Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Monaco

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Dit wordt de avond van PSV, heb er een goed gevoel bij. Ik verwacht 3-1. Dan met goed gevoel naar zondag en de nr 1 positie over nemen van die andere club.

 

+2/-0

Laten we het hopen, maar het spel van de afgelopen weken – en dan met name de verdedigende kwetsbaarheid en de inefficiëntie voor de goal – stemt mij helaas minder positief. Maar wie weet kunnen het Europese podium en de grote belangen misschien krachten losmaken waar het in de competitie de laatste weken aan ontbreekt. Ik ga het met spanning volgen voor de tv en duim voor een goed resultaat.

 

+1/-0

Ik heb ondanks de moeizame overwinningen tegen Sparta en PEC ook best wat vertrouwen in vanavond. Het zal een wedstrijd worden waar de tegenstander ook wil voetballen. Een wedstrijd waarin PSV beseft dat ze 100% scherpte nodig hebben. Ik heb goede hoop dat we vanavond een goede pot op de mat kunnen leggen. Of dat genoeg is voor een overwinning, moeten we zien. Je moet ook soms dat beetje geluk hebben. Als je echter de ambitie hebt die PSV heeft, dan zijn dit de wedstrijden die je moet winnen. Hopelijk kunnen ze het laten zien!

 

+1/-0

Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen maar ik ken Monaco ook niet zo goed. Als ik ga kijken naar afgelopen jaar waarbij we Olympiakos, PAOK, Granada hebben gehad en dit jaar Sociedad, Galatasaray, Midtylland en Benfica dan schat ik ze in rond Benfica/Sociedad en dat is toch gevaarlijk.

Het wordt tijd dat het eens niet aan de tegenstander ligt hoe we spelen maar dat we zelf de dienst uitmaken. Gewoon knallen en bepalende spelers in vorm... dat zou fijn zijn en dan is alles mogelijk in de EL. Alles.

 

+1/-0

Wat een wedstrijd om met Vinicius te beginnen. Interessant!

 

+1/-0

Eindelijk, nu eens zien wat die jongen kan als die in de basis begint!

 

+1/-0

Het is weer niet veel soeps... :\(

 

+1/-0

We houden geen spelers over voor zondag.

 

+1/-0

Pff, wat hebben we toch een matig team. Dan wel spelen we matig. Linksom of rechtsom, het is matig.

 

+1/-0

Eigenlijk een vergelijkbare wedstrijd met Sociedad, die ons spaarden in de laatste minuut, waar het 4-4, 2-2, 1-1, 1-4 of 3-1 had kunnen worden. En dat is ook precies waar het Schmidtvoetbal voor staat en dat werd gisteren op de minst positieve manier zichtbaar.

Als je zoveel overwicht hebt moet je een trekker kunnen overhalen, maar dat kan dit team niet. Maar het is niet eens zo simpel dat je makkelijk de vinger op de zere plek legt. Als je even naar het offensieve stuk kijkt dan heb je natuurlijk een nieuwe spits op 9 staan maar die deed wel wat een spits moet doen op die positie. Dat het niet gelukkig was is helemaal waar maar het was niet ingewikkeld (zoals 4222 systeem). Maar aanvallend leek het gisteren of de voorste 6 voor het eerst met elkaar speelden en dat vind ik zo moeilijk te begrijpen. En als er dan al een makkelijke oplossing voor handen lag dan worden de gekste individuele fouten gemaakt of nog slechtere keuzes. Als Vertessen in de 84e minuut die bal tegen de touwen jaagt kun je eigenlijk spreken van een glansrijke overwinning met een randje van geluk. Nu krijg je hem om de oren en zit je in een pre-crisis.

Gisteren weer 19 doelpogingen om 7 van Monaco, tegen Sociedad 14 doelpogingen om 7 van Sociedad. Beide teams schoten 4x tussen de palen en scoorden beide 2x. PSV heeft met die 33 doelpogingen maar 3x gescoord. En dan kun je zeggen dat we een te matige selectie hebben die Europees ook maar amper kan scoren maar dat is ook helemaal niet zo. We hebben 19 goals gemaakt in 9 wedstrijden en pas 1x niet gescoord in 9 wedstrijden.

Als je dan naar het defensieve stuk gaat kijken geef je eigenlijk alleen fast break kansen weg waarbij de pressing goed is maar niet goed genoeg waardoor er zoveel ruimte ontstaat dat iedere ploeg daarvan kan profiteren. Die stijl en die pressing is leuk om te zien als het goed gaat tegen tegenstanders die niet het vermogen hebben om de rust te bewaren en met 2 passjes de spits te bereiken maar we zien nu voor de tiende keer dat een serieuze tegenstander niet vast te zetten is op eigen helft. Net als tegenstanders die City 'bij de keel willen pakken' en dan na 7 minuten Sterling alleen voor de keeper hebben staan.

Gisteren kon het alle kanten op en het is wéér niet onze kant opgevallen en dat is een hele dure verliespartij. Overwinteren in de EL kent nog 2 routes en de ene is via gelijkspel in Monaco en winst in San Sebastian of winst in Monaco en gelijk in San Sebastian. Beide acht ik vrijwel kansloos met de situatie waarin we zijn beland.

 

+4/-0

Mooie analyse die de vinger op de zere plek legt. Die aantallen doelpogingen zeggen te weinig. Als dat kansje van Vertessen in de 84e minuut erin was gegaan, dan was het een wondergoal geweest. Ik heb gisteren na de 1-1 geen doelrijpe kans meer gezien (ja eentje, die ging er ook in aan de andere kant).

Als je de goals van Sociedad bekijkt, dan ziet het er zo simpel uit. Voorzetje, vrije man vinden, binnentikken. Precies zoals de 1-2 gisteren ook viel. Wij geven in defensief opzicht op momenten zoveel ruimte weg, om gek van te worden. Dan hou je het in die 2e helft 44 minuten prima dicht. Speelt Mwene een uitstekende partij. Is Ramalho ook heersend als vanouds. Maar 1 moment van onoplettendheid en het is gedaan.

Deze ploeg is, ondanks dat sommige spelers best wel wat individuele klasse hebben, wederom niet goed genoeg om te presteren wat wij als supporters graag willen. Waar ik de filosofie van Schmidt het afgelopen jaar hard verdedigd heb, en ook nu nog steeds geen tegenstander ben, baal ik enorm van het feit dat wij het te vaak te makkelijk uit handen geven en dat is echt wel een gevolg van de manier van spelen.

En als dan, in tegenstelling tot in juli/augustus, er geen positieve hoogtepunten meer zijn, dan is er vrij weinig om van te genieten als PSV-supporter. Het mooiste wat we de afgelopen maand gezien hebben, is de overwinning van Utrecht in Amsterdam en dat is toch een vrij pijnlijke conclusie.

 

+1/-0

Iedereen komt naar binnen, naar de as van het veld. Daar is het enorm druk, en gaat PSV proberen te combineren tot er eentje vrij voor de keeper staat. Ploegen die verdedigend staan wachten gewoon af en schakelen snel om na een foute pass. PSV heeft de laatste tijd duidelijk laten zien dat de verdediging er organisatorisch slecht bij staat, bij een snelle omschakeling en veel lopende mensen van de tegenstander.
Al was dat er gisteren precies eentje (Boadu) die in de eerste helft in zijn eentje tot 3 keer toe slim wegloopt en slechts 1 goal maakt.
PSV krijgt gewoon per wedstrijd teveel goals tegen. Gezien het aantal kansen die het weggeeft, is dat een veel te hoog gemiddelde.

Bij PSV staat de spits (Zahavi of Vinicius) op een eiland. Vaak in hun eentje in de zestien tussen 2 a 3 verdedigers. Dus komen ze op het middenveld zich met het spel bemoeien, waardoor er niemand meer voorin staat. Gakpo en Madueke staan stijf aan de zijlijn en komen de meeste tijd ook nog naar binnen waardoor het daar nog drukker wordt.

Gotze zou ik liever zien op de 10 positie, maar hij houdt zich veel bezig met balletjes breed en terug op de 6 positie. Zijn kracht is dat hij geweldige passjes kan geven in de drukte.

Bruma en Vertessen zijn op hun best als ze de ruimte krijgen om te draven. En die ruimte krijgt PSV niet zo vaak de laatste tijd tegen verdedigende teams. Zeker niet als de teams alle tijd krijgen om te gaan verdedigen door langzame opbouw van PSV.

En verder worden de voorzetten van Max blind voor de goal gegeven, waardoor de bal makkelijk verdedigd kan worden.

PSV speelt een systeem wat prima werkt als er veel ruimte is. Maar als je tegen een verdedigende tegenstander moet spelen, kan je niet volgens het gebruikelijke plan spelen, maar moet je kunnen omschakelen naar plan B.

Verder snap ik niet waarom bij een verdedigende corner een of twee snelle mannen een metertje of 25-30 van de eigen goal af gaan staan. Wordt de bal weg gekopt, heb je meteen een goede kans op een snelle counter. Nu gaat PSV met 11 in de eigen zestien staan, waardoor je meteen balverlies lijdt als je de bal weg kopt.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Monaco