Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Mauro Jr is momenteel verhuurd aan Heracles Almelo.
Voor de start vd competitie zei trainer Wormuth dat Mauro niet direct in de basis zou beginnen omdat hij aan zijn effectiviteit moest werken.

Uit tegen Fortuna startte hij desalniettemin in de basis en werd er in de eerste helft een doelpunt van hem afgekeurd (in mijn ogen onterecht).

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen dit seizoen.
Ik hoop dat hij veel minuten maakt en zich goed ontwikkeld.

 

+3/-0

Ben al vanaf het begin zeer van hem gecharmeerd. Het zal mij niet verbazen als deze jongen het daar prima gaat doen. Wat ik in de samenvatting zag zag er ook goed uit.

Ik vrees er een beetje voor dat hij het, zoals zovele talentvolle aanvallende middenvelders bij PSV, niet gaat redden bij ons omdat onze coaches daar doorgaans te schijterig voor zijn en de voorkeur geven aan controleurs en echte aanvallende middenvelders zoals Maher, Pereiro, Zinchencko, Ramselaar enz om divers redenen vaak weinig echte kansen krijgen en/of nooit volledig het vertrouwen, in die rol.

 

+1/-0

Het probleem voor al deze spelers is dat PSV 433 speelt. Zet je een van deze jongens neer, dan is het vaak moeilijk te belopen op het middenveld (zeker als je cv’s moeite hebben met doorschuiven)

 

+1/-0

Twee prachtige goals dit weekend, ontwikkelt zich echt uitstekend bij Heracles. Met 3 goals en 1 assist in 7 wedstrijden kent Mauro echt een prima start, zeker in vergelijking met bijv. Piroe en Rigo. Opvallend trouwens dat hij afgelopen weekend als centrale middenvelder speelde in een 4-3-3 met de punt naar achteren.

Trekt hij deze lijn door dan zie ik 'm volgend jaar gewoon weer aanhaken bij PSV 1. Vraag me inderdaad wel af op welke positie hij zich zou moeten richten in Eindhoven; 10 of toch als valse buitenspeler?

 

+1/-0

Ik vind hem absoluut een 10. In het begin van het jaar heb ik een paar wedstrijden gezien van Heracles (waaronder de 4-0 tegen Heerenveen waar hij niet eens in de basis begon) waar hij vooral van links komt, maar de laatste wedstrijden onbetwist de nr 10 en hij laat zien hoe effectief hij is. Hij komt aan het einde van het jaar waarschijnlijk op 10 a 15 goals en 5 a 10 assists en dan is hij zeker klaar om voor zijn kans te gaan.

Cocu gaf hem best veel vertrouwen en minuten, V Bommel koos vorig jaar voor Ihattaren Malen en Gakpo... je kunt niet zeggen dat Mauro niemand voor zich had....

 

+1/-0

Maar op 10 is de komende jaren natuurlijk geen plaats meer. Dus ik vrees dat hij weinig kans gaat krijgen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 23 september 2019 om 23:24:

Maar op 10 is de komende jaren natuurlijk geen plaats meer. Dus ik vrees dat hij weinig kans gaat krijgen.


Over komende jaren kan je niet echt spreken in het huidige voetbal, toch? We mogen echt blij zijn als een goede generatie een seizoentje extra blijft. Daarna is het weer over naar de volgende generatie.

 

+1/-0

Inderdaad, in de zomer kan het alweer helemaal anders zijn.

 

+1/-0

Snap nogsteeds niet wat er hier gebeurt is. Deed altijd prima mee en opeens 0 speeltijd. En dan al dat geld in Doan investeren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 27 september 2019 om 10:54:

Snap nogsteeds niet wat er hier gebeurt is. Deed altijd prima mee en opeens 0 speeltijd. En dan al dat geld in Doan investeren?



Tsja, als ie nu vorig jaar al verhuurd was geweest dan had hij nu verder geweest. Als je uitgaat van de stand van zaken van deze zomer da snap ik het wel. Ook gezien het feit dat Doan meer een buitenspeler is en ook daarvoor is gehaald.

 

+1/-0

Apart dat er nog geen topic bestond over onze Braziliaanse pingelaar. Persoonlijk een van de lichtpuntjes in dit PSV-seizoen (ironisch he?).

Toen hij 2.5 jaar geleden z'n debuut maakte onder Cocu dacht ik echt dat we er een groeibriljantje bijhadden. Fysiek zwak, maar technisch erg sterk, goede dribbel en bovendien een harde werker. Met 1 goal en 4 assist in bijna 600 Eredivisie-minuten kende hij cijfermatig ook een sterk debuutseizoen. Juist omdat ik hem zo'n harde werker vond dacht ik dat dit wel een speler zou zijn die van Bommel kon bekoren. Niets was minder waar, zoals we allemaal weten. Uiteindelijk kwam die maar tot 8 wedstrijden in PSV 1, in Jong PSV ging die wel vrolijk verder en kende hij een goed seizoen met 6 goals en 3 assist in 17 wedstrijden.

In de zomer van 2019, met in totaal 30 Jong PSV & 25 PSV 1 wedstrijden in de benen, vertrok hij naar Heracles. Waar die bij PSV veelal afwisselde tussen AM en RW, speelt die bij Heracles vrijwel uitsluitend op 10. En ik moet zeggen dat ik (weer) onder de indruk ben. Hij heeft zich geruisloos in de basis gespeeld en is in feite een onmisbare schakel bij een degelijke middenmoter. Met 6 goals en 4 assist is die cijfermatig ook aan een goed seizoen bezig. Maakt bovendien vaak de 90 minuten vol, wat betekent dat die terugkeert met een boel fysieke inhoud.

Bij huurspelers probeer ik het altijd om te draaien. Stel er zou een 20-jarige Braziliaanse AM rondlopen bij Heracles. Speelt sterk, is beslissend en bovendien Braziliaans jeugdinternational. Dan zou er op ons forum toch allang zijn geopperd om een paar miljoen neer te tellen en hem uit Almelo op te halen, of niet?

Ik verheug me in ieder geval om hem weer in een PSV-shirt te zien. Komende zomer is die 21, heeft die zo'n 50 Eredivisie-wedstrijden in de benen en verwacht ik dat die een soort aanvallende 'Lucius-rol' kan gaan bekleden: af en toe als vervanger/wissel voor Mo, af en toe als vervanger/wissel op de vleugels.

 

+1/-0

Wat je in je 4e alinea zegt over het andere perspectief bij huurspelers is erg origineel en interessant.
Hij doet het voor zover ik in samenvattingen zie ook erg goed.
Zeker iemand om terug te halen en een nieuwe kans te bieden komende zomer.

 

+1/-0

Met alle drama van dit seizoen zijn dit de dingen waar we ons een beetje aan vast moeten houden, er is nog steeds veel kapitaal op het veld. Ook elders gestald. Het zal in de zomer wel interessant worden wat PSV gaat doen. Men zal zijn contract moeten verlengen, als ze het ook in hem zien zitten. In 2022 loopt zijn contract immers af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 08 februari 2020 om 14:31:

Met alle drama van dit seizoen zijn dit de dingen waar we ons een beetje aan vast moeten houden, er is nog steeds veel kapitaal op het veld. Ook elders gestald. Het zal in de zomer wel interessant worden wat PSV gaat doen. Men zal zijn contract moeten verlengen, als ze het ook in hem zien zitten. In 2022 loopt zijn contract immers af.



Inderdaad, je moet maar vasthouden aan de kleine dingen. Ik bekijk 't maar zo, komende zomer krijgen we met Mauro en Obispo twee Eredivisie-waardige talenten 'gratis' erbij. Dat zijn weer twee plekken die niet hoeven worden ingevuld door dure krachten.

Verder hebben we natuurlijk nog Rigo, Romero en Piroe rondlopen, maar die moeten echt een geweldige tweede seizoenshelft draaien willen ze nog van waarde zijn voor PSV. Piroe heb ik eigenlijk al opgegeven, Romero bijna, Rigo heb ik nog stiekeme hoop dat die de laatste 10 wedstrijden Sparta een beetje bij de hand gaat nemen.

 

+1/-0

Volgens LiveScore goed voor 3 assists in de wedstrijd tegen RKC vandaag. Netjes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Haroldinho schreef op 08 maart 2020 om 16:35:

Volgens LiveScore goed voor 3 assists in de wedstrijd tegen RKC vandaag. Netjes.



Zeker de tweede is het terugkijken waard, ging een mooie individuele actie aan vooraf. Kan toch bijna niet anders dan dat die volgend jaar weer aansluit bij PSV 1.

 

+1/-0

Ik heb vorige week 45 min ADO-Heracles gezien en gisteren 85 min Heracles-RKC en daar zag je precies wat mijn gevoel al maanden zegt. Die jongen kan zo goed voetballen en het is een genot om naar te kijken. Maar tegen ADO was het heel matig (moest ook weer wijken van 10) en was niet beslissend genoeg maar gisteren was het genieten en dat kwam ook door RKC. De commentator wees er na 20 min al op maar hij had werkelijk alle ruimte. Hij lijkt ook prima in het systeem van Heracles te passen en met een jaar lang de kar trekken is hij daar op zijn gemak. Ik vraag me af of het voor PSV goed genoeg is.

Ik zocht gisteren naar een vergelijkbare speler maar ik kon er geen bedenken. Maar wat voor Mauro misschien goed zou zijn is om een club een stapje hoger aan het spelen te komen. Heerenveen zou toch echt perfect zijn, ware het niet dat ze niet met een 10 spelen. Ik gok dat hij PSV niet genoeg tijd gaat krijgen om comfortabel te worden. In de basis heeft hij wel veel, hij werkt hard, heeft diepgang, kan goed passen, technisch fantastisch maar hij scoort te weinig. Als hij iets meer body had gehad was het in potentie een goede 8 geweest.

De vraag die je moet stellen is eigenlijk simpel, stel dat hij niet van ons was, hadden we hem dan willen hebben of niet? Ik vrees van niet.

 

+1/-0

Ik weet niet zo goed waar deze jongen moet komen te spelen in een 4222 systeem. De meest aanvallende posities zullen worden ingekleed door Malen, Lammers en Romero. Op rechts vermoed ik Mo en daarachter Madueke. Op links verwacht ik Gakpo/Bruma en controlerend week ik niet of hij daar helemaal geschikt voor is. Het zou een mooi alternatief kunnen zijn op het statische duo Hendrix/Rosario. Tegen 14 v/d 17 tegenstanders zou dit vermoedelijk wel moeten werken.

Al met al hoop ik dat hij ons kan verassen dit seizoen.

 

+1/-0

We weten niet wat Schmidt wil met zijn 2 aanvallers. Kiest hij voor een echte spits zoals Lammers of Romero in combinatie met een snelle behendige spits zoals Malen Madueke of Gakpo of met een allround aanvallers zoals Doan Ihattaren of Mauro. Als je het mij vraagt hebben we teveel smaakjes aanvallend gezien en komt Mauro pas aan de beurt als 3e keuze op rechts, 3e keuze op links en 8e keuze als spits.

Zou zijn contract openbreken en verlengen en verhuren aan Heerenveen of Groningen niet een uitstekend idee zijn? Ik zie het echt wel in hem zitten op termijn maar met de huidige selectie en coach denk ik dat hij buiten de boot gaat vallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 augustus 2020 om 14:49:

We weten niet wat Schmidt wil met zijn 2 aanvallers. Kiest hij voor een echte spits zoals Lammers of Romero in combinatie met een snelle behendige spits zoals Malen Madueke of Gakpo of met een allround aanvallers zoals Doan Ihattaren of Mauro. Als je het mij vraagt hebben we teveel smaakjes aanvallend gezien en komt Mauro pas aan de beurt als 3e keuze op rechts, 3e keuze op links en 8e keuze als spits.

Zou zijn contract openbreken en verlengen en verhuren aan Heerenveen of Groningen niet een uitstekend idee zijn? Ik zie het echt wel in hem zitten op termijn maar met de huidige selectie en coach denk ik dat hij buiten de boot gaat vallen.



Ben het met je eens dat ik het in hem wel zie zitten en dat het zonde zou zijn als hij weer niet aan de bak komt.
Dan is verhuur aan een sub topper inderdaad wellicht een betere optie dan hem als nummer 19 in ons rijtje zelfs niet op de reservebank te zien zitten.

Overigens speelt dit probleem komend seizoen niet alleen bij Mauro , denk ik.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.