Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - FC Zwollywood; zaterdag 16 oktober om 21u

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Tijd om aan het doelsaldo te werken. Maar waarom de zaterdag begint met een wedstrijd om 16.30, dan twee om 18.45 en daarna twee om 21.00 is mij een raadsel. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind zulke late wedstrijden vervelend. Heb 3 kinderen waarvan de jongste 0 jaar is, tot 23u opblijven is nauwelijks te doen 😅.

 

+1/-0

PSV, Ajax en Feyenoord mogen niet tegelijk spelen. Als ze alle drie op zaterdag (willen) spelen krijg je dan dit

 

+1/-0

Late wedstrijden zijn heerlijk. Ik heb 2 kinderen waarvan de jongste 8 jaar is. Zo kan ik mijn zaterdag nog besteden met hun en heb ik dus nog iets aan mijn zaterdag en kan ik ook nog naar de voetbal met mijn vrienden.

 

+2/-0

Daarom vond ik zelfs de zondagavond wedstrijd prima - kan ik eerst de dag met mijn gezin doorbrengen om vervolgens nog naar het voetbal te gaan. Al snap ik wel dat zondagavond voor niet iedereen even gelukkig is.

 

+2/-0

Dat dus, ik vind die late wedstrijden ook helemaal prima.

Over de wedstrijd; hopelijk weer eens een ouwerwets zaterdagavondje PSV met veel goals en een lekker sfeertje, zin in!

 

+1/-0

Hopelijk kunnen we deze wedstrijd morgen sneller beslissen dan het vorige "makkie" tegen Sparta. Ontspannen toewerken naar de clashes met Monaco en Ajax is wel fijn. Ben benieuwd hoe het elftal zich gaat presenteren. Er komt nu echt een blok van de waarheid aan. De uitglijders die we het vorige blok hebben gemaakt, kunnen we ons nu niet meer permitteren, anders is het seizoen voor de kerst al min of meer mislukt.

Het is tijd om weer in die flow van Gala-Ajax-Midtjylland te komen, te beginnen met een sterke, overtuigende overwinning op Zwolle!

 

+1/-0

Zaterdagavond om 21u mag van mij 17x per jaar in het Philips Stadion. Alles beter dan dat de maandag erbij komt.

De makkelijkste wedstrijd van het jaar in mijn ogen. Vrijwel topfitte ploeg die nog op alle fronten op koers ligt met een bijzonder gretige trainer en een vol Philips Stadion tegen een team wat en niet kan verdedigen en niet kan scoren en met een keeper van 160cm.

Ik verwacht niet enkel een makkelijke wedstrijd maar ook wel een leuke wedstrijd waarbij de groep weer een beetje bij elkaar gehouden kan worden en waar we topfit richting Monaco en Ajax gaan. Aan het doelsaldo werken is dit jaar weer totaal niet aan de orde want Ajax is nu al niet meer in te halen en daar zal het echt niet op aan komen tov Ajax. En ik mag hopen dat we Feyenoord AZ en Utrecht ook wel eerder afschminken.

 

+1/-0

fc Zwollywood, serieus??

 

+2/-0

Beetje restECP voor de hekkensluiter ;).

Hopelijk kunnen we weer zo direct spelen als aan het begin van het seizoen. Het gaat om schoten, schoten en meer schoten tegen dit soort teams. Het veld moet breed gehouden worden en elke meter ruimte moet worden benut. Götze moet schieten als de bal los ligt randje 16. Als Zahavi uitzakt moet iemand de 16 in duiken. Dan hebben we genoeg kwaliteit om in een half uur de wedstrijd te beslissen en kunnen we daarna gaan sparen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 15 oktober 2021 om 17:12:

fc Zwollywood, serieus??



https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwollywoodlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 oktober 2021 om 20:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 15 oktober 2021 om 17:12:

fc Zwollywood, serieus??



https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwollywoodlink


Dank voor deze link👍mijn kennis over Zwolle is een stuk toegenomen.

 

+1/-0

😄

 

+1/-0

Zwollywood hè....

 

+1/-0

Ongelooflijk, laatste minuut voor rust, geef gewoon die bal voor! De time-management bij PSV is zo dramatisch bij PSV dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 16 oktober 2021 om 21:40:

Zwollywood hè....



Het is anders werkelijk als een slechte film.

 

+1/-0

Wat komen we weer goed weg. Sparta, Zwolle, Willem II en Eagles. Vier keer ruk. Feyenoord trouwens ook nog in dat rijtje. Het lijkt niet op een titelkandidaat.

Gelukkig hebben we de punten wel.

 

+1/-0

Treurig treurig... 3 punten. Klaar.

 

+1/-0

Inderdaad, na de wedstrijd tegen Sparta een nieuw treurspel in Eindhoven. Gelukkig wederom zonder schade in de vorm van puntverlies. Maar de schade aan mijn hoop op een goed seizoen en het (korte-termijn) aanzien van de club in den lande is er natuurlijk wel degelijk.

Je kan zeggen dat we verdienden te winnen. Dat we meer balbezit, meer schoten en meer kansen hadden. Allemaal waar. Maar in eigen huis zó veel moeite hebben met de nummers 16 en 18 van de competitie is niet des PSV's. Voor hetzelfde geld speel je tegen Sparta 0-0 en verlies je tegen Zwolle met 0-1. Nu komt het met het laatste fluitsignaal in zicht allemaal nog goed.

Als je ziet wat deze ploeg in sommige andere wedstrijden wel kan, dan heeft dit mede met onderschatting te maken. Zoals Boscagli zich laat aftroeven bij die eerste goal, dat mag natuurlijk niet gebeuren. Als je volgende week in de Arena zo verdedigt, ga je er met 8-0 af.

En als je eenmaal in de gemaksmodus zit, dan kom je daar moeilijk uit. En zelfs in die modus waarin PSV afgelopen zaterdag speelde, kreeg het nog heel wat mogelijkheden. Zeker in de eerste helft hebben we een paar goeie acties gezien van Madueke, van Gakpo, maar alles was te onnauwkeurig in de eindpass. Die heerlijke crossbal van Mwene op Götze had een doelpunt moeten opleveren, maar van Götze heb ik nog nooit zo'n slechte bal gezien als wat hij zaterdag produceerde in de richting van Zahavi.

In de tweede helft, na de wissels, leek het helemaal nergens meer op. Vertessen is een enthousiast ventje, maar heeft het overzicht van Stevie Wonder. Uiteindelijk is ie wel weer beslissend, maar hij is nog zo druistig dat je echt nog niet op hem kan bouwen. Zahavi speelde een dramatische pot, maar kwam af en toe nog wel in scoringspositie. Vinicius heb ik op geen enkele goede actie kunnen betrappen.

Ik knijp mijn handen dicht met de drie punten, maar ik vrees met grote vrezen voor de potjes van de aanstaande week.

 

+1/-0

Ik vind uitwedstrijden en thuiswedstrijden niet zo met elkaar te vergelijken dus ik probeer het even te zien in een rijtje met Cambuur en Sparta want dat zijn echt 3 van de makkelijkste wedstrijden die je op een jaar hebt. Tegen Cambuur speelde we met Mauro en Bruma gewoon makkelijk naar 3-0 voorsprong om vervolgens de wedstrijd gewoon easy uit te spelen maar tegen Sparta en Zwolle speelde we op volle oorlogsterkte en volgens mij ook topfit en krijgen we het gewoon niet voor elkaar om gewoon simpele goals te maken. Dus niet een bonus goal in de vorm van een corner, vrije trap of afstandschot maar gewoon 'simpele' goals. Zowel tegen Sparta als Zwolle hebben we wel genoeg kansen gehad dus het zit hem echt in de kwaliteit voorin.

Dat die eerste bal er meteen in vliegt helpt allemaal niet mee maar het had na 15 minuten toch ook gewoon 3-1 moeten zijn. Dat het uiteindelijk allemaal goed komt (zoals Emmen vorig jaar met Romero) verbloemt het wel iets maar ik ben over 3 weken niet vergeten hoe moeizaam dit weer ging.

Zoals Bas hierboven ook zegt is het vooral een deuk in het vertrouwen dat we dit een jaar lang gaan vol houden. En ik vind de wedstrijd tegen Monaco veel belangrijker dan de wedstrijd tegen Ajax dus ik kijk nog niet te veel naar zondag maar ik kan me zo niet echt voorstellen dat wij Ajax pijn kunnen doen, niet defensief en zeker niet offensief. En als je dan kijkt naar de langere termijn waarbij we ook alle serieuze tegenstanders als Vitesse Twente Heerenveen Ajax AZ en Utrecht op bezoek krijgen kan ik me niet voorstellen dat we er max 2 a 3 niet winnen thuis. Terwijl dat onze kracht altijd was in kampioenschap seizoenen.

Onder aan de streep kun je natuurlijk wel spreken over een fase van overleven voor PSV. Waar we uit de startblokken zijn geschoten ging het tegen Feyenoord fout en sindsdien is het niet overtuigend meer. Gelukkig wel 3x de wedstrijd over de streep getrokken in de slotfase van de wedstrijd.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - FC Zwollywood; zaterdag 16 oktober om 21u