Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: AZ - PSV, vandaag om 21.00

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vanavond in het kaasland komt PSV een stoomcursus gehakt maken geven. De danig verzwakte Alkmaarders krijgen voetballes van de grote Veni Vedi Vinicius en zijn maten.
Of denkt iemand daar nog anders over?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 11 september 2021 om 12:35:

Vanavond in het kaasland komt PSV een stoomcursus gehakt maken geven. De danig verzwakte Alkmaarders krijgen voetballes van de grote Veni Vedi Vinicius en zijn maten.
Of denkt iemand daar nog anders over?


De grote Veni Vidi is er niet bij en een aantal van zijn maten zijn ziek zwak of misselijk. Gehakt maken nee dus, maar een kleine overwinning moet toch te doen zijn.

 

+2/-0

Ik verwacht toch wel een lastige wedstrijd zo na de interlandbreak. AZ heeft misschien wat aansprekende spelers laten gaan, maar de 3 punten lijkt me zeker geen een-tweetje. Ik denk wel dat PSV zal winnen: 1-2. Vinicius heeft nog geen werkvergunning trouwens. Ben benieuwd hoe het loopt met Boscagli op het middenveld i.p.v. Sangare. Normaliter zou je meer voetbal krijgen, maar wat kracht missen.

 

+1/-0

Ik vind Boscagli in de duels ook zeer behoorlijk en koppend ook. Mijn verwachting is dat we er niet zwakker van worden. Hierdoor heb je op het middenveld ook gezonde concurrentie en krijgt Obispo de kans om zich te laten zien.

 

+1/-0

Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van AZ. Zonder Stengs, Boadu, Koopmeiners, Svensson en Bizot spelen ze heel behoorlijk. Ik zou zelfs durven beweren dat AZ beter speelt dan wij doen. We creëren ook nauwelijks iets.

Hopelijk kunnen we de tweede helft meer uitrichten en die drie punten meenemen.

 

+2/-0

Wat een goal...

 

+1/-0

Volgens mij kwam AZ daar met het 'Gakpo moment' toch wel goed weg. Volgens mij was het toch echt onze EinTovenaar die eerder bij de bal was en deze speelde.

Hopelijk trekken we de overwinning over de streep.

 

+1/-0

Lekkere goal, Yorbe! Ik dacht zelf aan buitenspel, dus kon niet direct juichen, maar gelukkig telt 'ie. Heel fijn, eerste kans in de tweede helft, of zo 😅?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 11 september 2021 om 22:28:

Lekkere goal, Yorbe! Ik dacht zelf aan buitenspel, dus kon niet direct juichen, maar gelukkig telt 'ie. Heel fijn, eerste kans in de tweede helft, of zo 😅?



Deed Yorbe inderdaad echt lekker in de 1 tegen 1 tegen die Martins Indi met een draaicirkel van een Airbus.

EDIT 3 lekkere goals wel, knappe uithaal van Ritsu.

Dat wordt dus 12 uit 4.

 

+2/-0

Zo, lekker, Ritsu! Wat mooi, ineens hebben we met Vertessen en Doan prima invallers.

En, nu net zoveel punten gepakt in de toppers als vorig jaar, geloof ik.

 

+2/-0

Het was niet super goed, maar wel super lekker. Ik vond wel dat het een wedstrijd was met een hoog tempo waar de ruimtes toch weer wat te groot werden (zoals Feyenoord uit vorig seizoen) maar nu bleven we defensief wel grotendeels overeind. Als je dan op voorsprong komt verandert dat natuurlijk alles tov vorig jaar. AZ op dit moment treffen was ook wel lekker want ze kunnen beter dan dat ze nu deden en dat gaan ze tegen Ajax en Feyenoord ook wel laten zien. Fijn dat we voor de Eredivisie nu ook weer de vloek van ons af hebben gespeeld.

De goals waren allemaal heel fraai en als je dan toch nog eenvoudig overeind blijft dan heb je gewoon een topavond. Dat de wissels het dan afmaken is wel heel fijn. Bruma Vertessen Doan Madueke Zahavi en Gakpo hebben allemaal al belangrijke goals gemaakt en dat is wel lekker als je niet afhankelijk bent van 1 speler. Ik zeg niet dat het lekker is om te beginnen met Bruma en Doan op de flanken maar als er ruimte is en je kunt Vertessen en Bruma brengen is dat wel lekker en als er juist geen ruimte is dan kun je Doan ook wel goed gebruiken als invaller. Voor je het weet gaan Mauro en Thomas ook nog scoren als ze eens in moeten vallen.

Ik kan alle kritiek op Schmidt en PSV prima handelen na een 3-0 overwinning. Laat ze maar zeuren, ze worden al banger en als we Feyenoord ook op rollen hebben we nog best een fijn schema voor de boeg. Nu Pröpper en Sangaré snel fit krijgen want die hebben we ook knetter hard nodig.

 

+1/-0

Het was een wedstrijd waarin PSV aan de bal duidelijk niet de vorm had. Van Ginkel, Götze, Madueke en Zahavi waren niet goed. Deels de verdienste van AZ, vooral simpelweg een mindere dag.

Wat me enorm tevreden stelde was dat PSV dit zelf gedurende de wedstrijd ook herkende en er vervolgens in slaagde zonder bal wél goed te zijn en vrijwel niks weg te geven. Dan is het natuurlijk wel lekker dat Boscagli de 0-1 zo tegen de touwen jaagt.


De verdedigende organisatie onder leiding van Ramalho lijkt fors verbeterd t.o.v. vorig seizoen. Dat is een geruststellende gedachte. Daarnaast hielpen onze invallers ons dit keer naar de overwinning, wat ook lekker is. Doan en Vertessen vielen prima in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 september 2021 om 10:17:

Het was niet super goed, maar wel super lekker. Ik vond wel dat het een wedstrijd was met een hoog tempo waar de ruimtes toch weer wat te groot werden (zoals Feyenoord uit vorig seizoen) maar nu bleven we defensief wel grotendeels overeind. Als je dan op voorsprong komt verandert dat natuurlijk alles tov vorig jaar. AZ op dit moment treffen was ook wel lekker want ze kunnen beter dan dat ze nu deden en dat gaan ze tegen Ajax en Feyenoord ook wel laten zien. Fijn dat we voor de Eredivisie nu ook weer de vloek van ons af hebben gespeeld.

De goals waren allemaal heel fraai en als je dan toch nog eenvoudig overeind blijft dan heb je gewoon een topavond. Dat de wissels het dan afmaken is wel heel fijn. Bruma Vertessen Doan Madueke Zahavi en Gakpo hebben allemaal al belangrijke goals gemaakt en dat is wel lekker als je niet afhankelijk bent van 1 speler. Ik zeg niet dat het lekker is om te beginnen met Bruma en Doan op de flanken maar als er ruimte is en je kunt Vertessen en Bruma brengen is dat wel lekker en als er juist geen ruimte is dan kun je Doan ook wel goed gebruiken als invaller. Voor je het weet gaan Mauro en Thomas ook nog scoren als ze eens in moeten vallen.

Ik kan alle kritiek op Schmidt en PSV prima handelen na een 3-0 overwinning. Laat ze maar zeuren, ze worden al banger en als we Feyenoord ook op rollen hebben we nog best een fijn schema voor de boeg. Nu Pröpper en Sangaré snel fit krijgen want die hebben we ook knetter hard nodig.



Precies - met name het ontbreken van Sangaré ga je in de wedstrijden tegen Real Sociedad en Feyenoord wel zien. Er werden nu te weinig ballen afgepakt/tweede ballen gewonnen waardoor AZ steeds tot 20 meter van de goal kon komen. Nu hadden ze AZ daar wel in de tang maar dat kun je niet steeds zo blijven doen lijkt me, zeker niet als er een goede rechtsbuiten op Max staat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: AZ - PSV, vandaag om 21.00