Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Heerenveen - PSV 16.45u 28 november 2021 n.C.

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Uit naar Heerenveen, dus dan weet je het wel. Mocht je interesse hebben, tien jaar geleden wonnen we daar voor het laatst (voor de competitie), en dat zag er ongeveer zo uit:

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 november 2021, 16:39:45.

 

+1/-0

Tien jaar niet gewonnen en toch spelen we daar meestal niet slecht. Jammer dat dit blijkbaar voor die Friezen de wedstrijd van het jaar is.

 

+1/-0

Vorig jaar vergaten we onszelf te belonen, herinner ik me nog. Gakpo voor paktisch open doel mikte de bal naast, toen we al 1-0 voor stonden.

Dat was de tijd dat we heel goed startten, om alles na rust weg te geven.

De paar jaar daarvoor stonden we - volgens mij - al 2-0 achter na tien minuten of zo.

 

+1/-0

De wedstrijd tegen Vitesse is een mooie opsteker, maar ik ben erg benieuwd of PSV hier resultaat kan halen na de EL-wedstrijd aanstaande donderdag. Tot op heden lijkt het erop dat 3 wedstrijden in de week teveel is voor PSV. Als je wint van Sturm Graz maar je verliest bij Heerenveen is het voor mij toch een slechte week.
Ik verwacht traditiegetrouw een lastige wedstrijd met waarschijnlijk puntenverlies.

 

+1/-0

Heerenveen gaat voor mij gevoel jaar na jaar slechter voetballen, maar op één of andere manier laten wij ons in Friesland toch altijd overrompelen. Vorig jaar was dat inderdaad alleen in de 2e helft. De eerste helft waren we toen, eigenlijk net als afgelopen weekend, heer en meester, maar die 0-1 marge was als sneeuw voor de zon verdwenen. Exemplarisch vond ik dat we na de cadeau gekregen 2-2 in de laatste minuut bijna alsnog onderuit gingen, maar gelukkig werd Veerman buitenspel gegeven waardoor de rode kaart voor Sangaré en de penalty niet door gingen.

Het is natuurlijk aanlokkelijk om na de relatief eenvoudige overwinning op Vitesse te denken dat Heerenveen ook moet lukken, maar ik denk dat we toch moeten waken voor teveel optimisme. Laten we eerst maar eens kijken hoe we de wedstrijd van donderdag doorkomen.

 

+1/-0

Wat jammer, zeg. Achteraf zonde van de wissels. Los van dat we daarna echt minder waren, misten we ook Vini in de laatste minuten.

 

+2/-0

De jongens waren weer moe in de 2e helft. Dit is geen kampioensteam. Met moeite nr 2. Kwalitatief onder de maat.

 

+1/-0

Ze voetballen de hele wedstrijd alsof ze 3-0 voorstaan. Niet de eerste keer dit seizoen, zo ontzettend frustrerend ook. Zeker ook als je een keeper op goal hebt staan die eigenlijk helemaal niks te doen heeft gehad, maar toch nog even een cadeautje uit weet te delen.

 

+1/-0

Ik snapte bij die tegengoal vooral Ramalho niet. Je zag hem extra snel wegrennen, loopt duidelijk op de bal af en dan... trekt hij zijn kop in. Je kon ook zien dat Drommel schrok.

Maar los van die tegengoal had je bij rust zeker 2-0 moeten staan en dat is dus waar een gebrek aan kwaliteit ons punten kost.

 

+2/-0

Eigen schuld, dikke bult. Eerste helft ben je zo veel beter en dan moet je met 2 of 3 goals verschil de rust in gaan. Dat doe je niet en dan is het wachten op de gelijkmaker. Als wedstrijden toch eens 45 minuten zouden duren, dan zouden we het Ajax heel moeilijk kunnen maken.

 

+1/-0

Al zet je Messi en Haaland in een PSV shirt erbij. Winnen in die Friese Grafbak zal nooit lukken. Rust gewoon een vloek voor PSV.

Na de winter hetzelfde verhaal in Rotterdam.


Die wedstrijden kun je beter niet meer gaan en uitrusten, zodat je de andere wedstrijden wel kunt winnen.

 

+1/-1

Totaal onnodig puntverlies, het had bij rust 0-2 of zelfs 0-3 moeten staan. En na de 1-1 had er wel eens iets meer tempo gemaakt mogen worden, kreeg niet de indruk dat er toen echt vol gas gespeeld werd. ;-(

 

+2/-0

Schijtzooi. Ik hoop dat het moraal bij de spelers wat minder geknakt is als het mijne.
Ik vreesde er al voor bij de rust.

 

+1/-0

Zonder onze *** keeper stonden we nu gewoon bovenaan.

 

+1/-0

Ik betwijfel of we de nul zouden houden zonder keeper.

 

+1/-0

Prima start van de wedstrijd waar we precies door gaan waar we gebleven waren. Net als de laatste reeks wedstrijden die we wel wonnen komen we weer op voorsprong en het was weer een goede goal waarbij Doan Bruma en Vinicius een aandeel hadden. Vervolgens klopte het tactisch ook gewoon perfect in de eerste helft en leek er echt geen vuiltje aan de lucht. Buiten het feit dat we zelf makkelijk en goed speelden hebben we de tegenstander weer hun slechtste 1e helft van het seizoen laten spelen net zoals Fortuna en Vitesse eerder deze periode.

Ik had zelf niet het gevoel dat we de te veel ruimte weg gaven in de omschakeling (zoals vaak fout ging), had zelf ook niet het gevoel alsof de pijp leeg was (zoals vaak fout ging) en had ook niet het geval dat we te weinig kansen konden creëren (zoals vaak fout ging). Maar dan hebben we nog het euvel dat die ene bal er dan weer in vliegt (zoals vaak fout ging).

Voor mij persoonlijk was het echt weer een dreun waarbij we nu best rekening mogen houden met een 3e plek en zaterdag tegen Utrecht ineens nog meer urgentie krijgt om het weer op te pakken om niet na een nieuwe teleurstelling tegen Utrecht en wellicht uitschakeling tegen Sociedad op zondag 20.00 naar NEC mogen om het seizoen nog te redden.

Totaal onnodig puntverlies, net als tegen Willem II, waarbij Drommel weer een negatieve rol speelt. Toch vind ik het te makkelijk om hem dit puntverlies aan te rekenen. Als deze foute ingreep de enige 'fout' is die hij in 5 wedstrijden maakt dan mag dat nooit puntverlies opleveren. Ik kan ook niet zeggen dat Bruma Vinicius of Doan slecht speelde ofzo. Ja van Ginkel en Vertessen waren beide heel matig maar zijn zij dan schuldig aan dit puntverlies?

Jammer dat onze 'reeks', die een gamechanger had kunnen worden bij nog 2 overwinningen in de komende 10 dagen, ten einde is gekomen tegen weer een tegenstander waar het gewoon onnodig is. Nu wordt het weer wonden likken, terug in de wachtkamer en gewoon wedstrijden winnen en hopelijk nog een sprankje succesbeleving halen in San Sebastian.

 

+1/-0

Het resultaat viel tegen na een dergelijke wedstrijd. Positief was de inbreng van met name Doan en Bruma. Vanuit het middenveld zijn er te weinig spelers die een goal kunnen maken. Gotze scoort zelf te weinig. Brengt anderen wel in positie maar ik zou Gakpo wel eens op 10 willen zien.
Drommel kost PSV weer eens punten. Met Unnerstahl had je een keeper in huis die in mijn ogen op dit moment beter is. Ik begrijp wel dat er evt. meer rek zit in Drommel, maar in het huidige voetbal telt alleen de eerstvolgende wedstrijd.

 

+1/-0

Tja, wat moet je hiervan zeggen. In feite zegt Tinus het hierboven al. Er was niet zoveel mis met ons spel gisteren, maar je moet jezelf wel belonen en dat hebben we gisteren, na een eerdere nederlaag in Tilburg, opnieuw nagelaten.

Dat je van Ajax en Feyenoord verliest is pijnlijk. Maar dat is wel puntenverlies waar ik an sich vrede mee kan hebben, zeker gezien de verzachtende omstandigheden van de blessures en het feit dat de tegenstander 2 dagen extra rust heeft gehad.

Dat je tegen Willem 2 en Heerenveen 5 punten down the drain gooit, daar kan ik wel kwaad om worden. In feite geef je in 180 minuten geen enkele kans weg, maar krijg je wel 3 tegengoals door pure pech of individuele blunders. Terwijl je 180 minuten dominant en beter bent, voldoende mogelijkheden creëert, maar veel te weinig échte overtuiging aan de dag legt om die dominantie om te zetten in treffers.

Vorig jaar speelden we ook gelijk in Heerenveen, maar toen kon je nog zeggen dat we de tweede helft achter de feiten aan liepen. Nu waren we de tweede helft nog steeds de baas op het veld. Dat op zich vind ik wel een goede constatering. Zelfs met een flink aantal geblesseerden zijn we nog steeds in staat om de tegenstander vast te zetten na een donderdag-wedstrijd.

Maar goed, je kan er lang of kort over lullen maar uiteindelijk is die fout van Ramalho / Drommel doorslaggevend voor het resultaat en dat is jammer. Een treffer voor Heerenveen hing echt niet in de lucht, maar valt toch. Dat Ramalho eerst doet alsof hij die bal gaat wegwerken en dan toch zijn hoofd terugtrekt, brengt Drommel zodanig in de problemen dat hij die bal toevallig voor die voeten van een Heerenveen-speler slaat.

Ik vind Ajax dit seizoen kwalitatief van een heel andere orde. Als zij zichzelf dan in de problemen brengen met onnodige gelijke spelen, moet je als PSV wel vol de druk erop houden. Daarom baal ik ontzettend van dit puntverlies, want Ajax blijft nu toch gewoon in de drivers seat richting titel.

Volgende week wacht er met FC Utrecht een tegenstander die kwalitatief tot de betere in de eredivisie behoort, en die zich ook kan opladen voor specifieke wedstrijden. Wij hebben echter nu lekker een week rust, en met de kwaliteit van het spel van de afgelopen weken, is een overwinning voor ons toch gewoon de meest reële optie. Maar dan zullen we wel, om met Fred Rutten te spreken, geiler voor de goal moeten zijn. Hartstikke leuk, dat rondspelen, maar uiteindelijk gaat het toch om dat extra stukje venijn richting het doel. Want, eerlijk is eerlijk, hoewel we gisteren de 2e helft zeker nog de betere ploeg waren, heb ik weinig échte grote kansen gezien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Heerenveen - PSV 16.45u 28 november 2021 n.C.