Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] Benfica - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 18 augustus 2021 om 23:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 18 augustus 2021 om 22:56:

Dit maken we thuis af.


Het zou zomaar kunnen. Die gasten gaan zich denk ik ingraven en volop counteren. Het wordt spannend en hoe het ook afloopt we mogen trots zijn op ons clubje.



Precies.

Eerste helft sterk Benfica. 3-0 had gekunne, maar 2-3 ook zeer zeker.
Voor sommige is negatief zijn een 2de natuur aan het worden.
Als we het niet redden zal het zijn dat we helemaal niet zo goed zijn (ondanks al mooie wedstrijden), en als we doorgaan zal het zijn omdat Benfica dramatisch, matig en nog niet in conditie was.. o wacht , dat is al gebruikt tegen Gala, FCM en Ajax.

Sterke invalbeurt van Obispo, misschien boscagli/Ginkel maar eens centaal midden proberen, het lijkt dat Schmid Propper/Ginkel te aanvallend vindt.

Een spits moet er echt bij, alsmede ook een flankspeler en een creatieve allround middenvelder..


Als w

 

+2/-0

Heb voor de wedstrijd hier al meermaals geroepen dat SL Benfica momenteel geen wonderploeg is en daar blijf ik nog steeds bij. Echter, een naief PSV krijgt in de eerste helft twee doelpunten om de oren vanuit vier halve kansen op de meest ongelukkige momenten die je maar kan wensen. Het afgekeurde doelpunt van Zahavi was een vervelend moment, anders had je meteen al weer in de wedstrijd gezeten, maar goed het was buitenspel.

In de tweede helft ben je een stuk minder naief, dominant en vergeet je na de 2-1 van Gakpo, eigenlijk jezelf nog verder te belonen. De 2-2 hing in de lucht en 'O Glorioso' stond echt op kraken. Spijtig dat het dan niet lukt om ook nog de 2-2 te laten vallen, op het moment dat het kon.

Dankzij de solide tweede helft van ONS PSV, gaat het volgende week in Eindhoven nog daadwerkelijk ergens om. Jorge Jesus kennende zal hij volgende week in Eindhoven de boel volledig op slot gooien en hopen op de ingevingen van Rafa Silva, Pizzi en Yaremchuck, waar PSV het spel zal moeten gaan maken. Hopelijk op dezelfde wijze als gisteren in de tweede helft, zonder echte kansen meer weg te geven.

Al met al, leeft bij mij het gevoel dat in de heksenketel van de afgelopen weken in Eindhoven, dit Benfica niet met een resultaat zal gaan weglopen. Sterker nog, ik vermoed dat we het gewoon zelf afmaken volgende week in Eindhoven. Zo niet, dan is er nog altijd geen man overboord en gaan we wederom de Europa League in. Maar in mijn optiek, moet dit Benfica volgende week in Eindhoven gewoon te kloppen zijn.

Vanuit 'Nederlands oogpunt' wederom een frustrerende avond in Portugal. Eigenlijk is het meest vervelende nog dat Portugezen op Eusebio, Rui Costa, Figo, Deco en CR7 na, eigenlijk helemaal niet kunnen voetballen. Maar het zijn meesters in het frusteren van de tegenstander, het spel ontregelen en ze zijn zo geslepen als een vos en hebben aan een kwart-kans voldoende om een goal te maken. Besides that, van de hiervoor genoemde spelers zijn Eusebio en Deco eigenlijk niet eens Portugees :B

 

+2/-0

Tja, ik zit een beetje in dubio wat ik moet vinden van de wedstrijd van gisteren. Moet ik blij zijn met de manier waarop we ons presenteerden? De tweede helft in staat geweest om Benfica in eigen huis vast te zetten, dat is knap. De eerste helft ook proberen te voetballen, maar op beslissende momenten niet scherp genoeg, zowel in de aanval als de verdediging. Of moet ik teleurgesteld zijn dat een echte beloning uitbleef? Dat we toch te makkelijk 2 tegengoals weggeven?

Ik denk dat ik beide emoties maar toe laat en het op "mixed feelings" hou.

Gezien de mogelijkheden had Benfica gisteren ook met 3-1 of 4-1 kunnen winnen. Met een beetje meer geluk en scherpte loop je als PSV zijnde met een overwinning weg. Volgende week is er in ieder geval nog alles om voor te spelen. Met de spirit van de tweede helft en de steun van het publiek, lukt het hopelijk om die achterstand weg te poetsen.

Gisteren wil ik de credits geven aan Drommel. Ik ben sceptisch over zijn kwaliteiten, heb hem al een aantal maal als onzeker bestempeld, maar gisteren keepte hij een solide wedstrijd. Had een aantal prima reddingen. Verder vond ik Boscagli uitstekend, hij strooide met goede dieptepasses. En Gakpo speelde zeker in de 2e helft als een waardig aanvoerder. Trok het spel naar zich toe, had een aantal goede dribbels en had eigenlijk een tweede doelpunt verdiend.

Sangaré werd in de rust alweer afgebrand door veel 'supporters', maar daar ben ik het niet mee eens. Het klopt dat hij een paar keer de bal verloor, maar zijn veroveringen en ook zijn verplaatsingen van het spel zijn voor dit elftal heel belangrijk. Als hij voetballend nog wat stappen maakt dit jaar, dan is dit een speler waar we heel veel plezier aan gaan beleven.

Andere speler die makkelijk als zondebok wordt aangewezen, is Philip Mwene. Op basis van de wedstrijd van gisteren kan ik me daar ook totaal niet in vinden. Hij knalt er een paar keer goed overheen en ik vind hem verdedigend echt niet minder dan Max aan de linkerkant. Natuurlijk komt Teze uit de eigen opleiding en zou hij daarom misschien een streepje voor moeten hebben, maar ik denk dat ze beide iets anders brengen op die positie.

Wat zijn dan de mindere punten van gisteren: allereerst natuurlijk de tegengoals. Bij die eerste tegengoal geven we teveel ruimte weg, Max staat niet dicht genoeg bij die man en toegegeven, hij maakt het knap af. Die tweede goal is kwalijker. Bij dode spelmomenten hou ik regelmatig mijn hart vast. We hebben niet al te veel goede koppers en dat zal ons nog wel eens opbreken. Verder was Madueke wat ongelukkig in zijn acties en eindpass, en konden wij Götze in de eerste helft te weinig in het spel betrekken.

Al met al ook een compliment voor Benfica: in de eerste helft hebben zij ons goed bespeeld en kwamen onze mindere punten naar boven: verdedigende kwetsbaarheid van de backs en de beperkingen van Sangaré in balbezit. In de tweede helft stonden wij beter, maar hielden ze wel stand en bleef de dreiging op onze goal ook altijd voelbaar.

Op naar een mooie tweede wedstrijd aanstaande dinsdag in Eindhoven. Maar eerst natuurlijk nog even Cambuur als tussendoortje.

Tot slot, conclusies randzaken: Brych uitstekend gefloten (op gele kaart Obispo na), commentator dramatisch (tweede helft zonder geluid gekeken).

 

+1/-0

Zo slecht heeft Sangare het niet gedaan idd. Possenssion lost is wel iets aan de hoge kant. Nu al een topper voor PSV, als hij dat ook nog verbeterd een wereldtopper!

Touches 102
Acc. passes 72/83 (87%)
Ground duels (won) 12 (10)
Aerial duels (won) 3 (3)
Possession lost 14
Fouls 0
Was fouled 2
Clearances 1
Blocked shots 0
Interceptions 3
Tackles 8

 

+2/-0

Maar we zijn in Nederland. Daar is alleen het balbezit belangrijk. Daarom kan Sangaré er helemaal niks van.

 

+5/-0

Veertien keer balverlies is natuurlijk enigszins aan de hoge kant. Het ding met Sangare is dat hij vervolgens de bal ook die 15e keer gewoon weer zelf veroverd.

Dit is een topper voor ONS PSV en de discussie dat volgende week Propper in zijn plaats moet spelen omdat er doelpunten gemaakt moeten worden is een no-go in mijn optiek. Sangare in Europese wedstrijden is altijd een meerwaarde.

Mochten we na 65 minuten alsnog een doelpunt nodig hebben, kun je deze wissel overwegen. Vooralsnog, zal ik eigenlijk altijd beginnen -behalve tegen de kleintjes in de Eredivisie, te zien aan 'mijn ideal opstelling'- met onze eigen Yaya Toure ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 18 augustus 2021 om 22:48:

Het is een zogeheten toparbiter, maar die Brych is niet mijn type scheids.



De mijne toch wel.
Wat zou het een genot zijn als deze prima, consequente en eerlijke scheidsrechter elke week ons zou fluiten. Onze kampioenskansen zouden meteen gigantisch stijgen.

Dan weer een compliment aan Schmidt.Toen de interviewer de idiote vraag stelde of hij niet Propper naast van Ginkel wilde laten spelen :D in plaats van Sangare en die op te offeren gaf hij hem correct en netjes, maar wel gedecideerd te kennen dat hij nooit zonder Sangare zou spelen.

Waar zouden we zijn zonder Sangare? Hij is net zo onmisbaar als een Gotze en van GinkelPrópper en Ramalho.

Toch een dubbel gevoel na afloop.

Trots op de totale prestatie van PSV dat Benfica deed wankelen na een onverdiende 2-0 achterstand.
Teleurgesteld dat de meer dan verdiende gelijkmaker er niet uit kwam. Zelfs bij 2-2 hadden we ons te kort gedaan, want we waren vijf van de zes kwartier veruit de bovenliggende partij tegen een ploeg die echt wel kan voetballen.

Als we, wat we uiteraard niet hopen, dinsdag toch de CL mislopen durf ik nu al te zeggen dat we zijn uitgeschakeld in Lissabon en niet in Eindhoven.
Op een manier die veel lijkt op de beruchte tweestrijd met AC Milan in 2005.
Ook toen lieten we het na in de uitwedstrijd een of twee grote kansen te benutten , hetgeen ons thuis fataal werd.

Maar hopelijk kunnen we deze bij vlagen onsportieve tegenstander, met hun ordinair kauwgom knauwende coach, volgende week wel richting EL spelen.
Want dat dit PSV veel in huis heeft is gisteren toch wel aan iedere voetballiefhebber duidelijk geworden.

 

+2/-0

Het probleem is dat na een balverovering het team in voorwaartse beweging is. Als hij dan de bal meteen weer inlevert, moet er meteen weer geschakeld worden en is even kort de organisatie niet op orde. Tegen topploegen ga je er dan keihard af.

 

+2/-0

Zo onverdiend was de 2-0 voorsprong niet. Elke aanval van de thuisploeg was gevaarlijk in de eerste helft en echt goede aanvallen hadden we niet. Die redding van Drommel die afgekeurd werd voor buitenspel had misschien geteld.

In de tweede helft kwamen de statistieken qua echte kansen in evenwicht. Jammer dat we geen geluk hadden met een van richting veranderd schot of een eigen goal of die intikker van Zahavi of de kansen van Gakpo en Götze.

Max baart me wel wat zorgen. Ik weet niet wat hij probeert zonder bal, maar in ieder geval niet zijn tegenstander tegen houden. Bij de 1-0 kwam hij als laatste man te staan en dat mag eigenlijk niet gebeuren. Hij lijkt vaak in grote wedstrijden minder te spelen.

Verder eens met de vorige sprekers. Naast Sangaré had ook Ramalho wat gevaarlijke passes.

Verder lekker om weer een keeper te hebben die bij het hoekje kan.

Zwaar negatief punt is dat bij een corner tegen half Benfica vrij staat. Bij de goal zijn onder andere Max, Madueke en Mwene compleet de weg kwijt.

 

+1/-0

Mijn probleem met gisteren was vooral dat ik aan het kijken was met de hoop dat er volgende week nog iets is om voor te spelen. Nou dat is in ieder geval gelukt dus mijn supporters hart heeft ergens voldoening gevonden.

De eerste helft was PSV gewoon niet goed genoeg om comfortabel deze ronde te kunnen overleven. Dat die eerste bal er meteen in rolt in de verre hoek was niet perse super slecht verdedigt en zou ik eerder toeschrijven aan goed aanvalspel van Benfica dan aan slecht verdedigen van PSV. Dat die 2-0 precies voor de voeten valt van de vrije man is ongelukkig maar dat Mwene daar het kopduel aan moet gaan in eerste instantie is wel een 'fout' lijkt me.

Waar het mij vooral om leek te gaan is dat PSV na 6 wedstrijden (reken PAOK ook even mee) voor het eerst speelde tegen een team die goed met 5 achterin stond. Het druk zetten was lastiger maar de ruimtes op onze helft waren ook groter. Het stond gewoon niet goed en daarmee leken ook de spelers hun eigen niveau niet te kunnen halen. Tel daarbij op dat Rafa en Pizzi echt heel goed waren en dat is toch nog echt een stapje beter dan Tadic/Berghuis. Kortom; Benfica was in de eerste helft gewoon verder dan wij waren. Dat PSV af en toe de bal had is leuk voor de statistieken maar gevaar leverde het niet op.

De tweede helft was veel meer gebalanceerd en we kwamen gelukkig niet echt meer in de problemen en daarnaast konden we meer in ons eigen spel komen. De goal van Gakpo kwam wel echt uit de lucht vallen maar dat was het startschot dat Benfica angstiger werd en PSV juist meer vertrouwen kreeg. Maar toen was het tankje ook wel snel leeg. Iedereen doet alsof die trainer met een slimmigheidje de wedstrijd dood maakte maar beide teams waren gewoon leeg. Als volgende week de tank bij beide weer leeg is na 75 minuten dan kunnen we als 12e man écht invloed hebben dus het belooft wel wat.

Ik vond de scheids overigens ook heel sterk met die gele kaart van Obispo als uitzondering. Sangaré had teveel balverlies maar laat ook ondanks dat zien dat hij en Götze nodig zijn om de baas op het veld te kunnen zijn. Gelukkig zei Schmidt ook dat hij geen seconde heeft getwijfeld Sangaré eraf te halen en dat zou hij ook nooit nooit nooit moeten doen. Ondanks de roep van heel media NL en zelfs menig groepapps.

De grootste meevallers waren Drommel, Obispo en uiteindelijk ook Gakpo. Ik vond Götze ook ongelooflijk belangrijk maar je moet er wel op letten om het te kunnen zien.

 

+2/-0

PSV heeft een prima wedstrijd gespeeld. Al begon het allemaal wat onwennig. De tegendoelpunten vond ik ook echt typische PSV-tegendoelpunten in een Europese wedstrijd.

Op de eerste 20 minuten na - waar PSV toch echt zoekende was - vond ik PSV steeds beter spelen. Jammer dat de 2-2 niet meer viel, want die hing gewoon in de lucht.

Maar ik heb alle vertrouwen in aanstaande dinsdag. Ik verwacht een heet avondje, met vervelende Portugezen die de boel dichtgooien, theater en tijdrekken. Maar als PSV speelt net zoals de tweede helft van gisteren, dan verwacht ik geen problemen. Zeker met het thuispubliek achter de ploeg. We hebben nog 2 helften om minimaal 1 doelpunt te maken.

 

+1/-0

Je ziet heel duidelijk dat Max, Mwene maar misschien ook wel Boscagli gewoon te kort komen. Verdedigend is het allemaal net niet. Ramalho daarentegen vond ik weer een dijk van een pot spelen. Het zou echt fijn zijn als we Arias kunnen halen, en misschien Obispo eens proberen. Wat meet een echte verdediger en doet het toch iedere keer heel goed. Maar op Sangare na lijkt Schmid meer voor voetbal te kiezen.
Wat Sangare betreft, hij is soms ook zo belangrijk. Mooi was ook wel toen hij de bal verloor hij er gewoon achteraan ging en hem even terugpakte. Natuurlijk gaat er nog teveel fout maar ik vind hem ook echt belangrijk en zou hem volgende week weer opstellen. Propper valt me niet mee iedere keer, en ik was in zijn vorige periode echt een fan. Probeer Propper en Van Ginkel maar tegen Cambuur samen, niet tegen Benfica. We kunnen als een dolle gaan aanvallen maar balans is ook belangrijk. Wij hebben genoeg spelers die kunnen scoren dus dat gaan we thuis ook zeker doen, 100%. Dus we moeten er sowieso geen tegen krijgen.
Een rechtsbak, een middenvelder en misschien wel een andere spits zijn wel nodig. Zahavi ook niet gezien meer na zijn goals tegen Galatasaray, hoewel hij die buitenspelgoal wel lekker binnen schoot.

Overigens heb ik PSV al lang niet meer zo dominant gezien in een Europese uitwedstrijd. Vraag is of dat niet door de achterstand kwam maargoed. Ook de eerste helft was het niet slecht alleen teveel foutjes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 augustus 2021 om 13:13:

Je ziet heel duidelijk dat Max, Mwene maar misschien ook wel Boscagli gewoon te kort komen. Verdedigend is het allemaal net niet.



Het punt is dat we een trainer hebben die kiest voor spelers die aanvallend/balbezit meer positieve bijdrage hebben en toch defensief stabiel kunnen zijn. Ik denk dat die balans heel belangrijk is en voordat we weer in een Unnerstall-Drommel discussie belanden, het is een keuze die je maakt. PSV kan geen linie van 4 samenstellen die aan de bal en in balbezit zo sterk zijn en tevens defensief top niveau zijn want anders zouden die spelers niet bij PSV spelen.

Met dat in het achterhoofd denk ik persoonlijk dat we een perfecte balans hebben gevonden. Max is aanvallend belangrijk (stond aan de basis van de goal) en heeft veel assists/goals. Daarnaast verdedigend soms wat kwetsbaar maar nu hij vaker zijn momenten kiest is hij juist wel stabiel. Boscagli kan goed koppen, is niet snel genoeg maar positioneel wel ok maar zijn kracht is zijn passing. Als je dat weg haalt dan klopt het plaatje met Sangaré van Ginkel ook niet meer.

Balans...balans...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 augustus 2021 om 13:13:

Je ziet heel duidelijk dat Max, Mwene maar misschien ook wel Boscagli gewoon te kort komen. Verdedigend is het allemaal net niet. Ramalho daarentegen vond ik weer een dijk van een pot spelen. Het zou echt fijn zijn als we Arias kunnen halen, en misschien Obispo eens proberen. Wat meet een echte verdediger en doet het toch iedere keer heel goed. Maar op Sangare na lijkt Schmid meer voor voetbal te kiezen.
Wat Sangare betreft, hij is soms ook zo belangrijk. Mooi was ook wel toen hij de bal verloor hij er gewoon achteraan ging en hem even terugpakte. Natuurlijk gaat er nog teveel fout maar ik vind hem ook echt belangrijk en zou hem volgende week weer opstellen. Propper valt me niet mee iedere keer, en ik was in zijn vorige periode echt een fan. Probeer Propper en Van Ginkel maar tegen Cambuur samen, niet tegen Benfica. We kunnen als een dolle gaan aanvallen maar balans is ook belangrijk. Wij hebben genoeg spelers die kunnen scoren dus dat gaan we thuis ook zeker doen, 100%. Dus we moeten er sowieso geen tegen krijgen.
Een rechtsbak, een middenvelder en misschien wel een andere spits zijn wel nodig. Zahavi ook niet gezien meer na zijn goals tegen Galatasaray, hoewel hij die buitenspelgoal wel lekker binnen schoot.

Overigens heb ik PSV al lang niet meer zo dominant gezien in een Europese uitwedstrijd. Vraag is of dat niet door de achterstand kwam maargoed. Ook de eerste helft was het niet slecht alleen teveel foutjes.



Fox, ik bespeur toch wat tegenstrijdigheden in je post. Je vindt dat het duidelijk is dat Max, Mwene en misschien Boscagli tekort komen. Pröpper valt je niet mee. Zahavi niet gezien. Kanttekeningen bij Sangaré.

En vervolgens sluit je af met het statement dat je PSV al lang niet meer zo dominant hebt gezien in een Europese uitwedstrijd.

Dat dit elftal in staat is om Benfica een groot deel van de wedstrijd zijn wil op te leggen, vind ik op de eerste plaats al een groot compliment waard. Natuurlijk, als zij voorstaan, hoeven ze niet zozeer te komen, maar het overwicht van PSV in de tweede helft was niet omdat Benfica dat toestond, dat was omdat we ze in de tang hadden.

We weten allemaal dat Max verdedigend wel eens een steekje laat vallen, we weten ook dat Sangaré met de bal aan de voet niet de ideeën en techniek van Götze heeft, en het is ook geen verrassing dat Zahavi naast een goede afmaker soms ook op klompen lijkt te voetballen. Maar dat is nou eenmaal het probleem van PSV, je moet roeien met de riemen die je hebt. En dit jaar hebben we door de entree van Ramalho, Van Ginkel en Pröpper duidelijk betere riemen dan vorig jaar. En het jaar daarvoor. En dan kun je dus ondanks de beperkingen van een aantal spelers nog steeds dominant zijn in Estadio da Luz, tegen een Benfica dat gewoon een zeer respectabele tegenstander is.

Ik ben gisteren allerminst geschrokken en ik zie aan veel dingen dat PSV veel verder is dan vorig seizoen. Ik heb daarom alle vertrouwen in een mooi seizoen. Of dat voldoende is om Benfica uit te schakelen, is afwachten. Het is zeker niet onmogelijk, maar het zal volgende week wel een beetje mee moeten zitten. Het is ook afwachten of de selectie goed (en breed) genoeg is om nationaal serieus om de prijzen te spelen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe onze concurrent(en) gaan presteren.

Maar ik weet bijna zeker dat wij als supporters dit jaar meer gaan genieten dan vorig jaar. Misschien hebben we dat zelfs al wel gedaan met enkel de wedstrijden die tot nu toe gespeeld zijn. Ik ben benieuwd naar de wedstrijden tegen AZ en Feyenoord die er op korte termijn al aankomen. Ik denk niet dat deze twee ploegen blij zijn dat ze PSV al zo snel treffen. En ik heb goede hoop dat we dit jaar wél weer in staat zijn om ze pijn te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 augustus 2021 om 17:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 augustus 2021 om 13:13:

Je ziet heel duidelijk dat Max, Mwene maar misschien ook wel Boscagli gewoon te kort komen. Verdedigend is het allemaal net niet. Ramalho daarentegen vond ik weer een dijk van een pot spelen. Het zou echt fijn zijn als we Arias kunnen halen, en misschien Obispo eens proberen. Wat meet een echte verdediger en doet het toch iedere keer heel goed. Maar op Sangare na lijkt Schmid meer voor voetbal te kiezen.
Wat Sangare betreft, hij is soms ook zo belangrijk. Mooi was ook wel toen hij de bal verloor hij er gewoon achteraan ging en hem even terugpakte. Natuurlijk gaat er nog teveel fout maar ik vind hem ook echt belangrijk en zou hem volgende week weer opstellen. Propper valt me niet mee iedere keer, en ik was in zijn vorige periode echt een fan. Probeer Propper en Van Ginkel maar tegen Cambuur samen, niet tegen Benfica. We kunnen als een dolle gaan aanvallen maar balans is ook belangrijk. Wij hebben genoeg spelers die kunnen scoren dus dat gaan we thuis ook zeker doen, 100%. Dus we moeten er sowieso geen tegen krijgen.
Een rechtsbak, een middenvelder en misschien wel een andere spits zijn wel nodig. Zahavi ook niet gezien meer na zijn goals tegen Galatasaray, hoewel hij die buitenspelgoal wel lekker binnen schoot.

Overigens heb ik PSV al lang niet meer zo dominant gezien in een Europese uitwedstrijd. Vraag is of dat niet door de achterstand kwam maargoed. Ook de eerste helft was het niet slecht alleen teveel foutjes.



Fox, ik bespeur toch wat tegenstrijdigheden in je post. Je vindt dat het duidelijk is dat Max, Mwene en misschien Boscagli tekort komen. Pröpper valt je niet mee. Zahavi niet gezien. Kanttekeningen bij Sangaré.

En vervolgens sluit je af met het statement dat je PSV al lang niet meer zo dominant hebt gezien in een Europese uitwedstrijd.

Dat dit elftal in staat is om Benfica een groot deel van de wedstrijd zijn wil op te leggen, vind ik op de eerste plaats al een groot compliment waard. Natuurlijk, als zij voorstaan, hoeven ze niet zozeer te komen, maar het overwicht van PSV in de tweede helft was niet omdat Benfica dat toestond, dat was omdat we ze in de tang hadden.

We weten allemaal dat Max verdedigend wel eens een steekje laat vallen, we weten ook dat Sangaré met de bal aan de voet niet de ideeën en techniek van Götze heeft, en het is ook geen verrassing dat Zahavi naast een goede afmaker soms ook op klompen lijkt te voetballen. Maar dat is nou eenmaal het probleem van PSV, je moet roeien met de riemen die je hebt. En dit jaar hebben we door de entree van Ramalho, Van Ginkel en Pröpper duidelijk betere riemen dan vorig jaar. En het jaar daarvoor. En dan kun je dus ondanks de beperkingen van een aantal spelers nog steeds dominant zijn in Estadio da Luz, tegen een Benfica dat gewoon een zeer respectabele tegenstander is.

Ik ben gisteren allerminst geschrokken en ik zie aan veel dingen dat PSV veel verder is dan vorig seizoen. Ik heb daarom alle vertrouwen in een mooi seizoen. Of dat voldoende is om Benfica uit te schakelen, is afwachten. Het is zeker niet onmogelijk, maar het zal volgende week wel een beetje mee moeten zitten. Het is ook afwachten of de selectie goed (en breed) genoeg is om nationaal serieus om de prijzen te spelen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe onze concurrent(en) gaan presteren.

Maar ik weet bijna zeker dat wij als supporters dit jaar meer gaan genieten dan vorig jaar. Misschien hebben we dat zelfs al wel gedaan met enkel de wedstrijden die tot nu toe gespeeld zijn. Ik ben benieuwd naar de wedstrijden tegen AZ en Feyenoord die er op korte termijn al aankomen. Ik denk niet dat deze twee ploegen blij zijn dat ze PSV al zo snel treffen. En ik heb goede hoop dat we dit jaar wél weer in staat zijn om ze pijn te doen.



Nee niet met je eens. Dat we dominant waren kwam deels door de achterstand en natuurlijk door het voetballend vermogen. Maar ook toen zag je dat Benfica er ook beide flanken makkelijk doorheen kon voetballen. Zeker Mwene komt echt te kort. Je doet net alsof PSV niet een goede back kan halen, maar ze hebben aardig verdiend denk ik dus ik zou in ieder geval voor eentje gaan.
Sangare ben ik juist positief over. Hij verliest nog teveel ballen, tegen Galatasaray ging dat wel heel goed, maar hij is ook erg belangrijk. Ik zou hem niet wisselen voor Propper en ik was in ieder geval in zijn vorige periode echt een Propper fan.

En volgende week klappen we erop, zowel de supporters als de spelers, en gaan we het gewoon halen. De Portugezen zullen versteld staan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 20 augustus 2021 om 00:26:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 augustus 2021 om 17:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 augustus 2021 om 13:13:

Je ziet heel duidelijk dat Max, Mwene maar misschien ook wel Boscagli gewoon te kort komen. Verdedigend is het allemaal net niet. Ramalho daarentegen vond ik weer een dijk van een pot spelen. Het zou echt fijn zijn als we Arias kunnen halen, en misschien Obispo eens proberen. Wat meet een echte verdediger en doet het toch iedere keer heel goed. Maar op Sangare na lijkt Schmid meer voor voetbal te kiezen.
Wat Sangare betreft, hij is soms ook zo belangrijk. Mooi was ook wel toen hij de bal verloor hij er gewoon achteraan ging en hem even terugpakte. Natuurlijk gaat er nog teveel fout maar ik vind hem ook echt belangrijk en zou hem volgende week weer opstellen. Propper valt me niet mee iedere keer, en ik was in zijn vorige periode echt een fan. Probeer Propper en Van Ginkel maar tegen Cambuur samen, niet tegen Benfica. We kunnen als een dolle gaan aanvallen maar balans is ook belangrijk. Wij hebben genoeg spelers die kunnen scoren dus dat gaan we thuis ook zeker doen, 100%. Dus we moeten er sowieso geen tegen krijgen.
Een rechtsbak, een middenvelder en misschien wel een andere spits zijn wel nodig. Zahavi ook niet gezien meer na zijn goals tegen Galatasaray, hoewel hij die buitenspelgoal wel lekker binnen schoot.

Overigens heb ik PSV al lang niet meer zo dominant gezien in een Europese uitwedstrijd. Vraag is of dat niet door de achterstand kwam maargoed. Ook de eerste helft was het niet slecht alleen teveel foutjes.



Fox, ik bespeur toch wat tegenstrijdigheden in je post. Je vindt dat het duidelijk is dat Max, Mwene en misschien Boscagli tekort komen. Pröpper valt je niet mee. Zahavi niet gezien. Kanttekeningen bij Sangaré.

En vervolgens sluit je af met het statement dat je PSV al lang niet meer zo dominant hebt gezien in een Europese uitwedstrijd.

Dat dit elftal in staat is om Benfica een groot deel van de wedstrijd zijn wil op te leggen, vind ik op de eerste plaats al een groot compliment waard. Natuurlijk, als zij voorstaan, hoeven ze niet zozeer te komen, maar het overwicht van PSV in de tweede helft was niet omdat Benfica dat toestond, dat was omdat we ze in de tang hadden.

We weten allemaal dat Max verdedigend wel eens een steekje laat vallen, we weten ook dat Sangaré met de bal aan de voet niet de ideeën en techniek van Götze heeft, en het is ook geen verrassing dat Zahavi naast een goede afmaker soms ook op klompen lijkt te voetballen. Maar dat is nou eenmaal het probleem van PSV, je moet roeien met de riemen die je hebt. En dit jaar hebben we door de entree van Ramalho, Van Ginkel en Pröpper duidelijk betere riemen dan vorig jaar. En het jaar daarvoor. En dan kun je dus ondanks de beperkingen van een aantal spelers nog steeds dominant zijn in Estadio da Luz, tegen een Benfica dat gewoon een zeer respectabele tegenstander is.

Ik ben gisteren allerminst geschrokken en ik zie aan veel dingen dat PSV veel verder is dan vorig seizoen. Ik heb daarom alle vertrouwen in een mooi seizoen. Of dat voldoende is om Benfica uit te schakelen, is afwachten. Het is zeker niet onmogelijk, maar het zal volgende week wel een beetje mee moeten zitten. Het is ook afwachten of de selectie goed (en breed) genoeg is om nationaal serieus om de prijzen te spelen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe onze concurrent(en) gaan presteren.

Maar ik weet bijna zeker dat wij als supporters dit jaar meer gaan genieten dan vorig jaar. Misschien hebben we dat zelfs al wel gedaan met enkel de wedstrijden die tot nu toe gespeeld zijn. Ik ben benieuwd naar de wedstrijden tegen AZ en Feyenoord die er op korte termijn al aankomen. Ik denk niet dat deze twee ploegen blij zijn dat ze PSV al zo snel treffen. En ik heb goede hoop dat we dit jaar wél weer in staat zijn om ze pijn te doen.



Nee niet met je eens. Dat we dominant waren kwam deels door de achterstand en natuurlijk door het voetballend vermogen. Maar ook toen zag je dat Benfica er ook beide flanken makkelijk doorheen kon voetballen. Zeker Mwene komt echt te kort. Je doet net alsof PSV niet een goede back kan halen, maar ze hebben aardig verdiend denk ik dus ik zou in ieder geval voor eentje gaan.
Sangare ben ik juist positief over. Hij verliest nog teveel ballen, tegen Galatasaray ging dat wel heel goed, maar hij is ook erg belangrijk. Ik zou hem niet wisselen voor Propper en ik was in ieder geval in zijn vorige periode echt een Propper fan.

En volgende week klappen we erop, zowel de supporters als de spelers, en gaan we het gewoon halen. De Portugezen zullen versteld staan.



Hier ben ik inderdaad ook echt van overtuigd. Die heksenketel van de afgelopen CL wedstrijden zullen ze niet overleven. :B

 

+3/-0

Uitverkocht huis, dus zou idd wel eens een heerlijk avondje kunnen worden.

 

+1/-0

PSV zal 90 minuten het spel (moeten) gaan maken, Benfica gaat er alles aan doen om het 90 minuten te ontregelen. Zie ook hoe die trainer het spel donderdag killde met zijn vier wissels die in totaal meer dan drie minuten in beslag namen. Het leek een kwestie van minuten tot de 2-2 zou gaan vallen, vanaf dat moment was al het tempo eruit.

 

+1/-0

Het is absoluut zaak om niet zo slordig te zijn als afgelopen woensdag in de eerste fase van de opbouw. Dan sta je zo open en er ontstaan zoveel ruimtes waar ze op zullen wachten daarom verwacht ik ook dat ze zullen gaan scoren. Omdat wij daar nog veel te slordig in zijn en dat er maar niet uit wilt.
Verder zeker beginnen met Teze op rechtsback die Mwene komt gewoon tekort zowel verdedigend en aanvallend.
Zullen ook veel scherper en harder in de duels moeten zijn bij de 1-0 gaat Boscagli veel te slap het duel aan. Zelfde geldt voor de 2 de bal daar moet je gewoon meteen fel en hard op zitten.
Vond ze vrij sterk met standaard situaties zaak om die niet dom weg te geven.
Belangrijkste is dat we goed met onze kansen zullen moeten omgaan en natuurlijk zal het gewoon zeker mee moeten gaan zitten en zullen de cruciale details in onze voordeel moeten uitvallen. Dat geluk hebben we op bepaalde momenten zeker ook gehad in de Johan Cruyfschaal en hopelijk hebben we die dinsdag weer.
Jammer dat we geen nummer 9 hebben die goed genoeg is voor dit niveau. Roep het al tijden dat Zahavi veel en veelste tekort voor dit podium !
Begreep eigenlijk ook niet zo goed dat als je al buitenspelers in de eerste helft bij hun backs in de broekzak zit. Dat je dan niet gewoon soms iets meer van kant wisselt om voor verwarring en verrassing te zorgen.
Hoop op een geweldige magische dinsdagavond !! 3-1

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] Benfica - PSV