Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Toon Gerbrands

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13

Toon topsport heeft meerdere keren aangegeven niet zo snel de polonaise te lopen bij succes, maar ook niet snel in paniek te raken als het(effe) tegenzit.

Nou Toon ik zou zeggen het word hoog tijd dat je ingrijpt, of word het cliche van we dronken nog een glas en deden nog een plas en alles bleef zoals het was van stal gehaald?

De serene topsportrust binnen onze mooie club resulteert in eheheheheh effe denken, oh ja kampioenschap naar de kloten, europees uitgeschakeld en dat nog voor de winterstop.
Chapeau en succes met de beste 32 van Europa.

 

+2/-0

🏳️Toon🏳️tot🏳️ziens🏳️op🏳️de🏳️tribune🏳️#Boekjedicht🏳️

 

+2/-0

Ik denk dat van der Brom een perfecte kandidaat is. Heeft al aardig wat vlieguren gemaakt en speelt aanvallend voetbal. Arne Slot doet het heel goed bij AZ en wie weet krijgt hij Stengs, Boadu en/of Koopmeiners zover om mee te komen. Als je die drie nog dit jaar in zou kunnen passen dan speel je volgend jaar weer mee om het kampioenschap als er een goede linksback doorbreekt of gehaald wordt.

Duidelijk is wel dat de tijd van van Bommel erop zit. Na de blamage gisteren en het interview dat het allemaal niet zo slecht was merk je gewoon dat van Bommel het ook niet meer weet wat hij hier mee aan moet. Het meest kwalijke vind ik nog dat de spelers nu ook denken dat het niveau dat ze laten zien prima is en dat er geen verbetering plaats hoeft te vinden. Soms moet je spelers in bescherming nemen, maar als je als trainer bijna alle poppetjes verkeerd gebruikt en je weet het niet meer, dan ga je dit soort onzin uitkramen.

Hij denkt zeker dat wij als supporters er niets van snappen en dat hij ons net als Zoet en Ruiter in de maling kan nemen met die slappe leugenachtige teksten.

Ik ben het echt zo ontzettend zat. Mark was een geweldige voetballer voor PSV, een Fortuna speler in hart en nieren, maar uiteindelijk een fantastische spelers voor onze club geweest, maar als trainer moet er nu, hoe pijnlijk ook, ingegrepen worden.

Het is nog beter om een tijdelijke vervanger neer te zetten dan door te gaan met Mark want dit verdient hij niet. Aan het einde van het seizoen wordt hij anders uitgekotst en dat is dan voornamelijk de schuld van onze boekenschrijver Toontje Lager.

Toontje heeft het goed bij AZ gedaan als je naar de resultaten kijken, maar daar is het fundament door iemand anders neergelegd. Nu onze genomineerde voor de Pulitzerprijs weg is bij AZ beginnen ze pas echt goed te draaien en dat zijn niet de verdiensten van Toon.

Je ziet dat een sterke jeugdopleiding en een sterk scoutingsapparaat met een trainer die kijkt naar de fitheid en algemene gesteldheid van de spelers essentieel is om succes te boeken.

Wat dat betreft moet ik een compliment maken aan Ajax maar nog meer aan AZ. Die spelen al maanden geen thuis wedstrijd maar van onrust binnen de club of selectie is totaal geen sprake. Ze spelen geweldig voetbal om naar te kijken met spelers waar supporters zich mee kunnen identificeren.

PSV heeft dramatisch ingekocht en en vanuit de jeugd stroomt niets door of krijgt de kans niet van van Bommel. Als je alleen al naar het aankoopbeleid rondom onze keepers kijkt dan wordt je als jeugdspeler toch moedeloos.

Waarom zou je Unnerstall en Ruiter halen achter Zoet? Daar moet een keeper uit de jeugd zitten.

Met het huidige technisch beleid zie ik onze topspelers hun contract uitdienen en een overstep maken naar de concurrentie of naar het buitenland. Door de kapitaalvernietiging van dit jaar en het niet binnenhalen van de zo noodzakelijke inkomsten moet PSV transfers opzetten waarbij ze maar voor max 30% eigenaar van een speler kunnen worden of zich richten op de jeugdopleiding, maar daar loopt niet voldoende kwaliteit om het eerste elftal er bovenop te helpen.

Ik vrees dat we 7 magere jaren tegemoet gaan en we heel snel een goede commercieel directeur moeten aanstellen die de broodnodige inkomsten kan genereren want anders zie ik ons afglijden na mar het niveau Feyenoord of nog erger Twente.

AZ lijkt ons al voorbij te zijn qua voetbal, jeugdopleiding en organisatie en het duurt niet lang meer en ze zijn ook financieel sterker door het beleid dat ze voeren. Ze investeren in de jeugd, doen geen tropische aankopen voor miljoenen en hebben een stabiele organisatie met bekwame mensen.

Daarom roep ik al een tijdje dat Toon, John en Mark het slechtste is dat PSV heeft kunnen overkomen.

Toon heeft geen ervaring bij een echte topclub, John is een ja knikker en heeft geen ervaring al TD bij een topclub en Mark is gewoon (nog) geen trainer voor PSV. Deze fouten hebben ze bij Feyenoord en Ajax ook gemaakt, maar zoals Co Adriaanse ooit zei, een goed paard hoeft nog geen goede ruiter te zijn.

Dat hebben ze bij Ajax toch best goed voor elkaar. Overmars die zijn vlieguren bij Go Ahead heeft gemaakt, van der Sar hebben ze een ervaren man naast neergezet, als trainer hebben ze gekeken naar de kwaliteiten en spelopvatting en niet naar de achtergrond (eerst met Boszhard en daarna met ten Hag, ik tel Keizer niet mee want dat was een heel raar jaar voor Ajax) en bij AZ staat de organisatie al jaren stabiel als je kijkt met wat voor middelen ze het moeten doen.

Ik heb ook begrepen dat ze niet geheel ontevreden waren met het vertrek van Toon, want Toon was meer met Toon bezig dan met AZ in zijn laatste 2 contract jaren en daar is hij bij PAV mee doorgegaan

Ik denk dat de enige oplossing is om de bezem flink door het bestuur, de technische staf en de spelersgroep te halen. Het verlies te nemen en opnieuw te gaan bouwen. Alleen op die manier zijn we er binnen 2 jaar weer bovenop. Gebeurd dit niet dan weet ik zo goed als zeker dat we minimaal 5 jaar hebben om uit deze rotzooi te komen en we dan pas kunnen gaan bouwen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dat is op dit moment aan de gang bij PSV, want de heren houden elkaar de hand boven het hoofd en vragen publiekelijk steun terwijl ze er een grote bende bij onze mooie club van maken.

Volgende wedstrijden roep ik iedereen op om onze onvrede te laten horen en te laten zien door verbaal te laten horen dat we verandering willen in de technische staf, het bestuur en de spelersgroep en dat we dit begeleid met witte zakdoekjes nog iets duidelijker maken.

Ik vind het heel sneu voor van Bommel maar het is nu tijd dat er ingegrepen wordt!

#markout
#toonout
#johnout

Ik heb het idee dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt, dus like deze reactie of reageer er onder met jouw visie, zodat we van elkaar weten of we als supporters nog wel de rijen gesloten houden.

Dus witte zakdoeken mee naar de wedstrijden zolang het bestuur en de trainer nog op hun plaats zitten, gebruik geen geweld, sloop niets, maar laat je vocaal horen en zien met je witte zakdoek of vlag.
🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️🏳️

Ik ben het in ieder geval zat en ik hoop dat wij als supporters het samen voor elkaar krijgen om onze club weer op het juiste spoor te zetten! KEDENK KEDENK OEHOE! Come on PSV!


Mark heeft er een puinhoop van gemaakt maar die moet het doen met de spelers die hij krijgt van de Jong. Gerbrands is verantwoordelijk voor de structuur binnen de club en heeft de verkeerde mensen aangesteld. Toen Gerbrands bij PSV binnen kwam was Cocu al aan het bouwen en daar heeft Gerbrands een minimale bijdrage aangeleverd.

Na het vertrek van Brands heeft Gerbrands de Jong als TD aangesteld en we weten allemaal wat voor een zooitje deze man er binnen een jaar van gemaakt heeft. John is niet de man van de contacten en ook geen dealmaker.

van Bommel is door Gerbrands aangesteld na het vertrek van Cocu zonder er een ervaren man naast te zetten.

Toen Gerbrands binnenkwam heeft hij nog 2 jaar kunnen meeliften op het succes dat Marcel Brands heeft voorbereid, want je denkt toch niet dat als iemand ergens binnenstapt hij er binnen een paar weken zijn stempel op kan drukken. Nu hij op eigen benen moet staan gaat het helemaal mis.

Bij AZ heeft hij Louis van Gaal en Co Adriaanse als trainers gehad en dat heeft hij heel goed gedaan, of te wel, de beide trainers hebben het met het geld van Scheringa heel goed gedaan en hun contacten in de voetbalwereld gebruikt om topspelers naar AZ te halen. Daar heeft Gerbrands geen enkele rol ingespeeld.

Gerbrands heeft ook helemaal geen voetbal achtergrond en als Algemeen Directeur is het toch wel handig als je de nodige contacten hebt:

CV Gerbrands:
1997-2000 Nederlandse Volleybal Bond
2000-2002 DSB Schaatsploeg
2002-2014 AZ
2014-heden PSV Eindhoven

CV John de Jong:
2018-heden Technisch directeur PSV

CV Mark van Bommel:
2018-heden Trainer van PSV

Wij hebben op de belangrijkste posities lichtgewichten zitten die niet in staat zijn een crisis te managen. Het lijkt mis dus heel verstandig om de heren te vervangen of er een ervaren man naast te zetten. En laat Gerbrands ajb stoppen met schrijven!

Dit bericht is gewijzigd op 29 november 2019, 09:27:02.

 

+2/-1

8 wedstrijden, 1x winst.en toon schrijft nog een boekje. RVC wakker worden. Staf er compleet uit. As zaterdag actie supporters.

 

+2/-2

Enige positieve is dat we volgend jaar geen Europese wedstrijden hoeven te kijken.
Mensen besteedt je geld beter, aan een mooie merkbroek of een cadeautje voor vrouwlief,
dat betaalt zich in ieder geval terug

Wat een losers dat bestuur van ons

 

+2/-1

Indien Toon nu niet ingrijpt is hij wat mij betreft never nooit niet meer geloofwaardig, en is hij hoofdverantwoordelijk voor de teloorgang van ONS PSV!!!!
GVD wat ben ik boos en gefrustreerd :kwaad :kwaad :kwaad :kwaad :kwaad

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 01 december 2019 om 22:31:

Indien Toon nu niet ingrijpt is hij wat mij betreft never nooit niet meer geloofwaardig, en is hij hoofdverantwoordelijk voor de teloorgang van ONS PSV!!!!
GVD wat ben ik boos en gefrustreerd :kwaad :kwaad :kwaad :kwaad :kwaad



Ik zie een boek aankomen en de RVC doet niks. Grijp in

 

+1/-2

Geen paniek. We behoren nog altijd tot de 32 beste teams van Nederland. Dus er zijn nog voldoende aanknopingspunten.

 

+1/-0

Brands heeft anders in deze selectie, met Romero, Guti, Lucassen en Periero meer dan 30mio zitten aan spelers, die niet of nauwelijks spelen. Brands heeft 2x een trainer aangesteld zonder enige ervaring, dat kost ons nu al 2x CL, waarschijnlijk een 3de keer ook.Brands is net zo mede verantwoordelijk.

Gebrands had in Aug moeten ingrijpen toen we met een gemankeerde selectie geen Cl haalde tegen Basel. Toen had na een niet behalen van een kampioenschap ingegrepen moeten worden.

Maar zijn managen heeft net zoveel inhoud als zijn boeken, blanco pagina's.

 

+1/-1

Ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat Gebrands een nagenoeg oneindig vertrouwen heeft in van Bommel.

Ik ben bang dat we dit seizoen sukkelend, struikelend, ons hoofd nog tien keer stotend af gaan maken, om pas in de zomer in te grijpen.

Het seizoen is natuurlijk al verloren, maar wat zou ik het enorm prettig vinden als er in de winterstop een nieuwe trainer mee op trainingskamp gaat die de tweede seizoenshelft gaat gebruiken om te bouwen aan een solide team.

 

+1/-1

Toon Gerbrands speelt de rust zelve.

Als hij nu nog niet in paniek begint te raken dan is hij volledig ongeschikt.
Toon heeft geluk gehad met al zijn beslissingen tot nu toe.
Hij wisselde precies op het juiste moment van werkgever.
Gerbrands wordt door de buitenwacht als zeer kundig bevonden omdat hij zeer welbespraakt is.
Maar hij is en blijft een volleybal coach die zich van het ene contract naar het andere geluld heeft.
Gelukkig zit hij weer 5 jaar onder de pannen bij PSV en kan hij lekker betaald boekjes blijven schrijven

 

+2/-1

Gebrands moet ook rustig blijven, dat is juist zijn taak.

Ik blijf erbij dat hij met Brands en Cocu een prima driehoek was die heel goed met elkaar om konden gaan. Nu hebben we een niet ervaren trainer en een niet ervaren technisch directeur die er samen een puinhoop van hebben gemaakt. Er zijn spelers aangetrokken die niet spelen, en de spelers die we hadden zijn drastisch in waarde verminderd. Het lijkt alsof het beleid van v Bommel en v De Jong gewoon niet op elkaar afgestemd zijn.

Hoe nu verder? Tjah, ik zou Fraser wel graag voor de groep zien, maar voor de rest zie ik geen alternatieven. Ik denk dat bv een Faber tot aan de winterstop het ook wel kan oplossen, maar er moet een nieuwe trainer zijn voor het trainingskamp in januari. Het programma wat PSV nog rest met thuiswedstrijden tegen Fortuna, Rosenborg, Zwolle en het bekertournooi tegen amateurs kunnen ze zonder trainer nog wel winnen normaal gesproken. Uit bij Feyenoord gaan we sowieso voor de bijl met welke trainer dan ook.

 

+2/-1

Tsja, dat "trainingskamp" in Doha? Laat onze diva's maar in de kou op de Herdgang trainen.
Elke besparing gaat nog heel goed van pas komen.

 

+2/-0

We hebben echt verschrikkelijk slecht gespeeld en geen resultaat geboekt. De selectie is niet in balans blijkbaar en het wordt van kwaad naar erger, maar je kunt niet zeggen dat we een 'diva' probleem hebben. Die gasten kunnen niet beter onder deze trainer.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

janvs schreef op 02 december 2019 om 14:34:

Tsja, dat "trainingskamp" in Doha? Laat onze diva's maar in de kou op de Herdgang trainen.
Elke besparing gaat nog heel goed van pas komen.



Diva's of niet, natuurlijk zouden ze gewoon hier op de Herdgang kunnen trainen.
Al die trainingskampen flauwekul slaat nergens op, aangezien we nauwelijks ooit strenge winters meer hebben.
Over bestemming Qatar zullen we het maar even niet hebben.
Wat betreft Gerbrands;
Het is wel zijn taak rustig te blijven in een mindere periode en niet meteen maar toe te geven aan het volk dat het hoofd van de coach eist.
Na regen komt immers altijd zonneschijn...

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mino schreef op 02 december 2019 om 10:53:

Toon Gerbrands speelt de rust zelve.

Als hij nu nog niet in paniek begint te raken dan is hij volledig ongeschikt.
Toon heeft geluk gehad met al zijn beslissingen tot nu toe.
Hij wisselde precies op het juiste moment van werkgever.
Gerbrands wordt door de buitenwacht als zeer kundig bevonden omdat hij zeer welbespraakt is.
Maar hij is en blijft een volleybal coach die zich van het ene contract naar het andere geluld heeft.
Gelukkig zit hij weer 5 jaar onder de pannen bij PSV en kan hij lekker betaald boekjes blijven schrijven



Dat is wel een ongenuanceerde en misschien zelfs respectloze beschrijving van een manager en directeur die overal behoorlijke successen heeft geboekt.

Nu snap ik dat hij bij AZ geluk had met het geld van DSB, maar de club speelde in '98 nog in de tweede divisie en werkte sinds 2002 met Adriaanse onder Gerbrands wel toe naar een halve finale UEFA Cup 3 jaar later, 2 jaar later op een haar na een titel in de Eredivisie en nog eens 2 jaar later was het echt raak. Daar is echt iets ontstaan, waar ze nu nog mee verder kunnen en daar heeft Gerbrands niet bepaald niks aan bijgedragen.

Daarnaast behaalde PSV na zijn komst voor het eerst in jaren een titel, volgde een relatief succes in de CL en nog een titel en ook 2 jaar geleden werd het kampioen. Lang niet slecht, in 5 jaar hier.

Alleen dit jaar is het echt kut.

 

+2/-1

'Topsport is het beoefenen van een sport op het hoogste niveau, nationaal of internationaal. Het onderscheidt zich van zuiver recreatieve sport en algemene wedstrijdsport doordat de nadruk vrijwel volledig op de prestaties ligt.[1] Zo neemt de Nederlandse sportkoepel NOC*NSF als uitgangspunt voor haar topsportbeleid een plaats bij de beste 10 landen van de wereld.[2] '

De definitie van topsport is dus nogal onduidelijk.
Behalve over een ding:

PRESTEREN!

Toon Gerbrands echter neemt zijn verantwoordelijkheid in zijn boeken:

'In Mijn Stijl legt Gerbrands uit wat er schuilgaat achter zijn succesvolle methode. Wat is het onderscheidend DNA van een leider? Is succes maakbaar? En hoe ziet de voetbalclub van de toekomst er eigenlijk uit? Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden uit zijn imposante loopbaan in de topsport duidt hij zijn manier van leidinggeven'

Vervolgens:

'In 'Mijn Stijl' geeft Toon Gerbrands unieke inzichten over het leiden van een topsportomgeving waar gepresteerd móet worden. De algemeen directeur va PSV neemt u mee naar de bestuurskamer, de trainerskamer en de kleedkamer. 'Mijn Stijl' is geschreven voor managers, coaches, bestuurders, maar zeker ook voor supporters.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden legt de baas van PSV uit hoe hij de gevolgen van winst en verlies verwerkt in zijn kenmerkende manier van leiding geven. Wat zijn de principes om succes te bereiken? Hoe komt een prestatieklimaat tot stand? Welke rol spelen de coach en de manager?

Toon Gerbrands is succesvol als coach (volleybal) en manager (schaatsen) en als directeur bij eerst subtopper en nu topclub PSV in de complexe voetbalwereld. Een lange lijst van prijzen bewijst dat zijn aanpak werkt. De geboren Fries schrijft zoals hij aanstuurt; no nonsens en to the point. PSV is hard met een d en hart met een t.

'Je gunt iedere club een Toon Gerbrands' - NRC Handelsblad
'De man die PSV als topsport leert denken' - De volkskrant '

En nu de keiharde feiten:

1. PSV voldoet niet aan de definitie van 'topsport', anno 2020.
2. Er bestaat een discrepantie tussen wat Gerbrands schrijft, en wat hij doet.
3. Over sommige supporters: het roepen dat 'na regen zonneschijn komt' is niet datgene wat past bij een topsportklimaat .
Immers: topsport onderscheidt zich van zuiver recreatieve sport en algemene wedstrijdsport doordat de nadruk vrijwel volledig op de prestaties ligt. En die prestaties zijn ondermaats, en een topclub onwaardig.

( Misschien dat die supporters het 'warme' PSV klimaat belangrijker vinden dan resultaten.
Ieder zijn/ haar ding. )

'Feit' nummer 4 is geen feit, maar iets subjectiefs:

PSV/Eindhoven was tot voor kort de trotse voetbalhoofdstad van Nederland;

We zijn inmiddels in sportief opzicht gepasseerd door clubs als AZ, Willem 2 en Emmen.
Ondanks onze begroting van 78 miljoen, versus een begroting van de huidige nummer 2, AZ, van 25 miljoen.

Mijn mening:

Gerbrands zijn daden en zijn woorden stroken niet met elkaar.

Hij lijkt vooralsnog voor de mantel der liefde te kiezen.

Een historische fout! voor hem, en voor PSV.

( Ik hoop over enkele maanden mijn ongelijk te mogen bevestigen, trouwens. )

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 december 2019, 21:53:52.

 

+2/-1

Ik denk dat we ook wel verder moeten kijken dan alleen het eerste team. De jeugd is aardig op de goede weg, met diverse spelers die nu in de Eredivisie spelen. De Herdgang is ook een succesje en de continuïteit van de club ziet er ook beter uit dan aan het begin.

Deze situatie met V Bommel is wel dramatisch natuurlijk. Gerbrands is de man van "geen excuses", terwijl dit meer en meer op het Ajax onder Ten Cate begint te lijken, alleen dan nog veel slechter.

 

+2/-0

Wat we nu zien , is een continue , en tenenkrommende dialoog tussen twee onvolwassenen, die hun ego belangrijker achten dan de club.

'Ik geef je toch Lato, Boscagli, Gloster en zelfs Viergever op LB? '

'Nee joh. Zelfs Sadilek is beter'

'Hier is tie dan: Bruma. Al jaren gescout, en weggesleept voor de poorten van de hel! '

'Nee joh. overbodig. Kan niet voetballen' .

'Marc, je lijkt wel iets tegen mij te hebben'

'Oh ja? Wie zegt dat? Wie was de betere voetballer van ons? Heb jij ooit wel eens gevoetbald op mijn niveau? Wie denk je wel dat je bent? '

En Gerbrands is verantwoordelijk voor deze gang van zaken.

Niemand anders.

Als het nou fantastisch was, wat PSV liet zien; OK.

Maar: dat is het niet!

En Gerbrands: hij kijkt toe.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 december 2019 om 13:05:

Gebrands moet ook rustig blijven, dat is juist zijn taak.

Ik blijf erbij dat hij met Brands en Cocu een prima driehoek was die heel goed met elkaar om konden gaan. Nu hebben we een niet ervaren trainer en een niet ervaren technisch directeur die er samen een puinhoop van hebben gemaakt. Er zijn spelers aangetrokken die niet spelen, en de spelers die we hadden zijn drastisch in waarde verminderd. Het lijkt alsof het beleid van v Bommel en v De Jong gewoon niet op elkaar afgestemd zijn.

Hoe nu verder? Tjah, ik zou Fraser wel graag voor de groep zien, maar voor de rest zie ik geen alternatieven. Ik denk dat bv een Faber tot aan de winterstop het ook wel kan oplossen, maar er moet een nieuwe trainer zijn voor het trainingskamp in januari. Het programma wat PSV nog rest met thuiswedstrijden tegen Fortuna, Rosenborg, Zwolle en het bekertournooi tegen amateurs kunnen ze zonder trainer nog wel winnen normaal gesproken. Uit bij Feyenoord gaan we sowieso voor de bijl met welke trainer dan ook.




En Cocu was wel ervaren ?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Toon Gerbrands