Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Benfica

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Een scheidsrechter die pas in de blessure tijd geel trekt voor tijdrekken (kost weer een minuut), voor iedere vrije trap anderhalve minuut lijntjes trekt en ieder theater stukje accepteert om vervolgens maar vijf minuten bij te tellen bij tien wissels was ook het slechtste wat we konden treffen tegen dit Benfica. Wanneer wordt er tegen deze onsportiviteit nou eens echt opgetreden of zuivere speeltijd zodat het geen enkele zin heeft. Dit sloeg werkelijk alles, als er in de tweede helft twintig minuten gespeeld is is het veel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 25 augustus 2021 om 08:12:

...

We zijn een team in opbouw, met een selectie die onaf is. Als we in de EL en competitie langzaam aan kunnen verbeteren, wie weet kun je dan over ruim 6 maanden wel tegenstanders als Benfica verslaan, en kun je nog iets leuks doen in de EL.



Dat laatste ben ik niet met je eens. Wij hebben met Ramalho, Mwene en Drommel maar drie nieuwe spelers in de basis en we zijn al een tijdje bezig. Voor modern-voetbalbegrippen is dat vrij weinig verandering. Als je de ingaande transfers van Benfica ziet is dat een veel grotere lijst. Je zou juist verwachten dat PSV een voordeeltje heeft van de fase in het seizoen. Als we dergelijke clubs later in het seizoen tegenkomen wordt het denk alleen maar lastiger.

 

+1/-0

Ik zei vooraf al dat het lastig zou gaan worden om te scoren, en dat is inderdaad gebleken. Tegen Heracles en Cambuur krijg je zelfs op halve kracht een lading mogelijkheden. Tegen Benfica moet je echt 100% zijn om een paar kansjes te creëren.

Na 180 minuten voetbal, waarvan 60 tegen een tiental, is het aantal kansen wat we voetballend hebben gecreëerd gewoon heel pover. Dat is geen schande, want Benfica is een ploeg die de kunst van het tegenhouden verstaat.

Toch hadden we uiteindelijk aan de goede kant van de score moeten staan. We hebben diverse keren wat pech gehad en over het algemeen hebben we meer laten zien dan de tegenstander. Dat komt natuurlijk ook wel weer doordat de tegenstander na 10 minuten al voor stond en dat wij dus 170 minuten hebben moeten terugknokken.

Eigenlijk is alles over gisteren al gezegd. PSV krijgt een paar mogelijkheden, waaronder één echt dikke kans, en dan moet je gewoon scoren. Overigens ook weer opvallend dat die kans ontstond uit de ene spaarzame defensieve misser van de Portugezen. Het moment van Madueke voor rust en de kans van Vertessen in de slotfase waren lastige kansen. Natuurlijk, ze kunnen erin, maar de keeper verkleinde zijn doel uitstekend. Het mooie gekrulde schot voorlangs van Madueke in de eerste helft had er natuurlijk wel zo maar in kunnen vliegen.

Verder zie je gewoon dat we, ondanks de enorme progressie t.o.v. het eerste deel van dit kalenderjaar, de kwaliteit tekort komen om een ploeg als deze naar huis te sturen. Madueke werd uitstekend bespeeld, Gakpo was dreigend maar werd goed van het doel af gehouden, Zahavi is voetballend geen wonder maar krijgt dan toch die ene kans. En onze backs zijn dan net niet verfijnd genoeg om in deze drukte het overzicht te houden.

De kwaliteit van de bank is een tweede punt van zorg. Bruma deed het leuk tegen Cambuur, maar had gisteren niets in te brengen. Vertessen is een leuke, enthousiaste knul, maar komt nog veel finesse te kort. De enige "CL-waardige" vervanger die we hebben is Pröpper, en die was er gisteren niet bij. Dan zie je dus dat je helemaal niets kunt forceren. De grote, sterke Fofana had maandag nog 80 minuten gespeeld, dus die kon je er gisteren ook niet bijgooien.

Ondanks het resultaat, ben ik toch onder de indruk van wat PSV heeft laten zien in dit tweeluik. We hebben een gerenommeerde tegenstander 3 helften lang onder druk gezet en aan het wankelen gebracht. Sportief gezien denk ik dat we in de Europa League meer te zoeken hebben dan in de Champions League, dus deze uitschakeling is eigenlijk niet eens heel rampzalig (financieel en qua status uiteraard wel). Echter, de Europa League is in de nieuwe opzet een mooi toernooi met veel ploegen uit de top 15 landen van Europa. Ik ben benieuwd wie er vrijdag uit de koker komen en dan gaan we hopelijk 6 mooie wedstrijden zien waar we vanuit onze kracht kunnen spelen in plaats van dat we overgeleverd zijn aan de gratie van de grote ploegen die misschien wat wissels opstellen in de wedstrijden tegen de club uit pot 4.

En daarnaast is er nog een week tijd om onze selectie te verversen / versterken. Hopelijk gaan er nog wat mutaties komen, want zoals je gisteren kon zien gaan we het op deze manier niet redden om tot de winter 2 wedstrijden per week te spelen én deze tot een goed einde te brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 25 augustus 2021 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 25 augustus 2021 om 08:12:

...

We zijn een team in opbouw, met een selectie die onaf is. Als we in de EL en competitie langzaam aan kunnen verbeteren, wie weet kun je dan over ruim 6 maanden wel tegenstanders als Benfica verslaan, en kun je nog iets leuks doen in de EL.



Dat laatste ben ik niet met je eens. Wij hebben met Ramalho, Mwene en Drommel maar drie nieuwe spelers in de basis en we zijn al een tijdje bezig. Voor modern-voetbalbegrippen is dat vrij weinig verandering. Als je de ingaande transfers van Benfica ziet is dat een veel grotere lijst. Je zou juist verwachten dat PSV een voordeeltje heeft van de fase in het seizoen. Als we dergelijke clubs later in het seizoen tegenkomen wordt het denk alleen maar lastiger.



Dan kijk je naar poppetjes. Ik kijk naar het systeem en de belangrijkste pionnen. We speelde 4-2-4 met Rosario en Sangare op het middenveld. Dat is nu totaal anders en moet helemaal ontdekt worden. Madueke die ineens een belangrijke speler is, maar dat nog helemaal niet gewend is, en een nieuwe defensieve as inclusief keeper, die moeten leren samenspelen. Voordat dat allemaal draait en automatisch gaat, ben je maanden verder.

 

+2/-0

Gisteren gekeken en vanaf ongeveer de 60ste minuut veranderde mijn gedachtegang van "yes we gaan de cl in" steeds meer naar "die bal gaat er gewoon niet meer in". Ik denk dat iedereen dat gevoel wel een beetje had. Het zat allemaal niet mee en we speelden niet heel groots. Dat onze tegenstander dan zo typisch het spel vertraagt is gewoon sneu, mogen ze trots op zijn. Die gaan hopelijk er 6x aan in de cl. We moeten wel gewoon trots zijn op psv, vergelijk dit eens met ons vorige Europese seizoen. Alleen dankzij individuele acties van Malen werden we groepswinnaar en tegen Olympiakos ga je er als amateurs vanaf.

 

+1/-0

Helaas, maar gewoon net niet goed genoeg voor de CL. We hebben gewoon goed gespeeld maar net niet dat geluk (ervaring/kwaliteit?) gehad om van die drie grote kansen er eentje te maken, dat is nou net het verschil met CL niveau.

Ik denk ook niet dat de wissels of tactiek deze keer helemaal anders hadden gemoeten, had het misschien net iets anders willen zien maar dat zou natuurlijk ook geen garantie zijn (v Ginkel laten staan, Fofana voor de leeuwen).

Zo'n rode kaart heeft ons denk ik ook niet geholpen. Vanaf het begin zag je al dat die gasten hier kwamen voor het minimale resultaat, na de rode kaart ging bij hun de knop om en gaf het ze ook een vrijbrief om extreem voor de 0 te gaan. Waar wij juist in een omschakeling met wat ruimte extreem gevaarlijk kunnen zijn kon je dat wel vergeten vanaf dat moment. Dan heb je natuurlijk ook nog te maken met een extreem geslepen ploeg die dat uitstekend kunnen uitvoeren (een scheidsrechter die zich makkelijk laat bespelen wil dan ook niet helpen.. maar dat mag geen excuus zijn aangezien iedereen dat zag aankomen).

"ze moeten het veld breed houden" "de backs lopen de ruimtes dicht"... Tja die gasten spelen met 5 of 6 verdedigers.. als je daar iets aan had willen doen had het veld gewoon 20 meter breder moeten zijn. Die gasten hebben gewoon top verdedigd.

Ondanks dat het even een klap is om te verwerken zie ik wel positieve dingen, we zitten gewoon heel dicht tegen dit niveau aan (waarbij ik denk dat als we door waren gegaan Benfica een ploeg zou zijn waarmee je om de 3e plek zou strijden). Ik zie een ploeg met een idee, ze willen blijven voetballen, ook al lukt het misschien niet helemaal.. het hollen en draven van vorig jaar is gelukkig verdwenen.

In de EL is alles mogelijk en als dit al een soort van "off-day" is voor ons zie ik een hele leuke competitie tegemoet!

(Oja, ook wel pech dat Davy er dan net niet bij is om in te vallen)

 

+3/-0

Ondanks dat we niet sterk speelden, hebben we (voor CL-begrippen) voldoende kansen gehad om te scoren via Max, Madueke, Vertessen en Zahavi. Waarom die laatste in godsnaam de voorzet van Gakpo hard met rechts (5 meter voor een leeg doel) zo wil binnenschieten is mij raadsel. Met links rol je zo'n bal er gewoon beheerst in. In de CL moet je gewoon als team de kansen afmaken die je krijgt, anders heb je er niks te zoeken. Gister: 20 schoten, 8 op doel, 0 goals. Verder was de Griekse keeper van Benefica, net als in de vorige wedstrijd, weer de ster.

De wissels waren naar mijn mening slecht. Met Van Ginkel en Madueke haal je bewezen doelpuntenmakers eruit (48 goals uit 127 wedstrijden voor PSV) en de spelers die daarvoor in de plaats komen (Vertessen, Bruma en Thomas) komen niet verder dan 10 goals uit 107 wedstrijden voor PSV. En als Madueke echt vermoeid zou zijn geweest dan had Schmidt hem afgelopen weekend niet na rust met een 2-0 voorsprong tegen Cambuur in moeten laten vallen. En Van Ginkel weet over het algemeen goed waar hij zich moet positioneren voor de goal, daar heeft vermoeidheid ook geen invloed op.

Ik begrijp overigens niet waarom we ineens geen directe corners meer durfde te nemen, de varianten / korte corners waren in ieder geval totaal niet effectief. Terwijl je in zo'n wedstrijd juist tijdens de dode spelmomenten soms met wat geluk iets voor elkaar kan krijgen wat met veldspel niet lukt. En als het aan koppers ontbreekt (wat volgens mij niet eens het geval is), heb je de selectie dus niet goed samengesteld.

Dit bericht is gewijzigd op 25 augustus 2021, 14:07:25.

 

+2/-0

Benfica bij Bayern en Barcelona. Dus die zien we normaliter wel weer terug in de EL. Hopelijk dan wraak.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Benfica