Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 20 maart 2023 om 12:21:

Er gaat teveel fout om te vertrouwen dat Ruud op de korte of lange termijn succesvol gaat zijn met PSV. De vraag is nu of je het acceptabel vind als je met hem 2e wordt en de beker wint. Niet dat ik denk dat één van beide gaat gebeuren maar die kans gaat hij nog krijgen van PSV.



Je kunt Ruud ook deze wedstrijd weer bekritiseren op zijn wisselbeleid.
Het loopt voor geen meter. je scoort niet en toch laat je Til en Hazard niet sneller invallen.
Je hebt nu dit seizoen al tig keer geroepen dat het te slap is en absoluut niet kan, maar toch gebeurt het telkens weer. Dan wordt er dus met je geleurd door spelers die weten dat ze toch wel opgesteld staan, denk aan een Sangaré waarvoor je straks natuurlijk helemaal geen 37 miljoen meer vangt.

Het eindeloze gepruts van aankopen tot opstelling tot wisselbeleid zorgt ervoor dat je straks zowel Ajax als Feyenoord van je ziet weglopen. Immers ook in Rotterdam zullen de euro's gaan binnenrollen uit CL en waardestijging van hun spelers. Niet eens onterecht, want daar staat een elftal dat op momenten dat het niet loopt de mouwen opstroopt en toch nog resultaat haalt.
Bij ons gaan als het niet loopt de kopjes hangen, ze gaan over het veld sjokken en de hele wereld behalve hunzelf krijgt de schuld voor het geklungel.
Ik erger me dood aan spelers als Sangare en Veerman, die zelfverklaarde vedetten die gewoon al tijden niet leveren.
Tja, Luuk...? Mij was het afgelopen zomer al zonneklaar dat je daar van af moest blijven maar telkens die hang om oud roest uit het verleden terug te halen.....ik snap het niet.
On topic weer:
Al met al haalt Ruud wat mij betreft een krappe 5,5 maar ik denk toch met weemoed terug aan Schmidt. Het 2e deel van zijn 2e seizoen bood toch meer aanknopingspunten dan de situatie waarin we nu zitten.

 

+4/-0

Ooit hoorde ik ergens dat een goede trainer zelden in het voetbalverleden furore heeft gemaakt als spits. Dat heeft te maken met tactisch vernuft. Ik ga daar steeds meer in geloven. Het is nu natuurlijk erg makkelijk om Slot als heilige graal te nemen. Feyenoord had genoeg wedstrijd ook gewoon kunnen gelijkspelen of verliezen, het zat ze behoorlijk mee. Toch komt dat ook door Slot, dit dwing je ook wel af. Ik vind zijn maniertjes niet altijd even leuk, maar hij maakt er een team van en is tactisch gewoon uitmuntend. Het feit dat Feyenoord gisteren in de tweede helft volledige controle en druk had kwam simpelweg door een kwartiertje rust en het inzicht en de woorden van een goede trainer daarin. Backs aan de binnenkant bijvoorbeeld. Je moet het zien en er zijn maar weinigen die het zien. Bij Ruud heb ik die bedenkingen ook. Ik geloof niet dat hij het ziet. Sterker nog, ik ben er zeker van dat van Bommel tactisch veel sterker is. Alleen mist die weer de sociale vaardigheden o.a. Ik zie bij PSV geen enkele wissel die het team beter maakt. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan de trainer maar ook aan kwaliteit. Die kwaliteit hebben we (op Simons na) verkocht, daarmee verkochten we het kampioenschap wat mij betreft. Dat kun je Ruud dan weer niet kwalijk nemen. Maar ik licht er ook even wat spelers uit waar Ruud het mee moet doen:

Mwene; ik kan er kort en krachtig over zijn, totaal geen kwaliteit voor PSV 1. Armoedig.
Ramalho; ik las ergens dat het beter gaat sinds hij erin staat. Dat kan, dat zegt meteen veel over Teze. Maar ook Ramalho komt simpelweg te kort. Werd gisteren een aantal keren simpel op het verkeerde been gezet.
Veerman; probleem is dat hij vind dat ie in oranje hoort. En dat hoort ie niet, net als Wieffer daar nog niet hoort. Handelingssnelheid is vaak te traag en hij heeft gewoon veel te weinig duelkracht.
de Jong; natuurlijk, je verkoopt Gakpo waardoor de toevoer naar Luuk ook stokte. Maar daarnaast kan Luuk gewoon niet meer. Hij verliest zo vaak de bal en compenseert dat dit jaar niet met doelpunten. Ik zou echt op zoek gaan naar een nieuwe spits.

Tweede worden is het enige devies. Dat wordt nog een hels karwei. Je zet Ajax dan wel een behoorlijke hak waardoor ze (financieel) niet uitlopen. Feyenoord moet financieel nog wat gaten dichten en gebleken is dat ze zelden tot nooit meerdere topjaren zullen krijgen. Daar ben ik persoonlijk minder bang voor. De scouting kan bij ons aan de bak en Ruud zal het voordeel van de twijfel krijgen. Maar ik vrees met grote vrezen de komende jaren...

 

+2/-0

De wedstrijd ervoor scoorden we er nog op los. Waarom zet je dan Luuk er meteen weer in? Verschil is natuurlijk wel dat we uit nummer 6 zijn en thuis numero uno. Laat Fabio een tijdje in de spits staan en Xavi in een puur aanvallende rol. Als iemand verzaakt meteen wisselen, al is het in de eerste helft.

De opstelling tegen Cambuur, maar met Guti ipv Til, lijkt me op dit moment het beste voor uitwedstrijden.

Qua materiaal hebben we veel 6.5-jes, maar dat is vrij normaal. Wat we alleen missen is een paar achtjes. Dat zijn zelfs Xavi en Sangaré ook nog net niet. De passing en schoten van Xavi zijn onder de maat daarvoor.

 

+1/-0

Dus, Ruud is van mening dat PSV “gezien de omstandigheden het maximale presteert”. Tot zo ver mijn vertrouwen in deze technische staf. Ik ken Ruud als een nuchtere jongen met zelfreflectie, maar ergens heeft ook hij (wat is dat toch bij ons) bedacht dat hetgeen we op de mat leggen wel prima is. Wat is dat voor een signaal naar je spelers? Hoe we ook aanprutsen, de coach is blij met je?

Natuurlijk hebben we veel blessures gehad gedurende het jaar, en natuurlijk ben je vleugellam geraakt door de verkoop van 2 goede krachten, maar om dat als excuus te gebruiken voor het belabberde veldspel, sorry hoor, dan neemt niemand je toch meer serieus? Ook voor de winterstop verloren we met Cody kansloos van Cambuur en groningen en was je afhankelijk van een bevlieging van je beste speler. Als je dan als trainer niet kritisch naar jezelf en je ploeg kunt zijn, dan zie ik het somber in.

Morgen NEC uit: billenknijpen, hopen op een onverwachtse zege.
Daarna Spakenburg uit, ik vrees met grote vrees.
Ajax thuis, die pakken we dan weer wel.

 

+3/-2

Het is toch gewoon zo ontzettend opzichtig dat hij komende zomer versterkingen wil in de selectie en nu de media opzoekt om de druk op de directie te vergroten. Wil je een landstitel? Dan zal er komende zomer flink geinvesteerd moeten worden. Het is zo opzichtig en klassiek voor de voetballerij dat ik me volstrekt verbaas dat zoveel hier op de site er niet doorheen prikken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 31 maart 2023 om 19:54:

Het is toch gewoon zo ontzettend opzichtig dat hij komende zomer versterkingen wil in de selectie en nu de media opzoekt om de druk op de directie te vergroten. Wil je een landstitel? Dan zal er komende zomer flink geinvesteerd moeten worden. Het is zo opzichtig en klassiek voor de voetballerij dat ik me volstrekt verbaas dat zoveel hier op de site er niet doorheen prikken.




Hij kan wel versterkingen willen, maar misschien moet hij eens beginnen met een spelsysteem erin te krijgen.
Je kunt nog de beste spelers hebben, maar als die geen idee hebben wat ze nu eigenlijk moeten doen dan kom je ook daar niet ver mee.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 01 april 2023 om 08:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 31 maart 2023 om 19:54:

Het is toch gewoon zo ontzettend opzichtig dat hij komende zomer versterkingen wil in de selectie en nu de media opzoekt om de druk op de directie te vergroten. Wil je een landstitel? Dan zal er komende zomer flink geinvesteerd moeten worden. Het is zo opzichtig en klassiek voor de voetballerij dat ik me volstrekt verbaas dat zoveel hier op de site er niet doorheen prikken.




Hij kan wel versterkingen willen, maar misschien moet hij eens beginnen met een spelsysteem erin te krijgen.
Je kunt nog de beste spelers hebben, maar als die geen idee hebben wat ze nu eigenlijk moeten doen dan kom je ook daar niet ver mee.



Juist, dat was precies het punt van mijn betoog. Je kunt altijd een keer verliezen, maar PSV heeft op iedere positie in het veld betere spelers dan de clubs uit het rechter rijtje. Die moet je dus, ook met dit materiaal, je wil oplegge .

 

+1/-0

Toch een keer goede omzettingen met Luuk en Andre eruit en Érick de hele wedstrijd erin. Het was makkelijk geweest om Sangaré oid te brengen, maar toch een keer niet de veilige keus.

Tegen Volendam uit voor Ajax thuis wordt nu weer een flink examen. Hopelijk slaagt hij dan even goed.

 

+1/-0

Gezien het programma van beide clubs hoor je nu eigenlijk tweede te worden. Dan hou je de schade beperkt. Bovendien blokkeer je de CL inkomsten bij Ajax en dat voelen ze.

 

+1/-0

Psv doet er echt goed aan, om afscheid te nemen van ruud. Hij is echt de zwakste schakel en ook de reden, waarom psv dit seizoen geen kampioen zal worden. Als je 9 punten verliest van nummer 16,17 en 18. Dan ben je gewoon niet goed genoeg, om trainer te zijn van psv. En dat laat hij ook elke wedstrijd weer zien. Hij is zo onzeker en dat straalt hij ook af naar de team. Elke wedstrijd wisselen met de basis elftal. Welke speler heeft ruud nu beter gemaakt? Kijk je naar de team van slot, met die middelmatige spelers. Dan stijgen ze allemaal boven hun zelf uit en een energie dat ze hebben. Bij benfica heb je een trainer lopen, die het wel aardig doet zowel in de competitie als in de cl. Mischien is dat wel iets voor psv.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 10 april 2023 om 12:18:

Psv doet er echt goed aan, om afscheid te nemen van ruud. Hij is echt de zwakste schakel en ook de reden, waarom psv dit seizoen geen kampioen zal worden. Als je 9 punten verliest van nummer 16,17 en 18. Dan ben je gewoon niet goed genoeg, om trainer te zijn van psv. En dat laat hij ook elke wedstrijd weer zien. Hij is zo onzeker en dat straalt hij ook af naar de team. Elke wedstrijd wisselen met de basis elftal. Welke speler heeft ruud nu beter gemaakt? Kijk je naar de team van slot, met die middelmatige spelers. Dan stijgen ze allemaal boven hun zelf uit en een energie dat ze hebben. Bij benfica heb je een trainer lopen, die het wel aardig doet zowel in de competitie als in de cl. Mischien is dat wel iets voor psv.



Ik denk dat een andere assistent naast Ruud dan zoutzak Rutten ook wonderen doet.

 

+1/-0

Ik vind het wel zorgelijk dat er zo weinig verbetering in zit. Gisteren kom je wat gelukkig op 0-2, maar Volendam is de hele wedstrijd beter geweest. Simpele passes over 5 meter gaan mis, het tempo ligt structureel te laag.
En Ruud begrijpt de kritiek niet, dus een goede spiegel heeft hij niet.

Misschien wil ik dat juist wel zeggen. Het zou zó jammer zijn als dit de volgende absolute clubheld wordt die als trainer mislukt en de club door de achterdeur moet verlaten. Als er geen verbetering in het spel zichtbaar gaat zijn zie ik echter geen andere optie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 17 april 2023 om 19:43:

[...] Het zou zó jammer zijn als dit de volgende absolute clubheld wordt die als trainer mislukt en de club door de achterdeur moet verlaten. Als er geen verbetering in het spel zichtbaar gaat zijn zie ik echter geen andere optie.


De grote vraag is natuurlijk hoe lang we Ruud aan laten kloten. Als hij volgend jaar ook verkloot en we (weer?) derde of lager worden, dan komen we op enorme afstand van Ajax en Feyenoord, die dan misschien allebei wel 2 jaar achter elkaar Champions League miljoenen vangen...

Ik ben er zelf voorstander van dat we komend seizoen in gaan met een ervaren trainer. Eentje met een bewezen track record. Samen met een paar gerichte aankopen (waar we volgens mij geld zat voor hebben na de verkopen van Gakpo, Madueke (en Sangaré?). Dan maak je een grote kans om bij de eerste twee te eindigen en dat is noodzakelijk om als club een volgende stap te zetten.

 

+2/-0

Heeft iemand al ontdekt hoe hij wil spelen eigenlijk? Ik kan er echt niets uit opmaken.

Eens met bovenstaande. Je MOET dan bij de eerste 2 komen (eigenlijk nu ook al natuurlijk) anders vallen er gaten. Er moet wel iemand anders voor de groep komen want ik zie niet in dat dit volgend jaar ineens heel anders gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 18 april 2023 om 00:25:

Heeft iemand al ontdekt hoe hij wil spelen eigenlijk? Ik kan er echt niets uit opmaken.

Eens met bovenstaande. Je MOET dan bij de eerste 2 komen (eigenlijk nu ook al natuurlijk) anders vallen er gaten. Er moet wel iemand anders voor de groep komen want ik zie niet in dat dit volgend jaar ineens heel anders gaat.



Uit dit ´voetbal´ kan niemand iets opmaken.
Een goede trainer maakt spelers beter, een redelijke trainer laat spelers naar hun mogelijkheden spelen. Onder deze hele matige trainer spelen meerdere spelers structureel onder hun kunnen. Sangare en Teze zijn mooie voorbeelden. Teze is geen wereldspeler maar haalde niet zo lang geleden wel de selectie van het NL elftal. Sangare was klaar voor de PL en zou er nu ineens niet meer van hun kunnen.
Dat is 100% de verantwoordelijkheid van Van Nistelrooij die vanaf de eerste dag de erfenis van Schmidt heeft verkwanseld. Er stond een goed ingespeeld team en daar is helemaal niets meer van over. Het is los zand en gezien zijn uitspraken is hij hier zelf totaal blind voor. De interviews en persconferenties hangen aan elkaar van holle opmerkingen en nikszeggende quotes.
Het is te hopen dat iemand hem een spiegel voorhoudt anders kunnen we ons opmaken voor een vervolg op dit seizoen.

 

+2/-0

Feyenoord heeft sinds 2017 geen CL meer gespeeld en wordt nu kampioen. Zo zie je dat het wel meevalt met dat onoverbrugbare gat. Wie had een jaar geleden gedacht dat Feyenoord binnen tien jaar nog een titel zou halen.

Ik denk alleen dat Ajax een probleem heeft zonder tweede plek.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 april 2023 om 21:04:

Feyenoord heeft sinds 2017 geen CL meer gespeeld en wordt nu kampioen. Zo zie je dat het wel meevalt met dat onoverbrugbare gat. Wie had een jaar geleden gedacht dat Feyenoord binnen tien jaar nog een titel zou halen.

Ik denk alleen dat Ajax een probleem heeft zonder tweede plek.



Dat denk ik dus ook ja, spelers willen weg en anderen willen niet naar Ajax en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Als we "gewoon" 2e worden gaat het een hete zomer daar in Amsterdam worden :) :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 19 april 2023 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 april 2023 om 21:04:

Feyenoord heeft sinds 2017 geen CL meer gespeeld en wordt nu kampioen. Zo zie je dat het wel meevalt met dat onoverbrugbare gat. Wie had een jaar geleden gedacht dat Feyenoord binnen tien jaar nog een titel zou halen.

Ik denk alleen dat Ajax een probleem heeft zonder tweede plek.



Dat denk ik dus ook ja, spelers willen weg en anderen willen niet naar Ajax en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Als we "gewoon" 2e worden gaat het een hete zomer daar in Amsterdam worden :) :pul



PSV is ook al jaren geen kampioen en ook door 2e worden in de competitie lukt het al jaren niet om de groepsfase van de Champions League te bereiken. Voor zowel PSV als Ajax is geen Champions League gewoon desastreus voor zowel de korte als lange termijn. Voor mij is het echt 50/50 tussen Ajax en PSV. Beide presteren onder de maat over het hele seizoen gezien.
Ik vind weinig lijn in het spel van PSV zitten. De echte kwaliteit voorin ontbeert, waardoor je minder kunt speculeren op ingevingen van iemand van de kwaliteit Gakpo. Of Ruud van Nistelrooij nou echt de beste trainer is voor PSV. Ik betwijfel dat toch gezien de ontwikkeling van het spel wat wekelijks op de mat gelegd wordt. En dan spelen ze al een tijdje niet Europees, dus aan de belasting van de spelers ligt het niet.

 

+1/-0

Gisteren hebben we wéér gewonnen in een belangrijke wedstrijd. Waar we onder Roger Schmidt er bijna vanuit konden gaan dat een topwedstrijd verloren zou worden, kunnen we gisteren na de eerdere overwinningen op Ajax (2x), Monaco, Feyenoord, Arsenal en Twente opnieuw juichen na een grote wedstrijd.

Dat maakt het ook zo enorm pijnlijk dat we de titel dit jaar aan onze neus voorbij zien gaan. Door de resultaten in Leeuwarden, Groningen, Emmen, Sittard en Arnhem zijn 13 punten verloren gegaan die nooit verloren hadden mogen worden. Punten waardoor je nu moet knokken voor plek 2, in plaats van dat je riant aan de leiding gaat voor het kampioenschap.

Voor mij voelt het daarom ook heel dubbel dit seizoen. Want op basis van het rijtje zeperds (incl. het tweeluik met Rangers en Sevilla-uit) zou je de trainer direct de laan uitsturen, maar op basis van de grote wedstrijden hebben we al jaren niet meer zo goed gepresteerd.

Mijn grootste probleem met PSV is dat het "voetballend" gewoon niet goed genoeg is. Wedstrijden zoals vorige week in Volendam, waar je op basis van het spelbeeld niet kan aanwijzen welke ploeg de titelkandidaat is en welke de degradatiekandidaat, daar hebben we er teveel van gezien. Soms hele wedstrijden, maar heel vaak ook in fases van wedstrijden. Je vraagt je als supporter af welk idee er achter zit, waar ze door de weeks op trainen...

Maar in een ander soort wedstrijden zie je dan opeens weer dat onverzettelijke terug. En een Luuk de Jong die tegen Spakenburg geen poot aan de grond krijgt, maakt tegen Ajax 2 beslissende goals. Hele andere wedstrijd met grotere ruimtes om te voetballen, maar toch...

Hopelijk kunnen Ruud, Marcel en Earnie de komende zomer de juiste moves maken om binnen het elftal de vechtlust van gisteren te behouden, maar ook wat meer voetbal / positiespel toevoegen zodat je beter in staat bent om een klasseverschil met kleinere clubs tot uiting te brengen.

 

+1/-0

Die lijst met zeperds is wel lang maar je hebt altijd zeperds in een jaar. Of je dat nu tegen de nr laatst of nr 5 hebt maakt niet zoveel uit. Dit jaar hebben we 10 wedstrijden niet gewonnen en daar komt mijn inziens tenminste nog 1 niet gewonnen wedstrijd bij. Dan zou je op circa 75 punten uit komen met 23 overwinningen en 11 keer puntverlies. Dat is gewoon erg mager als je 10 van de 12 punten haalt tegen Ajax/Feyenoord maarja ook maar 4 uit 12 (vooralsnog) tegen AZ/Twente. Daarnaast de meeste goals gemaakt en ook eigenlijk teveel tegengoals.
In wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord scoren we 16x in 5 wedstrijden.

De pijn van dit jaar zit hem 100% in de januari maand. En om Ruud een beetje te ontzien vind ik dat je best mag kijken naar hoe hij in die situatie is gekomen.

- Gakpo duidelijke MVP wordt al voor kerst verkocht
- Madueke komt zonder ritme terug en moet meteen de kar trekken en wordt half januari verkocht
- Vervanger Max en Gakpo komt pas op de laatste speeldag als het kwaad al geschied is

Thuis tegen Sparta, uit bij Fortuna, thuis tegen Vitesse en uit bij Emmen. Waarschijnlijk dachten ze bij PSV dat het zonder vervangers ook nog wel kon. Tegen Sparta was gewoon oliedom. Geen enkele urgentie en beleving. Ongelukkig tegen Fortuna, net aan gewonnen door Til tegen Vitesse en dan weer met een rode kaart verliezen in Emmen. Was dit gebeurd als we een vervanger hadden gehaald van een speler waarvan we al 5 maanden wisten dat die weg ging? Ik denk het wel. Dus de titel hebben we verloren door gebrek aan kwaliteit in de selectie, dat Ruud veel dingen niet goed heeft gedaan maar ook zeker door het technisch beleid in de winter. Dat ter verdediging van Ruud.

Het probleem zit hem dit jaar in wedstrijd waar we niet de lange bal kunnen spelen als oplossing voor de opbouw. Gisteren kreeg ik bijna kramp in mijn nek van die hoge ballen elke keer. Als je die uitvlucht niet hebt dan komen we er te langzaam uit. Veerman is eigenlijk de enige speler die dan wel de ruimtes ziet. Onze linkerkant is dynamisch genoeg maar rechts is het nog erger als de tegenstander de bal bij Teze laat voor de opbouw. Dan gaat Til nog rechts in de halfspace aanbieden en loopt daar ook nog Sangaré te kloten. Dat moet gefixed worden in de zomer.

Dat mensen geen lijn in het spel zien bij van Nistelrooij ben ik het niet mee eens. Je ziet de lijn namelijk wel met bv links dominant opbouwen en diepgang, compact inzakken, geduldig rond laten gaan van de bal en met de rechtsbuiten aan de zijlijn en de nr 10 bij Luuk in de rug. Qua druk zetten idem dito. Een stevig 4-4-2 waarbij je de bal naar de backs probeert te forceren. Of dit allemaal goede aspecten zijn voor een PSV waag ik te betwijfelen, juist in die kleinere wedstrijden. Thuis tegen Excelsior en uit bij Spakenburg zijn perfecte voorbeelden van hoe het niet moet.

De druk op van Nistelrooij zou mega groot zijn als ze gisteren niet hadden gewonnen. Nu heeft hij goede papieren voor plek 2 veilig te stellen en een 50/50 kans op de beker. In beide gevallen zou een succesje genoeg moeten zijn om nog te blijven zitten. Maar dan moet je hem nog meer helpen qua selectiesamenstelling dan dit jaar. Het zou kunnen werken maar het zou ook een flop kunnen worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij