nog zien hoe wij daar doorheen gaan komen. Ik ga vooralsnog uit van een strijd om plek 1 in de groep samen met Oekraïne, maar dat is niet op een stevig fundament gebaseerd. Meer hoop..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 03 juni 2021 om 08:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 02 juni 2021 om 10:43:

Dat thuisvoordeel heb je alleen in de groepsfase. In de achtste finale is het Boedapest of Londen (of Boekarest/Glasgow als je als een van de beste nummers 3 door zal gaan). Als je de groep wint (wat vrij waarschijnlijk is gezien de tegenstand) tref je een nummer 3 uit een andere poule. Dat kan ook Frankrijk/Portugal/Duitsland zijn. Als je daar een beetje geluk hebt met wie je treft, kom je in de kwartfinale tegen de nummer twee van groep A of de nummer twee van groep B. Het zal wellicht de makkelijkste route ooit worden voor Oranje richting de halve finale.

Het team is best aardig, de bondscoach alleen is volledig ongeschikt. Zie nu ook weer de beslissing om Cillessen niet op te roepen, terwijl dat uitgesproken zijn eerste doelman is. Hij geeft zelf aan helemaal geen klachten te hebben, maar toch wordt hij niet geselecteerd terwijl het EK pas over 11 dagen begint (voor Nederland). De Boer maakt er sinds zijn komst al een enorme bende van. Lijkt een garantie om weer hopeloos te mislukken.



Gisteren speelde je tegen een armetierige tegenstander, die wel hard werkte. En dan zie je dat zelfs zo'n tegenstander op het middenveld steeds een man meer had in veel situaties en vrij op kon stomen. Dan moet 1 van die 5 achterin uitstappen, maar in veel situaties kom je te laat en ziet het er helemaal dramatisch uit als je ook nog slap duels verliest zoals De Roon bij de 1-0.



Ik vond de Roon zeker niet de enige die er niet goed uit zag. Het begint bij een hopeloze bal van de Ligt, Memphis die vervolgens knullig balverlies lijdt, de Roon die de bal niet kan heroveren en de Vrij die eerst nog achteruit stapt in plaats van druk op de man te zetten zodat die vrij uit kan halen. Daar hoorde ik ze in de media ook gisteren nergens over, waarschijnlijk omdat de Roon een makkelijk slachtoffer is danwel de agenda om Gravenberch een basisplaats te geven.

Eigenlijk moet je als speler bijna hopen dat je er dadelijk niet in komt te staan, dan ben je in elk geval geen onderdeel van de blammage die er aan zit te komen op het EK, want met dit soort keuzes van de bondscoach kan het alleen maar dramatisch aflopen.

 

+1/-0

Frank de Boer is bezig om in een paar maanden tijd alles te gronde te richten wat Ronald Koeman vanuit het niets had opgebouwd. Deze man is totaal ongeschikt als trainer. Bij Ajax won hij, mede door een gebrek aan concurrentie, 4 titels op rij maar toch was men maar wat blij toen ze van hem af waren. Het voetbal werd ieder jaar ook ietsje slechter. Bij Inter, Crystal Palace en Atlanta was het 3x een verkeerde match. Dan is er geen sprake meer van toeval. En toch krijgt deze waardeloze trainer vervolgens de kans om het paradepaardje van de KNVB onder zijn hoede te nemen. Waar hij vervolgens zowel in tactisch opzicht als in menselijk opzicht fout op fout stapelt.

Nederland heeft op het moment één aardige keeper, Cillessen. Die man zou nog in de basis moeten ten faveure van Krul, Stekelenburg of Bizot als hij 1 dag voor het EK binnen komt. Hoe kun je die nu, totaal onnodig en dan ook nog op zo'n manier, afserveren?

Hoe kun je nu een "omschakel-systeem" als 5-3-2 gaan testen in een wedstrijd tegen een ploeg die zich terugtrekt? Als je 5-3-2 had willen oefenen, had je tegen een ploeg moeten oefenen die de druk er vol op gooit. Als je tegen ploegen van het kaliber Schotland speelt (zoals we in de gehele poulefase doen) moet je gewoon van je eigen kracht uitgaan en je vertrouwde systeem spelen. Dumfries bijvoorbeeld moet nu opeens dingen met de bal gaan doen in de drukte. Hij heeft bij PSV al moeite genoeg om iets goeds met een bal te doen, dus hem regelmatig aan de bal krijgen terwijl hij iets moet forceren tegen een goed georganiseerd elftal is een tactische miskleun van jewelste.

Nu is het resultaat van zo'n oefenpotje als gisteren natuurlijk totaal onbelangrijk. Maar het gaat erom dat je bepaalde houvast krijgt. En dat experiment gisteren was in mijn ogen bij voorbaat al compleet kansloos. Tegen Italië uit, toen werkte het wel. Je hebt wat extra zekerheid op je eigen helft als de tegenstander de bal heeft, en je kunt er snel uitkomen als je de bal verovert.

Wout Weghorst is de afgelopen jaren compleet genegeerd. Gisteren stond hij opeens in de basis. Niet dat hij iets heeft laten zien overigens, maar dat kun je ook niet verwachten als de rest van het team ook niks laat zien én in een onbegrijpelijke formatie speelt. Twee individuele oprispingen van Depay waren voldoende om niet te verliezen, maar van enige flair of toernooi-vorm was geen enkele sprake.

Het is heel makkelijk om jezelf met zo'n zak hooi als bondscoach af te keren van het Nederlands elftal. Maar het is zo jammer, want die EK-sfeer is zoveel mooier zonder al het cynisme en als je het gevoel hebt dat alles netjes op orde is. Kijk, het missen van Van Dijk is een aderlating. Dat was ook voor Koeman een domper geweest. Maar het missen van 1 speler kan nooit een reden zijn voor zo'n enorme ineenstorting van een ploeg.

Nee, mijn vertrouwen in het toernooi was al laag en is de afgelopen dagen alleen nog maar minder en minder geworden.

 

+1/-0

Deze nationale discussie over 4-3-3 of 5-3-2 gaat als een sneeuwbal nog minimaal 11 dagen verder rollen en het gaat uiteindelijk het graf worden waar Frank de Boer zichzelf in gaat werken. Niet omdat het wel of niet werkt maar omdat hij dingen doet die niemand snapt en dan krijg je mensen niet achter je maar tegenover je. Stel dat NL11 nu tegen Georgië (hadden ze San Marino niet kunnen regelen?) met 4-3-3 met 5-0 oprolt dan heeft De Boer geen kans meer om terug te grijpen naar 5-3-2. Want als hij dan terug schakelt en het loopt mis dan ligt ie eruit. En als ze tegen Geörgië succesvol 5-3-2 spelen en het loopt goed dan zie ik NL ook geen 4-3-3 meer spelen en dan loopt het ook fout en ligt de Boer er ook uit.

Dat De Boer geen goede manager is kan iedereen wel zien, maar dat hij zijn selectie zo onevenwichtig heeft samengesteld gaat hem nu al opbreken.

Ik ben ook de beroerdste niet dus ik wil het in 2 dingen voor Frank de Boer opnemen.
1 De keuze om Cillissen niet mee te nemen was geen foutieve keuze, maar hij had meteen moeten zeggen Krul/Stekelenburg is nu mijn eerste doelman. En dan maakt het mij niet uit welke van de twee hij kiest want ze gaan beide het verschil niet maken. Nu laat hij weer ruimte voor discussie en dat vind ik weer onhandig en dat begint wel zijn 'middle name' te worden onderhand.

2 Dat hij nu nog aan het uittesten is vind ik ook nog niet zo'n probleem. Iedereen zegt dat het nog 11 dagen is maar de reis is veel langer dan dat. Er gaan er bijna 3 per poule door en we zitten in de makkelijkste poule die we ooit gehad hebben. Zelfs op de manier zoals gisteren moeten we de poule kunnen overleven en zijn we zwaar favoriet om als 1e of 2e door te gaan. Sterker nog, je weet nu nog niet eens of 1e 2e of 3e uberhaupt iets van voordeel oplevert. En mochten we niet doorgaan in deze poule dan ben ik blij dat ons een grotere afgang is bespaard tegen betere tegenstanders. Dus mijn zege heeft ie om nog lekker door te puzzelen want ik denk dat het voor ons pas over 3 weken echt begint.

 

+1/-0

Uitstekende posts heren, volledig eens!

Alleen denk ik persoonlijk niet dat dit een poule is waar wij heel eenvoudig doorheen gaan lopen. Oekraïne heb ik een paar keer zien spelen, waaronder Spanje thuis, dat was een hecht collectief. Iets wat Nederland momenteel niet bepaald is. Ik denk dan ook dat zij de poule gaan winnen.

 

+1/-0

In principe zou je met 3 punten (een overwinning op Noord-Macedonië, Nations League niveau D) al bij de 4 beste nummers drie moeten horen. De poulefase doorkomen mag dus geen enkel probleem zijn. Oostenrijk en Oekraïne zijn weliswaar stugge teams van een andere orde dan Noord-Macedonië, maar ik sla Nederland nog wel hoger aan dan deze landen. Als we "gewoon" ons spel spelen, dus niet gekunsteld met 5 verdedigers tegen een team dat tegen ons waarschijnlijk zal gaan afwachten, dan gaan we daar niet 2x verliezen.

Als je vervolgens tegen een België, Frankrijk of Duitsland moet gaan spelen, dan is omschakelen naar een 5-3-2 misschien wel zinvol. Dat niet doen, staat waarschijnlijk gelijk aan zelfmoord.

Maar goed, mijn verwachtingen zijn puur gebaseerd op basis van de spelers. De coach draagt daar niets aan bij. Die opmerking van Queensy Menig ook weer... Wat een clown.

 

+1/-0

Je hoeft maar 1 a 2 fatsoenlijke wedstrijden te spelen om Europees kampioen te worden, wat dat betreft is het een loterij. Als je vlamt in de poule met 3-0 4-0 1-0 dan ben je net zo ver als 1 gelijkspel en 1 overwinning tegen Macadonië. Net wat Bas zegt, 5-3-2 is een overleef strategie die realistisch en angstig genoemd mag worden maar die je wel gaat helpen om te overleven. Je kunt niet een 5-3-2 combineren met mooi aanvallend voetbal met veel pressing en volledige controle.

De vraag is alleen, zijn we niet al aan het verliezen van onszelf voor we uberhaupt tegen een tegenstander spelen? Mijn antwoord is voorlopig een duidelijke 'ja'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 juni 2021 om 16:45:

Als je vervolgens tegen een België, Frankrijk of Duitsland moet gaan spelen, dan is omschakelen naar een 5-3-2 misschien wel zinvol. Dat niet doen, staat waarschijnlijk gelijk aan zelfmoord.



5-3-2 is dan idd een prima systeem. Hierin zijn echter de 2 wingbacks van enorm belang en dienen dus gewend te zijn aan dit systeem en ook van topniveau te zijn. Laat bij ons daar nou net de 2 domste spelers rondlopen (Dumfries en Wijndal), die nooit in dit systeem spelen en ook nog eens pure middelmaat zijn.

Een 5-3-2 biedt schijnveiligheid, niet meer en niet minder. Leuk die wingbacks die continu voorin staan maar je hebt gisteren gezien dat het dan nog steeds achterin één grote gatenkaas is.

Ga dan maar gewoon lekker vsn je eigen kracht uit, gewoon 4-3-3 en lekker aanvallend spelen.

 

+1/-1

Als je de 2 wedstrijden in de Nations League tegen Italië bekijkt, dan zie je dat we in Italië, in een 5-3-2 systeem, veel meer een vuist konden maken dan in de thuiswedstrijd. Thuis was Italië overal op het veld de baas, uit kwamen we er af en toe venijnig uit en profiteerden we van de ruimtes die er af en toe lagen.

Het klopt dat Dumfries en Wijndal niet ervaren zijn in dit systeem, maar Dumfries is wel een speler die er bij PSV ook continu overheen gaat dus die drive naar voren heeft hij van zichzelf al wel. Ook Wijndal is een speler die graag op de helft van de tegenstander is. Je moet in dit systeem in ieder geval niet met Blind op linksback spelen, terwijl dat in een 4-3-3 wel weer een optie zou kunnen zijn.

Overigens was Hans Hateboer, al een paar jaar de rechtsback in een 5-3-2 systeem in Atalanta, ook nog nooit een succes in oranje. In elk systeem waarin gespeeld werd, viel hij vooral op door ongelukkige acties. De ervaring zegt dus niet alles.

Overigens ben ik wel van mening dat je met 5-3-2 met snelheid voorin moet spelen. Je hebt dan niks aan Weghorst en De Jong. Lopende spelers als Wijnaldum, Frenkie de Jong en Donny van de Beek zijn dan essentieel om in de ruimtes te komen en de bal het werk te laten doen.

Ik zou dan het liefst zo spelen:

---------------------------Keeper----------------------------
------------De Ligt--------De Vrij-------Blind---------------
--Dumfries-----------------------------------------Wijndal---
--------------Van de Beek--De Jong--Wijndalum----------------
-------------------Depay-------------Malen-------------------

Misschien raar om Van de Beek daar neer te zetten door zijn matige seizoen, maar ik vond hem bij Ajax altijd de betere versie van Klaassen en hij heeft ook een neusje voor de goal. Maar je kan daar natuurlijk ook met Klaassen of eventueel Gravenberch spelen.

Quincy Promes, die in mijn ogen absoluut geen basisplaats verdiend, zou in dit systeem tegen matige landen ook nog de voorkeur kunnen krijgen boven Dumfries, maar op die manier wordt je 5-3-2 systeem eigenlijk een 3-3-4 en dan ga je heel veel ruimte weggeven.


Liefst zou ik, in de poulefase, gewoon zoiets zien:

-----------------------Keeper-----------------------
-Dumfries-----De Ligt----------De Vrij--------Blind-
----------------Klaassen-----De Jong----------------
-------------------Wijnaldum------------------------
---Berghuis------------De Jong--------------Depay---

en dan kun je nog twisten over De Jong of Weghorst, of misschien Malen in de basis en Depay centraal.

 

+1/-1

---------------------Stekelenburg-------------------
-Dumfries-----De Ligt----------De Vrij------Wijndal-
--------------------Gravenberch---------------------
------------Wijnaldum--------F.de Jong--------------
---Berghuis-----------Memphis---------------Gakpo---

Dit bericht is gewijzigd op 6 juni 2021, 20:08:43.

 

+1/-0

Het was weer niet best gisteren en dan doel ik vooral op de organisatie en een paar spelers die echt heel matig waren. Dat Frenkie er gewoon staat straks lijkt me logisch maar De Roon en Wijndal maken geen beste beurt.

Voor mijn gevoel zijn er nog 2 discussiepunten over en dat zijn De Roon / Gravenberch en Weghorst / Malen. Voor mij is het een no-brainer maar De Boer gaat voor De Roon/Weghorst en ik vind dat onbegrijpelijk. Gravenberch is van Ajax en heeft nog amper iets laten zien maar die brengt wel een nieuwe energie en ik vind het ook wel een leuke speler om naar te kijken en ik denk dat 'het land' ook positiever zal zijn/worden. Bedenk daarbij dat alle wedstrijden waar De Roon speelde om het middenveld te versterken juist het tegenovergestelde heeft opgeleverd. Daarnaast vind ik Weghorst een hele beperkte spits die over emotioneel reageert op alles en dat is echt irritant. Ik gun hem zijn goal maar nu kan hij rustig op het bankje zitten. Als er ruimte is moet je met Malen spelen, is er geen ruimte of moet je iets forceren dan zet je Luuk erin.

Dat Gakpo niet een 5 a 10 minuten kreeg vond ik ook verschrikkelijk. Waarom neem je hem dan in godsnaam mee? Promes is zijn eerste keuze linksbuiten bij 4-3-3 en Malen stond er gisteren terwijl je niet eens 4-3-3 wilt gaan spelen. Het is een schande dat hij Gakpo mee neemt terwijl hij voor Promes kiest. OF je neemt Gakpo mee en dat wordt je linksbuiten met Promes als multifunctionele speler erbij OF je kiest voor Promes en laat Gakpo thuis. Om maar te zwijgen aan opties op rechtsback en rechtsbuiten. Totaal onevenwichtige selectie weer en dat met 3(!) extra spelers.

Het is dat NL niet uitgeschakeld kan worden in de poulefase en dat er zelfs nog een relatief eenvoudige tegenstander uit kan rollen bij de laatste 16 anders was het op elk aspect de slechtste bondscoah ooit geworden. Hij doet letterljk alles fout.

 

+4/-0

Zul je zien dat Gakpo straks geen minuten krijgt.. had de Boer hem beter met Jong Oranje mee kunnen laten gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2021 om 10:49:

Het was weer niet best gisteren en dan doel ik vooral op de organisatie en een paar spelers die echt heel matig waren. Dat Frenkie er gewoon staat straks lijkt me logisch maar De Roon en Wijndal maken geen beste beurt.

Voor mijn gevoel zijn er nog 2 discussiepunten over en dat zijn De Roon / Gravenberch en Weghorst / Malen. Voor mij is het een no-brainer maar De Boer gaat voor De Roon/Weghorst en ik vind dat onbegrijpelijk. Gravenberch is van Ajax en heeft nog amper iets laten zien maar die brengt wel een nieuwe energie en ik vind het ook wel een leuke speler om naar te kijken en ik denk dat 'het land' ook positiever zal zijn/worden. Bedenk daarbij dat alle wedstrijden waar De Roon speelde om het middenveld te versterken juist het tegenovergestelde heeft opgeleverd. Daarnaast vind ik Weghorst een hele beperkte spits die over emotioneel reageert op alles en dat is echt irritant. Ik gun hem zijn goal maar nu kan hij rustig op het bankje zitten. Als er ruimte is moet je met Malen spelen, is er geen ruimte of moet je iets forceren dan zet je Luuk erin.

Dat Gakpo niet een 5 a 10 minuten kreeg vond ik ook verschrikkelijk. Waarom neem je hem dan in godsnaam mee? Promes is zijn eerste keuze linksbuiten bij 4-3-3 en Malen stond er gisteren terwijl je niet eens 4-3-3 wilt gaan spelen. Het is een schande dat hij Gakpo mee neemt terwijl hij voor Promes kiest. OF je neemt Gakpo mee en dat wordt je linksbuiten met Promes als multifunctionele speler erbij OF je kiest voor Promes en laat Gakpo thuis. Om maar te zwijgen aan opties op rechtsback en rechtsbuiten. Totaal onevenwichtige selectie weer en dat met 3(!) extra spelers.

Het is dat NL niet uitgeschakeld kan worden in de poulefase en dat er zelfs nog een relatief eenvoudige tegenstander uit kan rollen bij de laatste 16 anders was het op elk aspect de slechtste bondscoah ooit geworden. Hij doet letterljk alles fout.



Helemaal mee eens. Gakpo is echt een aanfluiting van deze bondscoach.
Voor wat betreft de Roon/Gravenberch zou ik in de poule Gravenberch opstellen, maar tegen een betere tegenstander wel voor de Roon kiezen. Je ziet bij die keuze nu dat de Boer eigenlijk geen idee heeft waar hij mee bezig is. Tegen een tegenstander die zich meer terugterkt (zoals in de poule straks) komt de Roon veel aan de bal wat niet zijn kracht is. Tegen een tegenstander die zelf drukt komt hij veel beter tot zijn recht en loop je juist met Gravenberch het risico om overlopen te worden.
Verder snap ik ook de keuze voor Wijndal totaal niet: hij laat echt niks zien en er zijn veel betere opties in de selectie, dus waarom hij dit doet is echt een raadsel.

Ik hoop dat de Boer ons echt verrast, maar alles wijst op een aankomend debacle de komende weken.

 

+2/-0

Van de Beek gaat niet mee, zo komt hij nooit aan zijn 4000 minuten!

Maar waarom zou je geen vervanger oproepen als je die mogelijkheid hebt? Je kunt El Ghazi meenemen voor wat meer diepgang, of Propper als middenvelder achter Gravenberch, voor tegen kleinere landen waarin De Roon niets toevoegt, of je neemt Robben alsnog mee. Lijkt me ook een prima aanvulling als invaller en een grotere leider als de bondscoach zelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2021 om 10:49:

Het is dat NL niet uitgeschakeld kan worden in de poulefase en dat er zelfs nog een relatief eenvoudige tegenstander uit kan rollen bij de laatste 16.


We hebben geen ongunstige loting, maar met de huidige vorm (en bondscoach!) houd ik mijn hart vast. Oekraïne heeft eind maart voor de WK kwalificatie nog gelijkgespeeld in Frankrijk. Oostenrijk heeft louter spelers uit de Bundesliga met Alaba als paradepaardje. Noord-Macedonië heeft eind maart voor de WK kwalificatie gewonnen in Duitsland.

Ik zeg niet dat we niet van deze tegenstanders moeten winnen. Maar met de huidige vorm en Frons aan het roer zijn dit geen twee-vingers-in-de-neus wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2021 om 10:49:

Het was weer niet best gisteren en dan doel ik vooral op de organisatie en een paar spelers die echt heel matig waren. Dat Frenkie er gewoon staat straks lijkt me logisch maar De Roon en Wijndal maken geen beste beurt.

Voor mijn gevoel zijn er nog 2 discussiepunten over en dat zijn De Roon / Gravenberch en Weghorst / Malen. Voor mij is het een no-brainer maar De Boer gaat voor De Roon/Weghorst en ik vind dat onbegrijpelijk. Gravenberch is van Ajax en heeft nog amper iets laten zien maar die brengt wel een nieuwe energie en ik vind het ook wel een leuke speler om naar te kijken en ik denk dat 'het land' ook positiever zal zijn/worden. Bedenk daarbij dat alle wedstrijden waar De Roon speelde om het middenveld te versterken juist het tegenovergestelde heeft opgeleverd. Daarnaast vind ik Weghorst een hele beperkte spits die over emotioneel reageert op alles en dat is echt irritant. Ik gun hem zijn goal maar nu kan hij rustig op het bankje zitten. Als er ruimte is moet je met Malen spelen, is er geen ruimte of moet je iets forceren dan zet je Luuk erin.

Dat Gakpo niet een 5 a 10 minuten kreeg vond ik ook verschrikkelijk. Waarom neem je hem dan in godsnaam mee? Promes is zijn eerste keuze linksbuiten bij 4-3-3 en Malen stond er gisteren terwijl je niet eens 4-3-3 wilt gaan spelen. Het is een schande dat hij Gakpo mee neemt terwijl hij voor Promes kiest. OF je neemt Gakpo mee en dat wordt je linksbuiten met Promes als multifunctionele speler erbij OF je kiest voor Promes en laat Gakpo thuis. Om maar te zwijgen aan opties op rechtsback en rechtsbuiten. Totaal onevenwichtige selectie weer en dat met 3(!) extra spelers.

Het is dat NL niet uitgeschakeld kan worden in de poulefase en dat er zelfs nog een relatief eenvoudige tegenstander uit kan rollen bij de laatste 16 anders was het op elk aspect de slechtste bondscoah ooit geworden. Hij doet letterljk alles fout.



Malen Gravenberg of anders Klaassen is idd geheel logisch.

Het is zo verschrikkelijk duidelijk dat het schrijnend is.

Zie Italië. Een voetballer zet centraal de lijnen uit en veel bewegelijkheid voorin.

Ik gok dat het slecht loopt en dat zij tzt erin komen en het beter gaat lopen maar waarschijnlijk te laat

 

+1/-0

Wat een verademing naar alle voorgaande potjes. Veel druk en vooral veel energie en wil om te winnen. Leuk dat er weer publiek was, prima scheids, mooi scoreverloop, Denzel man van de wedstrijd en vast nog wel meer.
Ja, ook wat minpuntjes (o.a. bijna alle gevaar over rechts, zich slecht aanbiedende middenvelders zodat er maar weinig driehoekjes te zien waren, half dekkende meeverdedigende spits).
Op naar donderdag.

 

+1/-0

Verdiende overwinning van het Nederlands elftal. Op basis van deze wedstrijd kun je niet zeggen dat 5-3-2 nu opeens wel werkt, maar wel dat je in allerlei systemen aanvallend voetbal met veel druk naar voren kunt spelen. Nederland stond regelmatig met 10 man op de laatste 35 meter van het veld.

Nederland was duidelijk de bovenliggende partij, kreeg de meeste mogelijkheden en heeft daarom terecht de 3 punten gepakt. Toch hadden we wel wat mazzel hier en daar. Bij de 1-0 verslikte de back zich eerst in de (matige) steekpass op Dumfries. Zijn voorzet op Weghorst, wat een makkelijke bal had moeten zijn, was niet goed, maar door weifelend ingrijpen van de keeper kreeg Wijnaldum die bal voor zijn voeten. De 2-0 is natuurlijk ook een cadeautje waarbij die verdediger zich laat aftroefen door Denzel. Bij de derde goal was het optreden van de keeper ook uiterst matig.

Echter, ik vond het gemak waarmee Oekraïne soms de ruimtes mocht bespelen erg opvallend. Onze middenvelders, uitgezonderd De Roon, leken niet echt de duels aan te willen gaan. Vooral Frenkie straalde soms uit dat de 3 CV's het wel op zouden lossen. Zeker in de eerste helft was Oekraïne erg dreigend en mochten ze naar mijn smaak veel te ver door combineren. In de tweede helft moet je zo'n wedstrijd, als je met 2-0 voor staat, natuurlijk nooit meer uit handen geven. De Nederlandse ziekte om maar gewoon op dezelfde voet door te spelen, en dat te gaan combineren met een dosis overmoed, frivoliteiten en iets minder verdedigende scherpte, is een dodelijk medicijn, zelfs tegen een gemankeerd Oekraïne. Het schot van Yarmolenko was prachtig, de tegengoal uit een dood spelmoment nauwelijks verrassend.

Ik had het fijner gevonden als we iets meer waren ingezakt, iets scherper op de man hadden gezeten en vanuit balverovering met snelle uitbraken hadden geprobeerd de score op te voeren. Als dat was gelukt, had ik voor de rest van het toernooi een positiever gevoel gehad. Nu overheerst vooral de gedachte aan de defensieve kwetsbaarheid die in de volgende rondes waarschijnlijk onze ondergang zal gaan inluiden.

Maar eerst mogen we nog 2 potjes tegen ploegen die we kunnen (Oostenrijk) en moeten (Noord Macedonië) verslaan. En dan is het hopen op een redelijke loting op weg naar de halve finales.

 

+2/-0

Mag ik even mijn afkeer van alle vrouwlijke voetbal 'kenners' bij de NOS die nu opeens voorbij komen uiten. Wat een onzin zeg, wat is het verschil met iemand van Bal op het dak 4 of zo'n dame uitnodigen? Volstrekt irrelevant wat zij te melden hebben.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 16 17 18 19

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal