Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Mario Götze

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV heeft via de officiële kanalen de komst van Mario Götze bevestigd. De 28-jarige aanvaller heeft een contract voor twee seizoenen getekend. De 63-voudig international was transfervrij aangezien zijn contract bij Borussia Dortmund was afgelopen. "Dankzij onze trainer is Mario geïnteresseerd geraakt in PSV", aldus technisch manager John de Jong. "Uiteindelijk is hij nu de buitenkans geworden waar we op zijn blijven hopen. We zijn er erg trots op dat hij voor PSV heeft gekozen."

Götze sprak afgelopen maanden meerdere keren met Roger Schmidt. "Ik heb enkele prettige gesprekken met Roger gehad en ben steeds serieuzer gaan nadenken over een stap naar Nederland", zo geeft hij zelf aan. "Er is deze zomer van alles op mijn pad gekomen, maar ik ben en een gevoelsmens en ik kan de keuzes maken die ik wil. Ik ben toe aan een compleet andere uitdaging en die heb ik hier in Eindhoven gevonden."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Stefan V schreef op 07 oktober 2020 om 01:12:

PSV heeft via de officiële kanalen de komst van Mario Götze bevestigd. De 28-jarige aanvaller heeft een contract voor twee seizoenen getekend. De 63-voudig international was transfervrij aangezien zijn contract bij Borussia Dortmund was afgelopen. "Dankzij onze trainer is Mario geïnteresseerd geraakt in PSV", aldus technisch manager John de Jong. "Uiteindelijk is hij nu de buitenkans geworden waar we op zijn blijven hopen. We zijn er erg trots op dat hij voor PSV heeft gekozen."

Götze sprak afgelopen maanden meerdere keren met Roger Schmidt. "Ik heb enkele prettige gesprekken met Roger gehad en ben steeds serieuzer gaan nadenken over een stap naar Nederland", zo geeft hij zelf aan. "Er is deze zomer van alles op mijn pad gekomen, maar ik ben en een gevoelsmens en ik kan de keuzes maken die ik wil. Ik ben toe aan een compleet andere uitdaging en die heb ik hier in Eindhoven gevonden."



Top Dank U.

 

+1/-0

„Geschenk des Himmels“ Überraschende Wende: Götze unterschreibt in den Niederlanden

Borussia Dortmund: Mario Götze geht zur PSV Eindhoven

Am Deadline Day hatte Mario Götze (28) noch keinen neuen Klub gefunden. Dazu bestand aber auch keine Eile, denn der Vertrag des Weltmeisters von 2014 lief im Sommer aus, seitdem war er vereinslos.

Danach kursierten viele Namen um den 28-Jährigen: Hertha BSC, Bayer Leverkusen, Inter Miami, die AS Monaco und sogar der FC Bayern soll sich mit einer Rückholaktion beschäftigt haben. Doch nun wurde es ein Klub und eine Liga, womit man überhaupt nicht gerechnet hat.

Mario Götze geht in die Niederlande zur PSV Eindhoven. Der 28-Jährige unterschreibt bei der PSV einen Vertrag bis 2022.

In Eindhoven trifft er einen deutschen Trainer. Seit Anfang Juli leitet Ex-Leverkusen-Coach Roger Schmidt (53) die Geschicke des Europa-League-Teilnehmers. Mit ihm habe Götze in den letzten Monaten einige Gespräche gehabt.

„Mario hat sich dafür interessiert, nachdem unser Cheftrainer Roger Schmidt mit ihm Kontakt aufgenommen hatte“, erklärt der PSV-Sportchef John de Jong (43). „Und am Ende erwies er sich als das Geschenk des Himmels, das wir uns erhofft hatten. Wir freuen uns, dass er einen Vertrag mit dem PSV unterzeichnet hat. Wir sind sehr stolz darauf.“

„Wir hatten einige nette Gespräche und ich habe ernsthaft erwogen, in die Niederlande zu ziehen“, erzählt Götze. „Ich hatte in diesem Sommer viele Angebote, aber ich bin ein Mann des Gefühls und treffe meine eigenen Entscheidungen. Ich habe das Gefühl, dass ich für eine ganz
andere Herausforderung bereit bin, und ich bin zuversichtlich, dass dies ein sehr angenehmer Übergang für mich sein sollte.“

express.de

 

+1/-0

Moet wel even opmerken dat hij er bijzonder fit uitziet. Heb de afgelopen jaren ook wel eens foto's voorbij zien komen waar die een beetje een bolle kop had.

Ben benieuwd hoe wedstrijdfit die is, laatste volledige wedstrijd was precies een jaar geleden. Dit kalenderjaar heeft die maar 40 speelminuten in de benen.

 

+1/-1

Ik lees net dat hij naast Hertha BSC, Bayer Leverkusen, Inter Miami, AS Monaco en Bayern München, ook nog kon tekenen bij AC MIlan en Fiorentina. Een indrukwekkend lijstje.
Zéér gewild dus.
Prachtig dat Roger Schmidt zo'n exposure heeft in het buitenland, en dat PSV in-en buiten Europa,nog altijd een grote naam is. Daar mogen we trots op zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 oktober 2020, 11:25:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Giancarlo Antognoni schreef op 07 oktober 2020 om 02:07:

„Geschenk des Himmels“ Überraschende Wende: Götze unterschreibt in den Niederlanden

Borussia Dortmund: Mario Götze geht zur PSV Eindhoven

Am Deadline Day hatte Mario Götze (28) noch keinen neuen Klub gefunden. Dazu bestand aber auch keine Eile, denn der Vertrag des Weltmeisters von 2014 lief im Sommer aus, seitdem war er vereinslos.

Danach kursierten viele Namen um den 28-Jährigen: Hertha BSC, Bayer Leverkusen, Inter Miami, die AS Monaco und sogar der FC Bayern soll sich mit einer Rückholaktion beschäftigt haben. Doch nun wurde es ein Klub und eine Liga, womit man überhaupt nicht gerechnet hat.

Mario Götze geht in die Niederlande zur PSV Eindhoven. Der 28-Jährige unterschreibt bei der PSV einen Vertrag bis 2022.

In Eindhoven trifft er einen deutschen Trainer. Seit Anfang Juli leitet Ex-Leverkusen-Coach Roger Schmidt (53) die Geschicke des Europa-League-Teilnehmers. Mit ihm habe Götze in den letzten Monaten einige Gespräche gehabt.

„Mario hat sich dafür interessiert, nachdem unser Cheftrainer Roger Schmidt mit ihm Kontakt aufgenommen hatte“, erklärt der PSV-Sportchef John de Jong (43). „Und am Ende erwies er sich als das Geschenk des Himmels, das wir uns erhofft hatten. Wir freuen uns, dass er einen Vertrag mit dem PSV unterzeichnet hat. Wir sind sehr stolz darauf.“

„Wir hatten einige nette Gespräche und ich habe ernsthaft erwogen, in die Niederlande zu ziehen“, erzählt Götze. „Ich hatte in diesem Sommer viele Angebote, aber ich bin ein Mann des Gefühls und treffe meine eigenen Entscheidungen. Ich habe das Gefühl, dass ich für eine ganz
andere Herausforderung bereit bin, und ich bin zuversichtlich, dass dies ein sehr angenehmer Übergang für mich sein sollte.“

express.de



Bedankt , mooi stuk .

 

+1/-0

Dit soort transfers betekenen veel meer voor PSV dan een salaris en mogelijk een x aantal wedstrijden. De kans dat het een succes wordt is net zo groot dan dat het geen succes wordt maar ik heb er zelf wel een goed gevoel bij. Als je het even los ziet van de rest van de selectie zie je vooral een speler die een hoge 'upside' heeft tegen een relatief lage prijs. Ik word er zelf wel enthousiast van maar wel met de verwachtingen laag. Ik durf namelijk te stellen dat de transfer nu al zoveel waarde heeft gehad dat de miljoenen die daartegenover staan waarschijnlijk al snel worden terugverdiend.

Denk aan de exposure die PSV gisteren al heeft gehad, de standaard die we hebben verhoogd en de afstand die we nemen op bv Feyenoord en AZ. Zelfs Ajax fans die verbaasd zijn en al voorzichtig in hun schulpje terugkruipen. PSV is zoals vaker gezegd all-in gegaan met Schmidt en dat is de enige manier om proberen te veranderen wat ze wilde veranderen voordat ze hem aanstelde. We moeten reeel zijn dat spelers als Gotze niet naar ons komen zonder Schmidt. En dat geldt ook voor al die mensen die extra naar PSV gaan kijken of te zien wat hier gaat gebeuren, er zou zelfs een hype kunnen komen waarbij andere spelers nu meer vanuit de schaduw kunnen opbloeien en daarmee hun waarde gigantisch kunnen verhogen. We zouden zelfs meer kans hebben op een goed Europa League avontuur.

Of het goed uitpakt gaan we moeten zien, maar PSV zet zich ongelooflijk op de kaart en dat is geen basis voor een goed seizoen maar het kan een accelerator zijn om van een goed seizoen een briljant seizoen te maken. Het plafond is eruit gesloopt en de sky is the limit, maar nu eerst terug naar de basis en met hard werken als team resultaten gaan boeken.

 

+2/-0

Duidelijk dus, Gotze is een optie voor die posities achter de spitsen. Roger Schmidt gaf vanochtend in BILD aan dat hij hem centraal op het middenveld zag, dus ik schrok even dat hij in aanmerking zou komen voor de plek van Sangare/Thomas/Rosario.

Goed om dit te weten.

 

+1/-0

Dit is toch wel een stunt van jewelste, Gotze is over de hele wereld bekend. Nog maar 28 jaar. Schijnbaar heeft zijn stofwisselingsziekte een flinke negatieve impact gehad op zijn prestaties, maar daar is hij dus schijnbaar van genezen. Een fitte Gotze is gewoon een wereldtopper.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 08 oktober 2020 om 14:02:

Duidelijk dus, Gotze is een optie voor die posities achter de spitsen. Roger Schmidt gaf vanochtend in BILD aan dat hij hem centraal op het middenveld zag, dus ik schrok even dat hij in aanmerking zou komen voor de plek van Sangare/Thomas/Rosario.

Goed om dit te weten.



Er is geen centrale positie achter de spitsen in Schmidt's systeem. Tenzij in de 4-5-1 variant. Dan is er een schaduwpsits.

Goetze had het over 'centraal op het middenveld' als zijn beoogde positie vandaag.

Duidelijkheid? neen. Maar het zal allemaal wel loslopen.

 

+1/-0

Ik vond dat Mario goed overkwam tijdens de presentatie vandaag. Laat zich niet gek maken of iets aan praten maar heeft een duidelijk doel voor ogen.

Mooi dat hij dat bij ONS PSV gaat proberen te realiseren.

Verder denk ik dat zijn aanwezigheid juist positief kan uitpakken in onze jonge selectie. Ik denk dat veel spelers tegen hem op zullen kijken. En sommige hem wellicht nog hebben gespeeld met fifa :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 08 oktober 2020 om 17:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 08 oktober 2020 om 14:02:

Duidelijk dus, Gotze is een optie voor die posities achter de spitsen. Roger Schmidt gaf vanochtend in BILD aan dat hij hem centraal op het middenveld zag, dus ik schrok even dat hij in aanmerking zou komen voor de plek van Sangare/Thomas/Rosario.

Goed om dit te weten.



Er is geen centrale positie achter de spitsen in Schmidt's systeem. Tenzij in de 4-5-1 variant. Dan is er een schaduwpsits.

Goetze had het over 'centraal op het middenveld' als zijn beoogde positie vandaag.

Duidelijkheid? neen. Maar het zal allemaal wel loslopen.



Juist wel, die 'halve tien'-posities, die nu worden bekleed door Gakpo en Mauro. Op papier staan ze rechts en linksbuiten, maar in praktijk trekken ze veelal naar binnen, terwijl een van de twee spitsen zich ook laat inzakken. Gotze gaf ook later in dat interview aan dat hij goed uit de voeten zou kunnen als 'halb-zehn'.

 

+1/-0

Precies Jasper, die 2 posities aan de zijkant zijn in balbezit 2 halve tienen. Daarom denk ik dat Gotze en Van Ginkel daar ook voor in aanmerking komen. Thomas heeft ook wel aangetoond dat te kunnen, nog meer dan bv Mauro.

 

+1/-0

Als wat er bedoeld wordt dat er 'twee 'halbzehns' zijn die bij balverlies op de zijkanten staan, prima, zo begrijpt iedereen het.

Maar geen mens zou dat 'centraal op het middenveld' noemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 08 oktober 2020 om 18:10:

Als wat er bedoeld wordt dat er 'twee 'halbzehns' zijn die bij balverlies op de zijkanten staan, prima, zo begrijpt iedereen het.

Maar geen mens zou dat 'centraal op het middenveld' noemen.



Nee precies, vandaar ook mijn verbazing vanochtend. Ik was bang dat Schmidt dadelijk met Sangare en Gotze voor de verdediging wilt beginnen. Terwijl Rosario, Thomas, Fein, Hendrix, Guti en van Ginkel (mits fit) dan op de bank mogen verpieteren.

 

+1/-0

Een halve 10 speelt niet voor de verdediging in ieder geval. Je zou het ook kunnen uitleggen als de man achter de spits als het 4-2-2-1-1 wordt, wat hij een beetje deed in de wedstrijd waar Ihattaren in de spits stod?

 

+1/-0

Volgens mij is het veel dynamischer dan je op papier ziet. Als de bal aan de linkerkant is bij Max dan moet de rechter 'halbzehn' naar binnen trekken en staat die eigenlijk centraal. Als de bal bij Dumfries is dan moet de linker 'halbzehn' naar binnen trekken.

In balverlies situaties moet de links en rechtshalf achter hun man aan en knijpen ze aan de binnenkant als de bal over de andere flank gaat. Als de bal dan naar de vrije speler wordt gespeeld heb je genoeg tijd om op te schuiven als een harmonica.

 

+1/-0

zou hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract hebben? of een % van transfersom bij verkoop?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kezje1981 schreef op 08 oktober 2020 om 23:20:

zou hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract hebben? of een % van transfersom bij verkoop?



Ik denk geen van beiden aangezien hij een 2-jarig contract hebben. Als hij het erg goed doet, gaat hij na 2 jaar weg zijn of weggekocht worden met nog 1 jaar contract. Dan kun je daar voor PSV begrippen nog wel wat aan verdienen, maar het zal dus ook nooit een enorme hoofdprijs worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 09 oktober 2020 om 07:25:

open/sluit de onderstaande quote:

kezje1981 schreef op 08 oktober 2020 om 23:20:

zou hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract hebben? of een % van transfersom bij verkoop?



Ik denk geen van beiden aangezien hij een 2-jarig contract hebben. Als hij het erg goed doet, gaat hij na 2 jaar weg zijn of weggekocht worden met nog 1 jaar contract. Dan kun je daar voor PSV begrippen nog wel wat aan verdienen, maar het zal dus ook nooit een enorme hoofdprijs worden.




Als clubs als Bayern of Dortmund zich gaan melden kan je wel aardig wat vragen, helemaal als Gotze ook naar het EK zou gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Historie » Mario Götze