Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 03 februari 2020 om 19:10:

Een draver van de backpositie halen en op het middenveld zetten lijkt me niet bepaald ideaal.


Vind ik helemaal niet zo een gek idee, ik heb dat ook in mijn favoriete opstelling maar dan wel met de punt naar achter spelen Densel, met daarvoor Mo en Doan

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 03 februari 2020 om 19:10:

Een draver van de backpositie halen en op het middenveld zetten lijkt me niet bepaald ideaal.



Dat niet alleen, maar ik lees ook dat Bruma, Gakpo, Rosario, Schwaab en rechtsback Dumfries nooit meer opgesteld moeten worden.
Sadilek, Baumgartl en Afellay zijn hier eerder ook al afgeschreven.
En zo kan ik nog even doorgaan.

Dan wordt het wel moeilijk voor een coach om er nog 11 op het veld te krijgen zaterdag.
Voorlopig zie ik hier nog geen oplossing langs komen waar Faber iets mee kan.

 

+2/-1

Mooi dat hij eens wat anders probeerde. Vind altijd al dat 4-2-2 meer bij PSV past dan 4-3-3. Alleen zijn de spelers nog niet helemaal van het nivo wat je wil natuurlijk. Bergwijn en Malen voorin bijv.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 08 februari 2020 om 23:49:

Mooi dat hij eens wat anders probeerde. Vind altijd al dat 4-2-2 meer bij PSV past dan 4-3-3. Alleen zijn de spelers nog niet helemaal van het nivo wat je wil natuurlijk. Bergwijn en Malen voorin bijv.



4-4-2 is altijd de speelwijze van het succesvolle PSV geweest.
Dat 4 3 3 gedoe met gezwets over een nummer 10 hoort bij de minder succesvolle concurrent, niet bij ons.
Misschien heeft Guus het ingefluisterd.
Eén zwaluw maakt nog geen lente, maar hopelijk zet Faber dit zo door.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 08 februari 2020 om 23:49:

Mooi dat hij eens wat anders probeerde. Vind altijd al dat 4-2-2 meer bij PSV past dan 4-3-3. Alleen zijn de spelers nog niet helemaal van het nivo wat je wil natuurlijk. Bergwijn en Malen voorin bijv.



4-4-2 is altijd de speelwijze van het succesvolle PSV geweest.
Dat 4 3 3 gedoe met gezwets over een nummer 10 hoort bij de minder succesvolle concurrent, niet bij ons.
Misschien heeft Guus het ingefluisterd.
Eén zwaluw maakt nog geen lente, maar hopelijk zet Faber dit zo door.



Vanaf 2004/05 speelde PSV anders al 433. Je kan moeilijk beweren dat in die jaren PSV niet succesvol was 😅

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 09 februari 2020 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 08 februari 2020 om 23:49:

Mooi dat hij eens wat anders probeerde. Vind altijd al dat 4-2-2 meer bij PSV past dan 4-3-3. Alleen zijn de spelers nog niet helemaal van het nivo wat je wil natuurlijk. Bergwijn en Malen voorin bijv.



4-4-2 is altijd de speelwijze van het succesvolle PSV geweest.
Dat 4 3 3 gedoe met gezwets over een nummer 10 hoort bij de minder succesvolle concurrent, niet bij ons.
Misschien heeft Guus het ingefluisterd.
Eén zwaluw maakt nog geen lente, maar hopelijk zet Faber dit zo door.



Vanaf 2004/05 speelde PSV anders al 433. Je kan moeilijk beweren dat in die jaren PSV niet succesvol was 😅




Dat zou ik zeker niet durven beweren.
Maar ik dacht toch echt dat het gemekker wie er bij PSV op 10 moest spelen iets van de laatste jaren was.
Uiteindelijk is ook pas onder Cocu het verwijt gekomen dat er zo saai gespeeld werd en dat het onder van Bommel attractiever moest.

Wat ik wil benadrukken is dat het meest attractieve aan PSV voor mij een PSV met een eindeloze reeks overwinningen en kampioenschappen is. Ongeacht het vertoonde spel.
Ik verbaas me dan ook over opmerkingen die ik gisteren hoorde over een tegenvallende wedstrijd. Met drie punten op zak ga ik steeds vrolijk naar huis. :)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 14:06:

Ik verbaas me dan ook over opmerkingen die ik gisteren hoorde over een tegenvallende wedstrijd. Met drie punten op zak ga ik steeds vrolijk naar huis. :)


Ik ook. PSV troefde Willem II op tactisch vlak af en blijkbaar was dit de basis voor de overwinning. Boven alles hadden we een overwinning nodig om weer een beetje vertrouwen te krijgen. Dat heeft Faber uitstekend gedaan, deze wedstrijd.

PSV moet eerst weer in de stabiele zijligging, zogezegd. Daarna zien we wel weer verder hoe we op kunnen bouwen en waar de verdere aanknopingspunten liggen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 11 februari 2020 om 11:42:

PSV troefde Willem II op tactisch vlak af en blijkbaar was dit de basis voor de overwinning. Boven alles hadden we een overwinning nodig om weer een beetje vertrouwen te krijgen. Dat heeft Faber uitstekend gedaan, deze wedstrijd.




Ben ik de enige die een kopie zag van de wedstrijd tegen Twente vanaf het moment dat PSV 1-0 voor kwam? PSV kwam er in de 2e helft tot aan de 2-0 helemaal niet aan te pas hoor. We werden onder druk gezet, kwamen er niet meer uit, creëerden geen kansen meer. We mogen van geluk spreken dat Willem II ze niet maakte en Twente die bal er wel in flopte.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitleg van het systeem voor Faber erg verwarrend vond. Of hij blufte, of het klopte in het veld niet zoals hij het wilde. Dus ik vind dat we gewonnen hebben ONDANKS Faber ipv dat hij het goed voor elkaar had.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 11 februari 2020 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 11 februari 2020 om 11:42:

PSV troefde Willem II op tactisch vlak af en blijkbaar was dit de basis voor de overwinning. Boven alles hadden we een overwinning nodig om weer een beetje vertrouwen te krijgen. Dat heeft Faber uitstekend gedaan, deze wedstrijd.




Ben ik de enige die een kopie zag van de wedstrijd tegen Twente vanaf het moment dat PSV 1-0 voor kwam? PSV kwam er in de 2e helft tot aan de 2-0 helemaal niet aan te pas hoor. We werden onder druk gezet, kwamen er niet meer uit, creëerden geen kansen meer. We mogen van geluk spreken dat Willem II ze niet maakte en Twente die bal er wel in flopte.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitleg van het systeem voor Faber erg verwarrend vond. Of hij blufte, of het klopte in het veld niet zoals hij het wilde. Dus ik vind dat we gewonnen hebben ONDANKS Faber ipv dat hij het goed voor elkaar had.



Er was wel enige overeenkomst. Maar vergeet niet dat een ploeg die 1-0 achter komt automatisch meer naar voren gaat spelen.
Tegen Twente hadden we ook 2-0 gemaakt als Gakpo niet zo schandalig Lammers had genegeerd. En dat zondagsschot bij de 1-1 was onverdiend en toeval.

Tegen Willem II had Faber - al dan niet ingefluisterd door Guus - gekozen voor 4 4 2 en degelijkheid. Ook de diepgang van Thomas was een prima wijziging t.o.v. het duel tegen Twente.

Dus raad ik Faber aan zo door te gaan.

 

+3/-0

Het was geen 4-4-2, maar gewoon een 4-3-3 met een lopende 10. Gakpo en Ihattaren stonden dieper dan Thomas. Daarnaast was dat balletje van Gakpo dat hij niet breed gaf bij 0-0.

Willem II probeert meer te voetballen dan ADO/Vitesse en daarom zul je zien dat we straks weer in een situatie komen dat we zelf het spel moeten maken met minder ruimte en dan komen de tekortkomingen van Schwaab, Rosario en Hendrix weer aan het licht en hebben we minder ruimte voor Thomas om in te lopen en zijn we afhankelijk van een paar momentjes voorin om uberhaubt te scoren.

Ik hoor alarmbellen rinkelen in Den Haag en Arhnem....

Dit bericht is gewijzigd op 11 februari 2020, 13:29:49.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 11 februari 2020 om 13:24:

Het was geen 4-4-2, maar gewoon een 4-3-3 met een lopende 10. Gakpo en Ihattaren stonden dieper dan Thomas. Daarnaast was dat balletje van Gakpo dat hij niet breed gaf bij 0-0.

Willem II probeert meer te voetballen dan ADO/Vitesse en daarom zul je zien dat we straks weer in een situatie komen dat we zelf het spel moeten maken met minder ruimte en dan komen de tekortkomingen van Schwaab, Rosario en Hendrix weer aan het licht en hebben we minder ruimte voor Thomas om in te lopen en zijn we afhankelijk van een paar momentjes voorin om uberhaubt te scoren.

Ik hoor alarmbellen rinkelen in Den Haag en Arhnem....



Als Gakpo had gedaan wat hij moest doen was dat 1-0 en was onze 1-0 dus de 2-0 geweest. 1+1=2. Logisch toch?
Bij 4 4 2 staan buitenspelers van de 4 wel vaker dieper dan de tweede spits, in dit geval Thomas.
Ik vind het prettig dat Faber dit 4 4 2 systeem wil handhaven en nu ook kiest voor een vaste opstelling.
Waarmee wel degelijk ook gewonnen kan worden in Den Haag en Arnhem, waar wij trouwens zelden of nooit verliezen.

 

+2/-1

Ja maar PSV speelde na de 1-0 als een natte krant en Twente zette ons meteen onder druk dus zo logisch is het niet dat je een doelpunt erbij plust. Maar dat snap jij zelf ook wel.

Thomas stond niet als 2e spits in het veld. Het was gewoon hetzelfde als de laatste 25 wedstrijden alleen speelden we nu met een linksback op linksback, een spits in de spits en hadden we een middenvelder met diepgang.

Dus als Faber de komende wedstrijden Thomas op stelt als 2e spits vind je dat logisch?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 11 februari 2020 om 16:30:

Ja maar PSV speelde na de 1-0 als een natte krant en Twente zette ons meteen onder druk dus zo logisch is het niet dat je een doelpunt erbij plust. Maar dat snap jij zelf ook wel.

Thomas stond niet als 2e spits in het veld. Het was gewoon hetzelfde als de laatste 25 wedstrijden alleen speelden we nu met een linksback op linksback, een spits in de spits en hadden we een middenvelder met diepgang.

Dus als Faber de komende wedstrijden Thomas op stelt als 2e spits vind je dat logisch?



Hoe je het beestje ook noemt, tweede spits of diepgaande middenvelder is niet belangrijk.
Wel dat het eindelijk weer eens fatsoenlijk liep bij PSV en dat we met 3-0 wonnen van een hoger ingeschatte tegenstander.
Van mij mag dat zo blijven.Er was weer spelvreugde, inzet, degelijkheid en we zagen een aantal goede en mooie aanvallen van PSV.
Dus zie ik graag dat Faber deze speelwijze er in slijpt.

 

+2/-0

Maar vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?

- Willem II is een team wat wil voetballen en die gaf ruimte weg waar Thomas (als enige) echt gebruik van maakte omdat hij in 75 min 13 km op zijn teller had staan?
- Hoe loopt dat spel als de linies van de tegenstander zo kort op elkaar staan dat Thomas geen komende man is maar er al staat?
- Hoeveel kansen hebben we nou eigenlijk gecreëerd? 3 a 4?

Het enige waar we wel op kunnen bouwen is een stukje vertrouwen en geloof en dat is al veel waard. Helaas voor de langere termijn.

Ik verwacht inderdaad dezelfde 11 aan de start zaterdag en dan voorspel ik dat we de 0 niet houden, geen ruimte krijgen en dat het probleem van de uitwedstrijden een logisch staartje krijgt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 februari 2020 om 12:17:

Maar vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?

- Willem II is een team wat wil voetballen en die gaf ruimte weg waar Thomas (als enige) echt gebruik van maakte omdat hij in 75 min 13 km op zijn teller had staan?
- Hoe loopt dat spel als de linies van de tegenstander zo kort op elkaar staan dat Thomas geen komende man is maar er al staat?
- Hoeveel kansen hebben we nou eigenlijk gecreëerd? 3 a 4?

Het enige waar we wel op kunnen bouwen is een stukje vertrouwen en geloof en dat is al veel waard. Helaas voor de langere termijn.

Ik verwacht inderdaad dezelfde 11 aan de start zaterdag en dan voorspel ik dat we de 0 niet houden, geen ruimte krijgen en dat het probleem van de uitwedstrijden een logisch staartje krijgt.



Wat is er volgens jou kortzichtig aan mijn opvatting dat dit eerste stapje omhoog uit het dal naar meer smaakt en dat, rust reinheid en regelmaat niet alleen voor opgroeiende kinderen, maar ook voor uit een dal klimmende spelers heilzaam werkt.

Overigens hoeft de 0 niet persé gehandhaafd te blijven in Den Haag. Als we eindelijk maar weer een uitwedstrijd winnen vind ik het voor nu prima.
Of dat nu gebeurt met 0-1 , 1-3 of voor mijn part 4-6 is niet belangrijk.
Al heeft een herhaling van de 0-7 van vorig jaar mijn voorkeur. :)

 

+1/-0

Er was de eerste weken na zijn aanstelling veel kritiek op Faber (die na een korte winterstop, waarin hij zonder spitsen op stap moest, niet meteen het lek boven had). Ik geef hem graag de credits voor de vondst met Thomas als valse spits. Faber heeft gezocht naar een opstelling waarmee allereerst punten behaald kunnen worden. Dat gebeurt de afgelopen wedstrijden, de komende weken zullen we zien of dat herstel zich doorzet.

Waar ik sowieso van geniet zijn de duidelijke teksten voor en na de wedstrijd. Als het slecht is, is het slecht, als het goed is, moet het nog beter. Geen excuses meer, of vreemde teksten dat we na een baggerwedstrijd het beste PSV van het seizoen hebben gezien, maar gewoon duidelijk op zijn Brabants zeggen waar het op staat.

Ga zo door Ernest

 

+4/-0

Ik ben blij dat het met PSV beter gaat, maar is het dankzij Faber? De vraag die je nu moet stellen is waarom is het nu beter dan maanden terug?

- Tegenstanders hebben het ons niet moeilijk gemaakt. Zowel Twente en Willem II waren zeer zwak en ADO was historisch zwak. Nu Vitesse uit en Feyenoord thuis worden goede testcases waar ik enorm naar uit kijk.

- We hebben eindelijk een linksback die functioneert als linksback. Als v Bommel niet zo koppig was geweest en Lato ten minste ooit een kans had gegeven dan had Lato nog steeds niet goed genoeg kunnen zijn geweest maar dan had het elftal ook niet zo statisch gespeeld. John De Jong heeft met Rodriguez in ieder geval goed gehandeld. Een eerste dominosteen naar betere tijden.

- Lammers is eindelijk fit en dat helpt ons enorm omdat we nu een spits hebben die ook echt als spits speelt. Hij doet niet alles goed, scoort niet aan de lopende band maar zorgt voor vastigheid omdat hij er staat. Een beetje hetzelfde principe als de linksback positie.

- Schwaab en Rosario maken nog steeds dezelfde fouten, maar nu wordt het niet afgestraft zoals bv tegen Twente wel was. Ik begrijp dat Faber liever zo min mogelijk wisselt, maar ik vind dat hij beter andere spelers moet gebruiken en die laten staan. Spelers die meer waarde vertegenwoordigen (Baumgartl Guti) hadden het 100% zeker niet slechter gedaan. Waarschijnlijk ook niet veel beter, want anders hadden ze wel gespeeld, maar dan heb je in ieder geval ook nog de blik gericht op de toekomst.

- Bruma worstelde echt met zichzelf en iedereen met hem, Faber heeft er goed aan gedaan om hem even te banken. Geen probleem, zijn kansen komen wel weer. Gakpo doet het gewoon beter dus verdient die nu het vertrouwen.

- Thomas is een passer en loper en blijkt inmiddels ook wel te kunnen scoren. Speelt nu in de vd Beek rol en doet dat uitstekend. Ik had hem eerder iets verder terug gezet maar dit heeft Faber goed ingeschat en pakt uitstekend uit.

- Ihattaren naar rechts halen was een goede zet. Ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt op dit moment in zijn carriere. Het middenveld liep gewoon niet bij ons en dat komt niet alleen door Ihattaren maar met hem klopte het totaalplaatje niet. Ik vind dat het nu nog steeds niet 100% klopt want Hendrix EN Rosario is voor mijn gevoel te weinig voetbal. Dit heeft Faber dus ook prima gedaan vind ik.

- Het spel is beter, we hebben meer controle, het lijkt allemaal wat makkelijker te gaan en de eerste spelers beginnen op te staan met vertrouwen en leiderschap. Allemaal omdat we terug zijn gegaan naar de basis. Spelers op hun beste positie, waar ze zelf het liefst spelen en dan zie je dat je geen goede coach nodig hebt om patronen erin te krijgen. Het geluk van Faber is dat hij nu wel die spits heeft, een linksback die aanvallend zijn meerwaarde heeft en eindelijk een keeper met vertrouwen die punten voor je pakt.

Heeft Faber ons uit de crisis gehaald? Nee ik denk het niet. Het was het wachten op de spelers die erbij kwamen waardoor we andere spelers op hun beste positie konden zetten. Dit was iedereen gelukt met een diploma daarvan ben ik overtuigd. Zijn communicatie naar de media vind ik echt niet sterk (vooral Bergwijngate en nu Ihattarengate) maar er staat in ieder geval iemand die zegt dat het niet goed is als het niet goed is. Zijn tactische wijziging is niet heel groot, maar het heeft ons zeker een duwtje gegeven.

De komende 2 wedstrijden gaan de rest van het seizoen dermate beinvloeden dat ze key important zijn. Als we met dezelfde 11 beginnen tegen Vitesse en Feyenoord vertrouw ik er niet 100% op maar ik sluit ook niet uit dat het vertrouwen nu groeit en dat we echt de gifbeker leeg hebben.

 

+2/-1

+3 punten, volgende week winnen en de wereld ziet er totaal anders uit dan een maand geleden. Het mag dan (zeker vandaag) voor een deel geluk zijn, maar toch de complimenten Ernest!

 

+1/-0

Als je kijkt naar het verschil tussen tijdperk van Bommel en tijdperk Faber is het duidelijk; Rodriguez, Thomas en Lammers. En die 3 spelers zijn nou precies het verschil wat nu ervoor zorgt dat het onze kant op valt ipv andersom. Tactisch gezien klopt het nu een stuk beter in balbezit en bij balverlies.

Balbezit
Het grote verschil zit hem in de positie van Rodriguez. Die staat niet als linksback maar als linkerwinger opgesteld en die staat net zo diep op links als Dumfries op rechts. Voordeel hiervan is dat je aan 2 kanten gevaar hebt, de tegenstander 2 vleugelspelers heeft die vooral aan het verdedigen zijn ipv aanvallen. Het is niet eens dat Rodriguez zo goed speelt, want zijn voorzetten kunnen beter, maar hij staat er en dat blijft mijn grootste teleurstelling mbt Lato. Die had deze rol ook prima kunnen spelen in de Eredivisie maar die kreeg die kans niet. Daarnaast heeft Viergever wel een stapje gemaakt sinds de crisis. Die speelt echt heel sterk en is zo belangrijk met de linies bij elkaar houden.

Het middenveld functioneert nu ook iets anders omdat Thomas daar staat ipv Ihattaren. Thomas is namelijk een lopende speler terwijl Ihattaren de bal komt halen. En omdat onze backs zo hoog staan zakt Rosario of Hendrix in zodat er meer spelers 'tussen de linies' staan. Aanvallend spelen we nu met een echte 9 die daar gewend is om te spelen. Daardoor is het voor Gakpo en Ihattaren ook makkelijker en minder vrijblijvend dan een maand of wat geleden.

Balverlies
Het druk zetten gaat opvallend beter met Thomas als meest aanvallende middenvelder en Lammers als spits. Het zorgt ervoor dat we niet met allen achteruit rennen en de ruimtes groter maken ipv kleiner. Gakpo en Ihattaren zakken echt heel veel in zodat het toch een soort van 4-4-1-1 is in balverlies. De wedstrijden worden een beetje a la Feyenoord waarbij vooral de tegenstander het moeilijker wordt gemaakt en daarmee je zelf ook meer kans hebt. Het wordt daarom ook een erg interessante wedstrijd volgende week. Ik kan me voorstellen dat het tactisch een schaakwedstrijd wordt maar wel met een hoge intensiteit.

Dus Faber krijgt echt wel credits voor bepaalde keuzes maar het is vooral dat het allemaal een beetje op zijn plek valt. Nu komen we wel weer in een andere situatie met andere verwachtingen. Ik denk dat er nog wel punten ter verbetering te bedenken zijn;
- Opbouw achteruit als we vastgezet worden. Gewoon eerder die bal naar voren schieten en minder terug op de keeper. Unnerstall en Schwaab zijn hier gewoon niet goed genoeg in om op deze manier op te bouwen. Rosario en Hendrix/Guti maken het al helemaal geen succesverhaal. Dus gewoon via de flanken of eerder de lange bal.
- Ik zou echt Baumgartl opstellen ipv Schwaab. Zijn opbouw is beter en nu de ruimtes kleiner zijn speelt hij in zijn kracht op RCV. Schwaab is niet onze toekomst en hij maakt gewoon cruciale fouten.

Ik denk wel dat hij er nu veel meer plezier in heeft dan 2 mnd geleden, en dat straalt hij ook uit. Toch een stuk prettiger voor ons als PSV supporters om naar te kijken. Zeker omdat hij de komende jaar met een beetje trots toch weer terug kan naar zijn rol in de organisatie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 februari 2020 om 11:50:

Als je kijkt naar het verschil tussen tijdperk van Bommel en tijdperk Faber is het duidelijk; Rodriguez, Thomas en Lammers. En die 3 spelers zijn nou precies het verschil wat nu ervoor zorgt dat het onze kant op valt ipv andersom. Tactisch gezien klopt het nu een stuk beter in balbezit en bij balverlies.

Balbezit
Het grote verschil zit hem in de positie van Rodriguez. Die staat niet als linksback maar als linkerwinger opgesteld en die staat net zo diep op links als Dumfries op rechts. Voordeel hiervan is dat je aan 2 kanten gevaar hebt, de tegenstander 2 vleugelspelers heeft die vooral aan het verdedigen zijn ipv aanvallen. Het is niet eens dat Rodriguez zo goed speelt, want zijn voorzetten kunnen beter, maar hij staat er en dat blijft mijn grootste teleurstelling mbt Lato. Die had deze rol ook prima kunnen spelen in de Eredivisie maar die kreeg die kans niet. Daarnaast heeft Viergever wel een stapje gemaakt sinds de crisis. Die speelt echt heel sterk en is zo belangrijk met de linies bij elkaar houden.

Het middenveld functioneert nu ook iets anders omdat Thomas daar staat ipv Ihattaren. Thomas is namelijk een lopende speler terwijl Ihattaren de bal komt halen. En omdat onze backs zo hoog staan zakt Rosario of Hendrix in zodat er meer spelers 'tussen de linies' staan. Aanvallend spelen we nu met een echte 9 die daar gewend is om te spelen. Daardoor is het voor Gakpo en Ihattaren ook makkelijker en minder vrijblijvend dan een maand of wat geleden.

Balverlies
Het druk zetten gaat opvallend beter met Thomas als meest aanvallende middenvelder en Lammers als spits. Het zorgt ervoor dat we niet met allen achteruit rennen en de ruimtes groter maken ipv kleiner. Gakpo en Ihattaren zakken echt heel veel in zodat het toch een soort van 4-4-1-1 is in balverlies. De wedstrijden worden een beetje a la Feyenoord waarbij vooral de tegenstander het moeilijker wordt gemaakt en daarmee je zelf ook meer kans hebt. Het wordt daarom ook een erg interessante wedstrijd volgende week. Ik kan me voorstellen dat het tactisch een schaakwedstrijd wordt maar wel met een hoge intensiteit.

Dus Faber krijgt echt wel credits voor bepaalde keuzes maar het is vooral dat het allemaal een beetje op zijn plek valt. Nu komen we wel weer in een andere situatie met andere verwachtingen. Ik denk dat er nog wel punten ter verbetering te bedenken zijn;
- Opbouw achteruit als we vastgezet worden. Gewoon eerder die bal naar voren schieten en minder terug op de keeper. Unnerstall en Schwaab zijn hier gewoon niet goed genoeg in om op deze manier op te bouwen. Rosario en Hendrix/Guti maken het al helemaal geen succesverhaal. Dus gewoon via de flanken of eerder de lange bal.
- Ik zou echt Baumgartl opstellen ipv Schwaab. Zijn opbouw is beter en nu de ruimtes kleiner zijn speelt hij in zijn kracht op RCV. Schwaab is niet onze toekomst en hij maakt gewoon cruciale fouten.

Ik denk wel dat hij er nu veel meer plezier in heeft dan 2 mnd geleden, en dat straalt hij ook uit. Toch een stuk prettiger voor ons als PSV supporters om naar te kijken. Zeker omdat hij de komende jaar met een beetje trots toch weer terug kan naar zijn rol in de organisatie.



Tuurlijk is het fijn dat we Lammers en Thomas erbij hebben. Ook het feit dat we een echte (goede) linksback hebben, speelt een grote rol. Echter, Van Bommel heeft in een periode van maanden de beschikking gehad over Malen (die was pas laat geblesseerd) en Bergwijn. Dat zijn toch kwaliteitsspelers die we nu niet hebben. Daarnaast hadden we weldegelijk een back, die werd echter na 1 slechte beurt geen blik meer waardig gegund.

Waar ik vooral blij mee ben is het gegeven dat Faber na een aantal wedstrijden iets anders is gaan doen dan ervoor. Dat had Bommel in mijn ogen ook veel eerder moeten proberen. Vooral daarvoor krijgt hij van mij de credits.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber