Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Gerbrands vertrekt, Brands komt terug

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Nou nu zullen alle Toon "deboekjesman" Gerbrands haters wel blij zijn.

 

+1/-0

Wat een heerlijk begin van de week.
Nu nog ff Jonk halen.

 

+1/-2

Mooi nieuws! (staat inmiddels ook op o.a. nu.nl).
Brands heeft toch een heel netwerk ondanks dat hij bij PSV niet de rol van Technisch Directeur gaat vervullen.

 

+1/-0

Nogal een verrassing. Ik dacht nergens gelezen te hebben dat Toon weg wilde. Marcel zal ongetwijfeld wat nieuwe netwerklijntjes meenemen, hopelijk kunnen we daar van profiteren. Daarnaast ook prima uithangsbord naar buiten toe als algemeen directeur.
Wel lastig voor John de Jong, die naar mijn idee aan het groeien was in de functie, en dan komt je oudbaas weer terug.

 

+1/-0

Zeer goed nieuws! Toon heeft goed werk verricht (vind ik), maar het was wel tijd voor een frisse wind. Brands is de man met ervaring. Heeft het netwerk en komt altijd rustig en verstandig over. Al had ik liever dat hij John de Jong vervangen had.

Tevens ook prettig dat Brands niet naar de concurrent vertrekt.

 

+3/-0

Heerlijk nieuws zo op de maandagochtend! Ik zie dit juist als een zegen voor John de Jong. Kan ie de kneepjes van het vak mooi leren van een ervaren rot met een gigantisch netwerk. Sinds het vertrek van Brands is het in mijn optiek langzamerhand bergafwaarts gegaan met PSV.

Nu nog een goede coach vinden en we zitten er bestuurlijk weer goed bij voor de komende jaren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tylan schreef op 14 februari 2022 om 10:21:

Heerlijk nieuws zo op de maandagochtend! Ik zie dit juist als een zegen voor John de Jong. Kan ie de kneepjes van het vak mooi leren van een ervaren rot met een gigantisch netwerk. Sinds het vertrek van Brands is het in mijn optiek langzamerhand bergafwaarts gegaan met PSV.

Nu nog een goede coach vinden en we zitten er bestuurlijk weer goed bij voor de komende jaren.



Zou Brands nog contact hebben met Benitez? ;)

 

+1/-1

Hier ben ik heel blij mee!

Toon heeft PSV gered in financiële zin, maar nu is er een voetbaldier nodig op die positie die in een adem meteen John een beetje kan ondersteunen. Nu weten we ook meteen dat Cocu de nieuwe trainer wordt, dat lijkt mij een ABC-tje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 14 februari 2022 om 10:37:

Toon heeft PSV gered in financiële zin, maar nu is er een voetbaldier nodig op die positie die in een adem meteen John een beetje kan ondersteunen.



Sanders heeft PSV gered in financiële zin, Gerbrands heeft vanuit dat startpunt wel stappen weten te zetten en PSV er weer beter voorgezet.

Het Netwerk van Brands zal zeker positief zijn voor PSV en daaarmee ook direct de Jong.

 

+2/-0

Zijn netwerk is ook zeker niet ongewenst nu bekend is dat Schmidt zal vertrekken. Afgelopen transferperiodes is daar volgens mij, tevens naar mijn mening terecht, wel een aantal keer gebruik van gemaakt. Je hoort te herkennen waar je kracht ligt en hoe je een potentiële aanwinst kan overtuigen, dat je daar de aanzien van de trainer voor gebruikt vind ik geen probleem. Het is alleen wel zaak dat er ook na het vertrek van Schmidt goede spelers gehaald worden en ik vond de Jong in zijn eerste seizoen niet sterk qua aanwinsten. Gelukkig lijken Bruma en Boscagli minder grote missers dan ik een aantal seizoenen geleden dacht en heeft hij zich enigszins gerevancheerd, maar ik denk dat Brands hier zeker van waarde in kan zijn.

De achterhoede vond ik met Brands wel regelmatig ondermaats en leek hij vooral te gaan voor spelers die op relatief korte termijn met winst doorverkocht konden worden. Vervolgens vroeg hij vaak wel een te laag bedrag en wordt er in de toekomst hopelijk hoger ingezet bij verkopen. Er zou nu weer meer ruimte moeten zijn met de recente verkopen en de extra ruimte die is gecreeerd met dat partnerfonds.

 

+1/-0

Lijkt erop dat Toon toch gevraagd is pas op de plaats te maken. Ben dankbaar voor Toon, heb hem leren kennen toen PSV een aandelenuitgifte overwoog om in het jeugdcomplex te investeren. Goede kerel. Maar ik denk wel dat er plek is voor een (voetbaltechnisch) sterkgewicht als Brands op de plek van algemeen directeur.

Ik ben erg benieuwd wat we gaan doen met de trainer volgend jaar, maar het aantal oud-spelers op plekken in de organisatie is mijns inziens een goed teken, van Vennegoor en de Jong tot Van Nistelrooy. Dat in combinatie met een veeleisende en ambitieuze RvC, geeft me veel vertrouwen voor de komende jaren.

 

+1/-0

Geen idee of Cocu vaker een wedstrijd van Jong PSV bezoekt, maar de timing is wel heel opvallend. Ik zie vooral veel positieve commentaren ten aanzien van een mogelijke terugkeer van Cocu, maar daar reken ik mezelf niet toe. En ja, ik weet dat een "buitenstaander" bepaald geen succes garandeert. Ik had hoge verwachtingen van Schmidt en die heeft hij allesbehalve waargemaakt. Toch had ik graag een ander gezien.

 

+2/-0

Dat lijkt me inderdaad geen toeval.

Het probleem is dat er maar beperkt de keus is. Schmidt was vrij bijzonder, dat we die aantrokken. Nu heeft het niets opgeleverd, maar toch.

Als je puur kijkt naar namen die realistisch zijn, dan kom je al gauw bij Nederlanders uit (Bobby Robson is al even niet meer onder ons, en traint Eric Gerets nog? In elk geval maakte die zich ook onmogelijk hier). En als je kijkt naar Nederlanders, dan krijg je gauw een lijstje met namen als Koeman, Cocu, van Bommel, van den Brom en Bosz. Dat je dan voor Cocu gaat, vind ik wel logisch.

 

+1/-0

Schmidt heeft tot nu toe amper een prijs opgeleverd, maar het is te makkelijk om te zeggen dat het niks heeft opgeleverd. Bij Cocu was de kritiek dat hij geen spelers beter maakte. Dat kun je van Schmidt niet zeggen. Misschien dat bepaalde jonge spelers zonder hem ook wel sprongen gemaakt zouden hebben, zoals Maduekeen Gakpo, maar Boscagli, Teze, Guti, Sangare en Bruma zijn beter geworden onder zijn regime. Ook Vertessen bijvoorbeeld gaat goed voorui. Het is maar zeer de vraag of Cocu hetzelfde uit die spelers haalt.

 

+1/-0

Degenen die echt talent hebben moeten alleen de kans krijgen en dan moet het volgens mij vooral vanuit hen zelf komen. Wat dat betreft denk ik dat Cocu de jeugd zeker wel een kans gaat geven. In ieder geval niet minder dan Schmidt en zeer waarschijnlijk meer. Gezien zijn achtergrond als jeugdtrainer binnen PSV en zijn eerste periode (waarin hij eigenlijk vrijwel meteen leuk voetbal liet zien met een hele jonge ploeg), heb ik daar weinig zorgen om.

 

+1/-0

Waar komt het idee vandaan dat Schmidt jeugd geen kans geeft?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 februari 2022 om 10:04:

Waar komt het idee vandaan dat Schmidt jeugd geen kans geeft?



Geen idee, want het klopt ook echt niet. Er is geen trainer die van zoveel spelers gebruik heeft gemaakt, al dan niet gedwongen door de omstandigheden, maar hij is ook niet bang om jonge spelers te laten staan als ze maar presteren.

 

+1/-0

Verrassend om een nieuwsbericht als dit opeens volkomen "out of the blue" te lezen. Marcel Brands is natuurlijk een bekwaam (technisch) directeur. Voordat hij bij PSV kwam, had hij bij RKC en AZ al uitstekend werd verricht, en ook bij PSV heeft hij het in mijn ogen uitstekend gedaan. Zijn periode bij Everton kan volgens mij getypeerd worden als een periode met ups en downs, maar clubs van een dergelijk niveau hebben in de Premier League geen enkele kans op succes. Spelen tussen plek 7 en 14 is daar het hoogst haalbare voor het gros van de ploegen.

Dat hij nu als algemeen directeur bij ons terugkeert, vind ik een prima zet. Ik vind Toon Gerbrands ook een uitstekend uithangbord voor PSV, die had van mij niet weg gehoeven, maar op deze manier vervang je kwaliteit met kwaliteit. Prima. Hopelijk kan Marcel met zijn verleden als TD ook nog een impuls geven aan het technische aspect van onze club.

De belangrijkste taak is het aanstellen van een nieuwe trainer. Waar iedereen uitgaat van een terugkeer van Cocu, zou ik dat zelf toch een ietwat teleurstellende keuze vinden. Je slaat onder Schmidt een andere weg in, met een ander soort voetbal, en het zou toch niet verkeerd zijn als je deze lijn zou doortrekken. Cocu doet geen rare dingen, maar zijn prestaties bij (en na) PSV zijn nou ook weer niet zo bijzonder dat ik op de banken sta als hij terugkeert. Een man als Koeman heeft voor mijn gevoel dat een veel beter trackrecord.

Maar goed, we zullen zien. Cocu is ook geen dermate slechte keus dat je jezelf daar heel erg mee in de vingers snijdt. Uiteindelijk valt of staat de succeskans vooral door de kwaliteit van de spelersgroep. En daar ligt komende zomer ook een behoorlijke uitdaging, zeker als er een transfer gaat aankomen voor Gakpo, Sangaré en wellicht ook al wel Madueke.

 

+1/-0

Het is inderdaad erg moeilijk voor een club van Everton om te concurreren in Engeland. Ik ben zelf ook even (kort) op onderzoek gegaan wat er mis is gegaan en waarom hij daar moest vertrekken. Wat ik zo lees uit de reacties van enkele Britse analisten en reacties van Everton-fans is dat ze het jammer vinden dat hij moest vertrekken en dat zijn vertrek met name het gevolg is van structureel slecht clubbeleid van met name de eigenaar; Farhad Moshiri. Al zijn er ook supporters die de aankopen van Brands, met name Iwobi, niet best vonden en blij zijn dat hij weg is. Everton heeft in ieder geval niet best gepresteerd en in korte tijd veel verschillende managers/trainers versleten en in Engeland hebben die over het algemeen meer invloed dan wat we hier in Nederland gewend zijn. Omdat Everton destijds niet weer een trainer wilde ontslaan in Rafael Benítez én omdat er schijnbaar een verschil van inzicht was ontstaat tussen Benítez en Brands heeft de club ervoor gekozen Brands te ontslaan. Uiteindelijk is Benítez alsnog ook vorige maand ontslagen nadat de prestaties net zo slecht waren als daarvoor.

Al met al denk ik dat hij de kennis en ervaring (en connecties) die hij daar heeft opgedaan bij PSV goed kan gebruiken. Of hij ook de juiste man is om PSV te vertegenwoordigen richting de buitenwereld moet ik nog maar zien. Voetbalkennis heeft hij in ieder geval genoeg en ik ben van mening dat dat toch echt een van de meest belangrijkste kwaliteit is voor een algemeen directeur. Ook in het bedrijfsleven, zoals in de tech industrie, zie je ook steeds vaker dat ze ingenieurs hoofd van het bedrijf maken i.p.v. iemand met een bedrijfskundige of financiële achtergrond.

Cocu of Koeman vind ik lood om oud ijzer, ik ben van beide niet echt onder de indruk en beide hebben buiten hun periodes bij Nederlandse clubs eigenlijk weinig klaar kunnen maken. De realiteit is gewoon dat er weinig keus is. Misschien is het eigenlijk veel belangrijker op welke manier PSV de komende periode met de nieuwe financiële middelen de selectie gaat versterken. Brands wist vaak spelers te halen die net wat extras hadden of qua karakter en mentaliteit iets toevoegde aan het elftal, dat mis ik juist in de huidige selectie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 februari 2022, 18:12:10.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Gerbrands vertrekt, Brands komt terug