Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » PSV - Real Sociedad (EL)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wat schieten we onszelf toch (weer) in de voet! We geven de grootste kansen cadeau terwijl we zo ons best doen om kansen te creëren.

Al moet ik zeggen dat dit Real Sociedad echt een goede ploeg is. Goede organisatie, vaardig aan de bal en sterk in de omschakeling.

Toch zat een overwinning erin. Zeker in de slotfase bibberen de Spanjaarden. Echter zullen we achterin minder ruimte moeten weggeven en minder simpele ballen moeten inleveren om dit soort wedstrijden te gaan winnen en de volgende stap te zetten.

 

+1/-0

Voor mijn gevoel was het de hele tweede helft - ze kwamen zelfs al vertraagd de kleedkamer uit. ;)

Ik had niet de indruk dat de spelers van PSV erdoor uit hun spel raakte; de spelers die gewisseld werden zaten de hele wedstrijd er niet lekker in (uitgezonderd Madueke die nog een aardige eerste helft speelde, maar wel na rust eigenlijk niks meer heeft laten zien).
Het laatste kwartier rook iedereen bloed, maar ook daar ging Sociedad wel nog door met tijdrekken, met die hele vreemde wissel die dan toch niet door ging als toppunt. Ook sjokten ze het hele veld weer eens over terwijl dat duidelijk niet de nieuwe regel is (al vond ik daar de scheids minstens net zo warrig).
Wat dat betreft is ook in totaal 7 minuten blessuretijd met 10 wissels, 4 goals en diverse blessurebehandelingen waarvan eentje van een minuut of 5 ook aan de korte kant.

 

+1/-0

Zolang je niet met zuivere speeltijd gaat voetballen, blijft dit een issue. Echter, indien je aan zeven minuten (!) blessuretijd niet genoeg hebt had je het zelf maar eerder moeten afmaken.

Ik vond zeven minuten blessuretijd vrij netjes om eerlijk te zijn. Hoe lang wil je dan dat de scheidsrechter door laat voetballen, nog een extra kwartier?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 17 september 2021 om 08:10:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 september 2021 om 21:41:

We krijgen belachelijk veel goals tegen uit voorzetten van de zijkant. Tegen Groningen, Galatasaray en nu ook twee. Ik weet niet precies wat je daaraan kan doen, maar het lijkt me wel iets wat aandacht verdient.



Max niet opstellen.



Ik vind het echt veel te makkelijk om de schuld nu volledig bij Max te leggen, aangezien de assist gisteren twee keer werd gegeven door de rechtsback. Bij de 1-1 laat Götze hem lopen en bij de 1-2 doet Gakpo precies hetzelfde. Al greep zeker bij de 1-2 Max ook te slap in waardoor de bal bij die back kon komen uiteindelijk.

Hetzelfde probleem had je ook tegen Groningen. Toen kreeg Mwene alle kritiek omdat de twee voorzetten van zijn kant kwamen. Hij kwam echter keer op keer tegenover twee man omdat Madueke steeds zijn man liet lopen.

Edit: Even de goal van Galatasaray teruggekeken. Daar is exact hetzelfde probleem. Madueke die zijn man laat lopen en die kan vervolgens de voorzet geven. Het doelpunt in Istanbul ontstaan omdat Mauro de bal verspeelt en vervolgens veel te slap het duel in gaat zodat Mwene moet uitstappen.

Natuurlijk moeten ook zij zelf veel scherper zijn, maar het is echt veel te makkelijk om nu puur te gaan wijzen naar de backs.

Dit bericht is gewijzigd op 17 september 2021, 10:01:06.

 

+1/-0

Jup, en volgens mij kan dat nooit aan een poppetje liggen, maar doe je dat als team. Wat je precies anders moet doen, geen idee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 september 2021 om 22:31:

Wat windt ons publiek zich op, die jongen heeft gewoon kramp 😅. Het is niet alsof Sociedad hier antivoetbal zit te spelen.



Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Ik weet niet of het op tv ook te zien was, maar meerdere keren lag er een speler van Sociedad 'zwaar geblesseerd' op het veld na een duel om vervolgens toch op te staan als de scheids er niet intrapte en er doorgevoetbald werd.

 

+1/-0

Was wel te zien, maar deze jongen had duidelijk kramp en werd gewisseld. Dan zie ik volwassen mannen middelvingers opsteken en die jongen de huid vol schelden en dan kijk ik toch met een kleine glimlach 😅. Misschien vatten we het als publiek dan íets te persoonlijk op 😉.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 september 2021 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 17 september 2021 om 08:10:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 september 2021 om 21:41:

We krijgen belachelijk veel goals tegen uit voorzetten van de zijkant. Tegen Groningen, Galatasaray en nu ook twee. Ik weet niet precies wat je daaraan kan doen, maar het lijkt me wel iets wat aandacht verdient.



Max niet opstellen.



Ik vind het echt veel te makkelijk om de schuld nu volledig bij Max te leggen, aangezien de assist gisteren twee keer werd gegeven door de rechtsback. Bij de 1-1 laat Götze hem lopen en bij de 1-2 doet Gakpo precies hetzelfde. Al greep zeker bij de 1-2 Max ook te slap in waardoor de bal bij die back kon komen uiteindelijk.

Hetzelfde probleem had je ook tegen Groningen. Toen kreeg Mwene alle kritiek omdat de twee voorzetten van zijn kant kwamen. Hij kwam echter keer op keer tegenover twee man omdat Madueke steeds zijn man liet lopen.



Vind ik ook - Max is ook niet in zijn beste vorm, maar hier kwam hij 2x tegen 2 man te staan door het niet doordekken vanuit middenveld/aanval. Dan is het ook wel lastig verdedigen. De tweede bal raakt hij wel, maar niet voldoende. Minstens zo zorgelijk is het verdedigen van de voorzetten in het midden. Ja, bij de 1-1 glijdt Ramalho weg en ja, de bal wordt door Max bij de 1-2 van richting veranderd, maar 2x staan er mensen gewoon vrij op 8 meter van de goal en dat zou nooit moeten kunnen.

 

+1/-0

Wat een geweldige wedstrijd om zo op donderdagavond te kijken. Het bewijs dat de EL voor ons niet perse iets slechts is in tegenstelling tot voorheen. De spanning was bij mij wel echt aanwezig en de laatste 10 minuten waren een aanval op mijn gezondheid en met alle kansen over en weer kun je wel spreken van een terechte uitslag ondanks dat PSV het meest recht had op de overwinning.

Vrijwel alles wat je kon verwachten op voorhand gebeurde maar dat PSV met een 1-0 voorsprong het zo makkelijk uit handen gaf had ik niet verwacht. We hadden het niet makkelijk maar met de wind in de rug en de steun van het publiek had ik wel verwacht dat we in ieder geval tot aan de rust het wel vast hadden kunnen houden. Maar dan zie je dat het ook zo 1-2 staat zonder dat Sociedad nou heel veel goed deed en wij zoveel fout. Ramalho had een ongelukkig momentje en de 2e valt ook precies goed.

In de tweede helft kwamen we er weer goed bovenop in tegenstelling tot vorig jaar tegen Granada. Teze weet ook wel dat die bal erin had gemoeten en dan was het feest compleet geweest en nu blijft de kater een beetje hangen omdat je graag 3 punten had gehad. Het voordeel is wel dat je deze tegenstander pas treft in de laatste speelronde waarbij je zelf wellicht al veilig bent of zij al veilig kunnen zijn.
Ik heb meteen even gekeken maar Real Sociedad-PSV is 4 dagen na Sociedad-Real Madrid en 3 dagen voor Real Betis-Sociedad.

Persoonlijk ben ik niet zo negatief over deze wedstrijd. Je kunt niet alles winnen en soms is niet verliezen ook wat waard. We hebben al Galatasaray (2x) FCM (2x) Ajax AZ en Groningen al verslagen en vrijwel allemaal uit. We hebben buiten Cambuur thuis alleen Heracles uit als 'eenvoudige' wedstrijden gehad dus we doen het niet slecht in deze zware eerste maanden. Er is volop perspectief en ik vertrouw op een winst tegen Feyenoord om deze kater weg te spoelen.

We hoeven niet bang te zijn dat Feyenoord het niveau van Sociedad gaat benaderen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » PSV - Real Sociedad (EL)