Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe Technisch Directeur

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik denk dat het te zeer kort door de bocht is om te stellen dat een TD gewoon zoveel mogelijk geld moet verdienen aan transfers.

De TD is eindverantwoordelijk voor het (voetbal)technisch beleid van de club. Dat houdt in dat de scouting goed moet functioneren, dat de jeugdopleiding goed moet functioneren en dat er een representatief eerste elftal staat dat in lijn is met de doelstellingen die door de club gesteld worden.

Het financiële plaatje is daarbij natuurlijk van groot belang. Een gezonde financiële huishouding is cruciaal voor de continuïteit van de club en is daarmee het allerbelangrijkste. Dus ja, geld binnen brengen d.m.v. transfers is een belangrijke taak van een TD. Maar in mijn ogen is dat een onderdeel van zijn taken en vind ik het minstens net zo belangrijk dat een TD ziet op welke posities er geïnvesteerd moet worden in spelers. En dat investeringen in lijn zijn met de doorstromende talenten uit de jeugdopleiding.

Daarbij is het dan aan het volledige bestuur (en controle door RVC) om de begroting van de club op te stellen. Hoeveel kan er op welk gebied geïnvesteerd worden (stadion, opleiding, etc.)? Wat zijn de doelstellingen qua inkomsten uit marketing, sponsoring etc.? En daaruit voortvloeiend: hoeveel geld moet er verdiend worden op transfers?

Een directielid moet in mijn ogen daarom sowieso over veel meer competenties beschikken dan 'een voetbalverleden', een PSV-hart of een groot netwerk. Vaak heb ik het idee dat in de voetbalwereld de waan van de dag regeert. Transfers vinden plaats op voorspraak van een trainer of op basis van wanhoop. Belangrijke besluiten worden genomen op basis van emotie.

Ik hoop dat PSV erin slaagt om een competent iemand aan te stellen. Wie er wel/niet competent is, is heel lastig te beoordelen voor ons als buitenstaanders.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 29 september 2022 om 16:01:

Een directielid moet in mijn ogen daarom sowieso over veel meer competenties beschikken dan 'een voetbalverleden', een PSV-hart of een groot netwerk.



We zijn op zoek naar een directielid, iemand die op zijn bordje op het bureau of onder zijn e-mail de functie 'directeur' heeft staan. Dan mag het ook best wel een directeur zijn vind ik zelf. Dat is ook meteen de reden waarom ik een duojob ook niet zo'n goed idee vind tenzij de verdeling het toe staat.

Wat ik altijd dacht dat een TD moet doen/kunnen;

- Directielid (beleid transferzaken)
- Contractenbeheer 1e elftal en technische staf
- Samenstelling 1e elftal en technische staf
- Aansturen scoutingsteam en hoofd scouting
- Beschikbaarheid spelers in kaart brengen (+ eerste contact)
- Aankopen doen (van onderhandeling tot afhandeling)
- Verkopen doen (geld in de lade brengen)
- Contacten met zaakwaarnemers managen
- Doorstroming Academy bewaken

Waar supporters mijn inziens veel te veel op focussen zijn de aankopen. Bij John was eigenlijk alles in orde behalve een paar grote missers qua aankopen en selecties met een scheur(tje).

Als je vooruit kijkt dan zie ik vooral een heel zwaar takenpakket voor een club als PSV. Ik geloof niet dat twee kapiteins op één schip een goed idee is dus mocht je niet één iemand aanstellen als vervanger dan moet je een goede verdeling bedenken. Mijn voorkeur zou uit gaan naar een nieuwe TD (een directeur van statuur) met minimaal ervaring binnen deze rol. Ondanks de aanwezigheid van Brands vind ik niet dat we een speeltuin zijn. Fledderus en Zijdam zullen net als Huiberts door journalisten als eerste worden genoemd omdat zij natuurlijk ook worden betaald om onderzoek te doen. Ernst Steward kunnen wij net als Arnesen ook nog wel bedenken. Een Steinsson was waarschijnlijk door geen één supporter de ether ingeslingerd en dat maakt het meteen een meer 'spannende' en 'creatieve' naam maar als je dan leest dat hij met Brands bij Everton en AZ heeft gewerkt dan is het eigenlijk net zo ons kent ons als de cultuur die nu al bij PSV heerst en waar veel mensen kritisch op zijn.

Ik ben zelf iemand die bv bij een Fledderus Zijdam of Huiberts zou zeggen ok, laat het maar zien. Ik ben niet iemand die op voorhand zegt dat het een belachelijke keuze is want ik vind dat wij als supporters vaak té veroordelend zijn zonder dat we genoeg kennis bezitten van dat wat er eigenlijk gebeurd is. Ik zie in die 3 mannen geen echte directeur of grote baas die het voor ons allemaal gaat regelen zoals Brands dat eigenlijk was in zijn vorige periode. John de Jong had die 'statuur' niet maar die had heel veel andere dingen waarbij het meer dan goed zat. Het is wel zo dat bv bovenstaande heren nog nooit hebben gewerkt met een budget wat PSV straks hopelijk heeft, de aantrekkingskracht die PSV heeft en de ambities die PSV heeft. Dat is zowel positief als negatief uit te leggen.

Mijn horrorscenario is Faber doorschuiven naar deze rol. Ik vind hem het prototype van een provinciaal en als je iets niet moet hebben als TD is dat het wel. Ik heb altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel als hij voor de camara staat omdat hij altijd begint met uhh of ohh of iets met gelijke strekking. Hij is als HJO ogenschijnlijk goed bezig maar het kan ook goed bij hem passen natuurlijk. Communicatief vind ik hem niet vaardig genoeg als directeur en dan kun je wel je papiertje hebben maar dat maakt voor mij niet uit.

Steinsson is in mijn ogen een type die binnen kan komen als eerste man, en als je dan een Vennegoor of Hesselink kan doorschuiven als meer prominente tweede man dan is de overgang ook niet zo gecompliceerd en heb je toch een vorm van verversing. Ik geloof niet in een revolutie zolang Brands er zit want hij gaat het toch niet vanaf de zijlijn aanschouwen. Een nieuwe man die minder fouten maakt kan al meer dan genoeg zijn om ons weer omhoog te kunnen laten kijken. Of hij de grote boze directeur kan spelen kan ik niet inschatten maar qua profiel zie ik het zelf als mogelijk.

 

+4/-0

Roel Vaeyens ( Ex Club Brugge) is ook nog vrij..
Ik weet niet of dat hij iets is?? Heeft het volgens mij daar nog niet eens verkeerd gedaan..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Philips sv schreef op 01 oktober 2022 om 00:12:

Roel Vaeyens ( Ex Club Brugge) is ook nog vrij..
Ik weet niet of dat hij iets is?? Heeft het volgens mij daar nog niet eens verkeerd gedaan..



Dat is een interessante optie, zeker de moeite waard om te bekijken, stuur Marcel maar een mail!

 

+1/-1

Nu de jaarcijfers bekend zijn en we maar een minimale winst hebben gemaakt, ondanks de vele verkopen en de weinige aankopen,, ziet het er naar uit dat we een van onze sterkte houders Gakpo of Sangare moeten verkopen. Misschien al in de winter. Een nieuwe TD zal welkom zijn om het vertrek op te vangen met goede aankopen.
Zal Brands het zelf doen aangezien ik vermoed dat een geschikte TD niet al in de winterstop zal vertrekken bij zijn of haar huidige club.
Misschien wordt Jurgen Klopp tegen die tijd wel ontslagen bij Liverpool en is hij te polsen voor een functie als TD. Wie niet waagt.... Max Huiberts zal niet kommen nu AZ bovenaan staat en met de huidige situatie binnen onze mooie club, waar we weer meer op de kleintjes moeten letten. Of Gakpo moet vele (lees 70m +) miljoenen opleveren.
De tijd zal het leren, maar een TD die de hele scouting gaat doorlichten en orde op zaken gaat stellen, is hard nodig!

 

+1/-0

Huiberts is te hoog gegrepen, maar Klopp zou kunnen.

 

+6/-0

PSV wil geen grote winsten halen want dan betalen ze meer winstbelasting. Dus dat geld wordt vakkundig boekhoudkundig weggesluisd naar reserves ofzo.

 

+1/-0

Ik opteer voor Marciano Vink als nieuwe Td. Zakendoen kan hij leren, maar ik zie niemand anders op TV die het spelletje zo goed ziet.

En ja, ik weet dat dat niet reeel is, maar als Steinsson een optie is, dan Marciano ook

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 21 januari 2023 om 22:23:

Ik opteer voor Marciano Vink als nieuwe Td. Zakendoen kan hij leren, maar ik zie niemand anders op TV die het spelletje zo goed ziet.

En ja, ik weet dat dat niet reeel is, maar als Steinsson een optie is, dan Marciano ook



Marciano Vink vindt Marciano Vink een geschikte optie 😄.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 21 januari 2023 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 21 januari 2023 om 22:23:

Ik opteer voor Marciano Vink als nieuwe Td. Zakendoen kan hij leren, maar ik zie niemand anders op TV die het spelletje zo goed ziet.

En ja, ik weet dat dat niet reeel is, maar als Steinsson een optie is, dan Marciano ook



Marciano Vink vindt Marciano Vink een geschikte optie 😄.



Je verwacht het niet he 😁😁😁😁😁.
Het is een out of the box optie. Ik zie niet veel andere namen voorbij komen waar ik warm van word….

 

+1/-0

Ik heb er te weinig zicht op. Ik hoop dat we iemand hebben met een netwerk. Als je ziet wat er nu (niet dus) gebeurt bij het vertrek van je beste aanvallers, dan hebben we echt iemand nodig die snel kan schakelen en weet waar hij of zij moet zijn.

En misschien ook even kritisch kijken naar de scouting, want die zijn er natuurlijk ook om in winters als deze een oplossing te verzinnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 21 januari 2023 om 22:23:

Ik opteer voor Marciano Vink als nieuwe Td. Zakendoen kan hij leren, maar ik zie niemand anders op TV die het spelletje zo goed ziet.

En ja, ik weet dat dat niet reeel is, maar als Steinsson een optie is, dan Marciano ook



Een paar weken geleden heeft hij zelf bij ESPN daarover gezegd (toen werd zijn naam genoemd bij Ajax) dat hij absoluut geen enkele ambitie heeft om zo'n rol te vervullen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 22 januari 2023 om 00:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 21 januari 2023 om 22:23:

Ik opteer voor Marciano Vink als nieuwe Td. Zakendoen kan hij leren, maar ik zie niemand anders op TV die het spelletje zo goed ziet.

En ja, ik weet dat dat niet reeel is, maar als Steinsson een optie is, dan Marciano ook



Een paar weken geleden heeft hij zelf bij ESPN daarover gezegd (toen werd zijn naam genoemd bij Ajax) dat hij absoluut geen enkele ambitie heeft om zo'n rol te vervullen



Bij PSV maakt het niet uit of iemand zelf niet wil 😉.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe Technisch Directeur