Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Het positieve topic

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

- Vitesse verder naar beneden
- Feijenoord andermaal in meerdere crississen (nutteloze januari-aankoop, wel/geen stadion, wel/geen externe financiering,loonofferdissussie, geen geld voor zomerversterkingen, Berghuis (die heeft een persoonlijkheidscrisis)
- Ajax kopieert beleid PSV (die dachten if you can't beat them join them). Daarmee zijn we duidelijk trendsetter en een lichtend voorbeeld voor die club uit Amsterdam). In dat licht moet je ook het huidige beleid bij PSV zien, over een paar jaar doen ze in Amsterdam hetzelfde. Verder zit Promes nog steeds te verpieteren op de bank, bakt Pierie er niets van bij Twente, is het megatalent en miljoenenaankoop Bandé ergens onderin Kroatië beland, is paniekaankoop Klaiber verder in de rangorde gezakt, toont de Forest Gumb Side haar kunstzinnige kant (https://f-side.nl/product/f-side-canvas-nachtwacht/link), krijgt een uitgerangeerde keeper de voorkeur boven het megakeeperstalent (Scherpen), heeft Ten Hag nog steeds geen tijd gevonden voor een logopedie-les en voetballen ze, ondanks alle miljoenen, ook vaak genoeg heel beroerd. Het knapste is uiteraard dat ze elk jaar een aankoop speciaal voor ons doen zodat we ons daar flink aan kunnen ergeren (tadic, tagliafico, antony)


-Luckassen speelt nu wel met enige regelmaat, Doan doet het goed in de Bundesliga, kan Rigo nu de kar trekken bij Jong Psv
-staat Luuk de Jong gewoon derde in Spanje (boven het Barcelona van Messi en de Jong (uiteraard in een adem genoemd)
-is onze coach bereid zijn systeem aan te passen als dat nodig is en kan eigenlijk niemand zeggen dat hij geen kans heeft gekregen in onze selectie
-hebben we nog steeds een wereldkampioen in onze selectie (die weer fit begint te raken)
-gebeurt er veel meer in een wedstrijd dan in voorgaande jaren en krijgen ook meer jongens de kans om te ruiken aan het eerste
-Toon heeft al even geen nieuw boek meer uitgebracht

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 23 februari 2021 om 11:35:

- Vitesse verder naar beneden
- Feijenoord andermaal in meerdere crississen (nutteloze januari-aankoop, wel/geen stadion, wel/geen externe financiering,loonofferdissussie, geen geld voor zomerversterkingen, Berghuis (die heeft een persoonlijkheidscrisis)
- Ajax kopieert beleid PSV (die dachten if you can't beat them join them). Daarmee zijn we duidelijk trendsetter en een lichtend voorbeeld voor die club uit Amsterdam). In dat licht moet je ook het huidige beleid bij PSV zien, over een paar jaar doen ze in Amsterdam hetzelfde. Verder zit Promes nog steeds te verpieteren op de bank, bakt Pierie er niets van bij Twente, is het megatalent en miljoenenaankoop Bandé ergens onderin Kroatië beland, is paniekaankoop Klaiber verder in de rangorde gezakt, toont de Forest Gumb Side haar kunstzinnige kant (https://f-side.nl/product/f-side-canvas-nachtwacht/link), krijgt een uitgerangeerde keeper de voorkeur boven het megakeeperstalent (Scherpen), heeft Ten Hag nog steeds geen tijd gevonden voor een logopedie-les en voetballen ze, ondanks alle miljoenen, ook vaak genoeg heel beroerd. Het knapste is uiteraard dat ze elk jaar een aankoop speciaal voor ons doen zodat we ons daar flink aan kunnen ergeren (tadic, tagliafico, antony)


-Luckassen speelt nu wel met enige regelmaat, Doan doet het goed in de Bundesliga, kan Rigo nu de kar trekken bij Jong Psv
-staat Luuk de Jong gewoon derde in Spanje (boven het Barcelona van Messi en de Jong (uiteraard in een adem genoemd)
-is onze coach bereid zijn systeem aan te passen als dat nodig is en kan eigenlijk niemand zeggen dat hij geen kans heeft gekregen in onze selectie
-hebben we nog steeds een wereldkampioen in onze selectie (die weer fit begint te raken)
-gebeurt er veel meer in een wedstrijd dan in voorgaande jaren en krijgen ook meer jongens de kans om te ruiken aan het eerste
-Toon heeft al even geen nieuw boek meer uitgebracht



Bij Ajax is het echt niet allemaal hosanna en kunnen ze na een paar mindere jaren (want goed voetbal spelen ze dit seizoen in de Eredivisie ook echt niet) kunnen ze zomaar terug bij af zijn als PSV dat was in 2011

Ze betalen gigasalarissen aan de topspelers, waardoor talenten als een Brobbey waarschijnlijk ook flink willen gaan verdienen. Hier wilt Ajax niet aan mee werken dus loopt hij transfervrij de deur uit.

Daarnaast willen ze een heel hoog niveau nastreven wat sowieso de doorstroom van eigen jeugd gaat drukken. Dus om dat niet niveau te kunnen halen, zullen ze ook veel moeten investeren. Een paar foute transfers en het kan heel snel bergafwaarts gaan.

Wij moeten gewoon zorgen dat de we druk er vol ophouden bij Ajax. Zorgen dat ook wij de CL jaarlijks ingaan. Dan kan het allemaal nog goed komen.

 

+2/-0

Gewoon zes wedstrijden op rij gewonnen! Dat is sinds Schmidt nog niet gebeurd. En dan ook nog de afgelopen drie wedstrijden de nul en de eerste prijs is al binnen.

Ohja, en het topwedstrijdsyndroom is in de prullenbak.

Het is dus veilig om te zeggen dat het lek boven is en dat dit een topseizoen wordt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 11 augustus 2021 om 22:07:

Gewoon zes wedstrijden op rij gewonnen! Dat is sinds Schmidt nog niet gebeurd. En dan ook nog de afgelopen drie wedstrijden de nul en de eerste prijs is al binnen.

Ohja, en het topwedstrijdsyndroom is in de prullenbak.

Het is dus veilig om te zeggen dat het lek boven is en dat dit een topseizoen wordt!



Zo, dit topic moest even afgestoft worden hoor…

 

+1/-1

Tsja, we hebben het wat laten liggen in de lente qua positivisme, terwijl oorspronkelijk dit topic juist bedoeld was om de lichtpuntjes in duistere perioden aan te duiden.

 

+1/-0

Ja, er komt een tijd dat we een apart negativiteitstopic moeten aanmaken, hopelijk ;-)

 

+1/-0

Haha! Janet!

Wat zijn we ongelooflijk lekker bezig! Een super goede transferperiode, de pijnpunten aangepakt en wat Schmidt wil en doet komt steeds meer tot uiting. En resultaat! Man wat zou CL plaatsing een ultieme beloning zijn.

 

+1/-0

Het team straalt ook een mooie nieuwe possitieve vibe uit.
Heerlijk.

 

+1/-0

Plaatsing voor CL zou inderdaad een prachtige beloning zijn voor het huidige ritme dat we op de mat brengen. Laten we beginnen door volgende week hier in Lissabon een goed resultaat neer te zetten om het daarna thuis af te maken.

Oh, trouwens even voor de juiste beeldvorming: De laatste Nederlandse ploeg die drie voorrondes van de CL overleefd waren onze Amsterdamse vrienden, het jaar dat zij dit behaalden, werden zij in 90+3 uitgeschakeld door Lucas Moura's Tottenham in de halve finale...

Indien we dus Benfica overleven, wordt dit een prachtig seizoen. ;)

 

+1/-0

Leuke onverwachte meevallers zo op deze donderdag. Eerst vertrekt Arnaut Danjuma Groeneveld voor een 'monsterbedrag' richting Villareal, wat ons naar het schijnt zo'n €700.000,- moet opleveren.

Vervolgens wordt NAC nog eens door het CAS in het gelijk gesteld rondom de transfersom van Rai Vloet uit 2018 toen die naar FC Chiasso vertrok. NAC mag zodoende €300.000,- bijschrijven, waarvan er €100.000,- richting Eindhoven vloe(i)t, gezien de afspraken rondom een doorverkoop percentage.

Op een dag, heeft PSV zodoende zo'n kleine €800.000,- op de bankrekening mogen bijschrijven. Geen verkeerde opbrengst.

 

+2/-0

Het is na de uitschakeling voor de cl even lastig om positief te zijn maar ik ga het toch proberen.

Psv speelt nu in de EL en dat zullen dit jaar toch ook mooie affiches worden, met tegenstanders waar we zeker wat tegen te vertellen hebben. Ik denk dat als we voor het kampioenschap willen gaan het ook een stuk fijner is als we door de week regelmatig winnen om die positieve flow in het weekend door te zetten.
Als je kijkt naar pot 1 en 2 in de CL dit jaar dan zie je wat een zware wedstrijden dat waarschijnlijk zou opleveren.

Financieel tja het is wat minder maar uiteindelijk kan je maar 11 spelers opstellen en wat we nu hebben staan is al heel aardig. Alle vertrouwen in een mooi seizoen voor psv!

 

+2/-0

Ik kan vrij simpel positief zijn: over 180 minuten waren we zeker niet minder dan Benfica, een team waar we vorig jaar en het jaar ervoor echt geen kans tegen zouden maken. Daarnaast hebben we met Gakpo, Madueke en Vertessen echt leuk talent rondlopen in de voorhoede, waar we een jaar lang van mogen genieten. Als je de titel pakt, wat als Ajax zo speelt als afgelopen zondag zowaar mogelijk is, heb je uiteindelijk ook CL. Alleen een jaar later.

 

+4/-0

Heb het gisteren al gezegd, het was een zure avond. Maar goed, nu speel je dus EL in plaats van CL, nu wil ik ook vanuit Eindhovense kant de doelstelling horen, dat we gaan voor minimaal een halve finale plaats.

Met Gakpo, Madueke, Gotze lopen er spelers in Eindhoven rond die wij in geen jaren hier gezien hebben. Iedere keer als zij de bal hebben is het genieten geblazen en zitten we massaal op het puntje van onze stoel.

Dus: Kampioenschap pakken, beker winnen & minimaal een halve finale doelstelling voor de Europa League. Dan volgend jaar maar de CL in met een titel op zak! :B

Op naar een mooi voetbal seizoen.

 

+1/-0

Ik weet niet of je vorig jaar naar PSV hebt gekeken, maar toen zag ik toch ook Gakpo, Madueke en Götze rondlopen. En toch was het een verloren seizoen waar we in februari overal uitgespeeld waren ;-)

Maar ik snap je punt. De ploeg is dit jaar een stuk uitgebalanceerder, de jonkies zijn een stuk verder en we hebben de afgelopen maand al meer mooie potten gezien dan in de 2,5 jaar hiervoor.

(Onrealistische) doelstellingen vind ik meer iets voor onze Amsterdamse vrienden en die worden vaak ook opgevolgd door snelle uitschakelingen, dus daar waag ik me niet aan. Maar ik kijk zeker uit naar dit EL-seizoen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we met deze ploeg zouden verliezen van een Olympiakos Pireaus.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2021 om 15:31:

Ik weet niet of je vorig jaar naar PSV hebt gekeken, maar toen zag ik toch ook Gakpo, Madueke en Götze rondlopen. En toch was het een verloren seizoen waar we in februari overal uitgespeeld waren ;-)

Maar ik snap je punt. De ploeg is dit jaar een stuk uitgebalanceerder, de jonkies zijn een stuk verder en we hebben de afgelopen maand al meer mooie potten gezien dan in de 2,5 jaar hiervoor.

(Onrealistische) doelstellingen vind ik meer iets voor onze Amsterdamse vrienden en die worden vaak ook opgevolgd door snelle uitschakelingen, dus daar waag ik me niet aan. Maar ik kijk zeker uit naar dit EL-seizoen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we met deze ploeg zouden verliezen van een Olympiakos Pireaus.


Touche! ;)

Blij dat je daarna inderdaad mijn punt snapt, Gakpo & Madueke beiden natuurlijk een stuk verder alweer dan vorige jaargang. Bovendien ook alles daarachter een stuk gebalanceerder. Dan krijg je toch een ander verwachtings patroon.

Laten we het erover eens zijn dat we er een mooi EL-seizoen van mogen maken!

 

+2/-0

Koploper!

 

+1/-0

Alle transfer-info blijft binnenskamers 🤐

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



WIJ STAAN BOVENAAN, JA WIJ STAAN BOVENAAN! :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 25 augustus 2021 om 16:20:


Blij dat je daarna inderdaad mijn punt snapt, Gakpo & Madueke beiden natuurlijk een stuk verder alweer dan vorige jaargang. Bovendien ook alles daarachter een stuk gebalanceerder. Dan krijg je toch een ander verwachtings patroon.

Laten we het erover eens zijn dat we er een mooi EL-seizoen van mogen maken!



Alles daarachter een stuk uitgebalanceerder ?? Heb je gezien wat er gebeurde zodra er gewisseld werd? Bovendien zullen Gakpo en Madueke ook wel eens een poosje ontbreken door een blessure (remember last year).
Welke kanjers hebben we dan om hun afwezigheid passend op te vangen? Thomas, Mauro, Vertessen, Doan ? Toch net wat minder volgens mij.
Laten we eerst maar eens zorgen dat we na de winter nog Europees actief zijn, dat zal al moeilijk genoeg zijn als we het over de EL hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 30 augustus 2021 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 25 augustus 2021 om 16:20:


Blij dat je daarna inderdaad mijn punt snapt, Gakpo & Madueke beiden natuurlijk een stuk verder alweer dan vorige jaargang. Bovendien ook alles daarachter een stuk gebalanceerder. Dan krijg je toch een ander verwachtings patroon.

Laten we het erover eens zijn dat we er een mooi EL-seizoen van mogen maken!



Alles daarachter een stuk uitgebalanceerder ?? Heb je gezien wat er gebeurde zodra er gewisseld werd? Bovendien zullen Gakpo en Madueke ook wel eens een poosje ontbreken door een blessure (remember last year).
Welke kanjers hebben we dan om hun afwezigheid passend op te vangen? Thomas, Mauro, Vertessen, Doan ? Toch net wat minder volgens mij.
Laten we eerst maar eens zorgen dat we na de winter nog Europees actief zijn, dat zal al moeilijk genoeg zijn als we het over de EL hebben.


Met 'alles daarachter' bedoel ik meer vanuit de 'basis 11' dat alles achter de 'voorste vier' nu een stuk beter in balans is.

Tevens staan er met Bruma & Doan gewoon twee prima invallers klaar die in het geval van het ontbreken van Gakpo/Madueke klaar zijn om in te vallen.

Op deze positie is het momenteel echt niet nodig jezelf nog verder te versterken. De spits positie daarentegen, die is momenteel nog vrij 'broos'.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Het positieve topic