Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Rechtsbuiten

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Er is veel verdeeldheid binnen de supportersgroepen, maar ook bij analisten en sportverslaggevers over wat PSV moet doen nu Lozano lijkt te vertrekken voor de hoofdprijs. Je hebt voldoende financiele daadkracht om diverse versterkingen te halen en we weten allemaal dat het nog niet voldoende in balans is.

Ervan uitgaande dat zowel Bergwijn Bruma en Gakpo beter zijn op links hebben we daar voldoende keuze. Op rechts hebben we nu veel verschillende opties gehad in de 6 serieuze wedstrijden die we hebben gespeeld;

Basel - Lozano
Ajax - Gakpo
Basel - Lozano
Twente - Pereiro / Bergwijn / Ihattaren
Haugesund Bergwijn / Lozano

Als je dan ziet dat Lozano en Pereiro nu niet meer te gebruiken zijn lijkt het me dat er 3 opties zijn;

1| Bergwijn voldoet niet op 10 en krijgt een vrije rol vanaf rechts. PSV koopt ipv een rechtsbuiten een aanvallende middenvelder die op 10 kan spelen en kwaliteiten heeft die we nog missen.

2| Met het beschikbare budget gaat PSV vol voor een onbetwiste nr 9 en gaat met Malen schuiven naar rechts (vrije rol?). Bergwijn blijft op 10 en Gakpo en Bruma zijn alternatieven en dan is geen aankoop rechtsbuiten benodigd.

3| Ze trekken de beurs voor een onbetwiste rechtsbuiten a la Stengs. Dan is er wel meer balans in links vs rechtsbuitens maar dan hebben we het spitsprobleem en nr 10 probleem nog niet opgelost. Met de interesse in Berghuis en Jahanbakhsh lijkt dit toch de meest logische.

Ervan uitgaande dat ze voor een nieuwe rechtsbuiten gaan, wat zoeken we dan?
Iemand die het niet per definitie van zijn snelheid moet hebben, geen type Bruma/Bergwijn/Lozano dus. Iemand die iets aan te vullen heeft wat we nog niet hebben. Iemand die tussen die linies kan spelen en makkelijk doelpunten maakt en bij voorkeur het beste uit de voeten kan op rechts.

- Hoog rendament doelpunten/assists
- Allround aanvaller
- Wedstrijdfit
- Ervaring en/of leiderschap is een pre (leeftijd 23-26)

 

+1/-0

In mijn optiek hangt het van de spits af met wat voor wingers je gaat spelen. Als je een luuk de jong hebt lopen in de spits... dan wil je een linkspoot ala Balasz op links en een rechtspoot ala Gakpo op rechts met een hele fijne voorzet.

Maar als je een snelle behendige spits hebt die niet afhankelijk is van wegdraaiende ballen op het voorhoofd. Dan wil je onberekenbare vleugelspelers die zowel binnendoor de combinatie aankunnen gaan of buitenom glippen. Dan zou ik gaan voor een type bergwijn / Bruma op de vleugels.

 

+1/-0

Ik hoop met de verkoop van Lozano dat PSV Jahanbakhsh kan aantrekken voor de rechtsbuiten.
Heerlijke voetballer met de nodige ervaring.

 

+1/-0

Hebben ze al naar geïnformeerd. En dat zou huur worden.

 

+1/-0

Weet je ook of ze dan evt nog inzetten op huur Sonny?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 augustus 2019 om 13:20:

Er is veel verdeeldheid binnen de supportersgroepen, maar ook bij analisten en sportverslaggevers over wat PSV moet doen nu Lozano lijkt te vertrekken voor de hoofdprijs. Je hebt voldoende financiele daadkracht om diverse versterkingen te halen en we weten allemaal dat het nog niet voldoende in balans is.

Ervan uitgaande dat zowel Bergwijn Bruma en Gakpo beter zijn op links hebben we daar voldoende keuze. Op rechts hebben we nu veel verschillende opties gehad in de 6 serieuze wedstrijden die we hebben gespeeld;

Basel - Lozano
Ajax - Gakpo
Basel - Lozano
Twente - Pereiro / Bergwijn / Ihattaren
Haugesund Bergwijn / Lozano

Als je dan ziet dat Lozano en Pereiro nu niet meer te gebruiken zijn lijkt het me dat er 3 opties zijn;

1| Bergwijn voldoet niet op 10 en krijgt een vrije rol vanaf rechts. PSV koopt ipv een rechtsbuiten een aanvallende middenvelder die op 10 kan spelen en kwaliteiten heeft die we nog missen.

2| Met het beschikbare budget gaat PSV vol voor een onbetwiste nr 9 en gaat met Malen schuiven naar rechts (vrije rol?). Bergwijn blijft op 10 en Gakpo en Bruma zijn alternatieven en dan is geen aankoop rechtsbuiten benodigd.

3| Ze trekken de beurs voor een onbetwiste rechtsbuiten a la Stengs. Dan is er wel meer balans in links vs rechtsbuitens maar dan hebben we het spitsprobleem en nr 10 probleem nog niet opgelost. Met de interesse in Berghuis en Jahanbakhsh lijkt dit toch de meest logische.

Ervan uitgaande dat ze voor een nieuwe rechtsbuiten gaan, wat zoeken we dan?
Iemand die het niet per definitie van zijn snelheid moet hebben, geen type Bruma/Bergwijn/Lozano dus. Iemand die iets aan te vullen heeft wat we nog niet hebben. Iemand die tussen die linies kan spelen en makkelijk doelpunten maakt en bij voorkeur het beste uit de voeten kan op rechts.

- Hoog rendament doelpunten/assists
- Allround aanvaller
- Wedstrijdfit
- Ervaring en/of leiderschap is een pre (leeftijd 23-26)




Ik zou altijd gaan voor een middenvelder a la Van Ginkel die voor dreiging zorgt en ook nog eens goed is voor tenminste 8 - 10 doelpunten.
Kortom, een gelouterde speler van zekere leeftijd.
De huidige middenvelders, tenminste die welke recent de basis haalden, maken met z'n allen nog geen 5 doelpunten per jaar en dat heeft vorig jaar - mede - de titel gekost doordat je op het moment dat de spitsen "het" niet hebben, niemand anders hebt met scorend vermogen die de zege dan toch nog over de streep trekt.
Natuurlijk besef ik dat je met het aantrekken / huren van een speler van een zeker leeftijd geld investeert waarvan je mogelijk niets meer terug ziet, hetzelfde geldt m.i. als je Doan aantrekt.
Dat betekent hoe dan ook dat er iemand op de bank eindigt waardoor zijn waarde terugloopt en/of zijn ontwikkeling in de weg wordt gezeten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 15 augustus 2019 om 11:04:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 augustus 2019 om 13:20:

Er is veel verdeeldheid binnen de supportersgroepen, maar ook bij analisten en sportverslaggevers over wat PSV moet doen nu Lozano lijkt te vertrekken voor de hoofdprijs. Je hebt voldoende financiele daadkracht om diverse versterkingen te halen en we weten allemaal dat het nog niet voldoende in balans is.

Ervan uitgaande dat zowel Bergwijn Bruma en Gakpo beter zijn op links hebben we daar voldoende keuze. Op rechts hebben we nu veel verschillende opties gehad in de 6 serieuze wedstrijden die we hebben gespeeld;

Basel - Lozano
Ajax - Gakpo
Basel - Lozano
Twente - Pereiro / Bergwijn / Ihattaren
Haugesund Bergwijn / Lozano

Als je dan ziet dat Lozano en Pereiro nu niet meer te gebruiken zijn lijkt het me dat er 3 opties zijn;

1| Bergwijn voldoet niet op 10 en krijgt een vrije rol vanaf rechts. PSV koopt ipv een rechtsbuiten een aanvallende middenvelder die op 10 kan spelen en kwaliteiten heeft die we nog missen.

2| Met het beschikbare budget gaat PSV vol voor een onbetwiste nr 9 en gaat met Malen schuiven naar rechts (vrije rol?). Bergwijn blijft op 10 en Gakpo en Bruma zijn alternatieven en dan is geen aankoop rechtsbuiten benodigd.

3| Ze trekken de beurs voor een onbetwiste rechtsbuiten a la Stengs. Dan is er wel meer balans in links vs rechtsbuitens maar dan hebben we het spitsprobleem en nr 10 probleem nog niet opgelost. Met de interesse in Berghuis en Jahanbakhsh lijkt dit toch de meest logische.

Ervan uitgaande dat ze voor een nieuwe rechtsbuiten gaan, wat zoeken we dan?
Iemand die het niet per definitie van zijn snelheid moet hebben, geen type Bruma/Bergwijn/Lozano dus. Iemand die iets aan te vullen heeft wat we nog niet hebben. Iemand die tussen die linies kan spelen en makkelijk doelpunten maakt en bij voorkeur het beste uit de voeten kan op rechts.

- Hoog rendament doelpunten/assists
- Allround aanvaller
- Wedstrijdfit
- Ervaring en/of leiderschap is een pre (leeftijd 23-26)




Ik zou altijd gaan voor een middenvelder a la Van Ginkel die voor dreiging zorgt en ook nog eens goed is voor tenminste 8 - 10 doelpunten.
Kortom, een gelouterde speler van zekere leeftijd.
De huidige middenvelders, tenminste die welke recent de basis haalden, maken met z'n allen nog geen 5 doelpunten per jaar en dat heeft vorig jaar - mede - de titel gekost doordat je op het moment dat de spitsen "het" niet hebben, niemand anders hebt met scorend vermogen die de zege dan toch nog over de streep trekt.
Natuurlijk besef ik dat je met het aantrekken / huren van een speler van een zeker leeftijd geld investeert waarvan je mogelijk niets meer terug ziet, hetzelfde geldt m.i. als je Doan aantrekt.
Dat betekent hoe dan ook dat er iemand op de bank eindigt waardoor zijn waarde terugloopt en/of zijn ontwikkeling in de weg wordt gezeten.



Inderdaad. Het gaat niet alleen om de speler zelf, maar om het elftal als geheel. Als PSV door de juiste balans weer goed gaat draaien, worden de talenten ook weer meer waard.

Dan moet je ook af en toe een wat oudere speler halen waar je misschien niet veel geld meer op gaat verdienen.

Dat op het ED nu weer een stuk staat dat PSV nu een opleidingsclub is, is leuk. Maar jeugd is meer een middel dan een doel. Nou en als we als koopclub worden gezien. Met alleen maar jonge talenten wordt je geen kampioen.

 

+1/-0

Persoonlijk vond ik Marcus Henriksen wel een goede lopende middenvelder met scorend vermogen in zijn AZ periode. Daarna niet veel meer zien spelen, wel bij Hull alles gespeeld

 

+1/-0

Ik zou geen rechtsbuiten meer halen. Genoeg keuzes en smaken en tenzij het Stengs is lost niemand het probleem op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 augustus 2019 om 18:56:

Ik zou geen rechtsbuiten meer halen. Genoeg keuzes en smaken en tenzij het Stengs is lost niemand het probleem op.



Eens, nu een rechtsbuiten halen is kapitaalvernietiging omdat je al een smak geld hebt betaald voor Bruma (die mij nog niet overtuigt).

Als je gaat investeren moet het een ervaren, allround middenvelder zijn. Andere type spelers zie ik zo snel niet zitten .
Bovendien zal er nog wel wat moeten vertrekken. Ramselaar, Sainsbury, Luckassen.

 

+1/-0

Ben benieuwd of PSV nog gaat investeren in een vervanger voor Bergwijn of dat Noni de kans gaat krijgen. Met Doan, Gakpo en Bruma blijven er maar drie vleugelsspelers over en eigenlijk heeft alleen Cody tot nu toe aangetoond dat hij PSV-waardig is. Bovendien hebben we maar 1.5 spits (Mitro kunnen we absoluut niet meer serieus nemen) rondlopen tot en met de zomer. Ondanks dat we een redelijk licht programma hebben lijkt me 4.5 speler en een jeugdspeler toch iets te weinig.

 

+1/-0

Zou mooi zijn als er nog een rechtsbuiten wordt gehuurd. Iemand met scorend vermogen. Zonder Bergwijn en Pereiro heb je alleen Lammers die meer dan 10 goals per jaar kan maken. Maar zal wel lastig worden die nog snel te vinden.

 

+1/-0

Je hebt ook een fatsoenlijke rechtsbuiten nodig als je Lammers wilt laten renderen, want als je 'm in een vol strafschopgebied aan gaat spelen en hij 3 man uit moet kappen, dan gaat 'm dat niet worden.
Dus liefst iemand met een beetje snelheid en een degelijke voorzet, dan loopt Lammers ze wel binnen.

 

+1/-0

We hebben met Ihattaren (die er het liefst speelt) en Doan (die ervoor gehaald is) 2 basiswaardige opties voor rechtsbuiten. Beide zouden in staat moeten zijn Lammers te kunnen bedienen, daarnaast hebben we met Dumfries ook een speler die heel die flank bestrijkt en wel eens in die positie komt. Dus investeren in een rechtsbuiten zou een waste of money zijn. Ondanks dat ik denk dat Doan beter is als 10, is het wel een optie voor rechts. Vergeet ook niet dat Madueke er kan spelen en Gapko en Bruma bij wijze van ook als de nood hoog is. Blijkt na 15 resterende wedstrijden dat al deze opties niet voldoen, dan kun je in de zomer nog eens kijken voor een rechtsbuiten.

Na de zomer zou Malen er ook kunnen spelen natuurlijk.

 

+1/-0

Ik las net dat Kluivert wel eens een optie kan zijn bij PSV nu bergwijn weg is. Hij mag vertrekken bij roma en is fit. Hij wil natuurlijk mee naar het EK. We weten hoe zijn vader ooit een beslissende maakte tegen 020. Zouden ze het pikken ? En zondag meteen opstellen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 28 januari 2020 om 19:16:

Ik las net dat Kluivert wel eens een optie kan zijn bij PSV nu bergwijn weg is. Hij mag vertrekken bij roma en is fit. Hij wil natuurlijk mee naar het EK. We weten hoe zijn vader ooit een beslissende maakte tegen 020. Zouden ze het pikken ? En zondag meteen opstellen.



Liever niet. Liever ook helemaal geen rechtsbuiten nu. Eerst maar eens geld steken in een paar mannen op de as van het veld, in elke linie.

 

+2/-1

Laten we eerst eens kijken wat Gakpo en Doan nog kunnen betekenen de komende 15 wedstrijden. Als dat tegen valt dan kunnen we de beurs trekken voor een topspeler.

 

+1/-1

Dat behoudende gedoe. Brands haalde tenminste nog eens Van Ginkel of die Costa Ricaan in de winterstop. Die prompt beiden een meerwaarde bleken. Dit PSV wordt alleen maar zwakker, terwijl het al een zwak elftal is. Het "we spelen toch nergens meer om" is ook niet topclubwaardig. Volgend jaar geen Europees voetbal kost ook weer een heleboel geld.

 

+1/-0

Ik denk dat niemand met een gezond verstand nog durft te zeggen dat we 'nergens' meer voor spelen want na aankomend weekend staan we 5e en we moeten 3e of 4e (indien AZ Ajax of Feyenoord beker wint) om uberhaubt in te stromen in Europa. En dan kunnen we mooi half juni beginnen en kunnen we meteen aan de bak. Wat je niet wilt is in die playoffs terecht komen, hoewel het al een prestatie op zich is dat PSV als enige team nog nooit playoffs in de eredivisie hoefde te spelen.

Overigens kwam van Ginkel pas op 31 jan, dus heb geduld. Er is financieel wat mogelijk dus als de juiste beschikbaar komt zie ik ze er nog best iets van maken.

 

+1/-0

Hét probleem van PSV is wel het gebrek aan stootkracht. We hebben van de zomer al veel ingeleverd met het vertrek van De Jong en Lozano en nu komen Bergwijn en Pereiro daar ook nog eens bij. Afgelopen weekend tegen Twente was daar wel het perfecte voorbeeld van. Tot de rode kaart was PSV eigenlijk heer en meester maar er worden toch maar weinig échte kansen gecreëerd en als die er al zijn worden die niet afgemaakt. In de tijd van Mertens, Toivonen, Wijnaldum werden dit soort wedstrijden veel eerder beslist.

Ik ben niet tegen de aankoop van Van Aanholt want dat is een prima linksback. Maar per saldo worden we er zwakker van als hij er bij komt en Bergwijn vertrekt. Ik hoop dat ze nog een poging wagen bij Jahanbakhsh.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Rechtsbuiten