Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Monaco - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

0-0 bij rust.

 

+1/-0

- Vertessen

 

+1/-0

Enig idee wat er met hem was? Ik kijk zonder geluid, maar uit het beeld kon ik het niet opmaken.

 

+1/-0

Kan Götze niet spelen met een snotneusje?

 

+1/-0

Het is gewoon een straf om naar te kijken. Hoe kan het zo slecht zijn tegen een ploeg die zoveel toe laat. Nul komma nul positie spel. Gewoon maar wat doen.

 

+1/-0

0 geloof.

 

+1/-0

Ik ben allang blij dat we geen grote kansen tegen krijgen. Dat is de basis, daarna kunnen we nog wel leren voetballen met de bal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 04 november 2021 om 20:06:

Ik ben allang blij dat we geen grote kansen tegen krijgen. Dat is de basis, daarna kunnen we nog wel leren voetballen met de bal.



Er wordt al 1,5 jaar niks geleerd aan en met de bal. De bal wordt gewoon ergens heen gespeeld in de hoop dat iemand erachter rent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 04 november 2021 om 19:37:

Enig idee wat er met hem was? Ik kijk zonder geluid, maar uit het beeld kon ik het niet opmaken.



Schijnt iets met zijn ribben te hebben. Zullen het na de wedstrijd wel horen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 04 november 2021 om 20:10:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 04 november 2021 om 20:06:

Ik ben allang blij dat we geen grote kansen tegen krijgen. Dat is de basis, daarna kunnen we nog wel leren voetballen met de bal.



Er wordt al 1,5 jaar niks geleerd aan en met de bal. De bal wordt gewoon ergens heen gespeeld in de hoop dat iemand erachter rent.



True, true. Maar in elk geval combineren we niet dwars door het midden tot we erbij neervallen. Nu is het gewoon kick 'n rush.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 04 november 2021 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 04 november 2021 om 19:37:

Enig idee wat er met hem was? Ik kijk zonder geluid, maar uit het beeld kon ik het niet opmaken.



Schijnt iets met zijn ribben te hebben. Zullen het na de wedstrijd wel horen



Thanks, hoop dat het meevalt, al liplas ik iets anders.

 

+1/-0

Puntje binnen!

 

+1/-0

Jammer dat we deze niet winnen, wat was dat Monaco slecht.

 

+1/-0

Wij ook trouwens

 

+1/-0

Ik heb de wedstrijd gekeken en op het negentiendertien forum meegelezen (ik heb daar geen account) en ik snap geen hol van "onze" supporters. Met zo'n supporters heb je geen tegenstander meer nodig. Dat voortdurende gejank over het gebrekkige niveau, het gebrek aan creativiteit en het feit dat we geen spelers hebben die een man kunnen uitspelen. Mensen... Gakpo, Madueke, Vinicius, Vertessen, Gotze, vGinkel, Propper allemaal geblesseerd. Dan bij de jeugd, Fofana en Ledezma ook allebei geblesseerd. Vervolgens hebben we Doan, die NET terugkomt van een blessure. Is het dan zo verschrikkelijk raar dat we aanvallend een serieuze jas hebben uitgedaan???

Niet te filmen. Ik ben blij met het punt, jammer dat we uit een dood spelmoment geen goal hebben kunnen maken. De ene enorme kans uit open spel had er overigens wel in gemogen maar het schot van Zahavi werd gekraakt. Ondanks het gebrekkige niveau vond ik dat PSV meer aanspraak maakte op de winst.

En dan het voortdurende wijzen naar ajaks... Als daar Haller, Tadic, Shanice en Berghuis allevier geblesseerd raken, met nog een paar middenvelders erbij, dan gaat toch ook bij hen het niveau omlaag, of niet dan?

 

+4/-0

Iedereen voelt het wegglippen denk ik en dat is niet onterecht. Het enige wat je kunt zeggen is dat PSV Europees 6 uit 10 gewonnen heeft en 2x gelijk, in de ED 8 uit 11 gewonnen en de JCS binnen geharkt. Dat maakt samen 15 uit 22 gewonnen en dat is niet eens zo slecht want je doet overal nog mee. Bij een goede reeks sta je er zelfs beter voor dan in 3 jaar tijd maar er is geen basis om te geloven dat PSV uit bij Sociedad wint en thuis van Ajax en uit bij AZ en/of Heerenveen.

 

+1/-0

Het resultaat is eigenlijk niet eens zo slecht. Zeker gezien de uitslag in Spanje. Het voetbal daarentegen vond ik van een bedenkelijk niveau. Met een fitte Gakpo/Gotze/Propper/Madueke/Van Ginkel ziet het er heel anders uit. Echter die spelers zijn nagenoeg nooit gezamenlijk fit. Een van de hoofdoorzaken is volgens mij de manier van spelen. Het is een variant op ren je rot. Er zit geen rust in het team in balbezit en het positiespel is verschrikkelijk slecht. Juist in balbezit kun je je rust pakken en de tegenstander laten lopen. PSV ,lees Schmidt, wil echter direct naar de goal van de tegenstander. Bij voorkeur door het midden.
Als je iets meer inzakt , creëer je ruimte voor jezelf. Volgens mij is PSV dan veel gevaarlijker. Madueke/Gakpo/Vertessen hebben baat bij deze ruimte.

 

+1/-0

Ik ben het daar niet mee eens en we hebben aan het begin van het jaar laten zien dat het niet zo hoeft te zijn. Het voordeel van zo aanvallend en direct spelen is dat je een grotere kans hebt om vroeg te scoren. Als je vroeg scoort en het liefst 2x dan kun je al het tempo uit de wedstrijd halen. Perfect voorbeeld blijft Twente en Heerenveen uit vorig jaar waar je dus minimaal 3 0 voor moet staan bij de rust en dan de tweede helft beetje rond speelt zonder energie te verspelen. Dit jaar tegen Midtjylland ook binnen 25 minuten 3 0 voor en dan heb je anderhalve wedstrijd gewoon 0 energie te verspillen. Het is ook niet voor niets dat we net daar twee keer de 0 houden. Thuis tegen Cambuur en Groningen kostte ook maar een helft energie omdat je dan al voor staat en tegen het einde de voet van het gas kunt doen.

Het probleem zit hem nu in de kwaliteit op het veld. De selectie is echt wel beter dan wat er nu uit komt. Ik ben bijna op een punt waarbij ik denk dat het tussen de groep en Schmidt niet meer goed komt. Een paar succesjes is het enige wat nog als redmiddel genoeg kan zijn maar precies dat riep ik een jaar geleden ook toen alles instortte.

Tot de winter overleven in de ED en 1 stuntje tegen Sociedad om vervolgens in januari te starten zoals we in augustus zijn gestart is het best case scenario. De EL is leuk maar voor mij mag alle focus op de ED om daar schadevrij de winter in te rollen, maar ik weet 100 % zeker dat Schmidt eerder andersom denkt.

 

+1/-0

De wedstrijd gisteren was dramatisch. Kan me niet heugen dat ik ooit een ander televisieprogramma van dit niveau op heb laten staan. Echt het enige positieve is dat we niet verloren hebben. Boven op de blessuregolf nog weer 2 blessures. Met natuurlijk weer het enige lichtpuntje van de afgelopen weken daarbij: Yorbe Vertessen.

Het jammerlijke is, dat iedereen vooraf had zien aankomen en had kunnen voorspellen dat dit PSV gisteren geen potten zou breken. Van een flitsend elftal met flair en vertrouwen zijn we een zielig clubje geworden dat achterin open huis houdt, grossiert in misverstanden en dom balverlies en waar de aanval al vastloopt voordat je gevaarlijk wordt. Enkel als een club open huis houdt, zoals Twente afgelopen weekend, kunnen we opeens wel scoren.

Dat heeft natuurlijk te maken met de afwezigheid van Gakpo, Madueke en Götze. Het is zeer vervelend dat je 3 van je beste spelers tegelijk moet missen. Als dan ook nog eens één van je goede back-ups, Pröpper, voor de zoveelste keer afhaakt, dan weet je dat het moeilijk wordt. Die Guti bakt er al 3 jaar niks van, dus je kan niet verwachten dat hij gisteren opeens ervoor gaat zorgen dat PSV weer iets van zijn flair terugkreeg.

Maar toch, ook met een compleet elftal is het niveau zienderogen gedaald. Was het dan toch het surplus aan fitheid waardoor we wonnen van Midtjylland, Galatasaray en Ajax? Toen we 2 weken geleden tegen Monaco speelden, hadden we de sterkste opstelling in het veld staan. Toch was het een matige wedstrijd, waarin we met moeite die 1-1 op het bord kregen. En daarna hadden we weliswaar een overwicht, maar toch verlies je die wedstrijd. Het zit dus echt niet alleen maar in die blessuregolf...

Ik ben ook bang dat Schmidt de grip aan het verliezen is. En je kan zeggen dat je nog overal voor meedoet, maar op deze manier is dat slechts een kwestie van tijd. Waar is de tijd gebleven dat PSV gewoon koploper was in deze tijd van het jaar? Ajax heeft al 7 onverwachte punten verspeeld. In plaats dat we er 4 voorstaan, staan we er 2 achter en zijn we er ook nog tevreden mee?

Voorafgaand aan de loting vonden diverse lieden dat PSV de Europa League kon winnen en dat we minstens de halve finale moesten halen. Nou, als je tegen zo'n slecht Monaco 1 punt haalt, dan weet je dat je in dit toernooi ook niks te zoeken hebt. En als je straks Tottenham of Stade Rennes loot in de Conference League, dan lig je er ook zo uit.

De interlandbreak komt zo op het juiste moment. Laten we hopen dat we daarna iets van onze flair terugkrijgen, want het volgende blok gaat écht beslissend worden of 2022 nog iets leuks in petto kan gaan hebben, of dat we beter kunnen gaan breien of piano spelen de rest van het seizoen.

 

+2/-0

En daar ben ik het dus niet mee eens. Dat directe aanvallende spel heeft nog maar zelden tot een vroege voorsprong geleid. Tegen die Denen lukte het inderdaad wel. Maar dat zegt volgens mij alles over het niveau van de tegenstander. Zowel Cambuur als FC Groningen hadden kansen om vaker te scoren. Het is simpelweg te vaak open huis bij PSV. Ik vind dat je bij een club als PSV mag verwachten dat er een goede veldbezetting is en dat het positiespel in orde is. Dan kun je best eens tegen een nederlaag aanlopen doordat de vorm er niet is/ de tegenstander beter is. Maar nu gok je op de bevliegingen van een paar spelers. Als die er niet bij zijn blijft er nauwelijks iets over. De veldbezetting deugt van geen kant.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Monaco - PSV