Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28

Belangrijk om heel snel een nieuwe trainer aan te stellen. PSV wil schoon schip gaan maken, maar als er eerst al een berg spelers weg zijn en er dan een nieuwe trainer komt, dan heeft die weer allemaal spelers die niet in zijn visie/speelstijl passen.
Dus snel eerst een nieuwe trainer, zodat hij aan kan geven welke spelers hij nodig heeft voor zijn speelstijl. Zelf vindt ik Steijn dit jaar erg goed overkomen bij Sparta; zowel qua spel als qua overkomen in de media.

 

+1/-0

Ik zie het met angst en beven tegemoet.........Van Cocu herinner me ik alleen dodelijk saai spel met standaard in de 70e minuut een aanvaller welke gewisseld werd voor een verdedigend ingestelde speler. Kortom, niets om voor naar het stadion te gaan.
Tezelfdertijd ben ik ook bang voor een schmidt-effect nu onze vriend Stewart er zit. Straks ipv een Duitse nu een Amerikaanse invasie met allerlei 2e garnituur als Berhalter en evt. Pepi.
Ron Jans zie ik ook al niet zitten, past helemaal niet bij PSV en als je het dan toch hebt (Bors) over niets gewonnen..die heeft alleen maar middelmaat getraind.
Ik zou gaan voor een Buitenlander die er helemaal blanco instaat en niets weet van de oude jongens krentenbrood sfeer van de laatste jaren.
Gewoon topsportbeleving en harde lijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 30 mei 2023 om 14:07:

Ik zie het met angst en beven tegemoet.........Van Cocu herinner me ik alleen dodelijk saai spel met standaard in de 70e minuut een aanvaller welke gewisseld werd voor een verdedigend ingestelde speler. Kortom, niets om voor naar het stadion te gaan.
Tezelfdertijd ben ik ook bang voor een schmidt-effect nu onze vriend Stewart er zit. Straks ipv een Duitse nu een Amerikaanse invasie met allerlei 2e garnituur als Berhalter en evt. Pepi.
Ron Jans zie ik ook al niet zitten, past helemaal niet bij PSV en als je het dan toch hebt (Bors) over niets gewonnen..die heeft alleen maar middelmaat getraind.
Ik zou gaan voor een Buitenlander die er helemaal blanco instaat en niets weet van de oude jongens krentenbrood sfeer van de laatste jaren.
Gewoon topsportbeleving en harde lijn.



Ik bedoel dit niet persoonlijk richting jou, dus excuses mocht dit wel zo overkomen. Maar die reactie over het spel van Cocu snap ik echt niet.

In zijn laatste seizoen was het inderdaad vaak slaapverwekkend. Al kan ik hem dat ook niet kwalijk nemen als je moet spelen met Isimat, Schwaab en Brenet in de verdediging.

Zeker tijdens de twee andere seizoenen dat je kampioen werd heb ik vaak genoten van het spel. Toen had je natuurlijk ook de luxe om aanvallerder te kunnen spelen gezien wat je toen nog aan materiaal had.

Op diezelfde weg wilde Cocu ook in zijn laatste seizoen verder gaan, maar al snel kwam hij tot de conclusie dat dat met het aanwezige materiaal haast gelijk stond aan zelfmoord. Na het fiasco in Osijek is de boel omgegooid en werd het defensiever.

Het is geen betoog om Cocu nu aan te stellen, maar wel dat het imago wat hier maar aan hem blijft kleven alleen gebaseerd is op zijn laatste seizoen bij PSV en niet op de vijf jaar dat hij hier heeft gezeten.

Wat betreft de nieuwe trainer: in principe neig ik ook naar een buitenlander. Qua haalbare opties zie ik geen enkele geschikte Nederlandse kandidaat. Het probleem wat je alleen wel hebt is dat over 10 weken de eerste wedstrijd voor de Champions League al op het programma staat. Nu een buitenlander aanstellen die niet bekend is met de Nederlandse competitie is ook een enorm risico want daar zal ook een gewenningsperiode bij zitten. Aangezien er in augustus meteen gepresteerd moet worden, zit daar ook een groot risico aan.

Bij Schmidt hebben we het ook kunnen zien. Hij was in maart al aangesteld en vanwege corona begon het seizoen een stuk later. Toch heeft hij bijna een heel seizoen nodig gehad om te wennen aan het Nederlands voetbal en zijn speelwijze daar op aan te passen. Regelmatig zie je in de Eredivisie buitenlandse trainers, maar volgens mij zijn er maar heel weinig geweest die meteen vanaf het begin al succesvol zijn geweest.

Ik verwacht zelf dat ze vrij snel bij Pascal Jansen uit gaan komen. Ik zie het zelf niet in hem zitten, maar mocht hij aangesteld worden hoop ik dat ik er volledig naast zit qua verwachting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 mei 2023 om 19:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 30 mei 2023 om 14:07:

Ik zie het met angst en beven tegemoet.........Van Cocu herinner me ik alleen dodelijk saai spel met standaard in de 70e minuut een aanvaller welke gewisseld werd voor een verdedigend ingestelde speler. Kortom, niets om voor naar het stadion te gaan.
Tezelfdertijd ben ik ook bang voor een schmidt-effect nu onze vriend Stewart er zit. Straks ipv een Duitse nu een Amerikaanse invasie met allerlei 2e garnituur als Berhalter en evt. Pepi.
Ron Jans zie ik ook al niet zitten, past helemaal niet bij PSV en als je het dan toch hebt (Bors) over niets gewonnen..die heeft alleen maar middelmaat getraind.
Ik zou gaan voor een Buitenlander die er helemaal blanco instaat en niets weet van de oude jongens krentenbrood sfeer van de laatste jaren.
Gewoon topsportbeleving en harde lijn.



Ik bedoel dit niet persoonlijk richting jou, dus excuses mocht dit wel zo overkomen. Maar die reactie over het spel van Cocu snap ik echt niet.

In zijn laatste seizoen was het inderdaad vaak slaapverwekkend. Al kan ik hem dat ook niet kwalijk nemen als je moet spelen met Isimat, Schwaab en Brenet in de verdediging.

Zeker tijdens de twee andere seizoenen dat je kampioen werd heb ik vaak genoten van het spel. Toen had je natuurlijk ook de luxe om aanvallerder te kunnen spelen gezien wat je toen nog aan materiaal had.

Op diezelfde weg wilde Cocu ook in zijn laatste seizoen verder gaan, maar al snel kwam hij tot de conclusie dat dat met het aanwezige materiaal haast gelijk stond aan zelfmoord. Na het fiasco in Osijek is de boel omgegooid en werd het defensiever.

Het is geen betoog om Cocu nu aan te stellen, maar wel dat het imago wat hier maar aan hem blijft kleven alleen gebaseerd is op zijn laatste seizoen bij PSV en niet op de vijf jaar dat hij hier heeft gezeten.

Wat betreft de nieuwe trainer: in principe neig ik ook naar een buitenlander. Qua haalbare opties zie ik geen enkele geschikte Nederlandse kandidaat. Het probleem wat je alleen wel hebt is dat over 10 weken de eerste wedstrijd voor de Champions League al op het programma staat. Nu een buitenlander aanstellen die niet bekend is met de Nederlandse competitie is ook een enorm risico want daar zal ook een gewenningsperiode bij zitten. Aangezien er in augustus meteen gepresteerd moet worden, zit daar ook een groot risico aan.

Bij Schmidt hebben we het ook kunnen zien. Hij was in maart al aangesteld en vanwege corona begon het seizoen een stuk later. Toch heeft hij bijna een heel seizoen nodig gehad om te wennen aan het Nederlands voetbal en zijn speelwijze daar op aan te passen. Regelmatig zie je in de Eredivisie buitenlandse trainers, maar volgens mij zijn er maar heel weinig geweest die meteen vanaf het begin al succesvol zijn geweest.

Ik verwacht zelf dat ze vrij snel bij Pascal Jansen uit gaan komen. Ik zie het zelf niet in hem zitten, maar mocht hij aangesteld worden hoop ik dat ik er volledig naast zit qua verwachting.



Totaal geen persoonlijke aanval maar ik heb toch die sprankelende tijd onder Cocu niet meer helder, ik herinner me echt jaren van dodelijk saai spel. Maar ik sluit ook niet uit dat ik de laatste saaie seizoenen uiteindelijk heb geprojecteerd op zijn hele periode, al was volgens mij het begin ook zeer matig.
Eigenlijk zijn we het over een paar dingen wel eens:
- een trainer is zo sterk als zijn materiaal; waar Cocu worstelde met een zwakke verdediging, deed RvN dat ook. Feitelijk is de verdediging al jaaren het zorgenkindje en slaagt men er niet in daarvoor bwehoorlijk in te kopen. Ik schreef eerder dit jaar dat me dat verbaasde met bijv een Ooijer in de staf, maar inmiddels weten we meer mbt de invloed van Ooijer.
- we zien het beiden niet zitten in de beschikbare Nederlandse trainers, echter jouw argument dat een buitenlander a la Schmidt een hele poos nodig heeft om aan te passen is relatief als je ziet dat ook MvB en RvN als Nederlander het toch niet konden waarmaken. In het slechtste geval word je met een buitenlander ook geen kampioen, niet echt een trendbreuk... Ik denk dat het bepalender is welke spelers je kunt strikken dan welke trainer er voor de groep staat voor die belangrijke weken in augustus.
Eens een nieuwe blik op de zaken, een trainer zonder PSV-verleden, die niets te maken heeft met clubsentiment en gemoedelijkheid, toch een beetje a la Schmidt vind ik geen probleem.
Maar wie ? Nagelsmann is natuurlijk ideaal, maar wss onhaalbaar. Ga je voor Engels en geen weglopers dan kom je uit bij Potter of Rodgers maar ook die zijn wel een leuk salaris gewend. Of Solskjaer, die zou nog wel op eerherstel uit kunnen zijn en mogelijk in voor een acceptabel salaris.
Als het dan toch een Nederlander moet worden, zou ik liefst Van Bommel terug zien maar dat is te vroeg denk ik. En anders? Wie het ook wordt, ik heb bij alle anderen mijn vraagtekens.
Ben wel benieuwd.

 

+1/-0

In de beginperiode van Cocu werd hij juist geroemd om "fris en fruitig" voetbal.

Dit was rondom de periode dat Bakkali ook door leek te breken.

 

+1/-0

Phillip Cocu heeft in mijn herinneringen PSV ook zeker niet sprankelend laten voetballen. Hij heeft wel jarenlang een aantal fantastische spelers gehad met Bruma en Moreno achterin, met Guardado, Van Ginkel en Wijnaldum op het middenveld en Depay en Luuk de Jong voorin. Dat aangevuld met wat middelmatige opvulling was voldoende om een aantal jaar de titel binnen te halen, één keer zelfs met een puntenrecord toen o.a. Depay en Wijnaldum besloten om nog 1 seizoen te blijven.

Phillip Cocu is een uiterst correcte vent, die op zich logische opstellingen maakte en in mijn ogen 'naar verwachting' presteerde met het materiaal wat hij voorhanden had. Na zijn vertrek bij PSV heeft mij misschien niet de allerbeste keuzes gemaakt, maar zowel bij Fenerbahçe als Derby County is er geen periode geweest waarin het écht lekker draaide. Ook bij het (kwaliteitsarme) Vitesse was het dit seizoen gewoon sprokkelen en heeft hij geen buitengewone prestaties neergezet. Kortom: ik ben er geen voorstander om Cocu terug te halen, want met dit PSV (en de mogelijkheden die we hebben vergeleken met Ajax) is het gewoon erg lastig om op de "Cocu-manier" de titel te gaan pakken.

Ron Jans is een trainer die zijn sporen in de Nederlandse middenmoot / subtop bewezen heeft. Zijn aanpak heeft gewerkt in Groningen, Heerenveen en Twente. Maar eigenlijk is de conclusie dat een topclub gewoon een andere tak van sport is (Brenet werd hier verguist en was bij Twente één van de besten). Ik zou het een interessant experiment vinden om Jans aan te stellen, maar een garantie voor succes lijkt het me absoluut niet.

Peter Bosz is een trainer met ervaring in de top, een charismatische uitstraling en de intentie om op basis van goed positiespel aanvallend voetbal op de mat te leggen. Helaas voor hem heeft het op geen enkele plek geleid tot iets tastbaars.

De trainer Nagelsmann staat wat mij betreft in een rijtje met Mourinho, Guardiola, Tuchel en al die managers die steeds in de Europese top terechtkomen: volstrekt onhaalbaar. Die gast neemt de telefoon niet eens op als er een +31-nummer in zijn display staat.

PSV leek verrast door het vertrek van Van Nistelrooij, en moet nu dan opeens heel snel gaan schakelen om een nieuwe trainer voor volgend seizoen aan te stellen. Ik ben benieuwd welke kandidaten er nog meer op het lijstje staan. Letsch is genoemd, Van Bronckhorst zag ik in de media voorbij komen, en er zijn vast nog wel andere buitenlandse trainers die wél haalbaar zijn.

Ik hoop in ieder geval dat PSV er in slaagt om z.s.m. (en in ieder geval binnen 10 dagen) de nieuwe trainer bekend te maken. Wat we nu nodig hebben is daadkracht, want ondanks dat de trainer een passant is, is het voor veel spelers wel belangrijk om te weten wie er volgend jaar voor de groep gaat staan.

 

+1/-0

Liever geen peter bosz.. Kan me herinneren dat zijn speel style als een kip zonder kop aanvallen was in duitsland.
Ik vind dat zo'n professor die denkt dat hij het wiel opnieuw uitgevonden heeft.

 

+2/-0

Wat heeft Bosz nou eigenlijk gepresteerd? Is het niet eens tijd voor een trainer met een bewezen track record?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Boerpsv schreef op 01 juni 2023 om 11:48:

Wat heeft Bosz nou eigenlijk gepresteerd? Is het niet eens tijd voor een trainer met een bewezen track record?



Frank de Boer?

Bosz heeft een herkenbare, aanvallende speelstijl. Dat je geen kampioen wordt met Leverkusen of Lyon is geen schande als je begrijpt dat je in een competitie zit met Bayern of PSG.

 

+2/-0

Je hoeft ook niet bij alle clubs per sé kampioen te worden om goed te presteren. Als ik de carrière van Bosz bekijk, dan zie ik vooral weinig consistentie. Vaak geprezen om het spel, maar teveel slechte resultaten / periodes om dat goede spel te vertalen in echte prijzen. In 163 dagen Dortmund had hij de beste seizoensstart ooit, om vervolgens alles weg te gooien. Met Vitesse is hij een keer winterkampioen geworden, waarna hij na de winter afzakte naar plaats 6. Bij Leverkusen heeft hij 1x de CL bereikt (4e plaats), maar werd een lange slechte serie hem in zijn 2e volledige seizoen ook fataal. En in Lyon was er weinig standvastigheid: soms een mooi resultaat, maar de 8e / 9e plek op de ranglijst is te laag voor de ambities die een club als Lyon heeft. Daarnaast valt het ook echt op hoeveel finales / super-cup wedstrijden zijn teams verloren hebben.

Hem aanstellen is dus zeker wel een risico. Ondanks dat ik absoluut weer terugverlang naar een PSV wat goed, leuk voetbal speelt. Onder Schmidt was het veel leuker om naar wedstrijden van PSV te kijken dan onder Cocu, Van Bommel of Van Nistelrooij. De veldbezetting was goed, er zat een idee achter en het ging ook steeds beter lopen.

Frank de Boer is een grapje neem ik aan?

 

+1/-0

Frank de Boer is een grapje ja. Hoop ik.

 

+1/-0

Het voetbal onder Schmidt wordt ook elke week grootser gemaakt dan het was.

Ik herinner mij vooral veel wedstrijden waar het na een goede 1e helft in de 2e helft volledig inkakte, vaak met puntverlies tot gevolg.

 

+3/-0

Mij lijkt Maurice Stein wel een optie.

Deed het met VVV heel behoorlijk en nu met Sparta ook weer.

Nog geen gevulde prijzenkast maar die had Slot ook niet. Als je geen topper kunt krijgen zou ik voor hem gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Kan mogelijk met de aanbieding van psv alsnog naar Ajax gaan om iets beters eruit te slepen…

 

+1/-0

Waarom wordt Knutsen nergens genoemd als optie voor PSV? Hij heeft het met zéér bescheiden middelen uitstekend gedaan tegen PSV én in de Noorse competitie.

Wat mij betreft gaat Bosz naar Amsterdam en leggen wij Knutsen vast. Als het andersom wordt dan hou ik mijn hart vast...

 

+2/-0

Loopt bij FC Antwerp nog een goede rond.. heeft zojuist de dubbel gepakt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JorisDeDraak schreef op 01 juni 2023 om 19:15:

Het voetbal onder Schmidt wordt ook elke week grootser gemaakt dan het was.

Ik herinner mij vooral veel wedstrijden waar het na een goede 1e helft in de 2e helft volledig inkakte, vaak met puntverlies tot gevolg.



Klopt en mensen die toen moord en brand schreeuwden om het voetbal onder Schmidt roepen nu dat het geweldig was :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 05 juni 2023 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

JorisDeDraak schreef op 01 juni 2023 om 19:15:

Het voetbal onder Schmidt wordt ook elke week grootser gemaakt dan het was.

Ik herinner mij vooral veel wedstrijden waar het na een goede 1e helft in de 2e helft volledig inkakte, vaak met puntverlies tot gevolg.



Klopt en mensen die toen moord en brand schreeuwden om het voetbal onder Schmidt roepen nu dat het geweldig was :D



Het was toen voor velen minder dan verwacht bij zijn aanstelling. Achteraf blijkt het vele malen beter dan we toen dachten. Er zat in ieder geval duidelijke progressie in en er was een idee achter het voetbal zichtbaar. Dit seizoen bij Benfica bewijst dat Schmidt een hele goede trainer is die door diverse omstandigheden in Eindhoven de hoge verwachtingen niet helemaal heeft waargemaakt:
- een Ajax op hoog niveau met een toptrainer;
- een nieuw systeem inslijpen in de coronaseizoenen;
- spelers die blijkbaar het systeem en de belasting niet aan konden;
- matige spelers op een aantal cruciale posities (keeper, spits) waar hij overigens in een aantal gevallen (Zahavi, Mvogo) ook zelf voor verantwoordelijk was.
En laten we tot slot niet vergeten dat een aantal VAR-momentjes en de toppers tegen Ajax in een leeg stadion ook impact hebben gehad.

Daar staat tegenover dat onder Schmidt meerdere (sommige al afgeschreven) spelers zich stevig hebben ontwikkeld. Boscagli, Teze, Mauro, Doan, Bruma zijn een aantal voorbeelden. Er stond kortom een vrij aardig fundament wat RvN in een aantal maanden vakkundig heeft gesloopt waardoor zijn opvolger weer opnieuw kan beginnen.

Dat is dan ook meteen mijn bedenking bij Bosz. Het is de meest logische en veilige kandidaat (naast Cocu). Dat vooral als je redeneert vanuit een directie die zich geen nieuwe mispeer kan veroorloven. Ik vind Bosz echter gevoelsmatig geen PSV-trainer. Het lijkt een losse flodder waarbij de overall vraag is wat nu de voetbalvisie van de PSV. Nu krijgen we opnieuw een trainer die zijn eigen staf, visie en spelers meeneemt. Op zich prima maar dan moet je snel een beeld gaan vormen van mogelijke opvolger als hij na een aantal seizoenen weer vertrekt.
Het gevaar is dat PSV zijn identiteit in rap tempo verder verliest. We zijn in een paar jaar van een stabiele club veranderd in een trainerskerkhof met een huurlingenleger op het veld, onrust in de directiekamer en een lege portemonnee. Dan kan snel ten goede keren maar het is wel hoog tijd. Ik heb vertrouwen in Brands en Stewart om de puinhoop van Gerbrands en De Jong op te ruimen. Hopelijk maken ze dat snel waar.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 06 juni 2023 om 22:13:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 05 juni 2023 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

JorisDeDraak schreef op 01 juni 2023 om 19:15:

Het voetbal onder Schmidt wordt ook elke week grootser gemaakt dan het was.

Ik herinner mij vooral veel wedstrijden waar het na een goede 1e helft in de 2e helft volledig inkakte, vaak met puntverlies tot gevolg.



Klopt en mensen die toen moord en brand schreeuwden om het voetbal onder Schmidt roepen nu dat het geweldig was :D



Het was toen voor velen minder dan verwacht bij zijn aanstelling. Achteraf blijkt het vele malen beter dan we toen dachten. Er zat in ieder geval duidelijke progressie in en er was een idee achter het voetbal zichtbaar. Dit seizoen bij Benfica bewijst dat Schmidt een hele goede trainer is die door diverse omstandigheden in Eindhoven de hoge verwachtingen niet helemaal heeft waargemaakt:
- een Ajax op hoog niveau met een toptrainer;
- een nieuw systeem inslijpen in de coronaseizoenen;
- spelers die blijkbaar het systeem en de belasting niet aan konden;
- matige spelers op een aantal cruciale posities (keeper, spits) waar hij overigens in een aantal gevallen (Zahavi, Mvogo) ook zelf voor verantwoordelijk was.
En laten we tot slot niet vergeten dat een aantal VAR-momentjes en de toppers tegen Ajax in een leeg stadion ook impact hebben gehad.

Daar staat tegenover dat onder Schmidt meerdere (sommige al afgeschreven) spelers zich stevig hebben ontwikkeld. Boscagli, Teze, Mauro, Doan, Bruma zijn een aantal voorbeelden. Er stond kortom een vrij aardig fundament wat RvN in een aantal maanden vakkundig heeft gesloopt waardoor zijn opvolger weer opnieuw kan beginnen.

Dat is dan ook meteen mijn bedenking bij Bosz. Het is de meest logische en veilige kandidaat (naast Cocu). Dat vooral als je redeneert vanuit een directie die zich geen nieuwe mispeer kan veroorloven. Ik vind Bosz echter gevoelsmatig geen PSV-trainer. Het lijkt een losse flodder waarbij de overall vraag is wat nu de voetbalvisie van de PSV. Nu krijgen we opnieuw een trainer die zijn eigen staf, visie en spelers meeneemt. Op zich prima maar dan moet je snel een beeld gaan vormen van mogelijke opvolger als hij na een aantal seizoenen weer vertrekt.
Het gevaar is dat PSV zijn identiteit in rap tempo verder verliest. We zijn in een paar jaar van een stabiele club veranderd in een trainerskerkhof met een huurlingenleger op het veld, onrust in de directiekamer en een lege portemonnee. Dan kan snel ten goede keren maar het is wel hoog tijd. Ik heb vertrouwen in Brands en Stewart om de puinhoop van Gerbrands en De Jong op te ruimen. Hopelijk maken ze dat snel waar.


Bruma? Bedoel je echt de Portugese?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer