Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

jeffryv schreef op 20 januari 2023 om 16:56:

Deze Georgier zou een goede vervanger van Gakpo kunnen zijn. Talentvol, goede dribbel, goed schot vanaf links en doorzetter. Speelt bij Bordeaux en zou betaalbaar zijn (mw op transfermarkt 2 miljoen Euro).


2 goals en 1 assist in 11 wedstrijden in Ligue 2(!). 19 goals in 138 wedstrijden.

 

+1/-0

Als je dan toch een random Georgiër uit Ligue 2 noemt, dan zou ik eerder voor deze gaan (spits, maar kan ook linksbuiten spelen):
https://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Mikautadzelink
https://www.transfermarkt.com/georges-mikautadze/profil/spieler/729814link

Beiden nooit zien spelen overigens.

 

+1/-0

Ik vrees dat het huur van Fabio Silva voor een half jaar en aankoop Eduard Spertsyan wordt deze transferwinter. En dan ben je er financieel beter op geworden, maar heb je sportief een flinke jas uitgedaan. Ik ben benieuwd naar het achterliggende verhaal. Dat komt dan begin februari van Brands. Ik vind het armoe troef hoor. Als er een kans is kampioen te worden, dan is het wel dit seizoen. Feyenoord is niks bijzonders en Ajax presteert nog minder dan PSV.

 

+1/-0

Het moeilijkste voor een supporter is dat wij maar hoogstens 40% kennis hebben over de club (en mogelijkheden), de ambitie/visie en de (spelers)markt. Iedereen die zaterdag in het stadion was heeft kunnen zien dat El Ghazi in geen enkele situatie een basisspeler mag zijn en dat Bakayoko nog lang niet zover is om een goede invaller te zijn. Xavi zou Gakpo perfect kunnen vervangen maar het zou nog beter zijn om Xavi die 1e back-up voor links en rechts te laten zijn. Dan heb je pas echt ambitie laten zien. Dat wil zeggen dat je gewoon 2 vleugelspelers nodig hebt en met 100 miljoen aan verkopen mag je toch verwachten dat het moet kunnen als PSV zijnde. Maarja als zij niemand hebben gevonden die voor pakweg 10 miljoen basiswaardig is voor PSV op links en rechts dan zou je ook kunnen stellen dat het de scouting is die nog wat stappen kan maken.

Fabio Silva lijkt mij een luxe aankoop. Een grote 'naam' op basis van zijn verleden (prijskaartje) maar in principe die ene speler die we hebben gemist voor achter Luuk. Maar Luuk is niet perse onmisbaar geworden op basis van zijn eigen spel maar op basis van een gebrek aan vervanging. Het is niet eens uit te sluiten dat Fabio Silva hem uit de basis gaat spelen als het niet snel heel veel beter gaat want Luuk krijgt er letterlijk geen bal ingeschoten.

We hebben met Xavi Til en Veerman een overschot op 10 waarbij je Veerman en Xavi ook op andere posities kwijt kunt maar het is wel ruim in de keuzes zeg maar. Heel gevaarlijk als resultaten uitblijven om iedereen tevreden te houden (zie Ajax). Maar op de flank hebben we 0 basisspelers, 1 max invaller, 3 talenten die te kort komen en 1 talent+ die al een jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Dit klinkt niet goed als een club als PSV.

Wensenlijstje is simpel;
- Linksbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Rechtsbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Fabio Silva
- Verhuur van Saibari en Bakayoko
- El Ghazi en Vertessen zijn de allround aanvaller vanaf de bank.

 

+2/-0

Schijnbaar gaat Jeffrey Bruma naar Heerenveen:
https://www.ed.nl/psv/voormalig-psv-er-jeffrey-bruma-dicht-bij-een-overgang-naar-sc-heerenveen~a7598f22/link

Dat vind ik dan een dikke gemiste kans. Mijns inziens is Bruma beter dan alle (centrale) verdedigers die we nu hebben. Waarom wordt er dan niet voor gekozen om hem terug te halen naar Eindhoven? Slapen van de scouting? Of is ie de afgelopen twee jaar ofzo zo dik achteruit gegaan dat ie niveau Heerenveen is en niet meer niveau PSV?

 

+1/-1

Waarschijnlijk dat laatste. Hij heeft sinds hij 6,5 jaar geleden bij PSV vertrok minder wedstrijden gespeeld dan die 3 jaar dat hij bij PSV speelde. Het zal ook wel een reden hebben waarom hij maar bij de nummer 12 van Turkije speelde (en daar de laatste wedstrijden niet meer bij de selectie zat).

 

+1/-0

Bruma beter vinden dan onze 5 CV's terwijl hij voor noppes weg mag bij een Turkse laagvlieger.... ouch.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 januari 2023 om 10:31:

Het moeilijkste voor een supporter is dat wij maar hoogstens 40% kennis hebben over de club (en mogelijkheden), de ambitie/visie en de (spelers)markt. Iedereen die zaterdag in het stadion was heeft kunnen zien dat El Ghazi in geen enkele situatie een basisspeler mag zijn en dat Bakayoko nog lang niet zover is om een goede invaller te zijn. Xavi zou Gakpo perfect kunnen vervangen maar het zou nog beter zijn om Xavi die 1e back-up voor links en rechts te laten zijn. Dan heb je pas echt ambitie laten zien. Dat wil zeggen dat je gewoon 2 vleugelspelers nodig hebt en met 100 miljoen aan verkopen mag je toch verwachten dat het moet kunnen als PSV zijnde. Maarja als zij niemand hebben gevonden die voor pakweg 10 miljoen basiswaardig is voor PSV op links en rechts dan zou je ook kunnen stellen dat het de scouting is die nog wat stappen kan maken.

Fabio Silva lijkt mij een luxe aankoop. Een grote 'naam' op basis van zijn verleden (prijskaartje) maar in principe die ene speler die we hebben gemist voor achter Luuk. Maar Luuk is niet perse onmisbaar geworden op basis van zijn eigen spel maar op basis van een gebrek aan vervanging. Het is niet eens uit te sluiten dat Fabio Silva hem uit de basis gaat spelen als het niet snel heel veel beter gaat want Luuk krijgt er letterlijk geen bal ingeschoten.

We hebben met Xavi Til en Veerman een overschot op 10 waarbij je Veerman en Xavi ook op andere posities kwijt kunt maar het is wel ruim in de keuzes zeg maar. Heel gevaarlijk als resultaten uitblijven om iedereen tevreden te houden (zie Ajax). Maar op de flank hebben we 0 basisspelers, 1 max invaller, 3 talenten die te kort komen en 1 talent+ die al een jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Dit klinkt niet goed als een club als PSV.

Wensenlijstje is simpel;
- Linksbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Rechtsbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Fabio Silva
- Verhuur van Saibari en Bakayoko
- El Ghazi en Vertessen zijn de allround aanvaller vanaf de bank.




Klopt helemaal dat wij natuurlijk verre van alle ins en outs kennen maar helemaal achterlijk zijn de meeste forumleden natuurlijk ook niet. En vergis je niet, er zijn er zat die elk aspect van het voetbal zo op de voet volgen dat hun parate kennis misschien wel net zo groot is als die van onze zgn scouts. Want zeg nu zelf..ben je onder de indruk van waarmee zij komen?
Daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat een El Ghazi gehaald wordt; iedereen die een beetje de Engelse competitie volgde wist dat hij steeds verder wegzakte en nauwelijks een knikker raakte. Waarom haal je hem dan en noem je dat "anticiperen op het vertrek van Gakpo"? Dat durf je toch niet met droge ogen te zeggen?
Evenzo in augustus de tevredenheid met de verdediging en daarmee gewoon de CL-voorronde ingaan. We waren er allemaal bij vorig jaar toen het al zo lek als een mandje was. We weten ook allemaal wat er aan kwaliteit is bijgehaald, nl. meer van het (matige) zelfde.
Het is telkenjare hetzelfde: Topnamen rondstrooien, die zijn niet haalbaar, dan hopen op een koopje in de laatste week, uiteindelijk lukt het niet of was de tijd om nog te handelen te kort en we maken het seizoen af met huidige spelers.
Over kansen laten liggen om kampioen te worden....
Ik hoop dat er nog een directe versterking komt maar verwacht hooguit nog "gokje", weer een speler die elders faalt en bij PSV de zoveelste kans uit zijn loopbaan krijgt, puur omdat hij jaren terug al eens een half seizoen iets leuks liet zien.
Zo gaat het toch telkens?
En komt er geen vleugelspeler meer? Zet dan Mauro maar linkback en Max linksbuiten, daar loopt hij toch meestal en een goede voorzet geven kan hij wel.........

 

+2/-0

Aanvallers. Aanvallers. Aanvallers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psv-freak schreef op 23 januari 2023 om 14:57:

Schijnbaar gaat Jeffrey Bruma naar Heerenveen:
https://www.ed.nl/psv/voormalig-psv-er-jeffrey-bruma-dicht-bij-een-overgang-naar-sc-heerenveen~a7598f22/link

Dat vind ik dan een dikke gemiste kans. Mijns inziens is Bruma beter dan alle (centrale) verdedigers die we nu hebben. Waarom wordt er dan niet voor gekozen om hem terug te halen naar Eindhoven? Slapen van de scouting? Of is ie de afgelopen twee jaar ofzo zo dik achteruit gegaan dat ie niveau Heerenveen is en niet meer niveau PSV?


Bruma is een ok verdediger, maar net als onze huidige verdedigers erg foutgevoelig en niet 90 minuten scherp genoeg om vaak de 0 te houden. We hebben ook wel genoeg verdedigers. Voor Seelt wordt een miljoen geboden terwijl hij dit seizoen niet gespeeld heeft en Boscagli, Ramalho en Mauro geblesseerd waren. Sambo en Baumi staan ook nog onder contract.

Naar mijn mening mag er voorin wat in de breedte worden gekocht. Voor achterin en op het middenveld mogen alleen (toekomstige) toppers komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 23 januari 2023 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 januari 2023 om 10:31:

Het moeilijkste voor een supporter is dat wij maar hoogstens 40% kennis hebben over de club (en mogelijkheden), de ambitie/visie en de (spelers)markt. Iedereen die zaterdag in het stadion was heeft kunnen zien dat El Ghazi in geen enkele situatie een basisspeler mag zijn en dat Bakayoko nog lang niet zover is om een goede invaller te zijn. Xavi zou Gakpo perfect kunnen vervangen maar het zou nog beter zijn om Xavi die 1e back-up voor links en rechts te laten zijn. Dan heb je pas echt ambitie laten zien. Dat wil zeggen dat je gewoon 2 vleugelspelers nodig hebt en met 100 miljoen aan verkopen mag je toch verwachten dat het moet kunnen als PSV zijnde. Maarja als zij niemand hebben gevonden die voor pakweg 10 miljoen basiswaardig is voor PSV op links en rechts dan zou je ook kunnen stellen dat het de scouting is die nog wat stappen kan maken.

Fabio Silva lijkt mij een luxe aankoop. Een grote 'naam' op basis van zijn verleden (prijskaartje) maar in principe die ene speler die we hebben gemist voor achter Luuk. Maar Luuk is niet perse onmisbaar geworden op basis van zijn eigen spel maar op basis van een gebrek aan vervanging. Het is niet eens uit te sluiten dat Fabio Silva hem uit de basis gaat spelen als het niet snel heel veel beter gaat want Luuk krijgt er letterlijk geen bal ingeschoten.

We hebben met Xavi Til en Veerman een overschot op 10 waarbij je Veerman en Xavi ook op andere posities kwijt kunt maar het is wel ruim in de keuzes zeg maar. Heel gevaarlijk als resultaten uitblijven om iedereen tevreden te houden (zie Ajax). Maar op de flank hebben we 0 basisspelers, 1 max invaller, 3 talenten die te kort komen en 1 talent+ die al een jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Dit klinkt niet goed als een club als PSV.

Wensenlijstje is simpel;
- Linksbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Rechtsbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Fabio Silva
- Verhuur van Saibari en Bakayoko
- El Ghazi en Vertessen zijn de allround aanvaller vanaf de bank.




Klopt helemaal dat wij natuurlijk verre van alle ins en outs kennen maar helemaal achterlijk zijn de meeste forumleden natuurlijk ook niet. En vergis je niet, er zijn er zat die elk aspect van het voetbal zo op de voet volgen dat hun parate kennis misschien wel net zo groot is als die van onze zgn scouts. Want zeg nu zelf..ben je onder de indruk van waarmee zij komen?
Daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat een El Ghazi gehaald wordt; iedereen die een beetje de Engelse competitie volgde wist dat hij steeds verder wegzakte en nauwelijks een knikker raakte. Waarom haal je hem dan en noem je dat "anticiperen op het vertrek van Gakpo"? Dat durf je toch niet met droge ogen te zeggen?
Evenzo in augustus de tevredenheid met de verdediging en daarmee gewoon de CL-voorronde ingaan. We waren er allemaal bij vorig jaar toen het al zo lek als een mandje was. We weten ook allemaal wat er aan kwaliteit is bijgehaald, nl. meer van het (matige) zelfde.
Het is telkenjare hetzelfde: Topnamen rondstrooien, die zijn niet haalbaar, dan hopen op een koopje in de laatste week, uiteindelijk lukt het niet of was de tijd om nog te handelen te kort en we maken het seizoen af met huidige spelers.
Over kansen laten liggen om kampioen te worden....
Ik hoop dat er nog een directe versterking komt maar verwacht hooguit nog "gokje", weer een speler die elders faalt en bij PSV de zoveelste kans uit zijn loopbaan krijgt, puur omdat hij jaren terug al eens een half seizoen iets leuks liet zien.
Zo gaat het toch telkens?
En komt er geen vleugelspeler meer? Zet dan Mauro maar linkback en Max linksbuiten, daar loopt hij toch meestal en een goede voorzet geven kan hij wel.........



Ik ben het met een groot deel wat je schrijft eens.

Echter heeft niemand hier op het forum enige inzage in welke spelers door de scouting zijn aangedragen. Het enige wat wij meekrijgen zijn uiteraard de spelers die worden vastgelegd en de (soms vage) geruchten die er verschijnen. Het zegt echter niets over de spelers die door de scouting worden aangedragen. Er zullen ongetwijfeld ook een hoop spelers worden aangedragen waar niets over in de media verschijnt, terwijl er ook spelers worden aangetrokken die niet vanuit de scouting komt.

Neem bijvoorbeeld El Ghazi. Is hij getipt door iemand van de scouting? Komt hij uit de koker van Marcel Brands door zijn verleden bij Everton? Was het een idee van John de Jong? Is hij door zijn zaakwaarnemer aangeboden? Daarom kan de vraag of je onder de indruk bent waarmee de scouting aan komt zetten niet beantwoord worden. Simpelweg omdat niemand ook maar enige inzage heeft in wat door de scouting is aangedragen.

 

+1/-0

Nee, en daarom kun je ook niet zomaar roepen dat de scouting van PSV niet deugt.

Wat je wel kan roepen, is dat PSV in de laatste jaren te vaak een dure miskleun heeft gehad. Dat er teveel spelers naar Eindhoven kwamen, die niks toevoegden, terwijl de verwachtingen van deze spelers juist torenhoog waren. Ik ben het volledig met Ricardo eens dat dat aan allerlei oorzaken kan liggen.

Je kan ook roepen (achteraf constateren) dat de kwaliteit van de spelersgroep van PSV de afgelopen jaren op diverse punten niet voldoende is geweest. Het gebrek aan titels sinds 2018 is een duidelijk signaal dat onze concurrent de zaken beter op orde heeft gehad dan ons. Dat ligt natuurlijk niet per sé aan onszelf of onze scouting. Ook Ajax verdient gewoon de credits voor de selectie die zij de afgelopen jaren hebben weten samen te stellen. Dat die ploeg (veel) sterker dan ons is geweest, is gezien de investeringen geen verrassing.

Mijn conclusie is dat het technisch beleid van PSV de afgelopen jaren onder de maat is geweest. Misschien was de kwaliteit al langer aan het verminderen, maar mijns inziens is het toch voornamelijk gebeurd onder het bewind van Haagse Sjon. Natuurlijk zijn er ook dingen goed gegaan, en geloof ik ten zeerste dat John altijd zijn best heeft gedaan dit stuk zo goed mogelijk te leiden, maar als je ziet wat voor elftal er nu staat, welke financiële noodzaak er is geweest om te verkopen, en hoe weinig echt goed voetbal PSV heeft gespeeld in de afgelopen seizoenen, ben ik van mening dat we te vaak achter de feiten aan lopen, te vaak te grote financiële risico's hebben genomen en te vaak onze zaakjes (qua opvangen van gaten in de selectie) niet op orde hebben gehad. Daar heeft de scouting een rol in, daar heeft de jeugdopleiding een rol in, daar heeft de technische staf een rol in en daar heeft de TD zelf een rol in.

Op dit moment is het inderdaad hopen dat er nog een, voor PSV-begrippen, topspeler uit de hoge hoed komt die er direct kan staan en die direct zo belangrijk kan zijn als Gakpo. Maar die kans is natuurlijk klein. Een speler die zo goed is als Gakpo, had ook direct naar Liverpool gekund, en die zou dus ook een vergelijkbaar prijskaartje hebben. De "natuurlijke opvolger" in termen van potentie, die hadden we al in huis, maar die hebben we inmiddels ook verkocht. Dus ófwel we halen (voor te veel geld) weer een speler die het hooguit 'aardig' gaat doen, of we zien hoe we onze ambities niet gaan verwezenlijken met El Ghazi, Bakayoko en Vertessen.

Zoals je ziet ben ik totaal niet optimistisch meer over onze kansen dit seizoen. Ik kom heel graag toegeven dat ik het fout heb gezien, maar ik denk dat PSV op dit moment in de hoek zit waar de klappen vallen. Ik ben heel benieuwd naar het artikel in het ED over de grootse plannen van PSV in de zomer.

 

+1/-0

Het lastige is dat Feyenoord met hun miljoenen afgelopen zomer 4 dure aanvallers heeft gehaald en 1 transfervrije speler en 1 huurspeler en dat die 5 spelers allemaal even beperkt zijn.

Bullaude 7,5 miljoen
Paixao 5 miljoen
Dilrosun 5 miljoen
Gimenez 4 miljoen
Danilo transfervrij
Szymanski huur met optie (huursom +/- 2 miljoen)

Dit rijtje spelers heeft hun minimaal 20 a 25 miljoen gekost en er is er geen één van het niveau wat PSV nu nodig heeft. Dan moet je al een prijsklasse hoger denk ik om spelers te vinden die er meteen kunnen staan.

Ajax heeft ook gedacht dat ze nieuwe aanvallers nodig hadden maar zij hadden nog meer geld. Resultaat;

Bergwijn 32 miljoen
Brobbey 17 miljoen
Conceicao 5 miljoen
Ocampos huur (huursom 4 miljoen)
Lucca huur (huursom 1 miljoen)

Ajax heeft dus 55 a 60 miljoen uitgegeven en spelen gewoon met Kudus en Tadic als het om het echie gaat tegen Feyenoord. Bergwijn compleet overbodig, Brobbey zeer bedenkelijk en dan heb je het over de categorie 15 miljoen+.

Wat PSV deed met circa 9 miljoen was Luuk, Xavi, Til en El Ghazi halen.

Dus ik geloof wel dat PSV kwaliteit kan kopen, meer dan Feyenoord, en dat ze veiligere keuzes maken dan Ajax. Maar ik vind dat het veel te lang kost en als je vandaag daardoor punten verspeeld omdat je Gakpo/Madueke/Luuk/Savio en Saibari tegelijk mist dat het volledig op het conto te schrijven valt van Brands en zijn gebrek aan daadkrachtig handelen op zoek naar versterking.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 23 januari 2023 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 23 januari 2023 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 januari 2023 om 10:31:

Het moeilijkste voor een supporter is dat wij maar hoogstens 40% kennis hebben over de club (en mogelijkheden), de ambitie/visie en de (spelers)markt. Iedereen die zaterdag in het stadion was heeft kunnen zien dat El Ghazi in geen enkele situatie een basisspeler mag zijn en dat Bakayoko nog lang niet zover is om een goede invaller te zijn. Xavi zou Gakpo perfect kunnen vervangen maar het zou nog beter zijn om Xavi die 1e back-up voor links en rechts te laten zijn. Dan heb je pas echt ambitie laten zien. Dat wil zeggen dat je gewoon 2 vleugelspelers nodig hebt en met 100 miljoen aan verkopen mag je toch verwachten dat het moet kunnen als PSV zijnde. Maarja als zij niemand hebben gevonden die voor pakweg 10 miljoen basiswaardig is voor PSV op links en rechts dan zou je ook kunnen stellen dat het de scouting is die nog wat stappen kan maken.

Fabio Silva lijkt mij een luxe aankoop. Een grote 'naam' op basis van zijn verleden (prijskaartje) maar in principe die ene speler die we hebben gemist voor achter Luuk. Maar Luuk is niet perse onmisbaar geworden op basis van zijn eigen spel maar op basis van een gebrek aan vervanging. Het is niet eens uit te sluiten dat Fabio Silva hem uit de basis gaat spelen als het niet snel heel veel beter gaat want Luuk krijgt er letterlijk geen bal ingeschoten.

We hebben met Xavi Til en Veerman een overschot op 10 waarbij je Veerman en Xavi ook op andere posities kwijt kunt maar het is wel ruim in de keuzes zeg maar. Heel gevaarlijk als resultaten uitblijven om iedereen tevreden te houden (zie Ajax). Maar op de flank hebben we 0 basisspelers, 1 max invaller, 3 talenten die te kort komen en 1 talent+ die al een jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Dit klinkt niet goed als een club als PSV.

Wensenlijstje is simpel;
- Linksbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Rechtsbuiten die minimaal beter is dan El Ghazi
- Fabio Silva
- Verhuur van Saibari en Bakayoko
- El Ghazi en Vertessen zijn de allround aanvaller vanaf de bank.




Klopt helemaal dat wij natuurlijk verre van alle ins en outs kennen maar helemaal achterlijk zijn de meeste forumleden natuurlijk ook niet. En vergis je niet, er zijn er zat die elk aspect van het voetbal zo op de voet volgen dat hun parate kennis misschien wel net zo groot is als die van onze zgn scouts. Want zeg nu zelf..ben je onder de indruk van waarmee zij komen?
Daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat een El Ghazi gehaald wordt; iedereen die een beetje de Engelse competitie volgde wist dat hij steeds verder wegzakte en nauwelijks een knikker raakte. Waarom haal je hem dan en noem je dat "anticiperen op het vertrek van Gakpo"? Dat durf je toch niet met droge ogen te zeggen?
Evenzo in augustus de tevredenheid met de verdediging en daarmee gewoon de CL-voorronde ingaan. We waren er allemaal bij vorig jaar toen het al zo lek als een mandje was. We weten ook allemaal wat er aan kwaliteit is bijgehaald, nl. meer van het (matige) zelfde.
Het is telkenjare hetzelfde: Topnamen rondstrooien, die zijn niet haalbaar, dan hopen op een koopje in de laatste week, uiteindelijk lukt het niet of was de tijd om nog te handelen te kort en we maken het seizoen af met huidige spelers.
Over kansen laten liggen om kampioen te worden....
Ik hoop dat er nog een directe versterking komt maar verwacht hooguit nog "gokje", weer een speler die elders faalt en bij PSV de zoveelste kans uit zijn loopbaan krijgt, puur omdat hij jaren terug al eens een half seizoen iets leuks liet zien.
Zo gaat het toch telkens?
En komt er geen vleugelspeler meer? Zet dan Mauro maar linkback en Max linksbuiten, daar loopt hij toch meestal en een goede voorzet geven kan hij wel.........



Ik ben het met een groot deel wat je schrijft eens.

Echter heeft niemand hier op het forum enige inzage in welke spelers door de scouting zijn aangedragen. Het enige wat wij meekrijgen zijn uiteraard de spelers die worden vastgelegd en de (soms vage) geruchten die er verschijnen. Het zegt echter niets over de spelers die door de scouting worden aangedragen. Er zullen ongetwijfeld ook een hoop spelers worden aangedragen waar niets over in de media verschijnt, terwijl er ook spelers worden aangetrokken die niet vanuit de scouting komt.

Neem bijvoorbeeld El Ghazi. Is hij getipt door iemand van de scouting? Komt hij uit de koker van Marcel Brands door zijn verleden bij Everton? Was het een idee van John de Jong? Is hij door zijn zaakwaarnemer aangeboden? Daarom kan de vraag of je onder de indruk bent waarmee de scouting aan komt zetten niet beantwoord worden. Simpelweg omdat niemand ook maar enige inzage heeft in wat door de scouting is aangedragen.



Ook ik ben het grotendeels eens met wat je schrijft :D Natuurlijk weet niemand exact waarmee de scouting is aangekomen.
Laat ik de vraag anders stellen: Welke spelers uit de selectie van de afgelopen twee seizoenen zouden door de scouting KUNNEN zijn aangedragen? Zahavi, Gotze, Max, Mvogo, Ramalho geloof ik niet, lijkt me Schmidt-idee.
Branthwaithe en El Ghazi zijn een Brands-idee. Voor Veerman en Xavi had je geen scouting nodig, wel een stunt hoe de laatste is binnengehaald.
Sangare misschien? Mwene misschien? Hoever? Drommel? Als en ik herhaal als de scouting al iets met Sangare te maken had, kom ik niet verder dan 1 fatsoenlijke speler.
Als ik dan ook lees (zelf kan ik daar net over oordelen) dat er ook in Jong PSV geen spelers lopen die dorect een versterking zouden kunnen zijn, is het toch niet vreemd datik de scouting in twijfel trek, of.......?
Ben benieuwd wat anderen denken.

 

+1/-0

Max, Mvogo en Ramalho is denk ik wel scouting. Max was een jaar eerder nog niet bereid/haalbaar, Mvogo werd gehaald omdat Roger een voetballende keeper wilde en niet perse Mvogo en Ramalho was bij PSV ook wel bekend maar die zou niet snel zijn gekomen zonder Roger. Dus dat Roger een belangrijk onderdeel was bij die transfers geloof ik wel, net als dat hij Zahavi/Gotze heeft gehaald, maar daar is de scouting echt wel aan te pas gekomen.

Maar ik ben het 100% met de conclusie eens dat van alle spelers die we binnen hebben gehaald 95% niet door de scouting lijkt te zijn aangedragen. Ik vind het ook typisch Brands (en John) dat hij eerst Oranje, Eredivisie, ex Eredivisie en Jong Oranje af gaat voor versterkingen. Het is nu zo vaak voorgevallen dat het geen toeval meer is. De aankoop van Til is eigenlijk illustratief. PSV wilde hem al 3 jaar geleden en kwam weer in beeld via Feyenoord. PSV haalt hem op voor weinig maar hij is een functionele speler die ons niets gaat brengen qua transfersom. El Ghazi idemdito overigens. Na 1 horrozomer heeft PSV enkel nog Max Sangaré en Veerman gehaald voor serieuze bedragen. Dat is niet veel en 3,5 jaar tijd.

 

+1/-0

Van Nistelrooij wilde per se Til erbij hebben

 

+1/-0

Man man man. Dit betreft een jaar waarin een AZ of Twente zomaar kampioen kan worden, ploegen die in de Premier League direct zouden degraderen. Feyenoord met zijn vreemdelingenlegioen maakt nu meer kans dan een PSV met veel meer mogelijkheden. Een regelrechte schande. Met een achterhoede waar een Heerenveen zijn neus voor ophaalt het seizoen ingaan en je twee beste aanvallers in de winterstop verkopen. Hoe verzin je het.

 

+4/-0

Blijkbaar was er een miljoentje of 80 nodig om het hoofd boven water te houden. Tot dusverre geen versterkingen. Het is gewoon kl*te. Ik irriteer me mateloos. Het gros van de selectie is niet goed genoeg. Ik heb er echt 0 vertrouwen in. Ben benieuwd naar het verhaal voor het niet versterken van de selectie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 24 januari 2023 om 20:51:

Man man man. Dit betreft een jaar waarin een AZ of Twente zomaar kampioen kan worden, ploegen die in de Premier League direct zouden degraderen. Feyenoord met zijn vreemdelingenlegioen maakt nu meer kans dan een PSV met veel meer mogelijkheden. Een regelrechte schande. Met een achterhoede waar een Heerenveen zijn neus voor ophaalt het seizoen ingaan en je twee beste aanvallers in de winterstop verkopen. Hoe verzin je het.



Helemaal met je eens!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 24 januari 2023 om 21:37:

Blijkbaar was er een miljoentje of 80 nodig om het hoofd boven water te houden. Tot dusverre geen versterkingen. Het is gewoon kl*te. Ik irriteer me mateloos. Het gros van de selectie is niet goed genoeg. Ik heb er echt 0 vertrouwen in. Ben benieuwd naar het verhaal voor het niet versterken van de selectie.



Nee, dat eerste is onzin. Wel wordt er structureel 10M verlies per jaar gemaakt. Dus de personeelshuishouding moet goedkoper. Daar zijn van de zomer de eerste stappen in gezet en nu volgen er meer (behalve Madueke en Gakpo ook Hoever en Kreekels. En hopelijk nog wat meer).

Never waste a good crisis, luidt het aloude gezegde. Nu blijven wachten tot de zomer betekent dat je een half jaar voorbereiding voor volgend jaar weggooit.

Momenteel heb je drie PSV-waardige spelers: Benitez, Simons en Sangare. Daarbij heb je een aantal "nuttige krachten" die je er als een club van kaliber PSV gewoon bij moet hebben (Mwene, Max, Mauro, Guti, Veerman en misschien Teze/Boscagli als CV, Til/Luuk en Silva). Daarbij heb je als backup wat jonge talenten (Branthwaite, Bakayoko, Saibari en misschien Vertessen). Als je die op hun favoriete plek neerzet krijg je:

Benitez
Mwene
Teze
Boscagli
Mauro
Veerman
Sangare
Simons
Guti
Silva
Luuk
.

Hiermee doe je niet mee om de 1e plaats, want 3 goeien is te weinig. Dus nu investeren in 2-3 krachten voor volgend seizoen en die inpassen in dit voorjaar geeft je een voorsprong in de voorbereiding van komend seizoen. Bovendien heb je een 3e plek of de beker nodig om een rustige voorbereiding zonder voorrondes in Europa te hebben.

Dus: 1-2 CV's en 2 buitenspelers (als je 4-3-3 wil spelen) zou je nu al moeten halen om een beetje mee te kunnen en 2-3 afwezigen op te vangen zonder direct op jeugd terug te vallen.

De rest (El Ghazi, Obispo, Waterman, Ramalho, V Ginkel, Ledezma, Savio) moet z.s.m. de deur gewezen wordn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23