Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Fortuna Sittardia Combinatie - PSV; zondag 7 november, 14.30u

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Er zijn niet veel teams met meer tegentreffers dan PSV, maar zondag treffen we er eentje. De Limburgers kennen een lastige opening van het seizoen, en zagen een zekere overwinning in Deventer verloren gaan, door de dadendrang van de Deventenaren die na rust de wedstrijd op de kop zetten. In Eindhoven kende PSV een bijzondere en evenzo doelpuntrijke wedstrijd, die het echter wél naar zich toe wist te trekken. PSV heeft het zelden tot nooit makkelijk in het zuiden des lands, of het nou VVV, Roda, NAC, RKC, Willem II of Fortuna is, dus we kunnen al onze borsten nat maken.

 

+1/-0

Dante Rigo was nodig een paar jaar geleden om er een bal in te duwen in de 93e min. Het belooft weer helemaal kut te worden maar rond zondagochtend heb ik er wel weer vertrouwen in. Als ze winnen kijk ik wel uit om daarna Feyenoord AZ te loeren.

 

+1/-0

Als geboren Sittardenaar draag ik Fortuna nog altijd een warm hart toe. Daarom is het dubbel pijnlijk dat dit seizoen mijn beide clubjes zo ontzettend slecht presteren. Fortuna was vorig jaar oké, maar is (mede door het vertrek van Polter) veel zwakker geworden. Van PSV kan ik nog steeds niet bevatten hoe die flitsende ploeg van begin augustus is verworden tot een pathetische parodie op een voetbalelftal.

Natuurlijk zijn de blessures daar deels debet aan, maar we verloren ook met een fit elftal van Willem 2 en slechts 2 weken geleden kwamen we op oorlogssterkte niet verder dan een 1-1 tussenstand tegen Monaco, een wedstrijd die zelfs nog verloren werd nadat onze 2 kwaliteitsaanvallers geblesseerd uitvielen. En hoe weinig bijzonder Monaco is, dat hebben we nu 2x gezien.

Al met al vind ik het totaal ongepast om over een titelrace of wat dan ook te praten. PSV heeft maar 1 doel, en dat is wedstrijden winnen. Dat is al lastig genoeg en pas als dat weer een periode lang lukt, liefst ook nog met beter spel, dan kunnen we misschien weer eens kijken of er iets haalbaar is dit seizoen.

Het PSV van dit moment is zo zwak, dat ik denk dat we zélfs tegen Fortuna niet eenvoudig zullen winnen. De Sittardenaren zullen opportunistisch gaan spelen, en PSV is de afgelopen periode zo betrouwbaar als Joran van der Sloot. Natuurlijk kunnen we ook net zo goed een keer per ongeluk de 0 houden, dat lukte gisteren ook, maar de kans is aanwezig dat ie een keer binnen valt. Dan is de vraag of en hoeveel doelpunten we zelf gaan maken, en wie dat voor ons moet doen.

Vorig jaar wonnen we nipt met 1-2, terwijl we via Malen en Zahavi wel 8 goals hadden moeten maken. Komende zondag ben ik blij als we uberhaupt 8 doelrijpe kansen creëren. Zonder Gakpo, Madueke, Vertessen en Vinicius moeten we echt hopen op een toevalstreffer, dood spelmoment of afstandsschot.

 

+1/-0

Ik mag hopen dat in ieder geval Götze en Vertessen kunnen spelen, dan hebben we eigenlijk met Zahavi van links en Romero of Vinicius in de punt voldoende kwaliteit om van Fortuna te winnen.

Toevallig was ik met mijn vriendin bij Fortuna tegen NEC, zij als die-hard Fortuna supporter heeft zich helemaal kapot geërgerd aan dat team wat er stond maar dat was zonder Flemming en met een matige Seuntjes. Als die twee goed zijn dan kun je best verwachten dat je er weer 2 om je oren krijgt.

 

+1/-0

Het is weer afwachten wie er nu weer allemaal geblesseerd of ziek is,maar van mij zou hij wel eens twee spelers van jong mee mogen nemen.
Zon Bakayoko kan vanaf de vleugels voor creativiteit zorgen,maar ook een middenvelder kan nuttig zijn.
De balvaardigheid bij die gasten is prima en ze zullen zichzelf maar al te graag etaleren.

 

+1/-0

Mwene en Mauro op de flanken, geen echte buitenspelers dus. Hopen dat Guti de stijgende lijn door kan zetten. Ik vond hem best behoorlijk afgelopen week, maar in het verleden stond maakt hij wel eens domme fouten die tot tegendoelpunten hebben geleid.

 

+1/-0

Goeie pass van Zahavi, goed gelopen van Doan. Goed doelpunt dus. Wel beetje slecht verdedigd 😅.

 

+1/-0

Is Vinicius ooit serieus topscorer geweest in Portugal?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 november 2021 om 15:38:

Is Vinicius ooit serieus topscorer geweest in Portugal?



Ik heb datzelfde met Dessers en de eredivisie 😉

 

+1/-0

En dan staan we met dit gehavende elftal nog bovenaan aan ook (minder doelsaldo). :)

Het zegt iets over de eredivisie, maar ook over Ajax, dat enorm bejubeld wordt zoals gewoonlijk maar ook zeer wisselvallig is.

Dan zal ik het wel glas half leeg zien, maar met een echt goede trainer en een elftal wat wel goed in mekaar had gezeten, zonder al deze snel geblesseerden, werd je misschien nog kampioen ook. Nu denk ik nog steeds dat het net niet is. Of er moet in de winterstop goed ingekocht worden.

 

+2/-0

Het zegt wel weer direct alles over jou als persoon dat je zelfs dit nog negatief moet uitleggen in je constant sneue gebash

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 november 2021 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 november 2021 om 15:38:

Is Vinicius ooit serieus topscorer geweest in Portugal?



Ik heb datzelfde met Dessers en de eredivisie 😉




Bjorn Vlemmickx
Giakoumakis
Afonso Alves

De eredivisie heeft een traditie op dat gebied.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 08 november 2021 om 07:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 07 november 2021 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 november 2021 om 15:38:

Is Vinicius ooit serieus topscorer geweest in Portugal?



Ik heb datzelfde met Dessers en de eredivisie 😉




Bjorn Vlemmickx
Giakoumakis
Afonso Alves

De eredivisie heeft een traditie op dat gebied.



Feyenoord heeft er nu gewoon 2 in de huidige selectie:
Dessers en Jahanbakhsh
Je zou dus eigenlijk verwachten dat die aan de lopende band scoren, maar hun beste spits is Linssen. Zegt genoeg.

Overigens, om terug te komen op Fortuna, ik heb me wel mateloos geergerd aan het publiek dat ging juichen om de blessure van Teze. Kansloos.

 

+1/-0

Fortuna was een godsgeschenk wat we precies op het juiste moment kregen. Buiten het feit dat ze er niets van kunnen qua kwaliteit hebben ze het ons niet eens moeilijk gemaakt op andere gebieden.

Wat Roger heel goed deed was blijkbaar vragen om veel meer ballen achter de laatste linie te leggen want we hadden een record aan dieptepasses voor mijn gevoel. In de rust werd Bruma denk ik ook gebracht om ook nog wat meer snelheid en diepgang te brengen tov Mauro. Daarnaast kun je zeggen dat hij weer prima gewisseld heeft en we nu bovenaan staan met scorende invallers in de ED (8x) en dat is wel positief. Daarnast vond ik dat het we wel goed druk zette zonder teveel energie erin te stoppen. We speelden ook goed en snel naar voren en we waren voorin best effectief. Ik had het niet verwacht maar er zat nog best wel wat lijn in het spel terwijl er toch een heel matig team stond.

Ik vond Sangaré en Boscagli heel sterk maar ook Ramalho en en Guti zorgden ervoor dat de as gewoon goed in elkaar zat en dan merk je dat een speler als Doan/Bruma ook gewoon mee kan hobbelen, al moet daarbij gezegd worden dat Fortuna echt matig was.

Dat Teze een spierblessure kreeg is natuurlijk heel pijnlijk, zeker omdat we ineens geen back-ups meer hebben en Max en Mwene straks alles moeten spelen en ik kan me nog herinneren hoe Max vorig jaar in november rond liep, dat belooft niet veel goeds.

Gewoon lekker de puntjes in de zak gestopt en nu voorbereiden op een blok waar je er gewoon weer 3 kunt verliezen vanwege een halve selectie en het gebrek aan creativiteit. Als we dit door kunnen komen met Vertessen Doan en Götze dan maken we wel echt een kansje op de titel, maar eerlijk gezegd verwacht ik tegen Utrecht en Vitesse al de grootste problemen om maar niet over Heerenveen te beginnen.

 

+1/-0

Even een kleine reportage van de uitreis.
Best een eind toeren vanuit Sweet Lake City naar Echt (iets meer dan 2 uur), maar met een buscombi vanaf Echt (en niet vanuit EHV) prima te doen.
Er waren 3 bussen vanuit Echt die bij de laatste 3 bussen vanuit EHV moesten aansluiten. Gelukkig maar 15 minuten rijden.
Bij het kaarten uitdelen in de bus bleek dat er ook een aantal kaarten voor de lange zijde (vak F2) tussen zaten. Hehehe. Die kaarten werden weer omgeruild voor die van het uitvak.

Komen we aan in Sittard op de speciale parkeerplaats achter het uitvak. Het leek wel alsof de noodtoestand was afgeroepen door de burgemeester. Overal politie, een aantal pelotons ME, en politiepaarden. Niet meer normaal. Een paar jaar geleden is het nog wel een keer fout gegaan op die plek, maar nu met die hoge hekken kan er niks meer gebeuren.

Uitvak was prima. Goed zicht. Goede sfeer. Paar rookpotten.
Nog wel veel lege stoeltjes aan de linkerkant. Ik denk dat er in Sittard een maximum van 16 bussen worden toegelaten en dat het dan "uitverkocht" is.
Verder ook nog de Fortuna munten die je eerst moet kopen voordat er bier uit de tap komt. Kappuh dermee!! zeker voor uitsupporters die niks aan die munten hebben. Belachelijk gedoe! Enne 1 tap open hebben voor honderden supporters geeft (tijdens de wedstrijd) een wachttijd van 20 minuten. Gelukkig stond mijn zoon in de rij en niet ik (hahaha)

Over de wedstrijd is al genoeg gezegd en geschreven. Lekkere overwinning die nog veeel hoger had moeten uitvallen....

Na de wedstrijd iedereen weer in de bus en naar huis. Helaas was de A2 tussen Echt en Eindhoven nog een stuk afgesloten waardoor we nog behoorlijk moesten omrijden.
Al met al weer een mooie uitreis. Op naar de volgende...

 

+4/-0

Uitstekend resultaat. De doelpunten vielen vanuit de omschakeling. Dat sterkt mij in de overtuiging dat dit PSV beter en gevaarlijker is wanneer het het spel niet hoeft te maken.
Doan viel me op in positieve zin. Prima speler om erbij te hebben. Wel weer een spierblessure :denk . Zal het pech zijn of is er structureel iets mis met de begeleiding van de spelers? Of heeft PSV te veel "halve" spelers? Spelers met een historie van geblesseerden

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Fortuna Sittardia Combinatie - PSV; zondag 7 november, 14.30u