Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Pröpper

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

open/sluit de onderstaande quote:


Als Davy Pröpper terugkomt bij PSV, kan er behoorlijk wat verschuiven in de selectie
Davy Pröpper is serieus in beeld om PSV komende zomer opnieuw te versterken. Hij is bij zijn huidige club Brighton & Hove Albion de laatste weken bankzitter en kent een weinig gelukkig seizoen. Als een transfer naar PSV slaagt, zal dat zeker voor een paar verschuivingen in de Eindhovense selectie gaan zorgen.

PSV zou ongeveer tien miljoen euro moeten neertellen om zijn tot 2023 lopende contract wil afkopen, maar wil ongetwijfeld nog stevig onderhandelen om dat bedrag omlaag te krijgen.

Geschikte plek
Pröpper kan op het middenveld van PSV een voetballende versterking zijn, op de posities voor de defensie. Hij heeft met zijn passing en inzicht veel in huis wat hem op die plek voor het systeem van Roger Schmidt geschikt maakt. Pröpper was bij PSV eerder ook in staat om goals mee te pikken, maar dat gebeurde wel in een 4-3-3-systeem met de punt naar achteren.

In seizoen 2015-2016 beleefde hij zijn beste tijd met PSV, toen hij de club tegen CSKA Moskou naar overwintering in de Champions League schoot. Ook had hij een bepalende bijdrage bij het veroveren van de landstitel.

Centen
In de zomer van 2017 belandde hij heel even buiten de basis en was er plots belangstelling vanuit de hoogste Engelse afdeling. PSV zat op dat moment in een dip door de Europese uitschakeling tegen het Kroatische NK Osijek en kon de centen goed gebruiken. De Eindhovenaren hielden een kleine 15 miljoen over aan deze transfer, mede door een aantal bonussen. Brighton bleef daarna met Pröpper in de gelederen telkens behouden voor de Premier League en dat was een van de voorwaarden die golden voor een bonus.

Fein
Als PSV hem kan overnemen, ligt het voor de hand dat een of enkele andere spelers uit de middelste linie zich kunnen opmaken voor een vertrek. Zo lijkt het zeker dat Bayern München-huurling Adrian Fein zich na dit seizoen weer meldt in Zuid-Duitsland. Tot nu toe is zijn huurperiode uiterst teleurstellend verlopen en zeker na de winterstop komt de middenvelder nauwelijks aan bod.

‘Guti’
PSV heeft ook Érick Gutiérrez nog aan boord, die na een pechseizoen met twee blessures nu revalideert in Mexico. Zijn kwaliteiten worden wel onderkend, maar ‘Guti’ heeft in drie jaar in Eindhoven nooit gedurende een langere periode een onuitwisbare indruk kunnen achterlaten.

Desalniettemin is hij Mexicaans international gebleven, waardoor PSV nog altijd een aantal miljoenen voor hem denkt te kunnen vragen als het tot een transfer zou komen. Hij ligt nog twee jaar vast in Eindhoven en zou nog altijd willen proberen om in Europa door te breken.

Rosario
Voor de defensieve posities op het middenveld heeft PSV uiteraard ook nog Pablo Rosario, Ibrahim Sangaré en Olivier Boscagli aan boord.

Alom wordt aangenomen dat Rosario een stap zou kunnen maken in de komende zomer. Sangaré en Boscagli zullen vermoedelijk gewoon in Eindhoven blijven, waarbij voor de Fransman geldt dat hij ook in het centrum van de verdediging kan spelen.




Ik denk dat er weinig 'beren op de weg' zijn en dat er vrijwel niets een transfer naar PSV nog in de weg staat als PSV het via via zo communiceert. Brighton hoeft niet te wachten, ze zullen hem niet kosten wat het kost willen behouden, heeft prima gefunctioneerd daar en Pröpper zelf speelt niet dus die hoeft ook niet op een EK te wachten. Die kan straks lekker uitgerust aan de eerste training van het seizoen beginnen en ik verwacht een perfecte match met Schmidt. Die houdt van dit soort spelers.

In mijn ogen is het echt niet zo vanzelfsprekend dat Pröpper altijd op 6 of 8 zou spelen maar zou ook uitstekend passen als halftien als Götze een keer een wedstrijd moet laten lopen. Pröpper kan goals maken, speelt vooruit, maakt veel meters en is een slimme mooie speler. Dus ideaal, iemand die op meerdere posities uit de voeten kan.

Maar het wordt nog mooier...

Als er echt aan Rosario getrokken wordt en we kunnen hem verkopen voor pakweg 15 miljoen en van dat geld kunnen we Pröpper en Veerman halen dan zitten we echt gebakken. Met Boscagli en Sangare erbij hebben we echt alle smaken aan boord.

Klaassen is in de Bundesliga harder en allrounder geworden, hetzelfde geldt voor Pröpper in de PL denk ik. Bij Klaassen stonden ze ook niet meteen op de banken bij Ajax maar die heeft met zijn kwaliteiten en veelzijdigheid Ajax echt op weg geholpen en ik geloof dat Pröpper dat ook kan.

 

+1/-0

Dit lijkt mij ook een uitstekende aankoop. Heeft ervaring, kent de club en is voetballend op die positie (voor de verdediging) een verademing tov Rosario. Dan de vraag Veerman of Propper. Veerman oogt als de jongere variant van Propper. Ik zie wel eens een wedstrijd van Heerenveen en voetballend is er niets mis met Veerman. Of hij het echter ook een stapje hoger kan , vind ik lastig te beoordelen. Hij oogt flegmatiek. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat ie uitgeleerd is bij heerenveen en bij PSV stappen gaat maken. Propper daarentegen heeft zich op het niveau van PSV al bewezen. Zou in mijn ogen ook een prima aanvoerder kunnen zijn. Heeft er de leeftijd en ( voetbal) intelligentie voor. Mijn voorkeur zou dus naar Propper gaan. Er is genoeg jeugd bij PSV, ervaring op het middenveld is gewenst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 29 april 2021 om 11:45:

Dit lijkt mij ook een uitstekende aankoop. Heeft ervaring, kent de club en is voetballend op die positie (voor de verdediging) een verademing tov Rosario. Dan de vraag Veerman of Propper. Veerman oogt als de jongere variant van Propper. Ik zie wel eens een wedstrijd van Heerenveen en voetballend is er niets mis met Veerman. Of hij het echter ook een stapje hoger kan , vind ik lastig te beoordelen. Hij oogt flegmatiek. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat ie uitgeleerd is bij heerenveen en bij PSV stappen gaat maken. Propper daarentegen heeft zich op het niveau van PSV al bewezen. Zou in mijn ogen ook een prima aanvoerder kunnen zijn. Heeft er de leeftijd en ( voetbal) intelligentie voor. Mijn voorkeur zou dus naar Propper gaan. Er is genoeg jeugd bij PSV, ervaring op het middenveld is gewenst.



Propper is een zeer goede speler. Houd alles lekker simpel en brengt vaart in het spel. Er vanuit gaande dat hij op niveau kan komen na een moeilijk jaar heel graag

 

+1/-0

Ik zie in Veerman geen speler die als controleur kan spelen. In het huidige systeem zou hij nog het beste uit de voeten kunnen als een van de aanvallende middenvelders, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels over of dat echt bij hem past.

De Pröpper die bij PSV vertrok bijna vier seizoenen geleden zou die plek als controleur ook niet goed aankunnen in mijn ogen. Hij heeft daar bij Brighton echter flinke stappen in gezet en dat heeft hij ook bewezen in de interlands die hij sindsdien speelde voor het Nederlands elftal. Daarbij komt dat je dan ook op het middenveld de benodigde ervaring krijgt en dat was dit seizoen een groot gemis. Pröpper heeft inmiddels bijna 400 officiële wedstrijden in zijn benen. Dat hebben we hard zat nodig.

Het lijkt me overigens uitgesloten dat én Pröpper én Veerman komt. Even los van het feit dat ik me niet voor kan stellen dat je voor Rosario 15 miljoen zal ontvangen, al doe ik absoluut niet mee met de groep die werkelijk ieder moment aangrijpen om hem kapot te bashen. Al verwacht ik wel dat hij na dit seizoen zal vertrekken.

Overigens ga ik er vanuit dat Boscagli weer terug zal keren in de verdediging komend seizoen. Maar dat is iets voor een ander topic.

 

+1/-0

Ik vind Pröpper een overschatte mooi weer voetballer waar we nu niet opeens een defensieve geweldenaar van moeten maken, hij heeft een goede passing in de benen maar meer ook niet. Het zegt ook genoeg dat hij nooit verder kwam dan Brighton en zelfs daar ondanks 100+ wedstrijden maar aan 2 goaltjes komt. De manier waarop hij weg ging bij PSV laat bij mij ook een vies smaakje achter, hij wilde maar wat graag weg midden in het seizoen toen het even niet naar zijn zin ging.

Haal dan liever Kevin Strootman terug, defensief oneindig veel sterker en bracht zelfs aanvallend meer en dat bij veel grotere clubs (zelfs bij Marseille waar hij is "mislukt" zijn zijn statistieken beter dan die van Propper bij Brighton...). Ik denk ook niet dat Marseille veel voor hem zal vragen (hij zelf misschien wel in salaris).

 

+3/-1

Kevin strootman is wel de laatste waar psv behoefte aan heeft. Heeft te weinig voetbal, goede breker. Hebben al Sangare

 

+2/-0

Strootman brengt voetballend meer dan de overschatte Pröpper, verdedigend al helemaal.

Pröpper wordt aanvallend overschat en is verdedigend zwak.
Strootman wordt aanvallend onderschat en is verdedigend sterk.

Ter vergelijking, Pröpper in de afgelopen vier seizoenen precies 2 goals en 7 assists.
Strootman in de afgelopen twee (!) seizoen exact hetzelfde, 2 goals en 7 assists.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 29 april 2021 om 19:31:

Strootman brengt voetballend meer dan de overschatte Pröpper, verdedigend al helemaal.

Pröpper wordt aanvallend overschat en is verdedigend zwak.
Strootman wordt aanvallend onderschat en is verdedigend sterk.

Ter vergelijking, Pröpper in de afgelopen vier seizoenen precies 2 goals en 7 assists.
Strootman in de afgelopen twee (!) seizoen exact hetzelfde, 2 goals en 7 assists.



Geen beste vergelijking, omdat Propper dit seizoen langdurig geblesseerd was en dat was Strootman 4 jaar geleden. Toen overlegde Propper juist veel betere cijfers.

 

+1/-0

Je had een punt als ik alleen dit jaar zou vergelijken, maar ik vergelijk VIER jaren van Pröpper met TWEE jaar van Strootman en toch komt Strootman er beter uit, terwijl die ook veel blessures heeft gehad. Pröpper heeft 107 wedstrijden gespeeld in die vier jaar, ik heb geen zin om op te zoeken hoeveel wedstrijden Strootman in die twee jaar speelde maar het is sowieso veel minder dan Pröpper terwijl ze dus even veel goals/assists hebben.

Als ik voor beiden een periode van vier jaar neem komt Strootman er alleen maar nóg beter uit, en dan nemen we zijn beste periode bij Roma van voor zijn zware blessures nog niet eens mee. Hij was toen dé man op het middenveld daar. Pröpper is een matige speler in de kelder van de Premier League. Strootman was toen nog een topspeler in de top van de Serie A (Roma was toen ook beter dan het nu is), nu is hij net niet meer goed genoeg voor de Franse top, maar zeker wel beter dan Pröpper.

Bovendien een leiderstype met topmentaliteit, waar het nog wel eens aan schort bij ons.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 april 2021, 23:38:22.

 

+2/-0

Ik zie dat je uit Nijmegen afkomstig bent ...

Weet je heel zeker dat jouw oordeel over Pröpper niet een beetje gekleurd is door zijn Vitesse verleden ?

Ik hoop PSV zo verstandig is om voor Davy te gaan. Strootman is al echt een oude man aan het worden. Daar moet je niet meer aan willen beginnen.

 

+2/-0

Nee, mijn mening heeft helemaal niks met Vitesse te maken. Ik heb helemaal niks met NEC, vindt Vitesse zelfs een mooiere club. Het zegt genoeg over jullie dat jullie met dit soort drogredenen moeten komen, fatsoenlijke argumenten om Pröpper boven Strootman te verkiezen zijn er niet.
En het gaat mij nog niet eens zo zeer om Strootman, maar Pröpper is echt helemaal niks. Hij moet terug naar Vitesse gaan, misschien.. niet naar PSV. Ik houd het dan nog liever bij de spelers die we hebben.

 

+1/-0

Eens met El-Mik. Strootman was, ook bij PSV, van een andere orde dan Pröpper. Daarbij is hij wél een leiderstype die het gewenste gif in de ploeg kan brengen. De vraag is alleen hoe goed en fit hij momenteel nog is aangezien hij nooit de 90 minuten vol maakt.

Davy Pröpper was in zijn tijd bij PSV een prima middenvelder. Liet zich gelden met goals en assists en als we dezelfde speler als toen terug zouden krijgen, denk ik dat dat voetballend en qua gogme een klasse beter is dan Rosario of Sangaré op die positie. Ik vond Pröpper echter geen dragende kracht van het elftal waar hij in speelde. Die eer was veel meer voorbehouden aan Bruma, Moreno, Guardado, Van Ginkel, De Jong.

Naast zijn belangrijke goal tegen CSKA kan ik me nog een perfecte goal van Pröpper tegen Groningen herinneren. Dat is wel zijn kwaliteit. Voor de goal komen, technisch begaafde balbehandeling en slimme passjes versturen. Toch denk ik dat PSV meer iemand nodig heeft die het elftal op sleeptouw neemt in plaats van iemand die leuk meedoet.

Daarom ben ik zowel van Pröpper als Veerman niet compleet overtuigd. Er moet ook echt wilskracht, daadkracht en topkwaliteit in het elftal als je volgend jaar de kwaliteit van Ajax wil kunnen benaderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 april 2021 om 17:24:


Daarom ben ik zowel van Pröpper als Veerman niet compleet overtuigd. Er moet ook echt wilskracht, daadkracht en topkwaliteit in het elftal als je volgend jaar de kwaliteit van Ajax wil kunnen benaderen.



De kwaliteit van Ajax benaderen hoeft niet meer want dat hebben we dit seizoen al bereikt.
Of ben je de drie onderlinge duels al vergeten en de reden dat we die niet wonnen?

Wel ben ik met je eens dat de twee genoemde heren ons niet kampioen gaan maken.
Daarvoor heb je types als Guardado, Luuk de Jong en -sorry- Davy Klaassen voor nodig.

Hetgeen niet wegneemt dat zowel Própper als Veerman niet bij voorbaat als onbruikbaar moeten worden beschouwd.
Maar wat je zegt, als broodnodige kartrekkers met een over-mijn-lijk- mentaliteit zie ik graag andere namen.

 

+2/-0

Nu ik vind Veerman wel meer richting een type Klaassen gaan dan Propper.
Vind dat Sangare sowieso wat tijd verdient, hij speelt wisselvallig. Maar heb ook hele goede wedstrijden van hem gezien,
het is duidelijk dat er met Boscagli naast hem al meer voetbal komt

Oke, Propper is als middenvelder misschien iets beter dan Sangare. Maar het klopt dat psv een 'type' als Klaassen kan gebruiken en dat kan Veerman zeker worden

Nee ik weet het niet, weer v Ginkel en Propper? Dat was het verleden..

Zelf zou ik veeeel meer een voorstander zijn van een topper achterin centraal. Dan denk ik WEL aan het terughalen van H Moreno, die al paar jaar heeft gecasht en mogelijk wel iets ziet in een terugkeer

En buiten dat staan er ook echt gewoon teveel spelers op de loonlijst die wegmoeten, onnodige kosten. Thomas, Mauro en Guti. Guti international van Mexico, moet je toch wel ergens aan de straatstenen kwijtkunnen ergens in de middenmoot in Spanje/Frankrijk?

 

+1/-0

Wil je echt ambitie tonen als Psv dan haal je wijnaldum terug of Luuk de Jong.

 

+1/-0

En hoe wil je Wijnaldum naar Eindhoven halen? Reserve-aanvoerder van Liverpool, en in de picture staan bij clubs als Barcelona. Nee, dan denk ik inderdaad dat hij ook voor een terugkeer naar Eindhoven zal kiezen, en daarbij ook 75% van zijn salaris inleveren....

Ontopic, ik twijfel over Pröpper. Kwaliteit en ervaring, dat zeker! Maar de laatste jaren toch wel wat blessures gehad, dus hoe 'zeker' is hij? Daarbij ik zie in hem ook niet een echte winnaar, niet iemand die 'over lijken wil gaan' om wedstrijden te winnen. En een killersmentaliteit mis juist in de huidige selectie, dus weet niet of de kwaliteit alleen van de Pröpper ons exact gaan brengen wat we nodig hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 02 mei 2021 om 08:52:

En hoe wil je Wijnaldum naar Eindhoven halen? Reserve-aanvoerder van Liverpool, en in de picture staan bij clubs als Barcelona. Nee, dan denk ik inderdaad dat hij ook voor een terugkeer naar Eindhoven zal kiezen, en daarbij ook 75% van zijn salaris inleveren....




Dacht toch een tijd terug ergens gelezen te hebben dat Wijnaldum zelf ook graag terug naar Nederland wilde?
Al lijkt me dat sterk..maar goed. Zou wel mooi zijn :cool

Over Propper. Of die (nog) goed genoeg is of niet.. ik vraag me dan eigenlijk meteen af bij zo een bericht; Wat in godsnaam doet onze scouting?

 

+1/-0

Prachtige speler die het huidige elftal een stuk makkelijker zal laten voetballen indien hij op de positie van ofwel Sangare, ofwel Rosario zou spelen. Een speler die een bovengemiddelde basistechniek heeft, een elftal sneller kan laten spelen en tegelijkertijd de nodige vuile meters maakt om de defensieve balans te bewaken. Een speler die net als Klaassen in de Eredivisie gemakkelijk boven de rest uitsteekt.

Mag zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt aan mijn bovenstaande woorden wat bij betreft direct het vliegtuig instappen naar Eindhoven om komend seizoen hier te komen voetballen. Hij & v. Ginkel op het middenveld of eventueel met Veerman in plaats van Rosario/Sangare of Rosario/Hendrix de afgelopen seizoenen zou echt veel meer voetbal in het eftal brengen. Dit zou de speelstijl die Roger Schmidt voor ogen heeft ook veel dichterbij kunnen brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 02 mei 2021 om 07:05:

Wil je echt ambitie tonen als Psv dan haal je wijnaldum terug of Luuk de Jong.


Of Messi :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Baretta schreef op 02 mei 2021 om 15:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 02 mei 2021 om 07:05:

Wil je echt ambitie tonen als Psv dan haal je wijnaldum terug of Luuk de Jong.


Of Messi :D


Als Wijnaldum had geweten dat hij hier voor een portie bitterballen en een karig miljoentje of twee het halve seizoen op kunstgras had kunnen spelen, denk ik dat hij niet eens was gaan praten met Barcelona en PSG.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Pröpper