Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Utrecht 16.30u 4 december 2021 n.C.

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Al héél lang niet meer verloren, thuis, van die lui. Maar ja, ze draaien misschien wel hun sterkste seizoen in al die jaren.

 

+1/-0

Uitstekend resultaat en vanaf minuut 25 ook goed gespeeld. Wat ik al eerder aangaf, Gakpo op de positie van Gotze is serieus een optie. Ik denk dat Gakpo daarmee nog meer in scoringspositie komt. Voor de rest een logische opstelling , met wederom een uitblinkende Doan.
Het middenveld met Guti en Sangare oogt ook beter.

 

+1/-0

We zitten inmiddels in een flow dat het niet meer uit maakt wie waar speelt maar waar we gewoon goals moeten maken. Zolang we zelf die goals maken is er niet zoveel aan de hand en dan kun je nog hier en daar een goal tegen krijgen.

Je kunt altijd een goal uitleggen als een fout van de één of een kwaliteit van de ander. De goal van Gakpo vond ik niet eens perse een fout van de keeper omdat hij zo snel en hard schiet dat de keeper wel heel snel moet reageren. Ook omdat het uit de omschakeling is en hij wellicht niet perfect gepositioneerd stond. Maar ook bij de goal van Doan is het ook goed ingeschoten en kort gedraaid. Natuurlijk moet je de korte hoek hebben maar als hij hem zo goed raakt zoals hij deed dan had hij hem ook in de verre hoek kunnen schieten en dan was de keeper ook kansloos geweest.

De tegengoal was voor mijn gevoel ook niet perse een grote fout van Vinicius. Natuurlijk was de reactie van vd Hoorn beter maar het blok op Vinicius was perfect, de timing van vd Hoorn perfect, hij raakte hem goed en de bal kwam ook precies goed. Volgens mij amper te verdedigen maar wel weer een tegengoal. Overigens komen we niet zo vaak op achterstand maar nu hadden we het net als tegen Twente thuis weer zo omgezet en scoren we toch weer heel makkelijk. Bizar dat we tegen Sparta en Zwolle zo moeilijk tot scoren kwamen thuis maar dat Twente Utrecht en Vitesse (1e helft was ok) toch heel comfortabel was.

Gakpo heeft nu 8 goals en 8 assists in 20 wedstrijden dit seizoen en dat is ook meteen de reden waarom ik hem het liefst aan de linkerkant zie. In de omschakeling is ie gevaarlijk, als komende speler kan ie scoren maar als buitenspeler heeft hij ook een uitstekende voorzet. Als Götze terug is dan lijkt het me dat Schmidt Bruma wel moet passeren en dan heb je met Gakpo-Götze-Doan wel een heel aantrekkelijk aanvallend middenveld en dan maakt die spits ook niet zoveel uit. Daar zal uiteindelijk Zahavi wel weer komen te spelen als Vinicius niet snel dodelijker wordt voor de goal.

Ik had overigens geen vertrouwen dat het goed zou komen na pakweg 25 minuten spelen want ik vond iedereen maar flets spelen maar toch de nodige fouten. Sangaré leverde hem 3x in en aanvallend was het ook nog niet doortastend maar het leek wel of speler of speler beter in de wedstrijd kwam en met elke goal beter ging spelen. Dus uiteindelijk terecht 3 punten en weinig zorgen maar dit had een potentiële bananenschil kunnen zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Utrecht 16.30u 4 december 2021 n.C.