Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Linksback

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Inderdaad Tinus, niet elke jeugdspeler hoeft uit te groeien tot een iemand in de categorie Bergwijn/Memphis/Ibi om uiteindelijk toch een meerwaarde te zijn voor het team. Jongens als Mauro kunnen de komende jaren nog nuttig zijn, zonder per se uit te groeien tot definitieve basisspeler. Gezien onze jeugdopleiding toch wel redelijk bezig is, verwacht ik steeds en steeds minder breedte-aankopen

Mbt linksback:

Het klopt dat ook Ajax inderdaad niet elke basisspeler zomaar vervangen kan. Bij ons op linksback is echter het verschil tussen de basis en mogelijke noodopties vele en vele malen groter dan op andere posities. Vallen Malen en Gakpo uit dan treed je bijv. aan met Madueke en Zahavi. Vallen Rosario en Sangare uit, dan treed je aan met Hendrix en Thomas bijv. Uiteraard een flink kwaliteitsverschil, maar naar mijn mening nog wel altijd bijna PSV-maatstaven. Viergever/Mauro/Hendrix op LB is echter zwaar onder de PSV-maatstaven. Op hun eigen positie, respectievelijk CV, AM en VM, komen ze nog mee op PSV niveau, maar zet ze links achterin en je hebt een probleem.

Ik ben het eens met Bas dat Oppegard er ook nog niet klaar voor is. Die jongen is snel aangehaakt bij Jong (ook uit noodzaak destijds), maar als Schmidt hem als een waardig alternatief zag, dan was die afgelopen wedstrijd al ingevallen voor Max na 70 minuten. Zoals ik al aangaf, ook niet gek op die leeftijd en met zo'n fysiek. Het is volgens mij wel een redelijk talent, maar gun hem in ieder geval nog een jaar JPSV.

Als ik alle berichten mag geloven komt er inderdaad niks meer bij. Jammer, maar ik begrijp dat de categorie waarin ze (mogelijk) zoeken, erg beperkt is.

 

+1/-0

Als back up zou ik Max Clark van Vitesse een goede optie vinden. Is daar om één of andere reden compleet uit de gratie en is komende zomer transfervrij.

 

+1/-0

Ik heb bij Max Clarke een "Klaiber-gevoel" en dan nog een klasse minder. Als hij bij PSV gaat spelen, dan zijn we ook danig verzwakt t.o.v. Max. En dan staat daar een speler die het nooit gaat worden en die je ook niet makkelijk weer kwijtraakt, want geen enkele club kan een PSV-salaris betalen voor een back. Nee, van dit soort transfers hebben we er de afgelopen jaren al teveel gehad. In mijn ogen moet élke aankoop van de club een speler zijn die (in potentie) het PSV niveau heeft. Dan moet je dus niet met Clarke aankomen.

 

+1/-0

Dat zijn aankopen waar je helemaal niets aan hebt. Dan kun je beter een jeugdspeler voor de leeuwen gooien en hopen dat 'ie aanhaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2021 om 19:45:

Dat zijn aankopen waar je helemaal niets aan hebt. Dan kun je beter een jeugdspeler voor de leeuwen gooien en hopen dat 'ie aanhaakt.



Ik zie een Oppegard liever een heel jaar lang minuten maken bij Jong dan heletijd banken bij PSV1. Persoonlijk zie ik weinig risico in een Clark, gezien hij transfervrij weg mag en al heeft aaangetoond dat het in de Eredivisie een prima speler is. Zoals eerder aangegeven, fitheid is wel een probleem, gezien hij sinds maart eigenlijk niet meer heeft gespeeld.

Om ook maar even vooruit te lopen op het vertrek van Hendrix: ik hoop stiekem dat Jorrit's vertrek betekent dat er ruimte is voor een extra linksback. Uiteindelijk heeft Jorrit redelijk wat minuten gemaakt onder Schmidt, zowel als DM alsmede als LB. Een extra centrale middenvelder is niet nodig nu Marco, Thomas en Guti voorbij zijn. Qua transfersom (en salaris) zal het natuurlijk maar een bescheiden bijdrage zijn, maar wellicht dat Schmidt nu garanties heeft gekregen. Aan de andere kant, kan me ook voorstellen dat PSV Hendrix zo'n prachtige transfer ook wel gunt..

 

+1/-0

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.



Feit is wel dat we zowel op links als op rechts geen echte backup hebben. Clark is in mijn ogen te licht.

Mijn optie als backup achter Max zou Erik Pieters zijn. Speelt wekelijks in de Premier League en laat zowel verdedigend als aanvallend goede dingen zien. Daarbij voegt hij ook de nodige ervaring toe aan het elftal.

Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 07 maart 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.



Dat is zo'n jaar of 13 geleden, aangezien wij toen Hans vd Zee hadden lopen die zich altijd richtte op Zuid-Amerika, echter is hij vertrokken naar onze grootste concurrent destijds.. Benieuwd wat Mika Lipponen van Feyenoord gaat toevoegen aan onze scouting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 07 maart 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.



1) Mijn optie als backup achter Max zou Erik Pieters zijn. Speelt wekelijks in de Premier League en laat zowel verdedigend als aanvallend goede dingen zien. Daarbij voegt hij ook de nodige ervaring toe aan het elftal.

2) Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.



1) Iedereen zou willen dat de back-up gelijkwaardig zou zijn, maar datscheelt is voor PSV niet te betalen. Ik zou het volgend seizoen wel aandurven met;
RB Teze, Sambo
LB Max, Oppegård

Dan komt Oppegård regelmatig aan z'n minuten, naast basis bij Jong PSV. En kan je in geval van lichte blessure bij Max ook Teze af en toe links zetten en dan met Sambo op rechts. Of je haalt Mauro erbij als LB.
Dit zijn ein-de-lijk 2 grote talenten op de backpositie, die moet je alle kansen gaan geven, helemaal als je elke euro moet omdraaien.

2) Eens dat de transfers wel echt zwak waren, helemaal vorig seizoen, maar kijk ook eens naar het hele plaatje. Sangaré voor de winterstop werd de hemel ingeprezen en heeft het nu wat lastiger. Ik denk zelf dat het qua opstelling of Rosario óf Sangaré moet zijn en dan kies ik toch echt voor de laatste. Tel ook de alsnog doorgebroken Boscagli en Max erbij en het plaatje is alweer een stuk beter (let wel beter, niet topclub waardig). Ligt dit dan ook alleen aan de Jong? Want Bruma was onder Brands al een doelwit voor PSV, een linksback (Lato) gehaald die genegeerd werd door de trainer en een speler erneer zette die dit totaal niet kon uitvoeren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frico schreef op 26 maart 2021 om 20:29:

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 07 maart 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.



1) Mijn optie als backup achter Max zou Erik Pieters zijn. Speelt wekelijks in de Premier League en laat zowel verdedigend als aanvallend goede dingen zien. Daarbij voegt hij ook de nodige ervaring toe aan het elftal.

2) Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.



1) Iedereen zou willen dat de back-up gelijkwaardig zou zijn, maar datscheelt is voor PSV niet te betalen. Ik zou het volgend seizoen wel aandurven met;
RB Teze, Sambo
LB Max, Oppegård

Dan komt Oppegård regelmatig aan z'n minuten, naast basis bij Jong PSV. En kan je in geval van lichte blessure bij Max ook Teze af en toe links zetten en dan met Sambo op rechts. Of je haalt Mauro erbij als LB.
Dit zijn ein-de-lijk 2 grote talenten op de backpositie, die moet je alle kansen gaan geven, helemaal als je elke euro moet omdraaien.

2) Eens dat de transfers wel echt zwak waren, helemaal vorig seizoen, maar kijk ook eens naar het hele plaatje. Sangaré voor de winterstop werd de hemel ingeprezen en heeft het nu wat lastiger. Ik denk zelf dat het qua opstelling of Rosario óf Sangaré moet zijn en dan kies ik toch echt voor de laatste. Tel ook de alsnog doorgebroken Boscagli en Max erbij en het plaatje is alweer een stuk beter (let wel beter, niet topclub waardig). Ligt dit dan ook alleen aan de Jong? Want Bruma was onder Brands al een doelwit voor PSV, een linksback (Lato) gehaald die genegeerd werd door de trainer en een speler erneer zette die dit totaal niet kon uitvoeren.



We zijn het eens dat een volkomen gelijkwaardige back up voor iedere basisspeler geen haalbare kaart is voor ons PSV.

Daarom is jouw suggestie over Sambo en Oppegárd zeker niet verkeerd.

Bedoel je met die mislukte linksback overigens Sadilek?
Over hem las ik deze week in het ED een stuk waar we blij mee mogen zijn. Hij schijnt als middenvelder in Tsjechie prima te voldoen , dus goed in zijn vel te zitten en trots te zijn dat hij het shirt van PSV mocht dragen.
Spelers die dat zeggen en ook uitdragen zijn wat mij betreft altijd welkom.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 26 maart 2021 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Frico schreef op 26 maart 2021 om 20:29:

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 07 maart 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.



1) Mijn optie als backup achter Max zou Erik Pieters zijn. Speelt wekelijks in de Premier League en laat zowel verdedigend als aanvallend goede dingen zien. Daarbij voegt hij ook de nodige ervaring toe aan het elftal.

2) Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.



1) Iedereen zou willen dat de back-up gelijkwaardig zou zijn, maar datscheelt is voor PSV niet te betalen. Ik zou het volgend seizoen wel aandurven met;
RB Teze, Sambo
LB Max, Oppegård

Dan komt Oppegård regelmatig aan z'n minuten, naast basis bij Jong PSV. En kan je in geval van lichte blessure bij Max ook Teze af en toe links zetten en dan met Sambo op rechts. Of je haalt Mauro erbij als LB.
Dit zijn ein-de-lijk 2 grote talenten op de backpositie, die moet je alle kansen gaan geven, helemaal als je elke euro moet omdraaien.

2) Eens dat de transfers wel echt zwak waren, helemaal vorig seizoen, maar kijk ook eens naar het hele plaatje. Sangaré voor de winterstop werd de hemel ingeprezen en heeft het nu wat lastiger. Ik denk zelf dat het qua opstelling of Rosario óf Sangaré moet zijn en dan kies ik toch echt voor de laatste. Tel ook de alsnog doorgebroken Boscagli en Max erbij en het plaatje is alweer een stuk beter (let wel beter, niet topclub waardig). Ligt dit dan ook alleen aan de Jong? Want Bruma was onder Brands al een doelwit voor PSV, een linksback (Lato) gehaald die genegeerd werd door de trainer en een speler erneer zette die dit totaal niet kon uitvoeren.



We zijn het eens dat een volkomen gelijkwaardige back up voor iedere basisspeler geen haalbare kaart is voor ons PSV.

Daarom is jouw suggestie over Sambo en Oppegárd zeker niet verkeerd.

Bedoel je met die mislukte linksback overigens Sadilek?
Over hem las ik deze week in het ED een stuk waar we blij mee mogen zijn. Hij schijnt als middenvelder in Tsjechie prima te voldoen , dus goed in zijn vel te zitten en trots te zijn dat hij het shirt van PSV mocht dragen.
Spelers die dat zeggen en ook uitdragen zijn wat mij betreft altijd welkom.



Klopt ja, die bedoelde ik. Ben benieuwd en hopelijk kan hij voetballend wat toevoegen op het middenveld.

Sambo is er echt aan toe om vast naar PSV 1 te gaan . Zou echt mooi zijn als je over 2,5 jaar een verdediging hebt staan met;
Sambo--Teze--aankoop*--Oppegård

* Als Obispo alsnog gaat verrassen zou het helemaal mooi wezen, maar 3 van de 4 uit de opleiding zou natuurlijk fantastisch zijn. Qua talent moet het kunnen, hopelijk kunnen ze die stappen (blijven) zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frico schreef op 26 maart 2021 om 20:29:

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 07 maart 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 20:21:

Ik zou niet per definitie een extra back meenemen naar iedere wedstrijd, een halve wedstrijd moet je af kunnen met een Mauro. Dat betekent dat Oppegard alsnog zijn wedstrijdjes af kan werken bij Jong.



1) Mijn optie als backup achter Max zou Erik Pieters zijn. Speelt wekelijks in de Premier League en laat zowel verdedigend als aanvallend goede dingen zien. Daarbij voegt hij ook de nodige ervaring toe aan het elftal.

2) Bij deze wil ik nog even vermelden dat ik het vertrouwen in de scouting volledig kwijt ben geraakt. Hoe lang is het geleden dat er bijvoorbeeld een zuidamerikaans talent is gescout en uitgegroeid tot een basisspeler?

De scouting komt met Baumgartl en Sangare. Als scout van meerdere mensen het fulltime beroep is gaat er echt iets mis als je niets beters kunt vinden als wat er nu gescout wordt.



1) Iedereen zou willen dat de back-up gelijkwaardig zou zijn, maar datscheelt is voor PSV niet te betalen. Ik zou het volgend seizoen wel aandurven met;
RB Teze, Sambo
LB Max, Oppegård

Dan komt Oppegård regelmatig aan z'n minuten, naast basis bij Jong PSV. En kan je in geval van lichte blessure bij Max ook Teze af en toe links zetten en dan met Sambo op rechts. Of je haalt Mauro erbij als LB.
Dit zijn ein-de-lijk 2 grote talenten op de backpositie, die moet je alle kansen gaan geven, helemaal als je elke euro moet omdraaien.

2) Eens dat de transfers wel echt zwak waren, helemaal vorig seizoen, maar kijk ook eens naar het hele plaatje. Sangaré voor de winterstop werd de hemel ingeprezen en heeft het nu wat lastiger. Ik denk zelf dat het qua opstelling of Rosario óf Sangaré moet zijn en dan kies ik toch echt voor de laatste. Tel ook de alsnog doorgebroken Boscagli en Max erbij en het plaatje is alweer een stuk beter (let wel beter, niet topclub waardig). Ligt dit dan ook alleen aan de Jong? Want Bruma was onder Brands al een doelwit voor PSV, een linksback (Lato) gehaald die genegeerd werd door de trainer en een speler erneer zette die dit totaal niet kon uitvoeren.




In kan me niet vinden in je RB- posities. Ik vind namelijk dat je Teze ten koste van alles centraal moet laten staan. Die jongen doet het daar goed en als rechtsback vind ik hem beduidend minder. Op dit moment zou ik bij een blessure van Dumfries graag Sambo voor de leeuwen gooien, in plaats van gaan schuiven met Teze. Schmidt heeft al talloze spelers laten debuteren, maar blijkbaar ziet hij het in Sambo niet zitten.

Over de LCV/linksback: Ik weet natuurlijk niet hoe duur Erik Pieters nog moet zijn, maar ik ga er van uit dat Viergever na dit seizoen vertrekt. In mijn ogen zou Erik dan de ideale vervanger zijn , met ervaring.
Ik vind Mauro geen alternatief voor de linksback positie, ook al vult hij het aardig in. De kleine ploegen kan dit nog wel, maar tegen topclubs valt hij door de mand en dat kun je hem niet kwalijk nemen. We mogen toch verwachten dat bij een topclub alle posities dubbel bezet zijn. Dat de vervanger iets minder van kwaliteit is lijkt me logisch, maar dan hoeft je in ieder geval niet meerdere posities te gaan schuiven als er één speler uitvalt.

Over de scouting; Ik heb Sangaré het hele seizoen alleen nog maar ballen in zien leveren. In de media is hij even gehyped en iedereen gaat hier dan klakkeloos in mee. Onbegrijpelijk. Hij is écht PSV-onwaardig. Ik ben het met je eens dat maximaal één van de 2, Rosario of Sangaré mag spelen. Ik kies ervoor om ze allebei te laten banken.

Boscagli - Götze op het middenveld, Viergever centraal, Madueke op de plek van Götze.
Of: Gutierrez - Götze, Bocagli CV, Madueke op de plek van Götze.

Rosario en Sangaré zorgen alleen maar voor stroperig en frusterend voetbal, al seizoenen lang (in het geval van Rosario).

 

+1/-0

Psv heeft nog een extra linksback nodig, zou haps niks zijn, mischien ruilen met viergever. Beiden zijn aan het einde vh seizoen transfervrij.

 

+1/-1

Oppergaard is heel erg veelbelovend. Zie hem graag meer minuten maken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 30 augustus 2021 om 21:54:

Psv heeft nog een extra linksback nodig, zou haps niks zijn, mischien ruilen met viergever. Beiden zijn aan het einde vh seizoen transfervrij.


Een extra links-back nodig?
Zijn daar goed bezet met Max,Mwene,Oppegard en ook nog viergever. :huh

 

+2/-0

Zelfs boscagli kan daar nog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 30 augustus 2021 om 22:37:

Zelfs boscagli kan daar nog.



Nou, dat heeft hij niet echt laten zien in het verleden ... vind hem sterker geworden, maar zou hem liever niet meer op die backpositie zien.

 

+1/-0

Het ging er over dat er nog een LB bij moet, Boscagli zou daar in nood als 4de keus prima kunnen spelen.
Max, Mwene, oppegaard krijgen zeker de voorkeur, maar niet logisch om nog een lb te halen.

 

+1/-0

Ik ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van Max, Mwene is eigenlijk RB en Mauro kan prima voor R/LB.
Toch zou ik eens een lijntje uitgooien naar Oleksandr Zinchenko. Die mag weg bij City en zou echt een topspeler zijn.
Salaris zal wel een dingetje zijn, maar zou dan wel basisspeler zijn bij een ploeg die Europees voetbalt. Mocht Oekraïne het WK halen, geen onbelangrijk gegeven denk ik.

 

+1/-0

Ook geen fan van Max. Was die Rodriquez stukken beter. Wijndal wil perse naar Ajax?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Linksback