Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Roger Schmidt

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 61 62 63 64 65

open/sluit de onderstaande quote:


Roger Schmidt vanaf komend seizoen nieuwe trainer van PSV
Roger Schmidt is vanaf volgend seizoen de nieuwe trainer van PSV. De 52-jarige Duitser tekent voor twee jaar in Eindhoven. Schmidt was de afgelopen twee jaar trainer van Beijing Guoan. Daarvoor had hij onder meer Bayer Leverkusen en Red Bull Salzburg onder zijn hoede.

,,Roger stond bovenaan onze lijst en we zijn er ontzettend blij mee dat hij voor PSV gekozen heeft”, aldus technisch manager John de Jong. Schmidt neemt na de zomer het stokje over van Ernest Faber die terugkeert in zijn rol als hoofd jeugdopleiding.

,,De eredivisie is onderdeel van de uitdaging die ik bij PSV heb gevonden. Het Nederlandse voetbal heeft mij altijd kunnen bekoren en ik kijk er echt naar uit om in een voor mij compleet nieuwe omgeving aan de slag te gaan”, vertelt Schmidt. ,,PSV staat volledig achter de manier van voetballen waar ik voor sta. En ik sta achter de eis van PSV dat de club altijd om de prijzen moet spelen. Mijn teams voetballen om te winnen, altijd.”

Volgens De Jong past Schmidt perfect in het profiel dat PSV had opgesteld. ,,De energie waarmee zijn ploegen op zoek gingen naar het doel van de tegenstander, dat is echt mooi om te zien. Roger heeft de dubbel gewonnen met Red Bull Salzburg , de nationale beker in China en werd met Bayer Leverkusen derde en vierde in de Bundesliga. Hij heeft ervaring in de Champions League, kortom een zeer aansprekend cv.”




Top! Ben zeer tevreden mee. Hebben ze keurig achter de schermen gedaan en Schmidt kan zich mooi nog 9 wedstrijden volledig op het analyseren storten.

 

+1/-0

20-02-2014 Ajax-FC Salzburg (Oos) 0-3 (0-3)
27-02-2014 FC Salzburg (Oos)-Ajax 3-1 (0-0)

Die man heeft een prima CV, meer hoef ik niet te weten. ;)

Zijn eerste klus lijkt me Ihattaren verleiden tot een langer verblijf in Eindhoven.

 

+1/-0

Ken zijn werk niet heel goed - weet dat Salzburg vooral aantrekkelijk en aanvallend voetbalde.
Werd kampioen en pakte de beker in 2013-2014 in Oostenrijk, maar daar pakte zelfs Ricardo Moniz de dubbel het seizoen voordat hij begon, dus het is moeilijk dat echt op waarde te schatten.

Heeft in elk geval ook Europese ervaring, met overwintering, dus dat is een pré.

Ben het met Sir Tinus eens dat het een voordeel is dat hij nu nog 9 wedstrijden mee kan kijken en met John de Jong samen kan bepalen wat hij wil en wie er wel/niet iets van kan in dat plaatje.

 

+1/-0

Het belangrijkste is dat hij Gerbrands en JdJ de komende 2 jaar als een 3 man's team op 1 lijn zitten. Als hij zij bezig houdt met de spelers en de tactiek, De Jong met de aankopen/verkopen/verlengingen en Gerbrands op de achtergrond alles bij elkaar houdt dan zou het een succes kunnen worden de komende 2 jaar. Ben ook wel bij dat het contract voor 2 jaar is want meestal is de houdbaarheid op dergelijke trainers ook niet veel langer dan 2 jaar.

Maar 1 ding is zeker, met onze huidige middenvelders kunnen we niet het spel spelen wat hij graag wil dus daar is het meeste werk aan de winkel. Arme Rosario :)

 

+1/-0

Ik ben enthousiast. Benieuwd wat dit voor de selectie betekent, want er zijn er inderdaad wat bij, die niet helemaal in het geschetste plaatje passen.

 

+1/-0

Ben wel onder de indruk van deze aanstelling. Als het hem lukt om echt pressing te gaan spelen dan ligt succes binnen handbereik, omdat de meeste Nederlandse clubs daar totaal niet mee om zullen kunnen gaan...

 

+2/-0

Wat voor budget zou hij ter beschikking krijgen om de spelersgroep te versterken waar hij dat nodig acht? De timing van de bekendmaking nu lijkt uitstekend. Ik noemde al Ihattaren. Hopelijk lukt het om ook Dumfries te overtuigen voor een langer verblijf in Eindhoven. Maar aankopen zijn misschien nog wel moeilijker, gezien de toch wel beperkte financiële armslag van de club.

 

+1/-0

Overigens wel opvallend dat hij in het seizoen 2013-2014 kampioen werd met minder dan 1 goal per wedstrijd tegen en bijna gemiddeld 3 goals gemaakt. Doelsaldo 110-35 en werd met 18 punten verschil kampioen.

Een oude opstelling die ik zag was 4-4-2 met Kampl als rechtshalf. Maar kan er niet echt over uit of hij nu 4-3-3 of 4-4-2 speelde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 11 maart 2020 om 12:12:

Wat voor budget zou hij ter beschikking krijgen om de spelersgroep te versterken waar hij dat nodig acht? De timing van de bekendmaking nu lijkt uitstekend. Ik noemde al Ihattaren. Hopelijk lukt het om ook Dumfries te overtuigen voor een langer verblijf in Eindhoven. Maar aankopen zijn misschien nog wel moeilijker, gezien de toch wel beperkte financiële armslag van de club.



Valt volgens mij toch wel reuze mee, of niet? Er is deze winter al zo'n 35 miljoen binnengekomen, mits we 'gewoon' Europees voetbal halen hoeven er weinig tot geen gaten te worden gevuld.

Ik ben in ieder geval extreem content met dit nieuws. Kan me eigenlijk niet meer heugen dat ik zo enthousiast ben wegens een nieuwe coach, al moet ik mijn verwachtingen toch ook maar een beetje temperen.

Kan me goed voorstellen dat dit voor bepaalde spelers extra motivatie is om te blijven. Denk bijv. aan Malen en Ihattaren. Lukt het Schmidt om een team te smeden zoals RB Salzburg dan kunnen onze aanvallende spelers zich verheugen op een mooi seizoen. Ik wil even voor de grap de cijfers van Soriano (wie kent 'm nog) erbij pakken. Spaanse spits van RB Salzburg, die onder meer Ajax de das om deed:

open/sluit de onderstaande quote:

203 wedstrijden 174 goals 72 assist



Abnormale cijfers. Oke, geen geweldige competitie, maar Soriano was nu ook weer niet een geweldige spits. Paste gewoon perfect in 't systeem van Schmidt destijds.

 

+1/-0

Wat voor spits was het dan? Ik ken hem enkel van naam.

Lammers is wel een spits die goed is in pressing, en voor Thomas en Hendrix lijken me misschien ook wel rollen weggelegd.

Maar budget is natuurlijk niet voor Schmidt maar voor De Jong. Die weet echt wel dat we 1 a 2 topmiddenvelders nodig hebben en een linksback die dus beter is in aanvallen dan verdedigen.

Misschien alvast Zeefuik ophalen voor als Dumfries vertrekt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 11 maart 2020 om 12:19:

Overigens wel opvallend dat hij in het seizoen 2013-2014 kampioen werd met minder dan 1 goal per wedstrijd tegen en bijna gemiddeld 3 goals gemaakt. Doelsaldo 110-35 en werd met 18 punten verschil kampioen.

Een oude opstelling die ik zag was 4-4-2 met Kampl als rechtshalf. Maar kan er niet echt over uit of hij nu 4-3-3 of 4-4-2 speelde.



Zijn opstelling op papier is een 4-4-2 (een 4-2-2-2 om precies te zijn) met een vierkant op het middenveld ipv een ruit, met 2 verdedigende en 2 aanvallende middenvelders.

http://bundesligafanatic.com/20141013/the-roger-schmidt-way-2/

Volgens een ander artikel speelt hij 4-4-2 in balbezit, maar zodra de tegenstander aan het aanvallen is en onder de vroege pressie uitkomt, schakelt hij over naar een 4-5-1 (wat erg lijkt op een 4-3-3) door één van de spitsen te laten uitzakken om het middenveld te versterken. Deze bron is echter geen makkelijk leesvoer, ik snap er zelf niet alles van. Het is niet het taalgebruik, maar eerder hoe de beschreven aspecten van Schmidt's pressiespel er uitzien op het veld, ondanks de plaatjes. Wellicht heb jij echter meer voetbalverstand dan ik en is het geen probleem, maar ik waarschuw voor de zekerheid ^^
https://www.passion4fm.com/tactical-analysis-roger-schmidts-football-tactics-pressing-systems/

Alstu, veel leesplezier

 

+1/-0

Wow, dat is wel leuk om te lezen zeg. Ik zou het bijna een 4-4-2 met kommetje noemen maar de buitenste middenvelders maken het heel smal zodat de aanval eigenlijk bepaald wordt door de aanvallende backs. Perfect voor Rodriguez/Dumfries. Toch wel een defensief blok op het middenveld waarbij het belangrijk is dat je passers hebt. Een Propper, van Ginkel, Guardado kunnen dan bv wel maar een Rosario zou een uitdaging kunnen zijn. Lijkt me ook belangrijk om 2 verschillende spitsen te hebben die elkaar aanvullen.

 

+1/-0

Mooie, interessante en leerzame video van Pieter Zwart over Roger Schmidt: https://www.youtube.com/watch?v=sT3v3xtNROMlink

 

+2/-0

Fantastisch nieuws; mijn absolute droomkandidaat.

Eindelijk krijgen we een trainer die zijn teams met hoge pressing laat spelen en zijn zaakjes tactisch meestal heel, heel goed voor elkaar heeft. Ik kijk al uit naar komend seizoen.

 

+2/-0

Vier Duitsers nu bij PSV. :) Misschien krijgt hij Baumgartl ook wel aan het voetballen. Toch zie ik liever een nieuwe CV.

 

+1/-0

Hij zegt - zodra we tegen Ajax moeten dan gaan we Ajax onder druk zetten... opjagen.
Dit klinkt niet verkeerd.

 

+2/-0

Dat is maar 1 a 2 wedstrijd(en), ik vind het ook wel fijn als we thuis tegen VVV Sparta Emmen en Zwolle gewoon makkelijk winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 11 maart 2020 om 12:44:

Deze bron is echter geen makkelijk leesvoer, ik snap er zelf niet alles van.


Ik begrijp het ook niet allemaal, maar dat hoef ik van mezelf ook niet. :)

Wat ik lees is vooral ook dat hij durft te experimenteren en een goed track record heeft om wat goeds neer te zetten, het beste uit de spelersgroep te halen. Misschien moeten we met ons allen niet ons doodstaren op systemen en dat soort dingen. Het lijkt erop dat we aanvallend en energiek voetbal gaan zien. Dat is iets om naar uit te kijken.

 

+1/-0

Het gaat experimenteel worden inderdaad en dat betekent niet per definitie dat het aanvallend, mooi of goed wordt maar die kans heb je wel altijd. Ik vind het vooral spannend omdat we de schijnwerpers op ons gericht gaan krijgen en dat past doorgaans minder bij ons en meer bij Ajax. Ik kijk er ook enorm naar uit en ga wel proberen te investeren in het begrijpen van zijn manier van voetballen maar voor wij als supporters hier verder in zijn kan het goed al november zijn.

 

+1/-0

Als ik die analyses zo lees ben ik toch benieuwd wat Schmidt van plan met de huidige selectie. Als ik bijvoorbeeld kijk naart de twee 'buitenste' middenvelders en 'spitsen'.

open/sluit de onderstaande quote:


When the team on attack, Schmidt is widely-known as the one who loves to hit the half-space. Kevin Kampl and Sadio Mane (right and left) are the main weapon for such business. These two are known as the demon-speed, smart dribbler, good space awareness, and (of course) aggressive ones with amazing work rate.



open/sluit de onderstaande quote:

The other option taken by Schmidt, is, he drags one of his two strikers to occupy the number 10 post and transforms the shape from 4-4-2 to 4-2-3-1. This is applied when team are in off-possession situation. That’s the right situation to play this way. As the team need more players to cover the central area and defending as well.



open/sluit de onderstaande quote:

Roger Schmidt striker duo got slightly different task to take. In defensive phase or in its transition, one of the two, as what I had explained above, is more involved on the midfield area. Several times, in the match against FC Bayern, he swaps position with Sadio Mane (LM). On counter attack, he has to surge forward and gets into the box. With such duty, a striker with classy play making-ability, would be absolutely pushing this tactic to the maximum level. Jonathan Soriano is the other striker. He is functioned as the “stay forward striker” and got the license to stretch the opponent defensive line on his own will. He is free to dribble, lays off, or make long distance shot. He, occasionally, moves to the wide area to open the room for Kampl to move into the space. A complete forward and the leading striker.



Mo lijkt me, op basis van deze analyse, geen optie voor de vleugels. Mo is heel veel, maar geen harde werker die actief druk zet en maar blijft gaan. Voor hem lijkt me de rol van spits met spelmaker-kwaliteiten die zich laat terugzakken veel meer geschikt. Malen naast hem en je hebt je spitsen-duo. Lammers en Romero als alternatief, evt zelfs Mauro.

open/sluit de onderstaande quote:

In the wide areas of midfield, Sadio Mane and Kevin Kampl are the main weapon. In the match against Bayern, they are given slightly different duties to do. Mane, on the left side, is the man who always tries to hit Bayern (right side) half space, by utilizing his speed and dribbling ability. Kevin Kampl is slightly different. Not always relying on his speed and dribbling skill. He is often seen moving far to the central area and occupies the central attacking midfielder position, as he also got the ability to create chance through his killer ball instinct.



Op de vleugels zie ik wel een (grote) rol voor Doan, in de 'Kampl'-rol. Hij is tot nu toe niet gelukkig geweest in een PSv-shirt, maar ik vind hem qua arbeidsethos altijd wel indruk maken. Bovendien weten we ook dat hij goed gevoel voor ruimte heeft en, op basis van z'n Groningen-tijd, een goede (steek)pass in de benen heeft. Thomas zou in dit systeem overigens ook een optie voor die positie zijn. Gakpo, Noni en evt Bruma strijden dan om de 'Mane'-rol in dit systeem.

open/sluit de onderstaande quote:

Both Ilsanker or Leitgeb, are the machine room for the midfield line. They both are tasked as the shield for the team back line. This is crucial, because, the aggressiveness of the four front liners, in Schmidt concept of play, is extremely high. On defensive phase, one of this double pivot drops deep and becomes the deepest one of all midfielders. When the team on attacking phase, they are becoming the supervisor from the outside of the box, keeping their eyes to the in-game situations changing, in case of opposing team counter attack or the need of recycle possession. When the opponent on possession and get into the RBS most advanced defensive area (7, 8, or 9 zone), these two CMs will no doubt be doing anything to stop the opponent. They are free to charging at ball or make a hard sliding tackle.



Hendrix, Sadi en Rosario kunnen best een rol spelen in deze bezetting. Guti lijkt me einde verhaal. Een speler a la Guardado zou absoluut perfect zijn in deze bezetting. Strootman als een van de twee centrale middenvelders die terugzakt zie ik ook wel zitten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 61 62 63 64 65

PSV Forum » Historie » Roger Schmidt