Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Houdt psv hun eigen fans voor de gek of niet?

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Elk jaar beloofd psv goede aankopen en strijdt tegen ajax als de supporters moeten beslissen wel of niet hun seizoenkaart verlengen.

Nu blijkt het steeds weer zo dat zodra dit is gebeurd er niets van hun beloftes wordt waargemaakt.

Dat gebeurde al onder schmidt en nu weer onder van nistelrooij.

Ik begrijp dat psv afhankelijk is van bijv cl of uitgaande transfers maar waarom dan zolang wachten hiermee tot het einde vd transfer periode.

Psv had bijv gakpo, sangare en max allang kunnen verkopen.

Nu heeft sangare verlengd tegen een veel te hoog salaris.

Gakpo beslist maar nog steeds niet tussen blijven of weggaan en speelt daardoor 4 dramatische voorronde cl wedstrijden terwijl die wedstrijden zo belangrijk waren voor psv. Als psv gewoon had gezegd uiterlijk 1 augustus dan moet je laten weten blijven of weggaan dan had hij veel vrijer in zijn hoofd geweest ipv met een transfer bezig te zijn.

Er is organisatorisch ook veel mis bij psv dankzij John de jong en Jan vennegoor of hesselink. Dramatische scouting, scout eens in Scandinavië of zuid-amerika zoals andere clubs dar ook doen.

Wie heeft bijvoorbeeld beslist dat vinicius een goede spits is, wie heeft bijv max, lukassen, ramalho, van ginkel, drommel en mwene gehaald.


Nee psv moet opruimen door deze spelers ergens te slijten en dan kan het pas spelers halen. Stuur er een paar desnoods transfer vrij weg dat scheelt weer salaris kosten. Zoals van ginkel, lukassen, vinicius.


Het is te hopen dat psv dit seizoen Europees ver komt in El of conf. Dat levert geld op. (Zie feyenoord, ze kopen bijna een compleet nieuwe elftal nadat ze ver in Europa waren gekomen doordat zij enkele van hun beste spelers verkopen vh afgelopen seizoen)

 

+1/-8

Wanneer heeft PSV dan nieuwe aankopen beloofd? Verder staat je hele bericht vol met aannames die je als feiten brengt.

 

+4/-0

Jij vindt het dus een slechte zaak dat Sangaré verlengd is? Dan ben je denk ik vrijwel de enige in NL die deze mening heeft. Mag natuurlijk, maar het is natuurlijk onzin.

 

+4/-0

Ik krijg steeds vaker de indruk dat sommigen denken dat zo'n transferperiode en het samenstellen van de selectie hetzelfde werkt als op de computer. Alles kopen wat los en vast zit, met budgetten geen rekening hoeven houden en spelers die dan toch niet voldoen meteen weer laten gaan.

Overigens heeft PSV fulltime scouts in zowel Zuid-Amerika als Scandinavië. En werkelijk helemaal niemand heeft hier ook maar enige inzage in het werk wat zij leveren.

 

+5/-0

Psv is toch juist heel duidelijk. Als er niks verkocht wordt, kan er ook niks gekocht worden. Dat was anders geweest, als ze cl hadden gehaald. Nu kun je hooguit een elgazi halen voor een paar miljoen, maar dat is het dan ook en zelfs dat wordt een lastig verhaal. Omdat psv nooit het salaris gaat betalen, dat hij bij aston villa krijgt en dan kom je zelfs uit bij huren van spelers of transfervrije spelers. Psv kan niet zoals ajax zomaar even een speler halen van 20 of 30 miljoen. Ajax heeft namelijk een extra inkomstenbron gvonden en de naam is Manchester United. In 2 jaar tijd staat de teller al op 200 miljoen.

 

+2/-0

Verkoop dan gewoon iemand of meerdere spelers ipv te willen behouden tegen een veel te hoog salaris

Gakpo,max,lukassen,van ginkel, mwene, vinicius kunnen wel vertrekken.

Dat scheelt enorm op de salarispost.

Dit heeft niets met playstation fifa spel te maken.

 

+1/-1

Sportief gezien is het verlengen van Sangaré natuurlijk een uitstekende zaak. De vraag is of het financieel gezien verantwoord is. Vooralsnog heeft het behouden van onze 2 sterspelers ons in ieder geval geen CL opgeleverd.

Ik denk niet dat PSV de supporters voor de gek houdt. Ik denk wel dat men bij PSV soms de echte kwaliteiten van hun spelers overschat. Maar dat doen supporters ook. De meeste forumleden stonden te springen toen Hoever binnengehaald werd. Inmiddels mag van dezelfde fans deze jongen teruggestuurd worden naar Engeland en hadden we Sambo de kans moeten geven.

Hoever, Max, Mwene, Teze, Obispo, Ramalho, Brantwaithe en Oppegard... de 8 verdedigers die we tot op heden hebben gebruikt. Allemaal doen ze af en toe goede dingen, maar ook hebben ze allemaal hun gebreken. Twee van de drie tegengoals tegen Rangers waren een directe fout die zelfs bij de pupillen niet gemaakt mag worden. Denken dat je met deze groep de CL wel even haalt, zou je kunnen bestempelen als "naïef".

Zelfde als je naar de aanvallers kijkt. Natuurlijk heb je met "Gakpo - De Jong - Madueke" een absolute topaanval op papier. Maar wat daarachter zit, is Jong PSV en eigenlijk nog niet klaar of niet goed genoeg voor de rol van invaller. Dat zijn jongens die zich gedurende dit seizoen in de kijker voor volgend jaar zouden moeten kunnen spelen. Zoals Vertessen dat afgelopen jaar gedaan heeft. Monaco kon gewoon Breel Embolo als invaller brengen, een fysiek sterke Zwitsers international. Dat is toch wel ff een verschil met PSV.

Het middenveld was de linie waar ik me voor de CL-voorronde het minste zorgen over maakte. Met Sangaré, Til, Veerman en Guti hebben we 4 jongens die basiswaardig en fit zijn. Helaas was het in het totaalplaatje niet voldoende om de Rangers te verslaan.

Dus, mijn conclusie is dat PSV heeft gefaald in de poging om een serieuze selectie samen te stellen die echt voor de CL had kunnen gaan. En ondanks dat, hadden we die CL toch bijna gehaald. De blessures hebben ons niet geholpen, maar wat erachter zit, is nu echt nog te licht voor topniveau.

Ik deel mijn zorgen over de scouting wel. Ik zeg niet dat Feyenoord deze zomer goed beleid aan het voeren is, maar met Senesi en Trauner zijn zij er de laatste jaren toch wel in geslaagd om 2 betrouwbare verdedigers te halen. En nu met Hancko zouden ze ook zomaar eens een goede aankoop gedaan kunnen hebben. Wellicht zijn ze niet direct beter of slechter dan Teze of Obispo, maar ik sla ze hoger aan dan Baumgartl en Luckassen, en tenminste vergelijkbaar met Ramalho en Boscagli.

 

+1/-0

Waarom moet Gakpo opeens weg? Omdat hij net zoals vrijwel de hele selectie niet goed voor de dag kwam in de voorrondes?

 

+1/-0

Hahaha. Die verkoop je "gewoon", bij voorkeur voor de hoofdprijs en je haalt er betere spelers voor terug voor minder salaris en het is geen football manager!! Nee hoor. Echt niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 29 augustus 2022 om 17:36:

Hahaha. Die verkoop je "gewoon", bij voorkeur voor de hoofdprijs en je haalt er betere spelers voor terug voor minder salaris en het is geen football manager!! Nee hoor. Echt niet.



Wel gaaf als dat scenario zou makkelijk zou zijn.
Dan zouden we Max en Van Ginkel ook maar “gewoon” moeten verkopen. En wat te denken van al die anderen. 😉

 

+1/-0

Er wordt een beetje lacherig gedaan met dit topic van Psver1982. En natuurlijk is het ook niet zo makkelijk om spelers zomaar even te verkopen, laat staan transfervrij weg te sturen. Maar in de strekking van zijn verhaal ga ik wel enigszins mee. Vaak wordt in het begin van de transferperiode hoog van de toren geblazen dat er allerlei versterkingen zullen komen. Met als toppunt de uitspraak van John de Jong: "We willen het gat met Ajax niet kleiner maken, nee. We willen er overheen".

Meestal volgen er dan redelijk snel een paar spelers, waarvan afgewacht moet worden of het versterkingen zijn (uitzondering Luuk de Jong). Zo eind juli/begin augustus hoor je dan dat PSV zeker nog niet uitgewinkeld is en nog enkele versterkingen wil halen. En vervolgens tikken de uren en dagen voorbij en gebeurt er niks. Eind augustus hoor je dan: "Er komt nu alleen nog wat bij als het een echte versterking is". Om de transferperiode af te sluiten met de uitspraak: "Er zijn nog wel enkele spelers aangeboden bij PSV, maar daar zat niks bij wat ons op dit moment sterker maakt." En het kaarsje is weer uit.

 

+2/-0

PSV houdt niemand voor de gek, ik heb ook niemand horen zeggen dat we "even" kampioen zouden gaan worden. Ik denk dat dat gemiddelde PSV-supporter heus wel begrijpt dat wij in financiële zin de strijd met ajax al een tijdje niet meer winnen en daar had die 20 miljoen van de CL ook niet heel veel verschil in gemaakt. Het enige wat ik dan kan verzinnen is dat we niet hadden hoeven verkopen, maar meteen iemand aan hadden kunnen trekken.

PSV moet dit Europese seizoen gewoon weer zorgen dat het werkt aan de coëfficiënten, want hoe beter we er voor staan, hoe groter de kans dat we in de toekomst beter/gunstiger gaan loten. We moeten dus in stapjes denken. En zorgen dat we Feyenoord voor blijven, dat is echt cruciaal.

 

+1/-0

Uiteraard is lacherig doen makkelijk (deed er zelf ook even aan mee).

Gevalletje "beste stuurlui staan aan wal".

Maar laten we er vooral vanuit gaan dat iedereen binnen PSV (bestuur, scouts, technische staf, etc. ) keihard werkt om een zo goed mogelijke selectie neer te zetten.
Veronderstellen dat PSV supporters voor de gek houdt/misleidt, gaat er bij mij dan ook slecht in.

 

+2/-0

Ik vind het jammer dat dit topic (een opsomming) is van wat er allemaal fout zou zijn, maar een oplossing (zoals wel vaker) zie ik dan weer niet bij Psver1982. Kortom, veel roepen, nul oplossingen.

Ik stel voor; noem voor elke speler die je voorstelt om te verkopen, een (goede) vervanger.

Het is allemaal niet zo makkelijk zoals je schetst, dat we financieel achterlopen op Ajax moge duidelijk zijn. Dat gat blijft (iig) de komende jaren nog echt wel zo. Gaat John de Jong ook niet verkleinen. We moeten het gaan hebben van (incidenteel) succes in Europa (zie Feyenoord, mede daarom zijn er spelers goed verkocht) en altijd *minimaal* 2e worden in Nederland (en altijd voor het kampioenschap gaan).

Niet zo blijven hangen in wat er gebeurt is (er gaat altijd wel iets niet goed), focus op de volgende wedstrijd. Ik vind de weg die ingeslagen is echt wel prima, maar verandering heeft tijd nodig. Je kunt niet van de ene naar de andere transferperiode even een ander team aanschaffen, het is geen computerspel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DVDW schreef op 30 augustus 2022 om 10:04:

Ik vind het jammer dat dit topic (een opsomming) is van wat er allemaal fout zou zijn, maar een oplossing (zoals wel vaker) zie ik dan weer niet bij Psver1982. Kortom, veel roepen, nul oplossingen.

Ik stel voor; noem voor elke speler die je voorstelt om te verkopen, een (goede) vervanger.

Het is allemaal niet zo makkelijk zoals je schetst, dat we financieel achterlopen op Ajax moge duidelijk zijn. Dat gat blijft (iig) de komende jaren nog echt wel zo. Gaat John de Jong ook niet verkleinen. We moeten het gaan hebben van (incidenteel) succes in Europa (zie Feyenoord, mede daarom zijn er spelers goed verkocht) en altijd *minimaal* 2e worden in Nederland (en altijd voor het kampioenschap gaan).

Niet zo blijven hangen in wat er gebeurt is (er gaat altijd wel iets niet goed), focus op de volgende wedstrijd. Ik vind de weg die ingeslagen is echt wel prima, maar verandering heeft tijd nodig. Je kunt niet van de ene naar de andere transferperiode even een ander team aanschaffen, het is geen computerspel.


En laten we dan die spelers die genoemd zijn een beetje in de gaten houden: Want nu spelers roepen is makkelijk maar vorig jaar riep het hele forum om die jonge spits die er bij Fenerbahce weinig van bakt. En zo kun je er nog wel 20 vinden. Lyanco was de oplossing achterin. Staat reserve bij een Italiaanse middenmoter. Zou die nu Teze of Obispo uit de basis moeten spelen?

 

+4/-0

Als je ziet wat voor namen er afgelopen weken hier op het forum zijn gedropt, vraag ik me af of iedereen wel op de hoogte is dat het psv.supporters.nl is en geen psg.supporters.nl. Als je serieus wil gaan discussiëren dat Cristiano Ronaldo gehaald moet gaan worden, tsjah...

 

+3/-0

Ik heb voor het eerst in jaren weer de behoefte om te reageren. Als ik het vergelijk met de tijden dat ik hier actief was kan je zien dat er in het voetballandschap het een en ander is veranderd. Op de deadline day in 2005 hadden wij het geloof ik nog over ene Javier Saviola die wel/niet/wel niet zou komen :D

Dat gezegd zijnde gaan er ook wat mij betreft iets te veel zaken die mislopen, zoals:

Aankoopbeleid:
In de afgelopen jaren is er vrij matig ingekocht. Van absolute miskopen (Bruma, Baumgartl) tot spelers die het PSV niveau net wel/net niet aankunnen (Max, Guti, Doan, Zahavi, Til (?)). Deze spelers hebben allemaal 2 dingen gemeen: ze brengen PSV niet naar een hoger niveau en hebben ook weinig tot geen restwaarde. Een speler als Gotze halen vind ik dan wel weer een stunt van PSV, ook al bracht hij uiteindelijk niet hetgeen wij er van hoopten.
Drie dingen die gedaan moeten worden:
- Jdj heeft nu 4 jaar mogen klooien. In het bedrijfsleven was dit lichtgewicht er al na een jaar uitgegooid. Stel iemand aan (Arnesen?) die wel ervaring heeft en goed kan onderhandelen.
-Ook Brands mag wat mij betreft inrukken want hij heeft van Everton een prutteam gemaakt en PSV indertijd met een negatieve transferbalans opgezadeld (stond ook in een VI artikel waaruit bleek dat hij meer heeft uitgegeven dan dat er aan transfers is binnengekomen).
- De focus bij het aankoopbeleid leggen op defensieve zekerheden. Ik denk hierbij aan een Ricardo Rodriguez en/of een Jason Denayer. Een nieuwe Alex mag uiteraard ook.

 

+1/-1

Ik denk niet dat PSV bewust haar supporters voor de gek houdt. Wel vind ik dat de selectie anders samengesteld had kunnen worden.
Met zowel Til als Simons heb je in mijn ogen twee spelers voor dezelfde positie. Veerman en Gakpo kunnen daar ook nog uit de voeten.
Achterin is het kwantitatief op orde. Kwalitatief laat het te wensen over. Ik had graag een van der Ven gezien of een Wijndal.
Een ander type spits achter de Jong was ook welkom geweest. Nu heb je onze Braziliaanse vriend die nog nooit heeft weten te overtuigen.
Ik heb het idee dat Brands liever middenvelders/aanvallers haalt. Die leveren bij een verkoop ,over het algemeen, meer op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 30 augustus 2022 om 10:45:

Ik heb voor het eerst in jaren weer de behoefte om te reageren. Als ik het vergelijk met de tijden dat ik hier actief was kan je zien dat er in het voetballandschap het een en ander is veranderd. Op de deadline day in 2005 hadden wij het geloof ik nog over ene Javier Saviola die wel/niet/wel niet zou komen :D

Dat gezegd zijnde gaan er ook wat mij betreft iets te veel zaken die mislopen, zoals:

Aankoopbeleid:
In de afgelopen jaren is er vrij matig ingekocht. Van absolute miskopen (Bruma, Baumgartl) tot spelers die het PSV niveau net wel/net niet aankunnen (Max, Guti, Doan, Zahavi, Til (?)). Deze spelers hebben allemaal 2 dingen gemeen: ze brengen PSV niet naar een hoger niveau en hebben ook weinig tot geen restwaarde. Een speler als Gotze halen vind ik dan wel weer een stunt van PSV, ook al bracht hij uiteindelijk niet hetgeen wij er van hoopten.
Drie dingen die gedaan moeten worden:
- Jdj heeft nu 4 jaar mogen klooien. In het bedrijfsleven was dit lichtgewicht er al na een jaar uitgegooid. Stel iemand aan (Arnesen?) die wel ervaring heeft en goed kan onderhandelen.
-Ook Brands mag wat mij betreft inrukken want hij heeft van Everton een prutteam gemaakt en PSV indertijd met een negatieve transferbalans opgezadeld (stond ook in een VI artikel waaruit bleek dat hij meer heeft uitgegeven dan dat er aan transfers is binnengekomen).
- De focus bij het aankoopbeleid leggen op defensieve zekerheden. Ik denk hierbij aan een Ricardo Rodriguez en/of een Jason Denayer. Een nieuwe Alex mag uiteraard ook.



Het lijkt me inderdaad geweldig beleid om Brands na twee maanden te ontslaan door wat hij bij Everton heeft gedaan en wat hij in acht jaar bij PSV als TD/TM deed. In die periode dat PSV nog kampioen werd zeg maar.

 

+2/-0

Ik denk dat veel fans zichzelf voor de gek houden. De realiteit is gewoon dat PSV moet concurreren met Ajax, een club met een omzet die twee keer zo hoog is als PSV. PSV heeft ervoor gekozen niet naar de beurs te gaan of een eigenaar te zoeken, maar op eigen benen, maar wel met een miljoenen-impuls van investeerders zich te richten op het aankopen van jonge spelers (tieners). De resultaten daarvan zien we waarschijnlijk pas over een x aantal jaar.

PSV wil ook financieel gezond blijven en daarom zijn er beperkingen qua transfers en salarissen en moeten we vissen in de poel van Europese subtopspelers en jonge talenten waarbij je nooit weet hoe die zich gaan ontwikkelen. Clubs in Nederland vragen tegenwoordig ook belachelijke bedragen waar PSV (terecht) niet aan wil meewerken en ook spelers uit Zuid-/Noord-Amerika worden ook al sneller weggekocht door buitenlandse clubs.

Verder zit winnen en verliezen ook gewoon dicht bij elkaar. Ik heb ook best wat aan te merken op de selectie, maar ik ben van mening dat de selectie voldoende was op de voorronde CL door te komen en dat er op het veld onder-gepresteerd is. Vorig seizoen was het met 81 (ondanks de doelman en VAR-invloeden) niet eens zo slecht. De jaren daarvoor was Ajax ook gewoon heel dominant, ik denk dat het dit seizoen wat dichter bij elkaar zal liggen. Kijk je nog verder terug naar de laatste twee keren dat PSV kampioen werd, 2016 en 2018, waren die selecties beter dan wat we nu hebben?

Tussen 2000 en 2010 was PSV heel dominant, maar er is ook veel veranderd in het voetbal sinds die tijd, dus eigenlijk is het ook niet eerlijk om die vergelijking te trekken. We staan nu waar we staan, dat is zuur en het kan en moet beter, maar we moeten niet doen alsof er een eenvoudige oplossingen zijn zonder de financiële situatie en toekomst van de club in gevaar te brengen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 augustus 2022, 17:06:10.

 

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Houdt psv hun eigen fans voor de gek of niet?