Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 08 juni 2020 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 20:16:

Serieus? Van der Gijp en 100m sprint is het beste waar jullie op konden reageren? Mijn fout, mea culpa. Ik zal proberen het wat zakelijker houden vanaf nu.

Hendrix komt niet in de buurt van Willy, in de verste verte niet, zelfs niet in de buurt van Vogel of Simons. Als hij wel zo goed was speelde hij allang niet meer bij PSV of stonden de topclubs wel in de rij voor hem. Daarbij speelde Willy met veel beter spelers om hem heen dan Hendrix nu om zich heen heeft staan.
Schmidt wil snel en hoog druk zetten en daarvoor moet snel omgeschakeld worden. Of Hendrix nou 5, 10 of 100 meter moet lopen/rennen/sprinten/, of zich om moet draaien, hij is te traag en helemaal in de omschakeling. Hendrix is regelmatig geblesseerd en dus geen zekerheid. Met Hendrix in de basis moet er nog een cvm bij.

Ja, Hendrix heeft ook zeker kwaliteiten maar die vallen of staan met (handelings) snelheid. Kijk de samenvatting tegen Utrecht uit nog eens een keer en kijk eens wie er continu achteraan sjokt, continu te laat is en ook bij z'n rode kaart weer eens te laat was. Ook bij de rode kaart voor Viergiever is het Hendrix die staat te slapen, te traag is, waardoor Viergever in moet grijpen. Het is om te janken hoe Hendrix daar speelde.
En nee.. dat was geen incident.



Waar blijft dat fabeltje van jou toch vandaan komen dat hij met regelmaat geblesseerd is? Zeven blessures, waarvan vijf in zijn eerste drie seizoenen. Hadden we maar meer spelers die zo 'blessuregevoelig' zijn



Ah.. je bent al van 1 zware blessure en een paar gemiste wedstrijden naar 7 blessures gegaan. Wat voor jou meevalt valt tegen voor mij, denk ik. En ik weet zeker dat Hendrix binnen no-time weer geblesseerd is, om het simpele feit dat hij te traag is. Continu geforceerde noodgrepen en rare fratsen uit moeten halen, omdat je te laat bent is de perfecte manier om geblesseerd te raken (of rode kaarten te krijgen).



Werkelijk nergens op gebaseerd gezien het aantal keer dat hij afgelopen seizoenen geblesseerd is geweest. En inderdaad, in 7 seizoenen heeft hij een zware blessure gehad en een paar kleinere blessures waardoor hij enkele wedstrijden heeft moeten missen. Niet normaal hoe blessuregevoelig hij is :D

Drink er vooral nog één :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 08 juni 2020 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 08 juni 2020 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 20:16:

Serieus? Van der Gijp en 100m sprint is het beste waar jullie op konden reageren? Mijn fout, mea culpa. Ik zal proberen het wat zakelijker houden vanaf nu.

Hendrix komt niet in de buurt van Willy, in de verste verte niet, zelfs niet in de buurt van Vogel of Simons. Als hij wel zo goed was speelde hij allang niet meer bij PSV of stonden de topclubs wel in de rij voor hem. Daarbij speelde Willy met veel beter spelers om hem heen dan Hendrix nu om zich heen heeft staan.
Schmidt wil snel en hoog druk zetten en daarvoor moet snel omgeschakeld worden. Of Hendrix nou 5, 10 of 100 meter moet lopen/rennen/sprinten/, of zich om moet draaien, hij is te traag en helemaal in de omschakeling. Hendrix is regelmatig geblesseerd en dus geen zekerheid. Met Hendrix in de basis moet er nog een cvm bij.

Ja, Hendrix heeft ook zeker kwaliteiten maar die vallen of staan met (handelings) snelheid. Kijk de samenvatting tegen Utrecht uit nog eens een keer en kijk eens wie er continu achteraan sjokt, continu te laat is en ook bij z'n rode kaart weer eens te laat was. Ook bij de rode kaart voor Viergiever is het Hendrix die staat te slapen, te traag is, waardoor Viergever in moet grijpen. Het is om te janken hoe Hendrix daar speelde.
En nee.. dat was geen incident.



Waar blijft dat fabeltje van jou toch vandaan komen dat hij met regelmaat geblesseerd is? Zeven blessures, waarvan vijf in zijn eerste drie seizoenen. Hadden we maar meer spelers die zo 'blessuregevoelig' zijn



Ah.. je bent al van 1 zware blessure en een paar gemiste wedstrijden naar 7 blessures gegaan. Wat voor jou meevalt valt tegen voor mij, denk ik. En ik weet zeker dat Hendrix binnen no-time weer geblesseerd is, om het simpele feit dat hij te traag is. Continu geforceerde noodgrepen en rare fratsen uit moeten halen, omdat je te laat bent is de perfecte manier om geblesseerd te raken (of rode kaarten te krijgen).



Werkelijk nergens op gebaseerd gezien het aantal keer dat hij afgelopen seizoenen geblesseerd is geweest. En inderdaad, in 7 seizoenen heeft hij een zware blessure gehad en een paar kleinere blessures waardoor hij enkele wedstrijden heeft moeten missen. Niet normaal hoe blessuregevoelig hij is :D

Drink er vooral nog één :pul



Proost! Ik zou jou willen adviseren even een rondje over te slaan, of twee.

Je gaat van 7 blessures dus weer terug naar 1 zware en een paar gemiste wedstrijdjes? De vorige keer dat je zo verbaasd was heb ik je ook al 3 zware blessures voorgeschoteld maar, geen probleem, hier heb je ze nog een keer...

14/15 Buikspierblessure
15/16 Knieblessure
16/17 Binnenbandblessure

En daar komt inderdaad nog een hele lijst "kleinere" bij.
Het aantal gemiste wedstrijden zegt niets over de ernst van de blessure. Zo is Hendrix een keer geblesseerd geraakt aan het einde van het seizoen, waardoor hij 'maar' 4 wedstrijden miste. Echter was de blessure toen niet voorbij natuurlijk. Ook zegt het aantal gemiste wedstrijden niks over de opgelopen blijvende schade, zoals verlies van sneldheid bv.

 

+1/-0

Ik zag gedurende de afgelopen 2 wedstrijden dat Guardado niet eens bij de selectie zat bij wedstrijden van Real Betis.

Wat is de reden daarvan?
Indien hij gepasseerd is, dan kun je hem wellicht verleiden om terug naar PSV te komen.

 

+1/-0

Geblesseerd

 

+1/-0

Nu weet ik dat we momenteel overlopen van de talentvolle, creatieve krachten (zowel voorin als op '10'). Toch wil ik hier even een naam droppen, ook met het oog op de toekomst: Immanuel Pherai.

Denk dat de meeste hem wel kennen: centrale/aanvallende middenvelder die vier jaar geleden vanuit AZ naar Dortmund trok. Hij maakt daar, naar verluidt, al jaren een uitstekende indruk in de jeugdelftallen en z'n cijfers onderschrijven dat ook wel:

- Betrokken bij 32 goals in 26 wedstrijden voor U17
- Betrokken bij 29 goals in 53 wedstrijden voor U19

Toch lijkt een doorbraak in het eerste er nog niet in te zitten. Hij mocht afgelopen maand een aantal keer op de bank plaatsnemen, al was dat meer qua opvulling (maakte geen minuten). Daarnaast heeft hij als aanvallede mid concurrentie van Reus, Reyna (die twee jaar jonger is) en de teruggekeerde Sergio Gomez. Centraal heeft die o.a. te maken met Brandt en Bellingham . Al met al een lastige klus.. Hij heeft nog een contract voor een jaar, Mino als zaakwaarnemer en wij kunnen nog wel wat kwaliteit bij Jong PSV gebruiken. Ruim 30 wedstrijden in de KKD pakken, meetrainen bij PSV1 met uitzicht op meer?

 

+1/-0

Lijkt me niet dat we een aanvallende versterking nodig hebben, en als dat al is denk ik eerder aan een ervaren/bewezen speler. Je kunt er maar 3 a 4 opstellen en we hebben er nu 7 a 8. Financieel gezien lijkt het me ook verstandig om te investeren in de spelers die we al hebben en straks met volle bak winst kunnen verkopen.

 

+1/-0

Van mij mag die Ledezma ook een kans krijgen in de voorbereiding als cmv. Vind het wel een speler die gif heeft en
goed te kneden is door een zeer deskundige trainer.
Onze coach wil aanvallend voetbal spelen, dan moet je ook op het middenveld minimaal
2 spelers hebben die naar voren gericht zijn.

Het feit is nou eenmaal dat psv mogelijk een budget heeft van 15miljoen.

Ik zou hem wel willen zien naast Hendriks, met Iha ervoor.

Geef maar gewoon 10miljoen uit aan een echt goede linksback.
Met name die positie heeft ons ZWAAR opgebroken vorig seizoen

 

+1/-0

Hier hebben we echt versterking nodig. Hendriks, Sadilek, Gutiérrez en Thomas zijn gewoon niet goed genoeg voor het niveau waar psv naartoe moet.

 

+2/-0

Zou Markus Henriksen geen optie zijn voor PSV? Heeft ervaring in de Eredivisie en scoorde bij AZ bijna om de vier wedstrijden gemiddeld.
Is op dit moment transfervrij, maar schijnt wel in de nadrukkelijke belangstelling van Turkse clubs te staan.

 

+1/-0

Middenvelder moet serieus van een categorie Guardado zijn, willen we echt om de prijzen spelen. Papi werd dat 1e seizoen gehuurd en pas daarna overgenomen, dus waarom nu ook niet een topper huren. In mijn beleving wel een echte spelmaker en routinier, iemand die echt vlieguren heeft gemaakt en respect binnen een spelersgroep geniet.

Namen noemen vind ik zo lastig, maar hoop niet dat ze met een relatief jonge bankzitter bij een topclub aan komen zoals bijv. Tolisso die 2 jaar geleden werd genoemd. We moeten echt een bijtertje van rond de 29 hebben. Selectie is momenteel echt te jong, hoe wil je daarmee in maart/april nog gefocust mee voor de dag komen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KIO schreef op 16 augustus 2020 om 03:07:

Hier hebben we echt versterking nodig. Hendriks, Sadilek, Gutiérrez en Thomas zijn gewoon niet goed genoeg voor het niveau waar psv naartoe moet.



Wat denk je van Mouro, waar ga je die neer zetten op de bank?

 

+1/-0

We missen een “loper”.... en een doelpuntenmaker..., dit was/is v. Ginkel, maar ik heb sterk mijn twijfels of die het word, omdat hij toch erg vaak in de lappenmand licht! Goed alternatief vond ik Guus Til, zelfde type speler met duel kracht en scoort makkelijk, maar dat feest gaat helaas niet door..... ik zag hier boven ergens de naam van Markus Hendriksen voorbij gaan, dat vind ik eigenlijk ook een heel goed alternatief! Hij is transfervrij, ervaring, ook zelfde type middenvelder, die ook makkelijk scoort! Voorheen bij AZ maakte hij toch ook wel een doelpuntje of 10 per seizoen, ik vind dit eigenlijk een best redelijk goed en goedkoop alternatief! Of soms denk ik aan Steven Defour... ander type, die minder scoord, maar wel het hele elftal op sleeptouw neemt, we hebben ook nog mannen nodig, die oorlog kunnen maken, niet alleen ideale schoonzonen!

Dit bericht is gewijzigd op 4 september 2020, 16:06:56.

 

+1/-0

Beiden zijn gokjes. Henriksen heeft het niet gemaakt na AZ terwijl Defour toch wel op z'n retour lijkt. Ze zijn wel allebei transfervrij maar ik geloof niet dat ze Thomas uit de basis spelen.

Hans Vanaken lijkt me een betere optïe. Of hij betaalbaar is voor PSV weet ik niet. Maar hij heeft de juiste leeftijd en brengt kopkracht, loopvermogen en speelt wat aanvallender dan Rosario.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Riverside schreef op 04 september 2020 om 16:00:

We missen een “loper”.... en een doelpuntenmaker..., dit was/is v. Ginkel, maar ik heb sterk mijn twijfels of die het word, omdat hij toch erg vaak in de lappenmand licht! Goed alternatief vond ik Guus Til, zelfde type speler met duel kracht en scoort makkelijk, maar dat feest gaat helaas niet door..... ik zag hier boven ergens de naam van Markus Hendriksen voorbij gaan, dat vind ik eigenlijk ook een heel goed alternatief! Hij is transfervrij, ervaring, ook zelfde type middenvelder, die ook makkelijk scoort! Voorheen bij AZ maakte hij toch ook wel een doelpuntje of 10 per seizoen, ik vind dit eigenlijk een best redelijk goed en goedkoop alternatief! Of soms denk ik aan Steven Defour... ander type, die minder scoord, maar wel het hele elftal op sleeptouw neemt, we hebben ook nog mannen nodig, die oorlog kunnen maken, niet alleen ideale schoonzonen!



De Henriksen die wij kennen, van 3,5/4 jaar geleden, zou natuurlijk een uitstekende aanwinst voor dit PSV zijn. Hij heeft echter het hele seizoen niet gespeeld voor Hull, omdat hij in de zomer van 2019 een transfer wilde maken. Die ging niet door en vervolgens heeft de coach van Hull hem niet meer bij de selectie gehaald. Zou op 't punt staan om te tekenen voor Galatasaray (na de interlandbreak). Is dit dan nog wel de topversterking die we nodig hebben?

Over Defour kunnen we kort zijn: die is écht geen PSV-niveau meer. Mislukt avontuur bij Antwerpen, staat nu in de interesse van subtoppers en middenmoters in Belgie (KV Mechelen en Moescroen).

Heb toch stiekem nog de hoop dat PSV dadelijk weer een bankzitter bij een grote club gaat oppikken, al dan niet op huurbasis. Zeker nu met Schmidt denk je dan toch vooral aan clubs als Leipzig, Dortmund, BMG, Leverkussen en evt. Schalke. Logische namen zijn dan:

- Dahoud (Dortmund)
- Sebastian Rudy (Schalke)
- Bentaleb (Schalke)
- Baumgartlinger (Leverkussen)
- Kramer (BMG)

Natuurlijk niet allemaal spelers die binnen dezelfde categorie qua haalbaarheid vallen. Zo lijken jongens als Rudy en Kramer vrijwel onhaalbaar, terwijl een jongen als Dahoud een vrij haalbare kaart lijkt (in 2017 gekomen voor 12 mil, speelt eigenlijk al twee seizoenen nauwelijks en verdient zo rond de 1 mil).

 

+1/-0

Na Baumgartl ook nog Baumgartlinger?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Riverside schreef op 04 september 2020 om 16:00:

We missen een “loper”.... en een doelpuntenmaker..., dit was/is v. Ginkel, maar ik heb sterk mijn twijfels of die het word, omdat hij toch erg vaak in de lappenmand licht! Goed alternatief vond ik Guus Til, zelfde type speler met duel kracht en scoort makkelijk, maar dat feest gaat helaas niet door..... ik zag hier boven ergens de naam van Markus Hendriksen voorbij gaan, dat vind ik eigenlijk ook een heel goed alternatief! Hij is transfervrij, ervaring, ook zelfde type middenvelder, die ook makkelijk scoort! Voorheen bij AZ maakte hij toch ook wel een doelpuntje of 10 per seizoen, ik vind dit eigenlijk een best redelijk goed en goedkoop alternatief! Of soms denk ik aan Steven Defour... ander type, die minder scoord, maar wel het hele elftal op sleeptouw neemt, we hebben ook nog mannen nodig, die oorlog kunnen maken, niet alleen ideale schoonzonen!



Thomas scoorde 4 maal in 10 keer basis vorig seizoen, en is een loper.

 

+1/-0

Het probleem is dat wij eigenlijk alle smaakjes gewoon aan boord hebben. Hendrix Rosario Guti Thomas en Sadilek zijn allemaal totaal verschillend in hun kwaliteiten en in hun prestaties. Als je een loper wil, dan moet je een loper hebben die beter is dan Thomas. Wil je een doelpuntenmaker dan moet je wel iemand hebben die defensief zo sterk is als Rosario/Hendrix/Guti/Sadilek. Wil je iemand die verdedigend heel sterk is, dan moet hij aanvallend wel meer brengen dan hetzelfde clubje.

Met andere woorden; ik denk niet dat er veel middenvelders beschikbaar en haalbaar zijn die substantieel beter is dan dat we hebben. Idealiter koop je er namelijk niet 1 maar 2 die elkaar perfect aanvullen. Maar dan moet er eerst iets weg en er is precies 0 interesse voor onze spelers die min of meer overbodig zijn.

Hierboven zeggen mensen dat Til een goed alternatief zou zijn, maar op basis van wat? Hij heeft nog nooit een minuut als 6 of 8 gespeeld maar als lopende 10. Ja hij kan goals maken, maar hoe is hij in de omschakeling? In het druk zetten? In de fysieke duels? De Guardado van 2017, de Propper van 2018, de van Ginkel van 2018 etc, die zouden echt een aanwinst zijn. Maar probeer die maar eens te vinden. Als we niemand kunnen vinden die substantieel beter is dan dat we hebben moeten we accepteren dat Rosario-Thomas of Thomas-Hendrxi zo slecht nog niet eens. Ze hoeven geen doelpunten te maken, ze hoeven geen 10 assists per jaar te hebben, ze moeten gewoon het duel op het middenveld niet verliezen en in dienst van het elftal spelen. Dus de bal veroveren en inleveren bij iemand die voorin staat.

Heb het al eerder aangegeven, Gudelj is wat hoog gegrepen, maar hij zou het kunnen. Hij speelde al verre van alles bij Sevilla en nu is Rakitic ook nog terug. Ik zou een lijntje uitgooien...

 

+2/-0

Hoog gegrepen, maar lijkt gezien de nieuwe Everton-aankopen weinig perspectief te hebben: Gylfi Sigurdsson. Misschien kan Marcel Brands iets voor ons betekenen.
Op dit moment lijkt alleen DC United concreet geïnteresseerd te zijn in hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV_scout schreef op 05 september 2020 om 04:53:

Hoog gegrepen, maar lijkt gezien de nieuwe Everton-aankopen weinig perspectief te hebben: Gylfi Sigurdsson. Misschien kan Marcel Brands iets voor ons betekenen.
Op dit moment lijkt alleen DC United concreet geïnteresseerd te zijn in hem.



Verbaas me toch een beetje over de namen die hier voorbij komen: Sigurdsson, Vanaken..

Dan heb ik het nog niet eens over de prijs van die jongens (denk aan bedragen tussen de 20 a 30 miljoen), maar vooral omdat dit puur aanvallende middenvelders zijn, terwijl wij juist behoefte hebben aan types zoals Gudelj. Ben 't verder wel met Tinus eens, Gudelj zou echt ideaal zijn. Zelfs met de komst van Rakitic lijkt het me een lastig verhaal, zeker omdat Banega is vertrokken. Gudelj's situatie is dus in feite niet per se verslechterd, zowel Rakitic en Banega zijn/waren van een heel andere orde.

 

+2/-1

Gudelj is niet wat we nodig hebben,een type Guardado ook niet.
Goals hebben we nodig en kopkracht.
De spitsen en aanvallers zijn te jong en dus wisselvallig.
Dus een fysieke ervaren box to box speler met lengte los je meteen een hoop mee op.
Een spits erbij en Romero met verlies verkopen
Want dat gaat hem niet worden.
En nog een rcv die Baumgartl uit de basis houdt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder