Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Sturm Graz; donderdag 25 november, 21.00u

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

1-0 bij rust.

 

+1/-0

Wat ik wel voel, of denk te zien, is dat de bankzitters in de vorm van Bruma, Doan en zo, doordat ze nu wekelijks mogen spelen, iets van ritme ontwikkelen. Zo'n Bruma kun je langzaam wel van op aan dat hij een of twee keer iets goed doet tijdens een wedstrijd en ook Doan is eigenlijk altijd wel betrokken.

Let wel, ik zie liever Gakpo, Vertessen en/of Madueke, maar het is wel fijn dat deze jongens in staat zijn de schade nog een beetje te beperken.

 

+2/-0

I rest my case, uitstekend doelpunt dankzij Doan en Bruma.

 

+2/-0

Vini blijft houterig maar ik heb het idee dat een spits die echt in de punt speelt enorm belangrijk is voor spelers als Doan en Bruma. En straks ook vruchten gaat afwerpen met Gakpo en Madueke.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 25 november 2021 om 23:38:

Vini blijft houterig maar ik heb het idee dat een spits die echt in de punt speelt enorm belangrijk is voor spelers als Doan en Bruma. En straks ook vruchten gaat afwerpen met Gakpo en Madueke.



Eens. Ben ook benieuwd hoe het t.z.t. gaat lopen als Gakpo en Madueke terug zijn met Vini in de spits. Zou zomaar eens heel aardig uit kunnen pakken.

 

+1/-0

Prima resultaat, een gelijkspel in Frankrijk was nog beter geweest (had je nog op plek 1 terecht kunnen komen ,uitgangspositie t.o.v. Sociadad bleef gelijk).
Maar al met al prima, weinig weggegeven en zelf twee goals gemaakt. Doan vond ik wederom uitstekend. Is gewoon een prima voetballer. Mauro deed het ook naar behoren op de linksback positie. Heeft veel rust aan de bal. Wat mij betreft blijven deze twee heren voorlopig staan.
Hoewel Bruma het prima doet vind ik Gakpo toch nog een stuk beter. Guti voetbalt inmiddels ook prima mee.
Boscagli vond ik , wederom, minder. En Gotze is in balbezit prima zonder bal doet ie maar weinig. Oogt ook niet helemaal fit.

 

+1/-0

Het was een frustrerende eerste helft vond ik waarbij we slechts een minuut of 10 a 15 echt de urgentie hadden om te scoren. Het is niet voor niets dat we geen schoten op goal hadden. Je ziet wel dat je met Doan en Götze dan rond de 16 wel gevaarlijk bent en daar gaan we nog veel aan hebben bij thuiswedstrijden tegen GAE, NEC, Fortuna etc.

Natuurlijk was Mauro opvallend goed, vind ik ook oprecht leuk voor hem, maar dit was net als tegen Vitesse de ideale wedstrijd voor Mwene/Mauro dus dat ze dan positief opvallen is niet zo gek en zo realistisch moet je wel zijn. Je moet er niet aan denken dat we nu uit bij Twente moeten aantreden met die 2 op de back posities bv. Vinicius was aanwezig, scoort een matige pingel maar was niet scherp genoeg in de afronding. Daar had ik zelf nog iets meer van verwacht.

Bruma, tjah als je dit toch ziet dan is het toch eeuwig zonde dat we al 2 jaar weggegooid hebben. Je kunt ook niet zeggen dat hij moeilijk scoort ofzo want zijn doelpogingen zijn over het algemeen best effectief. Als zijn breedte pass op Doan of Vinicius nou goed was dan was het echt een geweldige aanval. Zoals Tijn hierboven aangeeft kom je al bijna in een soort van vertrouwen/gevoel dat Bruma ook standaard wat dingen wel goed doet en hij is topfit. Met Vertessen Bruma en Doan heb je ineens 3 alternatieven voorin die specifieke kwaliteiten brengen om Götze Madueke en Gakpo ook tijdens een wedstrijd te vervangen. Je kunt inmiddels ook niet zeggen dat we niet genoeg doelpunten in de selectie hebben.

Onze motor Ramalho-Boscagli-Sangaré-Guti-Götze lijkt nu het succes van de ploeg te bepalen en als je dan kijkt wat die gezamelijk gekost hebben en waar ze vandaan komen en qua nationaliteit en punt in hun carriere dan is het wel mooi bij elkaar gevonden. Is het gewoon om kampioen te worden of ver in de EL te komen? Het zou kunnen....

 

+1/-0

Tja...weet je Tinus, als je zondag met dit elftal van Heerenveen verliest, dan staan de topics hier weer vol met posts dat die jongens er niks van kunnen. En misschien is dat in die situatie ook niet eens onterecht.

Ik vond het gisteren geen grootse, maar wel een goede wedstrijd. PSV had tot aan de 2-0 voorsprong volledige controle over de wedstrijd. Situaties zoals tegen PEC, Twente en Groningen, waar je in de eerste helft door momentjes van onachtzaamheid grote kansen en goals weggeeft, heb ik gisteren niet gezien en tegen Vitesse ook niet. En het waren inderdaad geen grootse wedstrijden, maar Vitesse en Sturm Graz hebben toch meer kwaliteiten dan meer dan de helft van de ploegen die we gedurende het jaar tegenkomen.

Natuurlijk, we waren gisteren niet heel dwingend naar de goal toe. Maar met die voorzet van Götze in de 5e minuut, de schietkans van Vinicius in de 35e minuut en die uitbraak met de een-tweetjes van Bruma, waren er wel 3 situaties die eigenlijk tot een goal hadden moeten leiden. En 2 minuten na rust had Götze de 2-0 al in het netje moeten koppen. De kansen waren er dus wel degelijk. En de 2-0 overwinning was zeer verdiend, ook al had het daarna nog 3-1 of 4-2 kunnen worden.

Verder vond ik Mauro Jr. voor de tweede keer op rij uitstekend spelen. Ik heb hem vaak verguisd en vind hem, zeker in aanvallend opzicht, niet goed genoeg voor PSV. Maar gisteren speelde hij opnieuw een goede pot en vind ik zijn grote pluspunt dat hij veel beter zijn momenten kiest om naar voren te gaan. Elke wedstrijd zie je Max na 65 minuten uithijgen omdat hij het niet meer kan belopen, dat heeft in mijn ogen gewoon te maken met spelinzicht. Probleem is waarschijnlijk dat Mauro, zodra hij onder druk gezet wordt, meer foutjes gaat maken en dat kan (indirect) tot tegengoals leiden, en dat kun je je bij PSV niet permitteren.

Voor mij was de tandem Götze - Doan gisteren bepalend voor de wedstrijd. Doan was uitstekend, niet alleen door zijn assist bij de 2-0, maar hij is vaak aanspeelbaar, goed in de combinatie en aardig balvast. Bij Götze heb ik het gevoel dat hij nu weer meer invloed heeft op ons spel en dat hij en Doan elkaar goed kunnen vinden.

Laatste positieve noot: ondanks dat de penalty van Vinicius niet briljant was ingeschoten, had hij wel 2 goede kenmerken -> hij was kneiterhard en strak over de grond. Daardoor vliegt hij er uiteindelijk gewoon in.

 

+1/-0

Wel weer opnieuw een wedstrijd met veel balbezit (70%). Waar er eerder dit seizoen veel miscommunicatie was en daardoor balverlies lijkt dit team juist goed op elkaar ingespeeld te zijn en elkaar te begrijpen. Daardoor kom je in dit soort wedstrijden ook bijna niet in de problemen. Ook in één van de interviews met een speler (weet niet meer wie het was) werd lovend gesproken over het feit dat het gehele team gezamenlijk steeds druk zette bij balverlies en dat weer steeds snel balbezit opleverde.

 

+2/-0

Zo is het! En naar mijn mening niet alleen tegen Vitesse en Sturm, maar ook tegen Fortuna en Monaco, ondanks dat laatstgenoemde niet gewonnen werd. Maar dat lag niet aan de organisatie.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 november 2021 om 15:11:


Ik vond het gisteren geen grootse, maar wel een goede wedstrijd. PSV had tot aan de 2-0 voorsprong volledige controle over de wedstrijd. Situaties zoals tegen PEC, Twente en Groningen, waar je in de eerste helft door momentjes van onachtzaamheid grote kansen en goals weggeeft, heb ik gisteren niet gezien en tegen Vitesse ook niet. En het waren inderdaad geen grootse wedstrijden, maar Vitesse en Sturm Graz hebben toch meer kwaliteiten dan meer dan de helft van de ploegen die we gedurende het jaar tegenkomen.




Hier sla je de spijker op de kop! We geven veel minder weg, waardoor je als supporter niet steeds gaat zitten voor de wedstrijd met het gevoel dat de tegenstander weer 5 niet te missen kansen gaat krijgen. Alles valt en staat hierbij wel een beetje met de aanwezigheid van Sangaré, want wat voor een ontwikkeling die man door maakt...diepe buiging. De voorbeeld prof. En ik ben een jaar lang heel kritisch geweest op hem. Het is met voetbal ook vaak zwart of wit, grijs gebied kan vaak weggestreept worden tegen het resultaat!

Deze lijn doortrekken!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Sturm Graz; donderdag 25 november, 21.00u