Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Jeffrey Bruma

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Nu ben ik normaal geen type die meteen een topic opent als PSV weer eens wordt gelinkt aan een speler. Voor Bruma maakt ik echter graag een uitzondering. Ik denk namelijk dat het forum vrij verdeeld zal zijn over een eventuele terugkeer. Het lijkt zeker dat Schwaab komende zomer (weer) transfervrij gaat vertrekken, dus dat er een rechtsbenige centrale verdediger bij moet lijkt me duidelijk. Liefst eentje met ervaring.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik 't ook niet zo goed weet mbt Bruma. Aan de ene kant heeft hij de afgelopen vier jaar nog niet eens 70 wedstrijden gespeeld. Aan de andere kant heeft hij altijd goed gepresteerd bij PSV en zal hij met een 1-jarig contract ook niet bijzonder duur zijn. Ik kan me ook voorstellen dat PSV niet weer 8 a 10 miljoen gaat neertellen voor een RCV, dan schrijf je Baumgartl namelijk direct af. Bruma zou een goedkope optie zijn en in ieder geval een speler die altijd een 6 haalt. Bovendien zie ik liever dat PSV investeert in het middenveld en linksback.

Wat denken jullie? Voldoet een centrum met aan de ene kant Obispo/Viergever en aan de andere kant Bruma/Baumgartl?

 

+1/-0

Dit is dus mijn stokpaardje sinds het ontslag van v Bommel en het min of meer verloren seizoen. We weten niet wat Baumgartl kan want hij speelt niet. Wat ik heb gezien is dat Baumgartl in augustus/september (op 1 wedstrijd na tegen Ajax) opbouwend een verademing was en daarnaast degelijk in defensieve zin. Daarna heeft hij dus letterlijk 1x op RCV gespeeld en dat was uit bij Sporting waar het middenveld de deur open had gezet. Daarna is er uit crisis oogpunt gekozen voor Schwaab als leider boven de kwaliteit van Baumi.

Gevolg is dat je nu niet weet wat je in huis hebt. Ja, je weet dat Baumgartl geen leider is maar dat is op zich geen probleem als het team maar voldoende leiders heeft. Omdat je nu niet weet of je investering van 10 miljoen nu voor een basisspeler of voor een wisselspeler is kun je ook niet weer 10 miljoen neerleggen voor de volgende op het lijstje. Wat je wel weet is dat de Bruma (van toen) en Viergever (van nu) combo waarschijnlijk dikke prima is voor PSV. Maar je weet niet of jezelfde Bruma terug krijgt.

Ik zou zeggen dat 4 CV's nodig hebben waarvan Baumgartl Viergever en Obispo allemaal prima zijn. Vanwege de investering in Baumgartl zou ik hem de kans willen geven en zou ik met een goedkope back-up kunnen leven. Maar als die back-up goedkoop is + beter dan Baumgartl dan denk ik dat de posities prima ingevuld zijn. Dan resten 2 vragen; Is Bruma mogelijk een goedkope verbetering tov Baumgartl? en zou Bruma een wisselspeler kunnen zijn voor PSV? Als beide met ja beantwoord kunnen worden moet je het doen en anders niet.

 

+2/-0

Zou dit een speler zijn die in het plaatje van Schmidt past?

 

+1/-0

Wat ik gelezen heb is dat de achterste linie heel ver naar voren staat met 3 a 4 mensen op een lijn. Dus veel ruimte in de rug. Dat was in het jaar dat Bruma hier kampioen werd juist helemaal niet want toen speelde we katapult voetbal met Wijnaldum en Depay.

Luckassen zou het wel heel goed moeten kunnen. Wellicht dat hij te vroeg was met PSV afschrijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 maart 2020 om 11:18:

Wat ik gelezen heb is dat de achterste linie heel ver naar voren staat met 3 a 4 mensen op een lijn. Dus veel ruimte in de rug. Dat was in het jaar dat Bruma hier kampioen werd juist helemaal niet want toen speelde we katapult voetbal met Wijnaldum en Depay.

Luckassen zou het wel heel goed moeten kunnen. Wellicht dat hij te vroeg was met PSV afschrijven.



Wat heeft die laten zien dan ? Van iemand met zo'n postuur zou je meer verwachten . Helaas , maatje te licht.

 

+1/-0

Van het weekend was nog die wedstrijd van AZ op waarbij ze de bekerfinale verloren tegen van Wolfswinkel. Toen kreeg ik weer een beetje gevoel bij waarom PSV hem eigenlijk heeft gehaald. Brands was altijd fel voorstander van fysiek en atletisch vermogen (ondanks dat we nooit Afrikanen haalden op Kone na). Maar hij was heel snel, veel kopkracht en aanvallend bij veel goals betrokken.

Bruma heeft hopelijk meer ervaring maar topfit is hij allerminst gebleken. Ik denk dat we daar wel veel waarde aan moeten hechten.

 

+1/-0

Hij viel niet mee gisteren. Ik denk dat als hij niet 100% fit is hij door de mand zal vallen. Het gokje waard als je geen risico met hem loopt financieel gezien maar dat waag ik te betwijfelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 mei 2020 om 13:30:

Hij viel niet mee gisteren. Ik denk dat als hij niet 100% fit is hij door de mand zal vallen. Het gokje waard als je geen risico met hem loopt financieel gezien maar dat waag ik te betwijfelen.



Whaha.. "viel niet mee gisteren". Dat is een understatement. Het was echt belachelijk slecht.
Een jaartje huren met optie op koop, mits er 1 of 2 verdedigers vertrekken, lijkt me best aardig maar om hem nu als een grote man te gaan kopen lijkt me een heel slecht idee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Over een jaar is hij transfervrij, dus geen koopoptie. Huren zou kunnen, maar een transfersom neerleggen voor hem is onverantwoord in deze tijden

quote]Z. on de Bok schreef op 25 mei 2020 om 14:37:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 mei 2020 om 13:30:

Hij viel niet mee gisteren. Ik denk dat als hij niet 100% fit is hij door de mand zal vallen. Het gokje waard als je geen risico met hem loopt financieel gezien maar dat waag ik te betwijfelen.



Whaha.. "viel niet mee gisteren". Dat is een understatement. Het was echt belachelijk slecht.
Een jaartje huren met optie op koop, mits er 1 of 2 verdedigers vertrekken, lijkt me best aardig maar om hem nu als een grote man te gaan kopen lijkt me een heel slecht idee.

 

+1/-0

Je kunt hem niet verwijten dat ze zo erg op zijn ballen kregen. Dat was een wanprestatie zoals ik zelden nog voorbij zie komen.
Nu had hij niet eens ruimte in zijn rug en hij was nog kwetsbaar tegen het bewegende spel van Leipzig.

Overigens wel een prima wedstrijd om te kijken in tijden als dit :-)

 

+1/-0

Ik wordt af en toe nog gillend wakker.
Dan denk ik aan dat eindeloze breed speler en terugdraaien van Bruma.
Dit is toch niet waar een club als PSV zelfs maar over moet nadenken?
Bruma maakt PSV niet beter.

 

+1/-0

"Jeffrey Bruma mag op zoek naar een nieuwe club, zo meldt Kicker. De inmiddels 28-jarige Nederlandse verdediger zit bij VfL Wolfsburg op een dood spoor. Bruma is de vijfde keuze in het hart van de Wolfsburg-verdediging en werd het afgelopen seizoen dan ook al verhuurd aan 1.FSV Mainz 05. Het contract van Bruma in Wolfsburg loopt nog tot medio 2021."

 

+1/-0

Niet aan beginnen, voegt niets toe wat teze/Baumi niet kunnen brengen.

 

+1/-0

Ik heb van Bruma nooit gesnapt dat ie weg is gegaan bij PSV, of geld moet echt alles zijn voor die jongen. Wolfsburg. Niks bijzonders gepresteerd, niet echt heel opvallend gespeeld. Grijze muis daar. Bij ons zat hij perfect. Maar nu hoef ik hem inderdaad niet meer zo. Dan liever Moreno.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Revolinho schreef op 22 september 2020 om 09:23:

Ik heb van Bruma nooit gesnapt dat ie weg is gegaan bij PSV, of geld moet echt alles zijn voor die jongen. Wolfsburg. Niks bijzonders gepresteerd, niet echt heel opvallend gespeeld. Grijze muis daar. Bij ons zat hij perfect. Maar nu hoef ik hem inderdaad niet meer zo. Dan liever Moreno.



Je eerste zin kan vaker gebruikt worden,namelijk voor diverse spelers die eerder deze eeuw PSV verlieten en van gewaardeerde, goedbetaalde kracht veranderden in een anonieme bankzitter in het buitenland.

Jeffrey Bruma is in dat opzicht slechts eén van velen.

Volledig met je eens dat we nu meer hebben aan (een type) Moreno.

 

+1/-0

Mijn herinnerigen aan hem zijn groots, en ik kan me nog herinneren dat er niet veel mensen super rouwig waren toen we destijd nog 10 miljoen voor hem kregen. Mijn gevoel zegt ook gewoon niet doen. Want hij brengt niet dat voetballende wat Teze (en zelfs Baumgartl) wel heeft, hij is niet topfit (geweest) en zou hij aanspraak maken op een basisplek? Ik denk het niet.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat hij niet naar Feyenoord en of AZ gaat, want daar zou hij wel een hele directe versterking zijn. Als je het zo bekijkt hebben wij onze centrale verdediging nog best op orde want Viergever en Baumgartl zouden bij AZ altijd spelen, en Baumgartl bij Feyenoord ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 september 2020 om 12:14:

Mijn herinnerigen aan hem zijn groots, en ik kan me nog herinneren dat er niet veel mensen super rouwig waren toen we destijd nog 10 miljoen voor hem kregen. Mijn gevoel zegt ook gewoon niet doen. Want hij brengt niet dat voetballende wat Teze (en zelfs Baumgartl) wel heeft, hij is niet topfit (geweest) en zou hij aanspraak maken op een basisplek? Ik denk het niet.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat hij niet naar Feyenoord en of AZ gaat, want daar zou hij wel een hele directe versterking zijn. Als je het zo bekijkt hebben wij onze centrale verdediging nog best op orde want Viergever en Baumgartl zouden bij AZ altijd spelen, en Baumgartl bij Feyenoord ook.



Zou hij dan niet (in potentie) goed complementair zijn aan Boscaqli? Dat voetballende brengt Boscagli wel.

Even los van het feit dat ik het een grote gok vind en de vraag maar is of je er beter op wordt t.a.v. Teze.

Qua leeftijd en ervaring zou hij wel in het profiel passen wat we zoeken. Alleen ritme, vertrouwen.. kan ie nog het niveau halen van toen.. dat soort vragen.

 

+1/-0

Heb ook uitstekende herinneringen aan hem, maar in vier jaar Bundesliga is hij eigenlijk nergens echt geslaagd. Bovendien erg veel blessures gehad (miste de laatste 4 jaar zo'n 40 wedstrijden door blessures).

Aan de andere kant, hij is deze zomer transfervrij. Weet je Baumgartl nog voor een paar miljoen te slijten en hem transfervrij op de kop te tikken, dan ga je er wat mij betreft niet op achteruit. Als dat betekent dat PSV meer geld overheeft voor een klasse LCV, dan kan ik leven met Teze of Bruma op RCV.

 

+1/-0

Zou inderdaad hooguit interessant zijn als stand-in, maar niet voor de basis. PSV heeft een killer nodig naar Teze of Boscagli, geen Bruma. Lijkt me eerder goed dat hij met al zijn ervaring de jongelingen wat bij kan brengen, met name tav positionering maar dan moet hij zich ook wel in een reserverol kunnen schikken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 09 november 2020 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 september 2020 om 12:14:

Mijn herinnerigen aan hem zijn groots, en ik kan me nog herinneren dat er niet veel mensen super rouwig waren toen we destijd nog 10 miljoen voor hem kregen. Mijn gevoel zegt ook gewoon niet doen. Want hij brengt niet dat voetballende wat Teze (en zelfs Baumgartl) wel heeft, hij is niet topfit (geweest) en zou hij aanspraak maken op een basisplek? Ik denk het niet.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat hij niet naar Feyenoord en of AZ gaat, want daar zou hij wel een hele directe versterking zijn. Als je het zo bekijkt hebben wij onze centrale verdediging nog best op orde want Viergever en Baumgartl zouden bij AZ altijd spelen, en Baumgartl bij Feyenoord ook.



Zou hij dan niet (in potentie) goed complementair zijn aan Boscaqli? Dat voetballende brengt Boscagli wel.

Even los van het feit dat ik het een grote gok vind en de vraag maar is of je er beter op wordt t.a.v. Teze.

Qua leeftijd en ervaring zou hij wel in het profiel passen wat we zoeken. Alleen ritme, vertrouwen.. kan ie nog het niveau halen van toen.. dat soort vragen.


Ik zie liever een vervanger voor Teze dan voor Boscagli. :ja

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Jeffrey Bruma