Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Andere trainer,want dit volgas voetbal win je geen prijzen mee..hooguit eens een mooie 45 minuten voetbal.
En ervaren spelers..op elke linie.
Ajax heeft nu een fixe voorsprong want voornamelijk komt door Marc Overmars en zijn beleid.
Dus we moeten zwaargewichten binnenhalen in de club.
Onze scouting verbeteren.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 15:12:

Tenslotte moeten we mogelijk ook ons verwachtingenpatroon wat bijstellen.
Onder de huidige omstandigheden qua inkomsten (CL + betere opbrengsten voor hun spelers in A'dam) zul je wel echt alles mee moeten hebben, wil je weer een keer kampioen worden; realistisch lijkt het me niet zolang er in Eindhoven geen zilvervloot binnenvaart....



Ik hoor en lees dit vaker, maar ben het daar dus niet mee eens.

PSV heeft nog altijd een fors hogere begroting dan alle andere Eredivisie clubs op Ajax na.

Nu komt het mooie. Je geeft het niet weg tegen Ajax. Dat werd 2 maal een gelijkspel.

PSV kon echter niet winnen van Feyenoord, AZ, Ado Den Haag, en Heerenveen en Vitesse uit.
Terwijl PSV toch echt meer kwaliteit, en meer financiële middelen heeft dan de clubs uit bovenstaand rijtje.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 14 maart 2021 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 15:12:

Tenslotte moeten we mogelijk ook ons verwachtingenpatroon wat bijstellen.
Onder de huidige omstandigheden qua inkomsten (CL + betere opbrengsten voor hun spelers in A'dam) zul je wel echt alles mee moeten hebben, wil je weer een keer kampioen worden; realistisch lijkt het me niet zolang er in Eindhoven geen zilvervloot binnenvaart....



Ik hoor en lees dit vaker, maar ben het daar dus niet mee eens.

PSV heeft nog altijd een fors hogere begroting dan alle andere Eredivisie clubs op Ajax na.

Nu komt het mooie. Je geeft het niet weg tegen Ajax. Dat werd 2 maal een gelijkspel.

PSV kon echter niet winnen van Feyenoord, AZ, Ado Den Haag, en Heerenveen en Vitesse uit.
Terwijl PSV toch echt meer kwaliteit, en meer financiële middelen heeft dan de clubs uit bovenstaand rijtje.




Eens, we geven het niet weg tegen Ajax maar zagen we toen Ajax op max vermogen?
De 1e pot geef ik je gelijk, daar kwamen ze goed weg en verkeken zich op PSV, maar de 2e competitiepot was er voor hun geen noodzaak iets meer te doen dan een puntje halen.
Het Ajax op maximale kunnen wat we dit jaar een paar keer hebben gezien in CL/EL lijkt me toch wel net iets beter dan onze elf.
Hoeveel spelers zou Ten Hag willen ruilen als hij de mogelijkheid had?
Niet zo veel vrees ik.....
Heeft PSV ZEKER meer kwaliteit dan AZ? Ik betwijfel het.
Natuurlijk zijn de puntverliezen tegen de andere teams droevig, al mag je uit in R'dam en Arnhem best gelijk spelen, dat hoeft niet fataal te zijn.
Ook al snap ik je gevoel wel, de realiteit in veel europese competities toont toch echt een ander beeld. Je kunt een poosje meedoen, zelfs tijdelijk de ranglijst aanvoeren maar uiteindelijk zijn het toch de kapitaalkrachtigste ploegen die ermee vandoor gaan. Waarom zou dat in NL anders zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 14 maart 2021 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 15:12:

Tenslotte moeten we mogelijk ook ons verwachtingenpatroon wat bijstellen.
Onder de huidige omstandigheden qua inkomsten (CL + betere opbrengsten voor hun spelers in A'dam) zul je wel echt alles mee moeten hebben, wil je weer een keer kampioen worden; realistisch lijkt het me niet zolang er in Eindhoven geen zilvervloot binnenvaart....



Ik hoor en lees dit vaker, maar ben het daar dus niet mee eens.

PSV heeft nog altijd een fors hogere begroting dan alle andere Eredivisie clubs op Ajax na.

Nu komt het mooie. Je geeft het niet weg tegen Ajax. Dat werd 2 maal een gelijkspel.

PSV kon echter niet winnen van Feyenoord, AZ, Ado Den Haag, en Heerenveen en Vitesse uit.
Terwijl PSV toch echt meer kwaliteit, en meer financiële middelen heeft dan de clubs uit bovenstaand rijtje.




Eens, we geven het niet weg tegen Ajax maar zagen we toen Ajax op max vermogen?
De 1e pot geef ik je gelijk, daar kwamen ze goed weg en verkeken zich op PSV, maar de 2e competitiepot was er voor hun geen noodzaak iets meer te doen dan een puntje halen.
Het Ajax op maximale kunnen wat we dit jaar een paar keer hebben gezien in CL/EL lijkt me toch wel net iets beter dan onze elf.
Hoeveel spelers zou Ten Hag willen ruilen als hij de mogelijkheid had?
Niet zo veel vrees ik.....
Heeft PSV ZEKER meer kwaliteit dan AZ? Ik betwijfel het.
Natuurlijk zijn de puntverliezen tegen de andere teams droevig, al mag je uit in R'dam en Arnhem best gelijk spelen, dat hoeft niet fataal te zijn.
Ook al snap ik je gevoel wel, de realiteit in veel europese competities toont toch echt een ander beeld. Je kunt een poosje meedoen, zelfs tijdelijk de ranglijst aanvoeren maar uiteindelijk zijn het toch de kapitaalkrachtigste ploegen die ermee vandoor gaan. Waarom zou dat in NL anders zijn?




In Nederland is PSV een kapitaalkrachtige ploeg!

De 2e begroting van NL. Dat ze dat in het veld niet om kunnen zetten in resultaat tegen Feyenoord, AZ, Ado en Heerenveen heeft dan ook NIETS te maken met het feit dat Ajax nog meer kapitaal heeft.

Dat heeft te maken dat PSV de boel niet op orde heeft. En de verkeerde spelers aangetrokken heeft, blessure gevallen heeft, verkeerde tactiek hanteert of whatever... PSV heeft meer kapitaal dan AZ en Feyenoord. Een stuk meer zelfs.

2 jaar geleden werd PSV nog 3x kampioen. Ook toen had Ajax een grotere bankrekening. Maar toen werden er bij PSV de juiste keuzes gemaakt op de transfermarkt. En klopte het totaalplaatje.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 maart 2021, 08:44:57.

 

+2/-0

De oplossing is een hele grote bezem bij Hornbach kopen, en de kleedkamer schoonvegen. Uiteraard ga je per geval met groot verlies de boot in, maar dat is niet anders. Door Corona krijg je al een klap minder geld, en een aantal komt terug van blessures, speelt te weinig en daardoor geen hoofdprijs.

Vul het maar in, de bedragen.

Guti. 6 miljoen.
Doan. 6 miljoen.
Bruma. 7 miljoen.
Baumgartel. 4 miljoen.
Thomas. 3 miljoen
Mauro. 3 miljoen.
Rosario. 5 miljoen
Sadilek. 2 miljoen.
35miljoen.

Verkopen:
Ihataren 8 miljoen (ja)
Dumfries: 12 miljoen.
Malen: 35 miljoen.
Boscagli: 10 miljoen.
65 miljoen.

100 miljoen totaal. Wat haal je ervoor terug, 2 top CV's, een nieuwe rechtsback en een top middenvelder. Voor pakweg 70 miljoen. Dan nog wat voor de breedte en klaar.

Je moet nu doorpakken als je straks nog mee met Ajax wil doen. Anders zijn ze de komende 10j weg.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

michelos schreef op 15 maart 2021 om 10:01:

De oplossing is een hele grote bezem bij Hornbach kopen, en de kleedkamer schoonvegen. Uiteraard ga je per geval met groot verlies de boot in, maar dat is niet anders. Door Corona krijg je al een klap minder geld, en een aantal komt terug van blessures, speelt te weinig en daardoor geen hoofdprijs.

Vul het maar in, de bedragen.

Guti. 6 miljoen.
Doan. 6 miljoen.
Bruma. 7 miljoen.
Baumgartel. 4 miljoen.
Thomas. 3 miljoen
Mauro. 3 miljoen.
Rosario. 5 miljoen
Sadilek. 2 miljoen.
35miljoen.

Verkopen:
Ihataren 8 miljoen (ja)
Dumfries: 12 miljoen.
Malen: 35 miljoen.
Boscagli: 10 miljoen.
65 miljoen.

100 miljoen totaal. Wat haal je ervoor terug, 2 top CV's, een nieuwe rechtsback en een top middenvelder. Voor pakweg 70 miljoen. Dan nog wat voor de breedte en klaar.

Je moet nu doorpakken als je straks nog mee met Ajax wil doen. Anders zijn ze de komende 10j weg.




Het probleem is dat diegene die de aankopen moet doen ook grotendeels verantwoordelijk is voor bovenstaand rijtje. Ik vrees met grote vrezen voor het aankoopbeleid van John de Jong.

 

+1/-0

Dus.. 12 spelers weg en dan 4 aankopen doen waarvan er gegarandeerd ook een mislukt....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 15 maart 2021 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 14 maart 2021 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 15:12:

Tenslotte moeten we mogelijk ook ons verwachtingenpatroon wat bijstellen.
Onder de huidige omstandigheden qua inkomsten (CL + betere opbrengsten voor hun spelers in A'dam) zul je wel echt alles mee moeten hebben, wil je weer een keer kampioen worden; realistisch lijkt het me niet zolang er in Eindhoven geen zilvervloot binnenvaart....



Ik hoor en lees dit vaker, maar ben het daar dus niet mee eens.

PSV heeft nog altijd een fors hogere begroting dan alle andere Eredivisie clubs op Ajax na.

Nu komt het mooie. Je geeft het niet weg tegen Ajax. Dat werd 2 maal een gelijkspel.

PSV kon echter niet winnen van Feyenoord, AZ, Ado Den Haag, en Heerenveen en Vitesse uit.
Terwijl PSV toch echt meer kwaliteit, en meer financiële middelen heeft dan de clubs uit bovenstaand rijtje.




Eens, we geven het niet weg tegen Ajax maar zagen we toen Ajax op max vermogen?
De 1e pot geef ik je gelijk, daar kwamen ze goed weg en verkeken zich op PSV, maar de 2e competitiepot was er voor hun geen noodzaak iets meer te doen dan een puntje halen.
Het Ajax op maximale kunnen wat we dit jaar een paar keer hebben gezien in CL/EL lijkt me toch wel net iets beter dan onze elf.
Hoeveel spelers zou Ten Hag willen ruilen als hij de mogelijkheid had?
Niet zo veel vrees ik.....
Heeft PSV ZEKER meer kwaliteit dan AZ? Ik betwijfel het.
Natuurlijk zijn de puntverliezen tegen de andere teams droevig, al mag je uit in R'dam en Arnhem best gelijk spelen, dat hoeft niet fataal te zijn.
Ook al snap ik je gevoel wel, de realiteit in veel europese competities toont toch echt een ander beeld. Je kunt een poosje meedoen, zelfs tijdelijk de ranglijst aanvoeren maar uiteindelijk zijn het toch de kapitaalkrachtigste ploegen die ermee vandoor gaan. Waarom zou dat in NL anders zijn?




In Nederland is PSV een kapitaalkrachtige ploeg!

De 2e begroting van NL. Dat ze dat in het veld niet om kunnen zetten in resultaat tegen Feyenoord, AZ, Ado en Heerenveen heeft dan ook NIETS te maken met het feit dat Ajax nog meer kapitaal heeft.

Dat heeft te maken dat PSV de boel niet op orde heeft. En de verkeerde spelers aangetrokken heeft, blessure gevallen heeft, verkeerde tactiek hanteert of whatever... PSV heeft meer kapitaal dan AZ en Feyenoord. Een stuk meer zelfs.

2 jaar geleden werd PSV nog 3x kampioen. Ook toen had Ajax een grotere bankrekening. Maar toen werden er bij PSV de juiste keuzes gemaakt op de transfermarkt. En klopte het totaalplaatje.



Inderdaad - helemaal mee eens.
Daarnaast denk ik wel dat we Ajax op volle kracht gezien hebben tegen PSV, maar dat het vermeende gat helemaal niet zo groot is. Ajax heeft vooral een betere bank dan PSV op dit moment - daar zit het grootste verschil.

Als je 2x per jaar van Ajax verliest (wat kán gebeuren, maar in de praktijk zelden gebeurt), dan zijn er nog altijd 98 punten te verdienen. Ajax koerst na 25 wedstrijden af op een puntenaantal van rond de 85 waarmee je vaak kampioen bent, maar het is geen uitzonderlijk hoog aantal. In '15 haalde PSV 88 punten, in '16 84 en in '18 en '19 83 punten. Als je dat soort puntenaantal weer gaat halen, doe je tot de laatste speeldag mee om het kampioenschap en ben je in 50% van de gevallen kampioen. (Ook tussen 2000 en 2006 haalde PSV dat soort puntenaantallen met de bijbehorende kampioenschappen).

PSV heeft het dus aan zichzelf te wijten dat het gat naar Ajax 11 verliespunten is, dat komt niet door het kapitaal van Ajax.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 15 maart 2021 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 15 maart 2021 om 08:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 14 maart 2021 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 15:12:

Tenslotte moeten we mogelijk ook ons verwachtingenpatroon wat bijstellen.
Onder de huidige omstandigheden qua inkomsten (CL + betere opbrengsten voor hun spelers in A'dam) zul je wel echt alles mee moeten hebben, wil je weer een keer kampioen worden; realistisch lijkt het me niet zolang er in Eindhoven geen zilvervloot binnenvaart....



Ik hoor en lees dit vaker, maar ben het daar dus niet mee eens.

PSV heeft nog altijd een fors hogere begroting dan alle andere Eredivisie clubs op Ajax na.

Nu komt het mooie. Je geeft het niet weg tegen Ajax. Dat werd 2 maal een gelijkspel.

PSV kon echter niet winnen van Feyenoord, AZ, Ado Den Haag, en Heerenveen en Vitesse uit.
Terwijl PSV toch echt meer kwaliteit, en meer financiële middelen heeft dan de clubs uit bovenstaand rijtje.




Eens, we geven het niet weg tegen Ajax maar zagen we toen Ajax op max vermogen?
De 1e pot geef ik je gelijk, daar kwamen ze goed weg en verkeken zich op PSV, maar de 2e competitiepot was er voor hun geen noodzaak iets meer te doen dan een puntje halen.
Het Ajax op maximale kunnen wat we dit jaar een paar keer hebben gezien in CL/EL lijkt me toch wel net iets beter dan onze elf.
Hoeveel spelers zou Ten Hag willen ruilen als hij de mogelijkheid had?
Niet zo veel vrees ik.....
Heeft PSV ZEKER meer kwaliteit dan AZ? Ik betwijfel het.
Natuurlijk zijn de puntverliezen tegen de andere teams droevig, al mag je uit in R'dam en Arnhem best gelijk spelen, dat hoeft niet fataal te zijn.
Ook al snap ik je gevoel wel, de realiteit in veel europese competities toont toch echt een ander beeld. Je kunt een poosje meedoen, zelfs tijdelijk de ranglijst aanvoeren maar uiteindelijk zijn het toch de kapitaalkrachtigste ploegen die ermee vandoor gaan. Waarom zou dat in NL anders zijn?




In Nederland is PSV een kapitaalkrachtige ploeg!

De 2e begroting van NL. Dat ze dat in het veld niet om kunnen zetten in resultaat tegen Feyenoord, AZ, Ado en Heerenveen heeft dan ook NIETS te maken met het feit dat Ajax nog meer kapitaal heeft.

Dat heeft te maken dat PSV de boel niet op orde heeft. En de verkeerde spelers aangetrokken heeft, blessure gevallen heeft, verkeerde tactiek hanteert of whatever... PSV heeft meer kapitaal dan AZ en Feyenoord. Een stuk meer zelfs.

2 jaar geleden werd PSV nog 3x kampioen. Ook toen had Ajax een grotere bankrekening. Maar toen werden er bij PSV de juiste keuzes gemaakt op de transfermarkt. En klopte het totaalplaatje.



Inderdaad - helemaal mee eens.
Daarnaast denk ik wel dat we Ajax op volle kracht gezien hebben tegen PSV, maar dat het vermeende gat helemaal niet zo groot is. Ajax heeft vooral een betere bank dan PSV op dit moment - daar zit het grootste verschil.

Als je 2x per jaar van Ajax verliest (wat kán gebeuren, maar in de praktijk zelden gebeurt), dan zijn er nog altijd 98 punten te verdienen. Ajax koerst na 25 wedstrijden af op een puntenaantal van rond de 85 waarmee je vaak kampioen bent, maar het is geen uitzonderlijk hoog aantal. In '15 haalde PSV 88 punten, in '16 84 en in '18 en '19 83 punten. Als je dat soort puntenaantal weer gaat halen, doe je tot de laatste speeldag mee om het kampioenschap en ben je in 50% van de gevallen kampioen. (Ook tussen 2000 en 2006 haalde PSV dat soort puntenaantallen met de bijbehorende kampioenschappen).

PSV heeft het dus aan zichzelf te wijten dat het gat naar Ajax 11 verliespunten is, dat komt niet door het kapitaal van Ajax.



PSV heeft normaal gesproken ook een brede bank, alleen door de extreem vele blessures dit seizoen was daar helaas niet veel van te merken.

Gister kon PSV spelers als Madueke, Vertessen, Ihattaren, Teze, van Ginkel, Fein en Guti brengen. En dat terwijl er nog 4 spelers in de lappenmand zaten (Thomas, Mauro, Ledezma en Romero)

Daar waar Feyenoord rechtsback Haps moest brengen in de voorhoede.
Bij gebrek aan beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 maart 2021 om 10:50:

Dus.. 12 spelers weg en dan 4 aankopen doen waarvan er gegarandeerd ook een mislukt....


Klinkt dramatischer dan het is. Van de 12 zijn er 8 bij die geen toekomst hebben hier. Je kunt nog wel langer hopen dat Baumgartel of Thomas aanhaakt op hoger niveau maar de kans is veel groter dat het een 5je blijft. Aanmodderen of doorschakelen. De 5'jes cultuur moet echt heel snel plaats maken voor 8jes.

Malen kun je kwijt want je hebt Zahavi, Mandueke en Gakpo voor 442.

Boscagli doet het aardig, en daarom denk ik dat Franse clubs zich gaan melden, en volgens mij moet je gewoon happen bij een goed bod, want je wil meer snelheid achterin halen om je achterlinie dichterbij de middenlijn te laten spelen.

De gaten die nu telkens tussen elke linie zichtbaar zijn, waardoor Rosario en Sangere vaak telkens te laat zijn, komen mede omdat onze wankele CV's niet het vermogen hebben om met veel ruimte achter zich te spelen.

Teze doet het goed voor zijn leeftijd, maar maakt ook nog teveel fouten, het blijft wmb een tweede keus voor centraal met potentie. Mocht je met mazzel de CL ingaan kan dat wmb echt niet met hem. Of je gaat hem als opvolger van Dumfries gebruiken, of hij wordt bankzitter achter een nieuwe top CV duo.

Uiteindelijk valt en staat alles met de juiste betere spelers terug halen, en of de Jong daartoe in staat betwijfel ik. Ik vind Drommel een gok, maar het kan zomaar dat je de NL elftal keeper voor de komende 10j binnenhebt.

Nu nog de achterlinie en het middenveld renoveren, en dat overschot aan middelmaat eruit.

 

+1/-0

En wat doe je dan als je 2 blessures en een schorsing hebt? Bijvoorbeeld op het middenveld?

 

+1/-0

Ik vermoed dat Michelos daarnaast wat positief is over de te ontvangen transferbedragen. Wie gaat Mauro en Thomas van ons overnemen? Reken maar niet dat er een club is bij wie hun prestaties in positieve zin zijn opgevallen. Natuurlijk, ze kunnen een stapje terug doen, maar die clubs gaan én geen 3 miljoen aan ons kunnen betalen én hebben niet voldoende salarisbudget om een PSV-salaris over te nemen.

Maar goed, inderdaad is het ook geen zekerheid dat je met 100 miljoen een goed elftal gaat samenstellen. Niet als Marcel Brands of Marc Overmars gaat shoppen, en zeker niet als John de Jong naar de markt gaat.

Feit is wel dat PSV tenminste 1 goede CV, een topmiddenvelder en vervangers voor Dumfries en Malen (indien deze vertrekken) nodig heeft om volgend jaar een stap voorwaarts te kunnen zetten. Hopelijk heeft de scouting hier mooie lijstjes voor liggen en kan PSV spijkers met koppen slaan. En hoeven we niet tot 1 dag voor de transferdeadline te wachten op een buitenkansje die misschien niet eens gaat tekenen. Het aanstaande aantrekken van Drommel geeft mij echter niet het vertrouwen dat we terug zijn op de weg van vindingrijke oplossingen die spelers naar Eindhoven brengen die ons elftal sterker maken.

 

+1/-0

Bij sommigen zit ik wellicht te hoog, maar bij anderen wellicht laag (Mo).

Met Mauro heb je toch een Braziliaans jeugd international die bij een AZ, Utrecht of Heerenveen kan aanhaken, en die kunnen dat ook wel betalen.

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 maart 2021 om 11:55:

En wat doe je dan als je 2 blessures en een schorsing hebt? Bijvoorbeeld op het middenveld?


Als je alles verkoopt wat ik opnoem heb je 20/30 miljoen over zijn om de markt op te gaan voor breedte aankopen, dat moet voldoende zijn voor een paar beloftes, of via de eigen jeugd hier aanvullen.

Ik blijf er ook bij dat je (bij het niet vinden van toppers voor achterin en in het midden) altijd vindingrijk bij grote clubs moet aankloppen, en op een zijspoor geraakte toppers kunt huren (Angelino, Rodriguez). Niet te veel, maar 1 of 2 ervaren spelers huren is niks mis mee.

Onze huidige breedte spelers brengen trouwens telkens niks bij een inval beurt en zitten aan hun plafond. Doorselecteren is hoog tijd.

 

+1/-0

Wellicht dat dit wordt gezien als een tussenseizoen voor onze trainer zoals Aad de Mos suggereerde, maar hoe gaat de basisopstelling er dan volgend jaar uit zien, rekening houdend met het feit dat Malen, Ihattaren, Dumfries sowieso gaan vertrekken. Max een van onze smaakmakers dit seizoen (gezien zijn statistieken) en gedebuteerd in het Duitse elftal, zal ook wel de mogelijkheid krijgen om te vertrekken. Het zal mij ook niet verbazen als Rosario eens over de grens wil gaan kijken, nu hij al sinds 2016 bij PSV is. Ik zie dan dit als basiselftal + bank:

--------------- Drommel ----------------------------

Teze ---- Aankoop ----- Aankoop ----- Van Aanholt? (gratis)

--------- Aankoop ----- Boscagli -------------------
--- Gotze ----------------------- Gakpo ------------
---------- Zahavi ----- Aankoop --------------------


Bank: Keeper?, Sambo, Viergever?, Obispo, Wittek?, Bazoer?, Van Ginkel?, Madueke, Ledezma, Romero.


Er gaat het een en ander gebeuren de komende zomer binnen onze selectie, er zal flink door geselecteerd gaan en moeten worden! Ervaring zal moeten worden toegevoegd aan dit elftal om weer mee te kunnen doen aan de prijzen. Wat mij betreft nog een hoop vraagtekens, maar feit blijft wel dat dit elftal totaal niet in balans is, de wissels zijn niet goed genoeg om het niveau op hetzelfde level te houden. Als we op bepaalde plekken moeten wisselen dan is het af en toe echt armoe troef.

Gezien bovenstaande opstelling, wat zou realistisch zijn en wie zouden jullie op de aankoop plekken willen zien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 15 maart 2021 om 12:26:

Feit is wel dat PSV tenminste 1 goede CV, een topmiddenvelder en vervangers voor Dumfries en Malen (indien deze vertrekken) nodig heeft om volgend jaar een stap voorwaarts te kunnen zetten. Hopelijk heeft de scouting hier mooie lijstjes voor liggen en kan PSV spijkers met koppen slaan.



Daarom is Drommel juist wel een goede aankoop. Want nu zitten we niet met geknepen billetjes heel de zomer te F5en tot er een nieuwe keeper is. Drommel gaat toch niet mee naar het EK dus die kan in de voorbereiding gewoon starten bij PSV. Of hij beter gaat zijn dan Mvogo en Zoet weet ik niet, maar als we 5 jaar een keeper hebben voor 3 miljoen dan is dat wel prima. In het slechtste geval is hij niet goed genoeg voor 1e keeper en heb je nog 4 jaar een reserve keeper als de 3 miljoen verdampt. Ik zie er meer upside in dan downside om eerlijk te zijn.

Maar wat je zegt klopt wel, we hebben versterkingen nodig en de vraag is of we die middenvelder nodig hebben als Boscagli de komende tijd nog wat vlieguren maakt als centrale middenvelder. Maar achterin zouden we wellicht met 2 nieuwe cv's al een heel eind zijn. Viergever Boscagli en Teze kunnen back-up zijn en dan maakt iedereen meer dan genoeg minuten.

Ik val in herhaling maar ik ben overtuigd dat we voldoende spelers hebben die wel hun meerwaarde hebben. Die dit jaar hebben geleerd en die prima tussen plek 12 en 18 kunnen rouleren. Dus een grote schoonmaak is bijzonder onrealistisch maar ook compleet onnodig. Guti Mauro Thomas en Viergever zijn spelers die niets opbrengen maar veel waard zijn voor Schmidt. Het zou echt onverstandig zijn om te denken dat je voor hun transfersommen betere spelers kunt halen.

Vergeet ook niet dat Schmidt inmiddels heeft gezegd dat Boscagli, Dumfries, Max, Sangare, Rosario, Zahavi, Malen, Gotze en in mindere mate Gakpo en Teze al key-players zijn voor hem. Dan blijven er niet veel posities over waar hij versterking wil en dat is wel de basis voor een aankoop. Als Schmidt denkt dat met Rosario en Sangare zijn gewenste middenveld heeft, dan is het toch oliedom om een middenvelder erbij te halen?

De laatste wedstrijden hebben mijn mening qua 1 punt veranderd; Teze moet onze back worden volgend jaar. Mij apart Sambo als back-up. Met Teze gaan we defensief flexibeler zijn en ik denk dat hij balans brengt in ons te aanvallend spel.

Als we van Aanholt transfervrij kunnen krijgen zou ik het ook doen. Dan spelen Max en van Aanholt maar om de wedstrijd, we spelen straks weer 40 wedstrijden in 4 maanden dus er is genoeg gelegenheid om te wisselen. Het kost je wat salaris maar dan heb je in ieder geval kwaliteit binnen gehaald. Maar dan moet hij dat ook zien zitten natuurlijk.

Dus Drommel (3 miljoen), van Aanholt (transfervrij), Kim (3 miljoen) en een slager met snelheid voor naast Kim. Geld van Dumfries steek je in je zak en voor Malen haal je een vervanger.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 14 maart 2021 om 18:07:

Andere trainer,want dit volgas voetbal win je geen prijzen mee..hooguit eens een mooie 45 minuten voetbal.
En ervaren spelers..op elke linie.
Ajax heeft nu een fixe voorsprong want voornamelijk komt door Marc Overmars en zijn beleid.
Dus we moeten zwaargewichten binnenhalen in de club.
Onze scouting verbeteren.



Nou daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind dat Schmidt na behoren presteert bij PSV hoor. Eigenlijk doet die het gewoon prima maar je moet wel gewoon 2e worden. Ik denk dat PSV aan her begin van de competitie gewoon getekend zou hebben voor een 2e plaats hoor. Als we gewoon realistisch zijn was Ajax natuurlijk de absolute favoriet voor de titel dit jaar. Een 2e plaats was dit seizoen eigenlijk het hoogst haalbare als we gewoon realistisch zijn. En overwintering in Europa is ook gelukt. Als PSV 2e wordt zijn alle sportieve doelen toch gewoon gehaald.

Gezien de omstandigheden dit jaar vind ik dat PSV dit seizoen toch gewoon een voldoende heeft gehaald. Ook dat corona gedoe heeft ze gewoon punten gekost ondanks de media daar laconiek over was. Maar als je een stuk of 12 A spelers mist op een gegeven moment dan gaat je dat punten kosten. Geen ploeg in Nederland die dat op kan vangen.

Ook in de topwedstrijden was PSV eigenlijk gewoon de betere ploeg. Je wint ze niet en je wordt beoordeeld op het resultaat. Maar PSV had dit jaar met gemak 2 keer van Ajax en van Feyenoord kunnen winnen.
Ook heeft PSV een hele jonge ploeg met veel talentvolle spelers die eigenlijk alleen nog maar beter kunnen worden. En dan heb ik het over bv een Gakpo, een Teze een Madueke. Een Ihattaren als die op zijn oude vorm terug kan komen en uiteindelijk toch bij PSV blijft. Ik zie heel veel positieve dingen en veel potentie.

PSV is een nieuwe weg in geslagen en je kan niet na een seizoen al gelijk zeggen of dat de juiste weg was of niet. Dat heeft tijd nodig. Ik ben er ook van overtuigd dat PSV volgend jaar beter is als dit jaar en steeds beter dat spel onder de knie zal krijgen. Als je er een goede verdediger en middenvelder bij kan krijgen volgend jaar dan denk ik dat PSV weer een serieuze gooi naar de titel kan doen.

Ik heb niets tegen Schmidt. Ik vind het een prima coach die ook goed bij PSV past alleen hij krijgt niet echt de tijd.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 15 maart 2021 om 12:26:

Ik val in herhaling maar ik ben overtuigd dat we voldoende spelers hebben die wel hun meerwaarde hebben. Die dit jaar hebben geleerd en die prima tussen plek 12 en 18 kunnen rouleren. Dus een grote schoonmaak is bijzonder onrealistisch maar ook compleet onnodig. Guti Mauro Thomas en Viergever zijn spelers die niets opbrengen maar veel waard zijn voor Schmidt. Het zou echt onverstandig zijn om te denken dat je voor hun transfersommen betere spelers kunt halen.



Ik denk dat dit seizoen tot nu toe heeft laten zien dat juist deze spelers het niveau van ons elftal niet omhoog brengen, maar juist van PSV een wankel team maakt. Door de vele roulatie heeft onze trainer hier nu ook een duidelijk beeld van en neem ik aan dat er juist wel flink door geselecteerd gaat worden, want simpelweg het niveauverschil tussen bank en beoogd basis is veelste groot. Het ergste is nog wel dat er ook geen rek meer in deze jongens zitten zoals een Thomas (26 jr) en Guti (25 jr), dit is het nu eenmaal en dat is niet goed genoeg voor ons PSV!

open/sluit de onderstaande quote:

Vergeet ook niet dat Schmidt inmiddels heeft gezegd dat Boscagli, Dumfries, Max, Sangare, Rosario, Zahavi, Malen, Gotze en in mindere mate Gakpo en Teze al key-players zijn voor hem. Dan blijven er niet veel posities over waar hij versterking wil en dat is wel de basis voor een aankoop. Als Schmidt denkt dat met Rosario en Sangare zijn gewenste middenveld heeft, dan is het toch oliedom om een middenvelder erbij te halen?



Eigenlijk zijn dus alle basisspelers key-players op Mvogo na? Ik denk niet dat dit realistisch is waar we maximaal tweede gaan worden en PSV normaal gesproken tot het einde van het seizoen zou moeten kans maken op de titel.


open/sluit de onderstaande quote:

Als we van Aanholt transfervrij kunnen krijgen zou ik het ook doen. Dan spelen Max en van Aanholt maar om de wedstrijd, we spelen straks weer 40 wedstrijden in 4 maanden dus er is genoeg gelegenheid om te wisselen. Het kost je wat salaris maar dan heb je in ieder geval kwaliteit binnen gehaald. Maar dan moet hij dat ook zien zitten natuurlijk.



Op dit moment is van Aanholt basisspeler bij Crystal Palace en dan zou hij de concurrentiestrijd moeten aan gaan met Max? Nee van Aanholt wordt alleen vastgelegd als hij basisspeler gaat worden en dan moet Max dus verkocht worden, wat overigens wel aannemelijk is, aangezien hij voor het eerst is geselecteerd voor het Duitse nationale elftal en hij top statistieken heeft voor een linksback vergelijkbaar met Angelino destijds. Van Aanholt zou dan wel een geschikte oplossing zijn waar we de miljoenen van Max dan weer op andere posities kunnen gebruiken.

open/sluit de onderstaande quote:

Dus Drommel (3 miljoen), van Aanholt (transfervrij), Kim (3 miljoen) en een slager met snelheid voor naast Kim. Geld van Dumfries steek je in je zak en voor Malen haal je een vervanger.



Ik denk toch wel dat er een nieuwe centrale middenvelder nodig is, het type Kevin Kampl dat er in de zomer genoemd werd omdat Schmidt met hem heeft samengewerkt, is wel het type wat PSV kan gebruiken op het middenveld. Het is al vaak benoemd dat PSV een voetballende centrale middenvelder mist. De verwachting is ook dat Ihattaren vertrekt, daar zal ook een vervanger voor moeten komen.

 

+1/-1

Die spelers hebben we dit seizoen zoveel gezien omdat de basis ziek zwak en misselijk was. Die gaan we volgend jaar maar voor de helft van de tijd zien als het goed is. De nr's 12 tm 18 hoeven het niveau niet omhoog te krikken maar die moeten ervoor zorgen dat het niveau sustainable is en dat kan ook niet als er 6 nieuwe in staan. Het gaat er ook niet om hoeveel rek in die jongens zit, maar ze hebben een leeftijd en de ervaring dat ze weten wat er nodig is. Ze zijn in hun fysieke kracht van hun leven en brengen ook iets mee binnen de selectie.

Nogmaals, zolang Schmidt het vindt en benoemd vind ik dat we best mogen aannemen dat hij er zo naar kijkt. Het is ook niet dat hij met zijn acties iets anders laat zien dan met zijn woorden. Sangare en Rosario hebben iedere wedstrijd samen gespeeld daar waar het kon. Zelfs in iets te lang toen Sangare aan het sukkelen was met vermoeidheid. Boscagli idem dito. Max en Dumfries idem dito en Zahavi op Granada uit na ook. Dus ga geen 10 miljoen in een dure CV stoppen als Schmidt Teze en Boscagli wil gebruiken volgend jaar. Dan houd je geld maar op zak voor het tijdperk na Schmidt.

Wellicht zit Van Aanholt daar niet op te wachten nee, maar misschien ook wel. Dat is precies wat ik bedoel met ambitie. Niet geschoten is altijd mis. En als ik Max zie, dan zie ik geen speler die met zijn manier van spelen 3 x in 8 dagen kan spelen. Als ze beide 1x per week spelen dan zullen ze beide in beeld blijven voor Nationaal elftal.

Ook voor het middenveld, als Sangare en Rosario ALTIJD spelen en Boscagli eerste alternatief is dan zal er niet heel veel bij komen. Want een nummer 4 Guti 5 Thomas 6 Sadilek hebben we al.

 

+2/-0

Voor mijn gevoel is het een beetje een herhaling van zetten. Ik ben van mening dat er wél een kwaliteitsimpuls nodig is. Als Schmidt met Teze & Boscagli centraal achterin wil spelen, dan is daar op zich niet zoveel mis mee. Wel vind ik het belangrijk dat je niet direct terug hoeft te vallen op Baumgartl, Viergever en Obispo zodra één van de basisspelers uitvalt of vermoeid is. Ondanks dat Viergever de afgelopen weken niet onaardig presteert, vind ik een bezetting met deze 5 CV's onvoldoende voor PSV.

Als Schmidt zijn ideale middenveld ziet met Sangaré en Rosario, dan moet dat gecompenseerd worden met voetballend vermogen eromheen. Als je aanvallers allevier goed / creatief genoeg zijn en er vanuit de verdediging voldoende opbouwende kwaliteit is, kun je prima met dit defensieve blok spelen. We kwamen dit jaar ook pas in de problemen toen we met Vertessen, Mauro en/of Thomas voorin gingen spelen. Of als Teze / Max afwezig was. Dan worden de mindere punten van Sangaré en Rosario niet meer gecompenseerd door de mensen eromheen.

Daarentegen acht ik het voor een club als PSV niet haalbaar om Max en Van Aanholt onder contract te hebben. Beiden zullen tot de grootverdieners behoren, beiden hebben de kwaliteit / leeftijd om 1e keus te zijn. We zijn geen Manchester City met 2 specialisten voor iedere positie. We zullen dat deels moeten opvangen met veelbelovende jongens en multifunctionele spelers.

Een evenwichtige selectie bestaat voor mijn gevoel uit een stuk of 6-7 echte sterkhouders. Daarnaast heb je op positie 8-16 spelers die goed genoeg zijn om in de basis van PSV te spelen. Op positie 17-22 heb je opvulling die eigenlijk (nog) net niet goed genoeg is en dat vul je aan met jeugdspelers tot je aan de 24-25 zit.

Als ik naar de huidige selectie kijk, dan zou ik het als volgt indelen:

Sterkhouders:
1. Dumfries
2. Max
3. Sangaré
4. Götze
5. Malen

Basiswaardig:
6. Mvogo
7. Unnerstall
8. Teze
9. Boscagli
10. Rosario
11. Van Ginkel
12. Gakpo
13. Madueke
14. Zahavi
15. Ihattaren

(Nog) niet goed genoeg:
16. Viergever
17. Baumgartl
18. Thomas
19. Mauro Jr.
20. Guti
21. Maxi Romero

Jeugd:
22. Delanghe
23. Müller
24. Obispo
25. Vertessen
26. Piroe

Dan krijgen we volgend jaar terug:
27. Luckassen
28. Sadilek
29. Doan
30. Bruma

Als je op deze manier naar de huidige selectie kijkt, dan zie je dat er wel degelijk iets moet gebeuren volgend jaar. We hebben namelijk A) een veel te grote selectie en B) een veel te grote groep die (nog) niet goed genoeg is. Want de 4 terugkerende spelers zijn in mijn ogen ook niet (direct) basiswaardig.

Als je kijkt naar de 3 jongens die waarschijnlijk gaan vertrekken, dan zitten die met Dumfries, Malen en Mo alledrie in de categorie sterkhouders en basiswaardig. Die vacatures moet je van buitenaf gaan invullen. Er kan niemand zomaar doorgeschoven worden, want Madueke heb ik al bij basiswaardig gezet. Daarnaast loopt de huur van Van Ginkel af, en die is ook basiswaardig. En dan is het totaal aantal in de bovenste 2 categorieën nu 15 spelers, wat ik nét aan de krappe kant vind.

Dan heb je zo'n 10 spelers in de categorie "(nog) niet goed genoeg", terwijl daar in mijn ogen maar plek is voor een speler of 5. Teveel middelmaat haalt het niveau omlaag, ook op de trainingen.

Daarom denk ik dat doorselecteren wel degelijk bittere noodzaak is. En dat betekent niet dat iedereen hoeft te vertrekken die niet goed genoeg is, maar wel dat we zeker de helft van die spelers weten te lozen.

 

+1/-0

Ik geloof niet dat Viergever, Romero, Guti, Mauro, of Thomas het niveau van de training zo drastisch omlaag haalt. Maar daar kunnen we prima over van mening verschillen.

Doorselecteren is een term die je ieder jaar hoort en die ook ieder jaar op gaat. Want als je presteert moet je doorselecteren, als je net niet presteert moet je doorselecteren en als je niet voldoet moet je ook doorselecteren. Als club moet je na elk jaar de afweging maken met wie je graag door wil en met wie liever niet. En dan ben je afhankelijk of er iemand iets van je overbodig lijstje komt oppikken. Maar die weten ook dat ze overbodig zijn dus die willen er niet voor betalen. En dan kom je bij mijn punt; wij hebben meer aan Thomas bij de selectie dan het geld wat hij op zal leveren als we hem van de hand doen. En van die spelers hebben we er nu te veel en dat ben ik dan wel met je eens.

Ik zou het liefst zien dat er 2 top CV's bij komen, Teze naar rechtsback gaat en Boscagli naar het middenveld. Maar als Schmidt niet van het duo Rosario/Sangare af wil dan kun je wel een sterkhouder kopen, maar die speelt dan vervolgens niet en dan heb je er niets aan. Of je moet genoegen nemen dat je prio aankoop in principe alleen speelt als Rosario of Sangare niet speelt. En als die altijd spelen dan speelt Boscagli ook altijd als LCV, dus dan hoef je ook geen LCV te kopen die beter is dan Boscagli, want die stelt Schmidt toch niet op en een back-up hebben we al in de vorm van Viergever.

Als Schmidt aan geeft bij De Jong; Ik wil een CV erbij, liefst rechts maar mag ook links zijn, dan gaat De Jong er 1 zoeken. Die zal moeten bewijzen dat hij beter is dan dat wat er al staat. Is die niet beter dan komt die langs Viergever te zitten op de bank.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.