Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Joey Veerman

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 21 januari 2022 om 09:20:

Zal hij gaandeweg het seizoen Götze eruit kunnen spelen, of wachten ze netjes tot Mario vertrokken is?

Sangare, Guti en Veerman lijkt me best een aardig middenveld, en Götze laat toch maar zelden zijn klasse zien.



Helemaal mee eens. Gotze wandelt in een tempo. En dat tempo is niet bijster hoog. In balbezit is het prima maar tegen tegenstanders van een hoger niveau heb ik Mario nog maar zelden kunnen betrappen op een beslissend moment. En dat mag je van een "tien" bij PSV toch wel verwachten. En ja ik zie ook wel dat hij eens een (voor) assist geeft maar ik vind het te mager. Een grote naam ,maar geen grote speler (meer). En dat is op zich wel logisch want anders had ie wel in de bundesliga of een andere grote competitie gespeeld.
Laat Veerman het maar eens proberen op die positie.

 

+1/-0

Ik denk dat Sangaré eerder vertrekt dan Götze; als die zo blijft spelen als hij nu doet is Sangaré van de zomer weg. Götze heeft nog een contract tot 2024; die zie ik niet zomaar van de zomer vertrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Roger is wel geïnteresseerd in Veerman denk ik, maar de alarmbellen kun je niet ontkennen en negeren.

- Openlijk uitgesproken te willen vertrekken vind ik nooit een sterke eigenschap, zeker niet om te forceren
- Kan moeizaam los komen van zijn Volendam stempel terwijl het voetballeven niet op houdt na Noord-Holland
- Dat gedoe met Jong Oranje is ook niet lekker als je wil investeren in een speler die je ooit moet verkopen
- Het trackrecord voor NL spelers die van de subtop naar de top transfereren is niet zo goed (Maher
- Hij valt soms op bij een uitermate slecht Heerenveen, heeft het nooit op niveau laten zien
- Speelt juist slecht tegen Ajax, AZ, Feyenoord en PSV en blinkt soms uit tegen de kleintjes

Wat er wel te zeggen valt is dat het een speler is die bij Roger past als hij dat laatste stapje wel zet. Mocht hij die laatste stap kunnen maken dan heb je het over een financieel en sportief buitenkansje.

Vergeef me mijn optimisme maar stél je haalt hem voor het traingingskamp op, neemt hem mee en laat hem inpassen. Hij speelt tegen Groningen zijn eerste (lastigste) wedstrijd en blijft overeind. Speelt met vertrouwen Ajax van de mat een week later en blijft in de basis tot en met Sangaré terug komt. Naast Sangaré is het sowieso makkelijk voetballen en tegen de mindere tegenstanders zal hij wel overeind blijven. Tegen het einde van het jaar blijken hij en Sangaré een koningskoppel wat ook nog een prijs binnen harkt. Dan komt de Nations League en haalt Van Gaal hem erbij omdat de alternatieven niet super veel spelen. Het volgende seizoen is hij basisspeler omdat Guti Pröpper en van Ginkel allemaal een aflopend contract hebben in 2023 en Thomas al is uitgestroomd.

Dus om een lang verhaal kort te maken, als je denkt dat hij, ondanks de alarmbellen die er wel degelijk zijn, die stap kan zetten om de concurrentie buiten het elftal te spelen en je kunt ergens 5 miljoen vinden dan zou je het kunnen proberen. Feyenoord legt het niet zomaar neer zonder verkopen, Ajax heeft geen vacature en Heerenveen kan het geld goed gebruiken. PSV moet het hebben liggen en je kunt voorsorteren op een verkoop van Sangaré.





Dit schreef ik voordat PSV Veerman kocht en ik moet toch zeggen dat de eerste klappen toch wel raak zijn. Buiten het feit dat hij gewoon goed in viel tegen Groningen en nu met een goal en assist de beste (en enige goede) was in de beker, ook al was het tegen Telstar, heeft toch al een klein beetje hype veroorzaakt. Ik denk dat als hij naast Sangaré staat dat het een feest voor hem wordt en zijn pers lijkt ook goed te zijn en de warme woorden over PSV heeft al wat alarmbellen naar de achtergrond verwezen.

 

+1/-0

Klopt!
Ik ben voorlopig een stuk positiever dan vooraf.

 

+1/-0

Ik moet zeggen dat ik het NOG geen hosanna vind. Ook gisteren vond ik hem niet geweldig en heb een paar keer een man uit zijn rug weg zien lopen en hij leed ook een keer heel gevaarlijk balverlies op de rand van de 16. Tuurlijk wel een goed schot bij dat doelpunt en ik denk ook wel dat het wat wordt maar ik blijf even met beide beentjes op de grond.

 

+1/-0

Ondanks de nederlaag. Veerman speelde een goede wedstrijd en als hij dat tegen ajax al kan. Dan kan dit wel eens een strootman verhaal worden. Die gaat niet lang bij psv blijven. Jammer dat gotze, die bal niet goed af gaf. Anders had veerman, nog een schietkans gehad.

 

+1/-0

Ik was ook niet overtuigd bij zijn komst, maar was vandaag erg blij met hem !

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 23 januari 2022 om 18:31:

Ik was ook niet overtuigd bij zijn komst, maar was vandaag erg blij met hem !


ik moet je gelijk geven, hierboven(Telstar) was ik beslist nog niet overtuigd. Vond hem vandaag goed van zich afbijten en zeker niet onderdoen voor de rest.

 

+1/-0

Veerman kan echt wel iets toevoegen aan PSV. Nu lekker verder ontwikkelen en dan komt het wel goed.

 

+1/-0

Leuk dat hij zo goed voetbalt. Zo overtuigd was ik vooraf niet, maar hij doet fijne dingen, zoals ze net ook lieten zien.

 

+1/-0

Aan de bal zeker prima. Zeer balvast / balvaardig en een goede trap / pass. Zou nog beter tot zijn recht komen als hij meer achter de bal / als cvm het spel kan maken maar je ziet wel zijn meerwaarde als hij aan de bal is. Verdedigend moet nog blijken.

 

+1/-0

Was vandaag een van de beste spelers op het veld. Alleen snap ik dan niet dat alle corners vanaf de rechterkant stuk voor stuk dramatisch waren; niet een is er voorbij de man bij de eerste paal gekomen.

 

+1/-0

Wat hij brengt en toevoegt aan dit PSV is productiviteit, creativiteit en een speler waar iedereen graag naar kijkt. Dat zijn nou net de dingen die we knetterhard nodig hadden.

Ik denk dat hij niet het beste is op 6 of 10 maar op 8. Eigenlijk is hij super allround en moet hij de gelegenheid krijgen om zowel de opbouw van achter te doen als de creativiteit tussen de linies naar de spits. Hij scoort makkelijk, zet andere spelers voor de goal en kan de ruimte achter de laatste linie bespelen. Mensen die nog zeggen dat hij zwak is in de omschakeling of defensief niet genoeg brengt die moeten die stempel is weg gooien en echt eens wat wedstrijden op Veerman letten.

De bouwsteen van PSV 2023.

 

+1/-0

Wel bizar dat hij niet wist dat hij op scherp stond. Lijkt mij toch wel relevant om van tevoren te weten als het om iets als een bekerfinale gaat. Misschien dat Bas Roorda dit in zijn takenpakket kan opnemen (en eigenlijk al moet hebben opgenomen...)

 

+2/-0

Hij twijfelde nog wel in minuut 93 of hij iemand naar de grond moest trekken, ja of nee. Gelukkig dus niet gedaan.

Ik vind het vrij logisch klinken om spelers door te geven of ze al dan niet op scherp staan. Tenzij je bang bent dat ze daardoor halfbakken de duels ingaan.

 

+1/-0

Lijkt me ook vrij evident dat je in je achterhoofd moet houden of je bij een volgende kaart geschorst bent of niet. Uiteraard kun je beter die kaart in teambelang pakken, maar genoeg gele kaarten zijn vermijdbaar en dan denk je toch wel even 2x na voor je bijv. je shirt uittrekt na een goal (al dacht Guidetti bij Feyenoord daar ooit anders over).

Gisteren een goeie pot van Veerman. Ik vind wel dat er te veel aandacht is voor Joey Veerman. Elke analist heeft er een mening over, het al dan niet spelen van Veerman is nieuwswaardig. Laat die jongen gewoon rustig wennen bij PSV. Hij heeft kwaliteit genoeg en komt uiteindelijk wel bovendrijven. Dat goaltje van gisteren was hartstikke belangrijk, maar wel eentje in de categorie frommelgoal. Jammerder vond ik dat hij daarna een 100% kans op de paal schiet in plaats van in het netje.

Maar ik ben blij dat we Joey gehaald hebben. Na het stoppen van Pröpper hadden we iemand nodig, en Van Ginkel bewijst zelfs in invalbeurten van 3 minuten dat zijn carrière eigenlijk voorbij is.

 

+1/-0

Daarentegen wist Klaiber het wel en miste hij alsnog de finale :p.

 

+1/-0

Ben je al overtuigd Bas? :-)

Veerman zorgt niet alleen bij mij een lach op mijn gezicht maar ook bij niet-PSV fans. We hebben weer iemand die 100% de gunfactor heeft, toekomstig international, volgende cashcow maar vooral iemand die een versnelling hoger kan als het gevraagd wordt. Precies het tegenovergestelde van Guti zou ik zeggen.

Met een beetje fantasie zou je zelfs kunnen zeggen dat hij en Guti wellicht Sangaré wel kunnen vervangen als het middenvelder iets anders wordt gepositioneerd. Stel Cocu komt en Götze blijft en ze gaan echt 4-3-3 spelen met de punt naar achteren dan zou je met een groot talent met het profiel van Sangaré al een heel eind zijn. Dan kun je daarnaast nog een speler kopen voor erbij en dan ben je op het middenveld al klaar met een hele grote zak geld in je broek.

Ik verwacht dat hij de komende wedstrijd half half speelt omdat Roger Guti en Sangaré er never nooit uit gaat halen en Götze als spits kun je toch ook wel twijfelachtig vinden. Hoewel een valse 9 a la Gotze wel zou kunnen zodra Madueke en Gakpo voldoende diepgang hebben, in tegenstelling tot Doan.

 

+1/-0

Wat een fijne voetballer. Hij doet mij denken aan v Ginkel in zijn goede periode. Goed overzicht, veel diepgang en scorend vermogen.

Hopelijk trekt hij deze lijn door!

 

+1/-0

Ik ben zeker niet ontevreden over wat Joey Veerman laat zien hoor. Gisteren een technisch uitstekend doelpunt. Verder ook gewoon weer een prima wedstrijd. Zowel tegen de Eagles als tegen Heracles werkte het uitstekend met Götze én Veerman in een aanvallende rol. Twee spelers die aan de bal willen komen, die oog hebben voor de ruimte en die ook beslissend kunnen zijn met goals of assists.

De komende wedstrijden tegen Kopenhagen en Utrecht spelen we tegen sterkere ploegen, waarin we waarschijnlijk iets meer ruimte zullen krijgen als de afgelopen potten tegen Sparta, Maccabi, Eagles en Heracles. Aan de ene kant is het in een wedstrijd met ruimte misschien juist wel lekkerder voetballen voor Götze en Veerman, van de andere kant zou je dan ook kunnen opteren voor een extra pure aanvaller.

Ik twijfel tussen een aantal scenario's, maar in alle gevallen zou ik het duo Guti - Sangaré in stand houden. Ik vond Guti gisteren uitstekend spelen, en eigenlijk vind ik hem de laatste weken beter dan Sangaré, die veel te veel slordigheden heeft. Daarnaast staat het elftal gewoon goed zo.

Optie 1:

--------------Zahavi of Vinicius-------------
--Veerman----------Götze------------Madueke--

Optie 2:

--------------Zahavi of Vinicius-------------
--Gakpo------------Götze------------Veerman--

Optie 3:

------------------Madueke--------------------
--Gakpo------------Götze------------Veerman--

Nu Gakpo weer fit is, zou je eigenlijk zeggen dat hij weer moet spelen. Hij is onze (reserve-)aanvoerder, is belangrijk voor de ploeg en heeft een goed rendement. De vraag is, of je dit ten koste moet laten gaan van Veerman of Götze, en ik vind eigenlijk van niet. Veerman en Götze zijn in uitstekende vorm, brengen rust aan de bal en zijn vaak aanspeelbaar. Ook doen ze vaker iets goeds met de bal dan onze echte buitenspelers. Dan is de vraag, slachtoffer je Madueke (optie 2) of Zahavi (optie 3)? Ik zou nu denk ik kiezen voor het slachtofferen van Madueke, omdat hij niet heel scherp begon aan de pot gisteren. Van de andere kant, als je gaat voor de maximale kwaliteit van de spelers, zou je misschien moeten proberen om met Madueke (of Gakpo) in de spits te starten en Zahavi/Vini op de bank te houden. De vraag is echter, of onze buitenspelers zich voldoende raad weten met het invullen van de spitspositie. Over een jaar of 5 zouden het zeker kunnen, dan gaan we wel zien bij de clubs waar ze tegen die tijd spelen, maar de vraag is of je nu in de beslissende fase van het seizoen daarmee moet gaan experimenteren.

Eén ding weet ik wel: Joey Veerman verdient op dit moment een basisplaats. En ik ben bang dat Schmidt toch voor één van de 2 'makkelijkste' oplossingen gaat kiezen: en dat is het slachtofferen van Veerman zelf, óf het slachtofferen van Guti.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Spelers » Joey Veerman