Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Erick Gutierrez

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Zou em er gewoon bij houden. Lijkt me nou typisch een speler waarbij met een wat andere/warmere benadering er wel uitkomt wat er in zit.

 

+3/-0

Het ligt er maar net aan wat Faber denkt nodig te hebben. We hebben geen 4 linker middenvelders nodig en als hij Thomas en/of Hendrix gaat gebruiken is vertrek van Guti wel een goed idee, maar dan het liefst verkoop.

Ondanks de vele kansen die hij gehad heeft ben ik niet van mening dat we het beste van hem gezien hebben, maar de kar trekken kan hij in ieder geval niet.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

CrBrabo040 schreef op 30 december 2019 om 19:28:

Gutierrez op weg naar Besiktas? Ze willen de speler voor een half jaar huren. Misschien wel een goede ontwikkeling als hij toch alleen maar op de bank zit in Eindhoven. Alleen dan geen Mexicaan meer, dat zal de Mexicaanse sponsor niet erg leuk vinden denk ik......



Kan me echt niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. Besiktas verkeert in zeer zwaar weer, naar verluidt hebben ze zelfs moeite om de jeugdcontracten uit te betalen. Zelfs met een massale uitverkoop wordt het extreem lastig voor ze om Guti's salaris te betalen, laat staan definitief over te nemen in de zomer. Onze laaste Mexicaan heeft het natuurlijk niet waargemaakt, maar ik verwacht/hoop dat die nog altijd zo'n 5 miljoen in 't laatje kan brengen.

Mocht er echter een club komen die zo'n bedrag wilt neertellen, dan zie heb ik geen enkel probleem met Guti's vertrek. Met Rosario, Hendrix, Thomas, Sadilek en Ibi hebben we meer dan genoeg opties voor die twee centrale posities. Zeker gezien het zeer lichte schema dat PSV voor de boeg heeft.

 

+2/-0

Ik blijf het toch onbegrijpelijk dat Guti bijna nooit speelt en ook een vrij lage status heeft hier. Gelukkig afgelopen zondag weer wat minuutjes. Hij kan zoveel meer accuraat passen dan de rest van het team en staat zonder bal ook zijn mannetje. Gewoon even een bal buitenkant links in de loop in plaats van twee meter achter de man. Met MvB werd hij steeds tijdens goede wedstrijden gewisseld, maar die had het sowieso niet zo met verre buitenlanders. Natuurlijk ziet hij er als Mexicaan met lang haar een beetje slap uit. Maar hij is niet voor niets al meerdere keren opgeroepen.

Eigenlijk de enige reden om voorkeur te hebben voor Rosario is de leeftijd en de hoop dat hij oranje haalt en die paar afstandsschoten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gutiérrez hoopt dat er onder Roger Schmidt ook iets zal veranderen. "Waarschijnlijk gaan we iets aanvallender spelen en dat bevalt me wel", zegt hij daarover. "Ik ga er in ieder geval alles aan doen om hem te overtuigen. Ik denk nog altijd dat ik de club veel kan geven."




De Guti van voordat hij naar PSV kwam was op papier uiterst geschikt voor een 4-4-2. Ik heb het gevoel dat de mismatch met van Bommel groot was en dat hij uiteindelijk in een negatieve spiraal is gekomen. Toch vond ik, in tegenstelling tot de meeste hier, dat hij in september wel weer iets had van de speler die we dachten te hebben gehaald. Maar vanaf de crisis speelde hij heel matig. Te traag, niet naar voren, niet opvallend etc. De vraag is nu of hij onder een andere trainer/systeem een nieuwe speler kan worden. Mijn gevoel zegt van niet, op basis van de crisis tijd, maar ik sluit het ook niet uit. Ik ben erg benieuwd, maar als hij zijn Latino mentaliteit terug vindt en naar voren durft te spelen zou het kunnen werken.

Overigens vind ik wel dat als hij het niet lijkt te kunnen brengen dat je hem moet verkopen.

 

+1/-0

Vind het een sierlijke speler. Als er echter een type niet in het voetbal van Schmidt lijkt te passen? Hij wil alles in de voeten, heeft niet veel gif, etc Het zou kunnen als je omheen heen bouwt maar zie het niet gebeuren, zeker niet als Ihataren ook moet spelen. Op zich erg jammer want het is een goede voetballer in balbezit

 

+1/-0

Prima als back up LCM achter Ihattaren. Beetje zelfde type, alleen minder begaafd.

 

+1/-0

Gisteren bij Voetbalpraat gaf Kraaij Jr hem nog veel krediet en het is ook een beetje wat bij mij blijft hangen. Daarom vind ik nog steeds dat hij een hoge upside heeft maar dan moet het allemaal op zijn plek vallen. Nieuwe kansen voor iedereen en ik denk dat Thomas Hendrix Rosario en Guti gaan uitmaken welke 2 het vertrouwen in het begin krijgen. Het schijnt dat Schmidt niet zo van het wisselen is dus ik denk dat diegene waarin hij het het meest ziet zitten die spelen voorlopig. Maar het zou bijzonder zijn als we geen nieuwe speler voor die positie erbij gaan krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 juli 2020 om 16:02:

Gisteren bij Voetbalpraat gaf Kraaij Jr hem nog veel krediet en het is ook een beetje wat bij mij blijft hangen. Daarom vind ik nog steeds dat hij een hoge upside heeft maar dan moet het allemaal op zijn plek vallen. Nieuwe kansen voor iedereen en ik denk dat Thomas Hendrix Rosario en Guti gaan uitmaken welke 2 het vertrouwen in het begin krijgen. Het schijnt dat Schmidt niet zo van het wisselen is dus ik denk dat diegene waarin hij het het meest ziet zitten die spelen voorlopig. Maar het zou bijzonder zijn als we geen nieuwe speler voor die positie erbij gaan krijgen.



Van het viertal wat je noemt is hij zonder twijfel de beste voetballer. Ook qua transferwaarde de meeste upside en dan ook nog het commerciële plaatje in Mexico.
Laten we hopen dat hij de verwachtingen alsnog waar kan maken. Veelbelovende entree maar daarna totaal geen zelfvertrouwen wat ongetwijfeld deels met Van Bommel te maken had.

 

+5/-0

Erick mag je nu toch wel als miskoop bestempelen.
Met het snelle spel wat Roger wil spelen met psv komt hij simpelweg tekort.
In mexico speelde hij voor de verdediging,haalde daar de balletjes op en verspreidde zo het spel en dit allemaal op een zomeravond voetbal tempo.
Erick gutierrez is een mexicaan met te weinig gif in zijn spel die een goed linkerbeen heeft maar niet compleet genoeg voor psv .
Psv doet er goed aan om haar verlies te nemen en deze speler te verkopen.
Sadilek en Mauro jr bijv zijn betere spelers die wel willen werken en gif in hun spel hebben.

 

+1/-1

Misschien kunnen we hem ruilen, bij Monterrey in Mexico loopt een aardige linksback....23, mexicaans international, genaamd Gallardo, ik zou zeggen done deal met gesloten beurs👍

 

+1/-1

Lijkt me een goede deal. In México staat Gutiérrez er goed op maar hij komt gewoon tekort voor PSV.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

PSV heeft goed nieuws uit de ziekenboeg: Érick Gutiérrez en Armando Obispo zijn terug op het trainingsveld van De Herdgang. Het duo was lang geblesseerd en maakte dit seizoen nog geen minuten in de hoofdmacht.



Al met al is die er toch bijzonder lang uitgeweest. Hij is pas net terug, dus de kans dat hij dit jaar nog speelt lijkt me klein. Begin september gaven ze aan dat die een aantal weken eruit zou liggen, ondertussen zal het dus bijna vier maanden zijn.

Ik denk overigens niet dat hij op dit moment een basisplek kan veroveren. Voetballend is het de beste optie centraal op het middenveld, beter dan Sangare, Rosario, Hendrix en Thomas in ieder geval (Fein durf ik nog niet te beoordelen). Maar qua fysiek en controlerende/verdedigende kwaliteiten staat die wat mij betreft (ver) onder bovengenoemde spelers.

 

+1/-0

Schmidt zei in september al dat hij verwachtte dat Guti er 3 maanden uit zou liggen ivm een enkeloperatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 november 2020 om 13:29:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV heeft goed nieuws uit de ziekenboeg: Érick Gutiérrez en Armando Obispo zijn terug op het trainingsveld van De Herdgang. Het duo was lang geblesseerd en maakte dit seizoen nog geen minuten in de hoofdmacht.



Al met al is die er toch bijzonder lang uitgeweest. Hij is pas net terug, dus de kans dat hij dit jaar nog speelt lijkt me klein. Begin september gaven ze aan dat die een aantal weken eruit zou liggen, ondertussen zal het dus bijna vier maanden zijn.

Ik denk overigens niet dat hij op dit moment een basisplek kan veroveren. Voetballend is het de beste optie centraal op het middenveld, beter dan Sangare, Rosario, Hendrix en Thomas in ieder geval (Fein durf ik nog niet te beoordelen). Maar qua fysiek en controlerende/verdedigende kwaliteiten staat die wat mij betreft (ver) onder bovengenoemde spelers.



Precies.
Aanvallend de meest creatieve van de 4, maar verdedigend veel te nonchalant. Het gif dat Guardado en Lozano wel hadden mist bij Guti. Aanvallend ook niet goed genoeg voor 1 van halve 10-en, hoewel hij misschien wel kans maakt op speeltijd op 1 van deze posities met de toch ietwat broze Gotze, te lichte Mauro en tegenvallende Ihattaren.

 

+1/-0

Met zijn voetballend vermogen zou hij in veel Eredivisie wedstrijden een prima duo met Sangare kunnen vormen. Zolang Van Ginkel niet fit althans.
Als het spel van Schmidt zoals zondag in de eerste helft goed wordt uitgevoerd is fysiek ondergeschikt zolang hij zijn meters maakt qua afjagen en doordekken.
Dat ging begin vorig seizoen bij vlagen meer dan prima met Guti.

En we kunnen nou niet stellen dat Rosario nooit een mannetje laat lopen..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 25 november 2020 om 20:22:

Met zijn voetballend vermogen zou hij in veel Eredivisie wedstrijden een prima duo met Sangare kunnen vormen. Zolang Van Ginkel niet fit althans.
Als het spel van Schmidt zoals zondag in de eerste helft goed wordt uitgevoerd is fysiek ondergeschikt zolang hij zijn meters maakt qua afjagen en doordekken.
Dat ging begin vorig seizoen bij vlagen meer dan prima met Guti.

En we kunnen nou niet stellen dat Rosario nooit een mannetje laat lopen..



Nee, daar ben ik het niet mee eens. Sangare en Guti vormen naar mijn idee geen goed duo.

En hoewel ik mij regelmatig irriteer aan Rosario met z'n verschrikkelijk slappe en slechte passes of balverlies op precies de verkeerde momenten (en niet aan dat hij af en toe zijn man laat lopen), snap ik ook dondersgoed waarom trainers hem als eerste opstellen of zelfs aanvoerder maken.
Buiten dat Rosario onuitputtelijk en beresterk is (precies wat Schmidt wil)en heel vaak zijn voet ergens tussen weet te zetten, weet hij precies wat de trainer wil en kan dat ook nog eens overbrengen op de andere spelers (ook tijdens een wedstrijd). Dat zie ik bij Guti dus totaal niet.
De enige die naar mijn idee Rosario uit de basis kan spelen is Van Ginkel, als hij ooit weer terug komt op zijn oude niveau.

Guti is overbodig en eigenlijk gewoon een miskoop. Zelfs toen PSV nog 4-3-3 speelde. Ik zie nog meer in Doan.

 

+2/-0

Een van de vele miskopen van de laatste jaren. In de zomer proberen te verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 12 april 2021 om 20:06:

Een van de vele miskopen van de laatste jaren. In de zomer proberen te verkopen.



Miskoop vind ik een te zware term.

Het is duidelijk dat hij de hooggespannen verwachtingen niet waar heeft kunnen maken.
Zijn daverende entree samen met Lozano in Den Haag is helaas niet gevolgd door meer topprestaties.
Dat niet iedere aankoop een succes wordt is een verschijnsel dat je bij alle clubs ziet. Dus ook bij PSV.
Jammer voor hem en voor ons.

 

+1/-0

Van Guti verwachtte ik, wat Boscali nu op het middenveld laat zien. De spitsen bedienen met een steekpass.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Spelers » Erick Gutierrez