Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Raad van Commissarissen

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Het is volgens mij ook allemaal niet zo zwart-wit. Gakpo an sich zal het struikelblok niet geweest zijn. Ongetwijfeld zal de RvC wel aangegeven hebben dat er voor de financiele toekomst van PSV 1 grote verkoop deze zomer wenselijk was, want het is ook hun rol om die toekomst in het oog te houden.

Dat er vervolgens alleen een bod van 30Mio plus bonussen voor Gakpo is geweest net voor de deadline en een vermeend mondeling bod van 40 op Sangare op de laatste dag (daar is alleen geen bewijs van, want niks op schrift, wat dan ook weer de vraag opwerpt of al het papierwerk etc dan wel op tijd zou zijn geweest etc) is niet iets wat de TD danwel RvC in de hand heeft. Wel kunnen ze besluiten om met deze biedingen te gaan onderhandelen, maar ik geloof niet dat iemand Gakpo voor 30 van de hand wilde doen net voor de deadline.

Dat de RvC nu ineens alle touwtjes in handen zou hebben en Brands alleen als stroman zou fungeren zo als gisteren bij ESPN geopperd werd is natuurlijk ook onzin. De directie neemt wel degelijk haar eigen beslissingen en de RvC moet controleren of de directie zijn werk doet en simpel gezegd: de laatste jaren zijn, door allerlei redenen, ondermaats geweest. Daarom snap ik ook dat ze niet het volste vertrouwen in JdJ hebben. Dat hij vervolgens besluit op te stappen is zijn goed recht.

 

+1/-0

Maar voor mij nu de ham vraag. Ik kan mij ook voorstellen dat niet het volste vertrouwen hadden/hebben. Had ik ook niet. PSV staat stil.

Maar Brands is de baas van John de Jong, Brands vond dat John de Jong het wel allemaal goed deed, sterker nog het waren directie besluiten sinds Brands is aangetreden. Brands is zelf TD geweest.

Dus als ze geen vertrouwen hebben in JdJ, dan hebben ze dat indirect ook niet in Brands.

Iets klopt er gewoon niet in het verhaal. Het kan natuurlijk nooit het verhaal Baumgartl en Bruma zijn. Want zou kan ik er van Overmars en Brands nog wel meer noemen voor veel meer geld.
In mei 2021 is het contract van De Jong nog verlengd, dat na een dramatisch seizoen met 16 punten achterstand. Vorig jaar 2 punten achterstand Beker JC schaal. De algemene tendentie was dat PSV een goede transferzomer had gedraaid.
Ook dat is niet helemaal recht vind, aan de ene kant hoor je verhalen dat het het een sportieve stagnatie was, als grondslag van JdJ, maar dan is het nu juist goed dat.....

Nogmaals het verhaal is gewoon niet consistent en dit kleeft voor mij aan de RvC en aan Brands voor nu.

 

+1/-0

Het verhaal is niet consistent omdat de media allerlei aannames en geruchten als feiten presenteren, als de enige echte waarheid en dan heb je als club schijnbaar de plicht om op alle onzin te reageren. Heel goed dat PSV dat niet doet. Dit soort dingen moeten intern worden afgehandeld... Dat we dan als publiek en pers even niks horen, zal vooral de pers PSV heel erg kwalijk gaan nemen, want het liefste zitten die 24/7 aan tafel bij PSV, maar dat is wel de manier...

De pers hanteert de Derksen methode. Geef je ons geen uitleg of een interview, dan gaan we negatief over je praten... Praat je wel met ons, dan steunen we je... (Cruyff, Van Bommel, De Mol, allemaal in het kamp van de owzo onpartijdige ik heb schijt aan alles Johan Derksen...) Bij ons is op dit moment één RVC lid aan het praten met de pers en die krijgt alle steun in de rug... (Een grote aanname trouwens ;)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 20 september 2022 om 09:24:

Maar voor mij nu de ham vraag. Ik kan mij ook voorstellen dat niet het volste vertrouwen hadden/hebben. Had ik ook niet. PSV staat stil.

Maar Brands is de baas van John de Jong, Brands vond dat John de Jong het wel allemaal goed deed, sterker nog het waren directie besluiten sinds Brands is aangetreden. Brands is zelf TD geweest.

Dus als ze geen vertrouwen hebben in JdJ, dan hebben ze dat indirect ook niet in Brands.

Iets klopt er gewoon niet in het verhaal. Het kan natuurlijk nooit het verhaal Baumgartl en Bruma zijn. Want zou kan ik er van Overmars en Brands nog wel meer noemen voor veel meer geld.
In mei 2021 is het contract van De Jong nog verlengd, dat na een dramatisch seizoen met 16 punten achterstand. Vorig jaar 2 punten achterstand Beker JC schaal. De algemene tendentie was dat PSV een goede transferzomer had gedraaid.
Ook dat is niet helemaal recht vind, aan de ene kant hoor je verhalen dat het het een sportieve stagnatie was, als grondslag van JdJ, maar dan is het nu juist goed dat.....

Nogmaals het verhaal is gewoon niet consistent en dit kleeft voor mij aan de RvC en aan Brands voor nu.



Ik denk dat het genuanceerder is.
Het wederom missen van CL voetbal door een selectie die niet op orde is zal hem waarschijnlijk (terecht) aangewreven zijn.

In principe is Brands de enige die JdJ kan ontslaan als directe leidinggevende (de RvC kan alleen de AD wegsturen, niet de TD) maar hij heeft dat dus niet gedaan en wellicht ook niet willen doen.

Het kan dus goed zijn dat er tussen Brands en de RvC een verschil van inzicht is over het functioneren van JdJ. Dat verschil in inzicht is nu dus uit de wereld omdat JdJ zelf besloten heeft op te stappen en er dus een TD kan komen die voor iedereen voldoet.

De vraag blijft of de relatie tussen Brands en de RvC nu beschadigd is, maar dat lijkt nu te erg te zijn, aangezien Brands niet opgestapt is en de RvC hem niet eruit gegooid heeft.

Ik begreep in de media dat oa Ruud en een aantal journalisten het niet het juiste moment vindt, maar ik denk dat je beter nu net na een transferwindow van TD kan wisselen dan midden in/net voor een nieuwe transferwindow. Een 100% ideaal moment gaat er toch nooit zijn.

 

+1/-0

Het moment is ook erg vreemd inderdaad, want dan hadden ze dat eind vorig seizoen moeten doen en niet inderdaad niet wachten tot de volgende.
Want nogmaals, Gakpo en Sangare behouden is sportief gezien goed voor PSV en dat is een verwijt wat De Jong krijgt, te weinig progressie. Maar hoe wil je dat bereiken zonder je beste spelers?

En de selectie weer niet op orde hebben, dat is dan toch een negatieve motie richting Brands.



Maar wat jij zegt kan ik mij ook vinden, alleen dat sluit niet uit wat ik zeg.
Kijk de RvC kan hem er natuurlijk uitgooien, maar die man is 2 maanden in dienst dus dan beschadigd de RvC zich zelf weer.

En jij en ik lopen nu deels te gissen en we proberen een puzzle te maken, omdat Brands gewoon niet duidelijk is. De RvC hoeft niet naar buiten te treden, maar PSV wel en het verhaal is gewoon niet goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 20 september 2022 om 10:25:

Het moment is ook erg vreemd inderdaad, want dan hadden ze dat eind vorig seizoen moeten doen en niet inderdaad niet wachten tot de volgende.



De vraag is hoe ze dat hadden moeten doen. Gerbrands ging weg, dus dat staat raar als hij de Jong nog ontslaat. Brands was er net of nog niet echt, dus die kon het ook niet doen.

Vraag is of het voor Brands nu wel veel beter is, maar ik snap het op zich wel.

Plus, ik neem aan dat een de Jong al wel bezig was met spelers aantrekken en verkopen. Dan staat het ook dubieus als hij ineens vertrekt en een ander de gesprekken overneemt.

 

+1/-0

Ja maar als je al over iemand ontevreden bent dan nog aan aan te laten modderen en ook Brands dus in dat kielzog mee laat nemen. Het is helemaal warrig om eerst de een te doen en dan een paar maanden later de ander. Komt ook niet daadkrachtig over en leidt alleen maar tot weer een moment van onrust.

Kijk en dat is mijn punt hier. We lopen hier met zijn alle te gissen en dat komt ook omdat PSV geen duidelijk verhaal naar buiten brengt. Want je knipt nu slechts 1 alinea van mijn post. Want was is het verwijt nu, het niet verkopen van Gakpo/Sangare? De selectie niet op orde? Geen CL voetbal?
En is dat geen vraag aan jou en mij, maar een algemene vraag, wat is nu de reden waarom er geen vertrouwen was in De Jong? We gissen erna en alle opties kunnen waar zijn, maar kunnen ook niet waar zijn, en staat weer haaks ergens anders op. En dat vind ik deze zaak vreemd maken.

 

+1/-0

Ik zou het wel een goede zet vinden wanneer dhr vd Wallen eens voor de camera verschijnt.
Hij is 'leiding' bij de RvC die het vertrouwen niet meer had in de Jong. Dan vind ik ook dat híj uitleg mag geven.
Vertrouwen opzeggen en vervolgens de AD, die er niet eens achter stond, naar voren schuiven is wel erg makkelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 20 september 2022 om 11:54:

Ik zou het wel een goede zet vinden wanneer dhr vd Wallen eens voor de camera verschijnt.
Hij is 'leiding' bij de RvC die het vertrouwen niet meer had in de Jong. Dan vind ik ook dat híj uitleg mag geven.
Vertrouwen opzeggen en vervolgens de AD, die er niet eens achter stond, naar voren schuiven is wel erg makkelijk.


Van der Wallen heeft al eerder aangegeven niet op de voorgrond te zullen treden (bron). Dus ik verwacht dat hij dat nu ook niet zal doen. De RVC is een orgaan dat op de achtergrond werkt aan de toekomst van PSV. De directie is een orgaan dat zichtbaarder is voor het publiek. Al hebben we met de vervanging van Gerbrands door Brands wel een jasje uitgedaan als het gaat om zichtbaarheid.

 

+1/-0

Heeft PSV wel de juiste mensen in de directie om de doelstellingen te verwezenlijken? En stelt de RvC de juiste mensen aan? Gebrands moet de club verlaten na 8 jaar en na het niet doorgroeien van de club, dat is een stap dit te snappen valt. Maar daarna stel je een onervaren AD aan. Die als TD een niet 100% track records heeft, en 0 ervaring heeft als AD en van wie het algemeen bekend is dat het geen handige prater en manager is.

Komt dat hele gedoe met JdJ erover door en met de RvC. Leuk hoor mensen die miljarden hebben verdiend, ik doe ze het niet na. Maar een voetbal club is toch wel net iets anders denk ik.

Wat ik wil aangeven is. Sinds het vertrek van Van Raaij en Hiddink staat PSV stil in zijn ontwikkeling. Hier en daar worden er nieuwe sponsoren aangetrokken en er verdwijnen er ook weer. Stadion is niets tot weinig aan gebeurd. Sportief gezien worden er prijzen gewonnen, maar ja dat doen we al sinds 1913. Dus ik mis de progressie en stilstaan is achter uitgaan.

De doelstellingen zijn er wel, maar de uitvoering is ondermaats.

Dit bericht is gewijzigd op 3 oktober 2022, 08:29:30.

 

+2/-0

Ik blijf hier toch op terugkomen. Ik ben van mening dat PSV niet meer structureel kampioenschappen zal winnen. Ze spreken een hele grote ambitie uit, maar met AZ mensen aan de top krijg je AZ prestaties. Winnen mag, hoeft niet, ondanks de uitspraken van Gerbrands en de RvC die al jaren worden gedaan.

Als PSV echt wil verbeteren, stellen we geen beginnend trainer aan, stellen we geen AD aan met 0,0 ervaring, die van Everton een degradatie kandidaat maakten en dan verkopen niet onze beste spelers om een boekhoudkundig iets.

Ze hebben allemaal een grote mond, maar de daden blijven achter.

PSV stond op pole dit seizoen, maar we verprutsen het weer. Zonde. Het wordt tijd dat ook de RvC op de schop gaat en mensen erin komen die er verstand van hebben.

 

+1/-0

Men was ook van plan om Schmidt een 3e seizoen te geven en dat moet je nu eigenlijk ook met RvN doen. Dit seizoen was inderdaad dé gelegenheid om kampioen te worden, als je ziet hoe rumoerig het is bij Ajax en het feit dat ze ook daar weer moeten bouwen. Na dit seizoen kun je dat ook zelf weer gaan doen en dus mag je niet van Ruud verwachten dat hij volgend seizoen voor het kampioenschap gaat.

 

+1/-0

Zal vast wel vaker ter sprake gekomen zijn en misschien heeft hij al geweigerd, maar zou Hiddink niet iets zijn voor onze RVC ?

 

+1/-0

Ik vond het verhaal van die Twentemeneer (voorzitter of zo, ik zat niet op te letten) wel typisch. Het ging over Zerrouki en hij gaf aan dat hij diens teleurstelling goed begreep, omdat Feyenoord natuurlijk meer kan betalen en wellicht meer sportieve mogelijkheden biedt, maar dat Twente wil presteren en bepaalde ambities heeft, dus dat ze dan niet willen transfereren.
Toen dacht ik: tja, waar zijn onze ambities nou eigenlijk, gezien er geen vervanging komt en we onze beste speler verpatsen?
Wel wilde die Twente-meneer met alle liefde meedenken voor komende zomer, maar niet midden in het seizoen.

Het is mij een groot raadsel wat nou het meerjarenplan van PSV is en hoe bepaalde acties, zoals het al dan niet aantrekken van een vervanger voor Gakpo, daarin passen.

 

+1/-0

Moest daar ook aan denken. Gewoon tegen de speler en clubs zeggen dat hij midden in het seizoen niet weg mag. Alsof aan het eind van het seizoen hij opeens minder waard is. Je vergooit m.i. gewoon een kampioenschap wat voor het oprapen ligt. Totale waanzin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 11 januari 2023 om 00:27:

Gewoon tegen de speler en clubs zeggen dat hij midden in het seizoen niet weg mag.


Bij PSV ging het eigenlijk precies andersom. PSV was naarstig op zoek naar een koper voor onze sterspeler om de financiële gaten te dichten.

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 11 januari 2023 om 00:27:

Alsof aan het eind van het seizoen hij opeens minder waard is.


Die kans is er natuurlijk wel. Hij is nu helemaal hot vanwege zijn goals op het WK. Als hij een zaad seizoen draait is dat weer vergeten. Bovendien weten kopers ook dat PSV voor 1 juli een grote verkoop moet doen, dat maakt de onderhandelingspositie van PSV niet beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 11 januari 2023 om 00:27:

Moest daar ook aan denken. Gewoon tegen de speler en clubs zeggen dat hij midden in het seizoen niet weg mag. Alsof aan het eind van het seizoen hij opeens minder waard is. Je vergooit m.i. gewoon een kampioenschap wat voor het oprapen ligt. Totale waanzin.



Nou, wat mij betreft niet per se waanzin, maar wel als je ziet hoe ver je terugvalt en je daar vervolgens niets aan doet.

De verkoop snap ik op zich nog wel.

 

+1/-0

Blijkbaar heeft Twente gewoon de financiële zaakjes beter op orde dan PSV. De financiële mannen zullen na de verkoop van Gakpo vast weer wat rustiger kunnen slapen. Als PSV een gezonde financiële huishouding had, dan kan ik me niet voorstellen dat PSV in dít seizoen had meegewerkt om Gakpo te laten vertrekken.

 

+1/-0

PSV moest een verkoop doen voor 1 juli, niet voor 31 januari. Iedereen binnen PSV, letterlijk iedereen, had getekend voor een verkoop op 14 juni.

Twente laat zich gewoon niet piepelen door Feyenoord die met veel te laag bod komen terwijl ze weten wat Twente wil hebben. Als je dan terug komt en nog steeds niet betaalt wat in de buurt komt van de vraagprijs dan ben je gewoon klaar met onderhandelen. Nu is het te hopen dat er iemand een Veermannetje doet bij Zerrouki want ik vind het een goede speler en zou het niet leuk vinden als ie over 5 maanden voor een acceptabel bedrag naar Feyenoord gaat. Sterker nog, ik denk dat PSV heel geinteresseerd is.

 

+1/-0

Voetbalclubs moeten ook het financiele plaatje rond hebben. De verkoop van Gakpo komt simpelweg door wanbeleid en het uitblijven van resultaten van de afgelopen jaren. Wanneer komt er nu een technisch directeur? Het is broodnodig gezien de kwaliteit van de selectie. Dat is echt ondermaats. Dus op zich niet vreemd dat het laatste kampioenschap van jaren geleden is.
Jong de Jong exit is een goede zet geweest. Nu op naar een technisch directeur die er wel voor zorgt dat de selectie op orde is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Raad van Commissarissen